Waarom niet?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijzonder. Om welke overwegen gaat het eigenlijk? Zeker als het openbare weg betreft zullen ze dat recht toch niet hebben lijkt me. Het is hier geen banenenrepubliek waar je "Gevaarlijk!" kunt roepen en zomaar met betonblokken kunt gaan gooien.
Dacht ik hoor.
Maar dat bestaat niet plotsklaps bij een overweg die er al jaren ligt. Bovendien: toename in het treinverkeer hebben zij zelf in de hand. Zij geven immers de treinpaden uit. Als daarnaast ook het wegverkeer in intensiteit is toegenomen kunnen ze de overgang upgraden tot een ahob. Hoewel dat bij een boerenerf verwacht ik minder mee speelt.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ProRail zich beroept op het recht om overgangen met onmiddelijke ingang te sluiten in geval van gevaarlijke situaties.
Dat is een tijdelijke maatregel. Heel wat anders dan permanent een betonblok op de weg zetten. Hoewel die ook wel onder rode kruizen mogen staan.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Waarom niet?
Rijkswaterstaat kan ook met rode kruisen "gooien" als ze de weg gevaarlijk vinden.
Die in Lunteren is deze. Nog geen 100m verderop een beveiligde overweg en de bewoners aan de andere kant kunnen er daar gewoon uit met de auto. Ze zullen de betonblok-overwegen dan ook wel goed uitkiezen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is voor die omwonenden misschien wel de enige toegangsweg tot hun erf / huis / stuk land? Of minstens verreweg de kortste?
En heeft Prorail zich dan niet gewoon aan de wet te houden?
via nosquote:Staatssecretaris Van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat is niet onder de indruk van het voornemen van ProRail-directeur Eringa om op eigen houtje onbewaakte spoorwegovergangen te gaan sluiten.
"Het is inmiddels traditie dat de heer Eringa in de aanloop naar een Kamerdebat over spoor met allemaal plannetjes in de media verschijnt", laat ze weten. Morgen is er een overleg over het spoor in het parlement.
quote:Om de Randstad een half uur eerder te kunnen bereiken zal op werkdagen voor 06:00 uur een extra vroege trein gaan rijden van Winterswijk naar Zutphen en vandaar naar Apeldoorn. Daar wordt goed aangesloten op de (spits)Intercity naar Amsterdam. Vertrek 5:56 uit Winterswijk, zonder overstap door naar Apeldoorn aankomst 6:55 uur.
Volgens mij was dat eerst een leeg mat rit. Van Winterswijk naar Zutphen leeg en vanaf daar reizigerstrein naar Apeldoornquote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:13 schreef boriq het volgende:
Was het al zo dat soms de stoptrein Winterswijk - Zutphen doorrijdt naar Apeldoorn?
Dit komt uit de verandering in de Gelderse dienstregeling, hier
[..]
we zijn geloof ik met vier man. Dennis, jij, ik en wie is die vierde ook al weer?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:32 schreef Bitlord het volgende:
Wat is de StaVaZa over het najaarsrondje? Was dat dit weekeinde? Wie gaan er mee? Ik, maar als de animo plotsklaps geslonken is kan ik ook nog andere activiteiten ondernemen
James Rodriguez dacht ikquote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
we zijn geloof ik met vier man. Dennis, jij, ik en wie is die vierde ook al weer?
Ik weet niet of het je opgevallen is, maar dat is gewoon een lange ICE die er ietwat smerig uitziet, niet als roestbak.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 13:12 schreef Eix het volgende:
De foto bij dit artikel geeft wel aan wat ik bedoel:
https://www.ovmagazine.nl(...)l-links-liggen-1940/
Managementsamenvatting?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:30 schreef dennistd het volgende:
Heel wat informatie over Deutschlandtakt, een compleet herontwerp van de dienstregeling zoals deze in 2030 moet zijn: https://www.bmvi.de/Share(...)deutschlandtakt.html
Met name alle pdf's met kaarten/dienstregeling zijn het bestuderen waard.
Fernferkehr, Niedersachen en NRW natuurlijk, de rest grenst niet aan NL.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:21 schreef derLudolf het volgende:
In welk bestandje lezen jullie over verbindingen met Nederland?
Ah oké, ik zat al te zoeken naar een stukje over internationale verbindingenquote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Fernferkehr, Niedersachen en NRW natuurlijk, de rest grenst niet aan NL.
Hmm, erg jammerquote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:21 schreef Bitlord het volgende:
Heel vervelend, maar ik ga afzeggen voor dit Herfstrondje. Blijft heel erg leuk maar ik moet mijn beschikbare vrije tijd voor andere dingen besteden (werk;verhuizing; relatie). Hoop.graag volgende keer wel van de partij te zijn. Heb je kosten gemaaot dan hoor ik dat graag via pm.
twitter:WomeninRail twitterde op donderdag 11-10-2018 om 19:01:49 Prize for the most exposed (and chilly!!) loo I've ever seen goes to this one - suspended 150ft above water level on the forth Rail Bridge. An unusual spot on a site visit. I'm just thankful it's no longer in use................. reageer retweet
Is dat inclusief de IC naar Eindhoven, of gaat die niet bij Venlo de grens over? Lijkt mij wel toch?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef GlennQuagmire het volgende:
Hmm, vanaf Venlo gaat de bestaande trein na Hamm doorrijden naar Munster en er komt een dienst bij naar Keulen en Koblenz. Vanf Venlo kan je dus uiteindelijk 3x per uur de grens over
Ja, inclusief de IC.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is dat inclusief de IC naar Eindhoven, of gaat die niet bij Venlo de grens over? Lijkt mij wel toch?
Het was dan ook een volkomen imbeciel voorstel.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is voor die omwonenden misschien wel de enige toegangsweg tot hun erf / huis / stuk land? Of minstens verreweg de kortste?
En heeft Prorail zich dan niet gewoon aan de wet te houden?
Nou, financieel even niet nu hoorquote:
ding was afgelopen nacht volgens mij in rotterdam met een zwikje lui met gele hesjes van treintestcentrum, Dekra & Bombardierquote:
Dankje! de eerste twee zijn voor mij geen probleem. Weet je of je het wel kunt combineren met een Studenten-weekend ov?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 17:06 schreef MTL het volgende:
Bij Flex moet je 18+ zijn en krijg je een kredietcheck, bij de ander niet.
Ook kan je bij de Flex variant geen regionale abonnementen combineren. Heb je dus een lokaal busabbo, dan werkt die niet.
Best schappelijk, in Wildlands durven ze ¤5 te vragen voor een diepvriespuntje met margarine en schouderham.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 18:09 schreef James1988 het volgende:
Er is ook een schofterig duur hotdogkraampje, waar ze ¤ 3,50 vragen voor een wit puntje met een worst
Prognose: geen treinverkeer Siegburg/Bonn - Montabour tot einde komende week.twitter:DB_Bahn twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 18:34:07 Update zur #Streckensperrung: Voraussichtlich bis Ende der kommenden Woche kein Zugverkehr auf der Strecke zwischen Siegburg/Bonn und Montabaur (Frankfurt/Köln). Aktuelle Informationen, z.B. zu alternativen Reisemöglichkeiten, finden Sie auf https://t.co/E6oPyW4NTS. #ICE511 reageer retweet
Blijf maar weg uit IJsland jij waar een hotdog van 6¤ het betaalbaarste is wat je op het gebied van fast food kunt vindenquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 18:09 schreef James1988 het volgende:
Er is ook een schofterig duur hotdogkraampje, waar ze ¤ 3,50 vragen voor een wit puntje met een worst
Kopenhagen valt best mee. Het is wel duurder maar valt op veel vlakken ook best mee.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 19:06 schreef James1988 het volgende:
Dat de Nordics duur zijn is mij bekend. In Noorwegen heb ik ooit iets van 15 euro neergeteld voor een grote kebab en een grote cola.
Wat hij noemt vind ik ook niet overdreven. Het wordt in Scandinavië pas duur als er alcohol bij komt kijken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 21:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kopenhagen valt best mee. Het is wel duurder maar valt op veel vlakken ook best mee.
Het sterfhuis bij de snelle draaikolk van de Rode grot van Sint Tysilio blijkt nog ietsjes onverwoestbaarder dan gehoopt, maddafakkahzquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 21:39 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers van Wales: vandaag is de laatste dag van Arriva Trains Wales.
Voor ETCS testen lijkt me dan! De loc is één van de nieuwe TRAXX MS2 DACHINLB machines.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 11:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ding was afgelopen nacht volgens mij in rotterdam met een zwikje lui met gele hesjes van treintestcentrum, Dekra & Bombardier
Ik verzin het niet zelf!quote:
Deutschland Australië Confederation Helvetica Italia Nederland Belgiëquote:
De Mac is echt 2 minuten lopen geloof ik.quote:Op zondag 14 oktober 2018 21:20 schreef James1988 het volgende:
Dat was weer een leuk rondje
Jammer alleen dat er in Heerlen dus helemaal niks te vreten valt na 19:00, zelfs de Smullers is dan al dicht
Midden in het centrum ja.quote:Op maandag 15 oktober 2018 08:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De Mac is echt 2 minuten lopen geloof ik.
Jij loopt dik 16km/u? Die zit namelijk op 550m afstand. En we hadden maar 12 minuten overstap, dus dat werd hem sowieso niet.quote:Op maandag 15 oktober 2018 08:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De Mac is echt 2 minuten lopen geloof ik.
Als je het station uitloopt ligt er een snackbar meteen tegenover de royal, 5 minuutjes heen en terug max.quote:Op maandag 15 oktober 2018 11:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jij loopt dik 16km/u? Die zit namelijk op 550m afstand. En we hadden maar 12 minuten overstap, dus dat werd hem sowieso niet.
twitter:juhuls twitterde op maandag 15-10-2018 om 13:55:16 Bevestigd is dat er een gijzeling is een apotheek. Een verslaggever van Ntv heeft ooggetuigen gesproken die zeggen dat de gijzelnemer voorafgaand aan de gijzeling een meisje in brand zou hebben willen steken in de McDonalds. Pas op: nog niet bevestigd! reageer retweet
En bestellen en wachten tot het gefrituurd is. Mag je volgende trein gaan pakken.quote:Op maandag 15 oktober 2018 11:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als je het station uitloopt ligt er een snackbar meteen tegenover de royal, 5 minuutjes heen en terug max.
Zijn kinderen van een van onze scholen bij betrokken. Gelukkig iedereen ongedeerd en terug onderweg naar Almelo (tenminste ik geloof dat ze uit Almelo komen).quote:Op maandag 15 oktober 2018 14:18 schreef dennistd het volgende:
Maar goed dat we gisteren op Köln Hbf waren en niet vandaag: hele station is afgesloten vanwege een gijzeling bij een apotheek (tegenover de McDonald's): https://www1.wdr.de/nachr(...)drohungslage100.htmltwitter:juhuls twitterde op maandag 15-10-2018 om 13:55:16 Bevestigd is dat er een gijzeling is een apotheek. Een verslaggever van Ntv heeft ooggetuigen gesproken die zeggen dat de gijzelnemer voorafgaand aan de gijzeling een meisje in brand zou hebben willen steken in de McDonalds. Pas op: nog niet bevestigd! reageer retweet
Misschien is er wel meer aan de hand maar me dunkt dat ProRail dit wel in paar dagen gefikst heeft.quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:06 schreef James1988 het volgende:
Lokführer heeft wat foto's geplaatst van de schade aan de infrastructuur van de SFS Frankfurt - Keulen na de brand van een paar dagen geleden. Er gaan geruchten dat het wel tot de dienstregelingswissel kan duren voordat er weer treinen kunnen rijden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als er sprake was van ballast zou ik je gelijk geven, maar hier ligt een betonnen baan. Beton moet uitharden.quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik word daar altijd zo doodziek van he vervang gewoon honderd meter spoor, heck misschien wel een kilometer, of desnoods 2. Is met uiterlijk een week klaar. Maar nee hoor het moet weer eeeeeeeuwen duren Waarom toch?
ProRail, tussen Keulen en Frankfurt?quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien is er wel meer aan de hand maar me dunkt dat ProRail dit wel in paar dagen gefikst heeft.
Hypothetisch bedoeld natuurlijk als dit in Nederland gebeurde. De Duitsers zijn een ramp met onderhoud.quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als er sprake was van ballast zou ik je gelijk geven, maar hier ligt een betonnen baan. Beton moet uitharden.
En dan is het nog maar hopen dat er geen milieuvervuiling is, in een transformator van een ICE3 zit 1600 liter olie, als dat weggelekt is mag je er ook nog een bodemsanering tegenaan gooien.
[..]
ProRail, tussen Keulen en Frankfurt?
Grundlage für das System RHEDA 2000Ž bildet eine Fahrbahnkonstruktion,quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom heet het zo eigenlijk? Is het een afkorting of heeft het met de plaats Rheda, bekend van station Rheda-Wiedenbrück, te maken?
Dat laatstequote:Op maandag 15 oktober 2018 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom heet het zo eigenlijk? Is het een afkorting of heeft het met de plaats Rheda, bekend van station Rheda-Wiedenbrück, te maken?
Onder de huidige omstandigheden heb je met zeker 7 a 10 dagen al de gewenste sterkte..quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is rheda-spoor. In beton ingegoten dwarsliggers. Het uitharden van normaal beton kost minimaal drie weken. Snel uithardend beton zou van onvoldoende kwaliteit kunnen zijn. Voordat nieuw beton aangebracht wordt moet het oude beton eerst weggebroken worden. Dan zit je zo aan vier tot zes weken hersteltijd.
En die daarna over 60.quote:Op maandag 15 oktober 2018 21:32 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe dienstregeling gaat overigens over iets minder dan 8 weken in.
Ik bedoelde daarmee te zeggen: zo ontzettend lang is dat niet.quote:
Het universum is ~720 miljard weken oudquote:Op maandag 15 oktober 2018 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik bedoelde daarmee te zeggen: zo ontzettend lang is dat niet.
Aha! Ik dacht "die laat gewoon even weten wanneer de nieuwe dienstregeling ingaat!" herpaderpa. Mohammed Jihad.quote:Bestaand beton uitbreken, nieuw beton gieten, spoorstaven leggen, bovenleiding terugbouwen, LZB terugleggen, alles testen...
En dan moeten de juiste mensen ook nog maar te vinden zijn. LZB aanleggen doen ze in Duitsland niet elke dag, dus die mensen zijn vast dungezaaid en hebben al volle agenda's.
Volgende week bellen we het aanbestedingsbureau die deze klus gaat beschrijven. Oplevering is net voor de Heat Death of the Universe.quote:Op maandag 15 oktober 2018 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor dat we dan volgende week een keer een uitzendbureau gaan bellen
En tussendoor stoppen we nog een keer omdat er een brug is ingestort in NRW.quote:Op maandag 15 oktober 2018 21:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgende week bellen we het aanbestedingsbureau die deze klus gaat beschrijven. Oplevering is net voor de Heat Death of the Universe.
Ik heb even in de historie gekeken, Ik heb eerder dit jaar C30/37 gestort, dat was na 3 dagen op voldoende sterkte. Hup, bouwen die hap.quote:Op maandag 15 oktober 2018 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder de huidige omstandigheden heb je met zeker 7 a 10 dagen al de gewenste sterkte..
Als je bij elke koe en mier wil stoppen ben je wel even bezigquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 11:43 schreef trein2000 het volgende:
Mn trein reed vanmorgen dieren voorbij, zonder te stoppen. Is dat normaal?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je bij elke koe en mier wil stoppen ben je wel even bezig
zeker in die regioquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je bij elke koe en mier wil stoppen ben je wel even bezig
Nee, dan in het westen bij alle ongedierte wat daar rondlooptquote:
Zeker weten dat het niet Austria is?quote:Op zondag 14 oktober 2018 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Deutschland Australië Confederation Helvetica Italia Nederland België
Trein deed keBABquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 13:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Boem is ho.
Doden en tientallen gewonden bij treinongeluk Marokko - https://nos.nl/l/2255036
Ja.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 13:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zeker weten dat het niet Austria is?
Neequote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
klopt het dat ik NS flex niet op een andere datum in kan laten gaan als ik het online bestel?
Geen idee wat daar aan is, als batterijen het alternatief zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat er serieus werk gemaakt zal gaan worden om in het noorden van het land van de dieseltrein af te komen
https://www.lc.nl/friesla(...)etbaar-23674918.html
Per rijtuig zijn de stopcontacten verdeeld in 3 groepen van elk 10 Ampere. Dus je kunt afhankelijk van het aantal gebruikers er best wel wat op kwijt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja.
Trouwens die FLIRTs van Blauwnet zijn eindbaas. Behalve dat de deur al kan worden geactiveerd tijdens het aanrijden bij een halte, is de stroomvoorziening van de stopcontacten dusdanig goed dat mijn laptop met 280 watt lader er normaal op oplaadt! Meestal schakelen ze af.
Contactgril?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:14 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Per rijtuig zijn de stopcontacten verdeeld in 3 groepen van elk 10 Ampere. Dus je kunt afhankelijk van het aantal gebruikers er best wel wat op kwijt.
Dit. Dit gaat op m'n bucket list.quote:
Pak een steengrill van niet meer dan 2300 W en het zou moeten kunnenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit. Dit gaat op m'n bucket list.
de nadelen ken ik, maar het is goed dat er nagedacht wordt over een alternatief voor de dieseltrein.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 18:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee wat daar aan is, als batterijen het alternatief zijn.
https://www.zdf.de/nachri(...)omobilitaet-100.html
Geen idee maar het wordt wel behoorlijk irritant.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 07:06 schreef Fixers het volgende:
Zeg, is het spoor rondom Gouda onlangs vervloekt ofzo? Het lijkt alsof daar de laatste tijd haast dagelijks verstoringen zijn. Valt me echt op
Is dat anders dan bij de FLIRTs van NS dan?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:14 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Per rijtuig zijn de stopcontacten verdeeld in 3 groepen van elk 10 Ampere. Dus je kunt afhankelijk van het aantal gebruikers er best wel wat op kwijt.
Een maat van me vertelde dat er rijtuigen zijn waarbij de stopcontacten individueel zijn afgezekerd op 90W.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 22:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat anders dan bij de FLIRTs van NS dan?
Minder geluid (m.n. laagfrequent geluid bij stationair draaiende motoren), minder emissies van diesel uitlaatgassen en geen noodzaak meer voor tankplaatsen. Scheelt ook weer voor de bodem.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 18:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee wat daar aan is, als batterijen het alternatief zijn.
https://www.zdf.de/nachri(...)omobilitaet-100.html
Er zijn dit jaar al twee gigantische doorbraken geweest.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat er serieus werk gemaakt zal gaan worden om in het noorden van het land van de dieseltrein af te komen
https://www.lc.nl/friesla(...)etbaar-23674918.html
Staat wel tegenover dat er meer emissie is van de kolencentrale in Eemshaven, een berg chemisch afval als die accu's einde levensduur zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 22:57 schreef Goverman het volgende:
Minder geluid (m.n. laagfrequent geluid bij stationair draaiende motoren), minder emissies van diesel uitlaatgassen en geen noodzaak meer voor tankplaatsen..
Die kolencentrale is binnen vijf jaar dicht. Accu's kun je hergebruiken. En laten we wel wezen, de fabricage van diesel elders in de wereld verdient ook geen schoonheidsprijs... Alle creatieve gedachten neersabelen brengt je nergens.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Staat wel tegenover dat er meer emissie is van de kolencentrale in Eemshaven, een berg chemisch afval als die accu's einde levensduur zijn.
En dan is er elders in de wereld nog vervuiling voor de fabricage van de accu's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |