Dan is het daar plots, paf, die eerste overwinning. Met wat ik van Stoffel in de opstapklassen zag weet ik meer dan genoeg: hij heeft het potentieel om wereldkampioen te worden.', is Boutsen positief over zijn landgenoot die volgende week debuteert in zijn thuis Grand Prix op Spa-Francorchamps.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk nog weinig mensen horen zeggen, moet je daarvoor naar fok.be ofzo?
Mja, oud-coureurs die een jonge landgenoot een grootse carrière toedichten hebben we hier ook wel voldoende.quote:Op zondag 7 oktober 2018 18:49 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Dan is het daar plots, paf, die eerste overwinning. Met wat ik van Stoffel in de opstapklassen zag weet ik meer dan genoeg: hij heeft het potentieel om wereldkampioen te worden.', is Boutsen positief over zijn landgenoot die volgende week debuteert in zijn thuis Grand Prix op Spa-Francorchamps.
wie is dit en waarom zou zijn mening ook maar van enige interesse kunnen zijn?quote:Op zondag 7 oktober 2018 18:35 schreef vosss het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)deformulier-a2363299
Wilfried heeft ook een mening
Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.quote:Op zondag 7 oktober 2018 13:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder bedoeld als steekje richting Max.
Zoals ik eerder al zei, als het iemands schuld is dan eerder die van Max. Laten we zeggen 60/40. Maar er zijn geen absolute regels voor. Hij is verder dan de helft, maar minder ver dan ernaast. Nergens staat wat er in zo'n situatie moet gebeuren, sterker nog, zelfs dit zijn al ongeschreven regels.
Wel een regel is dat er duidelijk een hoofdschuldige moet zijn. Dat is in dit geval niet duidelijk genoeg, oftewel race incident.
Half erlangs zegt 'ie (hier), dat is wat anders dan half ernaast.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Even hier verder:
[..]
Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.
Maar wat er vooral niet klopt is dat Whiting zijn mening komt geven. Die heeft niet de beslissing genomen, dat waren de stewards. Whiting neemt de beslissing over SC en VSC, en moet die uitleggen. Dus die moeten die beslissing uitleggen en moeten zich daarbij op regels baseren. Je ontkomt niet helemaal aan interpretatiekwesties, maar dat is geen excuus om met een natte vinger in je neus in de ruimte te lullen. Je moet het wel zoveel mogelijk objectiveren. In dit geval dus op basis van meer dan half ernaast. Dan kun je best besluiten dat in dit geval meer dan half ernaast niet gengoeg was bijvoorbeeld vanwege de aard van de bocht, maar dan moet je dat uitleggen. Dan heb je voor de volgende keer een nog helderder criterium.
Hetzelfde voor de straffen. Raikkonen kreeg een dubbel zo hoge straf vanwege per ongeluk ondersturen tegen de achterkant van Hamilton aan. Verstappen ging opzettelijk weer de baan op terwijl het niet veilig was, waarom zou dat lichter bestraft moeten worden? Leg het maar uit. Vervolgens veroorzaakt hij daarmee een aanrijding met schade, nog steeds maar 5 seconden, de lichtste straf, leg maar uit. Daar bovenop ontkent hij schuld, terwijl bij Hamilton nou juist het toegeven van wat niet te ontkennen was een reden vormde om hem geen straf te geven. Leg bij elke beslissing maar uit hoe de houding van de coureur meespeelt.
Het kan echt veel objectiever, maar dat willen ze niet. Charlie en de stewards willen namelijk heel veel speelruimte om wedstrijden te kunnen beinvloeden en om beslissingen te nemen die goed vallen bij de media. Maar dat gaat wel ten koste van de sport en je krijgt er alleen maar meer incidenten van. Als duidelijk is dat je 5 seconden krijgt als je geen voorrang verleent bij het weer de baan oprijden en een S&G wanneer je iemand raakt dan is het afgelopen daarmee. Als duidelijk is welke coureur wanneer recht heeft op de racelijn en welke straf erop staat dan passen coureurs zich wel. Juist dan krijg je 'echt racen'.
quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:08 schreef Sunri5e het volgende:
Nog geen Notebook online te vinden of wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een realistische mogelijkheid.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:55 schreef Goudenvis het volgende:
Als Hamilton in Austin 8 punten meer dan Vettel scoort is ie kampioen
Zou ontzettend laag zijn van Ferrari. Gun het Hamilton en Mercedes van harte, hij heeft zo goed gereden dit seizoen en Mercedes blinkte in alles uit t.o.v. Ferrari.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:03 schreef CrashO het volgende:
Kimi kan natuurlijk in de eerste bocht Hamilton eraf kegelen
Zolang jij eigen rechtertje spelen afdoet als "een beetje wheelbangen, daar kunnen ze wel tegen" hoef je het woord objectiviteit echt niet in je mond te nemen. Het wordt steeds gekker met je gezoek naar oorzaken dat Vettel weer naast de titel grijpt en wiens schuld dat wel niet is (behalve van Vettel/Ferrari zelf natuurlijk).quote:
Vooral in wisselvallige weersomstandigheden blonk Hamilton uit en maakte men bij Ferrari rijdersfouten en tactische blunders.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:07 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Zou ontzettend laag zijn van Ferrari. Gun het Hamilton en Mercedes van harte, hij heeft zo goed gereden dit seizoen en Mercedes blinkte in alles uit t.o.v. Ferrari.
Kimi liet gister Vettel niet eens voorbijquote:Op zondag 7 oktober 2018 21:03 schreef CrashO het volgende:
Kimi kan natuurlijk in de eerste bocht Hamilton eraf kegelen
Kimi kan moeilijk 40 sec ergens stil gaan staan.quote:Op maandag 8 oktober 2018 06:46 schreef XL het volgende:
[..]
Kimi liet gister Vettel niet eens voorbij
Wat een kul verzin je allemaal toch weer. Er was geen ruimte en het enige dat vreemd is aan die situatie, is dat Vettel geen penalty heeft gekregen voor 'causing a collision'.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Even hier verder:
Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.
flauwekul, kijk maar eens de inhaalactie van Max op Vettel in Brazilie 2016 terug, (eigenlijk de eerste poging van max) daar doet Vettel exact hetzelfde (wat hij overigens altijd doet), hij knijpt Max helemaal af en Max is daar in ieder geval zo verstandig om even in te houden en passeert Vettel bij de volgende poging volledig op magistrale wijze.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Even hier verder:
[..]
Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.
Die C spec trekt het niet op hoog gelegen circuits zo ver ik weet.quote:Op maandag 8 oktober 2018 07:57 schreef SnowOokami het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom RBR de laatste races met de B-spec gaat uitrijden terwijl Austin en Abu Dhabi toch redelijke power circuits zijn... of mis ik nu iets?
Verstappen was trouwens wel bloed snel vorig jaar @ Austin.
'quote:Op maandag 8 oktober 2018 08:32 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
flauwekul, kijk maar eens de inhaalactie van Max op Vettel in Brazilie 2016 terug, (eigenlijk de eerste poging van max) daar doet Vettel exact hetzelfde (wat hij overigens altijd doet), hij knijpt Max helemaal af en Max is daar in ieder geval zo verstandig om even in te houden en passeert Vettel bij de volgende poging volledig op magistrale wijze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |