abonnement Unibet Coolblue
pi_182375357
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182375392
Datzelfde verhaal had ie ook over vettel kunnen schrijven. Of over magnussen. Of over een van de andere coureurs.

De meesten leggen in geval van race incident de schuld bij de ander.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 7 oktober 2018 @ 18:49:44 #253
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_182375673
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb dat eigenlijk nog weinig mensen horen zeggen, moet je daarvoor naar fok.be ofzo? :P
Dan is het daar plots, paf, die eerste overwinning. Met wat ik van Stoffel in de opstapklassen zag weet ik meer dan genoeg: hij heeft het potentieel om wereldkampioen te worden.', is Boutsen positief over zijn landgenoot die volgende week debuteert in zijn thuis Grand Prix op Spa-Francorchamps.
pi_182375759
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:49 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Dan is het daar plots, paf, die eerste overwinning. Met wat ik van Stoffel in de opstapklassen zag weet ik meer dan genoeg: hij heeft het potentieel om wereldkampioen te worden.', is Boutsen positief over zijn landgenoot die volgende week debuteert in zijn thuis Grand Prix op Spa-Francorchamps.
Mja, oud-coureurs die een jonge landgenoot een grootse carrière toedichten hebben we hier ook wel voldoende. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:25:53 #255
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_182376315
quote:
13s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:35 schreef vosss het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)deformulier-a2363299

Wilfried heeft ook een mening :')
wie is dit en waarom zou zijn mening ook maar van enige interesse kunnen zijn?

En whatever: circuit racen ≠ openbare weg zondags rijgedrag.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_182377179
Even hier verder:

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me eerder bedoeld als steekje richting Max.

Zoals ik eerder al zei, als het iemands schuld is dan eerder die van Max. Laten we zeggen 60/40. Maar er zijn geen absolute regels voor. Hij is verder dan de helft, maar minder ver dan ernaast. Nergens staat wat er in zo'n situatie moet gebeuren, sterker nog, zelfs dit zijn al ongeschreven regels.

Wel een regel is dat er duidelijk een hoofdschuldige moet zijn. Dat is in dit geval niet duidelijk genoeg, oftewel race incident.
Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.

Maar wat er vooral niet klopt is dat Whiting zijn mening komt geven. Die heeft niet de beslissing genomen, dat waren de stewards. Whiting neemt de beslissing over SC en VSC, en moet die uitleggen. Dus die moeten die beslissing uitleggen en moeten zich daarbij op regels baseren. Je ontkomt niet helemaal aan interpretatiekwesties, maar dat is geen excuus om met een natte vinger in je neus in de ruimte te lullen. Je moet het wel zoveel mogelijk objectiveren. In dit geval dus op basis van meer dan half ernaast. Dan kun je best besluiten dat in dit geval meer dan half ernaast niet gengoeg was bijvoorbeeld vanwege de aard van de bocht, maar dan moet je dat uitleggen. Dan heb je voor de volgende keer een nog helderder criterium.

Hetzelfde voor de straffen. Raikkonen kreeg een dubbel zo hoge straf vanwege per ongeluk ondersturen tegen de achterkant van Hamilton aan. Verstappen ging opzettelijk weer de baan op terwijl het niet veilig was, waarom zou dat lichter bestraft moeten worden? Leg het maar uit. Vervolgens veroorzaakt hij daarmee een aanrijding met schade, nog steeds maar 5 seconden, de lichtste straf, leg maar uit. Daar bovenop ontkent hij schuld, terwijl bij Hamilton nou juist het toegeven van wat niet te ontkennen was een reden vormde om hem geen straf te geven. Leg bij elke beslissing maar uit hoe de houding van de coureur meespeelt.

Het kan echt veel objectiever, maar dat willen ze niet. Charlie en de stewards willen namelijk heel veel speelruimte om wedstrijden te kunnen beinvloeden en om beslissingen te nemen die goed vallen bij de media. Maar dat gaat wel ten koste van de sport en je krijgt er alleen maar meer incidenten van. Als duidelijk is dat je 5 seconden krijgt als je geen voorrang verleent bij het weer de baan oprijden en een S&G wanneer je iemand raakt dan is het afgelopen daarmee. Als duidelijk is welke coureur wanneer recht heeft op de racelijn en welke straf erop staat dan passen coureurs zich wel. Juist dan krijg je 'echt racen'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:08:41 #257
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182377234
Nog geen Notebook online te vinden of wel?
pi_182377289
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Even hier verder:

[..]

Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.

Maar wat er vooral niet klopt is dat Whiting zijn mening komt geven. Die heeft niet de beslissing genomen, dat waren de stewards. Whiting neemt de beslissing over SC en VSC, en moet die uitleggen. Dus die moeten die beslissing uitleggen en moeten zich daarbij op regels baseren. Je ontkomt niet helemaal aan interpretatiekwesties, maar dat is geen excuus om met een natte vinger in je neus in de ruimte te lullen. Je moet het wel zoveel mogelijk objectiveren. In dit geval dus op basis van meer dan half ernaast. Dan kun je best besluiten dat in dit geval meer dan half ernaast niet gengoeg was bijvoorbeeld vanwege de aard van de bocht, maar dan moet je dat uitleggen. Dan heb je voor de volgende keer een nog helderder criterium.

Hetzelfde voor de straffen. Raikkonen kreeg een dubbel zo hoge straf vanwege per ongeluk ondersturen tegen de achterkant van Hamilton aan. Verstappen ging opzettelijk weer de baan op terwijl het niet veilig was, waarom zou dat lichter bestraft moeten worden? Leg het maar uit. Vervolgens veroorzaakt hij daarmee een aanrijding met schade, nog steeds maar 5 seconden, de lichtste straf, leg maar uit. Daar bovenop ontkent hij schuld, terwijl bij Hamilton nou juist het toegeven van wat niet te ontkennen was een reden vormde om hem geen straf te geven. Leg bij elke beslissing maar uit hoe de houding van de coureur meespeelt.

Het kan echt veel objectiever, maar dat willen ze niet. Charlie en de stewards willen namelijk heel veel speelruimte om wedstrijden te kunnen beinvloeden en om beslissingen te nemen die goed vallen bij de media. Maar dat gaat wel ten koste van de sport en je krijgt er alleen maar meer incidenten van. Als duidelijk is dat je 5 seconden krijgt als je geen voorrang verleent bij het weer de baan oprijden en een S&G wanneer je iemand raakt dan is het afgelopen daarmee. Als duidelijk is welke coureur wanneer recht heeft op de racelijn en welke straf erop staat dan passen coureurs zich wel. Juist dan krijg je 'echt racen'.
Half erlangs zegt 'ie (hier), dat is wat anders dan half ernaast.

Verder ben ik met je eens dat er meer duidelijkheid moet zijn welke actie welke straf oplevert. Niet in de laatste plaats omdat die ellenlange verhandelingen achteraf erg vermoeiend zijn
pi_182377420
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:08 schreef Sunri5e het volgende:
Nog geen Notebook online te vinden of wel?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182378240
Als Hamilton in Austin 8 punten meer dan Vettel scoort is ie kampioen :P
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:58:30 #261
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_182378329
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:55 schreef Goudenvis het volgende:
Als Hamilton in Austin 8 punten meer dan Vettel scoort is ie kampioen :P
Een realistische mogelijkheid.
pi_182378406
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:58 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Een realistische mogelijkheid.
Zeer realistisch, als zowel Bottas als Hamilton finishen wel heeeeel realistisch :)
pi_182378461
Kimi kan natuurlijk in de eerste bocht Hamilton eraf kegelen :P
pi_182378571
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:03 schreef CrashO het volgende:
Kimi kan natuurlijk in de eerste bocht Hamilton eraf kegelen :P
Zou ontzettend laag zijn van Ferrari. Gun het Hamilton en Mercedes van harte, hij heeft zo goed gereden dit seizoen en Mercedes blinkte in alles uit t.o.v. Ferrari.
  zondag 7 oktober 2018 @ 22:14:27 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182380106
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Even hier verder:

[..]

blabla
Zolang jij eigen rechtertje spelen afdoet als "een beetje wheelbangen, daar kunnen ze wel tegen" hoef je het woord objectiviteit echt niet in je mond te nemen. Het wordt steeds gekker met je gezoek naar oorzaken dat Vettel weer naast de titel grijpt en wiens schuld dat wel niet is (behalve van Vettel/Ferrari zelf natuurlijk).
Ik begin er bijna medelijden mee te krijgen.

Hamilton heeft dit seizoen zo goed als gewonnen, in de snelste auto en met een slaaf als team maat. Volgend jaar weer een nieuw seizoen met hopelijk wat meer kanshebbers op de titel en mooie acties.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182382746
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:07 schreef Goudenvis het volgende:

[..]

Zou ontzettend laag zijn van Ferrari. Gun het Hamilton en Mercedes van harte, hij heeft zo goed gereden dit seizoen en Mercedes blinkte in alles uit t.o.v. Ferrari.
Vooral in wisselvallige weersomstandigheden blonk Hamilton uit en maakte men bij Ferrari rijdersfouten en tactische blunders.
  maandag 8 oktober 2018 @ 06:46:52 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182383658
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:03 schreef CrashO het volgende:
Kimi kan natuurlijk in de eerste bocht Hamilton eraf kegelen :P
Kimi liet gister Vettel niet eens voorbij
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_182383881
quote:
99s.gif Op maandag 8 oktober 2018 06:46 schreef XL het volgende:

[..]

Kimi liet gister Vettel niet eens voorbij
Kimi kan moeilijk 40 sec ergens stil gaan staan. :P
pi_182383978
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom RBR de laatste races met de B-spec gaat uitrijden terwijl Austin en Abu Dhabi toch redelijke power circuits zijn... of mis ik nu iets?
Verstappen was trouwens wel bloed snel vorig jaar @ Austin.
  maandag 8 oktober 2018 @ 07:58:44 #270
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182383981
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Even hier verder:

Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.
Wat een kul verzin je allemaal toch weer. Er was geen ruimte en het enige dat vreemd is aan die situatie, is dat Vettel geen penalty heeft gekregen voor 'causing a collision'.

Anyway, weer heeft Vettel het kampioenschap verprutst, omdat hij onder druk dit soort stomme dingen doet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182384225
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Even hier verder:

[..]

Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.

flauwekul, kijk maar eens de inhaalactie van Max op Vettel in Brazilie 2016 terug, (eigenlijk de eerste poging van max) daar doet Vettel exact hetzelfde (wat hij overigens altijd doet), hij knijpt Max helemaal af en Max is daar in ieder geval zo verstandig om even in te houden en passeert Vettel bij de volgende poging volledig op magistrale wijze.
  maandag 8 oktober 2018 @ 08:33:10 #272
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_182384241
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 07:57 schreef SnowOokami het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom RBR de laatste races met de B-spec gaat uitrijden terwijl Austin en Abu Dhabi toch redelijke power circuits zijn... of mis ik nu iets?
Verstappen was trouwens wel bloed snel vorig jaar @ Austin.
Die C spec trekt het niet op hoog gelegen circuits zo ver ik weet.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 8 oktober 2018 @ 08:39:17 #273
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_182384299
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 08:32 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

flauwekul, kijk maar eens de inhaalactie van Max op Vettel in Brazilie 2016 terug, (eigenlijk de eerste poging van max) daar doet Vettel exact hetzelfde (wat hij overigens altijd doet), hij knijpt Max helemaal af en Max is daar in ieder geval zo verstandig om even in te houden en passeert Vettel bij de volgende poging volledig op magistrale wijze.
'
En zo hoort het, lijkt er zo langzaam op dat racen, dus met inhalen en verdedigen, niet de bedoeling is in de F1. Het wordt anders als het roekeloos of bewust uit de baan rijden is, maar dit soort situaties zouden niet eens een discussie moeten opleveren. Inhalen is meer dan sneller zijn.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_182384313
Gewoon een domme divebomb van Vettel. Hij bezweek weer eens onder de druk voor de 100e keer dit seizoen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182385019
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')