abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182252180
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:21 schreef Harwich het volgende:

[..]

goed verhaal man.. zelf bedacht? :)
Lach er niet te hard om, direct houd je er nog iets aan over.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182252381
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt.
Tenzij TS de BV en AV bij verschillende partijen heeft lopen (maar die kans is zeer gering).

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee.

Een betalingsachterstand is of van de premiekosten (waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen de BV en de AV. Is één bedrag.) of van enige zorgkosten die ze voorgeschoten hebben.

Bij een betalingsachterstand van de premiekosten krijg je 3 herinneringen (plus incassokosten). Na de 1e herinnering wordt (meestal) je AV stopgezet en mag je ook niet meer van BV overstappen. En na 6 maanden achterstand mag je bij het CAK de bestuursrechtelijke premie aftikken. En daarnaast nog steeds je zorgverzekeraar betalen.

Basisverzekering mag niet stopgezet worden. Maar ze beletten je wel om over te stappen (wat sowieso toch alleen per 1 jan kan) omdat geen andere verzekeraar je gaat accepteren, en je toch verzekerd moet zijn.

Edit: Wanneer je geregistreerd wordt als verzekerde met premieachterstand kan je sowieso je basisverzekering niet opzeggen totdat de premieachterstand voldaan is.

Ow en bij een betalingsachterstand van zorgnota's krijg je ook die herinneringen met extra incassokosten, maar dan niet het opzeggen van verzekeringen gedeelte. Dan wordt het deurwaarder en rechter.
Er zijn wat uitzonderingen waarbij ook buiten 1-1 om geswitcht kan worden. De BV kan niet stopgezet worden, maar de dekking kan wel geschorst worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 14:00:44 #53
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_182252600
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:57 schreef Harwich het volgende:

[..]

zal best.. maar ik geloof niet in de macht van absoluten
soms moet je ethische verstand het rechtvaardige belang vertegenwoordigen
je hoeft mij immers niet te vertellen dat wat er geschreven staat klopt, maar of het rechtvaardig is is een tweede.
Zoals ik het zie ga je een contract aan met een verzekeraar. Je komt de betaalafspraken niet na. In de voorwaarden staat dat dit een reden is om de aanvullende verzekering stop te zetten. Dit lijkt me duidelijk toch?

Uiteraard niet het antwoord wat je graag wil horen, maar daar kan ik weinig aan doen :P
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:06:52 #54
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_182252686
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee.

Een betalingsachterstand is of van de premiekosten (waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen de BV en de AV. Is één bedrag.) of van enige zorgkosten die ze voorgeschoten hebben.
Ja.

Wettelijk gezien is er een groot verschil tussen BV (geen risico bij zorgverzekeraar) en AV (wel risico zorgverzekeraar). Als jij alleen een achterstand op je AV hebt (en niet op je BV) kan geen enkele zorgverzekeraar jou beletten over te stappen (en mag de nieuwe zorgverzekeraar je ook niet weigeren). Bij premie achterstand bij een BV kan dit allemaal wel.

[/quote]
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_182253857
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:06 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Ja.

Wettelijk gezien is er een groot verschil tussen BV (geen risico bij zorgverzekeraar) en AV (wel risico zorgverzekeraar). Als jij alleen een achterstand op je AV hebt (en niet op je BV) kan geen enkele zorgverzekeraar jou beletten over te stappen (en mag de nieuwe zorgverzekeraar je ook niet weigeren). Bij premie achterstand bij een BV kan dit allemaal wel.
En hoe krijg je een achterstand op premie op alleen de AV, aannemende dat TS (zoals 'ontkoppelt' suggereert) de BV en AV bij 1 verzekeraar heeft lopen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182260027
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:45 schreef baskick het volgende:

[..]

Tenzij TS de BV en AV bij verschillende partijen heeft lopen (maar die kans is zeer gering).
Klopt.

quote:
Er zijn wat uitzonderingen waarbij ook buiten 1-1 om geswitcht kan worden.
Klopt. Zoals 18 worden, de bak uit komen, militaire dienst stoppen, en nog een paar die ik even vergeet maar allemaal niet van toepassing lijken op TS.

En dan is er natuurlijk nog dat hele 'aanvullende verzekeringen met een maand terugwerkende kracht af kunnen sluiten tot 1 februari' gedoe bij alle/sommige verzekeraars.

quote:
De BV kan niet stopgezet worden, maar de dekking kan wel geschorst worden.
Ow? Naar mijn weten niet. Je wordt aangemeld bij het CAK, mag iets van 150-175 pm af gaan tikken, je oude schuld bij de zorgverzekeraar aflossen, maar je BV dekking blijft volgens mij gewoon bestaan hoor. Omdat volgens de zorgverzekeringswet iedereen (specifieke uitzonderingen daargelaten) verplicht verzekerd moet zijn in Nederland.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182260126
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:06 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Ja.

Wettelijk gezien is er een groot verschil tussen BV (geen risico bij zorgverzekeraar) en AV (wel risico zorgverzekeraar). Als jij alleen een achterstand op je AV hebt (en niet op je BV) kan geen enkele zorgverzekeraar jou beletten over te stappen (en mag de nieuwe zorgverzekeraar je ook niet weigeren). Bij premie achterstand bij een BV kan dit allemaal wel.

Hoe betaal jij, bij dezelfde verzekeraar, alleen je AV en niet je BV (of omgekeerd)?

Het systeem waar ik bij Zilveren Kruis mee werkte maakte iig geen onderscheid tussen de BV en AV bij een premieachterstand.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 01-10-2018 20:20:21 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_182260244
quote:
Heeft u aanvullende verzekeringen? Dan worden die stopgezet. Dit doen we per de 1e van de maand volgend op de uiterste betaaldatum die genoemd is in de 2e herinnering. U kunt dan pas per 1 januari van het komende jaar een nieuwe aanvullende verzekering aanvragen.
Fair enough toch?
.
pi_182261288
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Klopt. Zoals 18 worden, de bak uit komen, militaire dienst stoppen, en nog een paar die ik even vergeet maar allemaal niet van toepassing lijken op TS.

En dan is er natuurlijk nog dat hele 'aanvullende verzekeringen met een maand terugwerkende kracht af kunnen sluiten tot 1 februari' gedoe bij alle/sommige verzekeraars.

[..]

Ow? Naar mijn weten niet. Je wordt aangemeld bij het CAK, mag iets van 150-175 pm af gaan tikken, je oude schuld bij de zorgverzekeraar aflossen, maar je BV dekking blijft volgens mij gewoon bestaan hoor. Omdat volgens de zorgverzekeringswet iedereen (specifieke uitzonderingen daargelaten) verplicht verzekerd moet zijn in Nederland.
Ik reageerde op jouw stelling dat het alleen per 1-1 zou kunnen. Dat is te stellig, zoals je kennelijk weet. Een ander is nog switchen van werkgever, waarbij je via je oude werkgever een collectiviteit had en bij je nieuwe werkgever een collectiviteit elders.

Wat schorsen van de dekking van de BV betreft:
quote:
Hebben wij u aangemaand om één of meer vervallen termijnen van de verschuldigde premie te betalen? Dan kunt u (verzekeringnemer) de
basisverzekering niet opzeggen totdat u de verschuldigde premie en eventuele administratiekosten, invorderingskosten en de wettelijke rente heeft betaald. Een uitzondering hierop is als wij de dekking van uw basisverzekering schorsen.
Wat het inhoudt kan ik me voorstellen; wel verzekerd maar geen recht op vergoeding. Hoe zich dat verhoudt tot verplichting tot basisverzekering zie ik zo snel even niet...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182261979
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik reageerde op jouw stelling dat het alleen per 1-1 zou kunnen. Dat is te stellig, zoals je kennelijk weet. Een ander is nog switchen van werkgever, waarbij je via je oude werkgever een collectiviteit had en bij je nieuwe werkgever een collectiviteit elders.
Goed punt. Die was ik vergeten.

quote:
Wat schorsen van de dekking van de BV betreft:

[..]

Wat het inhoudt kan ik me voorstellen; wel verzekerd maar geen recht op vergoeding. Hoe zich dat verhoudt tot verplichting tot basisverzekering zie ik zo snel even niet...
Verzekering mag alleen maar schorsen in bijzondere gevallen (bv bij fraude, gevangenis) maar iig zeker niet bij een betaalachterstand.

Ze zijn daarbij iig ook gewoon gebonden aan de zorgverzekeringswet.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 01-10-2018 21:51:46 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_182269617
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:57 schreef Harwich het volgende:

[..]

zal best.. maar ik geloof niet in de macht van absoluten
soms moet je ethische verstand het rechtvaardige belang vertegenwoordigen
je hoeft mij immers niet te vertellen dat wat er geschreven staat klopt, maar of het rechtvaardig is is een tweede.
Wat is er onrechtvaardig aan dit geheel dan ?
De verzekeraar herinnert je meerdere malen aan je betalingsachterstand, dan heb je dus 3 kansen om even te bellen en wat af te spreken. Vervolgens doe je dat niet, krijg je incassobureau op je dak en is, conform de voorwaarden die eigenlijk alle verzoekaars hebben tav de aanvullende verzekeringen, je AV stop gezet.
De basis verzekering mogen ze je niet uitknikkeren (je gaat wel premie + kosten betalen via CAK) maar je aanvullende mogen ze stopzetten en terecht .. Dus stop met huilen , dok je achterstand incl. kosten en zoek een nieuwe per 1/1.
pi_182269818
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:57 schreef Harwich het volgende:
zal best.. maar ik geloof niet in de macht van absoluten
soms moet je ethische verstand het rechtvaardige belang vertegenwoordigen
je hoeft mij immers niet te vertellen dat wat er geschreven staat klopt, maar of het rechtvaardig is is een tweede.
Je krijgt meerdere herinneringen over de de tijd heen, want dit is niet van 1 dag. En jij hebt blijkbaar op van de herinneringen gereageerd of contact opgenomen.

Dan zijn ze dus gerechtvaardigd om jou uit de aanvullende verzekering te halen. De basis verzekering is iets anders en daar is geen sprake van.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 12:34:09 #63
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_182313628
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:09 schreef probeer het volgende:
de bak uit komen
Deze nu niet niet. Als je in detentie gaat wordt je huidige BV opgeschort. Dit wordt opgeheven als je weer vrij komt. Je kan dan niet zomaar switchen. Je moet het jaar afmaken...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_182316886
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 12:34 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Deze nu niet niet. Als je in detentie gaat wordt je huidige BV opgeschort. Dit wordt opgeheven als je weer vrij komt. Je kan dan niet zomaar switchen. Je moet het jaar afmaken...
Goed punt! Ik meen dat er nog wel een andere zijn: verzelfstandigen (nu als meeverzekerde, eigen polis gewenst) en immigratie.

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 04-10-2018 15:47:25 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182317278
Wat een berg onbegrip en het rechtlullen van iets wat krom is hierzo. Ja TS heeft niet betaald en de incasseerder heeft het alle recht om achter dat geld aan te gaan. Dat ze de TS AV uitflikkeren omdat ie een keer achterliep en daardoor de rest van de jaar niks zullen vergoeden wat bij die AV hoort is best wel een slechte zaak. Dat dit kan en mag in Nederland!? Dat dit nog nooit het nieuws heeft gehaald of kamervragen heeft opgeroepen vind ik best bijzonder. Help diegene die bepaalde rekeningen om wat voor acceptabele (dus geen drugs of andere domme redenen) reden dan ook niet kan voldoen nog verder de schulden in?

Vergelijkbaar iets is voor mij mijn huur 1 keer niet betalen, en dat na incassoburo op mijn dak te hebben gehad alsnog betaald hebben ze mijn water en gas (dat gaat via woningbouw) afsluiten tot januari het jaar erop. Ja meneer KH, had u maar de voorwaarden gelezen en dat is uw eigen schuld. Had u maar gewoon tijdig betaald.

Het waarom TS niet betaald heeft of gereageerd heeft op de aanmaningen is niet boeiend voor zijn vraag of het wel eerlijk is.

In ieder geval flikt hij dit nooit meer (daar ga ik vanuit) en heb ik weer wat bijgeleerd.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_182318162
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:02 schreef Kloonhommel het volgende:
Wat een berg onbegrip en het rechtlullen van iets wat krom is hierzo. Ja TS heeft niet betaald en de incasseerder heeft het alle recht om achter dat geld aan te gaan. Dat ze de TS AV uitflikkeren omdat ie een keer achterliep en daardoor de rest van de jaar niks zullen vergoeden wat bij die AV hoort is best wel een slechte zaak. Dat dit kan en mag in Nederland!? Dat dit nog nooit het nieuws heeft gehaald of kamervragen heeft opgeroepen vind ik best bijzonder. Help diegene die bepaalde rekeningen om wat voor acceptabele (dus geen drugs of andere domme redenen) reden dan ook niet kan voldoen nog verder de schulden in?

Vergelijkbaar iets is voor mij mijn huur 1 keer niet betalen, en dat na incassoburo op mijn dak te hebben gehad alsnog betaald hebben ze mijn water en gas (dat gaat via woningbouw) afsluiten tot januari het jaar erop. Ja meneer KH, had u maar de voorwaarden gelezen en dat is uw eigen schuld. Had u maar gewoon tijdig betaald.

Het waarom TS niet betaald heeft of gereageerd heeft op de aanmaningen is niet boeiend voor zijn vraag of het wel eerlijk is.

In ieder geval flikt hij dit nooit meer (daar ga ik vanuit) en heb ik weer wat bijgeleerd.
Zet er een automatische incasso op en je hebt er geen omkijken naar.
pi_182318250
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:45 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Zet er een automatische incasso op en je hebt er geen omkijken naar.
Totdat er een keer niet genoeg geld op je rekening staat en de automatische incasso niet kan plaatsvinden...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182318316
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:45 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Zet er een automatische incasso op en je hebt er geen omkijken naar.
Is zo. Moet er wel telkens voldoende geld op staan. Maar dit is TS zijn vraag niet. Hij is (net als ik) verbaasd dat het kan en mag, en vraagt zich af of hij nog (wettelijke) rechten heeft om dit aan te vechten of recht te breien. Antwoord is schijnbaar nee. Hier houdt het topic wel mee op.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_182318324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Totdat er een keer niet genoeg geld op je rekening staat en de automatische incasso niet kan plaatsvinden...
Prioriteiten..
pi_182318475
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:02 schreef Kloonhommel het volgende:
Wat een berg onbegrip en het rechtlullen van iets wat krom is hierzo. Ja TS heeft niet betaald en de incasseerder heeft het alle recht om achter dat geld aan te gaan. Dat ze de TS AV uitflikkeren omdat ie een keer achterliep en daardoor de rest van de jaar niks zullen vergoeden wat bij die AV hoort is best wel een slechte zaak. Dat dit kan en mag in Nederland!? Dat dit nog nooit het nieuws heeft gehaald of kamervragen heeft opgeroepen vind ik best bijzonder. Help diegene die bepaalde rekeningen om wat voor acceptabele (dus geen drugs of andere domme redenen) reden dan ook niet kan voldoen nog verder de schulden in?

Vergelijkbaar iets is voor mij mijn huur 1 keer niet betalen, en dat na incassoburo op mijn dak te hebben gehad alsnog betaald hebben ze mijn water en gas (dat gaat via woningbouw) afsluiten tot januari het jaar erop. Ja meneer KH, had u maar de voorwaarden gelezen en dat is uw eigen schuld. Had u maar gewoon tijdig betaald.

Het waarom TS niet betaald heeft of gereageerd heeft op de aanmaningen is niet boeiend voor zijn vraag of het wel eerlijk is.

In ieder geval flikt hij dit nooit meer (daar ga ik vanuit) en heb ik weer wat bijgeleerd.
Ik ben gek ook dat ik inhoudelijk ga reageren, maar ik vind het dus wel terecht. Het is een aanvullende verzekering, het is luxe, je gaat akkoord met voorwaarden als je deze afsluit. Als jij vervolgens niet betaalt, moet je niet gek staan te kijken als daar consequenties tegenover staan. Als je geen energierekening meer betaalt, word je ook afgesloten. En met huur hetzelfde.
Als je het niet kan betalen, moet je misschien geen AV afsluiten. Als het niet wilt betalen, dan geef ik ze groot gelijk dat ze je eruit kicken. Wel de lusten z niet de lasten? De groeten...

En het is ook niet zo dat dit uit de lucht komt vallen. TS heeft een aantal herinneringen gehad en hij had prima een betalingsregeling kunnen treffen (zv's zijn de beroerdste niet op dat punt).

Tja, als hij niet reageert, dan snap ik dat hij wordt afgesloten van een dienst.

En ben je het er niet mee eens, dan moet je bij de politiek zijn, niet bij de zv.
Somebody that I used to know
pi_182319095
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik ben gek ook dat ik inhoudelijk ga reageren, maar ik vind het dus wel terecht. Het is een aanvullende verzekering, het is luxe, je gaat akkoord met voorwaarden als je deze afsluit. Als jij vervolgens niet betaalt, moet je niet gek staan te kijken als daar consequenties tegenover staan.
De consequenties zou dan op fiscaal vlak moeten zijn dmv incassering wat je als een soort boete kan zien. Dat is op zich al straf genoeg vind ik tenzij het herhaaldelijk is gebeurd. Maar dit is wat ik redelijk in mijn oren vind klinken. Ik vind het erg verbazingwekkend dat jullie de overtuiging hebben dat de ziekenfonds zulke verregaande maatregelen mag treffen. Het is dubbelop straf in feite. En mensen die schulden hebben of de rekeningen niet meer kunnen betalen worden verder de schuld ingeholpen. En zomaar de AV stopzetten omdat je het niet kan betalen kan niet eens gedurende dat jaar? En uiteindelijk vergroot je je schulden ook als je AV juist nodig hebt.

quote:
Als je geen energierekening meer betaalt, word je ook afgesloten. En met huur hetzelfde.
Als je het niet kan betalen, moet je misschien geen AV afsluiten. Als het niet wilt betalen, dan geef ik ze groot gelijk dat ze je eruit kicken. Wel de lusten z niet de lasten? De groeten...
Het verschil daarmee is dat je na het alsnog betalen er verder geen gevolgen aanzitten. Om jouw 2 aangehaalde voorbeelden meer gelijk te krijgen met die van TS is dat ze hem op straat schoppen en hem de huur laten betalen tot einde van het jaar. Of de stroom niet opnieuw aansluiten tot einde van het jaar.

quote:
En het is ook niet zo dat dit uit de lucht komt vallen. TS heeft een aantal herinneringen gehad en hij had prima een betalingsregeling kunnen treffen (zv's zijn de beroerdste niet op dat punt).

Tja, als hij niet reageert, dan snap ik dat hij wordt afgesloten van een dienst.

En ben je het er niet mee eens, dan moet je bij de politiek zijn, niet bij de zv.
Weeral het gewijs: ja, het is TS zijn schuld. Hij ontkent het niet eens. Maar mag je als hij zijn kop om wat voor reden dan ook ff in het zand gestoken heeft voor de rest van het jaar hem van die dienst buitensluiten omdat hij 1 maand gemist heeft?

Ik weet toevallig weer wel dat als je je WA (of hoger) verzekering niet betaald en je krijgt een ongeluk en je betaald alsnog je niet verzekerd of gedekt bent gedurende de periode dat je niet betaald had. Maar wederom om TS zijn geval en dit geval gelijk te trekken, de WA verzekeraar mij buitensluit van alle extra verzekeringen die ik had lopen zoals rechtsbijstand/inzittendenverzekering/enz en ik later in dat jaar alsnog een ongeluk krijg wat niet mijn schuld is ik nergens beroep op kan doen behalve dan de basis WA verzekering? (of is dit in het echt ook al zo? Nee toch?)

Het gaat voor mij niet om wat politiek heeft afgesproken, het gaat voor mij om wat is redelijk en wat is onredelijk. Daar spreek ik mijn mening over uit en daar is dit (discussie)forum min of meer ook voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kloonhommel op 04-10-2018 17:35:19 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_182319354
Ik zit mobiel, dus kan niet goed deelquoten, maar
1) een AV is luxe, niet verplicht, je zou in principe ook zonder moeten kunnen in Nederland. Enige was dat ze TS wel even mochten inlichten over stoppen AV
2) TS hoeft helemaal geen jaarpremie van de AV te betalen. De verzekering is gewoon gestopt. Het is als dat je op straat wordt gesschopt en je huur niet meer hoeft te betalen. En ja bij een nieuwe woning betaal je weer huur. En toevallig is het bij zorgverzekeringen afgesproken dat die ingangsdatum op de eerste van januari ligt (waarschijnlijk om een hoop administratieve/contractuele redenen). Dus dan is het toch redelijk om te zeggen : in januari nieuwe kansen. En zie 1) een AV is luxe, dus het is niet zo dat je met een gebroken been blijft zitten ofzo.
Edit : Oja, en 3) het kost bedrijven klauwen met geld om herinneringen en alles te sturen. Zonde. Daar betalen jij en ik aan mee. Op deze manier hebben ze een stok achter de deur.
Somebody that I used to know
pi_182319795
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:02 schreef Kloonhommel het volgende:
Wat een berg onbegrip en het rechtlullen van iets wat krom is hierzo. Ja TS heeft niet betaald en de incasseerder heeft het alle recht om achter dat geld aan te gaan. Dat ze de TS AV uitflikkeren omdat ie een keer achterliep en daardoor de rest van de jaar niks zullen vergoeden wat bij die AV hoort is best wel een slechte zaak. Dat dit kan en mag in Nederland!? Dat dit nog nooit het nieuws heeft gehaald of kamervragen heeft opgeroepen vind ik best bijzonder. Help diegene die bepaalde rekeningen om wat voor acceptabele (dus geen drugs of andere domme redenen) reden dan ook niet kan voldoen nog verder de schulden in?

Vergelijkbaar iets is voor mij mijn huur 1 keer niet betalen, en dat na incassoburo op mijn dak te hebben gehad alsnog betaald hebben ze mijn water en gas (dat gaat via woningbouw) afsluiten tot januari het jaar erop. Ja meneer KH, had u maar de voorwaarden gelezen en dat is uw eigen schuld. Had u maar gewoon tijdig betaald.

Het waarom TS niet betaald heeft of gereageerd heeft op de aanmaningen is niet boeiend voor zijn vraag of het wel eerlijk is.

In ieder geval flikt hij dit nooit meer (daar ga ik vanuit) en heb ik weer wat bijgeleerd.
Dus jij vind niet betalen na een 2e aanmaning, niet ruim voldoende?

Wat is het alternatief? Wachten met betalen, tot TS pijn in zijn kies krijgt en dan net het geld overmaken, voordat hij bij de tandarts binnenstapt?
.
pi_182319820
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:41 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zit mobiel, dus kan niet goed deelquoten, maar
1) een AV is luxe, niet verplicht, je zou in principe ook zonder moeten kunnen in Nederland. Enige was dat ze TS wel even mochten inlichten over stoppen AV

2) TS hoeft helemaal geen jaarpremie van de AV te betalen. De verzekering is gewoon gestopt. Het is als dat je op straat wordt gesschopt en je huur niet meer hoeft te betalen. En ja bij een nieuwe woning betaal je weer huur. En toevallig is het bij zorgverzekeringen afgesproken dat die ingangsdatum op de eerste van januari ligt (waarschijnlijk om een hoop administratieve/contractuele redenen). Dus dan is het toch redelijk om te zeggen : in januari nieuwe kansen. En zie 1) een AV is luxe, dus het is niet zo dat je met een gebroken been blijft zitten ofzo.

Edit : Oja, en 3) het kost bedrijven klauwen met geld om herinneringen en alles te sturen. Zonde. Daar betalen jij en ik aan mee. Op deze manier hebben ze een stok achter de deur.
Luxe of niet, blijft bijzonder dat ze hem eruit kunnen schoppen na 1 gemiste betalingstermijn en dat jullie dat heel redelijk vinden. Geen wonder dat de groep schuldenaren aan het groeien is aldus het nieuws.

Begrijp ik het goed dat TS alleen die ene gemiste maand de BV en de AV moet voldoen en daarna alleen de BV voor de rest van het jaar? Dat klinkt al iets eerlijker.

Om verder in te gaan op je aangehaalde voorbeeld en dat gelijk te trekken met TS, de verhuurder kan hem tot eind December niet op straat schoppen maar ontzegt wel zijn verdere "luxe" dingen (in mijn geval portiekverlichting, algemene glazenwasser, huismeesterservice, om de zoveel jaren onderhoud, enz enz).
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_182319950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:00 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Luxe of niet, blijft bijzonder dat ze hem eruit kunnen schoppen na 1 gemiste betalingstermijn en dat jullie dat heel redelijk vinden. Geen wonder dat de groep schuldenaren aan het groeien is aldus het nieuws.

Begrijp ik het goed dat TS alleen die ene gemiste maand de BV en de AV moet voldoen en daarna alleen de BV voor de rest van het jaar? Dat klinkt al iets eerlijker.

Om verder in te gaan op je aangehaalde voorbeeld en dat gelijk te trekken met TS, de verhuurder kan hem tot eind December niet op straat schoppen maar ontzegt wel zijn verdere "luxe" dingen (in mijn geval portiekverlichting, algemene glazenwasser, huismeesterservice, om de zoveel jaren onderhoud, enz enz).
hij heeft niet maar 1 betalingstermijn gemist, hij heeft minimaal twee herinneringen genegeerd. Lees anders even wat er, echt niet verstopt in de kleine lettertjes, staat op de pagina van Zilveren Kruis erover, via de link die ik aan het begin van het topic heb neergezet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')