abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182241204
registreer om deze reclame te verbergen
In maart ben ik een keer te laat geweest met een betaling. Blijkbaar vinden zorgverzekeraars het noodzakelijk om n 1 maand de incassobureau's op je af te sturen.
Dit heeft er uiteindelijk toe bijgedragen dat deze verzekeraar (zilveren kruis) mijn aanvullende verzekeringen stop te zetten.
Ik kwam hier achter toen ik de rekening van de tandarts binnenkreeg.

Nu blijkt dat deze regel een algemene voorwaarde is voor zorgverzekeraars in Nederland.
Kleine lettertjes en voorwaarden waar je als normaal mens natuurlijk geen rekening mee houdt.

In hoeverre hebben zij het recht om dit te doen?

Ik heb met hun een contractuele afspraak toch?
pi_182241331
Zilveren kruis :'( :'(
pi_182241458
Wees blij!

De marktwerking zorgt voor lagere premies en betere dekking!

Oh wacht -O-
pi_182241476
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:37 schreef Harwich het volgende:
In maart ben ik een keer te laat geweest met een betaling. Blijkbaar vinden zorgverzekeraars het noodzakelijk om n 1 maand de incassobureau's op je af te sturen.
Dit heeft er uiteindelijk toe bijgedragen dat deze verzekeraar (zilveren kruis) mijn aanvullende verzekeringen stop te zetten.
Ik kwam hier achter toen ik de rekening van de tandarts binnenkreeg.

Nu blijkt dat deze regel een algemene voorwaarde is voor zorgverzekeraars in Nederland.
Kleine lettertjes en voorwaarden waar je als normaal mens natuurlijk geen rekening mee houdt.

In hoeverre hebben zij het recht om dit te doen?

Ik heb met hun een contractuele afspraak toch?
ik neem aan dat die afspraak ook inhoudt dat jij je premies op tijd betaalt
pi_182241602
En hier staat het toch echt heel duidelijk uitgelegd https://www.zilverenkruis(...)-ik-niet-betaal.aspx
pi_182241691
Die tijdslijn klopt niet. Voordat er een incassobureau wordt ingeschakeld, moeten er naar mijn weten twee herinneringen zijn verstuurd. Dat neemt langer dan een maand in beslag. Vervolgens zal er ook echt wel gecommuniceerd zijn dat je aanvullende verzekering stopgezet is. Heb je die maand die je niet betaald had al voldaan?
Op maandag 20 juli 2015 12:03 schreef Sapstengel het volgende:
Je kan de meisje uit Toerkai halen maar Toerkai niet uit de meisje.
pi_182241820
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:37 schreef Harwich het volgende:
In maart ben ik een keer te laat geweest met een betaling. Blijkbaar vinden zorgverzekeraars het noodzakelijk om n 1 maand de incassobureau's op je af te sturen.
Dit heeft er uiteindelijk toe bijgedragen dat deze verzekeraar (zilveren kruis) mijn aanvullende verzekeringen stop te zetten.
Ik kwam hier achter toen ik de rekening van de tandarts binnenkreeg.

Nu blijkt dat deze regel een algemene voorwaarde is voor zorgverzekeraars in Nederland.
Kleine lettertjes en voorwaarden waar je als normaal mens natuurlijk geen rekening mee houdt.

In hoeverre hebben zij het recht om dit te doen?

Ik heb met hun een contractuele afspraak toch?
Waarom heb je na die eerste herinnering niet meteen betaalt? Dan was het klaar geweest.
'Me' is gn bezittelijk voornaamwoord
pi_182242443
Ook de wel betaalde maanden terugvorderen. Je bent immers niet verzekerd.
Als ze dat niet doen, dan zou ik dus een aanvullende verzekering kunnen afsluiten, in januari naar de tandarts gaan, en dan te laat betalen zodat ik m'n verzekering vroegtijdig kan stopzetten?
Eerst denken, dan typen
pi_182242758
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 22:21 schreef Piger het volgende:
Ook de wel betaalde maanden terugvorderen. Je bent immers niet verzekerd.
Als ze dat niet doen, dan zou ik dus een aanvullende verzekering kunnen afsluiten, in januari naar de tandarts gaan, en dan te laat betalen zodat ik m'n verzekering vroegtijdig kan stopzetten?
dit vind ik wel een mooie ja :)
pi_182243419
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:37 schreef Harwich het volgende:

In hoeverre hebben zij het recht om dit te doen?
Helemaal.
pi_182243514
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:57 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Waarom heb je na die eerste herinnering niet meteen betaalt? Dan was het klaar geweest.
Op de spelfout na dit.
Somebody that I used to know
pi_182243527
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 22:37 schreef Harwich het volgende:

[..]

dit vind ik wel een mooie ja :)
Reken je niet rijk, zo werkt het (gelukkig) niet.
pi_182243545
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 22:21 schreef Piger het volgende:
Ook de wel betaalde maanden terugvorderen. Je bent immers niet verzekerd.
Als ze dat niet doen, dan zou ik dus een aanvullende verzekering kunnen afsluiten, in januari naar de tandarts gaan, en dan te laat betalen zodat ik m'n verzekering vroegtijdig kan stopzetten?
Inmiddels heb je wel wat herinneringskosten. Vraag me af of het uit kan.
Somebody that I used to know
pi_182244013
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:37 schreef Harwich het volgende:
Nu blijkt dat deze regel een algemene voorwaarde is voor zorgverzekeraars in Nederland.
Kleine lettertjes en voorwaarden waar je als normaal mens natuurlijk geen rekening mee houdt.

In hoeverre hebben zij het recht om dit te doen?

Ik heb met hun een contractuele afspraak toch?
Aangezien het in de voorwaarden staat, hebben zij het recht om dit te doen.
Ja, jij hebt met hen een contractuele afspraak. Waar dat netjes in staat.

"Dear customer,
Some day you will regret not reading us.
Kind regards,
Terms and Conditions."
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182246865
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:37 schreef Harwich het volgende:
Ik heb met hun een contractuele afspraak toch?
Ja, en die komt er kort gezegd op neer dat zij een verzekering aanbieden tegen premie die jij daarvoor betaalt. De gevolgen van niet betalen staan niet weggestopt, maar in prima leesbare algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden van verzekeraar X zijn voorwaarden die specifiek gelden bij diezelfde verzekeraar; niet voor alle zorgverzekeraars in Nederland (al kunnen en zullen ze allemaal op soorteglijke wijze werken). Algemene voorwaarden zijn voorwaarden waar normale mensen juist wl rekening mee houden :Y

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:37 schreef Harwich het volgende:
In maart ben ik een keer te laat geweest met een betaling. Blijkbaar vinden zorgverzekeraars het noodzakelijk om n 1 maand de incassobureau's op je af te sturen.
Kijk je administratie nog eens goed na? Royement gebeurt niet na 1 maand.

[ Bericht 29% gewijzigd door baskick op 01-10-2018 13:04:27 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182246995
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 23:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Op de spelfout na dit.
betaald? 🤔
'Me' is gn bezittelijk voornaamwoord
pi_182247161
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 07:30 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

betaald? 🤔
^O^
pi_182247164
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2018 23:14 schreef GX3 het volgende:

[..]

Reken je niet rijk, zo werkt het (gelukkig) niet.
Hoe dan wel? :)
pi_182247383
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 08:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe dan wel? :)
De aanvullende verzekering wordt niet met terugwerkende kracht per 1 januari opgezegd:
quote:
Heeft u aanvullende verzekeringen? Dan worden die stopgezet. Dit doen we per de 1e van de maand volgend op de uiterste betaaldatum die genoemd is in de 2e herinnering. U kunt dan pas per 1 januari van het komende jaar een nieuwe aanvullende verzekering aanvragen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182247410
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 08:40 schreef baskick het volgende:

[..]

De aanvullende verzekering wordt niet met terugwerkende kracht per 1 januari opgezegd:

[..]

Maar kan je op die manier dan (zoals die user aangaf) in januari naar de tandarts gaan en vanaf februari je aanvullende verzekering laten stopzetten (waardoor je de rest van het jaar dus niet meer hoeft te betalen)? 🤔
pi_182247633
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 08:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar kan je op die manier dan (zoals die user aangaf) in januari naar de tandarts gaan en vanaf februari je aanvullende verzekering laten stopzetten (waardoor je de rest van het jaar dus niet meer hoeft te betalen)? 🤔
als je denkt dat de herinneringskosten en de incassokosten opwegen tegen dat voordeel, dan zou ik zeggen: probeer het uit.
8)7
pi_182248043
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 08:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar kan je op die manier dan (zoals die user aangaf) in januari naar de tandarts gaan en vanaf februari je aanvullende verzekering laten stopzetten (waardoor je de rest van het jaar dus niet meer hoeft te betalen)? 🤔
Je krijgt dan 1/12 van de behandeling vergoed. En de rest wordt alsnog op je verhaald.

Dus wat schiet je ermee op?
pi_182248115
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

als je denkt dat de herinneringskosten en de incassokosten opwegen tegen dat voordeel, dan zou ik zeggen: probeer het uit.
8)7
Die zag ik over het hoofd.
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je krijgt dan 1/12 van de behandeling vergoed. En de rest wordt alsnog op je verhaald.

Dus wat schiet je ermee op?
Aha!
pi_182248187
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Aangezien het in de voorwaarden staat, hebben zij het recht om dit te doen.
Ja, jij hebt met hen een contractuele afspraak. Waar dat netjes in staat.

"Dear customer,
Some day you will regret not reading us.
Kind regards,
Terms and Conditions."
weet je wat het is.. het is laffe shotgun beleid.. wij als consument zijn verplicht een dergelijke verzekering af te sluiten, waarbij het lijkt dat dit soort organisaties dit soort lafhartige streken kunnen uithalen.
pi_182248215
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:12 schreef Harwich het volgende:

[..]

weet je wat het is.. het is laffe shotgun beleid.. wij als consument zijn verplicht een dergelijke verzekering af te sluiten, waarbij het lijkt dat dit soort organisaties dit soort lafhartige streken kunnen uithalen.
welja, lafhartig nog wel. Oh en je bent helemaal niet verplicht om een aanvullende verzekering af te sluiten
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')