abonnement Unibet Coolblue
pi_182239283
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182239299
Post uit het vorige topic;

Even een wat grotere bijlees, nog niet aan toegekomen dit weekend :@

Oh mini wat fijn dat de nachten weer wat beter lijken te gaan :) Leuke foto op het grasveld O+

Exode, aan de ene kant fijn dat er niks uit kwam bij het ziekenhuis, maar aan de andere kant lastig als ze nog steeds niet fit is. Hoe voelt je vrouw zich nu? Veel plezier bij Center Parcs!

Die foto van Casper en zijn hoorn :D Wat sneu voor je moeder dat ze zo geschrokken was van het verslikken, maar ze heeft adequaat gehandeld zo te horen.

LadyS, goede stats van M, onze Donna Dikbil weegt ongeveer hetzelfde maar is 6cm korter, echt een speklapje hier dus :@ En wat eng van die abrikoos :o Sneu dat hij last had van de prikjes, maar samen in bed slechte tv kijken is altijd fijn ;)

NJ, wanneer ze tandjes krijgen wisselt per baby, haar eerste twee tandjes zijn al een maand of twee door en de volgende zijn in aantocht qua kwaaltjes maar nog niet te zien in de mond :? Wel sneu dat jullie kleine honger lijkt te houden, is er geen mogelijkheid de voeding iets te verzwaren oid? Heb wel eens iets gehoord over Johannesbroodpitmeel gehoord oid? Ik zie nu haar foto’s en wat een mooi guitig meisje is het O+

PKM die banaan toch, is hij wel vrolijk als hij zo lang wakker is? Anders lijkt het me wel pittig.

Jagar, hopelijk hebben jullie dit weekend in Nederland wat rust kunnen pakken.

Helsinki, wat een knap mannetje heb je gebakken O+ Neem de tijd om te bekomen van je heftige bevalling :* Wel lastig van de wisselende adviezen van je kraamhulpen zeg :{

Peacefull wat sneu van de krampjes, erg he ;( Ik sluit me aan bij de tips die Jentin geeft :)

Oeh Aure wat balen dat Jip weer zo vaak komt ‘s nachts -O- Maar wat een knap mannetje is het zeg *;

Jentin, van tevoren weet je niet hoe heerlijk een avond alleen op de bank soms kan zijn he.

OIT, fijn dat het beter gaat met je zus! Ik snap jullie gedachtegang ook wel hoor :* Waarschijnlijk zegt ze dit zelf over een aantal maanden ook.

Cassandra wat een prachtige mannetjes! Lijkt me best heftig als je er twee hebt met zulke krampjes ;(

Tot, wat een mooi mannetje O+

Hier een slaapzak vanaf dat ze een maand of 3 is, die van de Hema zijn totaal niet bewegingsbeperkend want ik tref ons dametje in de meest creatieve houdingen aan in bed soms :D :’( :D en dekens schopt ze van zich af.

Takkie, fijn dat de borstontsteking bijna over is *O* Wij vonden parc sandur echt top trouwens, hebben er een leuke week gehad :Y Veel plezier alvast!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182239770
Yay voor het ommetje, fijne kraam en de lopende bv van peace *O*

En wat jammer dat het bij jou nog niet zo loopt zoals gehoopt Helsinki ;( Ik maak de meeste keuzes op gevoel, dat is lastig tips geven. De opstart kan ook gewoon heel lastig zijn :*

Baby ligt al 1,5 uur in bed, man is de hort op en huis is aan kant (ish ;)). Ik weet even niet wat ik met deze vrije tijd moet :') Een nascholingstoets maken is al heel snel snel afgevallen. Netflix, een boek lezen en vroeg gaan slapen zijn nog in de race O-)
pi_182240586
Laat je niet gek maken en volg je eigen gevoel Helsinki :* maar zoals Fleur ook al zegt is het in het begin best lastig. Ik hoop dat het allemaal snel beter gaat :*

Moeilijke keuze Fleur :D ik zou denk ik een boek gaan lezen in bed O+ of misschien bij nader inzien toch vroeg gaan slapen :')

Jip kwam vannacht weer 4 keer ofzo :Z en dan tel ik vanaf het moment dat ik zelf ben gaan slapen. In de tijd tussen hem naar bed brengen en zelf gaan slapen, moest ik hem geloof ik wel elk half uur troosten.. Maar ik heb nog steeds hoop dat het weer beter gaat worden :D hij is de laatste dagen alleen overdag ook echt heel humeurig, dat maakt het wel extra vermoeiend :O
pi_182240984
Fleur, dat is een nobrainer. Netflix/een boek lezen in bed en dan vroeg in slaap vallen :P. Want O+ slaap O+.

Rena wat een monster bijleespost :D. Cannot compete.

Pff Aure vermoeiend, 4 keer :X. Ik heb even gemist wat er speelt, sprongetje/tandjes oid? Hopelijk vannacht een betere nacht.

Ik heb vandaag 3 supermarkten bezocht voordat ik het pak kunstvoeding kon vinden dat ik wilde hebben. Dat het nog steeds zo slecht op voorraad is joh, dat was in 2016 al wel maar ik had niet verwacht dat het nu nog zo schaarste is.. anyway. Baby keek me echt heel bedenkelijk aan bij het eerste flesje kv, zo van: mens, wat geef je me nou weer te drinken? (Of nouja dat beeld ik me vast in onder invloed van hormonen en licht schuldgevoel over het stoppen met bv maar ok :P).
  zondag 30 september 2018 @ 22:28:21 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182242596
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 20:58 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Yay voor het ommetje, fijne kraam en de lopende bv van peace *O*

En wat jammer dat het bij jou nog niet zo loopt zoals gehoopt Helsinki ;( Ik maak de meeste keuzes op gevoel, dat is lastig tips geven. De opstart kan ook gewoon heel lastig zijn :*

Baby ligt al 1,5 uur in bed, man is de hort op en huis is aan kant (ish ;)). Ik weet even niet wat ik met deze vrije tijd moet :') Een nascholingstoets maken is al heel snel snel afgevallen. Netflix, een boek lezen en vroeg gaan slapen zijn nog in de race O-)
Altijd netflixen :P

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:31 schreef hetzusjevan het volgende:

Ik heb vandaag 3 supermarkten bezocht voordat ik het pak kunstvoeding kon vinden dat ik wilde hebben. Dat het nog steeds zo slecht op voorraad is joh, dat was in 2016 al wel maar ik had niet verwacht dat het nu nog zo schaarste is..
Precies waarom ik AH bio geef :D die is er altijd & een AH zit overal wel.
pi_182242689
Helsinki, wat Peace ook al zei..
Hier had ik bij Js hetzelfde probleem en pijn bij de bv. Tepelhoedje en purelan hebben mijn bv toen gered.
Bij Li begon ook met lastig aanhappen en pijn en toen heb ik heel eigenwijs, tegen de zin van de kraamzorg in, ook weer meteen het tepelhoedje gepakt. En nu voed ik zonder problemen zonder tepelhoedje. Dat met kracht naar de borst brengen heb ik ook nog over geklaagd in het bv topic, zo vreemd dat kraamzorg het zo doet! Rust werkt hier veel beter.
Dus volg gewoon je gevoel, je zal hem niet stuk maken ;) :*

Fijn van de goede kraamtijd Peace! Hoe gaat het met je herstel?

Niet schuldig voelen hoor zusje. KV schijnt ook heel anders te smaken, dus die blik kan best kloppen ;) :* balen dat kv weer zo slecht te verkrijgen is. Ik zie hier nog genoeg staan in de winkels..

Wat is het geworden Belle?

Jip, zou je aub vannacht even iets beter willen slapen voor je moeder ;)

Rena, wat een post! Maar... hoe gaat het bij jou met de baby ;)

Wij hadden afgelopen nacht een hele onrustige Li. Maar dat wad gewoon mijn eigen schuld! We zijn eerst naar de dierentuin gegaan (en ik het openbaar, zonder problemen gevoed :D ) en daarna hadden we een buurtfeest. Ze was dus de hele dag op sleeptouw meegenomen... prikkels! Vandaag extra rustig aan gedaan.. hopelijk is ze vannacht wat rustiger :)

Ik vind trouwens mijn meisje iedere dag leuker worden.. steeds alerter en bewegelijker O+ Ik geniet hier zo van!
pi_182242713
Ik denk een sprongetje zusjevan.

Wat stom dat de kunstvoeding nog zo schaars is. Goeie tip wel van Sacre :D ik vraag me af in hoeverre al die diverse merken van elkaar verschillen eigenlijk. Is het niet vooral prijsverschil? Of zou het qua samenstelling ook echt anders zijn?
  zondag 30 september 2018 @ 22:42:33 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182242862
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 22:35 schreef Aure het volgende:
Ik denk een sprongetje zusjevan.

Wat stom dat de kunstvoeding nog zo schaars is. Goeie tip wel van Sacre :D ik vraag me af in hoeverre al die diverse merken van elkaar verschillen eigenlijk. Is het niet vooral prijsverschil? Of zou het qua samenstelling ook echt anders zijn?
Ik heb geen idee.. het ruikt wel anders. (de AH bio ruikt als koekjesdeeg :D )
Ik betaal 7,99 voor de bio variant & heb echt nog nooit gezien dat het er niet is.
pi_182243293
Hetzusjevan, mijn ervaring is ook dat supermarkten maar een matige voorraad hebben, ik kijk nog eerder bij een Kruidvat oid, of bestel het soms online.

Loj, lief dat je het vraagt :) Mijn dame doet het prima, af en toe wat jengelig maar ik geef haar geen ongelijk met doorkomende tandjes, het is wat al die lichamelijke veranderingen. Dinsdag is ze alweer 10 maanden :o Hoe oud is jouw dametje nu ook alweer, nog vrij mini toch? :)

Ik ga nu slapen, bonusdochter blijft nu ook van zondag op maandag bij ons slapen voortaan, maar ik moet morgenochtend wel om 8 uur in de auto zitten om haar naar school te brengen zo’n 20 minuten verderop :+ Het is nu even wennen en nieuw qua geregel op de maandagochtend maar ik vind het erg leuk dat onze weekenden met haar zo wat ruimer worden O+ Zolang bij C haar eerste fles er maar inzit vind ze het prima, geef ik haar de boterham als we weer terug zijn.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182246294
Aan de samenstelling van kunstvoeding worden in Nederland hele strenge eisen gesteld. De verschillen tussen de merken zijn daardoor echt miniem.

Welpje doet het trouwens uitstekend op mijn bv, inmiddels alweer boven zijn geboortegewicht. O+ Bijzonder hoe mijn lijf dar blijkbaar allemaal onthouden heeft van Ketel, want het gaat super soepel allemaal. En hij is zo lief en knuffelig. O+ Alweer bijna een week oud, gaat hard!
pi_182246475
Dat geldt ongetwijfeld voor de standaardvoeding, maar ik heb Omneo comfort en ik geloof dat er geen huismerken zijn die eenzelfde voeding aanbieden (? Tenminste ik ben het nog niet tegengekomen). Dus daarin heb ik geen alternatieven helaas. Ga het straks maar gewoon online bestellen denk ik.

Aure ah dat zijn altijd even rotperiodes, succes ermee. Hopelijk ging vannacht beter.

Rena succes met de maandagochtendspits ;). Dat is wel vroeg maar wel lekker dat jullie nu een langer weekend hebben samen :).

Luna wat fijn dat het zo goed gaat met welpje! Vind ketel het ook nog leuk allemaal, geen jaloezie ofzo?

Loj wat heerlijk dat je zo van je meisje geniet O+. Ik vind het zo knap dat je het allemaal doet (ofwel dat je er de energie voor hebt om die dingen te ondernemen met zo’n klein frummeltje en 2 grotere kids, terwijl je volledig bv geeft en dus wss weinig slaap hebt? Je man kan niet even een voeding overnemen ofzo). Als je nog supermom secrets hebt om te delen graag ;).

Ik vind dat het lastige bij een tweede nu, die nachtvoedingen an sich kan ik wel goed hebben. Maar die stuiterbalpeuter van mij die om kwart voor 7 weer wakker is icm weinig slaap, dat vind ik wel lastig soms. Heb een kort lontje naar peuter toe, terwijl dat niet eerlijk is. Moet daar echt nog wat meer m’n weg in vinden.
pi_182246480
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 04:59 schreef hetzusjevan het volgende:
Dat geldt ongetwijfeld voor de standaardvoeding, maar ik heb Omneo comfort
Geldt voor alle soorten voeding maar net zoals dat mensen geloven dat pampers beter absorberen dan luiers van de aldi is dat allemaal gewoon marketing.
pi_182246862
Wat fijn om te horen luna O+

Wij hebben Hero, eigenlijk altijd wel op voorraad en overal te koop.

Ik heb gekozen voor (redelijk) vroeg slapen en dat was maar goed ook :'). Wakker om 00:45 i.v.m. thuiskomen vriend, Casper wakker om 02:30, 04:30 en 06:30 :O Ik heb een hele drukke werkdag en ben eigenlijk wel weer klaar met de maandag :')
pi_182246946
Koffie Fleur? c_/

Jip bedacht dat het super fijn was om om 22.10, 00.30, 02.00, 04.00, 05.30, 06.30 wakker te worden :') :O en nu net ging mijn wekker :D ik weet ook nog niet hoe ik deze werkdag ga overleven :D
pi_182247008
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 07:18 schreef Aure het volgende:
Koffie Fleur? c_/

Jip bedacht dat het super fijn was om om 22.10, 00.30, 02.00, 04.00, 05.30, 06.30 wakker te worden :') :O en nu net ging mijn wekker :D ik weet ook nog niet hoe ik deze werkdag ga overleven :D
Maak er maar een koffieboks van zo te lezen :D c_/ Succes vandaag!
pi_182247493
Pff wat een nachten Fleur en Aure. Veel koffie en hopelijk een hele snelle dag!

Ik ben vandaag om kwart over 6 opgestaan en dat moet ik echt vaker doen O+ Alles gaat zo zo zoveel rustiger als ik alle tijd heb. Toch blijf ik vaak te lang liggen en dan moet ik zo haasten om 8.20 bij school te zijn. Baby ging vandaag voor het eerst huilen bij kdv. Dan ga ik niet lekker weg..
pi_182247511
Oh Aure en Fleur, wat een nacht -O-

Zo, grote zus is weer afgeleverd op school, C vindt het wel gezellig zo’n autoritje in de morgen geloof ik :D Ik kwam wel tot de conclusie dat het dikkere jasje wat ik gekocht heb in maat 80 eigenlijk al te klein is voor haar en haar bolle buikje }:| O+ Zou ik dan al maat 86 moeten aanschaffen :o ?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182247575
Oef Fleur en jemig Aure, sterkte vandaag!

Songeur, achgos! Nou ja, extra hard kroelen bij het weer ophalen dan maar :*

Günther is volgens mij vannacht twee of drie keer wakker geworden, maar ik was zelf heel slaperig en de tussenin geparkeerde beeb kon zelf aanhappen en drinken, dus ik heb er niet veel van meegekregen. :) Wel sinds gisteren duidelijk last van doorkomende snijtandjes! Een -boks- met mijn kind, want ik heb momenteel een verstandskies die op punt van doorkomen staat en dat voelt knap vervelend.

Nog maar een paar dagen tot roadtrip naar Slovenië! *O* We hebben alleen het hotel voor de onderwegse overnachting in Zuid-Duitsland geboekt, verder zien we wel. De schamele handvol mensen met kleine kinderen in onze omgeving gingen dit jaar allemaal naar Center Parks of Landal, en ze vinden ons geloof ik allemaal een beetje mal, maar ik voorzie eigenlijk geen problemen :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_182247593
Ging het allemaal soepel vanmorgen Rena, afgezien van de te krappe jas? Tof dat de weekenden met bonusdochter nu wat makkelijker in te delen zijn. Hoe vindt ze je mooie bolle C'tje eigenlijk? O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182247639
c_/ voor Fleur en Aure, balen van jullie nacht(en)!

Songeur, hopelijk hadden ze je uk snel weer getroost. Maar kan me indenken dat het rot weggaan is.

Rena, fijn dat de eerste keer maandagochtend spits goed ging! En gezellig dat grote zus meer bij jullie is!
Ik weet niet wat voor jas je hebt voor C maar een gewatteerde/ dikke jas wordt afgeraden in een autostoel. (De gordels kunnen niet strak genoeg worden getrokken door de jas en bij een ongeval heb je er dan niet zoveel aan) als je dit al wist heb ik niks gezegd hoor ;)

Sofie en ik gaan vandaag op m’n werk langs, zin in!
pi_182247642
Oh en nog even een knuffel voor Helsinki. Lastig om zulke verschillende adviezen te krijgen hč? Ik had twee kraamhulpen die het ook over van alles niet eens waren :') Wat bij mij wel hielp is juist al die conflicterende adviezen als bewijs zien dat er talloze manieren zijn om voor een jonge baby te zorgen en dat het uiteindelijk allemaal niet zoveel uitmaakt. Je baby gaat niet zo snel stuk en je kunt bijna altijd gewoon voor de aanpak kiezen die je zelf het prettigst vindt :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_182247712
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 03:09 schreef lunapuella het volgende:

Welpje doet het trouwens uitstekend op mijn bv, inmiddels alweer boven zijn geboortegewicht. O+ Bijzonder hoe mijn lijf dar blijkbaar allemaal onthouden heeft van Ketel, want het gaat super soepel allemaal. En hij is zo lief en knuffelig. O+ Alweer bijna een week oud, gaat hard!
Ha, wat goed om te horen zeg! Fijn voor jou en Welp! O+
Hoe lang heb je Ketel eigenlijk geborstvoed?
Let me see you stripped down to the bone
pi_182247760
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, wat goed om te horen zeg! Fijn voor jou en Welp! O+
Hoe lang heb je Ketel eigenlijk geborstvoed?
2 jaar en 7 maanden. Pas gestopt toen ik weer zwanger werd, want toen werd het voeden rap onprettig voor me. Dus het ligt mijn lijf ook nog relatief vers in het geheugen. ;)
pi_182247884
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:13 schreef minilot het volgende:
Ging het allemaal soepel vanmorgen Rena, afgezien van de te krappe jas? Tof dat de weekenden met bonusdochter nu wat makkelijker in te delen zijn. Hoe vindt ze je mooie bolle C'tje eigenlijk? O+
Ja, ik was mooi op tijd, de route die ik moet rijden is een beetje door the middle of nowhere dus zelden oponthoud :) S is stapelgek op C en C ook op haar, zodra ze haar ziet ben ik niet meer in the picture :') O+

Takkie, ik wist het idd wel maar goed dat je het nog even zegt :Y Vanmorgen had ze een dik vestje aan wat ik als een soort jas wilde gebruiken, dus ik ga iets soortgelijks zoeken denk ik. Ik zit alleen in dubio of het dan voor in de wagen niet weer te koud is, ik vind het wat dat betreft lastig. Denk dat dat gewatteerde sowieso te warm is voor mijn warmbloedige kind.

Veel plezier met Sofie showen O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 1 oktober 2018 @ 09:54:10 #26
74056 crew  ToT
pi_182247977
De spruw bij mini-ToT gaat maar niet weg. Nystatine lijkt geen fuck te helpen. -O-
Hopelijk dat de huisarts iets anders kan voorschrijven. Ik heb ook al gelezen over gentiaan violet, even daar bespreken. :) (Hoewel mevrouw ToT daar weer niks in ziet vanwege de paarse vlekken die je er mee krijgt.)
pi_182248208
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:45 schreef rena het volgende:

[..]

Ja, ik was mooi op tijd, de route die ik moet rijden is een beetje door the middle of nowhere dus zelden oponthoud :) S is stapelgek op C en C ook op haar, zodra ze haar ziet ben ik niet meer in the picture :') O+

Takkie, ik wist het idd wel maar goed dat je het nog even zegt :Y Vanmorgen had ze een dik vestje aan wat ik als een soort jas wilde gebruiken, dus ik ga iets soortgelijks zoeken denk ik. Ik zit alleen in dubio of het dan voor in de wagen niet weer te koud is, ik vind het wat dat betreft lastig. Denk dat dat gewatteerde sowieso te warm is voor mijn warmbloedige kind.

Veel plezier met Sofie showen O+
Een dik vest kan prima. En dan voor de winter een voetenzak in de wagen? Dat hebben wij in ieder geval wel dus zo ga ik dat doen met Mars. En dan een wollen strikmuts.
Fijn van de goed verlopen ochtendspits!
pi_182248224
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:54 schreef ToT het volgende:
De spruw bij mini-ToT gaat maar niet weg. Nystatine lijkt geen fuck te helpen. -O-
Hopelijk dat de huisarts iets anders kan voorschrijven. Ik heb ook al gelezen over gentiaan violet, even daar bespreken. :) (Hoewel mevrouw ToT daar weer niks in ziet vanwege de paarse vlekken die je er mee krijgt.)
Maar paarse vlekken lijken me minder vervelend dan spruw. My two cents....
pi_182248336
Helsinki, :* voor jou. Durf je op je gevoel te vertrouwen en daarmee zelf de keuzes te maken die goed voelen? Zoja, doen!

Aure, koffie dan maar... :O en ook voor BelleFleur.

Zusjevan, wat rottig dat de voeding zo wisselend verkrijgbaar is. Ik zou voor bestellen gaan dan. En die stuiterpeuter is dan lastig soms want die peuter kan er niks aan doen dat jij minder geslapen hebt maar andersom evenmin. Ik herken het wel, ik sliep daarom nog regelmatig 's middags tegelijk met peuter en baby. Slaapt jouw peuter nog overdag?
En inmiddels slaapt mijn baby al tijden door maar dan vind ik nog dat peuter soms (te) vroeg wakker is ;).

Luna, fijn dat Welpje het goed doet!

Songeur, dat is ook niet fijn weggaan inderdaad. Ik kijk ook niet uit naar dat moment.

Minilot, wij gingen met Twix destijds naar Polen (toen was hij 7 maanden) en naar Italië (toen was hij 9 maanden). Vond ook niet iedereen in onze omgeving even begrijpelijk maar het ging echt prima. En jullie komen over als hele relaxte mensen die ook goed kijken naar de behoefte van Günther dus dat komt vast goed.
pi_182248659
Oef, weer even een inhaalpost.

Hoera voor een staande Kees van Ellie *O*

Heel veel O+ voor de mooie M van Peace, welkom en gefeliciteerd! Krampjes zijn inderdaad zo zielig.. Hier helpt een buikmassage soms, 'rondjes' draaien met baby op schoot, 'fietsen' met de beentjes, om bijvoorbeeld vastzittende boertjes los te krijgen. Een kipkep wil ook nog wel helpen, of wat Vlokje nog wel fijn vond (nu niet meer) is horizontaal leggen met buik tegen buik en dan stevig tegen je aandrukken. Wat sommige kindjes ook helpt, is met het buikje op de onderarm, dat is echter een houding die mijn beide meiden alleen maar meer overstuur maakte dus moet een kindje maar net fijn vinden. Verder, veel troosten en liefde geven, het is nooit helemaal te verhelpen volgens mij ;(

Fuchsia, fijn dat de knip niet ontstoken is! En ik hoop dat de hoofdpijn snel weg gaat, wel fijn dat ze in ieder geval een vermoeden hebben waar het vandaan komt zodat er hopelijk ook een oplossing is of komt.

Hetzusjevan, die zwangerschapsbroeken zijn inderdaad heerlijk warm! Ik ben op 31 mei bevallen dus het was voor mij juist een crime om ze in de zomer door te dragen, haha, ik paste gelukkig na een maand of 2 de meeste van mijn broeken wel weer. Na mijn 1e heeft het veel langer geduurd, een maand of 4 denk ik, maar toen beviel ik in de winter en vond ik het niet zo erg om ze langer door te dragen want inderdaad, heerlijk warm :)
En herkenbaar dat tekort aan kunstvoeding! Wij geven ook Omneo comfort en het is inderdaad vaak uitverkocht, ook bij drogisterijen. Wij halen het tegenwoordig inderdaad online, met succes gelukkig.

ToT, wat rot van de spruw! Hier hielp dat spul ook niet en werd het juist erger. Uiteindelijk hebben we een andere gel meegekregen, daktarin. Is een dikke substantie die we in het mondje moesten uitsmeren en dus niet op lepel mochten geven. Dat hielp vrijwel onmiddellijk gelukkig, misschien moet je daar even naar informeren? Ik begreep dat ze die niet standaard voorschrijven wegens verstikkingsgevaar, maar zolang je de gel goed uitsmeert dan is er geen enkel gevaar. Tip van flip, de kuur dan wel helemaal afmaken ook als de symptomen meteen verdwijnen. Vlokje werd wat misselijk met deze kuur dus wij zijn na een paar dagen gestopt omdat de spruw weg leek te zijn. Toen kwam het helaas meteen weer terug, dus uiteindelijk alsnog een volle kuur af moeten maken.

Afscheid van Mijm! Maar stiekem ook niet, want we blijven elkaar zien in het dreumestopic. Gefeliciteerd met je mooie mannetje! Maar ziek zijn op je verjaardag is wel erg sneu ;(

CG, wat naar dat je dochter een liesbreuk heeft! Kan me voorstellen dat dat verschrikkelijk voelt, zo klein en dan al naar het ziekenhuis. Hopelijk zijn de klachten daarna wel weg!

Spees, ik ben benieuwd of de osteopaat gaat helpen! Ik snap je terughoudendheid, ik ben zelf ook niet van dat soort 'vaagheden', bij onze oudste wist hij echter meteen waar de problemen zaten zonder dat wij iets hadden verteld. Hij kon aan de hand daarvan ook raden hoe de bevalling was verlopen (zeer snel), dus toen kreeg ik er wel wat meer vertrouwen in. Het heeft bij haar ook daadwerkelijk geholpen, al is het achteraf natuurlijk altijd de vraag of het zonder osteopaat uiteindelijk niet ook beter was gegaan..

Jentin, ik snap je terughoudendheid om weer te gaan werken, moeilijk is dat om je kleintje achter te moeten laten. Nog even extra genieten de komende weken samen!

Exode, fijn dat de baarmoeder en de eierstokken er goed uit zagen, maar begrijp ik het goed dat ze dus eigenlijk niet weten waar de pijn vandaan komt? Kunnen ze er dan wel iets tegen doen? En wat fijn dat Juul de slaapknop heeft gevonden!

LadyS, *O* voor de goede stats! En jeetje wat schrikken met die abrikoos, mijn oudste vindt ze heerlijke en het zijn inderdaad taaie dingen. Dat moet je maar net weten inderdaad ;(

NJ, herkenbaar die gebalde vuistjes! De 1e drie maanden hoort het er sowieso bij, ik weet niet hoe oud Spookje nu precies is? Vlokje is nu exact 4 maanden maar nog steeds vaak gebalde vuistjes, het komt bij haar door onrust en spanningen, mede door reflux voor mijn gevoel. Maar blijft gissen bij die kleintjes want ze kunnen het niet vertellen, zielig is dat.. Ik hoop dat ze voor jouw Spookje een oorzaak en dus ook een oplossing kunnen vinden!

Helsinki, O+ voor jouw mooie I/Muis. Welkom en gefeliciteerd! Ik heb je bevallingsverhaal gelezen en heftig hoor, hopelijk kan je het snel een plekje geven!

Wolken, sterkte met de drukte op je werk, ik hoop dat je snel wat meer rust krijgt! En de tula, ook zo blij mee O+

Malteser, ik heb ook geen vast slaapritme voor Vlokje, voor Jewel ook nooit gedaan. Jewel heeft vanzelf een ritme gekregen toen ze ouder werd en zit nu op een ritme met nog 1 slaapje overdag. Als baby sliep ze wanneer ze moe was, dat was soms vaak en soms amper. Met Vlokje nu hetzelfde, ik vertrouw erop dat er ook bij haar vanzelf wel iets van een ritme in gaat komen. En anders dan niet, zolang ze de benodigde slaap maar krijgt. Maar ik ben niet zo van de vaste schema's en ritmes moet ik heel eerlijk bekennen, ik ben veel te bang dat ik de kinderen daar dan in dwing zonder dat ze er zelf behoefte aan hebben, omdat ze zo jong die behoefte nog maar moeilijk (of helemaal niet) kenbaar kunnen maken.
Beterschap voor je zieke Mars trouwens, zielig.

Cassandra, welkom en gefeliciteerd me je tweeling, wat een prachtige kindjes O+ Wat fijn dat ze het zo goed doen!

Sacre, aardbei hebben wij onze oudste gegeven toen ze 5 of 6 maanden was. Het wordt vaak aangeraden om dit later te doen omdat het kennelijk iets is waar veel mensen een allergie voor hebben. Dus eerst geprobeerd en gekeken hoe ze erop reageerde, en daarna blijven geven omdat ze niet allergisch bleek.

Jentin, jouw schoonmoeder :o Waarom zouden flesjes makkelijker zijn dan borstvoeding.. Juist flesvoeding is soms een heel geregel als je weg wil. Of als je denkt even kort weg te gaan en dus geen voeding mee te hoeven nemen, maar dat je kind net op dat moment besluit toch honger te hebben omdat ze opeens een regeldag blijkt te hebben. En dan dus zonder voeding zitten. :{ Nee dan is borstvoeding juist ideaal, ik mis het soms juist dat ik het niet geef!

Fleur, herkenbaar het niet meer tegen alcohol kunnen :') Ik lachte vrouwlief altijd uit omdat ze na 1 drankje al onder de tafel ligt, maar nu doe ik gezellig met haar mee.
En mijn ervaring is dat TnD inderdaad klein kan vallen, al is het wel afhankelijk van de collectie. Net als z8 en noppies trouwens.

Takkie, een borstontsteking bah, dat lijkt me erg pijnlijk en vervelend voor je. En dan Sofie ook weer opnieuw spruw, arme jullie. Beterschap voor jullie beiden!

Loj, wat klink je heerlijk verliefd, lekker blijven genieten O+

Luna, wat fijn dat de bv goed gaat en dat Welpje het zo goed doet!

Aure, wat een nacht :o Succes en sterkte vandaag, koffie is je beste vriend nu denk ik.

Rena, een groeispurtje? :o Het kan soms opeens heel snel gaan, passen ze iets vandaag nog dan is het overmorgen opeens te klein :{ Had Jewel met schoenen, twee paar dure schoenen gehaald voor de zomer, groeide ze er binnen een maand uit }:|

Mini, wat een heerlijke roadtrip in het vooruitzicht! Lekker genieten van de voorpret! En jouw roadtrip klinkt een stuk leuker dan een Landal vakantie. Al doe ik gezellig met de meute mee want ik heb een vakantie geboekt op de sprookjescaming volgend jaar :') Maar als ik kon kiezen dan wist ik het wel :P

Mijn Vlokje zit denk ik in een sprongetje, al drie dagen... Ze is vreselijk onrustig, slaapt overdag niet meer in de box en wil ook 's nachts weer in mijn armen liggen. Ik ben dus moe :X Ze ontwikkelt ook wel razend snel, trekt zichzelf omhoog tot zitstand aan mijn handen als ze op schoot ligt, blijft dan ook zitten zonder hulp (waar is mijn baby'tje :o), rolt al vloeiend van buik naar rug en probeert dan hortend en stotend nu ook van rug naar buik. Ze brabbelt, sabbelt, bijt als een malle op haar eigen en mijn handen (nu al tandjes? :o), wil altijd iets in haar handjes hebben, trekt de speelboog voortdurend omver omdat ze er te hard aan trekt :') Mijn heerlijke meisje, maar wat gaat het toch weer hard (clicheeeee).
pi_182249003
@Malteser, met M gaat dat wel prima hoor! Kijkt af en toe wel iets meer filmpjes dan me lief is, maar een plakbaby in combinatie met een peuter die niet alleen wil spelen is erg lastig ;) En meestal, als de tv aanstaat, gaat ze na 10 minuten alsnog wel zelf spelen.

Ik heb nu een bus AR-voeding besteld om te kijken wat daar het effect van is. Het is wel af en toe een paar dagen beter geweest met spugen, maar de meeste dagen is ze gewoon tot twee uur na een voeding nog aan het spugen of wegslikken. Dat doet ze overigens best opgewekt, maar flinke lachsessies of pogingen tot geluidjes eindigen ook steevast in een golf (al dan niet brokkelige) melk. Meer dan 2,5/3 uur tussen voedingen lukt ook alleen als ze echt diep slaapt, anders heeft ze voor die tijd wel weer zoveel gespuugd dat ze eerder honger heeft.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 1 oktober 2018 @ 11:40:05 #32
74056 crew  ToT
pi_182249775
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:15 schreef Malteser het volgende:

[..]

Maar paarse vlekken lijken me minder vervelend dan spruw. My two cents....
_O- Bij de huisarts geweest, het is niet eens spruw volgens hem! :D Gewoon gedroogde melk dat er continu zit! :D
We moeten dan ook gewoon stoppen met het medicijn. :P
pi_182250425
Cassandra selectief reageren is beter dan niet toch. Met drie kindjes vind ik het knap dat je nog tijd hebt om adem te halen. ;) Wat een mooie kindjes!

SC ik gaf Banaan al vanaf zes maanden aardbei, ging prima.

ToT wat een heerlijke mini nog. O+
Fijn dat de spruw toch weg is. *O*

Jentin wat stom dat je schoonmoeder zo reageert. Als Banaan huilt reageer ik op álles boos. Heb jij je kunnen inhouden?

Borstvoeding vind ik helemaal niet zoveel handiger dan de fles. Vooral omdat Banaan graag aan de borst wil, voor een klein slokje en dan weer loslaat. Ik heb zo in het openbaar vaak het idee dat ik vooral mensen even moet flashen. Maar ik blijf proberen natuurlijk want hij hoeft geen honger te hebben en heeft het recht te weigeren. :p

Venco dat masseren klinkt wel fijn. Banaan bijt bijna nooit, daar heb ik dan weer wel geluk mee. Maar zijn massage is in de vorm van nageltjes in mijn huid. :D

Leuke babykleding genoeg maar het is wel prijzig. Het winterjasje ga ik van Marktplaats halen. Truitjes goed zoeken en anders wat meer uitgeven dan ik leuk vind. :p

Wat een schatje NJ. O+ Leuk dat de kat interesse heeft.

Veel plezier in Nederland Jagar!

Banaan ligt altijd heerlijk in slaapzak. Optrekken vindt hij dan wel moeilijker, net als kruipen. Desondanks blijft er dan genoeg beweging in zitten. Sinds gisteren heb ik hem in een dikkere slaapzak, grappig om te zien als hij dan wil omrollen als een rups. :D

Wat goed Exode dat jullie ineens een doorslaper hebben. Geniet er lekker van. :)

Malteser hopelijk wordt Mars snel beter. :* Al klinkt het niet zo zielig met een mama die zoveel van hem houdt. O+

Leuk, Casper op de fiets! Wij hebben geen windscherm, geen idee of we die nodig gaan hebben. Ik gok dat we mooi-weer fietsers zijn.
Dat doorslapen, mijn man zei pas tegen een nieuwe papa dat Banaan wel twaalf uur kan slapen tegenwoordig. _O- Technisch gezien klopt het, maar er zijn wel héél veel droomvoedingen voor nodig.

Takkie sterkte met de spruw en borstontsteking. :*
Banaan valt alleen maar aan de borst in slaap. Vooral mijn schoonmoeder vindt het maar gek. Zodra ik geaccepteerd hard dat Banaan bij ons in bed slaapt, kreeg ik er eigenlijk ook geen opmerkingen meer over.

Sterkte IMA, het klinkt zwaar. :* Ik las dat je denkt aan een sprongetje maar ook dat er extra gepoept wordt. Banaan spuugde met meer poep ook altijd meer, hij zet dan druk op zijn maag. Is nou nog steeds zo trouwens.

Helsinki wat jammer dat het zo stroef gaat. :*
Doet me denken aan mijn eigen kraamperiode. Alle adviezen waren zo tegenstrijdig. En Banaan aan de borst krijgen was de eerste weken steeds een strijd. Hij nijdig als een specht op mijn borst, ik proberen het tepelhoedje op zijn plek te houden, ik krijg nou nog de kriebels als ik eraan terugdenk.
Banaan ging alleen in het ziekenhuis goed aan de borst en daarna pas op dag vijf, dat kan dus. Mijn lichte tepels had ik ook veel pijn aan, onder de douche wreef ik altijd de korstjes weg, dat kon later ook pijnloos.
Banaan kreeg ook de speen om in slaap te vallen. Maar dat sabbelen, dat kan eigenlijk prima op je tepel, als dat tenminste geen extra pijn geeft. Het helpt namelijk ook om je productie op te krikken. Ik zag het altijd juist als een massage voor mijn tepel, na hard werken. ;)
En twijfel niet om je lactatiekundige extra in te schakelen zodat het wat makkelijker gaat.

Rena als Banaan een half uur slaapt dan komt hij er humeurig uit. Dan zijn het lange dagen hoor. Die ene dag met drie keer een half uur was hij alleen ’s avonds vrolijk. Nouja dat maakte de dag wel weer goed hoor. O+
Wat fijn om te lezen dat jullie meer tijd krijgen met bonusdochter! Ze boft maar hoor. :)

Aure balen van je nacht en dat hij overdag humeurig wordt. Succes weer vandaag. :*

Hetzusjevan lijkt me ook lastig met een tweede kindje om dan vrolijk wakker te worden. :*

Songeur wat sneu, straks weer lekker knuffelen. :*

Schanu vervelend die onrust. Wel mooi om te zien hoe ze zo snel ontwikkelt he? :)

Banaan is druk met zelfstandig gaan staan. Hij redt het soms vijf seconden en gaat dan weer keurig zitten.
Hij wil graag klauteren. Binnen drie minuten staat hij (met begeleiding) bovenaan de trap. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182250589
We zijn alweer terug in België. Kort weekend bezoekje. Wel vermoeiend. Nachten blijven onveranderd dramatisch, met elke nacht minstens 45 minuten rondlopen omdat meneer klaarwakker is.
pi_182251113
Even snel zonder bijlees:
Juul is weer goedgekeurd bij het CB: 61,5 cm en 6150 gram. :D

Ze heeft ook 3 nachten doorgeslapen, lang ook nog. Vannacht kwam ze wel om 02:00. We gaan nu actief een fles aanbieden om 22:30/23:00 want ze slaat nu eigenlijk steeds 1 fles over als ze de nacht doorslaapt. Laatste fles was steeds om 19:00 en dat was pas de 4e die dag.
pi_182251773
Schanu, jouw post _O_ En dat je moe bent, klinkt logisch als ik het sprongetje van Vlokje zo lees. :*

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
@Malteser, met M gaat dat wel prima hoor! Kijkt af en toe wel iets meer filmpjes dan me lief is, maar een plakbaby in combinatie met een peuter die niet alleen wil spelen is erg lastig ;) En meestal, als de tv aanstaat, gaat ze na 10 minuten alsnog wel zelf spelen.
Je beschrijft exact hoe het hier gaat. Mijn peuter heeft geen zelf-spelen-functie dus die wil altijd "samen spelen mama?" Dus als ik moet voeden, gaat hier ook wat regelmatiger de tv aan.

quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:40 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Bij de huisarts geweest, het is niet eens spruw volgens hem! :D Gewoon gedroogde melk dat er continu zit! :D
We moeten dan ook gewoon stoppen met het medicijn. :P
Kijk, dat zijn de goede berichten! ^O^

quote:
3s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Leuke babykleding genoeg maar het is wel prijzig. Het winterjasje ga ik van Marktplaats halen. Truitjes goed zoeken en anders wat meer uitgeven dan ik leuk vind. :p

........
Banaan is druk met zelfstandig gaan staan. Hij redt het soms vijf seconden en gaat dan weer keurig zitten.
Hij wil graag klauteren. Binnen drie minuten staat hij (met begeleiding) bovenaan de trap. :s)
Welke maat draagt Banaan? Ik wil best even de bakken induiken om te kijken of we nog leuke dingen hebben.
En *G* voor zelfstandig staan.

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:18 schreef Jagärtrut het volgende:
We zijn alweer terug in België. Kort weekend bezoekje. Wel vermoeiend. Nachten blijven onveranderd dramatisch, met elke nacht minstens 45 minuten rondlopen omdat meneer klaarwakker is.
Was er niets mogelijk dit weekend qua overnemen van de nachten? Of waren jullie niet bij familie? :* voor jou.

Nog even *O* voor de goede stats van Juul van Exode.

Hier is Mars weer naar de opvang. Hij was niet ziek maar wel echt flink verkouden en daarbij ook wat benauwd. Dat leek gisteren over het hoogtepunt heen te zijn gelukkig en hij ademt ook weer door zijn neus. Vanmorgen breed lachend achtergelaten bij de opvang en heb net even gebeld, blij ei als altijd en vanochtend al heerlijk twee uur geslapen. Dat stelt me gerust.
pi_182251915
quote:
3s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Jentin wat stom dat je schoonmoeder zo reageert. Als Banaan huilt reageer ik op álles boos. Heb jij je kunnen inhouden?
Hm, best wel. Ik gromde 'Ze komt niks tekort bij mij, hoor }:| ' Voor vertrek ontglipte me ook al een kleine snauw, omdat ze nogal de neiging heeft om álle huishoudelijke dingen bij mij neer te leggen. Joe, dat werkte misschien in 1970 zo, maar hier doen we dat samen, dus geef die gouden tips over het schoonmaken van het fornuis, de badkamer, de vloer en de oven gerust aan je zoon :Y) Dus toen ze voor vertrek kruimels op de achterbank van de auto zag en na een blik daarop tegen mij (gegoochel met baby, heb ik alles, ben ik niks vergeten, sjouwen met maxicosi, je kent het) zei: 'Je moet écht zo'n kleine stofzuiger hebben, Jentin,' snauwde ik: 'Het is zíjn auto, geef hem er lekker één :6!' Ze is er een half uur stilletjes van geweest :X (Disclaimer; mijn schoonmoeder is op een heleboel fronten een fantástische vrouw!)

Schitterende post overigens, PKM. Ik doe het je niet na. (Nee, echt niet dus :+) Wat leuk dat banaan zo actief is. Groot worden ze dan, hč?

Jammer dat het weer zulke pittige nachten waren, Jagär. Ging de autorit wel weer goed?

Exode, goede stats! Fijn. Benieuwd hoe je flessentruc uitpakt!

Helsinki, wat mini zegt vind ik wel een goede: dat je zoveel verschillende adviezen krijgt, betekent waarschijnlijk vooral dat er meer dan één manier is die werkt. Je vindt vanzelf de jouwe :Y

Toch sneu altijd, Malteser, zo'n snotbaby. Gelukkig doet ie het toch goed :)!
pi_182252203
onze vakantie(thuis) is voorbij en het regent direct weer pijpenstelen.
hopelijk lukt het deze week om even weer fatsoenlijk bij te lezen.

L is alweer 5maand oud *O* en heeft zijn geboortegewicht verdubbeld.
De nieuwste update is gillen en bellen blazen.
pi_182252537
Schanu en PKM wat een posts _O_

Fijn dat het toch geen spruw is ToT!

Hier ook een snotbaby Malteser, ik geloof dat dat m ook een beetje wakker hield afgelopen nacht

Yay voor de vermaanddag van L! *O*

Mijn dag verloopt overigens al net zo goed als de afgelopen nacht :') Ik was bijna te laat, liet bij binnenkomst mijn saladebak op de vloer vallen, mijn vork kon ik oprapen voor de huisartsbalie _O-, koffiezetapparaat gaf een foutmelding ( :o !), en om half 11 zaten er 2 verschillende patiënten op mij te wachten die allebei een afspraak met mij hadden :') Nouja, morgen weer een dag :P
pi_182252935
Ja wow dat jullie steeds aan die monsterposts toekomen zeg!

5 maanden alweer Elleska! Jip heeft ook zijn vermaanddag vandaag, maar die is een maandje jonger. Hij heeft wel al een tijdje zijn geboortegewicht verdubbeld :') de speklap.

Fijn dat Mars zo lekker gaat op de opvang ondanks zijn verkoudheid :)

Jagar :* ik heb echt zo met jullie te doen...

Wat een dag zo Fleur :D hopelijk gaat de rest van de dag wat soepeler.

Hier ook maar half functionerend aan het werk :') en mijn kolfopbrengst is ook echt belabberd }:| maar ik voel er weinig voor om thuis nog na te kolven vandaag, ik haal wel wat uit de vriezer.
pi_182254304
Och Fleur, klinkt als een perfecte maandag. -O-

Malteser Banaan gaat net naar maat 80. Dat ga je eerst nog nodig hebben met Mars denk ik maar als je toch iets kwijt wilt, wil ik graag even kijken. ^O^

Mooie updates Elleska. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 15:42:28 #42
382129 crew  Donna
pi_182254529
Jemig jongens, die monsterposten. Ik kom er even echt niet aan toe.

Alles gaat hier verder goed hoor, maar G. jengelt in haar slaap. Standaard iedere ochtend rond 5 uur. Vannacht zelfs inclusief gillen (en dan ben ik blij dat we een camera boven haar bedje hebben hangen, even checken; nee niks aan de hand), maar daarna wordt ik dus om 6:30 zo beroerd weer wakker. Alsof ik de hele nacht op geweest ben.
Kan er volgens mij beter om 5 uur gewoon uit gaan. :')
pi_182254894
Het hoeft niet hč, die monster posts. Als ik heel eerlijk ben vind ik het zelfs maar onhandig, want ik vind het echt niet interessant om iedereens reactie op iedereen te lezen.

Anyways, min O heeft vanmiddag 2 uur achter elkaar geslapen. Tussen elke slaapcyclus moest ik hem wel even in de volgende helpen, maar toch.

En het is helemaal niet leuk als baby en peuter tegelijk een meltdown hebben... ;(
pi_182255317
Over de monsterposts; ik lees meestal ‘s avonds als C in bed ligt op mijn gemakje bij :) of nu terwijl ze lekker op de grond aan het spelen is, ze vermaakt zich opperbest als ze niet de lamp in de hoek omver probeert te trekken }:| Ze kan heerlijk zoet spelen als ze in haar hum is O+ Ik vind het leuk om op de hoogte te blijven maar het is toch ook geen verplichting, ieder moet posten zoals diegene het prettig vind :) En met kleine kinderen heb je er nou eenmaal niet altijd tijd voor, ik heb er maar 1 rondtijgeren dus dat scheelt misschien nog :)

Goede tips Malteser, ook van die voetenzak ^O^ Fijn dat Mars weer opgeknapt is!

Schanu, ik denk idd ook dat ze nog steeds hard groeit nu, ze lijkt ook al best lang. Heftig voor Vlokje en jullie van het sprongetje, het klinkt althans wel zo! Maar als beloning krijg je wel hele leuke updates er bij ;)

IMA, wat sneu van het vele spugen zeg, hopelijk gaat de andere voeding helpen!

PKM, wel pittig hoor als hij zo humeurig is als hij wakker is, zulke dagen kosten vaak een hoop energie. Hopelijk ziet hij binnenkort het licht op dutjesgebied ;) Wel knap dat hij al gaat staan zeg!

Jagar, balen dat het weekend zo vermoeiend is geweest -O-

Exode, mooie stats en lekker van de goede nachten!

Jentin, kan me voorstellen dat je soms moe wordt hoor van al die ongevraagde adviezen, ik word er soms ook gek van :O

Fleur :D Dat zijn van die dagen dat je blij bent als ze voorbij zijn ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182255345
Ieder z'n eigen hoor inderdaad net die monster posts... Misschien ben ik ook gewoon wat minder sociaal..
pi_182255404
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Ieder z'n eigen hoor inderdaad net die monster posts... Misschien ben ik ook gewoon wat minder sociaal..
Nee joh, dat bedoel ik helemaal niet. Ik kan me goed voorstellen dat je andere dingen aan je hoofd hebt :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182255517
Ok ik lees nog niet zo heel lang mee maar ik dacht eerst dat Schanu de koningin der monster-bijleesposts was, maar pannenkoekenmix en rena doen het gewoon óók _O_. Ik vind het knap, mij lukt dat alleen op de pc en daar zit ik nog niet zoveel achter (want geen tijd / te moe).

Ik vind het heerlijk om te lezen over babies die nieuwe dingen leren O+. Binnen 3 min bovenaan de trap PKM whuut :o! Gaaaan met die banaan :Y).

Anderzijds vind ik het ZO snel gaan, nu al :{. Mijn mini is vandaag alweer 3 weken oud :o. Huuu. Iedere dag timehop checken helpt ook niet bij dat gevoel van zegroeienzosnel :'). Ik heb verder geen aandelen maar dat is trouwens echt een leuke app voor op je telefoon, laat alles zien wat exact op deze datum voorgaande jaren op je social channels / fotorol stond ;). Memorylanen O+.
pi_182255728
Even tussendoor over mijn posts, het is niet mijn bedoeling om een monsterpost-revolutie te ontketenen, helemaal niet als er mensen zijn die dit onhandig of niet prettig vinden. Dit is mijn manier van posten omdat ik thuis bijna niet aan het forum toekom met een baby en een dreumes. Bovendien heb ik thuis geen pc en doe ik daar alles via mijn telefoon, wat ook niet handig is.
Ik doe altijd een inhaalslag als ik op mijn werk ben, waar ik achter de pc zit en tussen de werkzaamheden door kan meetikken (ja, het is vrij rustig op mijn werk momenteel :')). Tussendoor posten lukt mij dus niet goed, maar ik vind iedereen en alle posts even belangrijk om wel even bij stil te staan en te reageren. Vandaar dat mijn posts meestal langer uitvallen, omdat ik dus minder vaak kan reageren en dan in één keer op alles reageer.

Dat wilde ik enkel even mededelen, de bedoelingen zijn goed, sorry als de uitvoering wat minder is.
pi_182255877
Schanu doe gerust je monsterposten hoor! Ik doe het je niet na. Maar alles is gewoon goed denk ik.

Ik mis mijn baby! Maar eerst even koken voor ik haar (en grote broer) ophaal bij kdv. Vanochtend
ging ik naar het wkc voor brood en wasmiddel en kwam thuis met babykleertjes en brood. Vanmiddag dacht ik oh dan neem ik wel wasmiddel mee bij de blokker en was die dicht wegens verbouwing. Dus.. :P
pi_182255983
quote:
3s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Och Fleur, klinkt als een perfecte maandag. -O-

Malteser Banaan gaat net naar maat 80. Dat ga je eerst nog nodig hebben met Mars denk ik maar als je toch iets kwijt wilt, wil ik graag even kijken. ^O^

Mooie updates Elleska. O+
Toevallig heb ik de 74/80 bak vorige week uitgezocht en gesplitst (wegens overvol) in maat 74 en maat 80. Dus ik kan er makkelijk even in neuzen. En ik heb veel bewaard van Twix en ik hergebruik ook veel maar echt niet alles want Mars krijgt soms ook wat nieuw spul.
Wat zoek je precies?
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:46:15 #51
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182255985
Ik heb vanmiddag de bugaboo bak omgebouwd naar zitje :D
Over 3 dagen is hij 5 maanden, maar het past prima & hij zit heel stevig in standje 2.
Hij moest gillen van plezier in dat ding. O+

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Ieder z'n eigen hoor inderdaad net die monster posts... Misschien ben ik ook gewoon wat minder sociaal..
Het klonk wel een beetje onaardig :D :P
Maar ik vind het juist wel leuk om te lezen... ik sla namelijk nog eens pagina's over en kijk door monster posts soms even terug.
pi_182255997
Ik heb ook geen bezwaar er tegen hoor Schanu, ik doe het wel vanaf thuis maar soms ben ik zo druk dat ik dan in een keer wil reageren :) Ik vind het juist fijn dat dit topic laagdrempelig is en dat iedereen zijn vragen mag stelen en advies mag geven. Er is nergens een meepostverplichting in mijn ogen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182256051
De reacties op anderen in monsterposts, dat lees ik even vluchtig, wel altijd in de hoop dat het eindigt met nog een flink stuk over hoe het meest iemand zelf en die iemand zijn of haar baby gaat. Want dat is toch wat ik hier vooral tof/grappig/mooi/ontroerend/boeiend vind, kan me niet gedetailleerd genoeg! O+ :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182256085
Jagar, de dagen in Nederland wel een beetje hulp van familie gehad hoop ik? Of vooral ongevraagde adviezen? :+

Kus voor jou en de peuter en de Duutser en de beeb! Maar vooral voor jou :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182256540
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:52 schreef minilot het volgende:
Jagar, de dagen in Nederland wel een beetje hulp van familie gehad hoop ik? Of vooral ongevraagde adviezen? :+

Kus voor jou en de peuter en de Duutser en de beeb! Maar vooral voor jou :)
Beiden. Borstvoeding is wel the source of all evil. Vooral omdat de 2 weken jongere baby van mijn zusje wel door slaapt, een dutjes van 3 uur doet. Een die krijgt fles voeding. Maar goed, die pakken het zo anders aan. Baby sliep zo ver mogelijk weg van ze want hij was verkouden en hoestte wat, een als hij in bed huilt wachten ze eerst een paar minuten voordat ze er heen gaan.. heel erg anders dan dat ik het zou doen. ..
pi_182256915
Ik vind die monsterposts ook wel prima! Ik zit meestal altijd mobiel dus ik reageer alleen wat ik onthouden heb :+. Behalve BFD, dan probeer ik wel even op elke mooie baby hier te reageren :Y. Maar dat is wel een uitdaging op dinsdag. Dagprogramma is zwemmen-werken-dansgroep begeleiding en vanaf volgende week ook weer volleyballen :D

PKM ik fiets ook niet veel, ik had zelfs zadelpijn van mijn oefenrondje _O- En wat gaat banaan snel! :D

Jouwes groeit geloof ik ook wel hard Sacre! Slaapt ie nog steeds zoveel?
pi_182257027
Ik lees de monsterposts ook gewoon, maar kom er zelf gewoon niet echt aan toe :D maakt ook niet uit denk ik.

Net thuis met Jip en ik merk dat ik echt kapot ben :O lekker vroeg naar bed en hopelijk hebben we een betere nacht straks. Hij heeft op de opvang ook bagger geslapen, maar was wel vrolijk. En nu ligt ie op zich ook te kirren in de box terwijl ik toch nog even aan het kolven ben :')

Jij de dag nog een beetje overleefd Fleur?
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:12:13 #58
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182257788
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Jouwes groeit geloof ik ook wel hard Sacre! Slaapt ie nog steeds zoveel?
Ja he, hij groeit te snel :'(

En hij slaapt zo goed :D, sowieso snachts klokje rond & qua dutjes ligt het er een beetje aan hoe lang ze zijn (2x4, 1x3+1x4 of 3x3 zoiets).
Wat ook lekker is, is dat hij niet snel wakker te krijgen is (buren die boren, harde muziek, onze tv in de slaapkamer ernaast of dochter die van zolder naar beneden roept :P ).

En hij vreet veel :') eten kun je het niet meer noemen.
Het begon vorige maand met 3-4 babylepels & nu eet hij 40-60gr per keer.
Zoete aardappel is zijn lievelings.
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 18:26:25 #59
382129 crew  Donna
pi_182258046
Ik doe net alsof ik mijn baby niet zie liggen in de box. Zolang zij mij niet ziet kijken naar haar, is het goed.
Zodra ze merkt dat ik zit te kijken begint ze te huilen in de hoop dat ik haar op schoot neem.
:@
pi_182259840
Donna, hahaha! En heeft het gewerkt?

Ik vind de monsterposts fijn! Ben ik ook weer bij ;)

Juul ligt momenteel bovenop me. Sinds 14:30 is ze 15 minuten wakker geweest om een fles naar binnen te lurken verder diepe slaap. Als dat haar standaard reactie is op de inentingen....ik teken ervoor. Bij de 2 maanden inentingen ook al.
Nog geen verhoging iig.

Verder is het op mijn werk heel raar. Wij zitten al 1,5 jaar in een mega fusie. Ik heb een rare solistische functie en moet vrijdag een presentatie geven aan onze CFO over het team (ik dus), hoe ik vind dat mijn afdeling eruit moet zien en hoeveel geld dat kost (veel). Ik ga melden dat ik er 2 mensen bij wil en ik moet aangeven bij welk deel van de organisatie ik wil horen.
Best wel gestress nu eerlijk gezegd.
Helemaal omdat van de afdeling waar ik tot een half jaar nog bijhoorde 75% boventallig is verklaard afgelopen vrijdag. Ik ben zo blij als het achter de rug is en ik weer gewoon mijn werk kan doen. Heb zo weinig energie voor Juul.
pi_182259927
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:26 schreef DonnaRush het volgende:
Ik doe net alsof ik mijn baby niet zie liggen in de box. Zolang zij mij niet ziet kijken naar haar, is het goed.
Zodra ze merkt dat ik zit te kijken begint ze te huilen in de hoop dat ik haar op schoot neem.
:@
Dat doe ik ook wel eens haha _O- Als ik dan weinig aandacht geef speelt ze gerust een half uur in de box soms :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182260162
Hahaha Donna dat doe ik ook wel eens _O-

Klinkt ook wel stressvol exode! Wat fijn dat je nu bij een andere afdeling hoort! Hopelijk is het allemaal voorbij na vrijdag :)

Aure, ik vond het wel een van de meest pittige (werk)dagen van de laatste tijd hoor. Mijn collega had afgelopen nacht ook een nachtbraker en was ook moe dus we zaten mooi tegen elkaar aan te puffen en te zuchten :'). Hopelijk kun jij nog een beetje vroeg slapen vanavond! Op naar een betere nacht :Y

Casper dacht dat ie moe was, ik vond dat ook maar slapen wou ie toch niet en hij is nu al 45 minuten aan het spelen beneden :') En de kruip-update is volledig *O*
pi_182260408
Monster posts: ik vind het top dat jullie daar zo goed in zijn. Ook wel handig soms om weer even een samenvatting te zien als ik niet helemaal goed bijgelezen ben ;) Soms lukt het me om wat uitgebreider te reageren, soms heb ik er geen tijd/energie/puf voor. En ook altijd mobiel hier, dat werkt ook enorm matig. Fijnste vind ik vooral dat iedereen vooral moet posten zoals zij/hij dat wil. Niks moet, alles mag ;)

Exode, pittige week dus. Succes vast vrijdag!

En weer veel matige slapers lees ik. Fijn dat er koffie is! Als het apparaat niet kapot is ;)

En al die reacties van anderen op borstvoeding en wel/niet doorslapen. Rot dat je je niet erg gesteund voelde Jagar, dat zal niet meegeholpen hebben in wat bijkomen. En het is ook zo niet zwart/wit. De ene flesvoeding baby slaapt door, de ander niet. Hetzelfde voor borstvoeding. En al zou het wel een verschil maken, met borstvoeding en snel troosten geef je ook iets heel waardevols aan je kind. Ik hoop vooral dat er echt betere tijden voor jullie aankomen.

Verder hebben we hier een fijne ziekenboeg. Kees is al een paar dagen niet fit en gisteravond en vannacht hebben vriend en ik ook lekker met de wc geknuffeld :') Wel rot, het ging zo goed met Kees sinds z'n buisjes, en nu gaat het weer matig. Toch maar even naar de huisarts geweest, maar oortjes zagen er goed uit gelukkig. Hij stopt alleen altijd direct met fatsoenlijk eten bij niet fit, en maak me daar dan toch weer zorgen om. Laatste ronde vandaag was hij weer redelijk goed te pas, dus hopelijk hebben we een stijgende lijn.
pi_182260662
Oh ik wou ook nog op jou reageren Jagar. Maar dat is zo’n onzin van flesvoeding en doorslapen. En daar is Casper al maanden het bewijs van ;). Onze nachten zijn niet zo drama als die van jou (verre van) maar ook hij komt gewoon voor een fles tussen 03:00-04:00. Zulke opmerkingen krijgen helpen je ook echt niet :{

Wat vervelend Ellie! Hopelijk gaat het snel beter met jullie alledrie.

Jouw schoonmoeder kan wel een beetje suf reageren Jentin. Ik herken zulke opmerkingen overigens wel een beetje van mijn moeder :')

[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 01-10-2018 20:48:02 ]
pi_182261995
Ach, jongens, mijn baby O+ Ze ligt hele dagen zo heerlijk te kraaien, lacht veel, doet hier en daar eens een tukje, is straalverliefd op haar broer en ze is ook nog eens belachelijk prachtig. Net was ze mee naar de eerste zwemles van Caesar en dan ligt/zit ze de hele tijd zo zoet bij mij (of mijn lief). Ik klapte al uit elkaar van trots omdat Caesar het supergoed deed en zo lief en blij was de hele tijd en dan keek ik naar beneden en zag zo’n blij hamsterwangenkoppie naar me opkijken en me zo’n heerlijke brede tandenloze kwijllach geven en echt, ik kon wel janken O+

Zo leuk ook dat ik haar steeds beter leer kennen. Zo weet ik inmiddels dat ze, als ze bij mij op schoot/aan de borst in slaap kukelt, na een kwartier/half uur ongeveer even een soort onrustige wapper doet, alsof ze opschrikt. Soms gaat er dan één oogje open. Als ik haar voor die tijd wegleg, wordt ze dan écht wakker en meestal niet op haar gezelligst :') Als ik de wapper afwacht en dan even tien seconden m’n hand op haar bolletje leg, slaapt ze diep in, kan ik haar wegleggen en doet ze een lange tuk. Uiteraard mislukt het ook wel eens, maar 8/10 keer werkt het zo.
Ook zo grappig: na het douchen wenst mevrouw een heuse echte fluffy grote handdoek. Als ik haar in zo’n XXL-hydrofiel rol, wordt ze laaiend; in een gewone handdoek is er niks aan de hand. Ik vind het hilarisch, kleine diva :D

Schanu, lekker monsterposten, wat mij betreft. Ze lezen lekker weg (ik bewaar ze wel eens voor tijdens een avond-/nachtvoeding, als leesvoer :@)
pi_182262641
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Beiden. Borstvoeding is wel the source of all evil. Vooral omdat de 2 weken jongere baby van mijn zusje wel door slaapt, een dutjes van 3 uur doet. Een die krijgt fles voeding...
Wat een bullshit. Pardon my french. Hier twee jongetjes, eentje alleen kunstvoeding, eentje alleen borstvoeding. Beiden sliepen al heel snel door.
Echt, ipv commentaar leveren zouden ze ook kunnen zeggen: “Kom hier met lieve O, die slaapt vannacht op onze kamer, we geven hem gekolfde melk en jij slaapt eens een nachtje door.” Dat is namelijk wat ik je aan wil bieden, en dat als ‘vreemde’. :*
pi_182263354
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:03 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Pardon my french. Hier twee jongetjes, eentje alleen kunstvoeding, eentje alleen borstvoeding. Beiden sliepen al heel snel door.
Echt, ipv commentaar leveren zouden ze ook kunnen zeggen: “Kom hier met lieve O, die slaapt vannacht op onze kamer, we geven hem gekolfde melk en jij slaapt eens een nachtje door.” Dat is namelijk wat ik je aan wil bieden, en dat als ‘vreemde’. :*
Dit dus! ^O^
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182263397
Elliebel beterschap voor Kees!

Jentin wat klink je heerlijk verliefd, ze klinkt ook als een heerlijk meisje *;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182266653
Jentin O+ heerlijke verliefdopmijnbabypost!

Borstvoeding tsja hier ook wat tegenstanders (gehad), tot aan iemand die op dag 1 of 2 na de geboorte al gezegd zou hebben dat ze ‘hoopt dat het niet lukt’ :{.

Het nadeel eraan vind ik wel dat je er altijd ‘alleen’ voorstaat (jij bent de enige die voeding kan geven). Ja je kan kolven maar dat kost evengoed tijd. We geven nu kv/bv in flesjes en ik heb zoveel meer slaap al, dat scheelt voor mij ontzettend veel nu. Mijn vriend blijft wakker tot 23/00 voor de laatste fles, ik ga dan al vroeg naar bed en pak de nachtvoeding. Zei ie toenstraks dat hij het toch wel zwaar vindt, wakker blijven en dan weer vroeg op. Ik: :{ :') :{ ;( :N. Echt. Watjes zijn het, die kerels ;).
pi_182267464
Jentin O+

Betere nacht hier met 23.00,02.00 en 06.40. Ik voel me meteen weer een stuk beter O+

Haha zusje, typisch :D
pi_182267537
Lekker Aure, wat voel je je dan meteen een ander mens he?

Jagar, stop nou eens met die borstvoeding, dat is dus nergens goed voor ;) Wat stom van de ongevraagde adviezen, ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Malteser!

Zusje, ook al zo’n rare opmerking over de borstvoeding! Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit gekke of vervelende opmerkingen heb gehad over het geven van borstvoeding. Mijn vader vroeg laatst wel hoe lang ik er nog mee door wilde gaan, maar dat was meer uit interesse, geloof ik.

Ellie, beterschap voor jullie allemaal!

En ik las over iemand waar het koffiezetapparaat kapot was, ook daar heel veel sterkte!

Met ons gaat het prima, al heb ik een flinke griep te pakken en hoeft Amber de longetjes uit haar lijfje. Maar ze blijft er lekker vrolijk bij :D
pi_182267545
+1 op alle monsterposts. Ik heb t meeste gelezen, maar geen tijd/puf om te reageren.

Jentin O+ wat een heerlijke post!

Fijn Aure! Ik ben al wakker vanaf 3 uur, dus ik zeg niet zoveel over onze nacht O-)

Beterschap OT!

Ons draakje had gister een “heerlijke” mama plak dag. Heeft dus vooral op mij liggen slapen of bij mij gedronken. Na wegleggen was hij standaard 10 minuten later weer wakker. Last van zijn darmpjes ook en vaak willen drinken, dus ik vermoed een regeldag.
We hebben helaas ook spruw en zijn vrijdag gestart met medicatie.
Ik vind de borstvoeding eerlijk gezegd wel zwaar :@ Precies zoals hetzusjevan zegt, alles komt op mij neer. Hij is volkomen afhankelijk van mij en dat vind ik best wel een benauwend gevoel soms. Dat in combinatie met pijn in mijn tepels (eerst door het wennen, wat nou “borstvoeding hoort geen pijn te doen” :{w en nu door de spruw), nog steeds soms erg moeilijk aanhappen wat voor ons beide erg frustrerend is (mogelijk ook door spruw) en niet langer dan 2 uur achter elkaar kunnen slapen, vind ik het toch echt wel heel pittig.
Het helpt ook niet dat ik weer terror hoofdpijn heb gehad 2 dagen. Dan wil ik het liefst acuut stoppen |:( En vind ik mn baby ook gewoon niet meer zo leuk :@ Draakje maakt echt constant geluid, ook als hij slaapt: kreunen, zuchten, snurken, huilen, alles! Met hele erge hoofdpijn en man die weer werkt, is dat niet zo fijn.
Morgen ga ik echt het ziekenhuis bellen of ze kunnen kijken of het mogelijk een bijwerking van de ruggenprik is en ze dat kunnen verhelpen. Ik hoop het zo! Geen zin om zo nog maanden aan te blijven modderen. }:|
#klaagpost
pi_182267709
Dat is wel het voordeel van je peuter al ruim 2,5 jaar bv hebben gegeven... Mijn omgeving heeft alle mogelijke opmerkingen al gemaakt en is er nu wel aan gewend. :P En zelf voed ik nu veel makkelijker overal en met iedereen erbij - in de eerste weken met Ketel vond ik dat nog weleens ongemakkelijk, nu met Welpje trek ik zonder blikken of blozen mijn shirt omhoog.

Moet daarbij wel zeggen dat ik bv meestal niet als zwaar ervaar omdat het ook gewoon heel soepel verloopt bij ons. Nog nooit spruw of ontstekingen gehad en slechts heel sporadisch een minikloofje. Ik ben me er heel bewust van wat een mazzel dat is!

Nou moet Welpje alleen nog ophouden zijn nachtelijke verschoning aan te grijpen om alles onder te plassen. Nu voor de 2e keer op rij hem 's nachts helemaal om kunnen kleden, vind ik toch suboptimaal.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:02:19 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182267741
Is dat verschonen wel nodig Luna?

sinds baby twee heb ik het nachtelijk verschonen vaarwel gezegd na de eerste paar dagen (tenzij poepluier)

Of poept jouwe vrolijk de nacht door?

Over slaap zullen we het hier maar niet hebben :')
pi_182267786
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Is dat verschonen wel nodig Luna?
Qua poep niet, qua plas wel. Zo'n maat 1 luiertje kan zijn nachtelijke output nog niet aan. ;)

Tevens *O* BFD *O* Zondag kwam een bevriende fotografe langs voor een kraamshoot, die had ze nog nodig voor haar portfolio, en het resultaat is zo mooi O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182267833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:57 schreef lunapuella het volgende:
Dat is wel het voordeel van je peuter al ruim 2,5 jaar bv hebben gegeven... Mijn omgeving heeft alle mogelijke opmerkingen al gemaakt en is er nu wel aan gewend. :P En zelf voed ik nu veel makkelijker overal en met iedereen erbij - in de eerste weken met Ketel vond ik dat nog weleens ongemakkelijk, nu met Welpje trek ik zonder blikken of blozen mijn shirt omhoog.

Moet daarbij wel zeggen dat ik bv meestal niet als zwaar ervaar omdat het ook gewoon heel soepel verloopt bij ons. Nog nooit spruw of ontstekingen gehad en slechts heel sporadisch een minikloofje. Ik ben me er heel bewust van wat een mazzel dat is!

Nou moet Welpje alleen nog ophouden zijn nachtelijke verschoning aan te grijpen om alles onder te plassen. Nu voor de 2e keer op rij hem 's nachts helemaal om kunnen kleden, vind ik toch suboptimaal.
Nou ja, ik heb T ook 2 jaar bv gegeven, maar toch vind ik het wel lastig. Malteser, dat zouden ze rustig doen hoor. Maar op het moment accepteert O geen flesjes en wil hij ook niet ergens anders slapen dan 10 cm van mijn borst vandaan. Komend weekend proberen we de flesjes weer eens een gaan we zien hoe het gaat. Hey probleem is dat ik op het moment altijd voor de makkelijke weg kies een dat dat niet altijd de beste gewoontes zijn. Vannacht was weer heerlijk belabberd inclusief peuter die iedereen wakker gilde nadat hij geplast had. Maar goed, O en ik zijn net weer in bed gekropen.
pi_182267859
Wat een mooie foto Luna!

Wij kregen van het weekend een Triptrap voor O. T wou die gelijk opbouwen. O kan nog niet zitten, maar hij vond het wel heel leuk!
pi_182267952
Oooooh Luna die foto! O+ Wat een mooierd!
Jentin wat ontzettend lief en fijn om jouw te lezen. Je bent zo heerlijk verliefd en zo terecht.
Trotse O hoor Jagar, hij heeft van die heerlijke boevenoogjes!

Wat betreft borstvoeding kreeg mijn vrouw nooit opmerkingen, behalve dus dat ze wel heel dun werd. Maar dat klopte ook als een bus.

Juul heeft het eigenlijk prima gedaan vannacht ondanks de spuitjes. Tot 22:30 op mij geslapen, fles op en om 05:00 weer een fles op. En nu slaapt ze nog.

In de spoiler Juul in de box, ze vind op haar buik oefenen echt leuk. B schreeuwde de hele boel dan altijd bij elkaar en werd echt heel boos. Juul kijkt dus zo :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:43:01 #79
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182268089
Ohh Luna wat een mooie foto zeg O+ (mooi model natuurlijk :7)

Jagar, logisch dat je zeker in de nacht de makkelijkste weg kiest. Zeker als je weet dat voeden het enige is dat kans op even slaap/rust geeft. Zo gaat het hier nu ook. Maar overdag krijgen we wel meer rust dan jij, dat lijkt me wel erg zwaar zo zonder slaap. Al slaapt O overdag trouwens wel met name in de draagzak/doek, wandelwagen terwijl ik wandel, of na een voeding op mij dus ben er wel de hele dag mee bezig. Ik weet nog dat ik bij mijn tweede echt niet snapte waar ik het bij baby 1 toch zo druk mee had de hele dag dat ik niet aan ontbijt/lunch/wat dan ook toe kwam. Nu bij deze baby snap ik weer waarom :+

Exode wat een moppie O+, ik vind haar telkens al zo groot lijken!


Ik heb geen foto, wel een kort filmpje, omdat ie zo lief is O+

pi_182268319
Ollie en Juul O+
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:09:55 #81
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182268336
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:06 schreef Jentin het volgende:
Ollie en Juul O+
Jouwe klinkt anders ook aardig O+
pi_182268464
Mooie foto Exode. Dat is een mooi dametje!
En Jägertrut: leuke foto met je boys. O ziet er blij uit! Spook dat ie is!
Speece-eend en Luna: jullie baby’s lijken op elkaar of zie ik dat verkeerd? Mooie exemplaren! O+

Hier verder geen bijzonderheden. Z. is een lekkere baby die met haar 3 tandjes zelfs aan het knarsetanden is. :')
Blijft een topfase, dat rollen, kruipen en trappen tegen kastjes. :P
Heerlijk. O+
pi_182268566
Donna, heeel herkenbaar dat doen alsof je je baby niet ziet _O- Doe ik nog wel eens bij dreumes, die als ze lekker aan het spelen is en ziet dat ik kijk meteen mij in haar spel wil betrekken. Hartstikke leuk, maar niet altijd :')

Exode, dat klinkt heel pittig op je werk, ik hoop dat de rust snel terugkeert. Kan mij voorstellen dat het stress oplevert en dat het ervoor zorgt dat je minder energie hebt voor je gezin.

*O* voor de voltooide kruip update van Casper!

Ellie, heel veel beterschap voor jullie allemaal! Vervelend is dat, met z'n allen ziek zijn. En mama mag natuurlijk het minste ziek zijn want die mag voor iedereen zorgen? Of heb jij ook nog wel even je rust kunnen pakken?

Jentin, wat een heerlijk verliefde post, fijn dat je zo geniet O+

Zusje, die opmerking van jouw man :o :') Maar oh zo herkenbaar. Vrouwlief kan ook zo heerlijk klagen over vermoeidheid omdat ze gebroken nachten heeft als Vlokje onrustig is. Terwijl zij kan blijven liggen en ik 's nachts de zorg draag voor Vlokje. Gisteren zei ze zelfs, nadat ik 3/4e van de nacht met Vlokje in mijn armen had gelegen omdat ze niet in haar wieg wilde liggen: 'dat was een goede nacht he, dat werkt goed als ze bij jou ligt!'. Eh ja, nee dus, want dan lig ik de halve nacht wakker om haar te sussen :')

Olivia, ook al een ziekenboeg, heel veel beterschap!

Fuchsia, wat vervelend van de spruw! En die hoofdpijn, killing moet dat voor je zijn, ik begrijp heel goed dat het dan niet leuk is om de zorg te moeten dragen voor Draakje. Helemaal niet als hij ook nog zoveel geluid maakt, pittig is dat. Ik duim voor je dat ze je in het ziekenhuis verder kunnen helpen zodat de pijn weg gaat en er voor jou wat meer ruimte komt om te genieten van je kleine :*

Luna, wat een prachtige foto van Welpje O+

Jagar, je mooie kindjes samen O+ Wat vervelend voor je dat je weer zo'n beroerde nacht had, hopelijk kan je vandaag rustig aan doen zodat je alsnog wat rust in kan halen. En ik hoop dat het lukt om O te laten wennen aan een flesje, een moeilijke overstap kan dat zijn inderdaad. Heb je al verschillende flesjes geprobeerd? Ik heb hier een flesje met een speen die lijkt op een borst, ooit eens gekregen van iemand, ik weet even niet welk merk het is en heb hem zelf ook nooit gebruikt dus kan helaas niets delen uit ervaring. Maar misschien zou zoiets kunnen helpen? Al is dat natuurlijk nog altijd verre van een echte borst...

Ik zie een mooie Juul voorbij komen O+
En een knappe Ollie O+

Mijn bijdrage voor BFD doe ik even vanaf mijn telefoon want daar heb ik mijn foto's op staan :)
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:32:55 #84
382129 crew  Donna
pi_182268578
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:58 schreef exode het volgende:
Donna, hahaha! En heeft het gewerkt?

Ik vind de monsterposts fijn! Ben ik ook weer bij ;)

Juul ligt momenteel bovenop me. Sinds 14:30 is ze 15 minuten wakker geweest om een fles naar binnen te lurken verder diepe slaap. Als dat haar standaard reactie is op de inentingen....ik teken ervoor. Bij de 2 maanden inentingen ook al.
Nog geen verhoging iig.

Jup! Lekker even 20 minuutjes zelf spelen! Is het zo goed blijven gaan na de vaccinatie?
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:33:37 #85
382129 crew  Donna
pi_182268591
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:15 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Casper dacht dat ie moe was, ik vond dat ook maar slapen wou ie toch niet en hij is nu al 45 minuten aan het spelen beneden :') En de kruip-update is volledig *O*
Kruip update! *O*

Ik kan stiekem niet wachten.
pi_182268592
Mijn Vlokje gisteren op de crčche O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:34:44 #87
382129 crew  Donna
pi_182268608
Over FV en doorslapen? Mijn vriendin heeft het levende bewijs dat het echt niet altijd zo is. Haar zoontje gaat richting de 10 maanden en kom 's nachts zeker nog 2x.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:35:28 #88
382129 crew  Donna
pi_182268617
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:13 schreef Aure het volgende:
Jentin O+

Betere nacht hier met 23.00,02.00 en 06.40. Ik voel me meteen weer een stuk beter O+

Haha zusje, typisch :D
_O_ Heerlijk!
pi_182268677
Die opmerkingen van partners inderdaad. :D
Mijn man klaagde ‘s nachts een keer dat hij wakker werd omdat ik met mijn ruwe voeten over de vloer schuifelde. :')
Ik kwam er tenslotte nog maar voor de 3e keer uit. :{w
pi_182268699
Mijn baby maakt prima nachten (21:30-2:00-6:30 zoiets), maar mijn peuter is tegenwoordig elk uur aan het huilen :Z. Lang leve de koffie c_/ .

En mannen.
Ik vind dus alleen thuis met plakbaby en peuter echt hard werken. En dan komt man thuis, is het eten nog niet klaar (want hallo, baby en peuter) en is er een bom ontploft in de speelgoedkist (want hallo peuter). Vervolgens verzucht hij dat ‘ie te moe is (ja hallo, de nachtdiensten zijn voor mij hoor, ik ben ook moe!) en vertrekt naar boven. Peuter verdrietig want die wilde met papa spelen, krijg je dat er ook nog bij. Ik snap best dat man moe uit werk komt, maar tis niet alsof ik heel de dag kan slapen. :')
pi_182268836
Luna! Wat een mooie foto O+

Oh my wat een leuke jongetjes Jagar O+

Juul! Wat een eigen gezichtje krijgt ze al zeg :D O+

Die ogen van Ollie O+ Mooi jongetje heb je gebakken Spees *)

Jouw Vlokje wordt ook al groot Schanu! O+ Ze lijkt het prima naar haar zin te hebben op de crčche ofniet?

Wat vervelend dat het allemaal nog niet zo lekker gaat Fuchsia, hopelijk gaat het snel beter. Hoofdpijn is ook echt een bitch :{w

Ik vind dat kruipen echt heel leuk ook ja Donna :D

Fijn van de betere nacht Aure, hier kwam Casper alleen om 05:00 *O*

Mijn BFD bijdrage:
Hatsjoe!


Oke en nu een normale
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:59:23 #92
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182268955
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:41 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby maakt prima nachten (21:30-2:00-6:30 zoiets), maar mijn peuter is tegenwoordig elk uur aan het huilen :Z. Lang leve de koffie c_/ .

En mannen.
Ik vind dus alleen thuis met plakbaby en peuter echt hard werken. En dan komt man thuis, is het eten nog niet klaar (want hallo, baby en peuter) en is er een bom ontploft in de speelgoedkist (want hallo peuter). Vervolgens verzucht hij dat ‘ie te moe is (ja hallo, de nachtdiensten zijn voor mij hoor, ik ben ook moe!) en vertrekt naar boven. Peuter verdrietig want die wilde met papa spelen, krijg je dat er ook nog bij. Ik snap best dat man moe uit werk komt, maar tis niet alsof ik heel de dag kan slapen. :')
Ooh zo herkenbaar :') Die van mij vertrekt alleen niet naar boven, want dan zou ik m aan zn haren naar beneden trekken geloof ik :')

Heb hier goede hoop dat de rust een beetje terugkeert als we verhuisd zijn.. Eind deze maand is het zover.. Daarvoor moet er nog wel veel in t huis gewerkt worden, wat hij vooral doet. Ik mag dit huis inpakken... Gelukkig gaat dat redelijk goed tot nu toe.

Nachtdiensten blijven helaas wel altijd voor mij hier in huis(behalve in t weekend, maar dan ben ik ook vaak gewoon wakker)en de ochtendspits doe ik ook alleen...

Baby is wel 90% van de tijd gewoon O+ O+ O+ Peuter is de grootste uitdaging hier....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:03:22 #93
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182269000
BFD:



Hij had er geen zin in :’)





How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182269487
Ohh Nouk! O+

Mijn vriend en ik doen nu sinds een week om en om de nachtdiensten (flesvoeding dus dat kun je verdelen) en dat werkt, ik weiger om alles alleen te doen namelijk. Verder komt de meeste zorg wel op mij neer want hij is in de avonden ook best veel weg (voetbaltraining enzo) maar dat is prima. Alleen op dinsdag en zondag doet ie sowieso de ochtenden omdat ik dan ga zwemmen en op dinsdagavond ben ik er niet. Al met al naar onze tevredenheid geregeld in ieder geval.

[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 02-10-2018 10:51:32 ]
pi_182269661
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:27 schreef Fuchsia_roze het volgende:
-knip-
Heel herkenbaar hoor, ik vind/vond borstvoeding dus ook geen piece of cake. En dat benauwde gevoel is ook super herkenbaar..

En dat constant geluid maken deed mijn oudste heel veel, werd er zo gek van want je slaapt al zo weinig en dan bij elk geluidje was ik instant wakker. Uiteindelijk was dat de reden dat ze na 2,5 week al op d'r eigen kamertje sliep.. vond het sneu maar anders sliep ik gewoon helemáál niet meer en ik liep al op m'n tandvlees destijds.

Positieve noot: op een gegeven moment wen je eraan op de een of andere manier. Ik heb het zo toch 3 / 3,5 maand volgehouden (mijnes was prematuur en heeft nog heel lang om de 3 uur voeding nodig gehad). Slim dat je je hoofdpijn laat nakijken. En kan je hulp/ondersteuning uit je omgeving krijgen als je vriend is werken? Schroom niet om die hulp aan te nemen hoor - ik was destijds zo eigenwijs om alle hulp af te wijzen maar nu neem ik alles met beide handen aan, daar wordt iedereen vrolijker van ;). Succes meisje, je doet het super en je kan hier altijd even spuien :*.
pi_182269918
Oh! BFD!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:05:59 #97
382129 crew  Donna
pi_182269980
Jentin wat enorm herkenbaar van die 'wapper'. G slaakt een enorm diepe zucht als ze haar diepe slaap in gaat en dan kan ik haar wegleggen of weglopen. Zo lief! O+
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:10:17 #98
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182270052
Die foto's O+

Maareeh ik zou mijn vriend echt naar de bank dirigeren als hij zou klagen mij snachts te horen (niet dat het voorkomt :') maar als).

Hier neemt mijn vriend doordeweeks na het avondeten de baby om fles te geven en te spelen & ga ik lekker 3 uur lang tv kijken, douchen of weet ik t :P
En ik verwacht in het weekend & vrije dagen dat hij evenveel doe als ik, punt. :P
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:12:36 #99
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182270091
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:45 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Heel herkenbaar hoor, ik vind/vond borstvoeding dus ook geen piece of cake. En dat benauwde gevoel is ook super herkenbaar..

En dat constant geluid maken deed mijn oudste heel veel, werd er zo gek van want je slaapt al zo weinig en dan bij elk geluidje was ik instant wakker. Uiteindelijk was dat de reden dat ze na 2,5 week al op d'r eigen kamertje sliep.. vond het sneu maar anders sliep ik gewoon helemáál niet meer en ik liep al op m'n tandvlees destijds.

Positieve noot: op een gegeven moment wen je eraan op de een of andere manier. Ik heb het zo toch 3 / 3,5 maand volgehouden (mijnes was prematuur en heeft nog heel lang om de 3 uur voeding nodig gehad). Slim dat je je hoofdpijn laat nakijken. En kan je hulp/ondersteuning uit je omgeving krijgen als je vriend is werken? Schroom niet om die hulp aan te nemen hoor - ik was destijds zo eigenwijs om alle hulp af te wijzen maar nu neem ik alles met beide handen aan, daar wordt iedereen vrolijker van ;). Succes meisje, je doet het super en je kan hier altijd even spuien :*.
Even een schaamteloze +1 op deze post..

Behalve dan dat hulp vragen; ik kan dat nog steeds niet goed. Voel me schuldig als schoonzus (met 2 kids) Emma mee op sleeptouw neemt of wil oppassen...

:* F-R; je kan het!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182270115
*squeeek* babyfoto's O+ O+ O+ hartjes overload. Sorrynotsorry.

• Wat een prachtige foto van Welpje luna O+
• Die twee lachebekkies van jou jagar O+ - O kan echt zo'n super aanstekelijke big smile opzetten he, mnoh!
• Exode, jouw Juul is zo'n mooierd O+
• Ollie met je mooie kijkerds! O+
• Schanu ook al zo'n leukerd en wat een haren! O+
• Fleur goed getimed die eerste foto haha! Kijk 'm gewoon al staan he O+
• Nouk wat een mooie foto's! Extra liefde voor de grote zus geeft een kus foto O+.
• Sillie wat een haar heeft ze al zeg en wat is W ook al groot O+.

SPOILER: BFD
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')