abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182228709
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 15:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik snap wel waar je op doelt. Toch zou dit op mij kunnen overkomen als negatief.

Om begrip en acceptatie voor jezelf te kunnen opbrengen, moet je jezelf allereerst leren kennen. Dat is niet bij iedereen vanzelfsprekend.

Stel dat jij een bepaald beroep wilt uitoefenen, maar iedereen had je in het verleden aangepraat dat je daarvoor te dom bent of niet sociaal genoeg. Dan ga je dat geloven.

Dan gebeurt er opeens wat in je leven waardoor je positiever denkt "Waarom zou ik dat beroep niet kunnen uitoefenen? Ik moet er misschien harder voor werken dan een ander, maar ik ga ervoor!" En met die instelling probeer je het ook, maar het is inderdaad behoorlijk moeilijk allemaal.

Komt "je moet niet te hard voor jezelf zijn" dan niet over als dat mensen je willen overtuigen dat dit toch niks is voor jou en dat je het maar moet opgeven?
Nou nee, ik denk dat dat iets is wat jij er in je hoofd van maakt. En dat is wel vervelend, want zo zie je anderen die je proberen te steunen als mensen die kritiek op je hebben. Het zou misschien wel nuttig kunnen zijn om daar eens naar te kijken en de gedachten die jij bij zo'n opmerking hebt te veranderen.
pi_182229407
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:05 schreef Spanky78 het volgende:
Dus gewoon gaan. En af en toe moet je natuurlijk wel hard voor jezelf zijn. Dat is het leven. Softies komen meestal niet zo ver.
^O^

Dat is het! Kan ik in mijn overtuiging blijven hangen dat ik dan maar een softy ben en mij daarbij heb neer te leggen. Of ik kan mezelf uitdagen en mezelf het tegendeel bewijzen. Want als dat lukt, krijg ik juist een hoop zelfvertrouwen.
pi_182229712
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:15 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Nou nee, ik denk dat dat iets is wat jij er in je hoofd van maakt. En dat is wel vervelend, want zo zie je anderen die je proberen te steunen als mensen die kritiek op je hebben. Het zou misschien wel nuttig kunnen zijn om daar eens naar te kijken en de gedachten die jij bij zo'n opmerking hebt te veranderen.
Het heeft natuurlijk alles te maken met interpretatie. Ik ga er ook niet vanuit dat mensen mij expres tegenwerken.

En ik kan anderen mensen ook niet afdwingen dit niet te mogen zeggen. Het "te hoge eisen stellen" is een ding waar de meeste mensen last van hebben. En ook dat ze door anderen druk opgelegd voelen dat ze zich moeten aanpassen en niet goed genoeg zijn. Logisch dat ze al eerste hieraan denken.

Ik heb gewoon de pech dat ik in een andere situatie zit en struggle met dingen die de meesten niet echt kunnen bevatten.

In zekere zin heeft iedereen daar ook ooit last van denk ik. Als jij iets moeilijks meemaakt, krijg je misschien in het begin alle steun en begrip. Maar als je er daarna nog last van blijft houden, krijg je of kritiek dat je je aanstelt of kortzichtige adviezen die je allang zelf bedacht hebt. En als je vervolgens aangeeft dat het niet bij je helpt, ben je volgens hen koppig of je werkt niet mee.

Het hoort bij het leven denk ik. Het kan heel moeilijk zijn, maar uiteindelijk moet je het toch allemaal zelf doen
pi_182230526
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 15:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk alles te maken met interpretatie. Ik ga er ook niet vanuit dat mensen mij expres tegenwerken.

En ik kan anderen mensen ook niet afdwingen dit niet te mogen zeggen. Het "te hoge eisen stellen" is een ding waar de meeste mensen last van hebben. En ook dat ze door anderen druk opgelegd voelen dat ze zich moeten aanpassen en niet goed genoeg zijn. Logisch dat ze al eerste hieraan denken.

Ik heb gewoon de pech dat ik in een andere situatie zit en struggle met dingen die de meesten niet echt kunnen bevatten.

In zekere zin heeft iedereen daar ook ooit last van denk ik. Als jij iets moeilijks meemaakt, krijg je misschien in het begin alle steun en begrip. Maar als je er daarna nog last van blijft houden, krijg je of kritiek dat je je aanstelt of kortzichtige adviezen die je allang zelf bedacht hebt. En als je vervolgens aangeeft dat het niet bij je helpt, ben je volgens hen koppig of je werkt niet mee.

Het hoort bij het leven denk ik. Het kan heel moeilijk zijn, maar uiteindelijk moet je het toch allemaal zelf doen
Dat kan ook.
  zondag 30 september 2018 @ 16:21:54 #30
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_182230759
Kan je niet met een maatje gaan zodat je elkaar motiveert? Voor de rest heb je voor de sportschool wel echt motivatie voor nodig idd. Aan het begin is het misschien lastig maar wanneer je verandering voelt en vooral ziet zal je vanzelf meer motivatie krijgen. Ik zal gewoon een bezoekje brengen en een praatje maken met een trainer die er rondloopt.
pi_182232168
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 15:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

^O^

Dat is het! Kan ik in mijn overtuiging blijven hangen dat ik dan maar een softy ben en mij daarbij heb neer te leggen. Of ik kan mezelf uitdagen en mezelf het tegendeel bewijzen. Want als dat lukt, krijg ik juist een hoop zelfvertrouwen.
Yes, groeten van een mede ADHD-er.

Ik heb er geen last van, ik beschouw het als een talent. In combinatie met mijn iq kom ik tot zulke andere inzichten dat ik letterlijk miljoenen verdien voor mijn werkgever. Mijn energie, extraversie en lichte mafheid helpt enorm. Ik gebruik mijn anders zijn als kracht.

Maar inderdaad, dan moet je wel streng voor jezelf zijn. Dus de dingen doen doe nu eenmaal moeten, sporten hoort daarbij. Maar ook vreselijke zaken als administratie en de controllers en financiële mensen tevreden houden omdat Ze in het algemeen toch niet snappen wat we aan het doen zijn.

Dus omarm hetgeen jij bent en maak er wat moois van. Schaam je nooit voor jezelf, ookal doet men je denken dat dat zo hoort. Degenen die er op een handige manier doorheen breken worden de leiders, zowel in het dagelijks leven als qua manier van denken.

Conclusie: wees niet hard voor wie je bent, maar wel in tegengaan van gedrag waarvan je weet dat het je niet verder helpt.

Succes !
Whatever...
pi_182232274
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 16:21 schreef warp995 het volgende:
Kan je niet met een maatje gaan zodat je elkaar motiveert? Voor de rest heb je voor de sportschool wel echt motivatie voor nodig idd. Aan het begin is het misschien lastig maar wanneer je verandering voelt en vooral ziet zal je vanzelf meer motivatie krijgen. Ik zal gewoon een bezoekje brengen en een praatje maken met een trainer die er rondloopt.
Ik zit al op een sportschool, Ik ben er al mee bezig. Ik kom tot nu toe aankakken tegen het laatste uur. Als ik daarin verander kan ik na afloop bij de bar zitten en gaat het beter denk ik. Ik ken wel een paar mensen, maar zoals ik al zei die hebben het ook druk met andere dingen dus vast tijden afspreken gaat dan moeilijk.

Maar wordt vervolgt, komt wel in orde uiteindelijk :)
pi_182232293
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 17:03 schreef Spanky78 het volgende:

Conclusie: wees niet hard voor wie je bent, maar wel in tegengaan van gedrag waarvan je weet dat het je niet verder helpt.

Succes !
Da's een mooie zin voor op een tegel :7
pi_182238801
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 12:58 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Kennen jullie het dat je graag uit een bepaald levenspatroon wilt komen, omdat je niet gelukkig bent met hoe het nu is. Om daaruit te komen, moet je sterk zijn en hard werken.

Het is al moeilijk genoeg om het aan te gaan, dus je hoopt bij anderen steun en vooral begrip te vinden. Maar standaard krijg je te horen "wees niet te hard voor jezelf hoor". En daardoor wordt de verleiding weer te overheersend om terug te zakken in het oude patroon.

In mijn geval is het o.a. wat gespierder worden. Ik heb een normaal postuur en ben niet dik, maar ik wil zoals zoveel jongens en mannen een gespierd lijf hebben. Een brede kleerkast worden gaat me nooit meer lukken en dat is ook niet mijn doel. Wat ik wel graag zou willen is bijvoorbeeld aankomende zomer zonder schaamte met ontbloot bovenlijf rondlopen en voor de verandering ervaren dat mensen dat aantrekkelijk vinden.

Ik denk dat deze wens voor veel mensen herkenbaar is, maar het is een groot taboe om daarvoor uit te komen, want dan krijg je meteen moraalridders die je willen overtuigen dat je "goed bent zoals je bent".

Wat het mij moeilijker maakt, is mijn ADHD. Het maakt het absoluut niet onmogelijk, want ik ken er zat met ADHD die haast meubilair zijn geworden in de sportschool. Maar het maakt het mij persoonlijk moeilijker om de motivatie vast te houden. Op één of andere manier maak ik het trainen op zich in mijn hoofd heel gecompliceerd. Het is continu een strijd in mijn kop om mezelf maar te pushen.

De laatste tijd ben ik wel mentaal veranderd. Ik kan wat beter bij mezelf blijven, zo van "Ik wil dit. De ander zal misschien nu allemaal dingen denken en mij ervan willen overtuigen dat ik fout bezig ben. Maar het is mijn leven. Ik ben van alles, maar achterlijk ben ik niet dus ik kan best mijn eigen keuzes maken in mijn leven".

---

Oh ja. Nog een nadeel van mijn ADHD. Overzicht in mn kop verliezen omdat mijn hoofd zich blijft vullen met gedachten en daarom niet to thr point blijven _O-

Daardoor volgen mensen me vaak niet meer en is er vaak miscommunicatie. Ik snap dat het makkelijker is voor een ander om één heldere kernzin aan te horen ipv een heel lulverhaal.

Ik doe mn best. Volgens mij is mijn gemiddelde post nu 1950 woorden geworden ipv 2000, dus het gaat de goede kant op :s)
Hoi Pabst, je bent weer excuses aan het zoeken voor het doen of laten van handelingen via aandoeningen; is het niet dat van je moeder, dan is het wel dat van jezelf.

Als ik je dan toch tegemoet wil komen, dan is het wel dat je moeder je wat peper in je reet had moeten schuiven in je jeugd, zodat je nu niet als een hoopje natte rijst door het leven ging. ADHD is geen excuus voor iets te gaan doen, het zogenaamde autisme van je moeder ook niet. Kom van je luie reet af en ga wat maken van je leven. Je hebt nu al de intentie, dus doe het. Over enkele jaren heb je slechts nog de lege herinneringen over.
1 + 1 = blauw
pi_182239445
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 14:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk dat er een middenweg gezocht moet worden. Ik vind mensen in Nederland vaak iets te lief/voorzichtig met hun woorden. Dat kan averechts helpen. TS wil gespierder worden, tegen hem zeggen “je bent goed zoals je bent”, helpt niet.
Dat komt vanuit ons individualistische denkwijze, het kan anderen namelijk een worst zijn, en daarom is hij goed genoeg zoals hij is. Het boeit ze niet dat hij het zelf anders wil. Voor hun is het goed genoeg uit desinteresse.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 20:50:18 ]
pi_182239611
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:07 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik kom tot nu toe aankakken tegen het laatste uur.
Daar had ik het dus over met voor je eindelijk eens vertrekt en het alweer uren later is. Heel herkenbaar, want hoewel Kamina zegt dat adhd geen excuus is, is dit wel een bijeffect dat niet 123 is om te gooien.

Geen idee hoe je de rest van je leven invult verder, als je niemand hebt die jou een trap onder je hol geeft dan moet je het zelf doen. Ga anders met die adhd'ers uit de sportschool praten? Althans, ik neem aan dat je ze kent gezien je schijnt de weten dat ze adhd hebben. Kun je daar geen contact mee zoeken en afspraken maken. Of maak afspraken met een pt daar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 20:55:41 ]
pi_182247056
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:32 schreef Kamina het volgende:

Hoi Pabst, je bent weer excuses aan het zoeken voor het doen of laten van handelingen via aandoeningen; is het niet dat van je moeder, dan is het wel dat van jezelf.

Als ik je dan toch tegemoet wil komen, dan is het wel dat je moeder je wat peper in je reet had moeten schuiven in je jeugd, zodat je nu niet als een hoopje natte rijst door het leven ging. ADHD is geen excuus voor iets te gaan doen, het zogenaamde autisme van je moeder ook niet. Kom van je luie reet af en ga wat maken van je leven. Je hebt nu al de intentie, dus doe het. Over enkele jaren heb je slechts nog de lege herinneringen over.
Ik begrijp dat je dit juist tegen hem zegt omdat hij liever de wasrheid wil horen, maar hetzelfde kun je zeggen van alle anderen mensen die hun psychische ziekte als excuus gebruiken.
Psychische problemen heeft iedereen, zelfs psychologen zeggen dat het bij een stoornis alleen gaat om gradaties van hetzelfde probleem dat ook bij anderen voorkomt. Of we zouden evenveel begrip moeten hebben voor alle psychische problemen, niet alleen stoornissen, of het zou bij niemand als excuus mogen gelden.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  maandag 1 oktober 2018 @ 08:04:40 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182247163
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:07 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik zit al op een sportschool, Ik ben er al mee bezig. Ik kom tot nu toe aankakken tegen het laatste uur. Als ik daarin verander kan ik na afloop bij de bar zitten en gaat het beter denk ik. Ik ken wel een paar mensen, maar zoals ik al zei die hebben het ook druk met andere dingen dus vast tijden afspreken gaat dan moeilijk.

Maar wordt vervolgt, komt wel in orde uiteindelijk :)
Kan je iemand niet vinden via internet? Welke omgeving woon je?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182247691
quote:
99s.gif Op zondag 30 september 2018 20:54 schreef Myrr het volgende:

[..]

Daar had ik het dus over met voor je eindelijk eens vertrekt en het alweer uren later is. Heel herkenbaar, want hoewel Kamina zegt dat adhd geen excuus is, is dit wel een bijeffect dat niet 123 is om te gooien.

Geen idee hoe je de rest van je leven invult verder, als je niemand hebt die jou een trap onder je hol geeft dan moet je het zelf doen. Ga anders met die adhd'ers uit de sportschool praten? Althans, ik neem aan dat je ze kent gezien je schijnt de weten dat ze adhd hebben. Kun je daar geen contact mee zoeken en afspraken maken. Of maak afspraken met een pt daar.
Ik weet niet wie er allemaal ADHD heeft daar. Ik denk ook niet dat het hebben van ADHD persé relevant is voor een trainingmaatje :')

Ik denk dat het allemaal enerzijds is dat je je consequent probeert te houden aan afspraken die ertoe leiden dat je je langetermijndoel bereikt. En anderzijds dat je je de vrijheid gunt het op je eigen manier te doen.

Er zijn nogal wat mensen die vinden dat je dit en dat zou moeten doen. Als je die allemaal tegemoet wilt komen, krijg je het zwaar.
  maandag 1 oktober 2018 @ 09:52:41 #40
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182247962
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 07:41 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je dit juist tegen hem zegt omdat hij liever de wasrheid wil horen, maar hetzelfde kun je zeggen van alle anderen mensen die hun psychische ziekte als excuus gebruiken.
Psychische problemen heeft iedereen, zelfs psychologen zeggen dat het bij een stoornis alleen gaat om gradaties van hetzelfde probleem dat ook bij anderen voorkomt. Of we zouden evenveel begrip moeten hebben voor alle psychische problemen, niet alleen stoornissen, of het zou bij niemand als excuus mogen gelden.
Het is goed dat jij je aangesproken voelt, want jij hebt daar ook een handje van inderdaad. Dat je het toegeeft is iig vooruitgang! ^O^
1 + 1 = blauw
pi_182248890
quote:
14s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:52 schreef Kamina het volgende:

[..]

Het is goed dat jij je aangesproken voelt, want jij hebt daar ook een handje van inderdaad. Dat je het toegeeft is iig vooruitgang! ^O^
Tering zeg! _O-

Moet ze nu blij zijn met jouw reactie? Wie denk je dat je bent? :')

Hou je bezig met je eigen sores. Want die heb je absoluut, anders zou je niet zo verzuurd en negatief op iedereen reageren
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:44:02 #42
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182251039
quote:
10s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Tering zeg! _O-

Moet ze nu blij zijn met jouw reactie? Wie denk je dat je bent? :')

Hou je bezig met je eigen sores. Want die heb je absoluut, anders zou je niet zo verzuurd en negatief op iedereen reageren
Als je niet de waarheid wil horen, vraag er dan niet naar op een internetforum.

De enige sores die ik heb is een lichte kater van teveel wijn gisteravond.
1 + 1 = blauw
pi_182252646
Hoezo ben je een moraalridder als je zegt dat iemand goed is zoals die is?
pi_182252784
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:44 schreef Kamina het volgende:

[..]

Als je niet de waarheid wil horen, vraag er dan niet naar op een internetforum.

De enige sores die ik heb is een lichte kater van teveel wijn gisteravond.
De waarheid? :')

Die is dat jij heel overduidelijk je eigen problemen projecteert op anderen. En als jij op je werkdag een kater hebt, ben je ook niet bepaald van de ijzeren discipline. _O-

Al zuip je jezelf elke dag in coma dat moet je lekker zelf weten. Het is absoluut geen enkel excuus om onbeschoft te zijn tegen wie dan ook. GeenInspiratie gaat echt niet straks tegen je zeggen "Oh, dank u wijze meester! Wat fijn om te horen dat u mijn gedrag deze keer niet afkeurt. Ik zal het voortaan ook nooit meer doen, omdat ik u wil bekoren!"
pi_182253031
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:13 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
De waarheid? :')

Die is dat jij heel overduidelijk je eigen problemen projecteert op anderen. En als jij op je werkdag een kater hebt, ben je ook niet bepaald van de ijzeren discipline. _O-

Al zuip je jezelf elke dag in coma dat moet je lekker zelf weten. Het is absoluut geen enkel excuus om onbeschoft te zijn tegen wie dan ook. GeenInspiratie gaat echt niet straks tegen je zeggen "Oh, dank u wijze meester! Wat fijn om te horen dat u mijn gedrag deze keer niet afkeurt. Ik zal het voortaan ook nooit meer doen, omdat ik u wil bekoren!"
Bedankt voor je reactie, ik snap hem ook niet. Hij is zelf geen psycholoog/psychiater, dus hij kan zich niet aangevallen voelen. Toch gaat hij altijd tegen mij in, op een manier waarvan je zou denken dat hij belangen in die sector heeft. Zal dan wel gewoon verveling zijn. Dat hij onbeschoft is interesseert me niet, dit forum is vrij onbeschoft

quote:
14s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:52 schreef Kamina het volgende:

Het is goed dat jij je aangesproken voelt, want jij hebt daar ook een handje van inderdaad. Dat je het toegeeft is iig vooruitgang! ^O^
Waar heb ik een handje van? Als je het wat duidelijker maakt, dan kan ik er beter op reageren.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182253357
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Toch gaat hij altijd tegen mij in,
Tegen iedereen hoor. Dit moet je je ook niet al te persoonlijk aantrekken. Het zou kunnen dat hij niet eens ziet dat anderen dit nou niet bepaald sympathiek vinden. De drang om anderen de waarheid te doen inzien zal wel erg overheersen bij hem. Het is aan hem om uit te maken of het dé waarheid is of zijn interpretatie.

Op internet kan je niemand iets opleggen. Laat jezelf dan ook niks opleggen :)
pi_182255490
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Tegen iedereen hoor. Dit moet je je ook niet al te persoonlijk aantrekken. Het zou kunnen dat hij niet eens ziet dat anderen dit nou niet bepaald sympathiek vinden. De drang om anderen de waarheid te doen inzien zal wel erg overheersen bij hem. Het is aan hem om uit te maken of het dé waarheid is of zijn interpretatie.

Op internet kan je niemand iets opleggen. Laat jezelf dan ook niks opleggen :)
Ach ik wil anderen ook vertellen wat ik denk dat mijn waarheid is. Ik zal zelf alleen niet individuen vertellen wat ze moeten doen en laten tenzij ze er zelf om vragen, maar zo is iedereen anders.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:57:45 #48
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182259824
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:13 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

De waarheid? :')

Die is dat jij heel overduidelijk je eigen problemen projecteert op anderen. En als jij op je werkdag een kater hebt, ben je ook niet bepaald van de ijzeren discipline. _O-

Al zuip je jezelf elke dag in coma dat moet je lekker zelf weten. Het is absoluut geen enkel excuus om onbeschoft te zijn tegen wie dan ook. GeenInspiratie gaat echt niet straks tegen je zeggen "Oh, dank u wijze meester! Wat fijn om te horen dat u mijn gedrag deze keer niet afkeurt. Ik zal het voortaan ook nooit meer doen, omdat ik u wil bekoren!"
Gelukkig had ik vrij vandaag en beint mijn werkweek pas later deze week. ;)

En tsja, het is aan haar om te accepteren wat ik schrijf of het te negeren zoals jullie bij alle hulp doen.

quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie, ik snap hem ook niet. Hij is zelf geen psycholoog/psychiater, dus hij kan zich niet aangevallen voelen. Toch gaat hij altijd tegen mij in, op een manier waarvan je zou denken dat hij belangen in die sector heeft. Zal dan wel gewoon verveling zijn. Dat hij onbeschoft is interesseert me niet, dit forum is vrij onbeschoft

[..]

Waar heb ik een handje van? Als je het wat duidelijker maakt, dan kan ik er beter op reageren.
Ik kan me prima aangevallen voelen, zelfs al ben ik geen psych. Dat heet empathie.

Jij hebt er ook een handje van om psychische aandoeningen als excuus te gebruiken. :*
1 + 1 = blauw
pi_182261144
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:57 schreef Kamina het volgende:

[..]

Gelukkig had ik vrij vandaag en beint mijn werkweek pas later deze week. ;)

En tsja, het is aan haar om te accepteren wat ik schrijf of het te negeren zoals jullie bij alle hulp doen.

[..]

Ik kan me prima aangevallen voelen, zelfs al ben ik geen psych. Dat heet empathie.

Jij hebt er ook een handje van om psychische aandoeningen als excuus te gebruiken. :*
Empathie heeft helemaal niks te maken met dat je je aangevallen kan voelen. Het heeft alles te maken met dat jij je kan verplaatsen in een ander. En zoals jij reageert komt dat op mij nou niet bepaald over als je sterkste kant.

Ik heb GeenInspiratie op dit forum nog nooit zien posten "ik heb dit of dat, oh oh wat ben ik toch zielig!" Misschien ervaar je dat wel zo, omdat het je irriteert wanneer wie dan ook op R&P aangeeft psychische problemen te hebben en daardoor belemmerd wordt in het sociaal en maatschappelijk functioneren. En als dat zo is, is die irritatie het gevolg van de confrontatie dat jouw leven blijkbaar ook niet perfect verloopt. Want waarom zou je anders regelmatig op R&P zijn? Om mensen te helpen? Door ze te zeggen dat het slappelingen zijn die zich niet zo moeten aanstellen? Dat is absoluut geen helpen, vriend! Dat is niks anders dan jouw eigen problemen op een ander projecteren en bevestiging af te dwingen hoe goed jij het allemaal doet.

Als je niet van kusjekroel houdt maar wel van klapjesmoel, dan is dit geen geschikt forum voor jou om je te vertoeven. Dan zou ik maar eens je zelfbeeld herzien wat betreft je empathie en voortaan maar een ander forum bezoeken. Word je ook niet meer geirriteerd door 'slappe mensen'. Of ga jij je dan met je perfecte leventje opeens heel leeg voelen?
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:38:34 #50
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182263585
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Empathie heeft helemaal niks te maken met dat je je aangevallen kan voelen. Het heeft alles te maken met dat jij je kan verplaatsen in een ander. En zoals jij reageert komt dat op mij nou niet bepaald over als je sterkste kant.
Inderdaad; ik verplaats me echter niet in jullie, maar de personen die jullie aanvallen; in haar geval de therapeuten en in jouw geval je moeder.

quote:
Ik heb GeenInspiratie op dit forum nog nooit zien posten "ik heb dit of dat, oh oh wat ben ik toch zielig!" Misschien ervaar je dat wel zo, omdat het je irriteert wanneer wie dan ook op R&P aangeeft psychische problemen te hebben en daardoor belemmerd wordt in het sociaal en maatschappelijk functioneren. En als dat zo is, is die irritatie het gevolg van de confrontatie dat jouw leven blijkbaar ook niet perfect verloopt. Want waarom zou je anders regelmatig op R&P zijn? Om mensen te helpen? Door ze te zeggen dat het slappelingen zijn die zich niet zo moeten aanstellen? Dat is absoluut geen helpen, vriend! Dat is niks anders dan jouw eigen problemen op een ander projecteren en bevestiging af te dwingen hoe goed jij het allemaal doet.
In haar vorige post verdedigt ze dat mentale stoornissen als kritiek gebruikt mogen worden, en in combinatie met haar eigen tekortkomingen kan toch wel met zekerheid gesteld worden dat je hier een grove inschattingsfout maakt.

quote:
Als je niet van kusjekroel houdt maar wel van klapjesmoel, dan is dit geen geschikt forum voor jou om je te vertoeven. Dan zou ik maar eens je zelfbeeld herzien wat betreft je empathie en voortaan maar een ander forum bezoeken. Word je ook niet meer geirriteerd door 'slappe mensen'. Of ga jij je dan met je perfecte leventje opeens heel leeg voelen?
Errr, je zit hier op FOK!, dus je kan wel degelijk een 'klapjesmoel' verwachten. Waar denk je eigenlijk dat je bent?

Dat ik niet met jullie kusjekroel doe, wil niet zeggen dat ik empathie mis. Integendeel. Ik wil altijd als eerste mensen die stellingen doen aan de tand voelen, en helaas voor jou en haar zijn dat soort zenuwen heel gevoelig.
1 + 1 = blauw
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')