abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:14:27 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182551600
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:08 schreef Zwoerd het volgende:
Ik zou denken dat een groot deel van zijn achterban toch best intelligent en goed geinformeerd is, voor hen zou Baudet's gedrag over deze kwesties wel een behoorlijke afknapper zijn denk ik zo.
Jep. Voor mij tenminste.

Het is dat de alternatieven (VVD, D66, PVV) gewoon totaal geen optie zijn en dat dat klimaatverhaal nooit een regeerakkoord gaat bereiken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182582371
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 oktober 2018 @ 23:40:20 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182582425
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:38 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
En nu verwacht je dat wij er een mening over hebben zonder enig idee te hebben waar dit over gaat?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182582450
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En nu verwacht je dat wij er een mening over hebben zonder enig idee te hebben waar dit over gaat?
Staat er boven ,leveren van wapen aan Saudi..

Baudet wil meer wapens leveren..alles voor de buhne idd
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 oktober 2018 @ 23:42:46 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182582483
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:41 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Staat er boven ,leveren van wapen aan Saudi..

Baudet wil meer wapens leveren..alles voor de buhne idd
Al had er gestaan 'pleeg staatsgreep'. De tekst van zo'n motie gaat het om, niet de titel die een random persoon er aan gegeven heeft. Dit kan van alles betekenen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182582526
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Al had er gestaan 'pleeg staatsgreep'. De tekst van zo'n motie gaat het om, niet de titel die een random persoon er aan gegeven heeft. Dit kan van alles betekenen.
Stem je FvD?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 oktober 2018 @ 23:49:26 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182582604
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:45 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Stem je FvD?
Ben je een FvD-hater?

Ik doe niet mee met blind vol ergens in gaan zonder enig idee te hebben wat de context is van iets. Jij geeft helemaal niks mee behalve een stemmingsuitslag en verwacht dat alle meelezers wel even een mening klaar hebben over hoe achterlijk deze beslissing wel niet is.

Maar goed, ik heb het even voor je opgezocht: het gaat om het indienen van een verzoek bij de Europese commissie om de lidstaten op te dragen om te stoppen met het leveren van wapens. Van een partij die niets van de EU moet hebben is stemmen voor nog meer EU-bemoeienis al een redelijk interessante actie, dus ik heb zo'n m'n vermoeden dat het daarmee te maken heeft.

En dan ken ik ook nog een verhaal van hele zwaarwegende economische belangen tussen Engeland en SA. Je moet niet met iedereen die mensenrechten schendt ruzie gaan maken, dan hou je geen bondgenoten meer over.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 oktober 2018 @ 23:53:15 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182582648
quote:
Nederland heeft in het verleden heel wat wapens geleverd aan de Saudi's', maar geeft sinds 2016 bijna geen vergunningen meer voor nieuwe leveringen. "Nederland heeft het meest restrictieve wapenexportbeleid van de EU richting Saudi-Arabië", aldus Koenders. Vorig jaar werd er enkel een leverantie toegestaan ter waarde van 20.000 euro.
En los daarvan is het een non-issue in Nederland.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182583058
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ben je een FvD-hater?

Ik doe niet mee met blind vol ergens in gaan zonder enig idee te hebben wat de context is van iets. Jij geeft helemaal niks mee behalve een stemmingsuitslag en verwacht dat alle meelezers wel even een mening klaar hebben over hoe achterlijk deze beslissing wel niet is.

Maar goed, ik heb het even voor je opgezocht: het gaat om het indienen van een verzoek bij de Europese commissie om de lidstaten op te dragen om te stoppen met het leveren van wapens. Van een partij die niets van de EU moet hebben is stemmen voor nog meer EU-bemoeienis al een redelijk interessante actie, dus ik heb zo'n m'n vermoeden dat het daarmee te maken heeft.

En dan ken ik ook nog een verhaal van hele zwaarwegende economische belangen tussen Engeland en SA. Je moet niet met iedereen die mensenrechten schendt ruzie gaan maken, dan hou je geen bondgenoten meer over.
Nee ,ik houd me helemaal niet bezig met politiek alleen wanneer ik hypocrise ruik
Toch bedankt voor het opzoeken.

Maar volgens mij zijn de meeste politici gewoon dik betaalde acteurs die een toneelspel opvoeren voor het volk
  donderdag 18 oktober 2018 @ 00:33:13 #130
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_182583125
Thierry post laatste tijd echt domme shit om Twitter. Echt wetenschap-onwaardige stompzinnigheid en hij komt soms met zulke onwijs foute bronnen. Voor iemand die zichzelf de “belangrijkste intellectueel van Nederland” noemt (hoe bijzonder pretentieus wil je het hebben) is dat echt triest :') En die fake Time cover die hij laatste poste. Dat je nog voor zo’n iemand kan gaan :')

Hij is echt fout
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_182584423
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Al had er gestaan 'pleeg staatsgreep'. De tekst van zo'n motie gaat het om, niet de titel die een random persoon er aan gegeven heeft. Dit kan van alles betekenen.
Dan zal ik je eens een interessant geheimpje vertellen, de tekst van die moties staat gewoon op www.tweedekamer.nl bij de kamerstukken, dus als je daar zo in geïnteresseerd bent dan had je die natuurlijk allang kunnen lezen op https://www.tweedekamer.n(...)18627&did=2018D49759
  donderdag 18 oktober 2018 @ 15:21:22 #132
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_182591684
Volgens Baudet zou Nederland het voorbeeld van Orban moeten volgen :D _O-
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_182591798
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:21 schreef richolio het volgende:
Volgens Baudet zou Nederland het voorbeeld van Orban moeten volgen :D _O-
Met Sjerrie als leider natuurlijk. Zijn ego dient immers tot astronomische proporties opgeblazen te worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 18 oktober 2018 @ 16:41:08 #134
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182593318
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ben je een FvD-hater?

Ik doe niet mee met blind vol ergens in gaan zonder enig idee te hebben wat de context is van iets. Jij geeft helemaal niks mee behalve een stemmingsuitslag en verwacht dat alle meelezers wel even een mening klaar hebben over hoe achterlijk deze beslissing wel niet is.

Maar goed, ik heb het even voor je opgezocht: het gaat om het indienen van een verzoek bij de Europese commissie om de lidstaten op te dragen om te stoppen met het leveren van wapens. Van een partij die niets van de EU moet hebben is stemmen voor nog meer EU-bemoeienis al een redelijk interessante actie, dus ik heb zo'n m'n vermoeden dat het daarmee te maken heeft.

En dan ken ik ook nog een verhaal van hele zwaarwegende economische belangen tussen Engeland en SA. Je moet niet met iedereen die mensenrechten schendt ruzie gaan maken, dan hou je geen bondgenoten meer over.
Redelijk stompzinnig om goede initiatieven voor samenwerking te blokkeren omdat je tegen de EU bent.

Nederland kan wel zeggen geen wapens te leveren aan IS in staatsvorm, maar dat betekent niks. Als het hele vrije westen dat zegt is dat andere koek.

Het lijkt me een nobel streven en ik mag hopen dat men niet tegen welke vorm van internationale samenwerking ook is.
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 oktober 2018 @ 17:05:41 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182593802
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Redelijk stompzinnig om goede initiatieven voor samenwerking te blokkeren omdat je tegen de EU bent.

Nederland kan wel zeggen geen wapens te leveren aan IS in staatsvorm, maar dat betekent niks. Als het hele vrije westen dat zegt is dat andere koek.

Het lijkt me een nobel streven en ik mag hopen dat men niet tegen welke vorm van internationale samenwerking ook is.
Het is een beetje gissen wat de gedachte erachter is. Meestal gooien ze na een dag of twee hun stemverklaringen online, dan weten we hoe en wat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 18 oktober 2018 @ 17:12:13 #136
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_182593912
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:21 schreef richolio het volgende:
Volgens Baudet zou Nederland het voorbeeld van Orban moeten volgen :D _O-
Niks met met een groot hek om de grens.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_182594015
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 00:33 schreef richolio het volgende:
Thierry post laatste tijd echt domme shit om Twitter. Echt wetenschap-onwaardige stompzinnigheid en hij komt soms met zulke onwijs foute bronnen. Voor iemand die zichzelf de “belangrijkste intellectueel van Nederland” noemt (hoe bijzonder pretentieus wil je het hebben) is dat echt triest :') En die fake Time cover die hij laatste poste. Dat je nog voor zo’n iemand kan gaan :')

Hij is echt fout
Gelukkig ben jij totaal onbevooroordeeld.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182594089
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]
we moeten stoppen met mensen importeren
Mee eens. Het is hier vol, te vol.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 17:29:07 #139
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182594223
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 17:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een beetje gissen wat de gedachte erachter is. Meestal gooien ze na een dag of twee hun stemverklaringen online, dan weten we hoe en wat.
Ik heb altijd het gevoel dat de gedachte erachter dwarsigheid is. Trumpstylo gewoon roepen wat haaks staat op wat de 'mainstream media' en de gevestigde orde vindt. Heb zelden het idee dat het gemeend wordt.

Prorusland, proassad, hier helpt hij weer een ander eng regime, complottheorieën over klimaatverandering, tegen het parlement in deze vorm, tegen het kabinet in deze vorm, tegen de media, etc etc etc
Laffe huichelaar
pi_182595011
FvD is inderdaad vooral een tegenpartij. Baudet kan heel goed uitleggen wat hij niet goed vindt. Maar wat hij wel goed vindt blijft (in elk geval voor mij) onduidelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182618037
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:21 schreef richolio het volgende:
Volgens Baudet zou Nederland het voorbeeld van Orban moeten volgen :D _O-
Als het gaat om Orban's opvattingen over migratie en de islamisering dan zou ik dat zeker toejuichen.
pi_182620018
Gezien de eerdere oproepen tot ontslag van leraren en weermannen die het waagden hem tegen te spreken is Baudet vermoedelijk vooral jaloers op de wijze waarop Orban met kritische pers omgaat.
pi_182876035
quote:
Toen Baudet zijn geld stopte in linkse media
Het linkse complot rukt op. Thierry Baudet bepleitte dinsdag in de Kamer onderzoek naar „de linkse vooringenomenheid” van Google, Facebook en Twitter, en meteen schoot me de bekendste twitteraar ter wereld te binnen, Donald Trump, want je kunt veel van Donald Trump zeggen, maar links zou ik hem niet noemen.

Evengoed raakte Baudet een interessant punt – het gevaar van socialemediagiganten voor de democratie. Lees buitenlandse kranten en je weet dat politici en activisten overal tobben met de manipulatieve potentie van sociale media. Bij de verkiezingen in Brazilië werden WhatsApp-gebruikers overspoeld met anti-linkse propaganda. Je hebt verhalen uit Duitsland, Italië, Hongarije. De Russen in de Verenigde Staten. Laatst bleek dat ook het leger van Myanmar op Facebook een haatcampagne voert tegen de Rohingya.

Ontmoedigend hieraan is dat die socialemediabedrijven amper belangstelling voor deze manipulaties hebben. Zij verkopen gifmengers advertenties, maar treden er zelden tegen op. En vooral traditionele media sporen de manipulaties op. „Het begint een zelfstandig journalistiek genre te worden”, schreef The New York Times laatst. De krant verweet de nieuwe mediagiganten traditionele media als „onbetaalde moderators” te gebruiken: ‘Facebook, ruim je eigen rommel op’.

De hele platformeconomie lijdt hieraan. Deze week was er een rechtszaak tegen een doodvermoeide Uber-chauffeur die in Amsterdam een jonge vrouw doodreed. De chauffeur werd vervolgd, ook Uber hield zich afzijdig. De platformeconomie als aso-economie.

Intussen voelen de socialemediabedrijven de druk oplopen, en worden iets actiever in het bannen van evidente manipulatiepogingen. Het was de achtergrond van Baudets opmerking dinsdag: volgens hem wordt vooral het rechtse geluid gecensureerd.

Toch profiteerde hij in de campagne van 2017 uitvoerig van diezelfde ‘linkse’ sociale media. Tegen de Volkskrant zei hij vlak daarna dat zijn campagne „soms duizenden euro’s per dag uit[gaf] op Facebook”. Hij wilde toen niet het totaalbedrag verklappen, maar de jaarrekening 2017, inmiddels gepubliceerd, biedt uitkomst: FvD besteedde in de campagne 240.000 euro aan sociale media, ruim een kwart van zijn campagnebudget (negen ton).

En dinsdag bepleitte hij dus dat de Kamer onderzoekt of „het uitgesproken linkse” Google, Facebook en Twitter „ons denken […] en ons stemgedrag wellicht proberen te beïnvloeden door manipulatie”.

Hij zette er een filmpje van op Twitter, het werd maar liefst honderdduizend keer bekeken: het leek me best veel voor een links complot, al weet je het natuurlijk nooit.
Altijd mooi als mensen door de hypocrisie van het FvD heen prikken.
pi_182876263
Ook hilarisch. Baudet die nog steeds geen idee hoe het werkt in de tweede kamer en vervolgens door al zijn collega's wordt weggestuurd met als kers op de taart een prachtig passende burn van nota bene Kuzu :')
https://twitter.com/RTLnieuws/status/1057621389073674240
pi_182884140
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 18:08 schreef Molurus het volgende:
FvD is inderdaad vooral een tegenpartij. Baudet kan heel goed uitleggen wat hij niet goed vindt. Maar wat hij wel goed vindt blijft (in elk geval voor mij) onduidelijk.
Thierry heeft zich gewoon wat vergaloppeerd in het idee dat hij zijn geromantiseerde idee van hoe "Nederland" eruit zou moeten zien, kan politiseren. Dat idee is heel Nederland als Heemstede laten zijn: op zaterdag voor 200 euro je barbecuevlees bij Chateaubriand bestellen - tot 11 uur met een vers gebrande espresso, na 11 uur met een goed glas rode wijn (ik kom altijd na elven) - en de krant bellen als je een Marokkaan ziet lopen.

Veel groter moet je die vent niet maken naar mijn mening - dat geldt zowel voor de idolate volgers als voor de mensen die denken dat hij Orbán wil kopiëren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182884143

Waarom zit dit in de kamer? Hij probeert Baudet de les te lezen, maar gaat enorm af.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182884673
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:28 schreef nostra het volgende:

[..]

Thierry heeft zich gewoon wat vergaloppeerd in het idee dat hij zijn geromantiseerde idee van hoe "Nederland" eruit zou moeten zien, kan politiseren. Dat idee is heel Nederland als Heemstede laten zijn: op zaterdag voor 200 euro je barbecuevlees bij Chateaubriand bestellen - tot 11 uur met een vers gebrande espresso, na 11 uur met een goed glas rode wijn (ik kom altijd na elven) - en de krant bellen als je een Marokkaan ziet lopen.

Veel groter moet je die vent niet maken naar mijn mening - dat geldt zowel voor de idolate volgers als voor de mensen die denken dat hij Orbán wil kopiëren.
Er zijn natuurlijk ontzettend veel mensen met dit soort waanbeelden over onze maatschappij en hoe die veranderd zou moeten of kunnen worden.

Een belangrijk verschil tussen al die mensen en Baudet is dat Baudet in de kamer zit. Dat is een redelijk onwenselijke situatie, die ik eerder zijn achterban kwalijk neem dan Baudet zelf. Als mensen een clown willen dan krijgen ze een clown. Dat zien we ook in de VS. Dat ligt op zich niet aan de clown. Voor Trump en Baudet duizenden anderen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182890153
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:28 schreef Oostwoud het volgende:

Waarom zit dit in de kamer? Hij probeert Baudet de les te lezen, maar gaat enorm af.
Walgelijke houding van Klaver met dat belerende toontje van hem. Inhoudelijk heeft hij niets in te brengen en speelt enkel op de man. En zelfs daar faalt hij nog in. In de rest van het debat heb ik Klaver en co ook niets zinnigs horen zeggen over waarom we als samenleving vele miljarden zouden moeten uitgeven aan een totaal insignificante CO2 reductie anders dan dat we het goede voorbeeld zouden moeten geven aan shithole countries.



[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 01:17:12 ]
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:17:07 #149
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182892118
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:28 schreef Oostwoud het volgende:

Waarom zit dit in de kamer? Hij probeert Baudet de les te lezen, maar gaat enorm af.
Klopt. Geen sterke beurt. Zullen we mensen die af gaan, op deze wijze blunderen of bijvoorbeeld die niet weten hoe moties werken, maar gewoon de Kamer uitgooien?
Laffe huichelaar
pi_182893053
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Klopt. Geen sterke beurt. Zullen we mensen die af gaan, op deze wijze blunderen of bijvoorbeeld die niet weten hoe moties werken, maar gewoon de Kamer uitgooien?
Het optreden van Klaver vind ik niet erg sterk, maar zijn bijdrage is natuurlijk wel een stuk beter dan die van Baudet. Daarbij Baudet kan blijkbaar ook niet rekenen want hij verbetert de fout van Klaver niet. Sowieso is zeggen dat zaken als kolencentrales openhouden geweldig is gewoon :')
Sowieso raar om het hier in het FvD topic weer over Klaver te gaan hebben terwijl het falen van Baudet een logischer onderwerp is. Dat kan denk ik niet want FvD'ers hebben ongeveer nooit kritiek op hun leider kijk al die hersenloze meelopers onder dat Youtube filmpje van ze maar :')
pi_182893930
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Klopt. Geen sterke beurt. Zullen we mensen die af gaan, op deze wijze blunderen of bijvoorbeeld die niet weten hoe moties werken, maar gewoon de Kamer uitgooien?
Bij Klaver is het eerder een patroon van onwetendheid. Hij is af en toe verbaal gevat, maar op inhoud een lege huls.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182893945
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:34 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Bij Klaver is het eerder een patroon van onwetendheid. Hij is af en toe verbaal gevat, maar op inhoud een lege huls.
Dat lijkt me ook voor de grootste intellectueel van Nederland gelden.
pi_182893982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het optreden van Klaver vind ik niet erg sterk, maar zijn bijdrage is natuurlijk wel een stuk beter dan die van Baudet. Daarbij Baudet kan blijkbaar ook niet rekenen want hij verbetert de fout van Klaver niet. Sowieso is zeggen dat zaken als kolencentrales openhouden geweldig is gewoon :')
Sowieso raar om het hier in het FvD topic weer over Klaver te gaan hebben terwijl het falen van Baudet een logischer onderwerp is. Dat kan denk ik niet want FvD'ers hebben ongeveer nooit kritiek op hun leider kijk al die hersenloze meelopers onder dat Youtube filmpje van ze maar :')
Je eerste zin is een bewering, zonder onderbouwing. Dat Baudet Klaver niet corrigeert, wil niet zeggen dat hij niet kan rekenen, misschien laat hij hem in zijn sop gaar koken. Want Klaver laat zichzelf al afgaan met dit optreden. Al zal rekenen vast Baudet's sterkste punt niet zijn als jurist en historicus.

Het filmpje is van FvD, Baudet figureert erin, Klaver heeft het tegen Baudet, dus alle reden om het filmpje in een FvD-topic te plaatsen.

Ik weet niet wie je aanspreekt met je laatste twee zinnen over kritiek op Baudet/FvD. Ik ben meermaals kritisch geweest op Baudet/FvD, zie mijn PoHi. Ik vind het geen politicus. De zo nu en dan terechte kritiek die hij heeft zou hij ook kunnen verwerken in een boek, in lezingen, in columns of via andere podia/media. Geld stinkt echter voor niemand, bovendien zou Baudet ongetwijfeld de kritiek krijgen "dat hij dan zelf maar in de Kamer moet gaan zitten" wanneer hij slechts als criticus aan de zijlijn zou staan.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182893987
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook voor de grootste intellectueel van Nederland gelden.
Mooie one-liner weer.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182894141
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:38 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Mooie one-liner weer.
Dan begrijp je niet zoveel van het begrip one-liner. Maar wellicht klopt het toch niet helemaal; Baudet weet in veel gevallen wel hoe het werkt maar doet zich bewust wat dommer voor om meer aandacht te genereren met een clownesk optreden. Zoals bijvoorbeeld met het laatste optreden.
pi_182895556
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ook hilarisch. Baudet die nog steeds geen idee hoe het werkt in de tweede kamer en vervolgens door al zijn collega's wordt weggestuurd met als kers op de taart een prachtig passende burn van nota bene Kuzu :')
https://twitter.com/RTLnieuws/status/1057621389073674240
De voorzitter had ook geen idee. Dat is ook niet zo raar, want volgens mij staat het niet in het reglement van orde. Een spreker moet zich inschrijven, maar de voorzitter beslist slechts of interrupties zijn toegestaan of niet. Het gebruik dat interrupties slechts gedaan worden door sprekers staat niet in het reglement.

Dus dan werkt het zo dat 'het partijkartel' even ter plekke besluit dat een gekozen volksvertegenwoordiger niks mag zeggen omdat hij zich met zijn 2-mans fractie niet opereert zoals de anderen. Ik zie ook echt niet in waarom een kamerlid eerst een praatje zou moeten houden om een vraag te mogen stellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182896262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:38 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Mooie one-liner weer.
Het is tenminste wel on topic, in tegenstelling tot je klaagzang over Klaver.

Dat is ook een groot probleem met FvD (en populisten in het algemeen): het gaat over alles en iedereen, behalve FvD.

MrMajor dacht ook geregeld ten onrechte dat klachten over andere politici en hun ideeën hier on topic zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182896337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De voorzitter had ook geen idee. Dat is ook niet zo raar, want volgens mij staat het niet in het reglement van orde. Een spreker moet zich inschrijven, maar de voorzitter beslist slechts of interrupties zijn toegestaan of niet. Het gebruik dat interrupties slechts gedaan worden door sprekers staat niet in het reglement.
quote:
De leden kunnen zich als spreker op de
daartoe bestemde sprekerslijst laten inschrijven zodra de Voorzitter heeft medegedeeld
voornemens te zijn het onderwerp aan de orde te stellen, dan wel de Kamer, al dan niet
onder voorbehoud, heeft besloten het onderwerp aan de orde te stellen.
pi_182896442
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De voorzitter had ook geen idee. Dat is ook niet zo raar, want volgens mij staat het niet in het reglement van orde. Een spreker moet zich inschrijven, maar de voorzitter beslist slechts of interrupties zijn toegestaan of niet. Het gebruik dat interrupties slechts gedaan worden door sprekers staat niet in het reglement.

Dus dan werkt het zo dat 'het partijkartel' even ter plekke besluit dat een gekozen volksvertegenwoordiger niks mag zeggen omdat hij zich met zijn 2-mans fractie niet opereert zoals de anderen. Ik zie ook echt niet in waarom een kamerlid eerst een praatje zou moeten houden om een vraag te mogen stellen.
Dat staat niet in het reglement van orde, maar staat wel in de brief van de voorzitter aan het begin van de nieuwe kabinetsperiode.

quote:
Kamerleden die hun collega’s in het debat wensen te bevragen dienen zich in te schrijven voor het debat én zelf een bijdrage aan het debat te leveren. Het is – met uitzondering van VAO’s en VSO’s – niet mogelijk dat leden zich voor nul minuten inschrijven; als een Kamerlid wil interrumperen, moet hij of zij actief deelnemen aan het debat.
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Dit klopt dan ook weer niet helemaal, dat stuk gaat alleen over het spreken zelf, niet over de interrupties. Wat dat betreft heeft WS wel gelijk dat het niet in het reglement staat, maar niet dat het partijkartel hier meteen even een regel verzint. Die spelregel is ze al een tijdje geleden meegedeeld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182896798
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus dan werkt het zo dat 'het partijkartel' even ter plekke besluit dat een gekozen volksvertegenwoordiger niks mag zeggen omdat hij zich met zijn 2-mans fractie niet opereert zoals de anderen. Ik zie ook echt niet in waarom een kamerlid eerst een praatje zou moeten houden om een vraag te mogen stellen.
Partijen als Denk en 50+ zitten nu ook al bij het partijkartel? Eigenlijk iedereen behalve de FvD dus?
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:38 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je eerste zin is een bewering, zonder onderbouwing. Dat Baudet Klaver niet corrigeert, wil niet zeggen dat hij niet kan rekenen, misschien laat hij hem in zijn sop gaar koken. Want Klaver laat zichzelf al afgaan met dit optreden. Al zal rekenen vast Baudet's sterkste punt niet zijn als jurist en historicus.
Ik denk dat als Baudet een rekenfout had geconstateerd hij echt wel direct een opmerking daarover zou maken hoor, makkelijk puntjes scoren. Bij de beredenering van Klaver over het niet betalen liet hij hem wel bewust uitweiden terwijl ik aanneem dat hij gelijk doorhad wat Klaver bedoelde. Ik vond het argument van Klaver niet geweldig maar sterker dan Baudet's antwoord over nuttige besteding.

quote:
Het filmpje is van FvD, Baudet figureert erin, Klaver heeft het tegen Baudet, dus alle reden om het filmpje in een FvD-topic te plaatsen.
Ik zeg niet dat het niet relevant is, ik zeg dat het opvallend is dat de focus zo snel op andere politici ligt. Waarom hebben we het direct weer over Klavers standpunten in plaats van wat de FvD zegt. Zoiets van laat het klimaat maar op zijn beloop, lekker kolencentrales draaiende houden en doen alsof praten over klimaat uitsluitend gaat over opwarming. Nevermind zaken als luchtkwaliteit of van wie we afhankelijk zijn voor onze energie.

quote:
Ik weet niet wie je aanspreekt met je laatste twee zinnen over kritiek op Baudet/FvD. Ik ben meermaals kritisch geweest op Baudet/FvD, zie mijn PoHi. Ik vind het geen politicus. De zo nu en dan terechte kritiek die hij heeft zou hij ook kunnen verwerken in een boek, in lezingen, in columns of via andere podia/media. Geld stinkt echter voor niemand, bovendien zou Baudet ongetwijfeld de kritiek krijgen "dat hij dan zelf maar in de Kamer moet gaan zitten" wanneer hij slechts als criticus aan de zijlijn zou staan.
Ik spreek jou toch niet specifiek aan? Ik verwijs wel specifiek naar de Youtube commenters, wil je echt zeggen dat je daar veel kritische gedachten ziet? Ik zie gewoon mensen die herhalen wat ze vaker hebben gehoord van hun idool.
pi_182898519
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat staat niet in het reglement van orde, maar staat wel in de brief van de voorzitter aan het begin van de nieuwe kabinetsperiode.
Dus de voorzitter en de betrokken woordvoerders doen alsof iets in het reglement van orde staat terwijl het er niet in staat. Lekker gefactcheckd ook weer.

quote:
Dit klopt dan ook weer niet helemaal, dat stuk gaat alleen over het spreken zelf, niet over de interrupties. Wat dat betreft heeft WS wel gelijk dat het niet in het reglement staat, maar niet dat het partijkartel hier meteen even een regel verzint. Die spelregel is ze al een tijdje geleden meegedeeld.
Volgens mij worden de spelregels door de kamer zelf gemaakt en niet door de voorzitter medegedeeld. Het is ook niet onbelangrijk, want zo wordt de kleine fracties een mogelijkheid tot vragen stellen ontnomen wanneer zij ook nog bij commissievergaderingen willen zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182940742
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een bedrag dat makkelijk zou kunnen oplopen tot 1000 miljard!
Lul toch niet zo stom kerel.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182941520
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Lul toch niet zo stom kerel.
Verklaar maar eens waar die 1000 miljard vandaan komt.
pi_182972794
Artikel 12-procedure van Baudet tegen Ollongren is verrassend genoeg ook geweigerd door het gerechtshof.

Wat vreemd is, want nadat mij verzekerd was dat het smaad en laster was werd mij ook verzekerd dat deze procedure zeker zou slagen. Laten we het er maar op houden dat het partijkartel de vriendjes weer de hand boven het hoofd houdt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182974520
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:05 schreef Ludachrist het volgende:
Artikel 12-procedure van Baudet tegen Ollongren is verrassend genoeg ook geweigerd door het gerechtshof.

Wat vreemd is, want nadat mij verzekerd was dat het smaad en laster was werd mij ook verzekerd dat deze procedure zeker zou slagen. Laten we het er maar op houden dat het partijkartel de vriendjes weer de hand boven het hoofd houdt.
Wie verzekert jou zulke dingen?
pi_183064023
Top drie van de EP kandidatenlijst heeft volgens mij ook al andere functies binnen de partij. Eppink, Rob Roos en Rooken.
pi_183081789
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:52 schreef bamibij het volgende:
Top drie van de EP kandidatenlijst heeft volgens mij ook al andere functies binnen de partij. Eppink, Rob Roos en Rooken.
Eppink lijkt me nog niet eens zo'n slechte keus. Die andere twee ken ik niet, maar krijg ik een beetje Herman Heinsbroek gevoelens bij.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183081952
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2018 17:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Eppink lijkt me nog niet eens zo'n slechte keus. Die andere twee ken ik niet, maar krijg ik een beetje Herman Heinsbroek gevoelens bij.
Vorige EU verkiezingen stond hij nog als lijstduwer bij de VVD (die in een coalitie met D66 zitten in het EP). En nu is hij radicaal anti-EU?

Maar, inhoudelijk, volgens mij inderdaad wel een goede politicus.
pi_183092439
De huidige fractievoorzitter van Echt Voor Barendrecht maakt de overstap naar FvD:
https://www.ad.nl/rotterd(...)rste-kamer~a31ba022/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183092527
Hoe extreemrechts is Baudet met deze tekst... whitegenocidecomplotheorie ?
Allemaal de schuld van marxisten ?


thierrybaudet twitterde op zondag 11-11-2018 om 19:11:51 100 jaar geleden eindigde de Eerste Wereldoorlog. Maar na dit extreme bloedvergieten moest de échte Europese zelfdestructie nog beginnen. Honderd jaar culturele, demografische en geostrategische suïcide verder staat nu een generatie op die de beschaving weer wil revitaliseren. https://t.co/IrP0kOk79L reageer retweet
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 23:57:25 #171
236264 crew  capricia
pi_183092990
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 23:27 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe extreemrechts is Baudet met deze tekst... whitegenocidecomplotheorie ?
Allemaal de schuld van marxisten ?


thierrybaudet twitterde op zondag 11-11-2018 om 19:11:51 100 jaar geleden eindigde de Eerste Wereldoorlog. Maar na dit extreme bloedvergieten moest de échte Europese zelfdestructie nog beginnen. Honderd jaar culturele, demografische en geostrategische suïcide verder staat nu een generatie op die de beschaving weer wil revitaliseren. https://t.co/IrP0kOk79L reageer retweet
Post dat plaatje in zijn tweet er ook even bij.


Definitely not CIA
pi_183093268
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 23:27 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe extreemrechts is Baudet met deze tekst... whitegenocidecomplotheorie ?
Allemaal de schuld van marxisten ?

thierrybaudet twitterde op zondag 11-11-2018 om 19:11:51 100 jaar geleden eindigde de Eerste Wereldoorlog. Maar na dit extreme bloedvergieten moest de échte Europese zelfdestructie nog beginnen. Honderd jaar culturele, demografische en geostrategische suïcide verder staat nu een generatie op die de beschaving weer wil revitaliseren. https://t.co/IrP0kOk79L reageer retweet
Edgy hoor. Dit soort lokfluitjes voor fascisten. Gevaarlijk is het wel dit soort debiele uitspraken.
pi_183093296
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Post dat plaatje in zijn tweet er ook even bij.


[ afbeelding ]
Dat plaatje is niet relevant voor de vraag: hoe extreemrechts is deze tekst.
pi_183093302
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 23:27 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe extreemrechts is Baudet met deze tekst... whitegenocidecomplotheorie ?
Allemaal de schuld van marxisten ?


thierrybaudet twitterde op zondag 11-11-2018 om 19:11:51 100 jaar geleden eindigde de Eerste Wereldoorlog. Maar na dit extreme bloedvergieten moest de échte Europese zelfdestructie nog beginnen. Honderd jaar culturele, demografische en geostrategische suïcide verder staat nu een generatie op die de beschaving weer wil revitaliseren. https://t.co/IrP0kOk79L reageer retweet
Je overdrijft en je demoniseert weereens.
pi_183093342
Thierry heeft deels wel gelijk natuurlijk.

Na WW1 kreeg je WW2. Verloor Engeland hun plaats in de wereld (en Nederland ook).
Vervolgens waren we jarenlang afhankelijk van Washington en in de ban van de koude oorlog om laat in de jaren 90 en begin 2000 zonder na te denken in een monetaire unie te stappen en langzaam onze politieke macht over te hevelen naar Brussel..
pi_183093372
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:34 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Bij Klaver is het eerder een patroon van onwetendheid. Hij is af en toe verbaal gevat, maar op inhoud een lege huls.
Als Klaver aan de macht komt worden de minderheden de baas en de rest van de bevolking kan bekvegen.
Check it out
pi_183093385
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 23:27 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe extreemrechts is Baudet met deze tekst... whitegenocidecomplotheorie ?
Allemaal de schuld van marxisten ?

thierrybaudet twitterde op zondag 11-11-2018 om 19:11:51 100 jaar geleden eindigde de Eerste Wereldoorlog. Maar na dit extreme bloedvergieten moest de échte Europese zelfdestructie nog beginnen. Honderd jaar culturele, demografische en geostrategische suïcide verder staat nu een generatie op die de beschaving weer wil revitaliseren. https://t.co/IrP0kOk79L reageer retweet
Extreemrechtste beinvloeding is met dit bericht : 0. Baudet waarschuwt voor de radicaal linksen, die de samenleving kapot wil maken met radicale ideën en geweld.
Check it out
pi_183093402
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 23:27 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe extreemrechts is Baudet met deze tekst... whitegenocidecomplotheorie ?
Allemaal de schuld van marxisten ?


thierrybaudet twitterde op zondag 11-11-2018 om 19:11:51 100 jaar geleden eindigde de Eerste Wereldoorlog. Maar na dit extreme bloedvergieten moest de échte Europese zelfdestructie nog beginnen. Honderd jaar culturele, demografische en geostrategische suïcide verder staat nu een generatie op die de beschaving weer wil revitaliseren. https://t.co/IrP0kOk79L reageer retweet
Lachwekkende tweet. Baudet moet echt eens intern aangesproken worden over zijn tweetgedrag.
AFCA!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 november 2018 @ 00:39:24 #179
408813 crew  trein2000
pi_183093417
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 00:38 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Lachwekkende tweet. Baudet moet echt eens intern aangesproken worden over zijn tweetgedrag.
Dan staat de persoon die dat doet morgen op straat, zijn wel voorbeelden van...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183093422
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 00:38 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Lachwekkende tweet. Baudet moet echt eens intern aangesproken worden over zijn tweetgedrag.
Zolang dat maar bij woorden blijft.
Check it out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')