abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182220198
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:11 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ik woon gratis in dit huis.
En ze doet helemaal dat ze zo lief hierin is. Terwijl ze zelf niet werkt en het geld van haar man komt. Ook controleert ze altijd alle mobieltjes van haar man en pakt ze die af na zijn werk. Ik vind haar een controlfreak en wilt andere mensen al te graag bezitten.
Ze zeikt altijd andere mensen hun problemen af, terwijl ze zelf altijd lui op de bank zit. Ze snapt niks van zaken en doet of ze alles begrijpt, nadat ze 1 seconde op wikipedia een zinnetje langs heeft zien komen.
1. Geld ophoesten en ergens anders wonen.
2. Je OP aan haar richten en haar laten lezen.
1 + 1 = blauw
  zondag 30 september 2018 @ 07:59:20 #52
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_182220203
Als dochter van een echt ocd-er kan ik vertellen dat afstand nemen de beste weg is. Niet leuk maar nu komt ze twee keer per jaar op de verjaardag van onzw kinderen en dan is ze eigenlijk altijd in de keuken bezig met bordjes afwassen (ja we hebben een vaatwasser maar dat is niet schoon genoeg) en glazen/kopjes vullen. Ze kan niet zitten bij het bezoek en is vanaf ogen opendoen totdat ze in de avond naar bed gaat bezig met haar huishouden. Wij gaan liever zelf naar mijn ouders en dan max een uurtje (praatje met mijn vader en een koffierondje) terwijl mijn moeder de was doet, de gang dweilt enz. Het aparte vind ik wel dat de kleinkinderen er doorheen lijken te prikken op de eea manier. Zelf was ik het na 18 jaar zo zat dat ik het huis uitgegaan ben. Met een bijbaantje en studiefinanciering is het mij prima gelukt dus waar een wil is is een weg.

Oh en nog een leuke wij hebben 1 vakantie mijn ouders een sleutel gegeven van ons huis omdat er een monteur kwam en ik die wilde verzetten en mijn vader zei nee hoor ik ga wel even naar jullie dorp/huis. Kreeg mijn vader de griep is mijn moeder geweest komen wij thuis. Kelder leeg/Op zijn kop, keukenkastjes leeg/omgezet en alles wat ze zelf niet lustte of gebruikte in de kliko. De buuf die altijd de poes en planten deed wist niet wat ze zag toen ze 's avonds in ons huis kwam en belde in paniek op waar het kattenvoer was gebleven.

Die fout hebben we dus 1 keer gemaakt.
If you can dream it, you can do it...
  zondag 30 september 2018 @ 08:02:22 #53
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_182220211
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 04:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen teringbende en zeuren over elk stofje dat er nog ligt (wat mijn moeder doet), of spullen die niet in het gelid staan, of dingen die je net hebt gebruikt en nog niet de kans hebt gehad om het op te bergen.
Dit klinkt toch echt als een huismoeder die zelf minstens 4 uur per dag besteedt om het huis spic en span te houden, mogelijk met wat smetvrees en ocd. Die mensen kunnen er niet tegen als een woning wordt gebruikt, die willen dat het er als een showroom uitziet. Dagelijks stofzuigen, wekelijks de ramen lappen, meermaals per dag stof afnemen en poetsen. Na elk gebruik de wc helemaal schoonmaken, kussens opschudden en rechtleggen als je opstaat van de bank, etc. Mensen die zo vlijtig tijdens het koken opruimen dat ze de verpakking met de gebruiksaanwijzing wegflikkeren voordat ze die hebben gelezen.
Die moet je niet in je huis willen als je geen full time huishoudster bent.
Jij bent een van mijn zussen?
If you can dream it, you can do it...
pi_182220264
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 04:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Huisvredebreuk is niet gebonden aan wat je aan huur betaalt.
TS is geen huurder maar woont formeel gewoon thuis bij haar moeder; alleen is haar moeder vaak in haar 2e huis. Er is geen sprake van huisvredebreuk als haar moeder haar eigen huis ingaat en daar gaat opruimen.

TS - als je niet wil dat dit doorgaat zal je dus uit huis moeten gaan. En je moeder geen sleutel moeten geven.
pi_182220455
Aangezien het huis van haar man is, zou je met hem kunnen overleggen over hrt veranderen het het slot. :{
  zondag 30 september 2018 @ 10:19:55 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182221721
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 08:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

TS is geen huurder maar woont formeel gewoon thuis bij haar moeder; alleen is haar moeder vaak in haar 2e huis. Er is geen sprake van huisvredebreuk als haar moeder haar eigen huis ingaat en daar gaat opruimen.

TS - als je niet wil dat dit doorgaat zal je dus uit huis moeten gaan. En je moeder geen sleutel moeten geven.
Lez0n. TS woont in het huis dat door haar stiefvader is gekocht. Ik vroeg eerder al of die moeder mede-eigenaar is, maar daarop is niet geantwoord. Dat weten we dus niet.

Als het een zelfstandige woning is en TS daar als enige bewoner is ingeschreven heb je bepaalde rechten. Ok als er geen huur wordt betaald.
pi_182221833
Sloten vervangen en je middelvinger trainen
pi_182221845
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:30 schreef jogy het volgende:

True, al kan ik me niet echt voorstellen dat hier wettelijk geen bescherming tegen is maar dan nog is het wel een situatie inderdaad.
Al is er bescherming voor dan is de naleving ervan toch waardeloos. Als stalking slachtoffers al geen hulp krijgen van de politie, dan de ts zeker niet want tja is toch gewoon familie.
pi_182221950
Ga verhuizen. Je woont er voor niks dus niet zeuren.
  zondag 30 september 2018 @ 10:39:17 #60
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182222054
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 08:02 schreef Books1 het volgende:

[..]

Jij bent een van mijn zussen?
Nee.
pi_182222182
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:10 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Als ik zo iets doet gaat ze dreigen met allerlei hele gemene dingen.
Ze is van de manipulatie en chantage. Ze wilt mij in haar macht nog hebben.
Ik vind het triest worden want ze wilt niks in haar eigen leven doen. Ze zit alleen maar thuis op de bank of ziet 2 vriendinnen die ze niks vind. Ze heeft allerlei dingen over mijn leven aan te merken, waarbij ik denk: mens kijk naar jezelf
Wat zou jij jezelf adviseren?

Ik snap dat het heel moeilijk is, omdat je als haar dochter toch loyaliteit blijft voelen. En het kan heel eenzaam voelen te breken met je ouders.

Maar je bent 26. Je bent volwassen en je mag zelf je eigen leven bepalen. Probeer dat eens te zien als een bevrijding ipv iets wat je kwijtraakt. Er zijn zoveel mensen op de wereld die je wel kunnen waarderen en respecteren.

Je moeder klinkt als iemand met narcistische trekken. Hoewel dat ook heel sneu is voor haarzelf, betekent het dat jij je emotioneel moet losmaken van haar. Ze zal lastiger worden als ze merkt dat ze minder vat op je heeft. Maar als jij je emotioneel hebt losgemaakt, lukt het haar niet meer om in te spelen op jouw gevoel en kan ze je niks meer maken. En als ze zegt dat ze eraan kapotgaat, kan je zeggen dat ze hulp kan zoeken en het bij zichzelf moet zoeken, want jij doet immers niets verkeerd door zelfstandig te willen leven.
pi_182222216
quote:

[..]

Bestaat er niet zoiets als pivacy. TS ga eens spullen van haar wegkieperen. Ik begrijp dat dat een brug tever is en je hebt durf nodig. Eerst eens wat nodige spullen veiligstellen in een garagebox en dan kan je los.
pi_182222231
quote:
6s.gif Op zondag 30 september 2018 10:26 schreef Salvad0R het volgende:
je middelvinger trainen
Daar krijg ik een ander beeld bij dan jij bedoelt _O-
pi_182222309
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2018 10:47 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Daar krijg ik een ander beeld bij dan jij bedoelt _O-
}] says who
pi_182222474
quote:
6s.gif Op zondag 30 september 2018 10:50 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

}] says who
Ik hoor het wel van TS of jij haar geDMt hebt om je hulp aan te bieden
pi_182222731
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2018 10:58 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik hoor het wel van TS of jij haar geDMt hebt om je hulp aan te bieden
ik DM vrij weinig, iedereen is bang
pi_182223175
quote:
6s.gif Op zondag 30 september 2018 11:10 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ik DM vrij weinig, iedereen is bang
Ben jij zo gevaarlijk dan?
pi_182224661
Wat voor spullen worden er dan weggegooid? Ik vind namelijk dat er nogal een verschil zit tussen een leesboek en een open tonijnblikje waar al twee weken een pluk schaamhaar opstaat.
  zondag 30 september 2018 @ 13:01:40 #69
422935 Myrr
Women don't owe you shit
pi_182225039
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:19 schreef Dolshoor het volgende:
Komende 2 jaar moet ik nog in dit huis zitten ivm ik nog geen geld en werk heb.
Hoe kan ik deze komende 2 jaar hier het beste mee omgaan?
Ze dreigt dat als ze het huis niet inmag ze mij op straat zet.
Dus je zeikt dat zij geen werk heeft, maar je hebt zelf ook geen werk. Neem aan dat je dan studeert.

[ Bericht 2% gewijzigd door Myrr op 30-09-2018 13:42:14 ]
🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼
WOMEN DONT OWE YOU SHIT
  zondag 30 september 2018 @ 13:03:54 #70
422935 Myrr
Women don't owe you shit
pi_182225084
Hoewel irritant, lijkt het me wel chill om gratis te wonen en dat iemand ook nog eens je huis op orde houdt.
🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼
WOMEN DONT OWE YOU SHIT
  zondag 30 september 2018 @ 13:35:35 #71
272631 redboyke
Say NO to Pre-Orders
pi_182225915
Word je eten ook betaald?
Ik ben Belg. Retro trained. ⬆️⬆️⬇️⬇️⬅️➡️⬅️➡️🅱️🅰
pi_182229334
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 10:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Lez0n. TS woont in het huis dat door haar stiefvader is gekocht. Ik vroeg eerder al of die moeder mede-eigenaar is, maar daarop is niet geantwoord. Dat weten we dus niet.

Als het een zelfstandige woning is en TS daar als enige bewoner is ingeschreven heb je bepaalde rechten. Ok als er geen huur wordt betaald.
mijn ouders zijn gewoon getrouwd hoor niks stiefvader
Account graag verwijderen
pi_182229339
quote:

[..]

ik woon 100 km van mijn ouders vandaan
pi_182229355
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 07:59 schreef Books1 het volgende:
Als dochter van een echt ocd-er kan ik vertellen dat afstand nemen de beste weg is. Niet leuk maar nu komt ze twee keer per jaar op de verjaardag van onzw kinderen en dan is ze eigenlijk altijd in de keuken bezig met bordjes afwassen (ja we hebben een vaatwasser maar dat is niet schoon genoeg) en glazen/kopjes vullen. Ze kan niet zitten bij het bezoek en is vanaf ogen opendoen totdat ze in de avond naar bed gaat bezig met haar huishouden. Wij gaan liever zelf naar mijn ouders en dan max een uurtje (praatje met mijn vader en een koffierondje) terwijl mijn moeder de was doet, de gang dweilt enz. Het aparte vind ik wel dat de kleinkinderen er doorheen lijken te prikken op de eea manier. Zelf was ik het na 18 jaar zo zat dat ik het huis uitgegaan ben. Met een bijbaantje en studiefinanciering is het mij prima gelukt dus waar een wil is is een weg.

Oh en nog een leuke wij hebben 1 vakantie mijn ouders een sleutel gegeven van ons huis omdat er een monteur kwam en ik die wilde verzetten en mijn vader zei nee hoor ik ga wel even naar jullie dorp/huis. Kreeg mijn vader de griep is mijn moeder geweest komen wij thuis. Kelder leeg/Op zijn kop, keukenkastjes leeg/omgezet en alles wat ze zelf niet lustte of gebruikte in de kliko. De buuf die altijd de poes en planten deed wist niet wat ze zag toen ze 's avonds in ons huis kwam en belde in paniek op waar het kattenvoer was gebleven.

Die fout hebben we dus 1 keer gemaakt.
dit dus.
als ze er is kan ze niet stilzitten
ook bij familie
alles gaat ze schoonmaken
en dingen op andere plekken neerleggen
vrij neurotisch
en ik krijg het er meteen kriebel van omdat alles verplaatst is en ik kwijt ben
ze komt al zo neurotisch binnen dat ik compleet gestrest raak
mijn vader gaat al klagen dat alles stinkt en mijn moeder doet mee in het complot.
echt 2 zeurende oudjes die alleen maar komen om ruzie te maken over mijn huisje dat ze het niet vinden kunnen
het wordt met de dag erger nu ze ouder worden
het is een neurotische tik bij ze geworden
en ze kunnen nooit eens normaal neerploffen voor wat te drinken:
nee het hele huis word onder handen genomen
en ja als ik bijv op vakantie ben en hun doen de huisdieren dan is het hele huis totaal apathisch gereinigd of verplaatst
vroeger zelfs zo erg dart mijn moeder momenten had dat ze wist dat ze slecht bezig was, omdat ze het niet kan laten om dingen weg te gooien ( is een tik van haar) dar ze me geld ging geven om een soort van ''sorry''' mee te zeggen. maar alsnog gaat het over de grenzen en haar weggooi dwang is ziekelijk. want ik raak hier enorm gestrest van en moet dan weer spullen opnieuw kopen of opnieuw verplaatsen of kom te laat omdat ik spullen kwijt ben

geeft hetzelfde gevoel als een inbreker het huis binnen is geweest en aan al jou priv spullen heeft gezeten/ ingekeken, ondanks wat dan ook de schade mag wezen, voelt het echt totaal niet fijn!

[ Bericht 11% gewijzigd door Dolshoor op 30-09-2018 15:50:08 ]
pi_182229403
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 10:47 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Bestaat er niet zoiets als pivacy. TS ga eens spullen van haar wegkieperen. Ik begrijp dat dat een brug tever is en je hebt durf nodig. Eerst eens wat nodige spullen veiligstellen in een garagebox en dan kan je los.
ik zeg ook vaak: moet ik ook spullen van jou wegkieperen?
maar ik vind dat kinderachtig dus doe ik dat niet
en het voelt gewoon ook niet fijn om met haar leefstijl te bemoeien en haar huisinrichting etc

en dan zegt ze nee ik stop echt ik zal niet meer aan je spullen komen.

maar daar houdt ze zich nooit aan
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')