abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 10:33:31 #126
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_182447646
Alweer. }:|
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 oktober 2018 @ 10:36:57 #127
163650 Greys
pi_182447704
Ja _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 oktober 2018 @ 10:37:41 #128
163650 Greys
pi_182447714
"En langssss het teunpad van m'n vadurrrrr diebijdetvwerktendaaromzitikhierrrr".
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_182447802
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:37 schreef Greys het volgende:
"En langssss het teunpad van m'n vadurrrrr diebijdetvwerktendaaromzitikhierrrr".
Echt he :D Dat zag ik ook al in wat Tweets voorbijkomen.

Ik heb het inmiddels gezien en ik vind het eigenlijk best meevallen, m.u.v. die uitspraak inderdaad.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  ESF Reporter donderdag 11 oktober 2018 @ 10:51:02 #130
87554 Cee
Welluk?
pi_182447936
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:37 schreef Greys het volgende:
"En langssss het teunpad van m'n vadurrrrr diebijdetvwerktendaaromzitikhierrrr".
Stopppppp _O-
  † In Memoriam † donderdag 11 oktober 2018 @ 11:20:38 #131
43556 miss_dynastie
pi_182448415
Dat arme vlinderkind zit nu natuurlijk drie weken te huilen om alle kritiek. Laat het een wijze les zijn dat je nog niet toe bent aan het Eurovisiepodium, Maantje :7
pi_182448496
Kijk, voor mijn plezier wil ik dat we een dance song/sowieso iets upbeat sturen, want ik heb het gehad met al die rustige liedjes.

Maar als ik ff denk aan waar we het beste mee zouden SCOREN, dan gaat mijn mind ook gelijk naar iets authentieks: en dan denk ik ook aan Kovacs, Sharon den Adel, Racoon, etc.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_182457984
ik vind het dorp Bergen helemaal niet bij dat lied passen eerlijk gezegd
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 oktober 2018 @ 20:20:26 #134
163650 Greys
pi_182458508
Na Waylon z'n optreden vanavond bij DWDD vind ik het jammer dat ie al twee keer geweest is. Konden we hem nog maar opnieuw voor het eerst sturen _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_182459068
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:20 schreef Greys het volgende:
Na Waylon z'n optreden vanavond bij DWDD vind ik het jammer dat ie al twee keer geweest is. Konden we hem nog maar opnieuw voor het eerst sturen _O-
Dat inderdaad, maar ik heb ook zoiets van 'damn, was hij toen op het ESF ook maar zo los gegaan, alleen zonder poespaskrumperts' :{
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 oktober 2018 @ 20:49:45 #136
163650 Greys
pi_182459179
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:45 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat inderdaad, maar ik heb ook zoiets van 'damn, was hij toen op het ESF ook maar zo los gegaan, alleen zonder poespaskrumperts' :{
Ja he? Potver. Zonde.

Bij het nieuwe liedje van Douwe dacht ik 'meh, met zoiets zou het weer geen top tien worden'. Jammer. Leuk maar niet heel bijzonder.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 11 oktober 2018 @ 21:08:50 #137
368283 ato
pi_182459636
Tja Waylon, 9 x op de 10 waanzinnige live-optredens.
En dan gaat hij met een goed liedje, slaat de act nergens op..
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 11 oktober 2018 @ 21:11:18 #138
368283 ato
pi_182459694
Nee Nederland moet niet op veilig gaan, maar spetteren alla The Common linnits.
Of plotseling een dijk van een hit hebben alla Euphoria.

Douwe Bob heeft een leuk liedje, maar het is braaf en inderdaad veilig.
Geen top 10.
Life can be a bitch, so like it..
pi_182459717
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:08 schreef ato het volgende:
Tja Waylon, 9 x op de 10 waanzinnige live-optredens.
En dan gaat hij met een goed liedje, slaat de act nergens op..
Het blijft zo'n domper -O- Outlaw was altijd een beetje een risico geweest qua nummer (want wijkt af van ESF geluid), maar had echt heel tof kunnen worden qua optreden.

Ik heb het eigenlijk nauwelijks teruggezien ook eigenlijk. Als ik Outlaw wil luisteren, doe ik altijd de DWDD versie.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † donderdag 11 oktober 2018 @ 21:15:09 #140
368283 ato
pi_182459799
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:12 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Het blijft zo'n domper -O- Outlaw was altijd een beetje een risico geweest qua nummer (want wijkt af van ESF geluid), maar had echt heel tof kunnen worden qua optreden.

Ik heb het eigenlijk nauwelijks teruggezien ook eigenlijk. Als ik Outlaw wil luisteren, doe ik altijd de DWDD versie.
Ik ook. Zegt genoeg voor mij. Ik draai bv nog steeds Edsilia, Common linnits, Ruth Jacott, Anouk of Maggy MacNeal hun ESF optredens. Maar niet Waylon, alhoewel ik het liedje nog steeds goed vindt.
Life can be a bitch, so like it..
pi_182477783
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:20 schreef Greys het volgende:
Na Waylon z'n optreden vanavond bij DWDD vind ik het jammer dat ie al twee keer geweest is. Konden we hem nog maar opnieuw voor het eerst sturen _O-
Het lijkt wel of het hoogste wat je in de ogen van het Nederlandse publiek kunt bereiken een cover is... Waylon doet het goed hoor, maar hij voegt niks toe. Het is nu bij DWDD bijna elke avond raak. Je gaat toch ook niet naar een museum voor kopieën van meesterwerken?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:07:34 #142
163650 Greys
pi_182477922
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het lijkt wel of het hoogste wat je in de ogen van het Nederlandse publiek kunt bereiken een cover is... Waylon doet het goed hoor, maar hij voegt niks toe. Het is nu bij DWDD bijna elke avond raak. Je gaat toch ook niet naar een museum voor kopieën van meesterwerken?
Dát ene onderdeel van dit programma betreft nou eenmaal 'covers'. :P Elke artiest die hieraan meedoet brengt een cover. Maar als je dan Maan d'r cover van deze week daar naast die van Waylon legt dan vind ik wel heel duidelijk het verschil merkbaar qua 'artiest'. Wat ie ook had gezongen. Sterker nog, ik vind dit een gruwelijk rotlied. :P

Ik bedoel, bv zo'n Jim van The Voice (laatste winnaar) zingt ook mooi, maar qua bezieling en beleving en qua geen schaamte kennen op een podium zie ik veel liever dit. En zo zijn er nog een paar die dit wel goed kunnen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_182502377
Zal vast al eens genoemd zijn, maar die Wulf lijkt me ook wel wat. Wist in het begin niet dat het een NLer was. Zijn materiaal klinkt behoorlijk internationaal als je het mij vraagt. Het zijn liedjes die ook meteen een pakkende melodie en/of tekst hebben.
~The present is all there is~
pi_182555518
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 23:05 schreef grazz het volgende:
Zal vast al eens genoemd zijn, maar die Wulf lijkt me ook wel wat. Wist in het begin niet dat het een NLer was. Zijn materiaal klinkt behoorlijk internationaal als je het mij vraagt. Het zijn liedjes die ook meteen een pakkende melodie en/of tekst hebben.
Vind je? Ik vind het nogal saai, de nieuwe Dotan. Wel apart dat bij zo'n gast de helft van de reacties op Youtube over het songfestival gaat. En de andere helft zegt dat hij zo internationaal klinkt... on-Nederlands, het grootste compliment wat je van een Nederlander kunt krijgen.
pi_182556351
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind het nogal saai, de nieuwe Dotan. Wel apart dat bij zo'n gast de helft van de reacties op Youtube over het songfestival gaat. En de andere helft zegt dat hij zo internationaal klinkt... on-Nederlands, het grootste compliment wat je van een Nederlander kunt krijgen.
Jep. Saai vind ik het niet, dat vind ik van Dotan ook niet persé. Over Dotan gesproken, ik zou het wel een stunt vinden als ze juist hem sturen.

Wulf doet me denken aan Deense inzendingen; goed in het gehoorliggende radio liedjes. Persoonlijk fan van, maar ik snap ook dat er mensen zijn die graag iets anders willen, misschien een meer uitgesproken artiest/act/sound willen horen namens NL. Al ging dat dit jaar ook niet helemaal goed :o ;)
Een echte dance-kraker zou ook heerlijk zijn gezongen door iemand als Sharon Doorson of....door... VLOEKEN IN DE KERK .. maan :D Wat ik bedoel te zeggen: Uiteindelijk moet het totaal pakketje gewoon geloofwaardig zijn en begrepen worden door de internationale kijkers. Een Wulf zie ik persoonlijk voor me, maar zo zijn er nog wel veel meer opties.

Ik merk dat ik de laatste dagen wat meer zit te dromen over een nationale voorronde. De voorpret die het met zich meebrengt w/, de meltdowns hier op het forum als een niet-favorietje wint etc. Waarom geeft de AVROTROS onbekend talent geen kans? Laat ze zelf iets schrijven bijvoorbeeld en daarna wordt er met een team van o.a. producers, maar ook choreografen verder aan gesleuteld. Een beetje a la The Talent Project waar onbekend talent in 100 dagen met professionals werken en uiteindelijk zelfverzekerd op het podium staan. Enige waar ik voor vrees is dan toch weer dat het NLse publiek voor een verkeerd lied kiest, maar daarom moet de lat ook hoog gelegd worden. Het hoeft wat mij betreft ook geen finale te zijn met 10 nummers met wat 'fillers', maar 3 a 4 sterke liedjes zouden heus kunnen werken. Het interne gebeuren moet toch ook een keer klaar zijn?
~The present is all there is~
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:06:30 #146
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_182558713
Leeft Sharon Doorson eigenlijk nog?

En het duurt lang. Maar misschien is dat maar goed ook, deze keer in 1 keer een goed lied met de artiest presenteren in plaats van dat aloude riedeltje, fantaaaastiese artiest en een domper door lied en/of act maanden later.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:13:00 #147
368283 ato
pi_182560603
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:15 schreef grazz het volgende:

[..]

Jep. Saai vind ik het niet, dat vind ik van Dotan ook niet persé. Over Dotan gesproken, ik zou het wel een stunt vinden als ze juist hem sturen.

Wulf doet me denken aan Deense inzendingen; goed in het gehoorliggende radio liedjes. Persoonlijk fan van, maar ik snap ook dat er mensen zijn die graag iets anders willen, misschien een meer uitgesproken artiest/act/sound willen horen namens NL. Al ging dat dit jaar ook niet helemaal goed :o ;)
Een echte dance-kraker zou ook heerlijk zijn gezongen door iemand als Sharon Doorson of....door... VLOEKEN IN DE KERK .. maan :D Wat ik bedoel te zeggen: Uiteindelijk moet het totaal pakketje gewoon geloofwaardig zijn en begrepen worden door de internationale kijkers. Een Wulf zie ik persoonlijk voor me, maar zo zijn er nog wel veel meer opties.

Ik merk dat ik de laatste dagen wat meer zit te dromen over een nationale voorronde. De voorpret die het met zich meebrengt w/, de meltdowns hier op het forum als een niet-favorietje wint etc. Waarom geeft de AVROTROS onbekend talent geen kans? Laat ze zelf iets schrijven bijvoorbeeld en daarna wordt er met een team van o.a. producers, maar ook choreografen verder aan gesleuteld. Een beetje a la The Talent Project waar onbekend talent in 100 dagen met professionals werken en uiteindelijk zelfverzekerd op het podium staan. Enige waar ik voor vrees is dan toch weer dat het NLse publiek voor een verkeerd lied kiest, maar daarom moet de lat ook hoog gelegd worden. Het hoeft wat mij betreft ook geen finale te zijn met 10 nummers met wat 'fillers', maar 3 a 4 sterke liedjes zouden heus kunnen werken. Het interne gebeuren moet toch ook een keer klaar zijn?

Laatste stuk ben ik mee eens, laat niet alleen het publiek kiezen maar bv 50 of 60 vakjury.
Niet de lorette schrijvers, Carlo boshardz etc.
Nee echt vakjury, bv mensen van de radio. Niet alleen Tros/AVRO maar ook VARA, VPRO, Q-Music.
Er mag best een Gerard Joling bij 1 kritische maar ook leuke entertainer die songfestival, ons feest serieus neemt.

Zorg voor een goed lied en plan, act.
Life can be a bitch, so like it..
pi_182566194
Jemig, kreeg zowat een hartverzakking. Scrolde op Twitter van beneden naar boven, zie ik ineens 'Goeiemorgen, allemaal. Anouk gaat voor ons naar het Songfestival'. Was het een herinnering dat dit precies 6 jaar geleden was. _O-
pi_182566784
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:17 schreef Em31 het volgende:
Jemig, kreeg zowat een hartverzakking. Scrolde op Twitter van beneden naar boven, zie ik ineens 'Goeiemorgen, allemaal. Anouk gaat voor ons naar het Songfestival'. Was het een herinnering dat dit precies 6 jaar geleden was. _O-
pfff ik kreeg ook een berichtje van Twitter in mijn gmail "de kogel is dan toch door de kerk Anouk gaat voor ons naar het Songfestival", en als je dan de tweet opent dan zie je dat er staat: dit bericht van 6 jaar geleden zorgde voor de kentering voor Nederland. Zo kinderachtig. :(
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 oktober 2018 @ 11:21:22 #150
163650 Greys
pi_182567111
Potver _O-

Maar hoe geweldig Anouk dr lied en stem enzo ook was op het ESF (ik blijf haar eeuwig dankbaar dat ze ons de finale weer in kreeg!) vond ik het qua alles eromheen dat jaar voor de NLe songfestivalfans weinig aan :@ Ik bedoel ze kwam twee weken niet van d'r hotelkamer af, deed niks aan social media, amper interviews etc.

En jaaaaa, in before het gaat er toch niet om wat er buitenom gebeurt enzo, maar het helpt tegenwoordig wel (vaak, niet altijd). En even puur uit eigenbelang, ik vond het als ESF fan briljant in het jaar van Douwe Bob met hoe hij dat aanpakte qua aandacht :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')