abonnement Unibet Coolblue
pi_182192674
In de groentebakken van de supermarkten liggen avocado's per stuk voor ongeveer een prijs van 1 euro.
Daarnaast zijn van die baby-avocado's met opschriften als "ready to eat".
Dat zijn er soms vier voor 2 euro.
Op de markt heb ik wel eens 5 avocado's voor 2 euro gekocht.
Maar die waren snel rot.
Maar wat is nu per eetbaar volume nu het goedkoopst?

Meestal is dat bij het grootste volume. Maar bij die avocado's zie ik toch minder verschil in grootte. En die markt-avocado's waren ook wel redelijk van grootte. Heeft iemand het antwoord?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_182192826
Hier in de stad bij turken enzo kost het 50cent per stuk
pi_182192867
Volgens mij de nog niet-rijpe avocado's in een net bij de AH. Zijn wat kleiner, maar wel veel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 09:22:54 ]
pi_182193517
Een goede, grote, (bijna) rijpe, denk ik.

In ieder geval geen onrijpe, want die blijven hard. En overrijp zijn soms al deels bruin. En in die kleintjes zit bijna geen vruchtvlees.
Somebody that I used to know
pi_182193543
En dan niet voor de hoofdprijs. Bij de aldi of de Turk is prima.
Somebody that I used to know
pi_182193769
Zo'n netje middelgrote avocado's denk ik. Heb je 5/6/7/8 in een netje voor 3 euro. Of markt/toko soms.

Als je het per se wilt weten, dan moet je gaan wegen in de supermarkt. Ik zo'n netje zit iets van 750 gram. Als je de andere weegt, dan kun je uitrekenen wat je voor dat gewicht aan grote of kleine avocado's hebt en wat dat kost :s)
know'm sayin?
×
word? word.
pi_182195979
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:30 schreef alors het volgende:
Zo'n netje middelgrote avocado's denk ik. Heb je 5/6/7/8 in een netje voor 3 euro. Of markt/toko soms.

Als je het per se wilt weten, dan moet je gaan wegen in de supermarkt. Ik zo'n netje zit iets van 750 gram. Als je de andere weegt, dan kun je uitrekenen wat je voor dat gewicht aan grote of kleine avocado's hebt en wat dat kost :s)
Het gewicht is inclusief de pit en de schil. Dat maakt vergelijken moeilijk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_182196704
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het gewicht is inclusief de pit en de schil. Dat maakt vergelijken moeilijk.
ja maar de pitten zijn nooit even grootschil maakt ni uit een advocado kan je goed uitlepelen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 00:13:39 ]
pi_182199633
Die netjes avocado van de AH. Je kunt pas een week later beginnen met eten, want anders zijn ze zo hard als steen. Maar daarna heb je wel elke dag één avocado ie precies goed is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')