abonnement Unibet Coolblue
pi_182191754
Beste leden,

Bij het open maken van mijn pc bleef een kabel achter een kabel van mijn ssd haken. Nu is het zwarte stukje plastic (zie foto) afgebroken. Ik heb het inmiddels met secondelijm weten vast te lijmen (Hetzij schuin) en de schijf doet het gelukkig nog, maar dit gaat het nooit volhouden.



Heeft iemand verstand van SSD's? Kan ik bijv. een nieuwe behuizing kopen en de inhoud en aansluiting makkelijk overzetten naar een nieuwe behuizing van zo'n schijf? Of kan ik dat laten repareren bij een pc winkel bijv?

Uiteraard laat ik de kast zo lang mogelijk dicht, zolang de schijf nog doet.
pi_182191778
Hoe ben jij aan een goodram SSD gekomen??
pi_182191792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:48 schreef Roellie80 het volgende:
Hoe ben jij aan een goodram SSD gekomen??
Bedankt voor het inhoudelijk antwoord op de vraag van TS.
pi_182191905
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:49 schreef Juup© het volgende:

[..]

Bedankt voor het inhoudelijk antwoord op de vraag van TS.
Geen dank
pi_182191974
Het is een 120 Gb schijf...

Data er af halen nu dat nog kan en daarna andere schijf gebruiken.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_182192304
Sowieso allereerst alle belangrijke data eraf halen inderdaad. Hoe vaak haal je zo'n schijf uit je PC dan? :? Ik zou zeggen, als het gelijmd is, en het werkt nu, dat het ook wel blijft werken. Tenzij je die shit idd zeer regelmatig omwisselt _O-
pi_182192962
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:48 schreef Roellie80 het volgende:
Hoe ben jij aan een goodram SSD gekomen??
Het schijnt dat ze die in Polen verkopen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182192993
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:57 schreef Sometimes het volgende:
Het is een 120 Gb schijf...

Data er af halen nu dat nog kan en daarna andere schijf gebruiken.
Dit. Misschien dat TS nog een zelfstandige electronicareparateur kan vinden, die dit wil proberen te solderen. Een doorsnee pc winkel gaat niets worden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182194226
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:46 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het schijnt dat ze die in Polen verkopen.
Daarom verbaasde ik me erover. Wij hebben ooit 500 van die dingen uit Polen laten komen en we waren toen de eerste in NL die ze kocht. Vandaar mijn interesse

Maar die wareb nog 60gb, geen 120
pi_182194266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:47 schreef HeerserHenk1 het volgende:
Beste leden,

Bij het open maken van mijn pc bleef een kabel achter een kabel van mijn ssd haken. Nu is het zwarte stukje plastic (zie foto) afgebroken. Ik heb het inmiddels met secondelijm weten vast te lijmen (Hetzij schuin) en de schijf doet het gelukkig nog, maar dit gaat het nooit volhouden.

[ afbeelding ]

Heeft iemand verstand van SSD's? Kan ik bijv. een nieuwe behuizing kopen en de inhoud en aansluiting makkelijk overzetten naar een nieuwe behuizing van zo'n schijf? Of kan ik dat laten repareren bij een pc winkel bijv?

Nee, niemand gaat of kan dat ding voor je repareren. Het was een ding van een paar tientjes, en ik neem aan dat je data je meer waard is. Als de sodemieter je data in veiligheid brengen en daarna de SSD vervangen. Je kunt nu trouwens voor een vergelijkbaar bedrag gemakkelijk een SSD met een twee maal zo grote capaciteit kopen.
pi_182199897
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb laatst een aantal oude PC's bij een bedrijf opgehaald en daar zat deze GoodRam schijf in. Die heb ik eruit gehaald als extraatje, maar hij ligt hier op mijn bureau niks te doen. De SSD in mijn kast (en waar het om gaat) is van het merk Adata en heeft capaciteit van 512GB. Die wilde ik er voor de foto niet meer uithalen, omdat ik die niet meer durf aan te raken na het lijmen haha.

De data is inmiddels al veilig gesteld op mijn externe schijf. Echter is het mijn Windows schijf, dus hoop dat die nog lang meedraait :)

Fijn weekend allen!
pi_182209695
Heb zoiets ook eens meegemaakt door een stomme actie van mijzelf :(
Heeft het met ducktape nog een paar jaar uitgehouden, maar uiteindelijk was er geen redden meer aan; dus nieuwe erin en Backup terug gezet :)
pi_182337426
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:55 schreef HeerserHenk1 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb laatst een aantal oude PC's bij een bedrijf opgehaald en daar zat deze GoodRam schijf in. Die heb ik eruit gehaald als extraatje, maar hij ligt hier op mijn bureau niks te doen. De SSD in mijn kast (en waar het om gaat) is van het merk Adata en heeft capaciteit van 512GB. Die wilde ik er voor de foto niet meer uithalen, omdat ik die niet meer durf aan te raken na het lijmen haha.

De data is inmiddels al veilig gesteld op mijn externe schijf. Echter is het mijn Windows schijf, dus hoop dat die nog lang meedraait :)

Fijn weekend allen!
Nieuwe SSD kopen en de schijf klonen? Heb je een 1-op-1 kopie kan de kapotte er uit, en de andere er in en merk je verder geen verschil.
Music was my first love, and it will be my last.
pi_182340151
Alles is te maken.
Ik zie alleen de foto niet ?
Stuur die even naar me op via mail.
Pm me even
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')