abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 oktober 2018 @ 22:36:22 #51
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_182518960
Cikx houdt in zijn eentje deze reeks relevant. Respect.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_182519138
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:36 schreef EP3 het volgende:
Cikx houdt in zijn eentje deze reeks relevant. Respect.
Ik probeer tegenwoordig sowieso voor elke film die ik zie een stukje op MovieMeter te plaatsen, dus dan is het niet zoveel moeite om het ook gewoon in dit topic te posten. :)

Maar het is inderdaad jammer dat hier niet meer zo veel gepost wordt. Altijd leuk om andermans recensies te lezen!
  zondag 14 oktober 2018 @ 22:52:33 #53
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_182519224
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:47 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ik probeer tegenwoordig sowieso voor elke film die ik zie een stukje op MovieMeter te plaatsen, dus dan is het niet zoveel moeite om het ook gewoon in dit topic te posten. :)

Maar het is inderdaad jammer dat hier niet meer zo veel gepost wordt. Altijd leuk om andermans recensies te lezen!
Ik heb onlangs weer heel veel klassiekers bekeken van grote namen ( en persoonlijke favorieten ) als Hitchcock, Bergman, Polanksi en Fellini. Kan me er alleen niet echt toe zetten om daar ( uitgebreide ) recensies over te schrijven, :@.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 15 oktober 2018 @ 09:28:40 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182524093
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:31 schreef Cikx het volgende:
Beoning (2018) - IMDb

[ afbeelding ]

Burning is een Koreaanse thriller die nu al enkele dagen bij mij nazindert. De film kent een lang uitgesponnen aanloop die enig geduld van de kijker vereist, maar je merkt al snel dat je bij Chang-dong Lee in capabele handen bent. Hij weet dondersgoed waar hij mee bezig is. Achter elk shot schuilt een idee en elke gebeurtenis, hoe nietszeggend die ook lijkt, heeft een achterliggende betekenis. Twee en een half uur lang wordt er op vakkundige wijze een onderhuidse spanning opgebouwd die ten alle tijden voelbaar is. Vanaf begin af aan besluipt je een gevoel dat er iets niet pluis is.

Het begint allemaal met de introverte plattelandsjongen Jong-Soo die tijdens het rondbrengen van pakketjes toevallig zijn oud buurmeisje Hae-Mi tegen het lijf loopt. Hij herkent haar in eerste instantie niet eens meer, maar besluit toch om met haar af te spreken. Voor Hae-Mi komt dit alles mooi uit, aangezien ze iemand nodig heeft om op haar kat te passen voor wanneer zij op reis gaat naar Afrika om op zoek te gaan naar de zin van het leven. Jong-Soo vindt dit geen probleem en reist vervolgens elke dag af naar haar petieterige appartementje midden in Seoul om haar kat, die zich overigens nooit laat zien, te eten te geven. Een vreemd gevoel nestelt zich echter langzaam in je onderbuik; waarom vraag je iemand die je in geen tijden hebt gezien om op je kat te passen? Waarom kan Jong-Soo de kat nooit vinden terwijl het appartement nog geen 5 vierkante meter beslaat? Vreemd... Maar het duurt niet lang of het wordt nog vreemder.

Wanneer Jong-Soo Hae-Mi komt ophalen van het vliegveld blijkt dat ze iemand heeft meegenomen. Een charmante rijkeluisjongen genaamd Ben die ze op reis heeft leren kennen. Ben en Jong-Soo zijn min of meer elkaars tegenpolen. Ben is sociaal, hoogopgeleid, rijdt een Porsche, heeft een prachtig appartement midden in Seoul en lijkt het helemaal gemaakt te hebben, terwijl Jong-Soo een stille, eenzame binnenvetter is die een moeilijke jeugd heeft gekend. De vrijgevochten Hae-Mi zweeft er een beetje tussenin. Ze heeft de conservatieve boerengemeenschap achter zich gelaten voor het bruisende stadsleven. De drie figuren zijn kenmerkend voor de clash tussen klassen die in Zuid-Korea heerst. De jeugdige onderklasse ziet dat hun positie in de maatschappij steeds hopelozer wordt ten opzichte van de bevoorrechte elite. Een aantal recente onderzoeken hebben zelfs aangetoond dat Koreaanse jongeren gemiddeld gezien tot de ongelukkigste jongeren op de wereld behoren vanwege de vernietigende sociale en economische ongelijkheid. Dit onderliggende thema wordt nooit expliciet benoemd, maar de contextuele clues en de onderlinge relaties spreken boekdelen.

Ze trekken een tijdje met zijn drieën op, waardoor er een nogal pijnlijke driehoeksverhouding ontstaat. Jong-Soo heeft moeite om voor zichzelf op te komen en Ben maakt daar gretig gebruik van. De onderhuidse spanning blijft gestaag door sudderen, maar wanneer Ben Jong-Soo op de hoogte stelt van zijn geheime hobby is het kookpunt bereikt.

Wat volgt is een puzzel van metaforen en thematiek die enkele kijkbeurten vereist om volledig te kunnen doorgronden. Het mooie eraan is dat iedereen zijn eigen oplossing zal uitdokteren. Het is typisch zo’n film die je na afloop met je vrienden gaat bespreken om vervolgens scène voor scène te ontleden. Ondanks het prikkelende mysterie is dit geen typische “mindfuck” vol plotwendingen en verrassingen. Sterker nog, het plot is opmerkelijk rechtlijnig. Misschien niet zo gek wetende dat de film gebaseerd is op een kortverhaal van Murakami waar je in nog geen half uurtje doorheen bent. Chang-dong Lee heeft er een groot gedeelte zelf bij verzonnen en zijn eigen thematiek erin verwerkt. In eerste instantie was ik teleurgesteld geen groots opgezette finale voorgeschoteld te krijgen waaruit zou blijken dat niets was zoals het leek. Voor mijn gevoel was Lee dat de kijker haast verschuldigd na zo lang de spanning te hebben opgebouwd. Na een paar dagen met de film gezeten te hebben ben ik echter steeds enthousiaster geworden over Lee’s keuze. We worden zo vaak doodgegooid met gekke plottwists of zinderende spektakelstukken dat de koelbloedige slotscène waar Lee voor kiest zonder meer verfrissend is en niettemin kenmerkend voor de virtuoze soberheid die Burning uitstraalt.

Zo ook in de fenomenale cinematografie die zonder enige opsmuk op pure en authentieke wijze de realiteit weergeeft. Geen filters, hyperediting of CGI, maar wel meeslepende long-takes en technische hoogstandjes die de natuur in al haar schone rauwheid tot leven brengen. De pracht van die akkers gehuld in nevel is met geen woorden te bevatten! De beelden gaan gepaard met de net zo indrukwekkende score van Mowg vol diepe, aardse klanken waarvan een haast primitief gevoel van dreiging uit gaat. Het hoogtepunt voor mij was de onweerstaanbare scène waarin Hae-Mi bij zonsondergang halfnaakt op de zwoele tonen van Miles Davis begint te dansen. Zelden heb ik beeld en geluid zo mooi samen zien smelten. Deze scène kan wat mij betreft zo de geschiedenisboeken in.

Naast een slow-burn thriller is Burning ook een intrigerende karakterstudie. De drie hoofdpersonages zijn stuk voor stuk boeiend. Ik heb altijd een zwak gehad voor introverte eigenheimers en Jong-Soo past perfect in dat straatje. Ah-in Yoo die in het echte leven een eloquente spreker is ondergaat een ware metamorfose en vertolkt de rol met verve. Zijn blik, zijn houding, zijn manier van spreken, alles klopt eraan. Ook beginnend actrice Jong-seo Jeon is overtuigend als de innemende Hae-Mi die op zoek is naar bezieling. Ik mag hopen dat dit voor haar een springplank is naar een succesvolle carrière als actrice. Steven Yeun had ik de dag van tevoren toevallig nog gezien in de Amerikaanse film Sorry to Bother You. Ik was even bang dat hij als Amerikaanse Koreaan uit de toon zou vallen, maar dat is totaal niet het geval. Integendeel, zijn achtergrond geeft Ben net die mysterieuze uitstraling die het personage toebehoort.

Zoals al eerder gezegd staat de film bol van de metaforen. Een van de interessantste vind ik die van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Burning is een film van grote klasse! Gaat dat zien als je jezelf een geduldig filmliefhebber acht. :)

IMDb: 7.7/10
Ik: 9/10
Wat ik ff mis, waarom is dit een thriller?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182526328
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:52 schreef EP3 het volgende:

[..]

Ik heb onlangs weer heel veel klassiekers bekeken van grote namen ( en persoonlijke favorieten ) als Hitchcock, Bergman, Polanksi en Fellini. Kan me er alleen niet echt toe zetten om daar ( uitgebreide ) recensies over te schrijven, :@.
Kan ik me goed voorstellen. Ik heb ook altijd de meeste motivatie om een recensie te schrijven als ik een film voor de eerste keer zie die me ontzettend goed bevalt. Bij films die me tegenvallen ben ik meestal in een paar zinnen klaar. :P

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat ik ff mis, waarom is dit een thriller?
Vanwege de onderhuidse spanning en suspense die constant voelbaar is. Zo zou ik Ex Machina bijvoorbeeld ook een (sci-fi) thriller noemen. Je zou echter ook mystery kunnen zeggen wat mij betreft.
  maandag 15 oktober 2018 @ 14:17:04 #56
27648 Weakling
available in strong mint
pi_182529308
Bad Times at the El Royale (2018) - IMDb



Heerlijke film noir met genoeg WTF momenten om je de hele rit op het puntje van je stoel te houden. Geweldig geacteerd door met name Jeff Bridges en Cynthia Erivo. Het einde vond ik zelf wat zwakjes en er zijn wat open eindjes die niet opgelost worden, maar alles wat er aan vooraf gaat maakt dat meer dan goed. Ik ga verder niks over het verhaal zeggen, want hoe minder je er van weet, hoe beter de film werkt is mijn mening.

8/10
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 15 oktober 2018 @ 14:28:31 #57
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_182529532
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:09 schreef momentius het volgende:
Hold the dark
Hold the Dark (2018) - IMDb
[ afbeelding ]

2h 5min | Adventure , Drama , Mystery | 28 September 2018 (USA)

Recensie:
De film begon oke, het eerste uur was oke, met elke minuut die voorbij ging vroeg ik me meer af hoe het nog enigszins logisch af kon gaan lopen. Wat voor leipigheid gaan we nog tegenkomen waardoor het verhaal een soort van logica heeft.

Toen was ik bij minuut 125 en bleek dat er helemaal niet te zijn. Niks sloeg ergens op, was gewoon allemaal verhaallijntjes bij elkaar gestopt wat nergens naar toe gaat.

3 uit de 10 sterren omdat de filmkwaliteit zelf wel goed is, leuk landschap, wel een specifieke opzet.

Hier is mijn KLB topic over deze film
KLB / film hold the dark, vreselijk

Hier is mijn topic erover waar ik mensen vraag waar de film op slaat (mijn vragen staan daar in de spoiler tag) maar blijkbaar heeft gewoon niemand een antwoord erop
F&S / Film: hold the dark

Conclusie: als je mijn recensie niet hebt gelezen dan kan je je de eerste 1,5 uur best vermaken omdat je dan nog hoop hebt dat er nog iets samenkomt van alle dingetjes die je ziet. Na 2 uur weet je dat dat niet zo is en is de hoop daarop weg en weet je dat je 2 uur van je leven hebt verdaan
Dan zal ik 'm maar uit mijn lijst halen van Netflix :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:36:27 #58
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_182546890


Thelma

Bovennatuurlijke coming of age (of misschien zelfs coming out) film uit Noorwegen. Schitterende beelden, mooie spannende muziek en erg goed acteerwerk van de hoofdrolspeelster. Geen standaard horror film, en ik zou t eigenlijk meer suspense noemen. Het deed me een beetje aan Carrie denken.

IMDB: 7/10
Mijn cijfer: 8/10
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:44:15 #59
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_182617479
Der Hauptmann, niet wat ik er van verwacht had. Ik kende simpelweg slechts het idee "soldaatnoob vindt pak Kapitein, trekt het aan en kan daardoor gebruik maken van de rang met bijbehorende macht", maar ik wist niet dat het op waarheid was gebaseerd, laat staan dat het zo zou uitpakken :{ . Ik dacht dat hij allemaal leuke creatieve dingen (niet per sé grappig) ging doen, zegmaar, :+ .

Anyway, verder wel goede film, opzich als oorlogsdrama 7/10.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:28:48 #60
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_182624812
Sorry to Bother You (2018) - IMDb

Dit was wel een beetje een WTF film, het verhaal erachter klopt natuurlijk precies, over macht en hebberigheid, je kan er helaas weinig over vertellen en niet iedereen zal het waarderen.

Zonder dit topic had ik hem overigens nooit gevonden, dus dank maar weer.

7,5/10
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:21:02 #61
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_182629314
The Package (2018) - IMDb

Had een beetje een saaie dag, dus wilde even iets doms zien, Comedy Central heeft elke dag dezelfde afleveringen van Friends en Family Guy, dus dan maar even zoeken.

Deze film gevonden, 5,5 op IMDb, maar soms zegt dat niks over een comedy, van de makers van Workaholics, uiteraard ook die humor, heb een paar keer flink dubbel gelegen om niks :')

Je hoeft je niet eens echt te vervelen of down voelen of dronken of stoned zijn. Maar natuurlijk wel een beetje fan zijn van Workaholics achtige humor.

6,5/10
pi_182629536
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:21 schreef EasyLife het volgende:
The Package (2018) - IMDb

Had een beetje een saaie dag, dus wilde even iets doms zien, Comedy Central heeft elke dag dezelfde afleveringen van Friends en Family Guy, dus dan maar even zoeken.

Deze film gevonden, 5,5 op IMDb, maar soms zegt dat niks over een comedy, van de makers van Workaholics, uiteraard ook die humor, heb een paar keer flink dubbel gelegen om niks :')

Je hoeft je niet eens echt te vervelen of down voelen of dronken of stoned zijn. Maar natuurlijk wel een beetje fan zijn van Workaholics achtige humor.

6,5/10
Ik ben groot fan van workaholics dus ga deze downloaden. Thanks ^O^
pi_182669344
A Star Is Born (2018) - IMDb

Het verhaal is waarschijnlijk wel bekend en tot op zekere hoogte erg voorspelbaar, desondanks: een wat verlopen country/rockzanger die op zijn retour is komt in een dragbar oog in oog te staan met Ally, een zangeres die daar optreedt. Ze is bekend om haar goede stem, maar haar is gezegd dat ze nooit kan doorbreken omdat ze niet knap genoeg is. Hij nodigt haar vervolgens uit op zijn podium en ze wordt beroemd. Intussen is hij aan de drank en drugs en takelt hij verder af. Hun relatie komt hier uiteraard onder spanning te staan, met als dieptepunt de Grammyshow.

Interessante gegevens zijn dat Cooper op Glastonbury heeft mogen filmen, dat er live wordt gezongen en dat de kritieken die Gaga kreeg van muziekmaatschappijen op haar uiterlijk voorheen daadwerkelijk tegen haar werd gezegd.

De kwaliteit van het acteren en zingen is van hoge kwaliteit. Cooper is als verlopen rockzanger die onduidelijk spreekt en afhankelijk is van zijn oudere broer, goed zichtbaar in een neergaande spiraal. Gaga kan ook prima acteren, het is goed haar zonder make up en allerlei tierlantijnen te zien veranderen. De onderlinge chemie is zeker aanwezig en hun duetten worden goed gezongen.
De scene bij de Grammy's is goed gedaan. De film duurt wel net even iets te lang, ongeveer twee uur en een kwartier.
  maandag 22 oktober 2018 @ 13:44:19 #64
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_182669542
Skyscraper (2018) - IMDb

Zoals eerder gezegd, leuk tussendoortje, vooral voor de zondagmiddag of een regenachtige dag. Beetje rennen, springen en schieten met The Rock in een futuristische skyscraper die in brand staat, mooi toch.

6,5/10
pi_182670616
World War Z (2013) - IMDb



Ik merk dat ik dit soort popcornflicks steeds minder goed begin te trekken. Ik heb sowieso weinig met zombiefilms, al is er soms nog wel eens een enkele zombiefilm die op een leuke manier met de clichés weet om te springen zoals een Miss Zombie (2013) - IMDb . Helaas heeft World War Z op snelle hordes van zombies na totaal niets interessants te bieden. Er zaten een paar toffe set pieces in zoals de krankzinnige golf van zombies die de muur rondom Jeruzalem bestormen. Buiten dat wekt de film vooral ergernis op dankzij hyperactief camerawerk en geknip waardoor alle spanning verloren gaat. Vooral het begin deed me regelmatig denken aan een slap aftreksel van de The Last of Us intro.

Wat me echter vooral tegen de borst stuitte was het clichématige verhaal en de bordkartonnen personages. De film kent vrijwel geen character development en de deus ex machina's zijn lachwekkend. Brad Pitt weet meerdere malen op miraculeuze wijze de dood te ontsnappen waardoor de film nergens daadwerkelijk intens wordt. Belabberd einde ook. Een film om weer snel te vergeten.

IMDb: 7.0/10
Ik: 4/10

Busanhaeng (2016) - IMDb



Na World War Z gezien te hebben meteen Train to Busan maar even erachteraan geplakt. Wat een verademing zeg. Er wordt genoeg tijd genomen om de personages te introduceren. Niet op hele subtiele wijze, maar ze hebben in ieder geval een eigen smoel en zijn zeker niet perfect. Het tempo is fijn en op stilistisch vlak is het ook dik in orde. Dat kun je de Koreanen wel toevertrouwen. De momenten waarop de treinreizigers achterna worden gezeten door horden zombies zijn behoorlijk intens en goed in beeld gebracht. Het concept blijft door middel van onderlinge strijd tussen de passagiers de gehele speelduur boeiend. Wel wordt de suspension of disbelief een aantal keer op de proef gesteld. Vooral wanneer de drie passagiers zich zonder al teveel moeite door coupés vol met zombies weten te worstelen. Soms werd het iets te melodramatisch, maar gelukkig duurde het nooit lang voordat de actie er weer lekker inzat. Het einde deed me denken aan dat van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een einde wat destijds veel indruk op me maakte. Helaas haalt de film het daar niet bij, omdat het nogal aangedikt wordt.

Ondanks dat het niet bijster origineel is allemaal heb ik me prima weten te vermaken.

IMDb: 7.5/10
Ik: 7/10

Manhunter (1986) - IMDb



Fijne detective thriller van Mann.

Op narratief vlak lekker vlot en spannend, maar verder niet heel verrassend. Het grootste pluspunt is de cinematografie samen met de fraaie neonbelichting. Erg stijlvol en somber. Vooral de scène met de tijger was in dat opzicht erg sterk. De muziek werd na verloop van tijd wel behoorlijk cheesy, maar ik heb dan ook sowieso weinig met muziek uit de '80s. Stevende af op een 8, maar vanwege de anticlimax op het einde gaat er een puntje af.

IMDb: 7.2/10
Ik: 7/10

The Devil Rides Out (1968) - IMDb



Ondanks de ouderdom is het The Devil Rides Out steeds een amusante horrorfilm. Het verhaal is vrij simpel, maar er zit genoeg occulte waanzin in om amusant te blijven. Aangezien de visuele effecten de tand des tijds duidelijk niet doorstaan hebben is het eerder lachwekkend dan eng. Die scène met die donkere man in zijn oranje onderbroek? _O- Gelukkig gaat het in ieder geval niet ten koste van de entertainmentwaarde. Wel is het zo dat de film niet half zo goed zou zijn geweest zonder Christopher Lee. Wat een fenomeen. De rest is niet slecht, maar Lee telt het met zijn charisma naar een hoger plan. Zelfs de meest ridicule lulkoek klinkt overtuigend wanneer het uit zijn mond komt.

Ook al is deze Hammer film me goed bevallen smaakt het niet meteen naar meer. Een kleine 7 is wel op zijn plek.

IMDb: 7.0/10
Ik: 7/10

Repulsion (1965) - IMDb



Sterke psychologische horrorklassieker.

De bloedmooie Catherine Deneuve speelt een jonge vrouw, Carol, die lijdt aan androfobie (een angst voor mannen). Ze woont samen met haar zus in een appartement, maar wanneer haar zus op vakantie gaat en ze het voor twee weken alleen moet zien te redden gaat het mis. Ze trekt zichzelf terug met als gevolg dat haar angsten en hallucinaties in rap tempo verergeren.

Polanski weet hier met minimale middelen een knap staaltje werk vol symboliek af te leveren. Er wordt nooit uitgeweid over de achtergrond van de personages, maar de beelden spreken voor zich. Heerlijk hoe Polanski de kijker zijn eigen conclusies laat trekken. Dit is typisch zo'n film die aan de oppervlakte simpel lijkt, maar als je wat dieper graaft kun je er veel meer uithalen. Het geheel wordt vakkundig opgebouwd. Het is traag en dicht op de huid gefilmd, daarnaast wordt er gebruik gemaakt van een jazzy score waardoor er een zenuwslopend, benauwend sfeertje ontstaat. Niet omdat het nou zo spannend is, maar omdat je als kijker voelt dat Carol een tikkende tijdbom is waarbij het enkel afwachten is totdat die afgaat.

Ondanks dat ik dit soort karakterstudies het liefste zie, wist Catherine Deneuve me niet helemaal te overtuigen. De aftakeling van haar geestelijke gezondheid wordt er naar mijn idee te dik bovenop gelegd in de acteerprestatie. Deneuve blijft maar apathisch voor zich uit zitten te kijken. Een vrij makkelijke manier om de kijker duidelijk te maken dat er iets mis is met haar. Iets meer nuance zou beter zijn geweest.

Repulsion haalt het niet bij mijn favoriete Polanski film Rosemary's Baby, maar komt dichter in de buurt dan The Tenant.

IMDb: 7.8/10
Ik: 8/10
pi_182679902
Kom net van de bios: Doris gezien.

Tsja, wat zal ik ervan zeggen... Simpele, 13 in een dozijn film. Erg langdradig gebeuren vond ik het. Één komisch momentje passeerde de revue, de rest was nogal melancholisch en gewoon niet grappig. Chemie tussen de hoofdacteurs vond ik ook ver te zoeken.

Ik wil niet zeggen dat de film waardeloos is, wel had ik er meer van verwacht.

5.5/10
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:17:12 #67
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_182684886
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:35 schreef Meridiaan het volgende:
A Star Is Born (2018) - IMDb

Het verhaal is waarschijnlijk wel bekend en tot op zekere hoogte erg voorspelbaar, desondanks: een wat verlopen country/rockzanger die op zijn retour is komt in een dragbar oog in oog te staan met Ally, een zangeres die daar optreedt. Ze is bekend om haar goede stem, maar haar is gezegd dat ze nooit kan doorbreken omdat ze niet knap genoeg is. Hij nodigt haar vervolgens uit op zijn podium en ze wordt beroemd. Intussen is hij aan de drank en drugs en takelt hij verder af. Hun relatie komt hier uiteraard onder spanning te staan, met als dieptepunt de Grammyshow.

Interessante gegevens zijn dat Cooper op Glastonbury heeft mogen filmen, dat er live wordt gezongen en dat de kritieken die Gaga kreeg van muziekmaatschappijen op haar uiterlijk voorheen daadwerkelijk tegen haar werd gezegd.

De kwaliteit van het acteren en zingen is van hoge kwaliteit. Cooper is als verlopen rockzanger die onduidelijk spreekt en afhankelijk is van zijn oudere broer, goed zichtbaar in een neergaande spiraal. Gaga kan ook prima acteren, het is goed haar zonder make up en allerlei tierlantijnen te zien veranderen. De onderlinge chemie is zeker aanwezig en hun duetten worden goed gezongen.
De scene bij de Grammy's is goed gedaan. De film duurt wel net even iets te lang, ongeveer twee uur en een kwartier.
Dit weekend gezien. Helemaal met je eens voor wat betreft de acteerprestaties en de zang. Vond het wel een voorspelbaar verhaal en de opkomst van haar tot ster ging wel heel snel.
Daarom wat mij betreft een 7,5.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:19:48 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182684913
Ik begreep dat de rol van Cooper in deze versie een minder jaloerse is dan in de vorige versies?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:22:19 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_182684942
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:19 schreef Copycat het volgende:
Ik begreep dat de rol van Cooper in deze versie een minder jaloerse is dan in de vorige versies?
Ik ken de vorige versies niet, maar in deze film komt de jaloezie in een enkele scène wel aan bod.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:24:11 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182684968
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:22 schreef UIO_AMS het volgende:

Ik ken de vorige versies niet, maar in deze film komt de jaloezie in een enkele scène wel aan bod.
Aanraders!
In die versies was het zo’n beetje de rode draad die tot zijn neerval leidde.

Ik wil deze ook graag zien. Gaga verraste me in AHS met haar acteertalent.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:16:39 #71
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_182687606
Leave No Trace (2018) - IMDb

Mooi verhaal en mooie beelden ook, maar echt zo'n typische Metacrit topper en bij het publiek toch wat matig, ik vond het in het begin erg boeiend, maar langzaam verloor ik wel een beetje de interesse en werd het zelfs een beetje irritant.

7/10.
pi_182719107
What Happened to Monday (2017) - IMDb



Een dystopische wereld waarin een eenkindspolitiek heerst, aangezien er weinig voedsel en drinken beschikbaar is voor de wereldbevolking. Maar het personage van Willem Dafoe heeft zeven identieke meisjes ter wereld laten brengen. De volwassen versie wordt gespeeld door de Zweedse Noomi Rapace. Een belangrijke bijrol is voor Marwan Kenzari. Glenn Close speelt de president/voorzitter van het bureau dat de eenkindpolitiek monitort.

De zeven meisjes zijn genoemd naar de zeven dagen en op hún weekdag mogen zij naar buiten en zien er dan hetzelfde uit vanzelfsprekend. Als één van de meisjes een ongelukje met blijvende gevolgen heeft, krijgen de andere meisjes dezelfde behandeling. Thuis, op de dagen dat zij niet naar buiten gaan, zien ze er heel stereotiep verschillend uit: een hippe, een alto etc. Samen hebben zij dezelfde baan en hoewel ze elke avond bespreken wat zij overdag gedaan hebben om hun verhalen te laten kloppen, zijn er toch verschillen. Zo blijken er geheime affaires en andere afspraken te zijn. Als op een dag Monday verdwijnt, gaat Tuesday een dag later proberen haar zusje te vinden.
Het blijkt echter bekend te zijn in het Bureau dat er meer zussen zijn en het Bureau gaat achter hun aan om hen om te leggen.

Glen Close ziet er slecht uit in de film en is vrij eendimensionaal als actrice en kwaad genie. Noomi Rapace speelt, ondanks dat ze veel stereotypen moet hanteren, vrij geloofwaardig. De gesprekken tussen de zusjes onderling en de choreografie als zij aan tafel zitten om te eten is behoorlijk goed gedaan.
Echter: er zitten redelijk wat manco's in het plot. Wat als er één een blindedarm had laten verwijderen en een ander een appendicitis krijgt? Dat mocht de pret niet drukken en ik kon daar langs kijken.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 19:26:03 #73
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_182719708
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:47 schreef Cikx het volgende:

Repulsion (1965) - IMDb

[ afbeelding ]

Sterke psychologische horrorklassieker.

De bloedmooie Catherine Deneuve speelt een jonge vrouw, Carol, die lijdt aan androfobie (een angst voor mannen). Ze woont samen met haar zus in een appartement, maar wanneer haar zus op vakantie gaat en ze het voor twee weken alleen moet zien te redden gaat het mis. Ze trekt zichzelf terug met als gevolg dat haar angsten en hallucinaties in rap tempo verergeren.

Polanski weet hier met minimale middelen een knap staaltje werk vol symboliek af te leveren. Er wordt nooit uitgeweid over de achtergrond van de personages, maar de beelden spreken voor zich. Heerlijk hoe Polanski de kijker zijn eigen conclusies laat trekken. Dit is typisch zo'n film die aan de oppervlakte simpel lijkt, maar als je wat dieper graaft kun je er veel meer uithalen. Het geheel wordt vakkundig opgebouwd. Het is traag en dicht op de huid gefilmd, daarnaast wordt er gebruik gemaakt van een jazzy score waardoor er een zenuwslopend, benauwend sfeertje ontstaat. Niet omdat het nou zo spannend is, maar omdat je als kijker voelt dat Carol een tikkende tijdbom is waarbij het enkel afwachten is totdat die afgaat.

Ondanks dat ik dit soort karakterstudies het liefste zie, wist Catherine Deneuve me niet helemaal te overtuigen. De aftakeling van haar geestelijke gezondheid wordt er naar mijn idee te dik bovenop gelegd in de acteerprestatie. Deneuve blijft maar apathisch voor zich uit zitten te kijken. Een vrij makkelijke manier om de kijker duidelijk te maken dat er iets mis is met haar. Iets meer nuance zou beter zijn geweest.

Repulsion haalt het niet bij mijn favoriete Polanski film Rosemary's Baby, maar komt dichter in de buurt dan The Tenant.

IMDb: 7.8/10
Ik: 8/10
Mooie recensie. Sla 'm zelf hoger aan dan Rosemary's Baby omdat het een visueel meesterwerk is. 10/10 in mijn boekje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door EP3 op 24-10-2018 19:46:21 ]
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 24 oktober 2018 @ 19:41:08 #74
286575 Roces18
Chef de party
pi_182720220
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 19:04 schreef Meridiaan het volgende:
What Happened to Monday (2017) - IMDb

[ afbeelding ]

Een dystopische wereld waarin een eenkindspolitiek heerst, aangezien er weinig voedsel en drinken beschikbaar is voor de wereldbevolking. Maar het personage van Willem Dafoe heeft zeven identieke meisjes ter wereld laten brengen. De volwassen versie wordt gespeeld door de Zweedse Noomi Rapace. Een belangrijke bijrol is voor Marwan Kenzari. Glenn Close speelt de president/voorzitter van het bureau dat de eenkindpolitiek monitort.

De zeven meisjes zijn genoemd naar de zeven dagen en op hún weekdag mogen zij naar buiten en zien er dan hetzelfde uit vanzelfsprekend. Als één van de meisjes een ongelukje met blijvende gevolgen heeft, krijgen de andere meisjes dezelfde behandeling. Thuis, op de dagen dat zij niet naar buiten gaan, zien ze er heel stereotiep verschillend uit: een hippe, een alto etc. Samen hebben zij dezelfde baan en hoewel ze elke avond bespreken wat zij overdag gedaan hebben om hun verhalen te laten kloppen, zijn er toch verschillen. Zo blijken er geheime affaires en andere afspraken te zijn. Als op een dag Monday verdwijnt, gaat Tuesday een dag later proberen haar zusje te vinden.
Het blijkt echter bekend te zijn in het Bureau dat er meer zussen zijn en het Bureau gaat achter hun aan om hen om te leggen.

Glen Close ziet er slecht uit in de film en is vrij eendimensionaal als actrice en kwaad genie. Noomi Rapace speelt, ondanks dat ze veel stereotypen moet hanteren, vrij geloofwaardig. De gesprekken tussen de zusjes onderling en de choreografie als zij aan tafel zitten om te eten is behoorlijk goed gedaan.
Echter: er zitten redelijk wat manco's in het plot. Wat als er één een blindedarm had laten verwijderen en een ander een appendicitis krijgt? Dat mocht de pret niet drukken en ik kon daar langs kijken.
Dat is zo'n onzinfilm. Het is een zevenling, maar kijk dan hoe erg ze van elkaar verschillen qua kleding. Alsof een normaal gezin zo erg van elkaar verschilt dat de ene gothic, de ander een nerd en dan weer een beautyqueen. Gaat nergens over. Ook een onzinverhaal.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182723753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 19:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is zo'n onzinfilm. Het is een zevenling, maar kijk dan hoe erg ze van elkaar verschillen qua kleding. Alsof een normaal gezin zo erg van elkaar verschilt dat de ene gothic, de ander een nerd en dan weer een beautyqueen. Gaat nergens over. Ook een onzinverhaal.
Inderdaad, zeker omdat ze bijna niet buiten komen. Orphan Black is beter met het principe omgegaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')