Zoals mijn collega altijd zegt "minnen is een verzinsel, de basistijd is het minimum dat je krijgt". Het is ook wel zwaar onbeschoft om postbezorgers te vragen te minnen want er staat ook niks van in de cao (en we krijgen al zoveel). Als laatste bestraft het de snelle te eerlijke bezorgers.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 21:29 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Poehee, kun je er misschien wat eerder uit Maar er volgt vast nog bericht: vergeet niet te minnen.
Wow, ik als ochtendmens zou staan te jubelen. Structureel en altijd op tijd?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 23:30 schreef V__L_N het volgende:
Hier wel hah. Maar goed, mijn week kan even niet meer stuk. De aanlevertijden gaan vanaf dinsdag op piekdagen gewoon 3,75 uur naar voren en op daldagen 3 uur.
Straks ben ik klaar op het moment dat ik normaal nog op de post zit te wachten.
Weet niet of ik het aan kan, na 6 jaar pas om 1 uur te beginnen met werken nu ineens om 9 uur...
Zaken als "incl hah" reken ik al een hele tijd niet meer op. Voor hetzelfde geld staat het er niet bij, maar heb je wel gewoon hah.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 07:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Wow! Vanwaar gaan die tijden naar voren? Bij ons blijven ze steeds later komen.
@Rafierafie, als het goed is staat er op je rooster volgende week al "incl hah" bij. Of niet.
Het vbl gaat verhuizen volgende week. Ik heb er 6 jaar over gezeurd, dat het onzinnig is dat mijn wijk die als eerste voorbereid wordt als laatste afgeleverd wordt. Heb een wijk die ruim 3,5 uur is op zaterdag en 3 uur op di/do. In de winter zit ik altijd in het donker te klooien. Dus tl heeft me gesteund en bij verplaatsing van de vbl gevraagd of dat nu aangepast kon worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 07:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Wow! Vanwaar gaan die tijden naar voren? Bij ons blijven ze steeds later komen.
Het eerste ja. Op tijd zullen ze wel niet garanderen. Maar dat maakt me niet uit. Het is zoveel eerder dat het voor mijn leven enorme voordelen oplevert.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Wow, ik als ochtendmens zou staan te jubelen. Structureel en altijd op tijd?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:25 schreef Bezorgertje het volgende:
Kan me herinneren dat hier ooit een linkje stond naar salesforce waar ik allerlei interessante dingen kon nagaan (aantal pakjes/ klachten etc. Weet iemand die link nog?
Minnen ga ik niet aan beginnen. Die tijd heb ik nu eenmaal gereserveerd voor de post. Andere afspraken plan ik na die tijd. Hier hebben we ook mensen die minnen en vervolgens vinden dat ze zoveel moeten lopen om aan hun uren te komenquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:16 schreef Bezorgertje het volgende:
Stoer verklaren dat ik nooit min en het vandaag wel doen . Gruwelijk weinig post: wat ziekenhuisbrieven, kaarten en 1 pakje voor 2 lopen. Dus inclusief naar huis fietsen (5 km en niet mijn eigen depot) toch nog 10 minuten gemind.
Had deze week trouwens het idee dat de printerinkt van mijnheer Bol en de vpro op begint te raken, vaak heel slecht te lezen.
Blijft goed!!!quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:08 schreef zerebus het volgende:
Moet bij die rommel van de postcode oplichterij e.d steeds aan Monty Python denken
Een pakje voor twee lopen? Bestaat dat nog dan? Waarschijnlijk miste je een aantal tassen met pakjes dan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:16 schreef Bezorgertje het volgende:
Stoer verklaren dat ik nooit min en het vandaag wel doen . Gruwelijk weinig post: wat ziekenhuisbrieven, kaarten en 1 pakje voor 2 lopen. Dus inclusief naar huis fietsen (5 km en niet mijn eigen depot) toch nog 10 minuten gemind.
Had deze week trouwens het idee dat de printerinkt van mijnheer Bol en de vpro op begint te raken, vaak heel slecht te lezen.
Kan je dat zien dan?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:25 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat hier ooit een linkje stond naar salesforce waar ik allerlei interessante dingen kon nagaan (aantal pakjes/ klachten etc. Weet iemand die link nog?
Kan mij dat niet herinneren. Er was wel iemand die gezien had hoeveel pakjes hij gescanned had sinds april. Maar of hij dat in Salesforce gezien had weet ik niet.quote:
Bij ons zijn bij de invoering van de combibundel de afvoertijden gewoon ongewijzigd gebleven. Maar goed ook, want die zogenaamde tijdswinst die het binnen zou opleveren is ver te zoeken. En die paar minuten die je binnen bespaart ben je buiten in veelvoud weer kwijt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:27 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, vandaag inhuizing andere vestiging plus start combibundel. Wat een drama. Waar de eerste afvoertijden voorheen half 10 waren was dat nu kwart over 7, en een groot deel van de depots moest al om 09:00 weg. Totaal onhaalbaar, dus er zijn bakken vol blijven staan.
En morgen blijft gewoon een daldag, dus dan gaan we dat ook echt niet wegkrijgen. En op de donderdag is het over het algemeen drukker dan op de dinsdag, dus ik denk dat het ook dan niks gaat worden.
Mooi en Almere rijmen nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:57 schreef bjanaan het volgende:
Hebben jullie gezien dat ze in Almere een nieuw soorteercentrum gaan bouwen? Word een mega mooi pand!
ja, maar aangezien er bij ons een andere vestiging bij in is gekomen en die plaatsen allemaal veel verder weg liggen moet dat ook veel eerder weg. Verder zijn bij ons met de invoering van de combibundel ook alle teams weer volledig door elkaar gegooid en alle wijken ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons zijn bij de invoering van de combibundel de afvoertijden gewoon ongewijzigd gebleven. Maar goed ook, want die zogenaamde tijdswinst die het binnen zou opleveren is ver te zoeken. En die paar minuten die je binnen bespaart ben je buiten in veelvoud weer kwijt.
Dat idee was toch al een keer afgeschoten? De chauffeurs waren er niet echt blij mij de vorige keer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij levert het alleen bij de autodiensten een echte tijdsbesparing op, aangezien je daar gewoon een label op de rode bak moet doen en je de overige post niet meer hoeft af te bundelen. Maar zo heel veel autodiensten zijn er niet per team.
en terecht. Heb zelf op de autodiensten gezeten en je wilt de post voor een adres gewoon in een keer pakken. In sommige buitengebieden kun je dan de post erin gooien zonder helemaal stil te hoeven staanquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat idee was toch al een keer afgeschoten? De chauffeurs waren er niet echt blij mij de vorige keer.
nou, dan is het nu dus weer terug. Het is nu gewoon vakje zetten, plat in de blauwe bak leggen, volgende vak zetten, die zonder elastiek bovenop het vorige vak leggen, en dat net zo lang tot de bak vol is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat idee was toch al een keer afgeschoten? De chauffeurs waren er niet echt blij mij de vorige keer.
Haha eens zou er nooit willen wonen ook.. iemand enig idee naar wie je een mailtje zou kunnen sturen wat betreft sollicitatie?quote:
Geen idee. Zelfs in het bericht op intranet staat nergens wie er op welke manier kan solliciteren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 20:38 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Haha eens zou er nooit willen wonen ook.. iemand enig idee naar wie je een mailtje zou kunnen sturen wat betreft sollicitatie?
Allemaal tegelijkertijd?quote:Pluspunten
Naar de wc en kunnen eten en drinken onderweg
quote:Super bedrijf! heel menselijk en heel meegaand....
Ook ik heb geleerd omgaan met verschillende situaties en een van de belangerijkste situaties is de situaties die zich voor kunnen doen met klantencontact. Daar ben ik PostNL dan ook erg dankbaar voor.quote:Werken bij PostNL is een hele goede keus geweest omdat je bij PostNL heel veel leert in een hele korte tijd daarbij krijg je ok te maken met heel veel nieuwe mensnen en leer omgaan met verschillende situaties en een van de belangerijkste situaties is de situates die zich voor kunnen doen met het klantencontact
Ik heb ook al de nodige verhuizingen en inhuizingen meegemaakt. Maar voor zover ik weet liggen de meeste depots nog wel binnen een straal van ongeveer 20 km van de vestiging vandaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, maar aangezien er bij ons een andere vestiging bij in is gekomen en die plaatsen allemaal veel verder weg liggen moet dat ook veel eerder weg. Verder zijn bij ons met de invoering van de combibundel ook alle teams weer volledig door elkaar gegooid en alle wijken ook.
Volgens mij levert het alleen bij de autodiensten een echte tijdsbesparing op, aangezien je daar gewoon een label op de rode bak moet doen en je de overige post niet meer hoeft af te bundelen. Maar zo heel veel autodiensten zijn er niet per team.
Dat was bij ons voor deze inhuizing al niet meer het geval, genoeg depots die op 50 km afstand lagen van de vestiging. En nu met de inhuizing zijn de afstanden nog groter geworden, volgens mij wel 90 km of meer in sommige gevallen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 21:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb ook al de nodige verhuizingen en inhuizingen meegemaakt. Maar voor zover ik weet liggen de meeste depots nog wel binnen een straal van ongeveer 20 km van de vestiging vandaan.
De normtijden zijn natuurlijk nooit exact, het hangt altijd af van de omstandigheden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:25 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Zoals mijn collega altijd zegt "minnen is een verzinsel, de basistijd is het minimum dat je krijgt". Het is ook wel zwaar onbeschoft om postbezorgers te vragen te minnen want er staat ook niks van in de cao (en we krijgen al zoveel). Als laatste bestraft het de snelle te eerlijke bezorgers.
Haha, een postbezorger graaier noemen, je beseft wel hoe hoog je uurloon is? Het is gewoon de diensttijd, de tijd die ik ervoor reserveer. Minnen staat niet in de cao, is,echt een bedenksel om goedkoop nog goedkoper te maken. Maar als jij gewetensproblemen krijgt heeft post.nl zijn doel bereikt. Heb er zelf al een 30-plus jarige werkcarriere opzitten, en geloof me: postbezorgers werken hard voor weinig. En noch je TC, noch het kader heeft ooit gemint hoor (en spoiler: doen vaker niks dan jij)quote:Op woensdag 24 oktober 2018 01:00 schreef blijevis het volgende:
[..]
De normtijden zijn natuurlijk nooit exact, het hangt altijd af van de omstandigheden.
Maar stel dat de normtijd op 60 minuten staat, en dat dat, gemiddeld genomen, wel ongeveer klopt. Dan getuigt het wel van een graaiersmentaliteit om wel te plussen op dagen dat je er, zeg, 70 minuten over doet,
maar niet te minnen op dagen dat je er, zeg, 50 minuten over doet.
Als PostNL mij op een dag inroostert voor zeg 5 uur (basistijd), dan hou ik op die dag 5 uur vrij voor PostNL. Dus ik vind dat PostNL mij dan ook tenminste die 5 uur verschuldigd is, ook als ik het werk sneller blijk te kunnen doen. Iets met opportunity costs en zo.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 01:00 schreef blijevis het volgende:
[..]
De normtijden zijn natuurlijk nooit exact, het hangt altijd af van de omstandigheden.
Maar stel dat de normtijd op 60 minuten staat, en dat dat, gemiddeld genomen, wel ongeveer klopt. Dan getuigt het wel van een graaiersmentaliteit om wel te plussen op dagen dat je er, zeg, 70 minuten over doet,
maar niet te minnen op dagen dat je er, zeg, 50 minuten over doet.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 09:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als PostNL mij op een dag inroostert voor zeg 5 uur (basistijd), dan hou ik op die dag 5 uur vrij voor PostNL. Dus ik vind dat PostNL mij dan ook tenminste die 5 uur verschuldigd is, ook als ik het werk sneller blijk te kunnen doen. Iets met opportunity costs en zo.
Volgens mij word je betaald voor het verrichten van werkzaamheden, niet voor het vrijhouden van tijd.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 09:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als PostNL mij op een dag inroostert voor zeg 5 uur (basistijd), dan hou ik op die dag 5 uur vrij voor PostNL. Dus ik vind dat PostNL mij dan ook tenminste die 5 uur verschuldigd is, ook als ik het werk sneller blijk te kunnen doen. Iets met opportunity costs en zo.
Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 07:32 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Haha, een postbezorger graaier noemen, je beseft wel hoe hoog je uurloon is?
Als ik een afspraak heb en er is opeens een calamiteit. Dan stop ik inderdaad op het moment dat ik dacht klaar te zijn. Heb ik nog wat tijd beschikbaar voor de post, dan plus ik die gewoon.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:26 schreef gelestipjes het volgende:
Ik plus ook bij 5 minuten gewoon bij, het is dan maar 5 minuten, maar het zijn wel 5 minuten die ik gewerkt heb. Aan de andere kant min ik ook wel gewoon als ik tijd over heb. Ik hou me simpelweg aan het door henzelf bedachte systeem.
Dat hele "ja, ik heb die tijd vrijgehouden voor postnl dus dat betalen ze maar mooi" vind ik persoonlijk een onzin argument. Als dat je redenatie is neem ik aan dat je de rest van de post ook laat staan op het moment dat die normtijd erop zit? Want ja, je beschikbare postnltijd zit er immers op.
Maar goed, als veel mensen zo denken kan ik postnl alleen maar gelijk geven dat ze die normtijden krap houden.
Dag 2 van de reorganisatie was nog steeds rommelig, en weer niet alles is weggekomen. En de post die gisteren is blijven staan staat er ook nog steeds.
Dus ja, tot nu toe een groot succes.
Tja... meestal is minstens één van die opties wel het gevalquote:Op woensdag 24 oktober 2018 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik, wanneer er eens wat meer post is, in principe ook niet plus. Ik plus eigenlijk alleen in geval van calamiteiten (chauffeur te laat, lekke band), beroerd slechte sortering, een wijk die echt onrealistisch krap staat, of als er echt extreem veel post is.
Wel knap, een zinnetje highlighten en de rest van het verhaal eraf knippen, geef daar dan ook je mening over.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:34 schreef blijevis het volgende:
[..]
Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.
Jij kan het onzin vinden. Maar zo werkt het wel. Ik plan mijn werk voor mijn eigen bedrijf om de postnl heen. Mijn trainingen voor sport ook. 10 minuten uitloop kan... Maar het moet wel redelijk blijven. Van die 600 euro kan ik niet leven.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:26 schreef gelestipjes het volgende:
Ik plus ook bij 5 minuten gewoon bij, het is dan maar 5 minuten, maar het zijn wel 5 minuten die ik gewerkt heb. Aan de andere kant min ik ook wel gewoon als ik tijd over heb. Ik hou me simpelweg aan het door henzelf bedachte systeem.
Dat hele "ja, ik heb die tijd vrijgehouden voor postnl dus dat betalen ze maar mooi" vind ik persoonlijk een onzin argument. Als dat je redenatie is neem ik aan dat je de rest van de post ook laat staan op het moment dat die normtijd erop zit? Want ja, je beschikbare postnltijd zit er immers op.
Maar goed, als veel mensen zo denken kan ik postnl alleen maar gelijk geven dat ze die normtijden krap houden.
Dag 2 van de reorganisatie was nog steeds rommelig, en weer niet alles is weggekomen. En de post die gisteren is blijven staan staat er ook nog steeds.
Dus ja, tot nu toe een groot succes.
Dat klopt, maar ik bedoel dat je volgens het principe van de opportunity costs ook gecompenseerd moet worden voor het vrijhouden van de tijd. Het is net als bij de tandarts: als je niet minstens 24 uur van tevoren je afspraak afzegt, wordt de tijd ook in rekening gebracht.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:29 schreef blijevis het volgende:
[..]
Volgens mij word je betaald voor het verrichten van werkzaamheden, niet voor het vrijhouden van tijd.
Als ik een keer 5 of 10 minuten uitloop met een wijk zal ik dat ook niet zo snel plussen, want de volgende dag loop ik 'm wellicht weer 10 minuten sneller. Voor mijn wijken staan dan ook (in mijn ogen) goed haalbare looptijden. Maar als ik bijna elke dag uitloop zou hebben, zou ik het zeker plussen. Dan kun je wel zeggen "het zijn maar 5 minuten", maar op maandbasis tikt dat nog aardig aan.
Volgens mij geven wij al genoeg. Wat dacht je van de kosten van reparatie en vervanging van fiets(onderdelen), broeken en schoenen? Daar is dat schamele maandelijkse tientje niet toereikend voor, dus daar moeten de meeste bezorgers al op toeleggen. Als je de niet vergoede onkosten van je brutoloon afhaalt, kom je in veel gevallen niet eens op het minimumloon uit.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:34 schreef blijevis het volgende:
[..]
Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |