abonnement Unibet Coolblue
pi_182192103
Zou die Irakees nou zelf niet beseft hebben dat hij al waarschijnlijk vanaf zijn vorige veroordeling onder een vergrootglas lag en dat al zijn doen en laten op de voet gevolgd werd? Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat dit gewoon een domme huis, tuin en keuken wannabe terrorist was en geen gladde jongen die weet hoe hij onder de radar moet blijven. Alles en iedereen die daar over de vloer kwam was onmiddellijk verdacht en zodoende hebben ze er dus 7 kunnen pakken. prutsers zijn het, godzijdank.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182192676
Heb net het gesprek gezien met Rutte, vond dat alles behalve geruststellend. Ik begrijp dat criminelen rechten hebben en dat we in een rechtstaat wonen, maar dat deze veroordeelde terroristen dan nog steeds rechten hebben vind ik onbegrijpelijk.

Amerika deed het onder Bush, waar terroristen en zelfs verdachten van terrorisme zonder proces direct naar Guantanamo Bay gingen, zo ver wil ik nog niet gaan. Maar als je weet dat deze heren levensgevaarlijk zijn en het is bewezen. Dan mag er van mij best hier in Nederland een Guantanamo Bay zijn waar we onderscheidt maken tussen gewone criminelen en terroristen. Een terrorist is in mijn ogen het zwaarste delict/misdrijf die je in ons rechtstaat kunt plegen. Deze mensen hebben geen rechten, dat moet je hun zo snel mogelijk afpakken. Ze zullen altijd een gevaar zijn voor onze samenleving, niet voor een persoon maar voor elke Nederlander wie dat maar mag zijn. Dat mag de overheid nooit te licht opvatten. En met oorlogen tegen het terrorisme moet je juist daarom ook oorlogsrecht of terreurrecht toepassen dat veel verder gaat dan ons strafrecht.
pi_182192727
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:34 schreef MakkieR het volgende:
Heb net het gesprek gezien met Rutte, vond dat alles behalve geruststellend. Ik begrijp dat criminelen rechten hebben en dat we in een rechtstaat wonen, maar dat deze veroordeelde terroristen dan nog steeds rechten hebben vind ik onbegrijpelijk.

Amerika deed het onder Bush, waar terroristen en zelfs verdachten van terrorisme zonder proces direct naar Guantanamo Bay gingen, zo ver wil ik nog niet gaan. Maar als je weet dat deze heren levensgevaarlijk zijn en het is bewezen. Dan mag er van mij best hier in Nederland een Guantanamo Bay zijn waar we onderscheidt maken tussen gewone criminelen en terroristen. Een terrorist is in mijn ogen het zwaarste delict/misdrijf die je in ons rechtstaat kunt plegen. Deze mensen hebben geen rechten, dat moet je hun zo snel mogelijk afpakken. Ze zullen altijd een gevaar zijn voor onze samenleving, niet voor een persoon maar voor elke Nederlander wie dat maar mag zijn. Dat mag de overheid nooit te licht opvatten. En met oorlogen tegen het terrorisme moet je juist daarom ook oorlogsrecht of terreurrecht toepassen dat veel verder gaat dan ons strafrecht.
^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182192733
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wordt gewoon moe van dat eeuwige Martin Vrijland complotdenken. Mijn tijd ook niet echt waard om daar weer tegen in te gaan.

Blij met de nieuwe wetgeving iig, want ik verwacht dit soort zaken steeds meer te gaan zien :)
Ga je juist minder zien denk ik, die lui gaan steeds minder gebruik maken van internet en telefonie en daardoor compleet uit het zicht van de inlichtingendienst.
  vrijdag 28 september 2018 @ 21:20:10 #125
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182193588
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:04 schreef Hathor het volgende:
Zou die Irakees nou zelf niet beseft hebben dat hij al waarschijnlijk vanaf zijn vorige veroordeling onder een vergrootglas lag en dat al zijn doen en laten op de voet gevolgd werd? Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat dit gewoon een domme huis, tuin en keuken wannabe terrorist was en geen gladde jongen die weet hoe hij onder de radar moet blijven. Alles en iedereen die daar over de vloer kwam was onmiddellijk verdacht en zodoende hebben ze er dus 7 kunnen pakken. prutsers zijn het, godzijdank.
Deze wel ja. Maar je kan nu op een aanslag wachten want er lopen hier genoeg van dit soort idioten rond. Als ze beter georganiseerd zijn is er geen houden aan ...
"Hoka Hey!"
pi_182195420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:34 schreef MakkieR het volgende:
Heb net het gesprek gezien met Rutte, vond dat alles behalve geruststellend. Ik begrijp dat criminelen rechten hebben en dat we in een rechtstaat wonen, maar dat deze veroordeelde terroristen dan nog steeds rechten hebben vind ik onbegrijpelijk.

Amerika deed het onder Bush, waar terroristen en zelfs verdachten van terrorisme zonder proces direct naar Guantanamo Bay gingen, zo ver wil ik nog niet gaan. Maar als je weet dat deze heren levensgevaarlijk zijn en het is bewezen. Dan mag er van mij best hier in Nederland een Guantanamo Bay zijn waar we onderscheidt maken tussen gewone criminelen en terroristen. Een terrorist is in mijn ogen het zwaarste delict/misdrijf die je in ons rechtstaat kunt plegen. Deze mensen hebben geen rechten, dat moet je hun zo snel mogelijk afpakken. Ze zullen altijd een gevaar zijn voor onze samenleving, niet voor een persoon maar voor elke Nederlander wie dat maar mag zijn. Dat mag de overheid nooit te licht opvatten. En met oorlogen tegen het terrorisme moet je juist daarom ook oorlogsrecht of terreurrecht toepassen dat veel verder gaat dan ons strafrecht.
Eens.

Het is uitermate achterlijk dat deze barbaren nog rechten hebben. Ze zouden überhaupt niet als mensen gezien moeten worden, dan is het heel snel opgelost.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:07:42 #127
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182195455
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik hoorde Rutte net zeggen dat hij niets weet over een locatie en volgens hem “ook de veiligheidsdiensten niet”.
Die hele locatie maakt ook geen flikker uit.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:09:41 #128
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182195502
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daar zorg ik niet voor hoor. Die wezens en hun aanverwanten willen niet integreren in de westerse maatschappij en gaan zelfs moorden omdat wij niet die verdorven ideologie en levenswijze willen aanhangen.

Niet naar mij wijzen.
En waarom willen ze niet integreren?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:10:06 #129
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182195508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Die hele wij/zij sfeer creeren moslims prima zelf hoor ;)
De polarisatie neemt aan beide kanten alleen maar toe ja. Dat is jammer.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:13:01 #130
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182195552
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Eens.

Het is uitermate achterlijk dat deze barbaren nog rechten hebben. Ze zouden überhaupt niet als mensen gezien moeten worden, dan is het heel snel opgelost.
Wacht, jij denkt serieus dat wanneer je mensen grondwettelijke rechten gaat ontnemen op 1 of andere manier, dat terrorisme niet meer voorkomt? Echt?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182195702
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:34 schreef MakkieR het volgende:
Heb net het gesprek gezien met Rutte, vond dat alles behalve geruststellend. Ik begrijp dat criminelen rechten hebben en dat we in een rechtstaat wonen, maar dat deze veroordeelde terroristen dan nog steeds rechten hebben vind ik onbegrijpelijk.

Amerika deed het onder Bush, waar terroristen en zelfs verdachten van terrorisme zonder proces direct naar Guantanamo Bay gingen, zo ver wil ik nog niet gaan. Maar als je weet dat deze heren levensgevaarlijk zijn en het is bewezen. Dan mag er van mij best hier in Nederland een Guantanamo Bay zijn waar we onderscheidt maken tussen gewone criminelen en terroristen. Een terrorist is in mijn ogen het zwaarste delict/misdrijf die je in ons rechtstaat kunt plegen. Deze mensen hebben geen rechten, dat moet je hun zo snel mogelijk afpakken. Ze zullen altijd een gevaar zijn voor onze samenleving, niet voor een persoon maar voor elke Nederlander wie dat maar mag zijn. Dat mag de overheid nooit te licht opvatten. En met oorlogen tegen het terrorisme moet je juist daarom ook oorlogsrecht of terreurrecht toepassen dat veel verder gaat dan ons strafrecht.
Ik denk dat met het huidige strafrecht deze terroristen ook veroordeeld zullen worden. Het is alleen zo dat de ten laste gelegde misdrijven(poging tot..) niet zwaar genoeg zullen zijn voor levenslang. Daar zal de rechtsstaat wederom falen.

In Engeland zijn ze bezig om terreurdaden door onderdanen onder hoogverraad te laten vallen. Dat zou Nederland ook moeten doen met 'Nederlanders' die hier aanslagen willen plegen. Dan kun je ze ook makkelijker tot levenslang veroordelen.

Op misdrijven(oorlogs-artikelen vooral) tegen de Staat staat nu al levenslang. Terrorisme zou daar prima onder kunnen vallen.

Deze gasten gaan niet langer dan 15-20 jaar krijgen. Let op mijn woorden.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:22:16 #132
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182195710
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wacht, jij denkt serieus dat wanneer je mensen grondwettelijke rechten gaat ontnemen op 1 of andere manier, dat terrorisme niet meer voorkomt? Echt?
Bij die mensen iig niet meer. Dat ga je toch niet ontkennen?
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:23:44 #133
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182195750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik denk dat met het huidige strafrecht deze terroristen ook veroordeeld zullen worden. Het is alleen zo dat de ten laste gelegde misdrijven(poging tot..) niet zwaar genoeg zullen zijn voor levenslang. Daar zal de rechtsstaat wederom falen.

In Engeland zijn ze bezig om terreurdaden door onderdanen onder hoogverraad te laten vallen. Dat zou Nederland ook moeten doen met 'Nederlanders' die hier aanslagen willen plegen. Dan kun je ze ook makkelijker tot levenslang veroordelen.

Op misdrijven(oorlogs-artikelen vooral) tegen de Staat staat nu al levenslang. Terrorisme zou daar prima onder kunnen vallen.

Deze gasten gaan niet langer dan 15-20 jaar krijgen. Let op mijn woorden.
Je bedoelt waarschijnlijk 15 tot 20 maanden?
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:31:51 #134
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182195936
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:22 schreef the-eye het volgende:

[..]

Bij die mensen iig niet meer. Dat ga je toch niet ontkennen?
Je eigen grondbeginselen aan laten tasten door sporadische acties van een stel malloten is je reinste idioterie natuurlijk. Sorry, maar alleen de allerzwaksten onder de ruggengraatlozen laten zichzelf chanteren door terroristen en gaan hun eigen rechtssysteem en vrijheden van de burgers die ze moeten beschermen, ondermijnen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:35:05 #135
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182196017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je eigen grondbeginselen aan laten tasten door sporadische acties van een stel malloten is je reinste idioterie natuurlijk. Sorry, maar alleen de allerzwaksten onder de ruggengraatlozen laten zichzelf chanteren door terroristen en gaan hun eigen rechtssysteem en vrijheden van de burgers die ze moeten beschermen, ondermijnen.
Een strijd win je niet met je principes maar door gemener dan de ander te zijn.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:36:15 #136
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182196049
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Een strijd win je niet met je principes maar door gemener dan de ander te zijn.
Precies. Beter voeren we hier een extremere vorm van de Sharia in. Dat zal ze leren. Gewoon meer vrijheden van je bevolking inperken. Kunt geen Islam opleggen als je land al volledig gecontroleerd wordt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182196063
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wacht, jij denkt serieus dat wanneer je mensen grondwettelijke rechten gaat ontnemen op 1 of andere manier, dat terrorisme niet meer voorkomt? Echt?
Waar zeg ik dat het niet meer voorkomt?

Ik zeg alleen dat ze een passende straf verdienen. Een straf die onmenselijk is. Net zo onmenselijk als de acties die zij ondernemen.
pi_182196097
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies. Beter voeren we hier een extremere vorm van de Sharia in. Dat zal ze leren. Gewoon meer vrijheden van je bevolking inperken. Kunt geen Islam opleggen als je land al volledig gecontroleerd wordt.
Achterlijke ideologiën als de sharia moet je juist bestrijden. Start de treinen richting het oosten maar weer op, dat scheelt al een hoop. Uitroeien die hap.

Normen en waarden doen er bij dat soort personen niet toe.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:38:56 #139
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182196103
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het niet meer voorkomt?

Ik zeg alleen dat ze een passende straf verdienen. Een straf die onmenselijk is. Net zo onmenselijk als de acties die zij ondernemen.
Je zegt dat het dan "heel snel opgelost is". Je insinueert heel sterk wat.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182196124
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je zegt dat het dan "heel snel opgelost is". Je insinueert heel sterk wat.
Dat zij niet meer zullen terugkeren in de maatschappij ja.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:39:44 #141
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182196129
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:38 schreef Infection het volgende:

[..]

Achterlijke ideologiën als de sharia moet je juist bestrijden. Start de treinen richting het oosten maar weer op, dat scheelt al een hoop. Uitroeien die hap.

Normen en waarden doen er bij dat soort personen niet toe.

Ah ja, goede oplossing is dan om normen en waarden er bij ons ook niet meer toe laten doen. 8)7
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182196137
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah ja, goede oplossing is dan om normen en waarden er bij ons ook niet meer toe laten doen. 8)7
Hoezo "bij ons"?

Terroristen zijn iets anders dan "ons"
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:40:22 #143
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182196143
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:39 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat zij niet meer zullen terugkeren in de maatschappij ja.
Symptoombestrijding is kennelijk een goed plan van aanpak volgens jou.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:40:59 #144
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182196151
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:40 schreef Infection het volgende:

[..]

Hoezo "bij ons"?

Terroristen zijn iets anders dan "ons"
Je wil je eigen grondwettelijke vrijheden aantasten om een marginaal probleem op te lossen. Dat is debiel natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:42:24 #145
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182196174
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies. Beter voeren we hier een extremere vorm van de Sharia in. Dat zal ze leren. Gewoon meer vrijheden van je bevolking inperken. Kunt geen Islam opleggen als je land al volledig gecontroleerd wordt.
Voel je, je wel helemaal lekker om dit soort barbaren tot je bevolking te rekenen? Dit is gewoon vuil wat je weg moet werken
pi_182196180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je wil je eigen grondwettelijke vrijheden aantasten om een marginaal probleem op te lossen. Dat is debiel natuurlijk.
Een marginaal probleem ja?

:')
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:49:04 #147
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182196320
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:42 schreef Infection het volgende:

[..]

Een marginaal probleem ja?

:')
Ja toch, investeer 10 miljoen in veilige trappen je redt meer levens.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:50:48 #148
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182196371
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:42 schreef the-eye het volgende:

[..]

Voel je, je wel helemaal lekker om dit soort barbaren tot je bevolking te rekenen? Dit is gewoon vuil wat je weg moet werken
Andere mensen als ongedierte afschilderen wat een goed eerste beginsel van een ander regime 70 jaar terug
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:54:57 #149
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182196432
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Andere mensen als ongedierte afschilderen wat een goed eerste beginsel van een ander regime 70 jaar terug
Weinig moslim terrorisme in die dagen. :+
pi_182198591
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk 15 tot 20 maanden?
15 tot 20 jaar is in mijn ogen nog steeds een te lichte straf. Niet zozeer om de lengte, want of iemand 20 maanden krijgt of 20 jaar. Dat maakt mij eigenlijk geen bal uit. Misschien is 20 jaar cel geven dan nog wel gevaarlijker dan 20 maanden cel, waarbij je de terrorist genade toont, en bij 20 jaar cel heeft de terrorist alle reden om te frustreren en daarmee je de samenleving na 14 jaar ( 1/3 strafvermindering) opzadelt met een levensgevaarlijk probleem.

Nee het gaat mij hier niet om de strafmaat, het gaat mij hier om nadenken over de veiligheid van onze samenleving in de toekomst. Terroristen als deze mensen zijn monsters in mijn ogen. Het zijn geen mensen en daarmee hebben ze geen mensenrechten. Zo moet de regering en ons rechtssysteem naar deze monsters kijken. Let dan vooral op de situatie die je achterlaat aan de volgende generatie, je kinderen en kleinkinderen die moeten gaan dealen met deze monsters. Als je een terrorist 20 jaar zou geven dan verschuif je een veel groter probleem naar je kinderen toe.

Dat is in mijn ogen onacceptabel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')