abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182171127
Ik kijk het programma nu een aantal weken op NPO3. Ondanks dat ik zelf niet met daten bezig ben vind ik het enorm fascinerend. Wat me vooral opvalt is dat de meeste dates in dat programma op niets uitlopen, zelfs als ze na afloop vertellen dat ze elkaar nog een keer willen zien.

Ik las laatst dit bericht:

https://www.telegraaf.nl/(...)taanden-in-nederland

Aantal alleenstaanden is sterk gegroeid de afgelopen tientallen jaren en volgens dit bericht zijn het er nu zo'n 3 miljoen.

Ik heb het idee dat een groot deel niet vrijwillig alleenstaand is. Hoe zou het dan komen dat veel mensen geen partner kunnen vinden? Hebben mensen te hoge verwachtingen of is het iets anders?
  donderdag 27 september 2018 @ 20:51:53 #2
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182171367
Tjah wat is het in het programma waarop ze elkaar afwijzen?

Bedoel ik kijk het ook af en toe, heb vooral het idee dat ze elkaar niet perfect vinden. Dus zelf zou ik het erin zoeken dat mensen misschien onrealistisch zijn in hun verwachtingen en wensen.

Laatst ook die oude vrouw en man, ik weet niet of je die ook hebt gezien. Maar die vrouw wou hem ook niet, ging nog op zoek naar de prins op het witte paard terwijl ze 60+ was ofzo. Ik zag niks mis/raars aan hem, hij was gewoon geschikt. Maar ze willen gewoon niet. Dus ja dan blijven ze vrijgezel. Ik weet niet in hoeverre dit door te voeren is naar mensen die niet op tv zijn, maar bij dat programma viel me dat wel erg op.

Iedereen/veel mensen wil eigenlijk meer dan ze kunnen krijgen en niks is goed genoeg (wat betreft dat programma dus volgens mij)

Ook naar mijn idee geen toeval dat zij juist in zo'n programma zitten, dat speelt ook wel mee, de gemiddelde persoon die wel normale relaties heeft en kan krijgen komt daar ook niet terecht dus ja, wat is de kans dat het dan wel lukt als je 2 van dat soort mensen koppelt en op tv zet?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182171399
Ik heb zelf altijd gedacht dat als je echt actief op zoek gaat, het veelal uit zal lopen op teleurstelling. Liefde overkomt je, je kan niet zomaar lukraak 100 mensen afgaan en hopen dat er dan ergens chemie voelt.

Liefde moet je tegenaan lopen, of het gebeurd niet. Sommige mensen overkomt het, sommigen niet. Maar veel mensen vinden het lastig dat ze blijkbaar geen relatiemateriaal zijn en forceren het dan, wat vaak teleurstellend eindigt.

En dan ook nog eens de maatschappij die steeds meer op het individu ingesteld raakt. Genoeg vrouwen en mannen van 35 die heel graag een relatie willen maar totaal niet in staat zijn om te delen. :P
-nee-
pi_182173907
Ja dat vind ik ook bij dat first dates programma, vaak zeggen die mannen dat ze wel nog een keer willen afspreken maar zeggen de vrouwen dat ze het liever bij 'vrienden zijn' houden, maar bij de laatste aflevering zeiden meerdere vrouwen ook wat ze hoopten: Een vonk, een man die hen het hoofd op hol brengt, passie. Al die mannen gaan gewoon een vriendelijk praatje met die vrouwen maken en dan eindigt het ook 'als vrienden'. Mannen moeten flirten, teasen, uitdagen etc., en als de vrouw dan zegt 'Ja ik wil nog wel een keer afspreken' zeggen 'Ik hou het liever bij vrienden zijn'.
pi_182174581
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb zelf altijd gedacht dat als je echt actief op zoek gaat, het veelal uit zal lopen op teleurstelling. Liefde overkomt je, je kan niet zomaar lukraak 100 mensen afgaan en hopen dat er dan ergens chemie voelt.

Liefde moet je tegenaan lopen, of het gebeurd niet. Sommige mensen overkomt het, sommigen niet. Maar veel mensen vinden het lastig dat ze blijkbaar geen relatiemateriaal zijn en forceren het dan, wat vaak teleurstellend eindigt.

En dan ook nog eens de maatschappij die steeds meer op het individu ingesteld raakt. Genoeg vrouwen en mannen van 35 die heel graag een relatie willen maar totaal niet in staat zijn om te delen. :P
Als je veel date is de kans dat je tegen iemand aanloopt gewoon groter.

En ja, teleurstelling hoort erbij. Al is het vaak ook leuk als het bij een aantal dates blijft. Je moet toch wat in de tijd tussen relaties. ;)
pi_182177044
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:51 schreef mercimarci het volgende:
Tjah wat is het in het programma waarop ze elkaar afwijzen?

Bedoel ik kijk het ook af en toe, heb vooral het idee dat ze elkaar niet perfect vinden. Dus zelf zou ik het erin zoeken dat mensen misschien onrealistisch zijn in hun verwachtingen en wensen.

Laatst ook die oude vrouw en man, ik weet niet of je die ook hebt gezien. Maar die vrouw wou hem ook niet, ging nog op zoek naar de prins op het witte paard terwijl ze 60+ was ofzo. Ik zag niks mis/raars aan hem, hij was gewoon geschikt. Maar ze willen gewoon niet. Dus ja dan blijven ze vrijgezel. Ik weet niet in hoeverre dit door te voeren is naar mensen die niet op tv zijn, maar bij dat programma viel me dat wel erg op.

Iedereen/veel mensen wil eigenlijk meer dan ze kunnen krijgen en niks is goed genoeg (wat betreft dat programma dus volgens mij)

Ook naar mijn idee geen toeval dat zij juist in zo'n programma zitten, dat speelt ook wel mee, de gemiddelde persoon die wel normale relaties heeft en kan krijgen komt daar ook niet terecht dus ja, wat is de kans dat het dan wel lukt als je 2 van dat soort mensen koppelt en op tv zet?
Dit gezeur weer.... Veel vinden elkaar ook wel leuk, en ja afwijzing van sommige leuke oude mannen waar niks mis mee is door oude vrouwen (waarbij de leeftijd vreemd genoeg ineens relevant is maar van de man njet) terzijde, veel afwijzing komt gewoon omdat vrouwen emotioneel onafhankelijker zijn, aangezien zij meestal niet seksverslaafd zijn en mannen wel. Kun je het nuchtere mensen met een alcoholvoorraad aanrekenen als ze geen vrienden willen zijn met aardige alcoholisten die altijd aandringen op een afspraak met alcohol erbij? Of rijke mensen waartegen arme sloebers heel vriendelijk doen, die altijd aansturen op uitjes waarbij veel geld wordt uitgegeven en er voor hen betaald wordt?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 28 september 2018 @ 00:29:28 #7
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182177063
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 00:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit gezeur weer.... Veel vinden elkaar ook wel leuk, en ja afwijzing van sommige leuke oude mannen waar niks mis mee is door oude vrouwen (waarbij de leeftijd vreemd genoeg ineens relevant is maar van de man njet) terzijde, veel afwijzing komt gewoon omdat vrouwen emotioneel onafhankelijker zijn, aangezien zij meestal niet seksverslaafd zijn en mannen wel. Kun je het nuchtere mensen met een alcoholvoorraad aanrekenen als ze geen vrienden willen zijn met aardige alcoholisten die altijd aandringen op een afspraak met alcohol erbij? Of rijke mensen waartegen arme sloebers heel vriendelijk doen, die altijd aansturen op uitjes waarbij veel geld wordt uitgegeven en er voor hen betaald wordt?
Kan je het nog eens uitleggen maar nu begrijpelijk?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182178672
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 00:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit gezeur weer.... Veel vinden elkaar ook wel leuk, en ja afwijzing van sommige leuke oude mannen waar niks mis mee is door oude vrouwen (waarbij de leeftijd vreemd genoeg ineens relevant is maar van de man njet) terzijde, veel afwijzing komt gewoon omdat vrouwen emotioneel onafhankelijker zijn, aangezien zij meestal niet seksverslaafd zijn en mannen wel. Kun je het nuchtere mensen met een alcoholvoorraad aanrekenen als ze geen vrienden willen zijn met aardige alcoholisten die altijd aandringen op een afspraak met alcohol erbij? Of rijke mensen waartegen arme sloebers heel vriendelijk doen, die altijd aansturen op uitjes waarbij veel geld wordt uitgegeven en er voor hen betaald wordt?
Wat lees ik hier zeg! :D
pi_182178792
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 00:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit gezeur weer.... Veel vinden elkaar ook wel leuk, en ja afwijzing van sommige leuke oude mannen waar niks mis mee is door oude vrouwen (waarbij de leeftijd vreemd genoeg ineens relevant is maar van de man njet) terzijde, veel afwijzing komt gewoon omdat vrouwen emotioneel onafhankelijker zijn, aangezien zij meestal niet seksverslaafd zijn en mannen wel. Kun je het nuchtere mensen met een alcoholvoorraad aanrekenen als ze geen vrienden willen zijn met aardige alcoholisten die altijd aandringen op een afspraak met alcohol erbij? Of rijke mensen waartegen arme sloebers heel vriendelijk doen, die altijd aansturen op uitjes waarbij veel geld wordt uitgegeven en er voor hen betaald wordt?
Als dit jouw ervaring met mannen is moet je misschien hulp gaan zoeken. Als ik naar je pohi kijk ben je niet echt realistisch naar mannen en de liefde. Sterkte ermee!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:41:15 #10
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_182178982
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 00:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit gezeur weer.... Veel vinden elkaar ook wel leuk, en ja afwijzing van sommige leuke oude mannen waar niks mis mee is door oude vrouwen (waarbij de leeftijd vreemd genoeg ineens relevant is maar van de man njet) terzijde, veel afwijzing komt gewoon omdat vrouwen emotioneel onafhankelijker zijn, aangezien zij meestal niet seksverslaafd zijn en mannen wel. Kun je het nuchtere mensen met een alcoholvoorraad aanrekenen als ze geen vrienden willen zijn met aardige alcoholisten die altijd aandringen op een afspraak met alcohol erbij? Of rijke mensen waartegen arme sloebers heel vriendelijk doen, die altijd aansturen op uitjes waarbij veel geld wordt uitgegeven en er voor hen betaald wordt?
Pff.. Dit gezeur weer.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_182179041
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 00:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit gezeur weer.... Veel vinden elkaar ook wel leuk, en ja afwijzing van sommige leuke oude mannen waar niks mis mee is door oude vrouwen (waarbij de leeftijd vreemd genoeg ineens relevant is maar van de man njet) terzijde, veel afwijzing komt gewoon omdat vrouwen emotioneel onafhankelijker zijn, aangezien zij meestal niet seksverslaafd zijn en mannen wel. Kun je het nuchtere mensen met een alcoholvoorraad aanrekenen als ze geen vrienden willen zijn met aardige alcoholisten die altijd aandringen op een afspraak met alcohol erbij? Of rijke mensen waartegen arme sloebers heel vriendelijk doen, die altijd aansturen op uitjes waarbij veel geld wordt uitgegeven en er voor hen betaald wordt?
Heb je gezopen ofzo?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 28 september 2018 @ 08:03:16 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182179163
Het heeft gewoon te maken met hoe iemand jou laat voelen. Tegenwoordig willen mensen die verliefde gevoelens en emotionele verbondenheid voelen daarna.

Maar er zijn veel factoren die hierbij een rol spelen, en 1 van de belangrijkste factor is het verhaal. Hoe ontmoeten mensen elkaar, wat gebeurt er allemaal waardoor mensen zich min of meer de plicht voelen om loyaal te blijven aan het ander?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182179383
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 00:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit gezeur weer.... Veel vinden elkaar ook wel leuk, en ja afwijzing van sommige leuke oude mannen waar niks mis mee is door oude vrouwen (waarbij de leeftijd vreemd genoeg ineens relevant is maar van de man njet) terzijde, veel afwijzing komt gewoon omdat vrouwen emotioneel onafhankelijker zijn, aangezien zij meestal niet seksverslaafd zijn en mannen wel. Kun je het nuchtere mensen met een alcoholvoorraad aanrekenen als ze geen vrienden willen zijn met aardige alcoholisten die altijd aandringen op een afspraak met alcohol erbij? Of rijke mensen waartegen arme sloebers heel vriendelijk doen, die altijd aansturen op uitjes waarbij veel geld wordt uitgegeven en er voor hen betaald wordt?
Wat een ongelooflijk slechte verbanden leg je. En misschien moet je zoals eerder gezegd eens iets doen aan de mensen in je omgeving, want schijnbaar geldt de mentaliteit van die mannen voor de rest van de wereld. En schijnbaar geldt jouw eigen mentaliteit over hoe elke vrouw wereldwijd denkt.
Er zijn genoeg mannen die emotioneel afhankelijk zijn. Er zijn ook genoeg vrouwen die seksverslaafd zijn. Ik denk niet dat je dat zomaar over 1 kam kan scheren per geslacht. Wat nou als je seksverslaafd bent, maar ook emotioneel afhankelijk? In welk hokje moeten we je dan plaatsen?
I'm not arguing; I'm explaining why I'm right
pi_182179814
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 00:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit gezeur weer.... Veel vinden elkaar ook wel leuk, en ja afwijzing van sommige leuke oude mannen waar niks mis mee is door oude vrouwen (waarbij de leeftijd vreemd genoeg ineens relevant is maar van de man njet) terzijde, veel afwijzing komt gewoon omdat vrouwen emotioneel onafhankelijker zijn, aangezien zij meestal niet seksverslaafd zijn en mannen wel. Kun je het nuchtere mensen met een alcoholvoorraad aanrekenen als ze geen vrienden willen zijn met aardige alcoholisten die altijd aandringen op een afspraak met alcohol erbij? Of rijke mensen waartegen arme sloebers heel vriendelijk doen, die altijd aansturen op uitjes waarbij veel geld wordt uitgegeven en er voor hen betaald wordt?
Jij hebt als femcel echt een heel verkeerd beeld van mannen.
pi_182180183
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 00:29 schreef mercimarci het volgende:

Kan je het nog eens uitleggen maar nu begrijpelijk?
Alleen in de liefde hebben mannen vrouwen meer nodig dan andersom en dat is onverdraaglijk voor hen.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb zelf altijd gedacht dat als je echt actief op zoek gaat, het veelal uit zal lopen op teleurstelling. Liefde overkomt je, je kan niet zomaar lukraak 100 mensen afgaan en hopen dat er dan ergens chemie voelt.

Liefde moet je tegenaan lopen, of het gebeurd niet. Sommige mensen overkomt het, sommigen niet. Maar veel mensen vinden het lastig dat ze blijkbaar geen relatiemateriaal zijn en forceren het dan, wat vaak teleurstellend eindigt.

En dan ook nog eens de maatschappij die steeds meer op het individu ingesteld raakt. Genoeg vrouwen en mannen van 35 die heel graag een relatie willen maar totaal niet in staat zijn om te delen. :P
Mee eens, mensen zeggen altijd maar "als je liefde wil moet je er iets voor doen, het komt niet vanzelf". En dan krijg je dus dat mensen denken dat als ze maar genoeg hun best doen, ze ook er recht op hebben dat het lukt. Alsof er geen andere persoon met een mening in het spel is.

quote:
99s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:16 schreef bijdehand het volgende:

Als dit jouw ervaring met mannen is moet je misschien hulp gaan zoeken. Als ik naar je pohi kijk ben je niet echt realistisch naar mannen en de liefde. Sterkte ermee!
Heb al hulp gezocht, bij de gemeente en mijn werkgever, en door deze steun kan ik nu alleen wonen

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:24 schreef Djenuziz het volgende:
Wat een ongelooflijk slechte verbanden leg je. En misschien moet je zoals eerder gezegd eens iets doen aan de mensen in je omgeving, want schijnbaar geldt de mentaliteit van die mannen voor de rest van de wereld. En schijnbaar geldt jouw eigen mentaliteit over hoe elke vrouw wereldwijd denkt.
Er zijn genoeg mannen die emotioneel afhankelijk zijn. Er zijn ook genoeg vrouwen die seksverslaafd zijn. Ik denk niet dat je dat zomaar over 1 kam kan scheren per geslacht. Wat nou als je seksverslaafd bent, maar ook emotioneel afhankelijk? In welk hokje moeten we je dan plaatsen?
Waarom leg ik slechte verbanden? Alle mensen waar ik iets aan kon doen zijn al weg uit mijn omgeving. Ik zeg niet dat mijn mentaliteit voor iedere vrouw geldt, maar als ik had gezegd "ik vind" zou je er dan uberhaupt op gereageerd hebben?
Seksverslaafde vrouwen hebben het makkelijker, maar misschien niet voor een relatie. Emotioneel onafhankelijke, seksverslaafde mannen zijn die waar veel mannen in dit forum naar opkijken, van die Chad types, en dat zou dan pas moeten lukken voor een man (begrijp ik iig uit veel posts hier) als de man tot de 10% knapste mannen behoort en bijna alle vrouwen kan krijgen. Hij is dan niet emotioneel onafhankelijk van vrouwen, maar wel van de individuele vrouw. Hoewel dat eigenlijk bijna altijd al zo is, zo snel vinden mannen een vrouw niet onvervangbaar. Echt onafhankelijk zijn die mgtow mannen die blij zijn als ze single zijn, van bijv het single topic

quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:01 schreef Jaeger85 het volgende:

Jij hebt als femcel echt een heel verkeerd beeld van mannen.
Dus mannen willen vaak het liefst een platonische relatie, of niet vaker dan 1x per maand seks want ze hebben vaak hoofdpijn?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182180496
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Alleen in de liefde hebben mannen vrouwen meer nodig dan andersom en dat is onverdraaglijk voor hen.

[..]

Mee eens, mensen zeggen altijd maar "als je liefde wil moet je er iets voor doen, het komt niet vanzelf". En dan krijg je dus dat mensen denken dat als ze maar genoeg hun best doen, ze ook er recht op hebben dat het lukt. Alsof er geen andere persoon met een mening in het spel is.

[..]

Heb al hulp gezocht, bij de gemeente en mijn werkgever, en door deze steun kan ik nu alleen wonen

[..]

Waarom leg ik slechte verbanden? Alle mensen waar ik iets aan kon doen zijn al weg uit mijn omgeving. Ik zeg niet dat mijn mentaliteit voor iedere vrouw geldt, maar als ik had gezegd "ik vind" zou je er dan uberhaupt op gereageerd hebben?
Seksverslaafde vrouwen hebben het makkelijker, maar misschien niet voor een relatie. Emotioneel onafhankelijke, seksverslaafde mannen zijn die waar veel mannen in dit forum naar opkijken, van die Chad types, en dat zou dan pas moeten lukken voor een man (begrijp ik iig uit veel posts hier) als de man tot de 10% knapste mannen behoort en bijna alle vrouwen kan krijgen. Hij is dan niet emotioneel onafhankelijk van vrouwen, maar wel van de individuele vrouw. Hoewel dat eigenlijk bijna altijd al zo is, zo snel vinden mannen een vrouw niet onvervangbaar. Echt onafhankelijk zijn die mgtow mannen die blij zijn als ze single zijn, van bijv het single topic

[..]

Dus mannen willen vaak het liefst een platonische relatie, of niet vaker dan 1x per maand seks want ze hebben vaak hoofdpijn?
Mijn hemel. :X
pi_182180783
Vroeger waren er altijd een paar mensen in een groot gezin die niet aan de man of vrouw kwamen. Die gingen dan of het klooster in of gingen met een alleenstaande broer of zus samenwonen.Omdat mensen niet meer onder druk worden gezet om met iemand te trouwen, is die groep tegenwoordig groter geworden, maar in principe blijft het nog steeds dezelfde groep die niemand kan vinden.

Overigens is het best moeilijk om iemand te vinden waarbij er echt een wederzijdse klik is. Meestal moet zo'n gevoel groeien en leer je pas echt iemand kennen na een aantal maanden. Tel daarbij op dat First Dates een blind date is. Ik vind het dan ook niet gek dat veel mensen daar niet verder daten. Je wordt aan een wildvreemde voorgesteld, waar je misschien in een normale sociale setting nooit mee zou zijn omgegaan, laat staan daten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ambystoma_mexicanum op 28-09-2018 12:45:52 ]
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182181188
Ik weet niet of het waar is dat zo'n groot gedeelte onvrijwillig single is. Ik denk dat misschien het idee dat je per se een partner moet hebben een beetje weg aan het ebben is, en dat je dus wellicht inderdaad hogere eisen stelt. Why settle for less, dat idee.
pi_182182282
Het is toch gewoon heel normaal dat je niet iedereen die je tegenkomt leuk genoeg vindt voor een relatie? Dit zijn mensen die elkaar nooit eerder hebben gesproken dus zo gek vind ik het niet dat hier vaker niet dan wel een echte match uit komt. En dan zijn er ook nog die mensen die eigenlijk alleen maar mee doen omdat ze op tv komen. Er zijn overigens bij First Dates ook gewoon succesverhalen, zo hebben ze een hele serie gemaakt met stellen die een relatie aan het programma hebben overgehouden die nog eens kwamen eten in het restaurant.

En dat er steeds meer alleenstaanden zijn heeft volgens mij te maken met het feit dat mensen individualistischer zijn dan vroeger én met het feit dat er steeds meer 'oudere' alleenstaanden zijn. Het aantal scheidingen is ook hoger dan vroeger. In 1950 was het nog 3 echtscheidingen per 1000 echtparen. In 2016 al 9,9 echtscheidingen per 1000 echtparen. (6.462 stellen vs. 33.414 stellen). Waarschijnlijk ook ingegeven door de onafhankelijkheid van de vrouw, die kan steeds beter haar eigen boontjes doppen dus dan is vertrekken makkelijker dan vroeger.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_182182610
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:26 schreef Yesse het volgende:
Het is toch gewoon heel normaal dat je niet iedereen die je tegenkomt leuk genoeg vindt voor een relatie? Dit zijn mensen die elkaar nooit eerder hebben gesproken dus zo gek vind ik het niet dat hier vaker niet dan wel een echte match uit komt. En dan zijn er ook nog die mensen die eigenlijk alleen maar mee doen omdat ze op tv komen. Er zijn overigens bij First Dates ook gewoon succesverhalen, zo hebben ze een hele serie gemaakt met stellen die een relatie aan het programma hebben overgehouden die nog eens kwamen eten in het restaurant.

En dat er steeds meer alleenstaanden zijn heeft volgens mij te maken met het feit dat mensen individualistischer zijn dan vroeger én met het feit dat er steeds meer 'oudere' alleenstaanden zijn. Het aantal scheidingen is ook hoger dan vroeger. In 1950 was het nog 3 echtscheidingen per 1000 echtparen. In 2016 al 9,9 echtscheidingen per 1000 echtparen. (6.462 stellen vs. 33.414 stellen). Waarschijnlijk ook ingegeven door de onafhankelijkheid van de vrouw, die kan steeds beter haar eigen boontjes doppen dus dan is vertrekken makkelijker dan vroeger.
Die onafhankelijkheid van mijn ex kostte mij anders tonnen. :D

Ik denk meer dat het te maken heeft met een totaal ander wereldbeeld. In de 50er jaren kreeg je levenslang alimentatie, maar was het wel een schande als je gescheiden was.
pi_182182758
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn hemel. :X
Ik snap er ook helemaal niks van.
pi_182183775
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik weet niet of het waar is dat zo'n groot gedeelte onvrijwillig single is. Ik denk dat misschien het idee dat je per se een partner moet hebben een beetje weg aan het ebben is, en dat je dus wellicht inderdaad hogere eisen stelt. Why settle for less, dat idee.
Dat ja, toen ik na 14 jaar weer alleen kwam te staan had ik ook geen zin om alleen te blijven, maar eens je lekker je gang in alles kan doen is het toch wel zwaar om weer rekening met anderen te gaan houden.
pi_182183963
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:40 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dat ja, toen ik na 14 jaar weer alleen kwam te staan had ik ook geen zin om alleen te blijven, maar eens je lekker je gang in alles kan doen is het toch wel zwaar om weer rekening met anderen te gaan houden.
Dit ja, minder noodzaak om maar een partner te hebben, je hebt nu veel meer vrijheid en zelfstandigheid om geen paria te hoeven zijn. Dat brengt ook met zich mee dat er minder snel concessies gedaan hoeven en willen worden, dus minder sjoege om aan een relatie te beginnen en er in te blijven als het niet (voldoende) bevalt.
Kun je nog steeds liever niet of echt onvrijwillig single zijn natuurlijk..
pi_182184814
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:51 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Kun je nog steeds liever niet of echt onvrijwillig single zijn natuurlijk..
mwoa, ben iets meer dan een jaar single geweest en had wel 10 keer een relatie kunnen beginnen. Als je echt niet alleen wil zijn is dat geen probleem hoor
  vrijdag 28 september 2018 @ 13:48:39 #25
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182184918
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:09 schreef Aristai het volgende:
Ja dat vind ik ook bij dat first dates programma, vaak zeggen die mannen dat ze wel nog een keer willen afspreken maar zeggen de vrouwen dat ze het liever bij 'vrienden zijn' houden, maar bij de laatste aflevering zeiden meerdere vrouwen ook wat ze hoopten: Een vonk, een man die hen het hoofd op hol brengt, passie. Al die mannen gaan gewoon een vriendelijk praatje met die vrouwen maken en dan eindigt het ook 'als vrienden'. Mannen moeten flirten, teasen, uitdagen etc., en als de vrouw dan zegt 'Ja ik wil nog wel een keer afspreken' zeggen 'Ik hou het liever bij vrienden zijn'.
Ja en helaas blijft die passie wel uit als je er te veel op rekent.
Denk dat veel mensen pas na een tijdje zich meer op hun gemak voelen en minder voorzichtig worden, tot die tijd moet dat vlammetje een beetje gevoed worden door beide partijen.
  vrijdag 28 september 2018 @ 14:03:55 #26
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182185149
Ik ben begonnen de Britse te kijken en kijk ook weleens de Nederlandse. In mijn optiek is de bereidheid om nog eens af te spreken groter bij de Britten. Alleen loopt het daar dan ook vaker alsnog op niks uit. Bij de Nederlandse lijken ze (voornamelijk de vrouwen) überhaupt minder open te staan voor een tweede date. Ik weet niet of iemand die beide kijkt/gekeken heeft mijn observatie deelt.
  vrijdag 28 september 2018 @ 14:11:47 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182185262
Laten we vooropstellen dat First dates natuurlijk verre van representatief is voor de werkelijkheid. Mensen worden zonder, ooit eerder contact te hebben gehad, tegenover elkaar gezet. Daarbij ook nog voor de camera's, waardoor mensen zich toch ook anders gaan gedragen.

Dan is het gewoon een kwestie van geluk wanneer er een wederzijdse vonk is. Dat dat niet altijd gebeurt bij mensen die op zichzelf heel prima zijn is niet raar omdat er ook van alles meespeelt dat je niet ziet. Elkaars geur speelt bijvoorbeeld heel erg mee in de mate waarin je opgewonden raakt. En eisenlijstjes worden als het erop aankomt grotendeels in de prullenbak gegooid.

Dat mannen sneller ja zeggen begrijp ik ook. Die staan meer open voor seks zonder verder relatiedoel.
  vrijdag 28 september 2018 @ 14:16:25 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182185320
En dat er meer mensen single zijn is ook wel verklaarbaar. Er wordt minder druk op mensen gelegd om maar te trouwen met iemand en de keuze is groter. Dus trouwen met iemand die je eigenlijk niet leuk vind hoeft ook niet meer.
  vrijdag 28 september 2018 @ 14:48:41 #29
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_182185803
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik weet niet of het waar is dat zo'n groot gedeelte onvrijwillig single is. Ik denk dat misschien het idee dat je per se een partner moet hebben een beetje weg aan het ebben is, en dat je dus wellicht inderdaad hogere eisen stelt. Why settle for less, dat idee.
Je kan je ook afvragen hoeveel zitten onvrijwillig in een relatie?
Denk dat die factor substantieel is, in mijn omgeving vermoed ik dat enkele stelletjes samen zijn omdat er niks beters langs kwam en de maatschappij van ze verlangde om een partner te hebben.
Dat levert dus een scheve relatie waarbij 1 of 2 niet helemaal gelukkig zijn in deze relatie.

Moet ook bekennen dat ik het ook heb zien verbeteren tussen stelletjes in mijn omgeving die echt wel van elkaar zijn gaan houden ook op romantisch gebied.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_182189561
Te hoge verwachtingen van hetgeen wat wij 'liefde' noemen, daarnaast, eisenpakketten, verwaande houdingen, grootheidswaanzin, en ingeprente ideaalbeelden.

Het moet ook allemaal snel en direct, zonder risico. Een soort relatie-garantie, met name voor vrouwen. Het moment lijkt minder belangrijk te zijn dan wat je er op sociaal-maatschappelijk gebied uit kunt halen in de toekomst.

Kortom angst, individualisering, materialisme en idealisme zijn belangrijke factoren.

Meer NOW en minder WHAT-IF.

[ Bericht 28% gewijzigd door Cockwhale op 28-09-2018 17:44:31 ]
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:46:52 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182196267
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:39 schreef Cockwhale het volgende:
Te hoge verwachtingen van hetgeen wat wij 'liefde' noemen, daarnaast, eisenpakketten, verwaande houdingen, grootheidswaanzin, en ingeprente ideaalbeelden.

Het moet ook allemaal snel en direct, zonder risico. Een soort relatie-garantie, met name voor vrouwen. Het moment lijkt minder belangrijk te zijn dan wat je er op sociaal-maatschappelijk gebied uit kunt halen in de toekomst.

Kortom angst, individualisering, materialisme en idealisme zijn belangrijke factoren.

Meer NOW en minder WHAT-IF.
Ja, of niet alle mensen passen bij elkaar. Dat kan ook natuurlijk.
pi_182197255
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:46 schreef Hexagon het volgende:

Ja, of niet alle mensen passen bij elkaar. Dat kan ook natuurlijk.
Maar ja wanneer is dat ook. Daar verschilt de mening ook over.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 29 september 2018 @ 10:27:14 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182201219
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 00:47 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar ja wanneer is dat ook. Daar verschilt de mening ook over.
Dat is toch niet aan wie dan ook te bepalen dan aan die mensen zelf?

Iemand aantrekkelijk vinden is een proces waarbij veel komt kijken. Maar het is niet een exacte wetenschap waarbij je goed of fout kunt zitten.
pi_182210031
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:27 schreef Hexagon het volgende:

Dat is toch niet aan wie dan ook te bepalen dan aan die mensen zelf?

Iemand aantrekkelijk vinden is een proces waarbij veel komt kijken. Maar het is niet een exacte wetenschap waarbij je goed of fout kunt zitten.
Nee, jammer genoeg niet. Want mensen weten soms ook niet 100% wat ze willen en kunnen het dan niet zelf ineens bepalen of ze weten het wel maar dan krijg je soms alsnog verschillende meningen als "Probeer het gewoon, je bent veel te kieskeurig" of "Je weet toch gelijk al dat het niks wordt als de eerste date niks is, gelijk afkappen". Vaak nog deze meningen bij 1 situatie door verschillende mensen zoals altijd. Je weet nooit of de keuze die je maakte de juiste was.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182210098
In het kabinetsakkoord is ook opgenomen om van al die singles af te komen, we gaan beginnen met uithuwelijken per 2019.

Succes met de loterij iedereen :P

scheiden staat de doodstraf.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182210157
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:02 schreef Roces18 het volgende:
In het kabinetsakkoord is ook opgenomen om van al die singles af te komen, we gaan beginnen met uithuwelijken per 2019.

Succes met de loterij iedereen :P

scheiden staat de doodstraf.
haha, dat vind ik misschien nog wel beter te verkroppen dan dat hypocriete dategedoe. ten minste als ik dan maar wel het geluk heb een man te treffen die mij afzichtelijk lelijk vindt. Maargoed die hebben dan weer vaak losse handjes.. balen
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 29 september 2018 @ 21:02:30 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182211400
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nee, jammer genoeg niet. Want mensen weten soms ook niet 100% wat ze willen en kunnen het dan niet zelf ineens bepalen of ze weten het wel maar dan krijg je soms alsnog verschillende meningen als "Probeer het gewoon, je bent veel te kieskeurig" of "Je weet toch gelijk al dat het niks wordt als de eerste date niks is, gelijk afkappen". Vaak nog deze meningen bij 1 situatie door verschillende mensen zoals altijd. Je weet nooit of de keuze die je maakte de juiste was.
Meningen van anderen zijn niet relevant. Het gaat erom of jij iemand aantrekkelijk vind. En dat hangt zelfs voor een belangrijk deel af van onbewuste dingen zoals dat je elkaars geur lekker vind ruiken.
  zaterdag 29 september 2018 @ 21:03:07 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182211414
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:05 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

haha, dat vind ik misschien nog wel beter te verkroppen dan dat hypocriete dategedoe. ten minste als ik dan maar wel het geluk heb een man te treffen die mij afzichtelijk lelijk vindt. Maargoed die hebben dan weer vaak losse handjes.. balen
Wat is er hypocriet aan daten?
pi_182211941
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:03 schreef Hexagon het volgende:

Wat is er hypocriet aan daten?
het bekende liedje toch? Vrouwen mogen niet kieskeurig zijn en zijn extreem oppervlakkig, waarderen het mooie innerlijk niet volgens mannen die het uiterlijk van vrouwen op diepzinnige gevoelige wijze van hun mooie karakter van 1 tot 10 beoordelen. Vrouwen die beweren opzoek te zijn naar een lieve man en de lieve man dan aan het lijntje houden totdat ze uiteindelijk voor de bad boy vallen. en dan heb je de succesverhalen maar ik ben dan al zo chagrijnig geworden door de posts hier dat die bij het gezeur in het niet vallen voor mij.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182212189
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

het bekende liedje toch? Vrouwen mogen niet kieskeurig zijn en zijn extreem oppervlakkig, waarderen het mooie innerlijk niet volgens mannen die het uiterlijk van vrouwen op diepzinnige gevoelige wijze van hun mooie karakter van 1 tot 10 beoordelen. Vrouwen die beweren opzoek te zijn naar een lieve man en de lieve man dan aan het lijntje houden totdat ze uiteindelijk voor de bad boy vallen. en dan heb je de succesverhalen maar ik ben dan al zo chagrijnig geworden door de posts hier dat die bij het gezeur in het niet vallen voor mij.
Als ik dit lees zou ik spontaan het klooster in gaan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 30 september 2018 @ 10:21:13 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182221743
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

het bekende liedje toch? Vrouwen mogen niet kieskeurig zijn en zijn extreem oppervlakkig, waarderen het mooie innerlijk niet volgens mannen die het uiterlijk van vrouwen op diepzinnige gevoelige wijze van hun mooie karakter van 1 tot 10 beoordelen. Vrouwen die beweren opzoek te zijn naar een lieve man en de lieve man dan aan het lijntje houden totdat ze uiteindelijk voor de bad boy vallen. en dan heb je de succesverhalen maar ik ben dan al zo chagrijnig geworden door de posts hier dat die bij het gezeur in het niet vallen voor mij.
Dus de mening van gefrustreerde incels is leidend over alles?
pi_182222543
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

het bekende liedje toch? Vrouwen mogen niet kieskeurig zijn en zijn extreem oppervlakkig, waarderen het mooie innerlijk niet volgens mannen die het uiterlijk van vrouwen op diepzinnige gevoelige wijze van hun mooie karakter van 1 tot 10 beoordelen. Vrouwen die beweren opzoek te zijn naar een lieve man en de lieve man dan aan het lijntje houden totdat ze uiteindelijk voor de bad boy vallen. en dan heb je de succesverhalen maar ik ben dan al zo chagrijnig geworden door de posts hier dat die bij het gezeur in het niet vallen voor mij.
Ik zou de posts van sommige gefrustreerde users hier niet zo serieus nemen. En zoals je zelf wel merkt komen deze users niet aan een vervolgdate door hun afstotelijke gedrag, waardoor ze nog meer gal komen spuien op Fok.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182227797
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is toch niet aan wie dan ook te bepalen dan aan die mensen zelf?

Iemand aantrekkelijk vinden is een proces waarbij veel komt kijken. Maar het is niet een exacte wetenschap waarbij je goed of fout kunt zitten.
De vraag is of dat oordeel belemmerd wordt door sociale druk en valse rolmodellen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')