abonnement Unibet Coolblue
pi_182170213
De riolering die via de achtertuin mijn huis verlaat is een tijd geleden gereinigd door een professioneel bedrijf. Bij het zoeken naar verstoppingen hebben zij aangegeven dat de riolering in de achtertuin verzakt is.

Nu heb ik een stuk open gegraven en heb alleen nog maar zicht op het bovenste stukje van de pijp. hij ligt inmiddels al zo'n 2 weken open, maar wat opvalt is dat er 1 stuk vrij droog ligt en een stukje daarnaast ligt er een plas omheen.

Zou dit te maken kunnen hebben met een riolering die ergens stuk is, of kan het ook met de grond te maken hebben ?

Waarschijnlijk moet ik hem helemaal uitgraven, maar zou het ook nog een andere oorzaak kunnen hebben ?

Wat denken jullie aan de hand van de foto's ?




pi_182170267
Verder uitgraven, dan kom je het gat wellicht vanzelf tegen.
pi_182170321
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:03 schreef Jeroen68 het volgende:
De riolering die via de achtertuin mijn huis verlaat is een tijd geleden gereinigd door een professioneel bedrijf. Bij het zoeken naar verstoppingen hebben zij aangegeven dat de riolering in de achtertuin verzakt is.

Nu heb ik een stuk open gegraven en heb alleen nog maar zicht op het bovenste stukje van de pijp. hij ligt inmiddels al zo'n 2 weken open, maar wat opvalt is dat er 1 stuk vrij droog ligt en een stukje daarnaast ligt er een plas omheen.

Zou dit te maken kunnen hebben met een riolering die ergens stuk is, of kan het ook met de grond te maken hebben ?

Waarschijnlijk moet ik hem helemaal uitgraven, maar zou het ook nog een andere oorzaak kunnen hebben ?

Wat denken jullie aan de hand van de foto's ?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn er gescheiden rioolsystemen voor HWA resp. HH rioolwater??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182210430
Nee er zijn geen gescheiden systemen. de plek op de foto's is een meter of 5 van het huis vandaan en komt rechtstreeks van onder het huis. (rioolwater).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')