abonnement Unibet Coolblue
pi_182165428
Knettergek :')
pi_182165432
quote:
5s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Waarom dan pas?! Hoe dan?!
Ah ik heb dit even opgezocht hoe dat gaat. Bij dit soort dingen treedt het protocol 'Grens overschrijdend gedrag' in werking binnen scouting: https://www.scouting.nl/d(...)ngewenst-gedrag/file

De leiding waar het dan overgaat wordt dan direct op non-actief gesteld en geroyeerd zodra hij schuldig bevonden wordt door de rechtbank.

Mocht hij daar toch onschuldig uitkomen, dan kan een groep 'm alsnog willen royeren (want: randdebiel). Maar daar moeten dan andere processen voor worden gestart, en die worden dan pas in werking gezet na de uitslag.

edit: en om het nog even duidelijker te maken: Door dat process juist nu nog niet te starten blijft hij non-actief. Dat betekend: dat hij dus bij geen enkele scouting vereniging mag beginnen met die status. Als ze 'm nu weg zouden schoppen dan zou hij tot het moment van de veroordeling stiekem naar andere groepen kunnen gaan. Dat is de reden van die volgorde

[ Bericht 13% gewijzigd door Gehenna op 27-09-2018 16:28:29 ]
nee, jij dan!
pi_182167437
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Je mag het ook zelf lezen, hoor. Ik ben niet degenen die andersdenkende afzeikt, ik ben degene die het niet OK vindt om kinderen te hersenspoelen met een politieke ideologie:

https://www.thetimes.co.u(...)2816041e0f5fb643753b

Deze leiders zijn eruit geschopt omdat ze het niet OK vonden dat volwassen mannen en jongens samen met 5-jarige meisjes gingen douchen.
Guides zijn meisjes van 10 tot 14 jaar. Wat denk je, douchen meiden van die leeftijd met een volwassene, of zouden ze douchen zonder dat er volwassenen bij zijn?
Hello, my name is Oliver
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:26:03 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182450740
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182451075
quote:
Tja, onvoldoende bewijs.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182451109
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:37 schreef Chai het volgende:
Ik heb wel een vermoeden waar die B voor staat
Bouazizi?
pi_182451115
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tja, onvoldoende bewijs.
Waarschijnlijk is het verhaal anders dan wat de kinderen beweerde.......
speak only if it improves the silence.
pi_182451121
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tja, onvoldoende bewijs.
Nouja vooral dat het OM dus ingezet had op "mishandeling met voorbedachte rade". Daarvan is hij vrijgesproken. Rechtbank vindt hem wel schuldig aan veroorzaken van letsel, maar dat was niet ten laste gelegd...
nee, jij dan!
pi_182451144
De groep en Scouting NL is wel klaar met deze gast:

quote:
Verklaring Scouting Nederland inzake uitspraak incident zomerkamp - Scouting vindt het verschrikkelijk wat er is gebeurd op het Scoutingkamp van de Scoutinggroep uit Goes. De betreffende leidinggevende stond vandaag voor de rechter voor het toebrengen van letsel. Dit was een ingrijpende gebeurtenis voor de betrokken jeugdleden en hun ouders.

Ondanks het feit dat de leidinggevende strafrechtelijk is vrijgesproken, gaf de rechter aan dat Mark B. wel verwijtbaar heeft gehandeld. Alle vertrouwen in zijn capaciteit als leidinggevende ontbreekt en daarom kan deze vrijwilliger, ook uit respect voor de getroffen jeugdleden, nooit meer terugkeren bij Scoutinggroep Frans Naerebout. Deze maatregel wordt om dezelfde redenen door Scouting Nederland doorgetrokken in de landelijke vereniging, wat inhoudt dat de leidinggevende nooit meer een functie binnen de vereniging kan vervullen, want het gedrag van deze leidinggevende past op geen enkele wijze binnen de uitgangspunten die Scouting Nederland hanteert.

Scouting Nederland wil nogmaals benadrukken dat ontgroenen absoluut niet in onze verenging past. Een positieve welkomstceremonie is daarvoor wel passend, bijvoorbeeld door samen een feestmaal te maken of een klimtoren te bouwen. Scouting staat voor het leren kennen en verleggen van je grenzen, maar het mag nooit zo zijn dat kinderen angstig zijn, zich niet veilig voelen of dat ze er geestelijk of lichamelijk letsel aan overhouden. De veiligheid en geborgenheid van de kinderen staat voorop, dat is ons grootste goed.
https://www.facebook.com/scoutingnederland
^O^
nee, jij dan!
pi_182451498
Wat een superraar verhaal. Die kinderen hebben alledrie brandwonden. Dat het nou bij een kind 'oh oepsie toch wel heet' was, maar dan ga je toch niet door bij de andere kinderen?

Vind het maar een vage zaak.
Koel en donker bewaren
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 oktober 2018 @ 14:07:12 #62
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182451538
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:05 schreef Guanabana het volgende:
Wat een superraar verhaal. Die kinderen hebben alledrie brandwonden. Dat het nou bij een kind 'oh oepsie toch wel heet' was, maar dan ga je toch niet door bij de andere kinderen?

Vind het maar een vage zaak.
Dit dus. Bij 1 kind kan het gebeuren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182451703
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:07 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit dus. Bij 1 kind kan het gebeuren.
Daar zou het ook niet mogen gebeuren, elke debiel snapt toch dat als je iets in het vuur houdt en vervolgens bij iemand op zijn of haar huid drukt dat dit brandwonden veroorzaakt?
pi_182451844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Daar zou het ook niet mogen gebeuren, elke debiel snapt toch dat als je iets in het vuur houdt en vervolgens bij iemand op zijn of haar huid drukt dat dit brandwonden veroorzaakt?
klopt, maar iets dat warm is, hoeft er niet warm uit te zien (ook niet rood-gloeiende ding kun je brandwonden van krijgen). En dat iemand dat even niet had opgemerkt, is nog wel een keer in te komen. Nog steeds stom, maar gewoon heel slordig stom..

Maar drie keer.. de tering zeg :')
nee, jij dan!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 oktober 2018 @ 14:24:52 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182451872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Daar zou het ook niet mogen gebeuren, elke debiel snapt toch dat als je iets in het vuur houdt en vervolgens bij iemand op zijn of haar huid drukt dat dit brandwonden veroorzaakt?
Ongelukjes gebeuren nou eenmaal.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182452034
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:05 schreef Guanabana het volgende:
Wat een superraar verhaal. Die kinderen hebben alledrie brandwonden. Dat het nou bij een kind 'oh oepsie toch wel heet' was, maar dan ga je toch niet door bij de andere kinderen?

Vind het maar een vage zaak.
Het was met inkt, en om het net echt te laten lijken haalde de man de stempel kort door het vuur en de kinderen hadden de opdracht om te schreeuwen alsof het echt pijn zou doen.
pi_182452043
wat de neuk is dat voor een rare uitspraak van de rechter :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_182452065
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:24 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ongelukjes gebeuren nou eenmaal.
Het is maar wat je een 'ongelukje' noemt.
pi_182452072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Het was met inkt, en om het net echt te laten lijken haalde de man de stempel kort door het vuur en de kinderen hadden de opdracht om te schreeuwen alsof het echt pijn zou doen.
Als je zoiets als leider of scoutingvereniging bedenkt ben je al niet helemaal lekker hoor.
pi_182452267
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:35 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als je zoiets als leider of scoutingvereniging bedenkt ben je al niet helemaal lekker hoor.
Tja 'traditie' hè.

Dat hele ontgroenen wordt al jaaaaren afgeraden vanuit de landelijke organisatie, omdat gewoon nergens op slaat. Ik bedoel kinderen vinden het vaak al spannend om voor het eerst op kamp te gaan, waarom het dan nog even kutter voor hen maken? Zo ver ik weet doen de meeste groepen dit ook allang niet meer.

Maar goed. Probeer het maar eens, tegen de tradities in te gaan van een lokale groep die dat dus al wel decennia lang leuk en lollig vinden, en het misschien zelfs zien als een deel van de identiteit. Dan ben je de lokale 'Sylvana'. Totdat het dus wel een keer misgaat zoals nu.. :X
nee, jij dan!
pi_182452270
Vrijspraak? Damn, die rechtspraak tegenwoordig.
pi_182452292
Volgend jaar maar weer gewoon een bilnaadadje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 oktober 2018 @ 14:51:19 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182452359
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is maar wat je een 'ongelukje' noemt.
Tja, als het niet met opzet is, dan is het een ongelukje.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182452374
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:46 schreef Jellereppe het volgende:
Vrijspraak? Damn, die rechtspraak tegenwoordig.
nouja vrijgesproken omdat het niet met opzet gebeurt was. Als ik de verklaring lees kan ik daar ook wel inkomen. Het OM had enkel dat ter laste gelegd.

Maar het domme is: ook al was het niet met opzet, dan nog is hier sprake van veroorzaken van letsel door schuld, maar daar had het OM niet verwerkt in de aanklacht... Dus dat lijkt me eerder een fout van hun, dan van een rechter.
nee, jij dan!
pi_182452519
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:46 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Tja 'traditie' hè.

Dat hele ontgroenen wordt al jaaaaren afgeraden vanuit de landelijke organisatie, omdat gewoon nergens op slaat. Ik bedoel kinderen vinden het vaak al spannend om voor het eerst op kamp te gaan, waarom het dan nog even kutter voor hen maken? Zo ver ik weet doen de meeste groepen dit ook allang niet meer.

Maar goed. Probeer het maar eens, tegen de tradities in te gaan van een lokale groep die dat dus al wel decennia lang leuk en lollig vinden, en het misschien zelfs zien als een deel van de identiteit. Dan ben je de lokale 'Sylvana'. Totdat het dus wel een keer misgaat zoals nu.. :X
Ontgroeningen kunnen ook gewoon leuk zijn, een beetje modder en klim en klauterwerk. Samen een maaltijd koken. Noem maar iets.

Ik heb geen enkele moeite met een ontgroening aan zich, maar het uitgangspunt moet plezier zijn. En niet enkel plezier voor de gevers. We hoeven overigens onze sneeuwvlokjes niet bij alles in de watjes te leggen.

Ik heb genoeg ontgroeningen meegemaakt in mijn leven. Maar daar was vuur, brandmerken of andere narigheid nooit onderdeel van. Het ergste wat je overkwam was glibberen over een bouwzeil met sop of wat modder in je haar. Verder werd je lichaam of kleren niet aangeraakt, er werd dus geen ongein in je zwembroek gekieperd of je bewust laten struikelen. Daar werd streng op toegezien.

In dit geval vind ik overigens de overige leiding ook schuldig. Of misschien wel de hele groep. Want wat je zegt is waar, als dit een zogenaamde traditie is dan moet je je als groep ernstig zorgen maken.
pi_182452646
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:52 schreef Gehenna het volgende:

Maar het domme is: ook al was het niet met opzet, dan nog is hier sprake van veroorzaken van letsel door schuld, maar daar had het OM niet verwerkt in de aanklacht... Dus dat lijkt me eerder een fout van hun, dan van een rechter.
Dat is niet zomaar een fout. Het OM gaat wel vaker alles of niets omdat een subsidiaire telastelegging afdoet aan het verhaal wat ze willen neerzetten, in mindere mate voor de rechter dan voor de publiciteit.

Dat werkt ook zo, getuige dit topic. We zijn allemaal verbaasd en de wat minder begaafden onders ons zelfs nog steeds verontwaardigd omdat we allemaal een heel ander beeld hadden van wat er gebeurd is. Ik vind het overigens ook weer niet zo heel erg dat die man geheel moest worden vrijgesproken, er is iemand dom bezig en dan houden er een paar kinderen een tweedegraads brandwond aan over, daar komen ze ook wel weer overheen. Hij is al geroyeerd en een beetje lichamelijk letsel door schuld hoeft nou ook weer niet per se voor de rechter te komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182452852
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is niet zomaar een fout. Het OM gaat wel vaker alles of niets omdat een subsidiaire telastelegging afdoet aan het verhaal wat ze willen neerzetten, in mindere mate voor de rechter dan voor de publiciteit.

Dat werkt ook zo, getuige dit topic. We zijn allemaal verbaasd en de wat minder begaafden onders ons zelfs nog steeds verontwaardigd omdat we allemaal een heel ander beeld hadden van wat er gebeurd is. Ik vind het overigens ook weer niet zo heel erg dat die man geheel moest worden vrijgesproken, er is iemand dom bezig en dan houden er een paar kinderen een tweedegraads brandwond aan over, daar komen ze ook wel weer overheen. Hij is al geroyeerd en een beetje lichamelijk letsel door schuld hoeft nou ook weer niet per se voor de rechter te komen.
Nou heb je het over een strafrechter, in je laatste volzin. Neemt niet weg dat een civiele rechter heel anders zal gaan oordelen. Ik zou niet schromen die volgende stap nu te gaan zetten.
pi_182452881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ontgroeningen kunnen ook gewoon leuk zijn, een beetje modder en klim en klauterwerk. Samen een maaltijd koken. Noem maar iets.

Ik heb geen enkele moeite met een ontgroening aan zich, maar het uitgangspunt moet plezier zijn. En niet enkel plezier voor de gevers. We hoeven overigens onze sneeuwvlokjes niet bij alles in de watjes te leggen.

Ik heb genoeg ontgroeningen meegemaakt in mijn leven. Maar daar was vuur, brandmerken of andere narigheid nooit onderdeel van. Het ergste wat je overkwam was glibberen over een bouwzeil met sop of wat modder in je haar. Verder werd je lichaam of kleren niet aangeraakt, er werd dus geen ongein in je zwembroek gekieperd of je bewust laten struikelen. Daar werd streng op toegezien.
Precies dit dus. ^O^ Maar vaak noemen ze het dan ook geen ontgroening, omdat die term vrij negatief ligt in de samenleving.
nee, jij dan!
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:29:05 #80
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_182452996
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tja, onvoldoende bewijs.
Ja, maar het is wel raar dat je als je het bij de eerste doet en die gilt het uit omdat het ijzer heet is je er daarna nog twee met dat ijzer op de rug zit.

En als zijn intentie was om de kinderen niet te willen verwonden had hij bij de eerste opgehouden.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_182453069
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:29 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ja, maar het is wel raar dat je als je het bij de eerste doet en die gilt het uit omdat het ijzer heet is je er daarna nog twee met dat ijzer op de rug zit.

En als zijn intentie was om de kinderen niet te willen verwonden had hij bij de eerste opgehouden.
Zoals de rechter ook zegt: de kinderen hadden de opdracht om het uit te gillen, als onderdeel van het ritueel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 15:34:14 ]
pi_182453630
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:29 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ja, maar het is wel raar dat je als je het bij de eerste doet en die gilt het uit omdat het ijzer heet is je er daarna nog twee met dat ijzer op de rug zit.

En als zijn intentie was om de kinderen niet te willen verwonden had hij bij de eerste opgehouden.
Als, als, als. Nog steeds geen bewijs
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182455929
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:42 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nouja vooral dat het OM dus ingezet had op "mishandeling met voorbedachte rade". Daarvan is hij vrijgesproken. Rechtbank vindt hem wel schuldig aan veroorzaken van letsel, maar dat was niet ten laste gelegd...
De rechtbank vindt het altijd wel best, als er ingezet was op veroorzaken van letsel, had de rechter gezegd...ach, als je het nu mishandeling genoemd had......
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:41:12 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182456345
Zijn ze zestien, laten ze een tattoo zetten en dan is zoiets ineens stoer. :')
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182456375
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:41 schreef Ringo het volgende:
Zijn ze zestien, laten ze een tattoo zetten en dan is zoiets ineens stoer. :')
Dan is het een eigen keuze.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:48:30 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182456452
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:29 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

En als zijn intentie was om de kinderen niet te willen verwonden had was hij bij de eerste opgehouden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182483647
Die mongool wordt dus in België vervolgt aangezien de feiten in België zijn gebeurd?

Slecht nieuws voor die kindjes als dat zo is. want hij zwal wss voorwaardelijk krijgen ofzo
pi_189565298
Werkstraf geëist in hoger beroep voor brandmerken kinderen scoutinggroep

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft volgens dinsdag in hoger beroep een werkstraf van 240 uur geëist tegen een jeugdleider van een scoutinggroep uit het Zeeuwse Goes voor het brandmerken van drie kinderen tijdens een zomerkamp in 2017. De man zou onachtzaam hebben gehandeld waardoor de kinderen brandwonden opliepen.

Mark B. werd in september vorig jaar vrijgesproken omdat de rechter niet bewezen achtte dat de man met opzet had gehandeld.

De rechtbank oordeelde destijds dat de man verwijtbaar had gehandeld, maar omdat het OM in de tenlastelegging alleen van opzet was uitgegaan, kon B. daar niet voor worden veroordeeld.

In hoger beroep is deze zogenaamde schuldvariant volgens Omroep Zeeland wel opgenomen en verdenkt het OM de man van zware mishandeling.

Kinderen ondergingen ontgroeningsritueel
De drie kinderen, van wie twee van elf en een van dertien jaar, maakten deel uit van een scoutinggroep die op zomerkamp was in Sint-Joris-Weert in België.

De kinderen die voor het eerst meegaan met het kamp, worden onderworpen aan een ontgroeningsritueel. Onderdeel hiervan is het zogenaamde brandmerken. Met een ijzeren staaf met aan het uiteinde de letters FN, die staan voor de naam van de scoutinggroep Frans Naerebout, wordt met blauwe inkt een stempel op hun rug gedrukt.

De kinderen die nog niet gestempeld zijn moeten wachten achter een zeil, zodat ze niet kunnen zien wat er gebeurt. De kinderen die gestempeld worden, worden gevraagd hard te schreeuwen om de anderen bang te maken.

Man haalde ijzeren staaf door het vuur
Bij dit ritueel is ook een vuurschaal aanwezig om het nog echter te laten lijken. B. heeft verklaard dat hij voor het stempelen van het eerste slachtoffer het vuur met de ijzeren staaf heeft opgepookt. Het kind zelf zegt dat de stempel in het vuur lag toen hij aan de beurt was.

Tussen het stempelen door heeft B. de ijzeren staaf ook nog door het vuur gehaald, maar hij zegt gecontroleerd te hebben of het ijzer warm was door de staaf vlak bij zijn hand of arm te houden.

Door het handelen van de man liepen de drie kinderen brandwonden op. Zelf spreekt hij van een ongeluk.

https://www.nu.nl/binnenl(...)n-scoutinggroep.html
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:27:17 #89
408813 crew  trein2000
pi_189565457
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Die mongool wordt dus in België vervolgt aangezien de feiten in België zijn gebeurd?

Slecht nieuws voor die kindjes als dat zo is. want hij zwal wss voorwaardelijk krijgen ofzo
Neen. In Nederland. Want Nederlander. (Ja België had ook gekund)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189565726
Dip dip dip
Dop dop dop
Akela wij doen ons best.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:48:19 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189565830
Woef!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189793082
Scoutingleider nu wel veroordeeld voor brandmerken kinderen

quote:
Een jeugdleider van een scoutinggroep uit het Zeeuwse Goes is dinsdag in hoger beroep wel schuldig bevonden aan zware mishandeling. Hij is veroordeeld voor het brandmerken van drie kinderen tijdens een zomerkamp in 2017. Mark B. kreeg een taakstraf van 180 uur en een schadevergoeding opgelegd.

Het hof oordeelde, anders dan de rechtbank, dat er wel sprake was van opzettelijk handelen.

De drie kinderen, van wie twee van elf en een van dertien jaar, maakten deel uit van een scoutinggroep die twee jaar geleden op zomerkamp was in de Belgische plaats Sint-Joris-Weert.

Kinderen die voor het eerst met Scoutinggroep Frans Naerebout op kamp gaan, worden onderworpen aan een ontgroeningsritueel. Onderdeel hiervan is het zogenoemde brandmerken. Met een ijzeren staaf met aan het uiteinde de letters FN wordt met blauwe inkt een stempel op hun rug gedrukt.

De kinderen die nog niet gestempeld zijn, moeten wachten achter een zeil zodat ze niet kunnen zien wat er gebeurt. De kinderen die gestempeld worden, worden gevraagd hard te schreeuwen om de anderen bang te maken.

Man haalde ijzeren staaf door het vuur
Bij dit ritueel is ook een vuurschaal aanwezig om het nog echter te laten lijken. B. heeft verklaard dat hij voor het stempelen van het eerste slachtoffer het vuur met de ijzeren staaf heeft opgepookt. Het kind zelf zegt dat de stempel in het vuur lag toen hij aan de beurt was.

Tussen het stempelen door heeft B. de ijzeren staaf ook nog door het vuur gehaald, maar hij zegt gecontroleerd te hebben of het ijzer warm was door de staaf vlak bij zijn hand of arm te houden.

Kinderen liepen allemaal brandwonden op
De kinderen liepen allen brandwonden op. Het hof oordeelt daarom dat de man de grenzen die aan een ontgroening gesteld mogen worden fors heeft overschreden. "Door zijn handelen heeft de man ernstige inbreuk gemaakt op de lichamelijke integriteit van de slachtoffers."

"Daarnaast heeft hij het vertrouwen beschaamd dat de ouders van de kinderen in hem hadden gesteld."

De man moet aan een van de kinderen iets meer dan 700 euro betalen, omdat dit kind de zwaarste brandwonden opliep.

https://www.nu.nl/binnenl(...)merken-kinderen.html
pi_189793108
En voor de eeuwigheid royeren bij de scouting lijkt mij? Sowieso zogenaamd kinderen gaan brandmerken dan ben je niet goed.
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 november 2019 @ 10:45:55 #94
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_189793136
Gelukkig toch gezond verstand.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 5 november 2019 @ 11:05:15 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189793432
Waar gaan we heen als je zelfs als scoutingleider geen kinderen meer mag brandmerken?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189793633
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:44 schreef Quasimoto het volgende:
En voor de eeuwigheid royeren bij de scouting lijkt mij?
Dat was al gebeurt.

Deze zaak werd opnieuw aangevochten omdat het OM de vorige keer enkel inzette op dat het met opzet gebeurt was. Daar was hij van vrij gesproken. (scouting NL had 'm toen al wel geroyeerd). Nu dus wel schuldig gevonden voor mishandeling (en nu ook voor het 'met opzet'-deel lees ik..)
nee, jij dan!
pi_189793652
Er was al een topic over, had hier ook prima daar gekund: NWS / Kinderen kregen brandmerk tijdens scoutingkamp: 'Ze schreeuwden het ui
nee, jij dan!
pi_189793788
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:44 schreef Quasimoto het volgende:
En voor de eeuwigheid royeren bij de scouting lijkt mij? Sowieso zogenaamd kinderen gaan brandmerken dan ben je niet goed.
Lijkt mij ook ja. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')