abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182161398
of worden we toch echt gewoon genaaid?

In principe ga ik er van uit dat onze regering het juiste wil doen voor zoveel mogelijk inwoners, dus ik heb enig vertrouwen in datgene wat ze zeggen.
Nu hoor ik het hele jaar al dat we er op vooruit zullen gaan komend jaar, dus dat is een fijn vooruitzicht.

Maar de laatste tijd hoor ik alleen maar dat het leven duurder zal gaan worden:
- Kinderopvang wordt duurder (over verhoging van toeslagen heb ik nog niets gehoord)
- Dagelijkse boodschappen worden duurder door BTW
- BPM op auto's gaan omhoog (BMP for god's sake.....)
- Bijtelling is hoger
- Benzine prijzen gaan omhoog
- Energie kosten gaan omhoog
- De overheid gaat me dwingen fors te investeren in een gasloos huis
- WOZ waarde en dus je belasting gaat omhoog op moment dat je zonnepanelen legt (vorige maand in geinvesteerd)

Wellicht zijn er nuances in bovenstaande en andere positieve maatregelen waar ik geen weet van heb. Als middenklasse met twee kinderen op kinderopvang, met een buitendienstfunctie en dus een noodzakelijke auto van de zaak, zie ik komend jaar eigenlijk alleen maar de kosten toenemen.

Fijn dat de economie goed draait, ik ben er van overtuigd dat mijn baas er beter van zal worden, en dat het risico dat ik werkeloos wordt,kleiner is. Maar ik zie niet direct mijn koopkracht gelijk blijven of beter worden komend jaar.

Wie stelt mij gerust of was ik inderdaad naief en kan ik beter een potje vaseline aanschaffen zodat het minder pijn doet?
pi_182164717
De belastingen gaan omlaag, waardoor zo'n beetje iedereen met ten minste bijstandsniveau er op vooruit gaat. Betaal je (vrijwel) geen inkomstenbelasting, dan profiteer je niet van de belastingverlaging en heb je dus alleen maar nadeel van dat (bijna) alles duurder wordt (o.m. door hogere BTW)
pi_182165331
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:56 schreef Benger het volgende:
De belastingen gaan omlaag, waardoor zo'n beetje iedereen met ten minste bijstandsniveau er op vooruit gaat. Betaal je (vrijwel) geen inkomstenbelasting, dan profiteer je niet van de belastingverlaging en heb je dus alleen maar nadeel van dat (bijna) alles duurder wordt (o.m. door hogere BTW)
Men schuift gewoon vaak genoeg met het een en ander en niemand weet meer waar die aan toe is op het einde.
  donderdag 27 september 2018 @ 15:38:22 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182165461
Alstublieft:



Als je na twee decennia rechts beleid dit nog moet vragen...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182168608
Terwijl onze schatkist nog zo vol is...

We hebben gewoon een ommezwaai nodig, een ander systeem. Dit werkt niet meer.
pi_182168715
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:36 schreef Geytenbeekje het volgende:
Terwijl onze schatkist nog zo vol is...

We hebben gewoon een ommezwaai nodig, een ander systeem. Dit werkt niet meer.
De schatkist is vol? We hebben nog steeds een forse staatsschuld.
pi_182168730
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:40 schreef arie_bc het volgende:

[..]

De schatkist is vol? We hebben nog steeds een forse staatsschuld.
Dat heeft bijna elk land, wat dacht je van Japan.
pi_182168872
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:40 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat heeft bijna elk land, wat dacht je van Japan.
Dus? Hoe maakt dat een volle schatkist?
pi_182168908
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:46 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Dus? Hoe maakt dat een volle schatkist?
We hebben wel een overschot
In de rijksbegroting wel een paar miljard.
pi_182168955
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:48 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

We hebben wel een overschot
In de rijksbegroting wel een paar miljard.
Dat is geld waarvan we denken dat het dit jaar meer binnenkomt dan uitgaat. Geen geld dat ergens op een bankrekening staat.
pi_182168974
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:51 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Dat is geld waarvan we denken dat het dit jaar meer binnenkomt dan uitgaat. Geen geld dat ergens op een bankrekening staat.
Nou goed... Ietsjes schuld is helemaal niet zo erg..
Investeren kan ook heel nuttig zijn....
pi_182170192
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:52 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nou goed... Ietsjes schuld is helemaal niet zo erg..
Investeren kan ook heel nuttig zijn....
Investeren doe je in slechte tijd en schulden aflossen in de goede tijd.

verder: Besteedbaar inkomen van huishoudens staat al bijna veertig jaar vrijwel stil

https://economie.rabobank(...)-staat-vrijwel-stil/

en we werken meer, gemiddeld 40% meer
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182171675
Welke middenklasse? Hebben we die nog dan?
pi_182186184
Hier heb je een overzicht van het netto besteedbaar inkomen vanaf 2012 t/m 2017.

Het netto besteedbaar inkomen is sinds 40 (veertig) jaar niet gestegen. Denk je nu echt dat dit anders is of wordt in 2018 en 2019 ?? In Nederland dan...

https://i.imgur.com/P1C5FV0.jpg
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182186961
.

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 28-09-2018 15:58:49 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182186982
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:40 schreef arie_bc het volgende:

[..]

De schatkist is vol? We hebben nog steeds een forse staatsschuld.
Nee...de staatsschuld is 50%, dat is zeer laag. Met een hartelijke dank aan de nog wel werkende belastingbetaler.

En liegen-loog-gelachen Rutte is daarmee zeer tevreden over zijn toekomst...zijn nieuwe baan bij EU Brussel. Zoiets noemen ze ook wel: je inkopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 28-09-2018 18:22:00 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182189398
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee...de staatsschuld is 50%, dat is zeer laag. Met een hartelijke dank aan de nog wel werkende belastingbetaler.
50% is behoorlijk fors en absoluut niet laag te noemen. Een staatsschuld van 10% of minder zou het streven moeten zijn.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_182189500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]

50% is behoorlijk fors en absoluut niet laag te noemen. Een staatsschuld van 10% of minder zou het streven moeten zijn.
10% kent niet één land. 60% wordt door EU Brussel als normaal beschouwd. Italie zit op 130%, Griekenland op 181%, Belgie op 106 %, Denemarken op 38%.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 28 september 2018 @ 17:39:57 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182189576
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]

50% is behoorlijk fors en absoluut niet laag te noemen. Een staatsschuld van 10% of minder zou het streven moeten zijn.
Lijkt mij niet verstandig binnen de EU/¤-zone.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 28 september 2018 @ 18:32:51 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182190663
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:16 schreef cempexo het volgende:
Hier heb je een overzicht van het netto besteedbaar inkomen vanaf 2012 t/m 2017.

Het netto besteedbaar inkomen is sinds 40 (veertig) jaar niet gestegen. Denk je nu echt dat dit anders is of wordt in 2018 en 2019 ?? In Nederland dan...

https://i.imgur.com/P1C5FV0.jpg
Grappig. Het is precies 40 jaar na het Kabinet Den Uyl. Toeval? I think not.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182192709
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]

50% is behoorlijk fors en absoluut niet laag te noemen. Een staatsschuld van 10% of minder zou het streven moeten zijn.
waarom niet streven naar 0%?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182193581
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

waarom niet streven naar 0%?
Men kan de staatsschuld terugdringen door of te bezuinigen, dus de uitgaven te verminderen, of de inkomsten (belastingen) te verhogen.

De overheid vertikt het -ook sinds 40 jaar- haar eigen organisatie aan te pakken en de uitgaven te verminderen. Blijft over de belastingverhogingen. Daar zijn ze wel goed in, die portemonnee van een ander dus.

Wil je dat ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182193667
Welke belastingen gaan omlaag?

Dat hele feest wat uitgesteld tot 2020, omdat de belastingdienst zijn IT niet op orde heeft, maar verhogen kan natuurlijk altijd wel.

Volgend jaar gaat veel duurder worden. Dat ziet iedereen nu al aankomen alleen het blinde kut kabinet niet of die zien het ook, maar vinden het wel best.
pi_182193873
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

10% kent niet één land. 60% wordt door EU Brussel als normaal beschouwd. Italie zit op 130%, Griekenland op 181%, Belgie op 106 %, Denemarken op 38%.
Dijsselbloem in het kabinet Rutte-Asscher wilde de Nederlandse staatsschuld trouwens ook naar het niveau Denemarken brengen:
quote:
Dijsselbloem: Staatsschuld moet omlaag naar 40 procent

De staatsschuld moet verder omlaag om nieuwe economische crises beter te kunnen weerstaan. Hij zou niet hoger moeten zijn dan 40 procent van ons BBP. Een dergelijke buffer zorgt ervoor dat er niet zo hard hoeft te worden bezuinigd als de afgelopen jaren is gebeurd. Dat zegt PvdA-minister Jeroen Dijsselbloem morgen in een interview met het AD.

Jan Hoedeman 20-02-17, 20:04
Laatste update: 21-02-17, 17:02
https://www.ad.nl/binnenl(...)40-procent~a088f987/
pi_182199033
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:36 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Dijsselbloem in het kabinet Rutte-Asscher wilde de Nederlandse staatsschuld trouwens ook naar het niveau Denemarken brengen:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)40-procent~a088f987/
Er is en er zal geen sprake zijn van welke vorm van lastenverlichting dan ook. De uitgaven van de overheid, aangejaagd door de -linkse- politiek, zijn in de meest brede zin van het woord de basis. Dat wat ze daar over zeggen is simpelweg onzin, een gewenst getoond gedrag voor de bühne.

https://www.telegraaf.nl/(...)ten-in-het-verschiet

8.8 miljard euro zonder enige dekking is zo'n goed voorbeeld. En is daarmee voorbestemd om de staatsschuld op te laten lopen. De burger betaalt toch wel systeem.

https://www.rtlz.nl/algem(...)roting-kabinet-rutte
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 29 september 2018 @ 08:23:44 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182199435
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 06:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Er is en er zal geen sprake zijn van welke vorm van lastenverlichting dan ook. De uitgaven van de overheid, aangejaagd door de -linkse- politiek, zijn in de meest brede zin van het woord de basis. Dat wat ze daar over zeggen is simpelweg onzin, een gewenst getoond gedrag voor de bühne.

https://www.telegraaf.nl/(...)ten-in-het-verschiet

8.8 miljard euro zonder enige dekking is zo'n goed voorbeeld. En is daarmee voorbestemd om de staatsschuld op te laten lopen. De burger betaalt toch wel systeem.

https://www.rtlz.nl/algem(...)roting-kabinet-rutte
We hebben al 40 jaar geen linkse regering meer. Hoe machtig denk jij eigenlijk dat links is, als het ‘aanjagen’ blijkbaar al sinds 1977 aan de gang is? De regering bepaalt de uitgaven van de overheid en de regering is al 40 jaar overwegend rechts. Het slaat dus nergens op, links daarvan de schuld te geven. Rechts neemt al jaren de uiteindelijke beslissingen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182200262
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

We hebben al 40 jaar geen linkse regering meer. Hoe machtig denk jij eigenlijk dat links is, als het ‘aanjagen’ blijkbaar al sinds 1977 aan de gang is? De regering bepaalt de uitgaven van de overheid en de regering is al 40 jaar overwegend rechts. Het slaat dus nergens op, links daarvan de schuld te geven. Rechts neemt al jaren de uiteindelijke beslissingen.
Het gaat niet om de regeringen maar om de inmiddels 1.800.000 ambtenaren. Die maken -lees knoeien- de dienst uit met jouw geld.

Voorbeeld:

De overheid heeft 25,3 miljard euro aan milieubelastingen en -heffingen ontvangen in 2016. Dit is 3,0 procent meer dan in 2015. Huishoudens dragen bijna twee derde van de lasten. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)m-25-miljard-euro-op
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182200694
Mijn begrotingstekort is ook 50%, maar ik neem gewoon leningen en die leningen betaal ik weer terug met andere leningen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 29 september 2018 @ 10:20:20 #29
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182201127
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:17 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gaat niet om de regeringen maar om de inmiddels 1.800.000 ambtenaren. Die maken -lees knoeien- de dienst uit met jouw geld.

Voorbeeld:

De overheid heeft 25,3 miljard euro aan milieubelastingen en -heffingen ontvangen in 2016. Dit is 3,0 procent meer dan in 2015. Huishoudens dragen bijna twee derde van de lasten. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)m-25-miljard-euro-op
Het is zo jammer dat je moet blijven liegen om je onzin te verkopen.

Het aantal ambtenaren in Nederland daalt al jaren. Sinds 2010 met meer dan 50.000.

Inclusief onderwijs (zo'n 400.000), defensie (71.000), politie (60.000) zijn het er totaal, inclusief gemeenten, provincies, waterschappen iets minder dan 1 miljoen. De helft dus.

Dus lazer alsjeblieft op naar jouw mooie Denemarken en stop nou eens met je leugens.
pi_182201287
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het is zo jammer dat je moet blijven liegen om je onzin te verkopen.

Het aantal ambtenaren in Nederland daalt al jaren. Sinds 2010 met meer dan 50.000.

Inclusief onderwijs (zo'n 400.000), defensie (71.000), politie (60.000) zijn het er totaal, inclusief gemeenten, provincies, waterschappen iets minder dan 1 miljoen. De helft dus.

Dus lazer alsjeblieft op naar jouw mooie Denemarken en stop nou eens met je leugens.
Alweer een Nederlander die geen weet heeft van zijn eigen land en hoe jouw Nederlandse ambtenaren de boel in de maling nemen.

Dat gaat zo:
Opdracht regering: het aantal ambtenaren moet drastisch omlaag.

Reactie ambtenarenleiding:
Ambtenaar X krijgt een gesprek met de chef. ''Als je nou ,ambtenaar X, nu je ontslag neemt (moet nemen) dan krijg je natuurlijk een gigantische ontslagbonus mee van tienduizenden euro's.

Maar... ik neem je, ambtenaar X, vandaag weer aan als ZZP-er met natuurlijk een veel hoger salaris, laten we zeggen 25% meer.''

Wat een feest meneer de leiding, ik doe het het.

En zo mcmlxiv kloppen de cijfers fantastisch die de ambtenarenleiding aan de regering overleggen.

Maar het daadwerkelijke aantal ambtenaren blijft stijgen. Iedere maand weer.

Een ambtenaar kost overigens 100.000 euro. Per stuk.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 29 september 2018 @ 10:41:17 #31
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182201463
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:31 schreef cempexo het volgende:

[..]

Alweer een Nederlander die geen weet heeft van zijn eigen land en hoe jouw Nederlandse ambtenaren de boel in de maling nemen.

Dat gaat zo:
Opdracht regering: het aantal ambtenaren moet drastisch omlaag.

Reactie ambtenarenleiding:
Ambtenaar X krijgt een gesprek met de chef. ''Als je nou ,ambtenaar X, nu je ontslag neemt (moet nemen) dan krijg je natuurlijk een gigantische ontslagbonus mee van tienduizenden euro's.

Maar... ik neem je, ambtenaar X, vandaag weer aan als ZZP-er met natuurlijk een veel hoger salaris, laten we zeggen 25% meer.''

Wat een feest meneer de leiding, ik doe het het.

En zo mcmlxiv kloppen de cijfers fantastisch die de ambtenarenleiding aan de regering overleggen.

Maar het daadwerkelijke aantal ambtenaren blijft stijgen. Iedere maand weer.

Een ambtenaar kost overigens 100.000 euro. Per stuk.
Werkelijk? Dus mijn vrouw liegt me al jaren voor over haar salaris? En ik denk dat als het gaat zoals jij zegt dat ze dan allang ontslag had genomen voor die vele tienduizenden euri ontslagvergoeding en enorme betalingen die ze als zzper zou kunnen verdienen in jouw model.

Of, om het anders te zeggen: Hou even op met je domme vooringenomen gelul. Je wilt wanhopig bewijzen dat NL een vreselijk land is, geregeerd door linkse ambtenaren, maar de realiteit is in hoge mate compleet anders. Beleid wordt nog steeds gefinaliseerd door de regering en die is al jaren overwegend rechts.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182201594
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:19 schreef cempexo het volgende:

[..]

Men kan de staatsschuld terugdringen door of te bezuinigen, dus de uitgaven te verminderen, of de inkomsten (belastingen) te verhogen.

De overheid vertikt het -ook sinds 40 jaar- haar eigen organisatie aan te pakken en de uitgaven te verminderen. Blijft over de belastingverhogingen. Daar zijn ze wel goed in, die portemonnee van een ander dus.

Wil je dat ?
ik snap je niet....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182201905
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik snap je niet....
of je de staatsschuld wilt terugdringen dmv belastingverhogingen en/of nieuwe belastingen invoeren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182202060
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Werkelijk? Dus mijn vrouw liegt me al jaren voor over haar salaris? En ik denk dat als het gaat zoals jij zegt dat ze dan allang ontslag had genomen voor die vele tienduizenden euri ontslagvergoeding en enorme betalingen die ze als zzper zou kunnen verdienen in jouw model.

Of, om het anders te zeggen: Hou even op met je domme vooringenomen gelul. Je wilt wanhopig bewijzen dat NL een vreselijk land is, geregeerd door linkse ambtenaren, maar de realiteit is in hoge mate compleet anders. Beleid wordt nog steeds gefinaliseerd door de regering en die is al jaren overwegend rechts.
Verbod op terughuren ontslagen ambtenaar opgeheven.

Noot: het begon dus uit de klauwen te lopen.

https://www.binnenlandsbe(...)tenaar.9549839.lynkx
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 29 september 2018 @ 11:27:07 #35
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182202141
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:31 schreef cempexo het volgende:

[..]

Alweer een Nederlander die geen weet heeft van zijn eigen land en hoe jouw Nederlandse ambtenaren de boel in de maling nemen.

Dat gaat zo:
Opdracht regering: het aantal ambtenaren moet drastisch omlaag.

Reactie ambtenarenleiding:
Ambtenaar X krijgt een gesprek met de chef. ''Als je nou ,ambtenaar X, nu je ontslag neemt (moet nemen) dan krijg je natuurlijk een gigantische ontslagbonus mee van tienduizenden euro's.

Maar... ik neem je, ambtenaar X, vandaag weer aan als ZZP-er met natuurlijk een veel hoger salaris, laten we zeggen 25% meer.''

Wat een feest meneer de leiding, ik doe het het.

En zo mcmlxiv kloppen de cijfers fantastisch die de ambtenarenleiding aan de regering overleggen.

Maar het daadwerkelijke aantal ambtenaren blijft stijgen. Iedere maand weer.

Een ambtenaar kost overigens 100.000 euro. Per stuk.
Jij stelt dus dat er bijna 1 miljoen ZZP'ers ingehuurd zijn door de overheid? Vertel, waar werken die? Bij welke ministeries of overheden in welke aantallen?

Je bent een sieraad voor partijen als PVV en FvD. Leugens en bedrog wat je niet kunt onderbouwen omdat het op je kinderlijke fantasie gestoeld is. Geen enkele onderbouwing, geen enkele realiteitszin. Alleen maar fantasieën om je verwrongen wereldbeeld in stand te houden.
pi_182202869
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij stelt dus dat er bijna 1 miljoen ZZP'ers ingehuurd zijn door de overheid? Vertel, waar werken die? Bij welke ministeries of overheden in welke aantallen?

Je bent een sieraad voor partijen als PVV en FvD. Leugens en bedrog wat je niet kunt onderbouwen omdat het op je kinderlijke fantasie gestoeld is. Geen enkele onderbouwing, geen enkele realiteitszin. Alleen maar fantasieën om je verwrongen wereldbeeld in stand te houden.
Vooroordelen tegen ambtenaren kloppen een beetje.

https://www.waarmaarraar.(...)ppen_een_beetje.html


80 procent ambtenaren is van PvdA-huize

http://www.dagelijksestan(...)aren-van-pvda-huize/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182202925
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

of je de staatsschuld wilt terugdringen dmv belastingverhogingen en/of nieuwe belastingen invoeren.
geen van beide, waarom stel je zulke rare keuzes.....?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 29 september 2018 @ 12:36:13 #38
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182203095
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Vooroordelen tegen ambtenaren kloppen een beetje.

https://www.waarmaarraar.(...)ppen_een_beetje.html

80 procent ambtenaren is van PvdA-huize

http://www.dagelijksestan(...)aren-van-pvda-huize/

Nog meer stof en onzin. Toch jammer.

Waar blijven nou je getallen? Waar is je onderbouwing van die bijna 1 miljoen ZZP'ers die blijkbaar bij de overheid zijn ingehuurd? Bij welk ministerie zitten al die mensen?
  zaterdag 29 september 2018 @ 12:38:35 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182203142
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Vooroordelen tegen ambtenaren kloppen een beetje.

https://www.waarmaarraar.(...)ppen_een_beetje.html

80 procent ambtenaren is van PvdA-huize

http://www.dagelijksestan(...)aren-van-pvda-huize/

Laten we even de eerste paragraaf van dat laatste artikel erbij pakken:
----
Nederland zit gevangen in de tentakels van de almachtige PvdA-ambtenaar.

Ik wist niet wat ik las toen ik de vanochtend De Telegraaf erbij pakte. In de column van Rob Hoogland, een van de beste columnisten van Nederland (lees die man!), las ik dat een wethouder hem tijdens een gesprek had toevertrouwd dat maar liefst 80 procent (!) van de ambtenaren van haar gemeente van PvdA-huize is.
---

De titel is al zo lekker neutraal. Vervolgens wordt alleen de Telegraaf als bron opgevoerd. In de Telegraaf dan ook nog een column. Een column van Rob Hoogland, die zo rabiaat anti-links is, dat hij met zijn auto 3 x rechts afslaat om te voorkomen dat hij links moet. En in die column wordt 1(!) (anonieme) wethouder opgevoerd, die beweert (en ook niet meer dan dat, want er zit totaal geen onderbouwing bij) dat 80% van de ambtenaren in HAAR gemeente (alweer: niet gespecificeerd welke) van PvdA-huize ZOU zijn.

Ja, zeer betrouwbaar. En jij extrapoleert dat onmiddellijk naar heel Nederland, en maakt ervan dat van ALLE ambtenaren 80% van PvdA-huize zou zijn.

Dan kun je ongetwijfeld verklaren waarom de PvdA bij de laatste verkiezingen gedecimeerd werd als 80% van die 1,8 miljoen (wat volgens jou het ambtenaren bestand is en er komen er 5.000 per maand bij of zo) die je eerder hebt genoemd (en dat komt neer op 1,44 miljoen) op ' hun' . partij hebben gestemd (wat je toch zou mogen verwachten).
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 29 september 2018 @ 12:57:27 #40
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182203417
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan kun je ongetwijfeld verklaren waarom de PvdA bij de laatste verkiezingen gedecimeerd werd als 80% van die 1,8 miljoen (wat volgens jou het ambtenaren bestand is en er komen er 5.000 per maand bij of zo) die je eerder hebt genoemd (en dat komt neer op 1,44 miljoen) op ' hun' . partij hebben gestemd (wat je toch zou mogen verwachten).
Ja, met een kiesdeler van 70.106 zou de PvdA toch op een ondergrens van 20 zetels moeten zitten. Al die 1.44 miljoen PvdA ambtenaren hebben tenslotte wel gestemd, daar hoef je niet aan te twijfelen. Doe daar dan al die allochtonen die ook allemaal PvdA stemmen bij, en die ondergrens gaat opeens naar 30. Toch wel vreemd dat ze slechts 9 zetels heeft.
pi_182203701
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

geen van beide, waarom stel je zulke rare keuzes.....?
even het geheel van dit topic teruglezen, dan weet je het
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182204249
Gelet op de titel van dit topic had ik verwacht dat er op macro niveau kan worden gecommuniceerd. Dat er zit er kennelijk niet in. Helaas...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182204713
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:18 schreef cempexo het volgende:

[..]

even het geheel van dit topic teruglezen, dan weet je het
ja dat doe ik, dan nog steeds: waarom stel je maar 2 keuzes waaruit ik kan kiezen? Dat is alleen gebaseerd op jouw frustaties van NL en de reden waarom je bent weggegaan.... Niet iedereen denkt zo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182204723
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:05 schreef cempexo het volgende:
Gelet op de titel van dit topic had ik verwacht dat er op macro niveau kan worden gecommuniceerd. Dat er zit er kennelijk niet in. Helaas...
niet met iemand die gefrusteerd is en daarom geemigreerd is en dat hier bot viert.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 29 september 2018 @ 15:34:53 #45
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182205599
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:05 schreef cempexo het volgende:
Gelet op de titel van dit topic had ik verwacht dat er op macro niveau kan worden gecommuniceerd. Dat er zit er kennelijk niet in. Helaas...
Tja met jou valt niet op macro niveau te discussiëren. Daarvoor moet je eerlijk zijn en een beetje open staan voor andere meningen. Dat is jou niet gegeven.

Jij vergiftigd elke discussie met leugens over ambtenaren, linkse partijen en allochtonen.
  zaterdag 29 september 2018 @ 15:39:58 #46
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182205678
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tja met jou valt niet op macro niveau te discussiëren. Daarvoor moet je eerlijk zijn en een beetje open staan voor andere meningen. Dat is jou niet gegeven.

Jij vergiftigd elke discussie met leugens over ambtenaren, linkse partijen en allochtonen.
En linkse allochtone ambtenaren, natuurlijk w/
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 29 september 2018 @ 16:00:41 #47
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_182205981
Je inkomen wordt ook hoger. Dat die je over het hoofd.
pi_182206121
Ik heb de begroting verder niet in detail gelezen maar met een groeiende wereldeconomie was het volstrekt logisch dat Nederland, zeker als doorvoerland, de vruchten zou plukken met wat groei. Ik vind de groei die we hebben dan nog vrij beperkt, maar vooruit voor de Eurozone is het niet al te slecht, een beetje regering zou er dan voor zorgen dat de groei zodanig verdeeld wordt dat vooral de consumerende inwoners dit kunnen omzetten in nog meer consumptie en productiviteit, immers zorgt bvb inflatie ervoor dat bij een gemiddelde verdeling weinig van de groei gemerkt wordt, en nu kan je zelfs zeggen (na aanhoudende berichten dat vooral het grootbedrijf itt het mkb profiteert oa) dat het niet juist wordt verdeeld. Er is dus economische groei, ademruimte, maar weinig om optimistisch over te zijn en een regering die vooral met de verkeerde delen van de samenleving bezig is wat dat betreft dus ik ben bezorgd wat de toekomst brengt, weinig structurele groei, met enkele uitzonderingen overigens.
pi_182206379
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:12 schreef DeParo het volgende:
Ik heb de begroting verder niet in detail gelezen maar met een groeiende wereldeconomie was het volstrekt logisch dat Nederland, zeker als doorvoerland, de vruchten zou plukken met wat groei. Ik vind de groei die we hebben dan nog vrij beperkt, maar vooruit voor de Eurozone is het niet al te slecht, een beetje regering zou er dan voor zorgen dat de groei zodanig verdeeld wordt dat vooral de consumerende inwoners dit kunnen omzetten in nog meer consumptie en productiviteit, immers zorgt bvb inflatie ervoor dat bij een gemiddelde verdeling weinig van de groei gemerkt wordt, en nu kan je zelfs zeggen (na aanhoudende berichten dat vooral het grootbedrijf itt het mkb profiteert oa) dat het niet juist wordt verdeeld. Er is dus economische groei, ademruimte, maar weinig om optimistisch over te zijn en een regering die vooral met de verkeerde delen van de samenleving bezig is wat dat betreft dus ik ben bezorgd wat de toekomst brengt, weinig structurele groei, met enkele uitzonderingen overigens.
Het FD bevestigt je zienswijze.

Ruttes jubeljaar kan ook zomaar in een nachtmerrie omslaan

'Het goede nieuws is dat de koopkracht over de volle breedte vooruit gaat. Beter krijg je het niet, zeker niet als je terugkijkt naar hoe het de afgelopen jaren geweest is', zei minister Wopke Hoekstra van Financiën dinsdag trots in zijn toelichting op zijn eerste Miljoenennota.

Het tekent de vastberadenheid van de coalitie om de begroting voor volgend jaar in roze tinten af te schilderen. Niet alleen gaat 96% van de Nederlanders er dan op vooruit, ook de noden in de samenleving worden gelenigd met 'investeringen in defensie, onderwijs, veiligheid en zorg'. En dat allemaal met gezonde overheidsfinanciën.

Geen triomfalisme
Volgens Hoekstra gaat het beter met de conjunctuur dan iemand een paar jaar geleden voor mogelijk had gehouden. Toch waakte de CDA'er voor triomfalisme, toen hij de inhoud van zijn koffertje aan Kamervoorzitter Khadija Arib overdroeg. Dat komt echt niet doordat 'Den Haag' het zo goed heeft gedaan.

'De politiek past bescheidenheid', vindt hij. De huidige hoogconjunctuur is het gevolg van sterke economische fundamenten, economische groei in het buitenland, ondernemerschap en 'de inspanningen van miljoenen Nederlanders die iedere dag opnieuw keihard aan de slag gaan'.

Bijdrage aan succes?
Al dragen 'verstandig beleid, tijdig hervormen en politieke stabiliteit wel bij aan economisch succes', vindt hij. Als dat is wat de politiek moet leveren, wat draagt dit kabinet met deze begroting dan zelf bij aan versterking van die drie succesfactoren?

De beloning van die keihard werkende Nederlanders is karig. Beter krijg je het niet? De koopkrachtstijging in 2016, het laatste volle begrotingsjaar van het kabinet Rutte-Asscher, bedroeg volgens de laatste herberekeningen van het Centraal Bureau voor de Statistiek 3%, het dubbele van Hoekstra's belofte voor volgend jaar.

Koopkracht door hoger loon
Die koopkrachtstijging is bovendien niet de resultante van het beleid van dit kabinet, maar voornamelijk van hogere lonen. Deze overheid verhoogt de lasten voor burgers en bedrijven volgens het Centraal Planbureau volgend jaar nog altijd met ¤5,3 mrd, waarvan ¤850 mln voor burgers. De verlaging van de inkomstenbelasting weegt niet op tegen verhoging van zorgpremies, btw en energiebelasting.

Dat is op zich logisch. De samenleving vindt 'investeringen' in goede zorg, onderwijs, defensie en veiligheid volgens Hoekstra namelijk 'broodnodig'. En die extra uitgaven kunnen niet alleen uit de economische groei worden gedekt en of uit verhoging van het tekort, hoewel het kabinet ook daar al de randen opzoekt.

Langs het randje
Het structurele saldo is sinds het aantreden van dit kabinet omgeslagen naar een tekort van 0,4%. Dat scheelt 1,2% van het bruto binnenlands product ten opzichte van Rutte II en scheert daarmee ook langs de grenswaarde van 0,5% die de eurolanden hebben afgesproken. De Raad van State maakt duidelijk dat het wat haar betreft al op het randje is.

Daarbij wijst ze op de kwetsbaarheid van de Nederlandse economie voor economische tegenwind. Zoals Nederland nu op de adrenaline van het expansieve overheidsbeleid en de opleving in de eurozone op kop rijdt in de eurozone, zo kan de man met de hamer ook zomaar weer toeslaan als brexit verkeerd afloopt of Donald Trump met het verkeerde been uit bed stapt.

Schuld nog steeds hoger
De enige buffer die het kabinet dan heeft is de lagere schuld, maar Hoekstra is de eerste die erop wijst dat die nog steeds hoger is dan voor de crisis. 'Verstandig beleid en tijdig hervormen' om klaar te zijn voor de volgende neergang zou in dit geval dus meer moeten betekenen dan de groei grotendeels verjubelen.

Het kabinet haalt zijn agenda nog steeds grotendeels uit het regeerakkoord, waarvan deze Miljoenennota een keurige vertaling vormt. Het enige grote 'nieuwe' voornemen dat daar sindsdien aan is toegevoegd, is de ingreep in de gaswinning. De meest ingrijpende consequenties daarvan worden overigens pas in de volgende kabinetsperiode gevoeld.

Dividendbelasting
In de zorg, op de arbeidsmarkt, bij het pensioenstelsel en bij het nakomen van de klimaatafspraken is het nog steeds wachten op daadkracht bij deze christen-liberale coalitie. Die rust lang uit van de ingewikkelde formatie die nog dagelijks intensief onderhoud vergt en is nog bezig te bekomen van de schrik van de gifpil die daarin geslopen is: afschaffing van de dividendbelasting,

De complexiteit van de opgave om dat voornemen politiek, maatschappelijk en economisch verteerbaar te maken, blijkt ook uit deze Miljoenennota. Doordat de extra kosten van de afschaffing moeten worden verhaald, gaat de vennootschapsbelasting minder hard omlaag dan beloofd. Om het midden- en kleinbedrijf en de woningcorporaties daarvoor te compenseren, moet daar vervolgens weer een pleister van ¤200 mln op worden geplakt.

Onderbouwing mist
Maar de Raad van State vindt ook dat de onderbouwing van de effectiviteit van het plan voor verbetering van het vestigingsklimaat nog altijd te wensen overlaat. Daarmee komt ook Hoekstra's derde politieke randvoorwaarde voor succesvol economisch beleid in het geding: politieke stabiliteit.

De dividendbelasting is een politieke splijtzwam die zelfs tot inzet van de komende statenverkiezingen dreigt te worden gemaakt. Premier Rutte deed daar dinsdag laconiek over. Hij gunt Klaver zijn 'puntje'. Maar een begroting die zijn belofte niet waarmaakt over het zoet na de crisis en de schouders ophalen over de onvrede die de afschaffing van de dividendbelasting oplevert, is politiek een riskante combinatie.

bron FD

---------------

Raad van State kraakt eerste begroting Rutte III

De Miljoenennota 2019 die het kabinet aan de Tweede Kamer heeft aangeboden, stuit op zware kritiek van de Raad van State, de autoriteit die is aangesteld om te waken over het nakomen van de Europese en nationale begrotingsregels.

De eerste begroting van Rutte III loopt tegen de grenzen van de Europese regels aan, verstopt de lastenverzwaringen voor burgers en bedrijven en laat structurele uitgavenstijgingen zien die niet structureel worden gedekt, zo blijkt uit het strenge oordeel van de onafhankelijke toezichthouder.

Lastenverzwaring
De Raad van State ziet een discrepantie van ¤1,5 mrd tussen de Miljoenennota en de Macro Economische Verkenning van het Centraal Planbureau wat betreft lastenontwikkeling. Het CPB gaat voor volgend jaar uit van een lastenverzwaring van ¤5,3 mrd, waarvan ¤850 mln voor burgers en ¤4,4 mrd voor bedrijven.

Het kabinet houdt het op ¤3,8 mrd lastenverzwaring, conform de afspraken uit het regeerakkoord. Het verschil wordt niet verklaard, maar is vermoedelijk een kwestie van definities. De Raad van State wijst er wel fijntjes op dat het kabinet zelfs dat bedrag nog ver wegstopt, in een bijlage bij de Miljoenennota. 'De hoofdtekst bevat hierover slechts een grafiek'.

Meer btw en zorgpremie
De lastenstijging voor de burger is de resultante van een verhoging van de btw die ¤2,4 mrd kost, ¤800 mln extra energiebelasting en ¤1,8 mrd meer ziektewetpremies. Daar staat een verlaging van de loon- en inkomstenheffing tegenover van ¤4 mrd.

Voor bedrijven is de beleidsmatig veroorzaakte lastenverzwaring de optelsom van btw (+¤800 mln), energiebelasting (+¤500 mln), vennootschapsbelasting (+¤1,1 mrd), dividendbelasting (+1,5 mrd) en sociale premies (+¤600 mln).

Anticiperend op de afschaffing van de dividendbelasting schat het Centraal Planbureau in dat het buitenland ¤400 mln minder dividendinhouding opbrengt. Bedrijven sparen dividenduitkering op om die na 2020 belastingvrij te kunnen uitkeren, verwacht het CPB.

Structureel begrotingstekort
De Raad toont zich bezorgd dat de overheidsfinanciën ondanks de hoogconjunctuur niet verder verbeteren. Het overschot stokt op 1% van het bbp, maar de Europese maatstaf laat al een tekort zien. Dit structurele saldo, waarin wordt gecorrigeerd voor de stand van de conjunctuur en incidentele posten, schiet volgend jaar naar een tekort van 0,4% van het bbp.

Dat scheelt 1,2 procentpunt met toen het kabinet aantrad en komt in de buurt van de Europese grenswaarde, een structureel tekort van 0,5%. De toezichthouder wijst op het gevaar dat de conjunctuur vanaf nu verder afzwakt, wat in Nederland gewoonlijk leidt tot snel verder oplopende tekorten. Er is volgens het Centraal Planbureau zelfs een gerede kans (33%) dat ook het huidige nominale overschot volgend jaar alsnog omslaat in een tekort.

Opstopping in uitgaven
De overheidsuitgaven stijgen dit en volgend jaar met respectievelijk 2,5% en 1,8%. Het blijkt zelfs lastig om alle geplande extra uitgaven te doen, doordat er in de huidige arbeidsmarkt geen mensen voor te vinden zijn. Dat speelt Defensie parten, dat daardoor volgend jaar zelfs 21,4% meer kan uitgeven. Ook voor infrastructuur is door een opstopping in het investeringsprogramma volgend jaar 11% meer beschikbaar.

De zorguitgaven gaan volgend jaar met 4,5% omhoog. Ze zullen deze kabinetsperiode blijven stijgen en de Raad van State waarschuwt dat die ontwikkeling in de toekomst andere uitgaven in gevaar gaat brengen als er niet wordt ingegrepen.

Structurele uitgaven onvoldoende gedekt
Verder wijst de autoriteit erop dat minister Wopke Hoekstra van Financiën het kabinet niet houdt aan zijn eigen regels. De extra kosten van de lagere gaswinning in Groningen (¤300 mln in 2019, oplopende tot ¤1,5 mrd in 2023), voorbereidingskosten voor brexit (¤90 mln) en 'heroprichting' van het ministerie van Landbouw (eenmalig ¤60 mln en daarna ¤37 mln per jaar), worden gedekt uit meevallers bij de zorg en de sociale zekerheid. Maar dat zijn grotendeels structurele extra uitgaven die volgens de afspraken ook structureel zouden moeten worden gedekt en niet uit incidentele meevallers, vindt de Raad van State.

bron FD
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182206461
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:31 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het FD bevestigt je zienswijze.

Ruttes jubeljaar kan ook zomaar in een nachtmerrie omslaan

'Het goede nieuws is dat de koopkracht over de volle breedte vooruit gaat. Beter krijg je het niet, zeker niet als je terugkijkt naar hoe het de afgelopen jaren geweest is', zei minister Wopke Hoekstra van Financiën dinsdag trots in zijn toelichting op zijn eerste Miljoenennota.

Het tekent de vastberadenheid van de coalitie om de begroting voor volgend jaar in roze tinten af te schilderen. Niet alleen gaat 96% van de Nederlanders er dan op vooruit, ook de noden in de samenleving worden gelenigd met 'investeringen in defensie, onderwijs, veiligheid en zorg'. En dat allemaal met gezonde overheidsfinanciën.

Geen triomfalisme
Volgens Hoekstra gaat het beter met de conjunctuur dan iemand een paar jaar geleden voor mogelijk had gehouden. Toch waakte de CDA'er voor triomfalisme, toen hij de inhoud van zijn koffertje aan Kamervoorzitter Khadija Arib overdroeg. Dat komt echt niet doordat 'Den Haag' het zo goed heeft gedaan.

'De politiek past bescheidenheid', vindt hij. De huidige hoogconjunctuur is het gevolg van sterke economische fundamenten, economische groei in het buitenland, ondernemerschap en 'de inspanningen van miljoenen Nederlanders die iedere dag opnieuw keihard aan de slag gaan'.

Bijdrage aan succes?
Al dragen 'verstandig beleid, tijdig hervormen en politieke stabiliteit wel bij aan economisch succes', vindt hij. Als dat is wat de politiek moet leveren, wat draagt dit kabinet met deze begroting dan zelf bij aan versterking van die drie succesfactoren?

De beloning van die keihard werkende Nederlanders is karig. Beter krijg je het niet? De koopkrachtstijging in 2016, het laatste volle begrotingsjaar van het kabinet Rutte-Asscher, bedroeg volgens de laatste herberekeningen van het Centraal Bureau voor de Statistiek 3%, het dubbele van Hoekstra's belofte voor volgend jaar.

Koopkracht door hoger loon
Die koopkrachtstijging is bovendien niet de resultante van het beleid van dit kabinet, maar voornamelijk van hogere lonen. Deze overheid verhoogt de lasten voor burgers en bedrijven volgens het Centraal Planbureau volgend jaar nog altijd met ¤5,3 mrd, waarvan ¤850 mln voor burgers. De verlaging van de inkomstenbelasting weegt niet op tegen verhoging van zorgpremies, btw en energiebelasting.

Dat is op zich logisch. De samenleving vindt 'investeringen' in goede zorg, onderwijs, defensie en veiligheid volgens Hoekstra namelijk 'broodnodig'. En die extra uitgaven kunnen niet alleen uit de economische groei worden gedekt en of uit verhoging van het tekort, hoewel het kabinet ook daar al de randen opzoekt.

Langs het randje
Het structurele saldo is sinds het aantreden van dit kabinet omgeslagen naar een tekort van 0,4%. Dat scheelt 1,2% van het bruto binnenlands product ten opzichte van Rutte II en scheert daarmee ook langs de grenswaarde van 0,5% die de eurolanden hebben afgesproken. De Raad van State maakt duidelijk dat het wat haar betreft al op het randje is.

Daarbij wijst ze op de kwetsbaarheid van de Nederlandse economie voor economische tegenwind. Zoals Nederland nu op de adrenaline van het expansieve overheidsbeleid en de opleving in de eurozone op kop rijdt in de eurozone, zo kan de man met de hamer ook zomaar weer toeslaan als brexit verkeerd afloopt of Donald Trump met het verkeerde been uit bed stapt.

Schuld nog steeds hoger
De enige buffer die het kabinet dan heeft is de lagere schuld, maar Hoekstra is de eerste die erop wijst dat die nog steeds hoger is dan voor de crisis. 'Verstandig beleid en tijdig hervormen' om klaar te zijn voor de volgende neergang zou in dit geval dus meer moeten betekenen dan de groei grotendeels verjubelen.

Het kabinet haalt zijn agenda nog steeds grotendeels uit het regeerakkoord, waarvan deze Miljoenennota een keurige vertaling vormt. Het enige grote 'nieuwe' voornemen dat daar sindsdien aan is toegevoegd, is de ingreep in de gaswinning. De meest ingrijpende consequenties daarvan worden overigens pas in de volgende kabinetsperiode gevoeld.

Dividendbelasting
In de zorg, op de arbeidsmarkt, bij het pensioenstelsel en bij het nakomen van de klimaatafspraken is het nog steeds wachten op daadkracht bij deze christen-liberale coalitie. Die rust lang uit van de ingewikkelde formatie die nog dagelijks intensief onderhoud vergt en is nog bezig te bekomen van de schrik van de gifpil die daarin geslopen is: afschaffing van de dividendbelasting,

De complexiteit van de opgave om dat voornemen politiek, maatschappelijk en economisch verteerbaar te maken, blijkt ook uit deze Miljoenennota. Doordat de extra kosten van de afschaffing moeten worden verhaald, gaat de vennootschapsbelasting minder hard omlaag dan beloofd. Om het midden- en kleinbedrijf en de woningcorporaties daarvoor te compenseren, moet daar vervolgens weer een pleister van ¤200 mln op worden geplakt.

Onderbouwing mist
Maar de Raad van State vindt ook dat de onderbouwing van de effectiviteit van het plan voor verbetering van het vestigingsklimaat nog altijd te wensen overlaat. Daarmee komt ook Hoekstra's derde politieke randvoorwaarde voor succesvol economisch beleid in het geding: politieke stabiliteit.

De dividendbelasting is een politieke splijtzwam die zelfs tot inzet van de komende statenverkiezingen dreigt te worden gemaakt. Premier Rutte deed daar dinsdag laconiek over. Hij gunt Klaver zijn 'puntje'. Maar een begroting die zijn belofte niet waarmaakt over het zoet na de crisis en de schouders ophalen over de onvrede die de afschaffing van de dividendbelasting oplevert, is politiek een riskante combinatie.

bron FD

---------------

Raad van State kraakt eerste begroting Rutte III

De Miljoenennota 2019 die het kabinet aan de Tweede Kamer heeft aangeboden, stuit op zware kritiek van de Raad van State, de autoriteit die is aangesteld om te waken over het nakomen van de Europese en nationale begrotingsregels.

De eerste begroting van Rutte III loopt tegen de grenzen van de Europese regels aan, verstopt de lastenverzwaringen voor burgers en bedrijven en laat structurele uitgavenstijgingen zien die niet structureel worden gedekt, zo blijkt uit het strenge oordeel van de onafhankelijke toezichthouder.

Lastenverzwaring
De Raad van State ziet een discrepantie van ¤1,5 mrd tussen de Miljoenennota en de Macro Economische Verkenning van het Centraal Planbureau wat betreft lastenontwikkeling. Het CPB gaat voor volgend jaar uit van een lastenverzwaring van ¤5,3 mrd, waarvan ¤850 mln voor burgers en ¤4,4 mrd voor bedrijven.

Het kabinet houdt het op ¤3,8 mrd lastenverzwaring, conform de afspraken uit het regeerakkoord. Het verschil wordt niet verklaard, maar is vermoedelijk een kwestie van definities. De Raad van State wijst er wel fijntjes op dat het kabinet zelfs dat bedrag nog ver wegstopt, in een bijlage bij de Miljoenennota. 'De hoofdtekst bevat hierover slechts een grafiek'.

Meer btw en zorgpremie
De lastenstijging voor de burger is de resultante van een verhoging van de btw die ¤2,4 mrd kost, ¤800 mln extra energiebelasting en ¤1,8 mrd meer ziektewetpremies. Daar staat een verlaging van de loon- en inkomstenheffing tegenover van ¤4 mrd.

Voor bedrijven is de beleidsmatig veroorzaakte lastenverzwaring de optelsom van btw (+¤800 mln), energiebelasting (+¤500 mln), vennootschapsbelasting (+¤1,1 mrd), dividendbelasting (+1,5 mrd) en sociale premies (+¤600 mln).

Anticiperend op de afschaffing van de dividendbelasting schat het Centraal Planbureau in dat het buitenland ¤400 mln minder dividendinhouding opbrengt. Bedrijven sparen dividenduitkering op om die na 2020 belastingvrij te kunnen uitkeren, verwacht het CPB.

Structureel begrotingstekort
De Raad toont zich bezorgd dat de overheidsfinanciën ondanks de hoogconjunctuur niet verder verbeteren. Het overschot stokt op 1% van het bbp, maar de Europese maatstaf laat al een tekort zien. Dit structurele saldo, waarin wordt gecorrigeerd voor de stand van de conjunctuur en incidentele posten, schiet volgend jaar naar een tekort van 0,4% van het bbp.

Dat scheelt 1,2 procentpunt met toen het kabinet aantrad en komt in de buurt van de Europese grenswaarde, een structureel tekort van 0,5%. De toezichthouder wijst op het gevaar dat de conjunctuur vanaf nu verder afzwakt, wat in Nederland gewoonlijk leidt tot snel verder oplopende tekorten. Er is volgens het Centraal Planbureau zelfs een gerede kans (33%) dat ook het huidige nominale overschot volgend jaar alsnog omslaat in een tekort.

Opstopping in uitgaven
De overheidsuitgaven stijgen dit en volgend jaar met respectievelijk 2,5% en 1,8%. Het blijkt zelfs lastig om alle geplande extra uitgaven te doen, doordat er in de huidige arbeidsmarkt geen mensen voor te vinden zijn. Dat speelt Defensie parten, dat daardoor volgend jaar zelfs 21,4% meer kan uitgeven. Ook voor infrastructuur is door een opstopping in het investeringsprogramma volgend jaar 11% meer beschikbaar.

De zorguitgaven gaan volgend jaar met 4,5% omhoog. Ze zullen deze kabinetsperiode blijven stijgen en de Raad van State waarschuwt dat die ontwikkeling in de toekomst andere uitgaven in gevaar gaat brengen als er niet wordt ingegrepen.

Structurele uitgaven onvoldoende gedekt
Verder wijst de autoriteit erop dat minister Wopke Hoekstra van Financiën het kabinet niet houdt aan zijn eigen regels. De extra kosten van de lagere gaswinning in Groningen (¤300 mln in 2019, oplopende tot ¤1,5 mrd in 2023), voorbereidingskosten voor brexit (¤90 mln) en 'heroprichting' van het ministerie van Landbouw (eenmalig ¤60 mln en daarna ¤37 mln per jaar), worden gedekt uit meevallers bij de zorg en de sociale zekerheid. Maar dat zijn grotendeels structurele extra uitgaven die volgens de afspraken ook structureel zouden moeten worden gedekt en niet uit incidentele meevallers, vindt de Raad van State.

bron FD
Hebben ze ook iets gezegd over groei ten opzichte van inflatie en uiteindelijk resultaten of iets in die richting?
pi_182206574
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hebben ze ook iets gezegd over groei ten opzichte van inflatie en uiteindelijk resultaten of iets in die richting?
De inflatie in de Eurozone is thans 2%. Op zich is dat een correct ic stabiel percentage voor NL. Verwachting eurozone is 2,3% in 2019. CPI inflatie NL juni 2018 was 1.7 % (geen FD bericht)

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 29-09-2018 16:55:15 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182207497
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:19 schreef cempexo het volgende:

[..]
De overheid vertikt het -ook sinds 40 jaar- haar eigen organisatie aan te pakken en de uitgaven te verminderen. Blijft over de belastingverhogingen. Daar zijn ze wel goed in, die portemonnee van een ander dus.

Wil je dat ?
De overheid kan simpelweg niet de eigen organisatie aanpakken. Dat zou betekenen dat er namelijk veel ambtenaren zullen worden ontslagen, dit betreft ook mensen die eigenlijk maar weinig dingen een beetje goed kunnen en dus niet makkelijk bij een bedrijf aan de bak kunnen komen. Oftewel, meer werkloosheid en meer uitkeringen. De overheid is van de werkverschaffing en dat is een linkse ideologie.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_182207517
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:50 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De overheid kan simpelweg niet de eigen organisatie aanpakken. Dat zou betekenen dat er namelijk veel ambtenaren zullen worden ontslagen, dit betreft ook mensen die eigenlijk maar weinig dingen een beetje goed kunnen en dus niet makkelijk bij een bedrijf aan de bak kunnen komen. Oftewel, meer werkloosheid en meer uitkeringen. De overheid is van de werkverschaffing en dat is een linkse ideologie.
Deze overheid kan je toch niet links noemen ?
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:06:15 #54
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182207767
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:50 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De overheid kan simpelweg niet de eigen organisatie aanpakken. Dat zou betekenen dat er namelijk veel ambtenaren zullen worden ontslagen, dit betreft ook mensen die eigenlijk maar weinig dingen een beetje goed kunnen en dus niet makkelijk bij een bedrijf aan de bak kunnen komen. Oftewel, meer werkloosheid en meer uitkeringen. De overheid is van de werkverschaffing en dat is een linkse ideologie.
Onzin, de overheid krimpt al jaren.

Rijk: 2009 123000 2016 117000
Gemeenten 2009 177000 2016 144000
Defensie 2009 69000 2016 56000

Enzovoort.

Kortom rechtse sprookjes van het niveau cempexo.
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:08:09 #55
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182208882
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:51 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Deze overheid kan je toch niet links noemen ?
Evenmin als de meeste overheden van de laatste 30 jaar.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182208913
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:50 schreef Shreyas het volgende:

De overheid kan simpelweg niet de eigen organisatie aanpakken. Dat zou betekenen dat er namelijk veel ambtenaren zullen worden ontslagen, dit betreft ook mensen die eigenlijk maar weinig dingen een beetje goed kunnen en dus niet makkelijk bij een bedrijf aan de bak kunnen komen. Oftewel, meer werkloosheid en meer uitkeringen. De overheid is van de werkverschaffing en dat is een linkse ideologie.
De overheid gebruikt trucs om zijn personeelsbestand voor de bühne mooi te maken. Nu kunnen ze zeggen dat ze steeds minder ambtenaren in dienst hebben. Dat klopt dus maar ze heten nu en hebben de status van ZZP-er.
De enige die in Nederland dat allemaal ontkent is mcmlxiv.

Ontslagen ambtenaren mogen voortaan direct weer als zelfstandige aan de slag bij ministeries. Minister Blok (Rijksdienst) schrapt het verbod op deze ‘draaideurconstructies’. Dat blijkt uit de nieuwe Gedragscode Integriteit Rijk, die maandag is gepubliceerd in de Staatscourant.
https://www.binnenlandsbe(...)tenaar.9549839.lynkx
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:17:20 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182209034
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:10 schreef cempexo het volgende:

[..]

De overheid gebruikt trucs om zijn personeelsbestand voor de bühne mooi te maken. Nu kunnen ze zeggen dat ze steeds minder ambtenaren in dienst hebben. Dat klopt dus maar ze heten nu en hebben de status van ZZP-er.
De enige die in Nederland dat allemaal ontkent is mcmlxiv.

Ontslagen ambtenaren mogen voortaan direct weer als zelfstandige aan de slag bij ministeries. Minister Blok (Rijksdienst) schrapt het verbod op deze ‘draaideurconstructies’. Dat blijkt uit de nieuwe Gedragscode Integriteit Rijk, die maandag is gepubliceerd in de Staatscourant.
https://www.binnenlandsbe(...)tenaar.9549839.lynkx
Niet waar. Hij ontkent alleen jouw belachelijke bewering dat het hier om een miljoen ambtenaren of ex-ambtenaren gaat en dat die allemaal vrolijk lachend eerst een ontslagvergoeding opstrijken en vervolgens nog harder lachend als ZZPer tegen 25% meer weer worden aangenomen.

Jij weet net zo goed als Bert en Ernie dat deze constructie vooral bedoeld is om mensen MINDER te laten verdienen om zo bepaalde kostenbesparingen te behalen. Daarnaast dienen ZZPers voor hun eigen pensioen, AOV enz. te zorgen, dus er is geen enkele ambtenaar die vrolijk lachend dat ontslag accepteert om als ZZPer terug te komen.

Daarnaast kunnen ZZPers er zonder pardon weer uitgegooid worden, dus de baanzekerheid is ook weg. En ik mag je eraan herinneren dat dit hele gedoe met mensen eruitgooien en terugnemen als ZZPer een brainchild is geweest van een van de vorige Rutte boevenbendes, om hiermee lekker de werkgever te paaien.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182209131
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet waar. Hij ontkent alleen jouw belachelijke bewering dat het hier om een miljoen ambtenaren of ex-ambtenaren gaat en dat die allemaal vrolijk lachend eerst een ontslagvergoeding opstrijken en vervolgens nog harder lachend als ZZPer tegen 25% meer weer worden aangenomen.

Jij weet net zo goed als Bert en Ernie dat deze constructie vooral bedoeld is om mensen MINDER te laten verdienen om zo bepaalde kostenbesparingen te behalen. Daarnaast dienen ZZPers voor hun eigen pensioen, AOV enz. te zorgen, dus er is geen enkele ambtenaar die vrolijk lachend dat ontslag accepteert om als ZZPer terug te komen.

Daarnaast kunnen ZZPers er zonder pardon weer uitgegooid worden, dus de baanzekerheid is ook weg. En ik mag je eraan herinneren dat dit hele gedoe met mensen eruitgooien en terugnemen als ZZPer een brainchild is geweest van een van de vorige Rutte boevenbendes, om hiermee lekker de werkgever te paaien.
De enige uitzondering is -veel later- de belastingdienst. Die gaf ze 70.000 euro mee en later werden er weer ambtenaren ingehuurd als ZZP-er

https://www.mijnzzp.nl/We(...)nemers-in-als-zzp-er

en

''Hij ontkent alleen jouw belachelijke bewering dat het hier om een miljoen ambtenaren of ex-ambtenaren gaat''

is niet mijn bewering maar Zijn bewering !
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 29 september 2018 @ 20:45:19 #59
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182211077
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:22 schreef cempexo het volgende:

[..]

De enige uitzondering is -veel later- de belastingdienst. Die gaf ze 70.000 euro mee en later werden er weer ambtenaren ingehuurd als ZZP-er

https://www.mijnzzp.nl/We(...)nemers-in-als-zzp-er

Met andere woorden: Je geeft toe dat dit hele bullshitverhaal:

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:31 schreef cempexo het volgende:

[..]

Alweer een Nederlander die geen weet heeft van zijn eigen land en hoe jouw Nederlandse ambtenaren de boel in de maling nemen.

Dat gaat zo:
Opdracht regering: het aantal ambtenaren moet drastisch omlaag.

Reactie ambtenarenleiding:
Ambtenaar X krijgt een gesprek met de chef. ''Als je nou ,ambtenaar X, nu je ontslag neemt (moet nemen) dan krijg je natuurlijk een gigantische ontslagbonus mee van tienduizenden euro's.

Maar... ik neem je, ambtenaar X, vandaag weer aan als ZZP-er met natuurlijk een veel hoger salaris, laten we zeggen 25% meer.''

Wat een feest meneer de leiding, ik doe het het.
niks anders is dan precies dat: Bullshit.

Want ook die belastingambtenaren zijn niet teruggehuurd tegen 25% meer loon.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182211114
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:22 schreef cempexo het volgende:

[..]

De enige uitzondering is -veel later- de belastingdienst. Die gaf ze 70.000 euro mee en later werden er weer ambtenaren ingehuurd als ZZP-er

https://www.mijnzzp.nl/We(...)nemers-in-als-zzp-er

en

''Hij ontkent alleen jouw belachelijke bewering dat het hier om een miljoen ambtenaren of ex-ambtenaren gaat''

is niet mijn bewering maar Zijn bewering !

Je vergeet volgens mij te reageren op de post waar Lord Vetinari gehakt maakt van je bewering dat 80% van de ambtenaren PvdA'er is.
pi_182211290
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:36 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Dijsselbloem in het kabinet Rutte-Asscher wilde de Nederlandse staatsschuld trouwens ook naar het niveau Denemarken brengen:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)40-procent~a088f987/
Op zich terecht, in goede tijden omlaag brengen, kun je in slechte tijden investeren
Whatever...
pi_182216699
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:51 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Deze overheid kan je toch niet links noemen ?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat een grote overheid de wens is van links

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:06 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Onzin, de overheid krimpt al jaren.

Rijk: 2009 123000 2016 117000
Gemeenten 2009 177000 2016 144000
Defensie 2009 69000 2016 56000

Enzovoort.

Kortom rechtse sprookjes van het niveau cempexo.
Dat is dus volledig in lijn met mijn stelling. Links pleit voor een grote overheid, rechts niet. Aangezien rechts de laatste jaren vooral aan de macht is krimpt de overheid dus. Logisch.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 30 september 2018 @ 00:36:06 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182217305
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 00:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat een grote overheid de wens is van links

Lulkoek. Waarom zou links dat willen? Laat maar zien waar ooit een linkse partij die wens heeft uitgesproken.

Dit stokpaardje van rechts is al jaren door de houtwormen opgevroten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182219608
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:44 schreef cempexo het volgende:

[..]

De inflatie in de Eurozone is thans 2%. Op zich is dat een correct ic stabiel percentage voor NL. Verwachting eurozone is 2,3% in 2019. CPI inflatie NL juni 2018 was 1.7 % (geen FD bericht)
Ok dank :).
pi_182220120
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:47 schreef archito het volgende:

[..]

Je vergeet volgens mij te reageren op de post waar Lord Vetinari gehakt maakt van je bewering dat 80% van de ambtenaren PvdA'er is.
Hallo ambtenaar der 3e klasse:

zaterdag 29 september 2018 @ 12:16:41

http://www.dagelijksestan(...)aren-van-pvda-huize/

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 30-09-2018 07:13:50 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182220183
Een goed voorbeeld van de actualiteit en dus de strategische en morele kant van personeel aannemen bij de belastingtelefoon.

Van de circa 1.500 fte-telefoonmedewerkers heeft momenteel de helft een 'ambtelijk contract' en de andere helft is uitzendkracht.

En hun ziekteverzuim:



Het ziekteverzuim bij het MKB is 3,9%
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 30 september 2018 @ 09:02:31 #67
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182220576
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 00:11 schreef Shreyas het volgende:

Dat is dus volledig in lijn met mijn stelling. Links pleit voor een grote overheid, rechts niet. Aangezien rechts de laatste jaren vooral aan de macht is krimpt de overheid dus. Logisch.
Dat zei je helemaal niet. Je betoogde dat de overheid alleen maar groeit. Nu je echte getallen krijgt moet je weer een draai maken. Hopeloos.
  zondag 30 september 2018 @ 09:10:25 #68
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182220644
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 07:51 schreef cempexo het volgende:
Een goed voorbeeld van de actualiteit en dus de strategische en morele kant van personeel aannemen bij de belastingtelefoon.

Van de circa 1.500 fte-telefoonmedewerkers heeft momenteel de helft een 'ambtelijk contract' en de andere helft is uitzendkracht.

En hun ziekteverzuim:

[ afbeelding ]

Het ziekteverzuim bij het MKB is 3,9%
Ach jee, weer een getalletje van onze fantast cempexo om zijn wereldbeeld niet in elkaar te laten storten.

Waar blijf je nou met je onderbouwing van die bijna 1 miljoen ZZP'ers die vroeger allemaal ambtenaar waren en die via een draaideurconstructie weer zijn ingehuurd?

Om je geheugen op te frissen. Nederland heeft pakweg 900.000 ambtenaren als werknemer in dienst. Die cijfers kan zelfs jij eenvoudig vinden. Jij hebt het over 1.8 miljoen ambtenaren, dus 900.000 moeten ZZP'er of iets vergelijkbaars zijn. Waar zitten die nou? 1500 ingehuurde callcenter medewerkers vind ik nog niet zo indrukwekkend. En ik durf de stelling ook nog wel aan dat die mensen echt geen 100.000 euro per stuk kosten.
  zondag 30 september 2018 @ 09:17:38 #69
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182220752
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 06:55 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hallo ambtenaar der 3e klasse:

zaterdag 29 september 2018 @ 12:16:41

http://www.dagelijksestan(...)aren-van-pvda-huize/
Hij refereerde aan mijn antwoord op die bullshit, wat ik voor je gemak hier nog even zal herhalen:

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Laten we even de eerste paragraaf van dat laatste artikel erbij pakken:
----
Nederland zit gevangen in de tentakels van de almachtige PvdA-ambtenaar.

Ik wist niet wat ik las toen ik de vanochtend De Telegraaf erbij pakte. In de column van Rob Hoogland, een van de beste columnisten van Nederland (lees die man!), las ik dat een wethouder hem tijdens een gesprek had toevertrouwd dat maar liefst 80 procent (!) van de ambtenaren van haar gemeente van PvdA-huize is.
---

De titel is al zo lekker neutraal. Vervolgens wordt alleen de Telegraaf als bron opgevoerd. In de Telegraaf dan ook nog een column. Een column van Rob Hoogland, die zo rabiaat anti-links is, dat hij met zijn auto 3 x rechts afslaat om te voorkomen dat hij links moet. En in die column wordt 1(!) (anonieme) wethouder opgevoerd, die beweert (en ook niet meer dan dat, want er zit totaal geen onderbouwing bij) dat 80% van de ambtenaren in HAAR gemeente (alweer: niet gespecificeerd welke) van PvdA-huize ZOU zijn.

Ja, zeer betrouwbaar. En jij extrapoleert dat onmiddellijk naar heel Nederland, en maakt ervan dat van ALLE ambtenaren 80% van PvdA-huize zou zijn.

Dan kun je ongetwijfeld verklaren waarom de PvdA bij de laatste verkiezingen gedecimeerd werd als 80% van die 1,8 miljoen (wat volgens jou het ambtenaren bestand is en er komen er 5.000 per maand bij of zo) die je eerder hebt genoemd (en dat komt neer op 1,44 miljoen) op ' hun' . partij hebben gestemd (wat je toch zou mogen verwachten).
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182220809
Het gaat behoorlijk goed met Nederland. Opleidingsniveau, criminaliteit, armoede, besteedbare inkomens. Vergeleken met 25 jaar geleden gaat het aardig goed.

Er zijn wel meer allochtonen en de criminaliteit daaronder is best hoog, maar ook daar is het opleidingsniveau best hoger geworden.

Natuurlijk betalen we voor een land als dit veel belasting, maar we krijgen er best wat voor terug. Er kan vanalles beter. En er wordt veel geld over de balk gesmeten. Maar zo slecht is het allemaal niet.
Whatever...
pi_182220900
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 09:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ach jee, weer een getalletje van onze fantast cempexo om zijn wereldbeeld niet in elkaar te laten storten.

Waar blijf je nou met je onderbouwing van die bijna 1 miljoen ZZP'ers die vroeger allemaal ambtenaar waren en die via een draaideurconstructie weer zijn ingehuurd?

Om je geheugen op te frissen. Nederland heeft pakweg 900.000 ambtenaren als werknemer in dienst. Die cijfers kan zelfs jij eenvoudig vinden. Jij hebt het over 1.8 miljoen ambtenaren, dus 900.000 moeten ZZP'er of iets vergelijkbaars zijn. Waar zitten die nou? 1500 ingehuurde callcenter medewerkers vind ik nog niet zo indrukwekkend. En ik durf de stelling ook nog wel aan dat die mensen echt geen 100.000 euro per stuk kosten.
De enige strategie die je kent is informatie van anderen te ontkennen en vervolgens je eigen gelijk daarvoor- als bewering- in de plaats te stellen.

Ik adviseer je dringend om ambtenaar te worden...je hebt het.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 30 september 2018 @ 09:40:31 #72
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182221104
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 09:27 schreef cempexo het volgende:

[..]

De enige strategie die je kent is informatie van anderen te ontkennen en vervolgens je eigen gelijk daarvoor- als bewering- in de plaats te stellen.

Ik adviseer je dringend om ambtenaar te worden...je hebt het.
Ik heb mijn informatie onderbouwd met cijfers, jij nog niet. Doe je best!

Ik begrijp best dat Denemarken een stomme keuze was. Wie wil daar nou vrijwillig wonen? Dat je nu wanhopig probeert Nederland als slechter weg te zetten komt alleen nogal triest over.
  zondag 30 september 2018 @ 09:46:12 #73
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182221194
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 09:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik heb mijn informatie onderbouwd met cijfers, jij nog niet. Doe je best!

Ik begrijp best dat Denemarken een stomme keuze was. Wie wil daar nou vrijwillig wonen? Dat je nu wanhopig probeert Nederland als slechter weg te zetten komt alleen nogal triest over.
Temeer daar Denemarken vele malen linkser is dan Nederland.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182221352
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 09:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Temeer daar Denemarken vele malen linkser is dan Nederland.
Dat klopt. De grenzen sluiten was en is een activiteit van de sociaal democraten geweest, zeg maar de NL PvdA/D66/GL

Hier de resultaten:

Asielzoekers aanbod Denemarken. Incl familiehereniging, dat na 2 jaar wachten. En andere voorwaarden. De Deense grenzen zijn gesloten.

2016:
totaal 7494

2017:
totaal 2748

2018:
jan 174
feb 110
mrt 106
apr 56
mei 129
jun 172
jul 132
aug 155

sub totaal: 1034

Idem dezelfde verklaring doelgroep Nederland:

2015: 58.880
2016: 31.642
2017: 41.300 is 3441 per maand

NB afgewezen asielzoekers blijven in NL.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182221382
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 06:55 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hallo ambtenaar der 3e klasse:

zaterdag 29 september 2018 @ 12:16:41

http://www.dagelijksestan(...)aren-van-pvda-huize/
Ik werk in het bedrijfsleven. Ondanks dat een ambtenaar hier ook prima met je in discussie over zou kunnen gaan.

Je link is nog niet het begin van een onderbouwing, maar geeft juist pijnlijk het gebrek daaraan weer.
  zondag 30 september 2018 @ 09:58:38 #76
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182221409
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 09:55 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat klopt. De grenzen sluiten was en is een activiteit van de sociaal democraten geweest, zeg maar de NL PvdA/D66/GL

Hier de resultaten:

Asielzoekers aanbod Denemarken. Incl familiehereniging, dat na 2 jaar wachten. En andere voorwaarden. De Deense grenzen zijn gesloten.

2016:
totaal 7494

2017:
totaal 2748

2018:
jan 174
feb 110
mrt 106
apr 56
mei 129
jun 172
jul 132
aug 155

sub totaal: 1034

Idem dezelfde verklaring doelgroep Nederland:

2015: 58.880
2016: 31.642
2017: 41.300 is 3441 per maand

NB afgewezen asielzoekers blijven in NL.
Grappig. We hebben het continu over ambtenaren en grootte van de overheid en zodra ik het lokaas neerleg hap je en begin je over asielzoekers. Het interesseert je dus geen reet of ambtenaren links zijn of hoe groot de overheid hier is. Je wilt gewoon zeikstralen over immigratie. Waar je geen fuck mee te maken hebt, aangezien je hier niet woont.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182221453
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 09:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik heb mijn informatie onderbouwd met cijfers, jij nog niet. Doe je best!

Ik begrijp best dat Denemarken een stomme keuze was. Wie wil daar nou vrijwillig wonen? Dat je nu wanhopig probeert Nederland als slechter weg te zetten komt alleen nogal triest over.
Nee, die heb je niet onderbouwd, maar beweringen toegepast.

Doet me denken aan de NL ambtenaar. Ik moest met mijn auto een weg opdraaien, een vierbaansweg. In de verte, iets van 2-3 kilometer reed een politieauto met normale snelheid. Ik reed dus die weg op, maar werd een paar minuten later door die NL politie auto aangehouden, ik had hen geen voorrang gegeven. Ik zei nog dat ik jullie in de verte zag aankomen en de politie provoceren in dit verband is erg dom.

Hij had gelijk, zei hij en zijn makker, dus een bewering. Bekeuring...ik keek op het bonnetje en zag bij merk auto staan: Porsje...

De eerste 4 letters kon hij kennelijk nog onthouden, de laatste 3 waren teveel.

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 30-09-2018 10:22:23 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 30 september 2018 @ 10:09:12 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182221582
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 10:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee, die heb je niet onderbouwd, maar beweringen toegepast.

Doet me denken aan de NL ambtenaar. Ik moest met mijn auto een weg opdraaien, een vierbaansweg. In de verte, iets van 2-3 kilometer reed een politieauto met normale snelheid. Ik reed dus die weg op, maar werd een paar minuten later door die NL politie auto aangehouden, ik had hen geen voorrang gegeven. Ik zei nog dat ik jullie in de verte zag aankomen en de politie provoceren in dit verband is erg dom.

Hij had gelijk, zei hij en zijn makker, dus een bewering. Bekeuring...ik keek op het bonnetje en zag bij merk auto staan: Porsje...
Lulkoekfactor: Ongeveer 150

Relevantie voor de discussie: Ongeveer 0 Kelvin.

En als het wel waar is, had je blijkbaar net de ene ambtenaar in Nederland te pakken, die wel PVV stemt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 30 september 2018 @ 10:22:14 #79
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182221759
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 10:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee, die heb je niet onderbouwd, maar beweringen toegepast.

Doet me denken aan de NL ambtenaar. Ik moest met mijn auto een weg opdraaien, een vierbaansweg. In de verte, iets van 2-3 kilometer reed een politieauto met normale snelheid. Ik reed dus die weg op, maar werd een paar minuten later door die NL politie auto aangehouden, ik had hen geen voorrang gegeven. Ik zei nog dat ik jullie in de verte zag aankomen en de politie provoceren in dit verband is erg dom.

Hij had gelijk, zei hij en zijn makker, dus een bewering. Bekeuring...ik keek op het bonnetje en zag bij merk auto staan: Porsje...
Is dit nou een wanhopige poging te laten zien hoe geslaagd je bent? Met je porsje?

Mijn cijfers zijn afkomstig van instituten als CBS. Dat kun jij beweringen noemen, ik noem dat feiten. Het zijn niet mijn getallen, maar die van een redelijk onomstreden instituut.

Waar jouw 1,8 miljoen ambtenaren vandaan komen wil ik nog steeds graag vernemen. Evenals waar die 900.000 zzp’ers nou werken. Om nog maar te zwijgen over die ontbrekende 21 zetels van de PvdA.

Verlicht ons oh grote rechtse magiër
  zondag 30 september 2018 @ 10:25:11 #80
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_182221806
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 06:55 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hallo ambtenaar der 3e klasse:

zaterdag 29 september 2018 @ 12:16:41

http://www.dagelijksestan(...)aren-van-pvda-huize/
Die bron. :')

Als het echt 80% zou zijn, hadden ze iets meer zetels gehad. :')
pi_182222711
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 10:22 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Is dit nou een wanhopige poging te laten zien hoe geslaagd je bent? Met je porsje?

Mijn cijfers zijn afkomstig van instituten als CBS. Dat kun jij beweringen noemen, ik noem dat feiten. Het zijn niet mijn getallen, maar die van een redelijk onomstreden instituut.

Waar jouw 1,8 miljoen ambtenaren vandaan komen wil ik nog steeds graag vernemen. Evenals waar die 900.000 zzp’ers nou werken. Om nog maar te zwijgen over die ontbrekende 21 zetels van de PvdA.

Verlicht ons oh grote rechtse magiër
Dan moet ik je voor de derde keer hetzelfde uitleggen
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 30 september 2018 @ 11:14:51 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182222816
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 11:09 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dan moet ik je voor de derde keer hetzelfde uitleggen
Please do. En graag niet alleen voor de Belastingdienst maar voor alle ambtenaren. En ook graag even een onderbouwing voor je 80% van PvdA huize gezwam. Bedankt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182223448
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 10:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee, die heb je niet onderbouwd, maar beweringen toegepast.

Doet me denken aan de NL ambtenaar. Ik moest met mijn auto een weg opdraaien, een vierbaansweg. In de verte, iets van 2-3 kilometer reed een politieauto met normale snelheid. Ik reed dus die weg op, maar werd een paar minuten later door die NL politie auto aangehouden, ik had hen geen voorrang gegeven. Ik zei nog dat ik jullie in de verte zag aankomen en de politie provoceren in dit verband is erg dom.

Hij had gelijk, zei hij en zijn makker, dus een bewering. Bekeuring...ik keek op het bonnetje en zag bij merk auto staan: Porsje...

De eerste 4 letters kon hij kennelijk nog onthouden, de laatste 3 waren teveel.

Vroeger was dat relevant tegenwoordig ook niet meer, ze konden wel verheven zijn tot goden.
pi_182269373
quote:
Gemiddeld is een huishouden in 2019 volgens vergelijkingssite Pricewise zo’n ¤700 extra kwijt ten opzichte van dit jaar.
quote:
De gemiddelde stijging van de koopkracht is geraamd op 1,5%.
quotes uit een artikel uit de Telegraaf

Dus even grofweg gerekend (middenklasse inkomen) krijg ik volgend jaar pakweg 70 euro netto per maand meer door minder inkomstenbelasting. Dat zou de extra kosten dekken en die anderhalve procent koopkrachtstijging moeten zijn...om er even concrete cijfers aan te hangen.

het zal me ten zeerste benieuwen...
pi_182269858
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 10:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee, die heb je niet onderbouwd, maar beweringen toegepast.

Doet me denken aan de NL ambtenaar. Ik moest met mijn auto een weg opdraaien, een vierbaansweg. In de verte, iets van 2-3 kilometer reed een politieauto met normale snelheid. Ik reed dus die weg op, maar werd een paar minuten later door die NL politie auto aangehouden, ik had hen geen voorrang gegeven. Ik zei nog dat ik jullie in de verte zag aankomen en de politie provoceren in dit verband is erg dom.

Hij had gelijk, zei hij en zijn makker, dus een bewering. Bekeuring...ik keek op het bonnetje en zag bij merk auto staan: Porsje...

De eerste 4 letters kon hij kennelijk nog onthouden, de laatste 3 waren teveel.

Wat ben je toch ook een fantast, vind je het echt nodig om dit soort verhaaltjes te verzinnen om je politieke ideeën kracht bij te zetten?
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:09:30 #86
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182270926
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:58 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook een fantast, vind je het echt nodig om dit soort verhaaltjes te verzinnen om je politieke ideeën kracht bij te zetten?
Dat is ook het irritante aan hem en vergelijkbare figuren als Elzies en Breindood. Ik wil best discussiëren over zaken als efficiëntie van de overheid, invloed van politieke stromingen op beleid, de oorzaken en gevolgen van migratie, enzovoorts. Maar dan wel een beetje op basis van echte feiten. En zonder het gelul van "het is de schuld van ...." of samenzweringsbullshit.

Dus kom je bijvoorbeeld met een getal van 1.8 miljoen ambtenaren in Nederland, vertel dan waar dat getal vandaan komt en onderzoek zelf even hoe betrouwbaar dat getal is.
pi_182277110
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 12:09 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat is ook het irritante aan hem en vergelijkbare figuren als Elzies en Breindood. Ik wil best discussiëren over zaken als efficiëntie van de overheid, invloed van politieke stromingen op beleid, de oorzaken en gevolgen van migratie, enzovoorts. Maar dan wel een beetje op basis van echte feiten. En zonder het gelul van "het is de schuld van ...." of samenzweringsbullshit.

Dus kom je bijvoorbeeld met een getal van 1.8 miljoen ambtenaren in Nederland, vertel dan waar dat getal vandaan komt en onderzoek zelf even hoe betrouwbaar dat getal is.
ach het is toch gewoon grappig wat hij allemaal aan lulkoek schrijft? Ik moet altijd lachen om zijn sprookjes...
Op werk heb ik ook zo'n iemand, maar die verhalen kunnen absoluut niet, terwijl cempexo zijn verhalen theoretisch wel zouden kunnen kloppen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')