abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182159682
registreer om deze reclame te verbergen
Hier weer verder met alle kleuter- tot puberperikelen.

Tafeltests, judotoernooien en broodjes knakworst, schoolfoto's... of niet...

Waar de jongsten net de basisschool binnen wandelen en de oudsten alweer de deur uitgaan :o
pi_182159694
Laatste posts:

quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:51 schreef Susie het volgende:

[..]

Gelukkig is hij enthousiast ^O^

Ik zie ook zoveel leuke kinderboeken, vandaag ook weer (die van die boomhut en dan heb je nog zo'n leuke serie waar ik nu niet op kom natuurlijk edit; Dagboek van een Muts?), dat ik mij echt moest inhouden. Kan ze ook nog helemaal niet lezen, maar ik vind het leuk :D Ik hoop dus op een boekenwurm ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat zijn wel populaire series ja :D. Staan in de schoolbieb nooit lang in de kast.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 08:39 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn oudste verslindt boeken. De boomhut is idd erg favoriet. Pas ook bij het toneelstuk geweest. was ook geweldig! Ze heeft nu mijn oude e-reader. Ze leest nu harry potter.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn jongste leest alles wat los en vast zit.. Maar die series eigenlijk weer niet. Het liefst toch ook wel weetjes-boeken..
Hij begint volgende week ook bij een externe plusklas omdat hij best hard gaat. Ik hoop dat ze daar zijn denken kunnen voeren, want thuis is het soms ook even zoeken.. Het zijn wel leuke gesprekken en gedachte-experimenten, zoals over de platlanders (http://www.eithward.nl/page20.html).

De oudste leest die series ook niet veel, eigenlijk het liefst de donald duck. In de schoolbieb hebben we ze nu in het Engels staan. En nu leest hij die series opeens wel.. Big Nate, x-storey treehouse en the Whimpy kid. En gisteren zat ik in de bieb en haalde hij the chocolate factory van Roald Dahl.. Geen idee waar die voorkeur voor Engelse boeken vandaan komt, maar het lijkt me geen slechte ontwikkeling ;)
pi_182159790
Lezen O+
Bij mij wordt alles verslonden. Heb zoveel Nederlandse boeken meegenomen hierheen. En gelukkig engelse boeken goed te koop hier.

Ik heb van een vriendin 60 van die Donald Duck pockets gekregen. Worden stuk gelezen.

Mijn oudste las net Twilight uit. Heb dat zelf nooit gelezen en bedacht me dat ik eens moet bekijken hoe geschikt boek 2 is voor een meisje van 11...
Met een meidenkwartet
pi_182160055
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:00 schreef Cathmar het volgende:
Lezen O+
Bij mij wordt alles verslonden. Heb zoveel Nederlandse boeken meegenomen hierheen. En gelukkig engelse boeken goed te koop hier.

Ik heb van een vriendin 60 van die Donald Duck pockets gekregen. Worden stuk gelezen.

Mijn oudste las net Twilight uit. Heb dat zelf nooit gelezen en bedacht me dat ik eens moet bekijken hoe geschikt boek 2 is voor een meisje van 11...
Ik zoek die boeken voor de schoolbieb altijd op de website van de stads-bieb op (ik zoek/koop de boeken voor de schoolbieb).. De twilight serie staat bij D (15-18 jarigen).. Maar in de officiele referentie geeft bij boek 1 12+ aan, bij boek 2 13+ en boek 3 14+. Het ligt echt aan je kind. Mijn oudste van 11 kan ook een hoop hebben en leest ook wel D boeken. Maar in de schoolbieb heb je ook jongere kinderen, dus die twilight staat er bewust niet in ;)

Officiele tekst van bieb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182160989
Thanks DF!
Het is ook niet makkelijk nu om iets te vinden dat goed aansluit bij haar. Als ik het zo inschat kan boek 2 wel. Maar met 3 wachten we dan weer een tijdje.
Ik zal eens een lijstje maken van goede opties.

Ook heb ik nu moeite met mijn 5 jarigen die leren lezen. Want dat doen ze in het Engels. En Spaans. Ik wil zo graag dat ze het ook goed in het Nederlands leren. Maar ik denk dat ik dat nu even los moet laten want ik merk dat het te verwarrend voor ze is. En dan pakken we dat over een tijdje op. Voorlezen doe ik wel in het Nederlands. Heeft iemand daar nog ideen over?
Met een meidenkwartet
pi_182161129
Mijn oudste heeft in de vakantie de serie Gone gelezen. 6 boeken, (er zijn meer, maar de eerste 6 volgen elkaar op qua tijdsverloop). Ook voor oudere kinderen, maar ik heb ze vooraf zelf gelezen en vond dat prima gaan.. Ik denk hetzelfde niveau als die twilight boeken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de schoolbieb hebben we Rembrandt en kiki boeken, Die zijn 2 talig.
https://www.facebook.com/rembrandtkiki/
10629305_291283704393071_7934010519499634371_o.jpg?_nc_cat=107&oh=490cc3ae69841c05448d9ae7ed178b80&oe=5C1C7CF9
pi_182161626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:07 schreef Susie het volgende:
Wat kan een mens toch trots zijn h? En ze vindt lezen ook hartstikke leuk ^O^
Dat is super, plezier in lezen is wel heel fijn!

Mijn oudste verslindt boeken, die vindt lezen heerlijk.
Warrior cats op het moment. Daar heeft ze ook het schetsboek van, daarin wordt uitgelegd hoe je die katten tekent, dat gaat haar aardig goed af.

Jongste vind lezen wel aardig, maar het gaat haar niet zo makkelijk af. Dus we lezen regelmatig samen :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182161719
De oudste (7) vind lezen geweldig. Is sinds kort lid van de Donald Duck. Leest mijn Harry Potter boeken weg.. En wil graag meer spellings huiswerk O+

De jongste (5) vind het irritant dat ze wel alle letters kent maar nog niet alle woorden kan maken. De makkelijke woorden lukt prima. Maar vind het vervelend dat zus wel kan lezen en zij niet :D Dus die kan dat binnenkort ook ;)

Vanmiddag 10 minuten gesprekken. Dit keer mogen de kinderen voor het eerst mee. De oudste heeft een lijstje gemaakt met een aantal punten die ze met de juf wil bespreken :D O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_182181113
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:08 schreef Tally het volgende:
De oudste (7) vind lezen geweldig. Is sinds kort lid van de Donald Duck. Leest mijn Harry Potter boeken weg.. En wil graag meer spellings huiswerk O+

De jongste (5) vind het irritant dat ze wel alle letters kent maar nog niet alle woorden kan maken. De makkelijke woorden lukt prima. Maar vind het vervelend dat zus wel kan lezen en zij niet :D Dus die kan dat binnenkort ook ;)

Vanmiddag 10 minuten gesprekken. Dit keer mogen de kinderen voor het eerst mee. De oudste heeft een lijstje gemaakt met een aantal punten die ze met de juf wil bespreken :D O+
Bij ons mogen ze vanaf groep 6 mee voor het eerst dit jaar.
Wat goed, een lijstje met een aantal punten. Hier kregen ze 3 vragen waar ze vast over na kunnen denken. * hoe vind je dat het gaat op school? * wat zou je willen leren dit schooljaar? *hoe kan juf/meester je daarbij helpen?
Jongste heeft wel antwoorden bedacht, de oudste niet.

Ik ben benieuwd, volgende week zijn de 10 minuten gesprekken.
pi_182182615
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:00 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat is super, plezier in lezen is wel heel fijn!

Mijn oudste verslindt boeken, die vindt lezen heerlijk.
Warrior cats op het moment. Daar heeft ze ook het schetsboek van, daarin wordt uitgelegd hoe je die katten tekent, dat gaat haar aardig goed af.

Jongste vind lezen wel aardig, maar het gaat haar niet zo makkelijk af. Dus we lezen regelmatig samen :D
Las jouw oudste ook Dagboek van een muts en zo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 september 2018 @ 16:39:19 #11
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182188008
Hier lezen we allemaal niet zo graag, maar ze kijkt wel veel films met ondertiteling :D

Nu ongeveer een maandje op school, eerste cijfers binnen (8,7.2 & 8) en ze heeft het zo ontzettend naar haar zin.
Vanavond eerste schoolfeest :D

Ze is zo anders wat school betreft dan ik vroeger en daar ben ik heel blij om.
pi_182190909
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Las jouw oudste ook Dagboek van een muts en zo?
Leven van een loser heeft ze wel gelezen en die neemt ze nog wel eens in het engels mee als we in de bieb zijn. Dagboek van een muts heeft ze volgens mij op school wel eens gelezen.

De boeken van Julius Zebra en de waanzinnige boomhut, las/leest ze ook graag.
En ze herleest ze ook regelmatig.
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:41:29 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182194964
david walliams boeken zijn ook erg leuk. Daar is O. nu mee begonnen.

Ik mag binnenkort op gesprek bij hoofd van de school.
Juf mag hem nl. niet overzetten van haar op lees niveau and leest dus boeken die echt te simpel zijn voor hem. Maar hoofd vind dat hij dat maar moet accepteren want infabts is infants en juniors is juniors.
In mijn ogen moet je een kind dat leergierig is en leesgierig is niet afremmen.

ik wordt er zo moe van heb dit gevecht met A. gehad en nu begint het weer van voren af aan.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:43:06 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_182194996
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:08 schreef Tally het volgende:

Harry Potter O+
Met 7 al? Wat heerlijk!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:45:58 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_182195049
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:41 schreef _evenstar_ het volgende:
david walliams boeken zijn ook erg leuk. Daar is O. nu mee begonnen.

Ik mag binnenkort op gesprek bij hoofd van de school.
Juf mag hem nl. niet overzetten van haar op lees niveau and leest dus boeken die echt te simpel zijn voor hem. Maar hoofd vind dat hij dat maar moet accepteren want infabts is infants en juniors is juniors.
In mijn ogen moet je een kind dat leergierig is en leesgierig is niet afremmen.

ik wordt er zo moe van heb dit gevecht met A. gehad en nu begint het weer van voren af aan.
Dat is inderdaad wel irritant. Wat is de gedachte er dan achter? Waarschijnlijk geen, erg zwart/wit in ieder geval.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 29 september 2018 @ 00:36:12 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182197052
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:45 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel irritant. Wat is de gedachte er dan achter? Waarschijnlijk geen, erg zwart/wit in ieder geval.
Puur en alleen omdat O. in year 2 zit en dat is onderbouw en year 3 is bovenbouw en dat moet gescheiden blijven.. Dat was de uitleg die juf me gaf.

Probleem is dat school zich erg focus op een gemiddelde target.
En zit je daarboven dan wordt er geen moeite gedaan door de school.

Zijn juf vorig jaar was wel heel fijn en die deed gewoon "stiekem" O. werkjes geven die hem uitdaagden en met begeleid lezen , lazen ze samen Harry potter en bespraken dat samen.
Maar deze juf is nieuw en dus strak aan de regels.

Probleem is dat wachtlijsten op lagere scholen hier jaren duren. Te veel kinderen en te weinig scholen.

Ach ja we hebben nu weer een flinke stapel boeken waar hij mee vooruit kan!
pi_182200481
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 00:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Probleem is dat school zich erg focus op een gemiddelde target.
En zit je daarboven dan wordt er geen moeite gedaan door de school.
Zit hij op een andere school dan A. zat? Anders zou je zeggen dat ze het "probleem" toch al kennen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
http://bijenzonderzorgen.nl/ beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 29 september 2018 @ 09:43:13 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182200618
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zit hij op een andere school dan A. zat? Anders zou je zeggen dat ze het "probleem" toch al kennen...
Hij zit op de zelfde school..
Verschil zit hem dat A. instroomde in yr 2 met weinig engels en ze stroomde in vanuit een vrije school kleuterklas. Bij haar begon het probleem in yr 3.

De enige reden dat O. echt enorm uitgedaagd werd op individuele werktijd momenten met juf was omdat zij Onderwijs assistent was toen A. in yr3 zat. Ze zag mij en O. en zei oh dat is het broertje van A. Na 3 dagen zei ze het is in alle opzichten het broertje van maak je maar geen zorgen. En hij bloeide echt enorm op.

Het is echt stomme zeikregels van de heks. Zo wordt ze genoemd door de ouders :+
pi_182200715
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:43 schreef _evenstar_ het volgende:

Verschil zit hem dat A. instroomde in yr 2 met weinig engels en ze stroomde in vanuit een vrije school kleuterklas. Bij haar begon het probleem in yr 3.

De enige reden dat O. echt enorm uitgedaagd werd op individuele werktijd momenten met juf was omdat zij Onderwijs assistent was toen A. in yr3 zat. Ze zag mij en O. en zei oh dat is het broertje van A. Na 3 dagen zei ze het is in alle opzichten het broertje van maak je maar geen zorgen. En hij bloeide echt enorm op.

Het is echt stomme zeikregels van de heks. Zo wordt ze genoemd door de ouders :+
Jammer zeg, dat je nu weer tegen hetzelfde aanloopt met O. -O- Zit je ook niet op te wachten, niet voor hem en niet voor jou.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
  zaterdag 29 september 2018 @ 10:04:03 #20
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182200883
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:43 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Wat staat er over verrijking in een school handbook oid?
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:11:38 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182207875
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:04 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat staat er over verrijking in een school handbook oid?
Er zijn speciale guidelines voor special needs maar niet voor andere dingen dan de basis regels.

Ze verdelen de groepjes wel op niveau en O. zit in het plusgroepje. Maar dat houdt niet veel meer in dat ze wat meer verdieping krijgen op het algemeen aangeboden materiaal.
pi_182207986
Vaak krijgen hoogbegaafde kinderen ook les in Spaans,schaken.
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:23:34 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182208080
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Er zijn speciale guidelines voor special needs maar niet voor andere dingen dan de basis regels.
Gifted students zijn ook special needs :(

Ik zal even kijken wat er in de curriculum documenten staat (als m'n Word ophoudt erop te hangen), want volgens mij heeft dat ook een stuk over inclusion. Hij zit dus in Y2, dus KS1?
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:41:37 #24
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182208374
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:11 schreef _evenstar_ het volgende:

Ze verdelen de groepjes wel op niveau en O. zit in het plusgroepje. Maar dat houdt niet veel meer in dat ze wat meer verdieping krijgen op het algemeen aangeboden materiaal.
Uit het curriculum: "Teachers should set high expectations for every pupil. They should plan stretching work for pupils whose attainment is significantly above the expected standard." (artikel 4.1). Als de juf zich dus graag aan de regels houdt, heb je er daar een. Wat ik nou niet kan uitvinden is of gifted students inderdaad onder SEN vallen, anders zou je de SEN code of practice ook door moeten spitten.
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:48:42 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182208503
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:41 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Uit het curriculum: "Teachers should set high expectations for every pupil. They should plan stretching work for pupils whose attainment is significantly above the expected standard." (artikel 4.1). Als de juf zich dus graag aan de regels houdt, heb je er daar een. Wat ik nou niet kan uitvinden is of gifted students inderdaad onder SEN vallen, anders zou je de SEN code of practice ook door moeten spitten.
Oh dat ga ik eens uitpluizen. En even contact opnemen met onze lokale SENco.

Ze hebben hebben een education inclusion policy maar die richt zich eigenlijk alleen op leer beperkingen dan het andere spectrum.

Maar als gesprek met hoofd niets oplevert dan ga ik dit keer naar de governors en anders ofsted!

Dank je x
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:52:01 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182208558
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:17 schreef Geytenbeekje het volgende:
Vaak krijgen hoogbegaafde kinderen ook les in Spaans,schaken.
Ik wil niet zeggen dat hij hoogbegaafd is. Maar hij is wel aardig intelligent en leergierig.

We wonen trouwens niet in NL en het schoolsysteem werkt hier net even wat anders.
pi_182208620
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:52 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik wil niet zeggen dat hij hoogbegaafd is. Maar hij is wel aardig intelligent en leergierig.

We wonen trouwens niet in NL en het schoolsysteem werkt hier net even wat anders.
In NL werkt het ook niet automatisch zo ;)
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:15:51 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182209015
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

In NL werkt het ook niet automatisch zo ;)
Dat geloof ik direct ;)
pi_182248047
Evenstar, wat een strikte regels dan.. Ik hoop voor hem dat er een manier is om wel verder te kunnen op zijn niveau..

Mijn jongste begint deze week bij een externe plusklas. Dat was al bekend, op donderdag 3 uur uit de klas.
Vrijdag kwam er een briefje mee, binnen school gaan ze als proef 12 weken elke dinsdag een half uur aan de slag met kinderen die in die externe plusklassen zitten. En met een stuk of 8 kinderen uit groep 4 (uit 4 verschillende klassen) krijgen ze dan ook huiswerk voor in de klas. Hun reguliere werk wordt gecompact en dan dit er voor in de plaats.
Ik begon me 2 weken geleden zorgen te maken om hem (werkte heel traag, minder zin in school), maar voor de paniek uitbreekt heeft school al weer een oplossing liggen.. Dat is elke keer zo, echt zo fijn..
pi_182249765
Wij waren zaterdag met zoon bij de contactlensspecialist. Hij was er al met qltel geweest om normale harde lenzen te passen maar dat lukte niet, ze blijven niet goed op hun plek. Daarom krijgt hij nu scleralenzen. Die zijn groter, ze rusten op het oogwit. Het inzetten was lastig - steek maar eens een vinger in je oog als je geen lenzen gewend bent - maar met een druppeltje verdoving als hulpmiddel zaten ze er alsnog vlot in. Met gele kleurstof om te kijken of ze goed zitten:

2e0kbut.jpg

Alienoogjes :D
pi_182252158
Mooie alienoogjes! Lijkt me best een gepriegel die grote lenzen. Je hebt toch de neiging om je ogen wat dicht te knijpen, frunnik ze dan nog maar eens tussen je oogleden door ;).
Maar zo te zien wel gelukt!

Onze jongste (9) heeft sinds de zomer zachte lenzen, was ook even prutsen, maar inmiddels lijkt het of ze nooit anders heeft gedaan.
pi_182253714
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:32 schreef Nijna het volgende:
Mooie alienoogjes! Lijkt me best een gepriegel die grote lenzen. Je hebt toch de neiging om je ogen wat dicht te knijpen, frunnik ze dan nog maar eens tussen je oogleden door ;).
Maar zo te zien wel gelukt!

Onze jongste (9) heeft sinds de zomer zachte lenzen, was ook even prutsen, maar inmiddels lijkt het of ze nooit anders heeft gedaan.
Hij moet nu eerst gaan oefenen met een dikke vloeistof om te wennen aan het inzetten. Net als qltel heeft hij een heel sterke reflex om zijn ogen te sluiten als er iets op af komt. Hij moet dus letterlijk oefenen om zijn vinger in zijn ogen te steken met een druppel dikke vloeistof erop :P

Als de lenzen binnen zijn krijgt hij les in het inzetten. Dat is wat ingewikkelder dan bij gewone lenzen, omdat je ze gevuld met vloeistof moet inzetten. Dat kan wel met je vingers maar ook met een klein zuignapje. Kijken wat het beste werkt voor hem, als het met het zuignapje lukt kan hij het misschien later ook met zijn vingers doen.

Wat wel mooi is, is dat zijn zicht op zich heel goed is, hij kwam tot 150% zicht na correctie van de kromming van het hoornvlies. Zijn netvlies is dus prima in orde ^O^
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:13:09 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_182253872
150% zicht, ik vind 't altijd erg interessant wat je dan met die extra 50% ziet. :)
in de haak.
pi_182253916
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:13 schreef trui het volgende:
150% zicht, ik vind 't altijd erg interessant wat je dan met die extra 50% ziet. :)
Kleiner dan 150% hebben ze niet qua letters :D Ik kon ze met moeite lezen met lenzen in. Hij ziet ze scherp. Er ging een wereld voor hem open want zijn bril helpt niet echt qua scherpte. Hij verheugt zich dan ook heel erg op de lenzen. Zelfs met de paslenzen in zag hij al een stuk beter, en die corrigeren niet en zijn alleen globaal passend qua model.
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:36:40 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_182254365
ik heb ook wel eens dat soort scores gehaald bij een of andere medische keuring, maar vind 't altijd wat raar. meer dan 100% kun je toch niet zien? Of je moet in bovennatuurlijke gaven geloven. :)
in de haak.
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:40:21 #36
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_182254467
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:36 schreef trui het volgende:
ik heb ook wel eens dat soort scores gehaald bij een of andere medische keuring, maar vind 't altijd wat raar. meer dan 100% kun je toch niet zien? Of je moet in bovennatuurlijke gaven geloven. :)
Je moet het eigenlijk als volgt zien: 100 is gemiddeld goed zicht. Hier is de wereld op ingericht. Met een visus van 100 zie je ‘gewoon’ goed. Met een visus hoger dan dat zie je scherper dan anderen en kun je bijvoorbeeld beter/makkelijker kleine lettertjes lezen.
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:41:33 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_182254501
snap ik wel hoor, maar ik vind het heel raar om een gemiddelde op 100% te zetten. Noem het dan geen procent, maar quotient ofzo.
in de haak.
pi_182254532
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:41 schreef trui het volgende:
snap ik wel hoor, maar ik vind het heel raar om een gemiddelde op 100% te zetten. Noem het dan geen procent, maar quotient ofzo.
Procent is inderdaad best een vreemd woord in deze context :D
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:59:31 #39
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_182254979
In mijn ervaring wordt dat idd ook geen procent genoemd nee :D
pi_182255057
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:39 schreef Rewimo het volgende:
Wij waren zaterdag met zoon bij de contactlensspecialist. Hij was er al met qltel geweest om normale harde lenzen te passen maar dat lukte niet, ze blijven niet goed op hun plek. Daarom krijgt hij nu scleralenzen. Die zijn groter, ze rusten op het oogwit. Het inzetten was lastig - steek maar eens een vinger in je oog als je geen lenzen gewend bent - maar met een druppeltje verdoving als hulpmiddel zaten ze er alsnog vlot in. Met gele kleurstof om te kijken of ze goed zitten:

[ afbeelding ]

Alienoogjes :D
Oeh, die klinken best goed. Gewone lenzen willen bij mij niet, dit lijkt een stuk comfortabeler.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_182255094
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:03 schreef Vanyel het volgende:

Oeh, die klinken best goed. Gewone lenzen willen bij mij niet, dit lijkt een stuk comfortabeler.
Ze zijn ook een stuk duurder :X

SPOILER
pi_182255122
:D
Da's niet gratis zeg.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
pi_182255138
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hij moet nu eerst gaan oefenen met een dikke vloeistof om te wennen aan het inzetten. Net als qltel heeft hij een heel sterke reflex om zijn ogen te sluiten als er iets op af komt. Hij moet dus letterlijk oefenen om zijn vinger in zijn ogen te steken met een druppel dikke vloeistof erop :P

Als de lenzen binnen zijn krijgt hij les in het inzetten. Dat is wat ingewikkelder dan bij gewone lenzen, omdat je ze gevuld met vloeistof moet inzetten. Dat kan wel met je vingers maar ook met een klein zuignapje. Kijken wat het beste werkt voor hem, als het met het zuignapje lukt kan hij het misschien later ook met zijn vingers doen.

Wat wel mooi is, is dat zijn zicht op zich heel goed is, hij kwam tot 150% zicht na correctie van de kromming van het hoornvlies. Zijn netvlies is dus prima in orde ^O^
Wauw, 150%. Wel mooi dat hij zoveel verschil ziet terwijl het nog maar de paslenzen waren.

Wens hem succes met oefenen! Gaat vast goed komen!
edit: zo dat is geen kattenpies die prijs... :o krijg je daar nog een gedeelte van vergoed?
pi_182255162
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:05 schreef Vanyel het volgende:
:D
Da's niet gratis zeg.
Nee, gelukkig is hij nog (net) geen 18 en krijgen we ze nu in elk geval vergoed, op een eigen bijdrage van 115 euro na.
pi_182255177
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:06 schreef Nijna het volgende:

Wauw, 150%. Wel mooi dat hij zoveel verschil ziet terwijl het nog maar de paslenzen waren.

Wens hem succes met oefenen! Gaat vast goed komen!
edit: zo dat is geen kattenpies die prijs... :o krijg je daar nog een gedeelte van vergoed?
Dank je wel, komt wel goed, hij wil heel graag ;) En zie vorige post.
pi_182255189
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dank je wel, komt wel goed, hij wil heel graag ;) En zie vorige post.
^O^
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:17:43 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182290117
DF wat fijn dat ze zo voortvarend zijn daar!

Rewimo wat fijn die lenzen er zijn en hij ze zo wel kan dragen. Na verloop wen je wel aan lenzen dragen en kan hij uiteindelijl wel normale lenzen dragen!
pi_182290198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:17 schreef _evenstar_ het volgende:
DF wat fijn dat ze zo voortvarend zijn daar!

Rewimo wat fijn die lenzen er zijn en hij ze zo wel kan dragen. Na verloop wen je wel aan lenzen dragen en kan hij uiteindelijl wel normale lenzen dragen!
De scleralenzen zijn voor hem de beste oplossing i.v.m. de keratoconus. En als het goed is worden die als medisch noodzakelijk vergoed.

We moeten alleen even uitzoeken hoe dat in DLD zit want hij wordt over een paar weken 18 en dan is hij niet meer in NL verzekerd. Aangezien DLD over het algemeen veel meer vergoedt zal dit waarschijnlijk geen probleem zijn.
pi_182290252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Ook niet zonder medische indicatie.
pi_182290346
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:25 schreef Vanyel het volgende:
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Ook niet zonder medische indicatie.
Ik kan zelf ook niet tegen harde lenzen. Gelukkig wel tegen zachte, ik draag die inmiddels al jaren (met cilinder). qltel heeft 1 harde lens, die onmogelijk scheef zit :D Het is altijd weer lachen als er een nieuwe contactlensspecialist naar zijn lens kijkt, ze geloven hun ogen niet als ze zien hoe vreemd die lens zit _O-
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:01:09 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182290944
Ah ok. Ja ik zelf heb altijd alleen zachte lenzen gehad.

Wel fijn als het vergoed wordt!
pi_182292481
Ik kan zachte extra luxe vochtblabla daglenzen op een goeie dag wel een uurtje of 2, 3 in, met daarna nog een paar uur jeukogen. Gekke ogen.
Ik ben nu aan het nadenken over lenzen implanteren omdat ik mijn bril echt zat ben.
Helaas lijken mijn ogen daar te goed voor.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vanyel op 03-10-2018 13:37:48 ]
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:48:18 #53
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_182292839
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:32 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan zachte extra luxe vochtblabla daglenzen op een goeie dag wel een uurtje of 2, 3 in, met daarna nog een paar uur jeukogen. Gekke ogen.
Ik ben nu aan het nadenken over lenzen implanteren omdat ik mijn bril echt zat ben.
En nachtlenzen weleens bekeken?
pi_182293422
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:32 schreef Vanyel het volgende:
En laten laseren?
pi_182293728
Van dat laatste wordt hier thuis steeds met ultiem enthousiasme uitgeroepen dat de risico's en effecten op lange termijn nog onbekend zijn, dat houdt me wel tegen.
Nachtlenzen nooit geprobeerd maar wel gehoord dat ze behoorlijk oncomfortabel kunnen zijn en mijn slaap is al aan de matige kant. Mijn pogingen om aan harde lenzen te wennen liepen ook nogal slecht af, dat helpt niet.
Dus allebei niet het eerste waar ik aan zou beginnen.
Ai, ik dacht dat we in de SC zaten..

SPOILER
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:38:28 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_182293815
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:33 schreef Vanyel het volgende:
Van dat laatste wordt hier thuis steeds met ultiem enthousiasme uitgeroepen dat de risico's en effecten op lange termijn nog onbekend zijn, dat houdt me wel tegen.
Nachtlenzen nooit geprobeerd maar wel gehoord dat ze behoorlijk oncomfortabel kunnen zijn en mijn slaap is al aan de matige kant. Mijn pogingen om aan harde lenzen te wennen liepen ook nogal slecht af, dat helpt niet.
Dus allebei niet het eerste waar ik aan zou beginnen.
Ai, ik dacht dat we in de SC zaten..

SPOILER
Bijzonder. Ik werk met optometristen en die zijn er juist heel positief over. Maar het was maar een tip :)
pi_182294108
Da's wel typisch ja.
Mijn hardelenzenexperiment was onder begeleiding van de opleiding optometrie van de HU. Die waren niet jubelend over de verwachtingen. Nachtlenzen hebben ze nooit genoemd.
pi_182294257
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:53 schreef Vanyel het volgende:
Da's wel typisch ja.
Mijn hardelenzenexperiment was onder begeleiding van de opleiding optometrie van de HU. Die waren niet jubelend over de verwachtingen. Nachtlenzen hebben ze nooit genoemd.
Ik kreeg op een gegeven moment ook problemen met mijn zachte lenzen, zaten niet lekker, ontstoken ogen, droge ogen enz. Na heel veel geklooi kwam ik erachter (doordat ik daglenzen kreeg om te proberen - zitten in een zoutoplossing en je zet ze zonder andere vloeistof in) dat het niet aan de lenzen lag maar aan de vloeistof. Nu heb ik een zoutoplossing zonder conserveringsmiddelen en nergens last meer van ^O^
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:45:09 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182298629
Mijn man heeft een collega en die heeft lenzen operatief laten in brengen.
Het klonk een beetje eng. Hoe ze dat deden.
Ik vind al snel iets eng. Ze maken een sneetje aan de zijkant van je oog en doen dan de lens erin en dan rollen ze die uit over je oog en daarna maken ze het Sneetje weer dicht.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:46:00 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182298654
Ik krijg volgende week trouwens een gezichtsveldonderzoek. Weet niet zo goed wat ze dan gaan doen.
Iets met je hoofd in een bal of zo??
pi_182299516
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:53 schreef Vanyel het volgende:
Da's wel typisch ja.
Ze adviseerden bij kinderen met (niet al te hoge) minsterkte nachtlenzen, ook in de hoop dat het het achteruit gaan zou remmen. De orthoptiste vertelde laatst dat dat advies was teruggetrokken ivm te vaak ontstekingen enzo.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik kreeg op een gegeven moment ook problemen met mijn zachte lenzen, zaten niet lekker, ontstoken ogen, droge ogen enz. Na heel veel geklooi kwam ik erachter (doordat ik daglenzen kreeg om te proberen - zitten in een zoutoplossing en je zet ze zonder andere vloeistof in) dat het niet aan de lenzen lag maar aan de vloeistof. Nu heb ik een zoutoplossing zonder conserveringsmiddelen en nergens last meer van ^O^
Hier ook.
Ik heb toen ik een tijdje zachte lenzen droeg eens andere vloeistof geprobeerd, gerriteerde ogen enzo. Zat ook conserveermiddel in.
Ik gebruik nu gewoon weer vloeistof zonder conserveermiddel (waterstofperoxide wat je neutraliseert met een sterretje wat in het potje zit) en dat gaat perfect.
Voor dochter ook gelijk om die vloeistof gevraagd.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:46 schreef amaranta het volgende:
Ik krijg volgende week trouwens een gezichtsveldonderzoek. Weet niet zo goed wat ze dan gaan doen.
Iets met je hoofd in een bal of zo??
Je zit met je kin in zo'n bakje en hoofd tegen de band voor een ronde bol. Dan moet je naar een punt in het midden blijven kijken en dan kunnen er overal in de bol lichtjes verschijnen (even aan en dan weer uit, ene lichtje is feller dan het ander). Zodra je een lichtje ziet druk je op een knopje.
Dat doe je voor het ene oog en daarna voor het andere oog.
Ik had het idee dat ik van alles had gemist, maar dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen, want mijn gezichtsveld was nagenoeg normaal.
pi_182299880
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:13 schreef trui het volgende:
Even zonder verder bijlezen; 100% is niet altijd maximaal, maar ook vaak ideaal of iets in die richting, ik had daar een supergoed plaatje bij (in mn rekenen didactiek boek) maar dat kan ik niet zo snel online vinden :D Ik zal straks een foto maken :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 3 oktober 2018 @ 20:52:02 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182301801
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:17 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ze adviseerden bij kinderen met (niet al te hoge) minsterkte nachtlenzen, ook in de hoop dat het het achteruit gaan zou remmen. De orthoptiste vertelde laatst dat dat advies was teruggetrokken ivm te vaak ontstekingen enzo.

[..]

Hier ook.
Ik heb toen ik een tijdje zachte lenzen droeg eens andere vloeistof geprobeerd, gerriteerde ogen enzo. Zat ook conserveermiddel in.
Ik gebruik nu gewoon weer vloeistof zonder conserveermiddel (waterstofperoxide wat je neutraliseert met een sterretje wat in het potje zit) en dat gaat perfect.
Voor dochter ook gelijk om die vloeistof gevraagd.

[..]

Je zit met je kin in zo'n bakje en hoofd tegen de band voor een ronde bol. Dan moet je naar een punt in het midden blijven kijken en dan kunnen er overal in de bol lichtjes verschijnen (even aan en dan weer uit, ene lichtje is feller dan het ander). Zodra je een lichtje ziet druk je op een knopje.
Dat doe je voor het ene oog en daarna voor het andere oog.
Ik had het idee dat ik van alles had gemist, maar dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen, want mijn gezichtsveld was nagenoeg normaal.
Thnx
pi_182305002
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:45 schreef amaranta het volgende:
Mijn man heeft een collega en die heeft lenzen operatief laten in brengen.
Het klonk een beetje eng. Hoe ze dat deden.
Ik vind al snel iets eng. Ze maken een sneetje aan de zijkant van je oog en doen dan de lens erin en dan rollen ze die uit over je oog en daarna maken ze het Sneetje weer dicht.
Het is het z waard! Ik ben zo gelukkig met mijn implantaten *)
pi_182305269
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:20 schreef Clubsoda het volgende:

Het is het z waard! Ik ben zo gelukkig met mijn implantaten *)
Verandert je sterkte dan nooit meer?
pi_182305295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:17 schreef Nijna het volgende:
Ja, ik ook. Pilletje en vloeistof en na minimaal 2 uur is het gewoon zout water :)
pi_182308562
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Verandert je sterkte dan nooit meer?
Was al jaren stabiel (is ook een voorwaarde) en is ook sinds de ingreep 10 jaar geleden niet veranderd. Reken pas op verandering als ik een leesbril nodig heb ;)
pi_182310962
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 04:29 schreef Clubsoda het volgende:

Was al jaren stabiel (is ook een voorwaarde) en is ook sinds de ingreep 10 jaar geleden niet veranderd. Reken pas op verandering als ik een leesbril nodig heb ;)
Super zeg, mooie oplossing dan! ^O^
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:36:28 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182501594
Waar gesprek tussen mij en hoofd niets opleverde.

Regelde O. het zelf wel even.
Hij had tegen het hoofd gezegd:

I go to school to learn. How will I learn more if I dont get a challenge?
Dus nu krijgt hij nog uitdagender werk voor Maths en zijn leesniveau is omhoog gezet! ook al zat hij al beyond expected.

Ik vind het zo mooi hie duidelijk hij het aangaf en nu kon er ook niets tegen ingebracht worden. Want het kwam uit hemzelf en niet van " opdringerige moeder" en niet dat ik dat ben. Maar zo wordt je wel gezien helaas..
pi_182501653
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:36 schreef _evenstar_ het volgende:

Dus nu krijgt hij nog uitdagender werk voor Maths en zijn leesniveau is omhoog gezet! ook al zat hij al beyond expected.

Ik vind het zo mooi hie duidelijk hij het aangaf en nu kon er ook niets tegen ingebracht worden. Want het kwam uit hemzelf en niet van " opdringerige moeder" en niet dat ik dat ben. Maar zo wordt je wel gezien helaas..
Dat heeft ie goed geregeld :D ^O^
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:40:20 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182501706
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat heeft ie goed geregeld :D ^O^
Echt he :D

Die komt er wel ;)
pi_182506425
Wat goed van O, evenstar!
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:20:05 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_182513173
quote:

Cool!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie d k wir.
  zondag 14 oktober 2018 @ 19:47:54 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182515638
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:20 schreef Moonah het volgende:

[..]

Cool!
Ja he? Hij weet heel duidelijk wat hij wil, en kan dat ook voor zijn leeftijd vind ik enorm goed verwoorden.

Waar zus heel gesloten was en soms niet altijd evengoed haar meningbte geven is hij heel open en direct.

Mooi dat verschil zo.
pi_182515681
quote:

Wat knap zeg!
pi_182516219
Wat goed van o
pi_182518807
Wij hadden adviesgesprek op school voor onze dochter, een prachtig advies kreeg ze. Nu zou het wel mooi zijn als ze de dmt score nog wat kon opkrikken zei de meester. Dus ik heb wat van die kaarten gedownload om te oefenen. Wat ik merk is dat ze de woorden prima en snel leest maar na een poosje raakt ze achter adem en kan dan niet vloeiend doorlezen. Hoe kunnen haar hierbij helpen? Is het een kwestie van oefenen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 14 oktober 2018 @ 22:51:28 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182519197
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hadden adviesgesprek op school voor onze dochter, een prachtig advies kreeg ze. Nu zou het wel mooi zijn als ze de dmt score nog wat kon opkrikken zei de meester. Dus ik heb wat van die kaarten gedownload om te oefenen. Wat ik merk is dat ze de woorden prima en snel leest maar na een poosje raakt ze achter adem en kan dan niet vloeiend doorlezen. Hoe kunnen haar hierbij helpen? Is het een kwestie van oefenen?
wat is dmt?

qua ademhaling zou ik zeggen ademhalingsoefeningen doen.
pi_182519739
Dmt (drieminutentoets) is het snel achter elkaar hardop lezen van woorden die op een kaart staan. Onder tijdsdruk moeten ze zoveel mogelijk woorden lezen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 23:29:07 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182519802
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dmt (drieminutentoets) is het snel achter elkaar hardop lezen van woorden die op een kaart staan. Onder tijdsdruk moeten ze zoveel mogelijk woorden lezen.
Oh die ja die heet hier anders :+
althans dat denk ik.
Hoe oud is ze ook alweer?
en sowieso lezen leest ze op woord of op zicht?
pi_182520315
Groep 8. Het zijn losse woordjes.ze hebben ook nog begrijpend lezen, maar dat zit wel goed.
Ik zie het nut er niet van hoor, hardop snel lezen. Doen ze straks nooit weer... maar het hoort er nou eenmaal bij. Je mist er niks aan, wmb
8-)
  maandag 15 oktober 2018 @ 00:44:09 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182520624
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Groep 8. Het zijn losse woordjes.ze hebben ook nog begrijpend lezen, maar dat zit wel goed.
Ik zie het nut er niet van hoor, hardop snel lezen. Doen ze straks nooit weer... maar het hoort er nou eenmaal bij. Je mist er niks aan, wmb
8-)
oh wacht ja!Ik zat nog steeds met haar als klein meiske voor me :+
pi_182529482
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:44 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

oh wacht ja!Ik zat nog steeds met haar als klein meiske voor me :+
Haha ja t gaat gewoon door he.... want hoe oud zijn die van jou inmiddels?
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:02:49 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182531397
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 14:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Haha ja t gaat gewoon door he.... want hoe oud zijn die van jou inmiddels?
12 en 6 !
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:13:41 #85
11682 Moonah
Jolie femme
pi_182534026
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
8-)
Dus... Laat dat oefenen lekker zitten. Zinloos. Zei de juf. ;)
Doet M nog steeds aan turnen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie d k wir.
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:26:43 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182534280
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het zijn 3 kaarten van elk 1 minuut.
Niet een kaart van 3 minuten.
pi_182541128
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Doet M nog steeds aan turnen?
Kijk daar kan ik wat mee. Thnx.

Ze turnt niet meer helaas, door een polsblessure moest ze helaas stoppen. Dat heeft heel wat tranen gekost. Maar ze heeft na een half jaar rust een nieuwe passie gevonden naast dansen, acrogym! Kunnen we alsnog het hele land door met r haha. Eind nov wedstrijd in Breda, we zijn ook al in Oss geweest, zo zie je nog eens wat van nl.

Jouw zoon is toch ook van 2007 moonah? Laatste jaar basisschool...
pi_182541146
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:02 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

12 en 6 !
Time flies!
pi_182544143
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Je maakt me helemaal blij Moonah!
So much alone, so deeply by ourselves,
So far beyond the casual solitudes
Wallace Stevens
pi_182545160
Karin, wat jammer dat turnen niet meer lukte. Maar fijn dat er een alternatief is!
Met zoveel sport zou ademhaling geen probleem moeten zijn.. is ze gespannen? Maar als de rest wel oke is, dan zou ik me er ook niet druk om maken. Dingen als begrijpend lezen zijn veel belangrijker in de taal (ook voor rekenen)

Hier ook het laatste jaar, gisteren voorlopig advies gesprek gehad. Met de NIO score en indruk van juf en IB is er een mooi advies uit gekomen en kan hij naar het traject die hij op het oog heeft. Over 2 weken is er een VO-markt, dus dan gaan we even "shoppen" bij andere scholen om te kijken wat anderen te bieden heeft, en anders wordt het gewoon de eerste keuze..
Wat nog fijner is: hij gaat heel erg vooruit in zijn weerbaarheid. Hij doet actiever mee in de klas, staat meer zijn mannetje en begint dus echt de ontwikkeling door te maken die hij nog nodig had om echt klaar te zijn.. Het heeft hem al 3 dagen thuis gekost de afgelopen 3 weken, maar dat vinden wij en juf geen probleem als het hem dit oplevert..
Juf heeft alleen het geordend werken opgegeven. Het hoort gewoon bij dit kind, de verwarde professor-style. :D
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:52:16 #91
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182551282
Zijn hier nog genteresseerden voor Secret Santa? Aanmelden kan tot komende vrijdagavond 20 uur
OUD / [OUD] Secret Santa 2018 aanmeldtopic

~:)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182569142
Heeft iemand hier ervaring met nieuwsbegrip in groep 5? Mijn jongste (groep4) mag misschien met die groep meedoen, maar het hangt een beetje van de onderwerpen af of dat een goed idee is: wat komt er zoal voorbij?
pi_182571476
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met nieuwsbegrip in groep 5? Mijn jongste (groep4) mag misschien met die groep meedoen, maar het hangt een beetje van de onderwerpen af of dat een goed idee is: wat komt er zoal voorbij?
voor zover ik weet alles uit het jeugdjournaal wel, maar wel zachtjes gebracht. mijn jongste kan het aankan het aan, en die kan tamelijk gevoelig uit de hoek komen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_182572545
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:35 schreef simmu het volgende:

[..]

voor zover ik weet alles uit het jeugdjournaal wel, maar wel zachtjes gebracht. mijn jongste kan het aankan het aan, en die kan tamelijk gevoelig uit de hoek komen.
Deze is niet erg gevoelig. Leest gerust c boeken zonder nachtmerries..
maar we kwamen er net achter dat het tegelijk is met zijn externe plusklas, dus ze moeten of het schema van heel groep 4&5 gaan omgooien voor hem, of hij doet het braaf volgend jaar ;)
pi_182572860
Onze jongste zit nu in gr 6 maar had vorig jaar ook nieuwsbegrip. Gaat over dingen die in het nieuws zijn. Heel saai volgens hem :X maar niet heel heftig ofzo
pi_182573726
Mijn zoon heeft nieuwsbegrip in groep 4: Prinsjesdag, kiwi geboren in Avifauna, plastic-vanger in de zee, geld voor extra dingen in games....er staat tekst niveau AA boven de samenvatting die ze meekregen, dus misschien in groep 5 anders
pi_182575202
Bij ons op school krijgt groep 4 geen nieuwsbegrip omdat er soms wel onderwerpen waren die de leerkrachten te heftig vonden. Of gewoon ver buiten de interesse van de kinderen.
Maar blijkbaar valt het (tegenwoordig) wel mee..
pi_182578003
Nieuwsbegrip groep 5 afgelopen week ging over het schilderij dat door de papier versnipper ging.
Is het interessant Joost?
  woensdag 17 oktober 2018 @ 20:21:02 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182578136
Hier in groep 4 ook de kiwi, het schilderij en Sulawesi :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182578191
Er zijn bij Nieuwsbegrip lessen op de niveaus van groep 4 t/m 8. Voor zover ik weet is dat hetzelfde onderwerp, alleen wordt voor elk niveau een tekst op het eigen leesniveau geschreven.
pi_182579375
Oh, dan geef ik mijn oke morgen door aan juf. En dan kijken ze maar of ze het tijdtechnisch voor elkaar krijgen.
Juf zei al dat hij dat ook niet nodig heeft, maar vast leuker is dan de groep 4 variant (meer begrijpend lezen, zonder tof thema)
  woensdag 17 oktober 2018 @ 21:57:02 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182579940
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:23 schreef Hupje het volgende:
Er zijn bij Nieuwsbegrip lessen op de niveaus van groep 4 t/m 8. Voor zover ik weet is dat hetzelfde onderwerp, alleen wordt voor elk niveau een tekst op het eigen leesniveau geschreven.
Dat klopt.
pi_182595017
Oudste leert nu schaken in de plusgroep. Zo leuk. Ze leren t via een site, ze heeft net thuis ook zitten oefenen.
Is het interessant Joost?
pi_182595310
vhuhw3.jpg242wygx.jpg
Je knippert 2x en ze is 13!
♥ Amber ♥ & ♥ Tess ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_182595372
Wow, gefeliciteerd!! Mooie lach!
pi_182595778
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 18:27 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Je knippert 2x en ze is 13!
Jeetje, Vicky. Wat is ze inderdaad groot al :o
Gefeliciteerd!!
So much alone, so deeply by ourselves,
So far beyond the casual solitudes
Wallace Stevens
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 oktober 2018 @ 19:00:58 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182595788
Time flies!! Proficiat O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_182596182
Gefeliciteerd!
pi_182597825
Gefeliciteerd
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')