abonnement Unibet Coolblue
pi_182161676
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nergens odds te zien ;(
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 27 september 2018 @ 12:05:20 #102
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182161680
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nu wel :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182161699
Het onderlinge verschil tussen de renners in een tijdrit op de WK is net zo groot als ruim drie weken fietsen in een Tour of Vuelta.
  donderdag 27 september 2018 @ 12:07:08 #104
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182161706
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
gratis geld, R.Ev de nieuwe Bitcoin
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 27 september 2018 @ 12:11:42 #105
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_182161738
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Shit ik ben niet op tijd thuis om mijn hele unibet account erop te zetten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator donderdag 27 september 2018 @ 12:12:15 #106
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_182161742
quote:
Jose: “Of zijn het de springveren A la philippe.”
  donderdag 27 september 2018 @ 12:12:27 #107
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182161745
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:11 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Shit ik ben niet op tijd thuis om mijn hele unibet account erop te zetten.
Als je kunt posten kun je toch ook op je Unibet account koekeloeren?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_182161772
3.50 not to win is wel bizar hoog voor een wegwedstrijd. Kan mij geen andere koers herinneren waar het zo hoog was.
  donderdag 27 september 2018 @ 12:17:36 #109
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_182161799
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Als je kunt posten kun je toch ook op je Unibet account koekeloeren?
Ben niet mobiel ingelogd. Teveel gedoe.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_182161828
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Deze week is het er droog en zonnig, dus ik zie dit als een belofte dat dat dat volgend jaar sowieso niet het geval is.
Die verdomde klimaatverandering ook
pi_182161850
quote:
Ex-prof Patrick Evenepoel over zoon en fenomeen Remco: “Op zijn 12de gingen we samen fietsen. Hij demarreerde op de eerste col”

De tijdrit is al binnen en vandaag (start om 14u40, aankomst voorzien om 18u15) kan de 18-jarige Remco Evenepoel ook nog wereldkampioen worden op de weg. Hij is – uiteraard – de grote favoriet. Voor vader Patrick Evenepoel zijn het wonderlijke dagen. Zelf miste hij een grote carrière, voor zijn zoon ligt die wel in het verschiet. “Die jongen is gewoon niet zot te krijgen.”

Patrick Evenepoel, 50 en begin jaren negentig profrenner bij Collstrop, volgde de tijdrit gisteren in Fritzens, vlak onder de top van de lange klim op het parcours. Hij vertelt over zijn zoon tussen de bergtoppen, in een stralende zon. Op de achtergrond luiden de koebellen. Er is ook een dj die bij het begin van het interview – echt waar – het perfecte plaatje speelt: Queen, Bicycle Race.

Zo is het begonnen: “Het was een vrijdag”, zegt Patrick. “Ik kwam thuis en mijn fiets was weg. Vervelend, want op zaterdag ga ik altijd fietsen met mijn maten. Plots ging de poort open en kwam Remco aangereden. Hij toonde zijn Garmin: 120 kilometer, 34 per uur gemiddeld. Daarna begon hij te wenen. Pa, ik wil beginnen koersen. Dat kwam voor ons toch als een shock. Remco was op dat moment nog voetballer bij KV Mechelen, uitgeleend door Anderlecht. Hij had altijd op een hoog niveau gespeeld, maar we zagen wel dat hij in de voetbalwereld niet meer gelukkig was. Bij Anderlecht moest hij plots op de bank zitten. Een raar verhaal, de echte reden kennen we nog altijd niet. Maar ik had er geen probleem mee dat hij stopte. Het is zoals mijn vrouw Agna het zei: Allemaal eender, zolang ons kind maar weer gelukkig wordt.”

“Ik wist dat Remco aanleg had om te fietsen, voor alle duursporten. Op school won hij alle loopwedstrijden. Van het eerste leerjaar tot het zesde middelbaar. Hij was ook letterlijk nooit moe. Als Remco neerlag, was hij ziek. (lacht) Samen met vrienden gingen we elk jaar in juli mountainbiken rond het Gardameer. Op zijn twaalfde wilde Remco graag een keer mee. Ik regelde een fiets voor hem en bij de eerste col demarreerde hij meteen weg, op zijn sportschoenen. Terwijl we toch een groep getrainde wielertoeristen waren. Toen al zijn we daar onder elkaar over gaan praten. Wat als die ooit gaat koersen?”

“Remco behaalde natuurlijk meteen uitzonderlijke resultaten, maar eentje springt er voor mij uit. Neen, niet de wegrit op het EK. Wel de Ster van Zuid-Limburg. Daar is iets gebeurd wat voor mij heel veel betekenis heeft. Er was een grote valpartij in het peloton. Remco is tegen de gevel van een huis gekatapulteerd tegen 60 kilometer per uur. Mijn vrouw is naar hem toegelopen en drie minuten lang lag hij in foetushouding in haar armen. Zonder te bewegen. Er kwam een dokter bij, de ambulance werd opgeroepen. Maar plots sprong Remco wakker: Waar is mijn fiets? Geschaafd van kop tot teen heeft hij de race nog uitgereden.

En de dag daarna de rit gewonnen met vier minuten voorsprong.”

“Remco vraagt vaak naar mijn verleden als renner. Dan zeg ik het zoals het was. Het was een moeilijke pe­riode (het epo-tijdperk, nvdr.). Ik wist ook waar je die producten kon krijgen, maar ik heb het nooit gedaan. Ik was een coureur die zijn plan kon trekken, geen topper. Ik reed aan een bescheiden loon. Als ik die producten al had willen nemen, dan kon ik ze niet eens betalen. (lacht) Vandaag is het heel goed dat ik daar nooit in betrokken ben geraakt. Voor Remco blijkt dat nu een heel belangrijke beslissing te zijn geweest. Je ziet nu dat het veel zuiverder is geworden. Jonge renners kunnen in het profpeloton snel hun mannetje staan. Wanneer ploegen vroeger informeerden naar een jonge renner, was de vraag: Wat neem jij? Nu gaan de vragen over training, over begeleiding, over voeding.”

Voeten op de grond

“Remco is nu wereldkampioen bij de junioren. Dat is een basis, niks meer. Het geeft geen enkele garantie op een profcarrière. Hij heeft zeker meer talent dan ik had, hij zal meer dan waarschijnlijk een groter palmares bij elkaar rijden dan ik, maar niks is zeker. Hij wordt volgend jaar prof bij Quick Step en dat heeft alles te maken met de figuur Patrick Lefevere. Samen met mijn vrouw Agna hebben we een drietal gesprekken met hem gehad, zonder Remco. Dat ging niet over geld, niet over bedragen. Gewoon: Wat is het beste voor Remco? Patrick was oprecht met hem begaan. Je voelde dat. Hij heeft beloofd dat hij voor hem gaat zorgen alsof het zijn eigen zoon is.”

“Het is onze taak om ervoor te zorgen dat thuis alles goed zit. Om hem met beide voeten op de grond te houden. Moeilijk is dat niet, hij heeft dat van nature. Er zijn wat verhalen geweest… Op televisie vertelde Remco dat hij de waardes haalt van Chris Froome. Dat is niet goed overgekomen. Het klopt wat hij zegt – die testen liegen niet –, maar hij kan dat beter niet vertellen. Natuurlijk, wie Remco echt kent, weet dat hij dat zo niet bedoelt. Hij is een joviale, eenvoudige gast. Natuurlijk zijn we trots. Omdat hij het zo goed doet in het wielrennen, maar ook om wie hij is. Sterk in zijn hoofd, gewoon niet zot te krijgen. Als ik dan zie dat hij na zijn tijdrittitel meteen de ouders van Igor Decraene omhelst, dan doet dat plezier. Toen heb ik toch gedacht: Chapeau jongen, dat heb je goed gedaan.”
pi_182161868
Die vader zegt ook tegen elk interviewverzoek ja he? Hoe vaak gaat hij nog hetzelfde verhaal afsteken?
Demain, on roule
pi_182161995
Hey leuk, nog eens een Evenepoel-artikel.
pi_182162030
Het laatste klimmetje van zondag:

pi_182162034
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:12 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Jose: “Of zijn het de springveren A la philippe.”
Prachtig :)

Als ze voor deze filmpjes de vrouwentijdrit hebben laten schieten is het ze vergeven.
  donderdag 27 september 2018 @ 12:53:29 #116
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_182162288
quote:
6s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:00 schreef showtimer het volgende:
rvangucht twitterde op donderdag 27-09-2018 om 08:13:23 Vanavond 21u20 Extra Time KOERS @canvastv | @sporza. Met volgende gasten: @Vannieuwkerke, @Jan_Bakelants, @martsmeets & @tomboonen1. Smullen dus! En daarbovenop live naar @mvangramberen bij enkele toppers. Tot vanavond. 👊 reageer retweet
Waarom staat Bakelants hier eigenlijk niet aan de start?
pi_182162671
WK 2021 in Vlaanderen

Tijdrit zou van Knokke naar Brugge gaan, wegrit van Antwerpen naar Leuven.
  donderdag 27 september 2018 @ 13:27:04 #118
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_182162883
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:17 schreef TheArt het volgende:
WK 2021 in Vlaanderen

Tijdrit zou van Knokke naar Brugge gaan, wegrit van Antwerpen naar Leuven.
Leuk dat ze in die regio ook eens iets mogen organiseren :')
pi_182162891
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Leuk dat ze in die regio ook eens iets mogen organiseren :')
Eerste WK in 20 jaar in België, dat heeft wel lang genoeg geduurd.
pi_182162896
Over de tijdrit van gisteren: Castroviejo heeft kennelijks zijn persoonlijk records verbroken qua wattages in een tijdrit. En dan te bedenken dat hij opgeveegd werd door Dennis.
https://www.indeleiderstr(...)nde-prestatie-dennis

Overigens heel gaaf dat het WK in 2021 naar Vlaanderen komt, dan ga ik zeker kijken! Zal wel het grootste contrast ooit worden met dat WK in Qatar een paar jaar terug.
  donderdag 27 september 2018 @ 13:31:36 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_182162961
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:27 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Eerste WK in 20 jaar in België, dat heeft wel lang genoeg geduurd.
Ja, het probleem is meer dat ze er in die 20 jaar ook 15 WorldTour-koersen bij hebben gekregen.
pi_182162977
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:27 schreef itchycoo het volgende:
Over de tijdrit van gisteren: Castroviejo heeft kennelijks zijn persoonlijk records verbroken qua wattages in een tijdrit. En dan te bedenken dat hij opgeveegd werd door Dennis.
https://www.indeleiderstr(...)nde-prestatie-dennis

Overigens heel gaaf dat het WK in 2021 naar Vlaanderen komt, dan ga ik zeker kijken! Zal wel het grootste contrast ooit worden met dat WK in Qatar een paar jaar terug.
Terwijl Dennis zelf zei dat hij qua wattages vergelijkbare waarden als normaal trapte en hij daarom een secondenspel had verwacht met Dumoulin.
pi_182162986
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:35 schreef Chiappucci het volgende:
Hey leuk, nog eens een Evenepoel-artikel.
Wist je dat Evenepoel de waardes van de toppers bij de elite haalt? :o
pi_182162994
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:27 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Eerste WK in 20 jaar in België, dat heeft wel lang genoeg geduurd.
En dat WK was bij de mannen echt de saaiste koers ooit :D
pi_182162997
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:17 schreef TheArt het volgende:
WK 2021 in Vlaanderen

Tijdrit zou van Knokke naar Brugge gaan, wegrit van Antwerpen naar Leuven.
Is eigenlijk al bekend waar het WK in 2020 verreden gaan worden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')