abonnement Unibet Coolblue
pi_182142644
Hallo lui,

Momenteel zit ik in het 2e jaar van Bedrijfskunde op de HAN.
Ik heb zo goed als zeker mijn Propedeuse over een maand.
Ik heb besloten om te stoppen met de voltijdstudie en over te stappen naar de deeltijd variant.
Dit omdat ik gemiddeld 6 jaar ouder ben dan de rest. Het lijkt me leuker en uitdagender om met leeftijdsgenoten (of ouderen) een studie te volgen. Ook vind ik het fijner dat ik over mijn eigen tijd kan gaan en dat ik minder schoolse verplichtingen opgelegd krijg.

Wat ik bij de voltijd variant erg vervelend vind is de verplichte aanwezigheid terwijl er 2/3 van de tijd wordt gelanterfant en over Enzo Knol etc. wordt geouwehoerd, daar ben ik niet voor op school. Voor mij is het geen sociale bezigheid meer maar pure noodzaak waar ik zo snel mogelijk mee klaar wil zijn.
Dus het gaat hoe dan ook deeltijd worden.

Echter, de HAN stelt als semi eis dat ik al een management functie moet hebben bij mijn huidige werkgever. Dit vind ik vreemd. Zo heb je als laatbloeier in principe geen andere keus dan de voltijdvariant te volgen met keerzijde dat je enorm in je zelfstandigheid wordt ingeperkt.

Momenteel heb ik een bijbaan als Reservist bij de Landmacht maar daar zie ik in combinatie met een deeltijdstudie niet veel baat bij, al zou het qua tijd perfect bij elkaar aansluiten.

Zijn er mensen die hier meer van weten? Wat zijn mijn opties als het om deeltijd gaat?
En wat als ik een eigen bedrijf start? Dan ben ik in principe manager. Of in het bedrijf van mijn zus ga 'werken' als 'manager'?

Graag jullie input.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_182146144
quote:
Echter, de HAN stelt als semi eis dat ik al een management functie moet hebben bij mijn huidige werkgever.
Ik zou eerst eens je situatie bij een decaan o.i.d aankaarten om te kijken wat mogelijk is.
pi_182178246
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:29 schreef Eiwitshake het volgende:
Graag jullie input.
Doorzetten en in voltijd afmaken.

Je bent met je 6 jaar ouder zijn al een vreemde eend in de bijt voor potentiële werkgevers en het lijkt mij niet verstandig om jezelf nog exotischer te maken door in deeltijd te gaan studeren. De arbeidsmarkt is nu goed, maar wie zegt dat deze over vier of vijf jaar nog zo goed is?

Laten we wel wezen, dat hbo is een soort van dagbesteding, waar je op een zeer inefficiënte manier aan een diploma wordt geholpen. Het is klote, het is vervelend, blahdieblahdieblah, maar je bent er ook binnen drie jaar van af en dan kun je weer verder met je leven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_182192478
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:29 schreef Eiwitshake het volgende:
Hallo lui,

Momenteel zit ik in het 2e jaar van Bedrijfskunde op de HAN.
Ik heb zo goed als zeker mijn Propedeuse over een maand.
Ik heb besloten om te stoppen met de voltijdstudie en over te stappen naar de deeltijd variant.
Dit omdat ik gemiddeld 6 jaar ouder ben dan de rest. Het lijkt me leuker en uitdagender om met leeftijdsgenoten (of ouderen) een studie te volgen. Ook vind ik het fijner dat ik over mijn eigen tijd kan gaan en dat ik minder schoolse verplichtingen opgelegd krijg.

Wat ik bij de voltijd variant erg vervelend vind is de verplichte aanwezigheid terwijl er 2/3 van de tijd wordt gelanterfant en over Enzo Knol etc. wordt geouwehoerd, daar ben ik niet voor op school. Voor mij is het geen sociale bezigheid meer maar pure noodzaak waar ik zo snel mogelijk mee klaar wil zijn.
Dus het gaat hoe dan ook deeltijd worden.

Echter, de HAN stelt als semi eis dat ik al een management functie moet hebben bij mijn huidige werkgever. Dit vind ik vreemd. Zo heb je als laatbloeier in principe geen andere keus dan de voltijdvariant te volgen met keerzijde dat je enorm in je zelfstandigheid wordt ingeperkt.

Momenteel heb ik een bijbaan als Reservist bij de Landmacht maar daar zie ik in combinatie met een deeltijdstudie niet veel baat bij, al zou het qua tijd perfect bij elkaar aansluiten.

Zijn er mensen die hier meer van weten? Wat zijn mijn opties als het om deeltijd gaat?
En wat als ik een eigen bedrijf start? Dan ben ik in principe manager. Of in het bedrijf van mijn zus ga 'werken' als 'manager'?

Graag jullie input.
Met je P naar de uni en daar proberen jezelf te ontplooien met extra activiteiten?
  zaterdag 29 september 2018 @ 21:52:07 #5
441747 Surowa94
Business entrepreneur
pi_182212391
Bedrijfskunde in deeltijd gaan doen, daarnaast in voltijd een andere opleiding gaan doen in ICT/technisch/andere nuttige studie en daarnaast een eigen bedrijfje starten in het domein van die tweede studie.
Business is love, business is life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')