abonnement Unibet Coolblue
pi_182142327
Een Kamermeerderheid wil zo snel mogelijk tekst en uitleg van minister Arie Slob (Onderwijs) over de contractverlening van André Postema bij de scholenkoepel waar VMBO Maastricht onder valt. Terwijl alle andere bestuurders deze zomer opstapten nadat 354 examens ongeldig waren verklaard, kan Postema nog zeker twee jaar door :|W . ,,Verbijsterend'', oordelen de partijen.

Het is een totaal gebrek aan verantwoor­de­lijk­heid
Postema, de voorzitter van het college van bestuur van VMBO Maastricht, mag nog zeker twee jaar aanblijven bij de Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs. In de Tweede Kamer is met verbijstering gereageerd het nieuws.

SP-Kamerlid Peter Kwint wil dat minister Slob in de Tweede Kamer komt uitleggen hoe Postema aan kan blijven na de grootschalige examenproblemen. ,,Honderden kinderen zijn gedupeerd, maar de bestuurder verlengt zijn contract met twee jaar", aldus Kwint, die dit een 'totaal gebrek aan verantwoordelijk nemen' noemt.

'Verbijsterend'
De raden van toezicht en de colleges van bestuur hebben alle macht en leven in hun eigen morele bubbel

Een Kamermeerderheid van D66, CDA, VVD, GroenLinks en de PVV steunen het debat. Michel Rog (CDA) noemt de contractverlenging 'verbijsterend'. Lisa Westerveld (GroenLinks) wil dat er ook breder wordt gekeken naar de werkwijze van raden van toezicht en besturen. Het is de raad van toezicht die Postema's contract verlengde. :D :D :|W

Harm Beertema (PVV) hekelt het feit dat de minister weinig wettelijke middelen heeft. ,,De raden van toezicht en de colleges van bestuur hebben alle macht en leven in hun eigen morele bubbel.''

Onderzoek
De Onderwijsinspectie verklaarde op 24 juni 354 examens van VMBO Maastricht ongeldig. De leerlingen moesten hun examens overdoen. Twee LVO-bestuurders stapten op, maar Postema bleef aan. Wel gaf hij zijn voorzitterschap van de PvdA-fractie in de Eerste Kamer op. Hij bleef wel senator, ondanks zware politieke druk uit zijn eigen partij.

Postema kwam direct na de problemen onder vuur te liggen.
De meerderheid van de Kamer eiste zijn opstappen, maar daar had de bestuurder geen boodschap aan. Hij zei toen eerst het onderzoek van de Onderwijsinspectie te willen afwachten voordat hij een besluit zou nemen over zijn aanblijven. ,,Eerst het onderzoek, dan het oordeel”, aldus Postema. ,,Ik zal dan niet aarzelen mijn verantwoordelijkheid te nemen.” :') :') _O-

https://www.ad.nl/politie(...)mendebacle~a22ea858/

Lekker gewerkt pik, gewoon doorgaan :|W :R
pi_182142486
Ook ouders van VMBO Maastricht-eindexamenleerlingen, van wie eind juni alle 353 eindexamens werden afgekeurd, reageren ontstemd op de verlenging van het contract van Postema. Op de Facebook-pagina ‘VMBO Maastricht gedupeerd’ staan onder meer de reacties: ‘arrogantie ten top’, ‘een corrupte bende’ en ‘ongelooflijk’. ^O^

Gouden handdruk :D 8)7
Michel Rog, kamerlid voor het CDA, zegt ‘perplex’ te staan dat de Raad van Toezicht van het Limburgs Voortgezet Onderwijs (LVO) het besluit heeft genomen om Postema nog twee jaar aan te houden. "Ik heb direct vragen gesteld aan minister Slob. Dat hij er überhaupt nog zit als voorzitter zou al niet moeten, maar dat er nu een verlenging wordt gegeven zonder dat de uitslagen van de lopende onderzoeken bekend zijn, is te gek voor woorden. De Raad van Toezicht dendert hiermee dwars door de onderzoeken heen." :D :D Net als Kwint vreest hij ervoor dat als de onderzoeken, van onder meer de inspectie en het ministerie van Onderwijs, alsnog leiden tot het ontslag van Postema, hij een gouden handdruk krijgt :') :X :r . "Dat zou uiterst kwalijk zijn."

Minister Arie Slob (Onderwijs) heeft laten weten niet te willen reageren op de verlenging van het contract van Postema. Eind juni zei hij over Postema’: "Ik heb ook mijn gevoelens over wat er daar gebeurt, maar ik moet me ook proberen te beheersen met mijn woorden :D Maar er zijn mensen in mijn omgeving die tegen mij zeggen: zo heb ik je nog niet eerder gehoord. Dat zegt genoeg."

https://www.limburger.nl/(...)ing-contract-postema

Lekker bezig daar :R -O-
pi_182142626
Huh een groot deel heeft toch alsnog zijn/haar diploma kunnen halen?
pi_182142760
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:28 schreef vigen98 het volgende:
Huh een groot deel heeft toch alsnog zijn/haar diploma kunnen halen?
So? Het probleem dat hij, grotendeels, heeft opgelost is onder zijn verantwoording ontstaan. Als een arts het leven redt van iemand die hij een half uur van te voren ondersteboven heeft gereden geef je hem toch ook geen schouderklopje?
pi_182142872
Haha, ik zag bij Zondag met Lubach een compilatie van 2de kamerleden die de legendarische zin "Niet aftreden, maar optreden" uitspraken.

Tip voor de directeur :9
Weggegaan en opgerot
pi_182143090
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:43 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Haha, ik zag bij Zondag met Lubach een compilatie van 2de kamerleden die de legendarische zin "Niet aftreden, maar optreden" uitspraken.
Tip voor de directeur :9
Enkele hele grote namen gingen hem voor :+

Hennis: aftreden lost niets op, ik moet optreden :') _O- _O- _O- _O-

https://nos.nl/artikel/21(...)k-moet-optreden.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')