abonnement Unibet Coolblue
pi_182142172
Recent, als in 20min geleden lol, ben ik erachter gekomen dat het kinderlijk eenvoudig is een ps4 aan te sluiten middels lan kabel op de pc.

Het duurde even, maar via (netwerkcentrum) eigenschappen van wifi verbinding op de pc, en dan in tabblad delen aanvinken dat andere gebruikers op het netwerk gebruik mogen maken van de verbinding, ofzoiets.

Maar zitten daar nadelen in qua beveiliging? Of geldt het echt alleen voor apparaten die in het netwerk zitten zoals bijv. Printers of direct aangesloten apparaten zoals de ps4?

Voordat ik zomaar wat doe wat handig lijkt en is maar misschien niet voor de veiligheid.
pi_182142278
Waar ben je bang voor? Je loopt niet meer risico dan je pc zelf.
Powered by JanetjeŽ
pi_182142323
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:10 schreef Dubbeldrank het volgende:
Waar ben je bang voor? Je loopt niet meer risico dan je pc zelf.
Meer van of die optie aanvinken betekent dat het openstaat voor iedereen of alleen als je toegang hebt tot het netwerk? Wat natuurlijk beveiligd is met ww etc.

Als het dus verder eigenlijk geen verschil uitmaakt, dan weet ik genoeg.
pi_182144737
Wat betreft beveiliging zie ik niet direct een probleem. Wel is het zo dat je computer moet aanstaan, terwijl je met de playstation bezig bent. Dat is weer extra stroomverbruik.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182144896
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:25 schreef oranjevogel1 het volgende:
Wat betreft beveiliging zie ik niet direct een probleem. Wel is het zo dat je computer moet aanstaan, terwijl je met de playstation bezig bent. Dat is weer extra stroomverbruik.
Klopt, maar dat laatste is het probleem niet.

Het is meer als ik bijv. een spel wil downloaden, dan zit je al gauw tegen 40 tot 60gb aan te kijken, terwijl die brakka wifi van de ps4 pro zelf niet verder komt (overal getest in huis incl. pal naast de router) dan +/- 20mbps.. wat dus niks is tegenwoordig.

Via de pc is het plots zeg maar ongeveer 100mbps.
Enorm verschil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')