https://www.bd.nl/oss/sti(...)achtoffers~a21e7a35/quote:De Almeerder startte de succesvolle actie om geld in te zamelen voor de slachtoffers van het bakfietsongeval in Oss. In ruim een week tijd haalde hij 263.990,00 euro op met zijn actie. Normaal gesproken zou Doneeractie.nl bijna 30.000 euro afromen van dat bedrag (zes procent van de opbrengst en 85 cent per donatie) maar in dit geval neemt het internetbedrijf genoegen met bijna 12.000 euro. Dat is exclusief btw, legt Nietveld uit. ,,Na aftrek van alle kosten gaat er 249.661 euro en 93 cent naar de stichting."
Wat een enorme Tokkies die dat doen zeg. Schelden zij ook alle Teslabestuurders uit? Alle andere mensen die gebruik maken van iets wat ooit in het verleden op hol is geslagen, omdat dat nu eenmaal kan gebeuren met techniek? Godverdomme, wat dom.quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
Als je de kans meeneemt dat de remmen het niet kunnen doen, dus niet onfeilbaar zijn, moet je er dus ook rekening mee houden dat de noodstop ook niet onfeilbaar is.quote:Op zaterdag 29 september 2018 10:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
En als die remmen het niet doen? Een noodknop had deze situatie kunnen redden ...
Daags na 30 april in Apeldoorn kregen ook bestuurders van zwarte Suzuki Swifts boze opmerkingenquote:Op maandag 1 oktober 2018 16:16 schreef Krollie het volgende:
[..]
Wat een enorme Tokkies die dat doen zeg. Schelden zij ook alle Teslabestuurders uit? Alle andere mensen die gebruik maken van iets wat ooit in het verleden op hol is geslagen, omdat dat nu eenmaal kan gebeuren met techniek? Godverdomme, wat dom.
Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:34 schreef trein2000 het volgende:
Paniekpolitiek. Niks meer niks minder. Wanbeleid
Ik vertrouw zeker op onderzoek van de ILT, maar dan moet er wel een deugdelijk onderzoek liggen...quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...
Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vertrouw zeker op onderzoek van de ILT, maar dan moet er wel een deugdelijk onderzoek liggen...
Feit is namelijk ook dat die dingen al jaren rondrijden zonder significante ongelukken. Dan denk ik niet primair aan een fundamenteel technisch probleem...
Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
Nogmaals, de ILT vindt wat van dat ding en daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een aantal mensen op een forum vinden.quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...
Ook zeggen 1 of wmb 2 incidenten natuurlijk niet zo veel als dat ding al jaren rondrijdt. dan denk je niet meteen aan een fundamentele, technische oorzaak.
Dat mag. en ik heb mijn bedenkingen bij zeer verregaande maatregelen op basis van "eerste resultaten". zeker bij een product dat eerder is goedgekeurd en al jaren probleemloos rondrijdt. vim is dat een ander punt.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, de ILT vindt wat van dat ding en daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een aantal mensen op een forum vinden.
En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:35 schreef Loekie1 het volgende:
Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat de Stint stil kan vallen of niet meer remt. Ook zou het bedrijf dat de Stint bouwt op eigen initiatief de kar hebbenveranderd, zonder die opnieuw te laten keuren.
De eigenaar van Stint, Edwin Renzen, ziet de actie van de ILT als paniekvoetbal. Hij vreest dat dit het einde van zijn bedrijf betekent, maar ook van andere bedrijven die volledig afhankelijk zijn van de Stint.
Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''
Wel is bijvoorbeeld het vermogen van de kar iets verhoogd. Een Stint met een kleiner chassis is nooit in productie genomen, zegt Renzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)mag-weg-niet-meer-op
Het lijkt erop dat winstbejag te veel geprevaleerd heeft.
Dat in de media geen pagina-dik onderzoeksrapport opduikt hoeft niet te betekenen dat er geen behoorlijke onderbouwing is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...
Dat is niet aan het licht gekomen omdat het 1 of 2 keer gebeurd is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:12 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?
Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:09 schreef trein2000 het volgende:
Dat mag. en ik heb mijn bedenkingen bij zeer verregaande maatregelen op basis van "eerste resultaten". zeker bij een product dat eerder is goedgekeurd en al jaren probleemloos rondrijdt. vim is dat een ander punt.
Er is dus aan dat ding geklust in de loop der tijd:quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:12 schreef Kamelenteen het volgende:
En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?
Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
Het ontbreken van een noodstop/ knop op de huidige versie is toch wel het meest lichtende voorbeeld van een verandering lijkt me.quote:Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''
Een minuut stilstaan omdat een nitwit van een bestuurder niet eens de sleutel fatsoenlijk in een slot kan steken?quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
Het zal allemaal wel joh... Iedereen die hier een beetje "paniekvoetbal" loopt te roepen waren degenen die het hardst riepen om een onderzoek en nu is dat er eindelijk is het weer niet goed...quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:16 schreef GereDathan het volgende:
Een minuut stilstaan omdat een nitwit van een bestuurder niet eens de sleutel fatsoenlijk in een slot kan steken?
Overdrijven is een vak apart in Nederland.
Ik lees "eerste resultaten" dat vind ik absoluut ondeugdelijk voor een beslissing die zo verregaand is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:13 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat in de media geen pagina-dik onderzoeksrapport opduikt hoeft niet te betekenen dat er geen behoorlijke onderbouwing is.
Paniekvoetbal zou zijn om direct na het ongeval in Oss al die dingen stil te zetten. Dat is niet gebeurd.
Ik bedoel het anders: bij het verkrijgen van een goedkeuring voorop de openbare weg, lijkt het me dat je het ontwerp grondig onder de loep neemt en dat eventuele onveiligheden er ook uit moeten rollen. Dus ook dat ie bijv. stil kan vallen omdat er iets niet voldoende afgeschermd is voor bijv elektromagnetische straling ofzo of dat de remmen te zwak zijn voor bijv. een volle kar.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is niet aan het licht gekomen omdat het 1 of 2 keer gebeurd is.
Stilvallen was in Oss juist niet het probleem.
Ik ben 1 van die roepers en ondersteun dat nog steeds. Doe eerst maar eens gedegen onderzoek en deel die resultaten.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel joh... Iedereen die hier een beetje "paniekvoetbal" loopt te roepen waren degenen die het hardst riepen om een onderzoek en nu is dat er eindelijk is het weer niet goed...
Het zou paniekvoetbal geweest zijn als die dingen meteen na het ongeluk verboden zouden zijn geworden maar dat is niet gebeurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |