abonnement Unibet Coolblue
pi_182252212
quote:
De Almeerder startte de succesvolle actie om geld in te zamelen voor de slachtoffers van het bakfietsongeval in Oss. In ruim een week tijd haalde hij 263.990,00 euro op met zijn actie. Normaal gesproken zou Doneeractie.nl bijna 30.000 euro afromen van dat bedrag (zes procent van de opbrengst en 85 cent per donatie) maar in dit geval neemt het internetbedrijf genoegen met bijna 12.000 euro. Dat is exclusief btw, legt Nietveld uit. ,,Na aftrek van alle kosten gaat er 249.661 euro en 93 cent naar de stichting."
https://www.bd.nl/oss/sti(...)achtoffers~a21e7a35/

Bijzonder netjes van de site vind ik (en ja, het blijft nog steeds veel en makkelijk geld verdienen).
Een kwart miljoen euro kan goed gebruikt worden om alle betrokkenen rond dit drama te steunen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182255334
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
Wat een enorme Tokkies die dat doen zeg. :') Schelden zij ook alle Teslabestuurders uit? Alle andere mensen die gebruik maken van iets wat ooit in het verleden op hol is geslagen, omdat dat nu eenmaal kan gebeuren met techniek? Godverdomme, wat dom. :')
pi_182256713
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

En als die remmen het niet doen? Een noodknop had deze situatie kunnen redden ...
Als je de kans meeneemt dat de remmen het niet kunnen doen, dus niet onfeilbaar zijn, moet je er dus ook rekening mee houden dat de noodstop ook niet onfeilbaar is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182256736
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:16 schreef Krollie het volgende:

[..]

Wat een enorme Tokkies die dat doen zeg. :') Schelden zij ook alle Teslabestuurders uit? Alle andere mensen die gebruik maken van iets wat ooit in het verleden op hol is geslagen, omdat dat nu eenmaal kan gebeuren met techniek? Godverdomme, wat dom. :')
Daags na 30 april in Apeldoorn kregen ook bestuurders van zwarte Suzuki Swifts boze opmerkingen :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:22:23 #130
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182256738
Waarom een verbod?
Wacht eerst het onderzoek af.
pi_182256856
Stint stond in mei zeker een minuut stil op spoorovergang Bodegraven

Een Stint van kinderopvang Junis heeft in mei zeker een minuut stilgestaan op een spoorwegovergang in Bodegraven. Het sleuteltje was niet goed gestoken in de elektrische kar, waar geen kinderen in zaten.
https://www.ad.nl/alphen/(...)bodegraven~aee70bda/


Stint mag per direct niet meer de openbare weg op

De stint is vanaf middernacht niet meer toegestaan op de openbare weg. Dat heeft minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) besloten. Haar besluit volgt op het ongeluk in Oss waarbij 20 september een stint onder een trein terechtkwam.
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft Van Nieuwenhuizen vandaag geïnformeerd over de eerste voorlopige resultaten van het onderzoek naar de Stint. Deze wijzen op potentiële veiligheidsrisico's. De minister heeft op basis van deze nieuwe informatie besloten de stint voorlopig te schorsen. Dit houdt in dat Stints per 2 oktober 00.00 uur niet meer zijn toegestaan op de openbare weg.
https://www.ad.nl/binnenl(...)are-weg-op~ae4f78ff/

Ik vind het ook meer een ding voor binnen, voor Schiphol bijvoorbeeld.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 17:34:01 #132
408813 crew  trein2000
pi_182256984
Paniekpolitiek. Niks meer niks minder. Wanbeleid
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182257011
Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat de Stint stil kan vallen of niet meer remt. Ook zou het bedrijf dat de Stint bouwt op eigen initiatief de kar hebbenveranderd, zonder die opnieuw te laten keuren.
De eigenaar van Stint, Edwin Renzen, ziet de actie van de ILT als paniekvoetbal. Hij vreest dat dit het einde van zijn bedrijf betekent, maar ook van andere bedrijven die volledig afhankelijk zijn van de Stint.

Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''

Wel is bijvoorbeeld het vermogen van de kar iets verhoogd. Een Stint met een kleiner chassis is nooit in productie genomen, zegt Renzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)mag-weg-niet-meer-op

Het lijkt erop dat winstbejag te veel geprevaleerd heeft.
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:41:24 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257150
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:34 schreef trein2000 het volgende:
Paniekpolitiek. Niks meer niks minder. Wanbeleid
Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 17:45:05 #135
408813 crew  trein2000
pi_182257236
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...
Ik vertrouw zeker op onderzoek van de ILT, maar dan moet er wel een deugdelijk onderzoek liggen...

Feit is namelijk ook dat die dingen al jaren rondrijden zonder significante ongelukken. Dan denk ik niet primair aan een fundamenteel technisch probleem...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:51:06 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257366
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vertrouw zeker op onderzoek van de ILT, maar dan moet er wel een deugdelijk onderzoek liggen...

Feit is namelijk ook dat die dingen al jaren rondrijden zonder significante ongelukken. Dan denk ik niet primair aan een fundamenteel technisch probleem...
Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
pi_182257449
Ja, pleitte ik ook voor idd, zorgvuldige beslissing van de minister.
I´m back.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 17:59:11 #138
408813 crew  trein2000
pi_182257552
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...

Ook zeggen 1 of wmb 2 incidenten natuurlijk niet zo veel als dat ding al jaren rondrijdt. dan denk je niet meteen aan een fundamentele, technische oorzaak.

daarbij: waarom geen verbod op vervoer van personen maar gelijk een geheel verbod?

[ Bericht 3% gewijzigd door trein2000 op 01-10-2018 18:05:53 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:07:46 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257711
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...

Ook zeggen 1 of wmb 2 incidenten natuurlijk niet zo veel als dat ding al jaren rondrijdt. dan denk je niet meteen aan een fundamentele, technische oorzaak.
Nogmaals, de ILT vindt wat van dat ding en daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een aantal mensen op een forum vinden.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 18:09:25 #140
408813 crew  trein2000
pi_182257738
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, de ILT vindt wat van dat ding en daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een aantal mensen op een forum vinden.
Dat mag. en ik heb mijn bedenkingen bij zeer verregaande maatregelen op basis van "eerste resultaten". zeker bij een product dat eerder is goedgekeurd en al jaren probleemloos rondrijdt. vim is dat een ander punt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:12:30 #141
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182257795
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:35 schreef Loekie1 het volgende:
Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat de Stint stil kan vallen of niet meer remt. Ook zou het bedrijf dat de Stint bouwt op eigen initiatief de kar hebbenveranderd, zonder die opnieuw te laten keuren.
De eigenaar van Stint, Edwin Renzen, ziet de actie van de ILT als paniekvoetbal. Hij vreest dat dit het einde van zijn bedrijf betekent, maar ook van andere bedrijven die volledig afhankelijk zijn van de Stint.

Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''

Wel is bijvoorbeeld het vermogen van de kar iets verhoogd. Een Stint met een kleiner chassis is nooit in productie genomen, zegt Renzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)mag-weg-niet-meer-op

Het lijkt erop dat winstbejag te veel geprevaleerd heeft.
En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?

Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
pi_182257814
Wat een geneuzel, inderdaad paniekvoetbal.

Alleen al het feit dat er nooit wat serieus mis is gegaan geeft aan dat het ding in principe veilig is. Er zal heus wat verbetering mogelijk zijn, maar toen er vanmorgen een vrachtwagen een trein ramde heb ik niemand gehoord over het verbieden van vrachtwagens....

En uiteraard weer zo vaag als mogelijk. Geef dan op zijn minst openheid.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:13:43 #143
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182257815
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik doe niks schouderophalend af, ik stel alleen dat ik vind dat voor een zeer verregaande beslissing een behoorlijke onderbouwing moet zijn. Die ontbreekt mijnsinziens...

Dat in de media geen pagina-dik onderzoeksrapport opduikt hoeft niet te betekenen dat er geen behoorlijke onderbouwing is.

Paniekvoetbal zou zijn om direct na het ongeval in Oss al die dingen stil te zetten. Dat is niet gebeurd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182257831
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:12 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?

Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
Dat is niet aan het licht gekomen omdat het 1 of 2 keer gebeurd is.

Stilvallen was in Oss juist niet het probleem.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:15:34 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257842
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:09 schreef trein2000 het volgende:

Dat mag. en ik heb mijn bedenkingen bij zeer verregaande maatregelen op basis van "eerste resultaten". zeker bij een product dat eerder is goedgekeurd en al jaren probleemloos rondrijdt. vim is dat een ander punt.
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:12 schreef Kamelenteen het volgende:

En dat bevreemd me dus.. Het bedrijf heeft in 2001 toestemming gekregen om de weg op te mogen. Toen had het ding zeer uitgebreid getest moeten worden, had er gekeken meoten zjin naar de veiligheid, of die dus te allen tijde gewaarborgd is. En nu, 7 jaar later komen ze ermee aan dat het ding stil kan vallen en wijzen ze dus kennelijk op ondeugdelijkheid van het ding?

Waarom is dat jaren terug niet aan het licht gekomen of onvoldoende onderzocht?
Er is dus aan dat ding geklust in de loop der tijd:

quote:
Hij bevestigt dat de Stint is doorontwikkeld na de eerste keuring in 2011. Toen bepaalde de minister dat de elektrische kar waar maximaal tien kinderen in vervoerd kunnen worden, de weg op mocht. Hij ontkent dat de Stint opnieuw gekeurd had moeten worden, omdat er geen sprake is van een nieuw voertuig. ,,Het is niet alsof we een nieuwe aandrijving hebben gebouwd.''
Het ontbreken van een noodstop/ knop op de huidige versie is toch wel het meest lichtende voorbeeld van een verandering lijkt me.
pi_182257858
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een "significant ongeluk" is natuurlijk geen graadmeter. Er is in deze hele reeks wel duidelijk geworden dat die stints een compleet eigen leven kunnen gaan leiden (ook volgens de ILT dus)... Het is dus regelmatig met geluk goed afgelopen. Of vind jij een minuut stilstaan op een spoorwegovergang (zoals in mei nog gebeurde) iets om schouderophalend af te doen omdat er toch geen trein aankwam?
Een minuut stilstaan omdat een nitwit van een bestuurder niet eens de sleutel fatsoenlijk in een slot kan steken?

Overdrijven is een vak apart in Nederland.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:19:10 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182257903
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:16 schreef GereDathan het volgende:

Een minuut stilstaan omdat een nitwit van een bestuurder niet eens de sleutel fatsoenlijk in een slot kan steken?

Overdrijven is een vak apart in Nederland.
Het zal allemaal wel joh... Iedereen die hier een beetje "paniekvoetbal" loopt te roepen waren degenen die het hardst riepen om een onderzoek en nu is dat er eindelijk is het weer niet goed...

Het zou paniekvoetbal geweest zijn als die dingen meteen na het ongeluk verboden zouden zijn geworden maar dat is niet gebeurd.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 1 oktober 2018 @ 18:19:55 #148
408813 crew  trein2000
pi_182257915
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:13 schreef Eix het volgende:

[..]

Dat in de media geen pagina-dik onderzoeksrapport opduikt hoeft niet te betekenen dat er geen behoorlijke onderbouwing is.

Paniekvoetbal zou zijn om direct na het ongeval in Oss al die dingen stil te zetten. Dat is niet gebeurd.
Ik lees "eerste resultaten" dat vind ik absoluut ondeugdelijk voor een beslissing die zo verregaand is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:21:44 #149
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182257951
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is niet aan het licht gekomen omdat het 1 of 2 keer gebeurd is.

Stilvallen was in Oss juist niet het probleem.
Ik bedoel het anders: bij het verkrijgen van een goedkeuring voorop de openbare weg, lijkt het me dat je het ontwerp grondig onder de loep neemt en dat eventuele onveiligheden er ook uit moeten rollen. Dus ook dat ie bijv. stil kan vallen omdat er iets niet voldoende afgeschermd is voor bijv elektromagnetische straling ofzo of dat de remmen te zwak zijn voor bijv. een volle kar.
pi_182257952
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel joh... Iedereen die hier een beetje "paniekvoetbal" loopt te roepen waren degenen die het hardst riepen om een onderzoek en nu is dat er eindelijk is het weer niet goed...

Het zou paniekvoetbal geweest zijn als die dingen meteen na het ongeluk verboden zouden zijn geworden maar dat is niet gebeurd.
Ik ben 1 van die roepers en ondersteun dat nog steeds. Doe eerst maar eens gedegen onderzoek en deel die resultaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')