zet je alu hoedje maar snel op dan. de klimaatreligie is de oorzaak... zucht.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 07:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij het woordje groen ontstaat er bij veel mensen een soort waas voor de ogen. Voor een snorscooter moeten mensen een rijbewijs hebben maar in een open bak, zonder deugdelijke verlichting,10 kinderen vervoeren is geen probleem al heb je geen enkele verkeerservaring. Het is om moe van te worden hoe vaak je in de filmpjes op YT wel niet moet horen dat deze plastickbak op wielen duurzaam is. Dit zullen helaas niet de enige doden zijn die de klimaatreligie gaat veroorzaken.
_!quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 08:36 schreef GereDathan het volgende:
Want feiten, daar heb ik je tot op heden nog niet op betrapt. Enkel op emotionele betogen zonder verder 1 feit. Het blijft schrijnend dat ikzelf de feiten op tafel moest gooien.
Dan nog blijf ik achter mijn opmerking staan. Het wil er bij mij niet in dat je als ouder niet kunt regelen om je kind zelf naar school te brengen en te halen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 04:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat bij een BSO dan ook niet om vervoer van en naar huis, maar van en naar school. Ouders brengen hun kinderen zelf van en naar de BSO.
'Ik stel me voor' ≠ 'In feite'.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 06:17 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe gaat dat? Er zijn geen wetten. De kar blijkt toch wel moeite te hebben om bruggetjes te nemen. Oplossing: een zwaardere motor. Overleg: opnieuw laten keuren? Tja tja tja tja, tnee. Ik stel me voor dat het zo gegaan kan zijn.
In feite is overheid in gebreke gebleven door dit vervoermiddel niet te blijven controleren.
Dat heet prioriteiten stellen. Kinderen op de 1e plaats staat niet in ieders agenda ....quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan nog blijf ik achter mijn opmerking staan. Het wil er bij mij niet in dat je als ouder niet kunt regelen om je kind zelf naar school te brengen en te halen.
Maar goed, dat is een hele andere discussie natuurlijk.
Regels maken die niet te buigen zijn ook niet meer voor de overheid zelf!quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:44 schreef Eix het volgende:
[..]
'Ik stel me voor' ≠ 'In feite'.
Bij mijn weten moet je constructiewijzigingen melden bij het RDW. Als een fabrikant of importeur besluit om de regels te negeren/buigen, hoe maakt dat de overheid in gebreke?
Wat dacht je van een uitgebreide controle bij een nieuwe of aangepaste versie, is blijkbaar niet gebeurd ...quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:44 schreef Eix het volgende:
[..]
'Ik stel me voor' ≠ 'In feite'.
Bij mijn weten moet je constructiewijzigingen melden bij het RDW. Als een fabrikant of importeur besluit om de regels te negeren/buigen, hoe maakt dat de overheid in gebreke?
Overheid blijft in gebreke door geen APK te hebben voor dit soort voertuigen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat dacht je van een uitgebreide controle bij een nieuwe of aangepaste versie, is blijkbaar niet gebeurd ...
APK niet doorgevoerd door de RDW stelt niks voor vind ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Overheid blijft in gebreke door geen APK te hebben voor dit soort voertuigen.
En hoe kon die aangepaste versie met een hogere snelheid en zonder noodstop de weg op zonder uitvoerige controle?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Overheid blijft in gebreke door geen APK te hebben voor dit soort voertuigen.
Ik wil het uiterlijk van die mensen weleens zien, die zoiets doen. Ik heb wel een idee...quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:22 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Daags na 30 april in Apeldoorn kregen ook bestuurders van zwarte Suzuki Swifts boze opmerkingen
Hoe buigt 'de overheid' de regel dat een fabrikant of importeur zelf een cw moet melden?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Regels maken die niet te buigen zijn ook niet meer voor de overheid zelf!
Fietsen en brommers hebben dat ook niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Overheid blijft in gebreke door geen APK te hebben voor dit soort voertuigen.
En het is de schuld van de overheid dat dit niet gebeurd is? Als je als fabrikant of importeur afwijkt van de verleende goedkeuring en het nalaat je aan de regels te houden en die wijziging te melden, dan maakt dat in mijn boek de overheid niet nalatig.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat dacht je van een uitgebreide controle bij een nieuwe of aangepaste versie, is blijkbaar niet gebeurd ...
Hoe was het mogelijk dat militairen met zwaar metalen verf aan de gang gingen onbeschermd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:17 schreef Eix het volgende:
[..]
Hoe buigt 'de overheid' de regel dat een fabrikant of importeur zelf een cw moet melden?
[..]
Omdat er geen wetgeving is voor dit soort voertuigen. Deze elektrische holderdebolderkar waarin 10 kinderen kunnen, valt onder de categorie 'bijzondere bromfiets'. Hij had zelfs 25 km per uur gemogen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
En hoe kon die aangepaste versie met een hogere snelheid en zonder noodstop de weg op zonder uitvoerige controle?
Want daar was 'de overheid' als in RDW of ILT bij betrokken?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe was het mogelijk dat militairen met zwaar metalen verf aan de gang gingen onbeschermd.
Of met mortieren die eigenlijk misschien over datum waren?
Daar geef ik ze groot gelijk in - bij dit soort voertuigen moeten er veel striktere richtlijnen komen - je vervoert er nota bene tot max 10 kleine kinderen in en dat op de openbare weg. Indien de overheid striktere richtlijnen had opgesteld was dit ongeluk niet gebeurd. Dat maakt het drama nog droeviger dan het al is ...quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat er geen wetgeving is voor dit soort voertuigen. Deze elektrische holderdebolderkar waarin 10 kinderen kunnen, valt onder de categorie 'bijzondere bromfiets'. Hij had zelfs 25 km per uur gemogen.
https://www.anwb.nl/exper(...)et-het-aan-wetgeving
https://stintum.com/docum(...)angewezen-bromfiets/
Ik zie nog gebeuren dat de ouders van de slachtoffers de overheid gaan aanklagen.
Lijkt me dan meer een politieke zaak - de politiek maakt immers de regels.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daar geef ik ze groot gelijk in - bij dit soort voertuigen moeten er veel striktere richtlijnen komen - je vervoert er nota bene tot max 10 kleine kinderen in en dat op de openbare weg. Indien de overheid striktere richtlijnen had opgesteld was dit ongeluk niet gebeurd. Dat maakt het drama nog droeviger dan het al is ...
Jep, dan kan je de hele BSO wel opheffen. Is helaas niet haalbaar voor veel mensen in het lage inkomen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan nog blijf ik achter mijn opmerking staan. Het wil er bij mij niet in dat je als ouder niet kunt regelen om je kind zelf naar school te brengen en te halen.
Maar goed, dat is een hele andere discussie natuurlijk.
Klopt, maar je mag van de overheid wel verwachten dat het vervoer van kleine kinderen door een BSO of KDV aan strikte regels moet voldoen. Dan hadden ze de typeringen van de voertuigen moeten aanpassen ....quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:37 schreef Eix het volgende:
[..]
Lijkt me dan meer een politieke zaak - de politiek maakt immers de regels.
Probleem is dat er steeds meer voertuigen bijkomen die niet goed in het klassieke plaatje passen - zoals die achterop het rijbewijs staan. Zie ook de high speed pedelec. Maar een voertuig zal toch beoordeeld moeten worden op die bestaande regels. Een ambtenaar kan niet een beetje gaan vingerverven en wel doen wat hijzelf goeddunkt.
School begint om iets van 8.30 uur en is iets van 16 uur klaar?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan nog blijf ik achter mijn opmerking staan. Het wil er bij mij niet in dat je als ouder niet kunt regelen om je kind zelf naar school te brengen en te halen.
Maar goed, dat is een hele andere discussie natuurlijk.
Daar kan je wel afspraken over maken met je werkgever. Prioriteiten stellen!quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:40 schreef Molo het volgende:
[..]
School begint om iets van 8.30 uur en is iets van 16 uur klaar?
En hoe denk jij dat dit prima te doen is in combinatie met werk?
Iets regelen om je kind op school te krijgen kan ook inhouden een professionele instantie inhuren die je kind erheen begeleidt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |