abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 september 2018 @ 21:24:48 #1
336853 martino673
Sky is the limit
pi_182131713
Ik heb dus een tweedehands Peugeot 206 uit 2004. Nu moet ik de vloeistof van de stuurbekrachtiging bijvullen...



In het boekje van de auto staat dat er Esso ATF D of Total Fluide AT42 in mag, maar ik weet dus niet welke van de twee de vorige eigenaar in de stuurbekrachtiging heeft gegooid.
Is het erg als ik er Total ingooi, terwijl de vorige eigenaar er Esso in heeft gegooid? Het wordt dan een mix...
pi_182131927
Het beste is natuurlijk om hem helemaal te verversen. Iets wat bij een beurt ook vaak wordt overgeslagen, dus de kans is groot dat het nog nooit gebeurd is.

Je kan er natuurlijk altijd wat bijgooien, en van deze 2 maakt het ook weinig uit welke, maar de kans is groot dat het restant al zwaar verouderd is.

Zelf doen is alleen niet zo makkelijk, of je moet de juiste gereedschappen hebben, maar ik zou even rondbellen met wat garages in de buurt wat het je kost. Met oude olie kun je de pomp om zeep helpen, en dan ben je sowieso een paar honderd euro verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2018 21:32:59 ]
  dinsdag 25 september 2018 @ 22:01:31 #3
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_182132743
Kan best zijn dat deze 2 stoffen met elkaar gaan reageren en een soort mayo vormen. Hebben wij gehad bij 407 die tijdens zijn levensduur ineens andere olie kreeg voorgeschreven. Liever vervangen..
pi_182134479
Ga eerst eens uitzoeken waarom je die olie moet bijvullen. Is een gesloten systeem wat je eigenlijk nooit hoeft bij te vullen. Dikke kans dat je stuurhuis of ergens een slang lekt, dan kieper je die zooi meteen weer de straat op.

Als er water in je huiskamer ligt moet je het dak fiksen, niet alleen maar dweilen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 25 september 2018 @ 23:27:29 #5
336853 martino673
Sky is the limit
pi_182134648
Er hoeft niet heel veel bij. De olie staat nu tussen Add en cold, maar wel tegen het Add aan... Ik laat de boel verversen bij de eerstvolgende beurt en vul het dus nu niet bij.
Dank voor jullie hulp allemaal!
pi_182135367
Ok, maar dan is er dus nog steeds olie verdwenen. Ik heb in de paar miljoen kilometer die ik heb gereden nog nooit stbk-olie bij hoeven vullen. Net als remolie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator vrijdag 28 september 2018 @ 18:56:36 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182190991
Precies, dat is eigenlijk iets wat je niet bij zou moeten vullen als je het niet los hebt gehad.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_182191059
In een Peugeot 206 moet ouderwets ATF Dextron II en dat is mengbaar met alle modernere RODE ATF's

Total is Dextron III. Kan gemixed worden. Vervangen is altijd beter

Leegzuigen, bijvullen, stuur draaien met lopende motor 4x herhalen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')