abonnement Unibet Coolblue
pi_182131618
Hoi hoi,

In een topic hier heb ik het al gehad over een uitstrijkje. Die was gelukkig pap1 dus helemaal
goed. Wel hrhpv dus over een half jaar nog een uitstrijkje. Bah.
Ook hebben ze ontstekingscellen gevonden?

Nu heb ik wel nog steeds tussendoor bloedingen en ook soms na de seks. Vandaag zomaar tussendoor. Nu voelde ik voor de zekerheid even of mijn spiraaltje nog aanwezig was (je weet maar nooit :P) en het draadje is een klein stukje langer!

Kan het zijn dat het spiraaltje is verschoven? Het is er zo een die vast zit aan de baarmoederwand dus niet zomaar los komt (denk ik?).
Maar het draadje is wel degelijk een stukje langer (niet veel).
  dinsdag 25 september 2018 @ 21:34:37 #2
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182131977
Als je het zeker wil weten moet je een afspraak maken bij iemand die hier voor geleerd heeft.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 25 september 2018 @ 21:49:45 #3
314007 Digi_Djeff
Better Call Saul!
pi_182132420
Jeetje meid, wat een stress allemaal. Maak even een afspraak bij de huisarts en praat alles door :)
pi_182132914
Ja ik vertrouw het uitstrijkje niet.
  dinsdag 25 september 2018 @ 22:12:16 #5
314007 Digi_Djeff
Better Call Saul!
pi_182133041
Het laatste wat ik zou vertrouwen is het advies op een forum. Bel je huisarts, leg de situatie uit en kijk of die je verder wilt helpen.
pi_182183875
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:07 schreef miaeak het volgende:
Ja ik vertrouw het uitstrijkje niet.
Dan moet je niet bij ons zijn, maar bij een expert.
pi_182184572
Ga terug.
Laat het nakijken, bedenk wel dat je baarmoeder rond de menstruatie anders kan zijn dan de periode daarbuiten.
Dus rond je menstruatie en tijdens voel je niks en daarna weer wel.
Maar als je je zo onzeker voelt laat het nakijken.
pi_182184934
Een IUD (spiraal) geeft een verhoogde kans op een actinomyces infectie, een bacterie. Dit kan klachten als bloedingen veroorzaken.

Dit geeft ook ontstekingscellen in het microscopisch beeld.

De hr-HPV verdwijnt in de meeste gevallen (80% als ik het me goed herinner), zonder een afwijking te veroorzaken. Ook afwijkingen treden in het merendeel van de gevallen in regressie. Slechts een klein deel zal uitgroeien tot baarmoederhalskanker, en dit duurt meestal een jaar of 10.

[ Bericht 1% gewijzigd door bad.eend12 op 28-09-2018 13:50:35 (Aanvulling ) ]
  vrijdag 28 september 2018 @ 14:08:12 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182185213
Ga je nu echt door hiermee in een ander topic?
Je bent bij de huisarts geweest, je bent bij de gyn geweest. Aan alle kanten krijg je te horen dat er niets aan de hand is.

Als je spiraal verschoven was had de gyn dat wel gezien. Die dat veel beter kon bepalen dan jij die ervan overtuigt bent dat er toch wat naars moet zijn en met die insteek gaat voelen naar je draadjes.
Hoe weet je dat ze langer zijn nu bv? Voel je dat elke dag? Meetlat in je doos om de draadjes te meten? Ken je het verschil door je cyclus heen, want hoe je baarmoedermond staat veranderd in die cyclus.

Als je echt, echt, echt niet gerust bent vraag dan een second opinion bij een andere gyn. Maar ik voorspel je nu al dat ook daar het antwoord zal zijn dat er niets aan de hand is.

Het beste advies wat ik je nu kan geven is laat het los. Ga wat anders doen ipv hier over te blijven malen. Zoek afleiding, hou op met jezelf gek maken hiermee.
Je bent grondig onderzocht, daar is niets uitgekomen. Adem even diep in en blaas rustig uit. Laat dat feit eens echt tot je doordringen. Er is niets gevonden, je bent ok.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182189684
Dit topic was voor het onderzoek bij de Gyn maar true.
Slotje :).
  vrijdag 28 september 2018 @ 23:24:27 #11
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_182195766
TS stuur even een PM dan voel ik wel of je spiraal nog goed zit ~O> .
pi_182197024
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:44 schreef miaeak het volgende:
Dit topic was voor het onderzoek bij de Gyn maar true.
Slotje :).
Daar doen we niet aan. Die update met dat nieuwe topic had ook hier gekund.
  Vis een optie? zaterdag 29 september 2018 @ 01:09:45 #13
70532 loveli
N
pi_182197598
Ja hoi. Andere topic ook gelezen. Toen ik voor het eerst van de gynefix hoorde leek het me de ideale anti-conceptie. Maar de 3 vrouwen die ik ken die 'em hebben gehad hadden alle 3 last van doorbraakbloedingen. Grote kans dat je spiraaltje de dader is.

Over je uitstrijkje: goed dat tegenwoordig op HPV wordt getest. In het verleden kregen veel vrouwen een ingreep, die eigenlijk onnodig was hij afwezigheid van HPV. Bij jou zijn geen onrustige cellen aangetroffen, dat is een goed teken. Wel een HPV besmetting. Dat is een reden om je beter in de gaten te houden, vandaar je afspraak over 6 maanden. Als er iets in de richting van baarmoederhalskanker gaande zou zijn, dan had je geen pap 1 gehad.

Je bent in het voordeel dat je weet dat er een HPV besmetting is en daarom word je goed in de gaten gehouden.

Terug naar de bloedingen, ik verdenk de gynefix. Bespreek met je huisarts of gynaecoloog of het mogelijk is dat je er na bepaalde tijd pas doorbraakbloedingen van krijgt.
crap in = crap out
pi_182209039
Dank voor de uitgebreide reactie. Hadden die ook last van bruine afscheiding? Tot nu toe nog wel tevreden met het spiraaltje, maar dat onvoorspelbare gedoe de laatste tijd is wel vervelend. Zeker die keer dat het tijdens de seks gebeurde. Heb ook enorm last van hormonen, met name PMS.

Dus als het aan de gynefix ligt moet ik daar nog eens goed over nadenken.
pi_182268206
Hoe lang heb je hem? Naja iig dat draadje komt door de stand van je baarmoeder. De ene keer voelt het draadje langer dan de andere keer.

Verder is meer en langer bloeden wel een bekend ding bij een koperspiraal dus dit had je van tevoren ook wel kunnen weten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')