abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:08:25 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_182124022
Een Raspberry Pi heeft ook een desktop modus met browser (Chromium) ingebouwd. Is het theoretisch mogelijk hiermee een constante verbinding met WhatsApp open te houden via web.whatsapp.com?

Ik kon geen WhatsApp client vinden voor de Raspberry Pi. Enkel bots.
pi_182124080
Ik wilde eigenlijk antwoorden "ja, natuurlijk kan dat", maar jij twijfelt blijkbaar.
Wat zie ik over het hoofd dan wat een beperking kan zijn?
Je hebt een browser, dan kun je toch 'dus' gewoon web-whatsapp gebruiken?
  Forum Admin dinsdag 25 september 2018 @ 14:21:03 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_182124144
web whatsapp heeft ook een actieve telefoon nodig. Dat zal je dan ook moeten regelen.
Bij mij stopt web whatsapp op de pc in ieder geval met werken als mijn telefoon geen internetverbinding meer heeft.
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:31:42 #4
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_182124268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik wilde eigenlijk antwoorden "ja, natuurlijk kan dat", maar jij twijfelt blijkbaar.
Wat zie ik over het hoofd dan wat een beperking kan zijn?
Je hebt een browser, dan kun je toch 'dus' gewoon web-whatsapp gebruiken?
Klopt. De bedoeling is dat ik remote inlog op de Pi (via een browser). Ik heb geen idee wat het met Web Whatsapp doet wanneer ik bijvoorbeeld de browser waarmee ik remote inlog weer sluit. Theoretisch zou Whatsapp dan toch moeten blijven draaien op de Pi?

quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
web whatsapp heeft ook een actieve telefoon nodig. Dat zal je dan ook moeten regelen.
Bij mij stopt web whatsapp op de pc in ieder geval met werken als mijn telefoon geen internetverbinding meer heeft.
Bedankt voor het antwoorden.

Hoe gevoelig is dit? Als ik bijvoorbeeld thuis op de WiFi zit en ik ga een blokje om met de hond waardoor mijn telefoon overschakelt van WiFi naar 4G, wordt de Whatsapp verbinding dan al verbroken?
  Forum Admin dinsdag 25 september 2018 @ 14:35:02 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_182124307
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:31 schreef NoXia het volgende:

[..]

Klopt. De bedoeling is dat ik remote inlog op de Pi (via een browser). Ik heb geen idee wat het met Web Whatsapp doet wanneer ik bijvoorbeeld de browser waarmee ik remote inlog weer sluit. Theoretisch zou Whatsapp dan toch moeten blijven draaien op de Pi?

[..]

Bedankt voor het antwoorden.

Hoe gevoelig is dit? Als ik bijvoorbeeld thuis op de WiFi zit en ik ga een blokje om met de hond waardoor mijn telefoon overschakelt van WiFi naar 4G, wordt de Whatsapp verbinding dan al verbroken?
Net even geprobeerd maar ik kan probleemloos switchen van wifi naar 4G en andersom. web whatsapp blijft dan draaien.
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:36:05 #6
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_182124321
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:35 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Net even geprobeerd maar ik kan probleemloos switchen van wifi naar 4G en andersom. web whatsapp blijft dan draaien.
Dit klinkt goed :) Bedankt voor de moeite Opa!
pi_182124743
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:36 schreef NoXia het volgende:

[..]

Dit klinkt goed :) Bedankt voor de moeite Opa!
Het is een goede kerel he
pi_182125694
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:36 schreef NoXia het volgende:

[..]

Dit klinkt goed :) Bedankt voor de moeite Opa!
Web whatsapp pakt de draad gewoon weer op als het weer verbinding heeft met je mobiel. Wat dat betreft kan de browser gewoon aan blijven staan en zodra de telefoon verbinding heeft updaten.

Ook onthoud whatsapp de sessies van je webwhatsapp dingetjes. als ik op Chrome op mijn laptop webwhatsapp opstart hoef ik niet in te loggen omdat ik die sessie bewaar.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  dinsdag 25 september 2018 @ 16:31:09 #9
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_182126106
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 16:08 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Web whatsapp pakt de draad gewoon weer op als het weer verbinding heeft met je mobiel. Wat dat betreft kan de browser gewoon aan blijven staan en zodra de telefoon verbinding heeft updaten.

Ook onthoud whatsapp de sessies van je webwhatsapp dingetjes. als ik op Chrome op mijn laptop webwhatsapp opstart hoef ik niet in te loggen omdat ik die sessie bewaar.
Dank! Dan ga ik hiermee aan de gang. Klinkt positief en fijn dat WA sessies onthoudt. Moet alleen nog even uitvogelen hoe ik connectie via een browser kan gaan maken naar mijn Pi. Dit schijnt nog wel een dingetje te zijn.

Er is een Teamviewer client voor de Pi maar die laat niet toe de hele dag connectie te hebben, bij de gratis versie dan. Een losse VNC app gaat in mijn geval niet lukken. Enkel via de Chrome browser en zonder extensies.
pi_182134012
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2018 16:31 schreef NoXia het volgende:

\Moet alleen nog even uitvogelen hoe ik connectie via een browser kan gaan maken naar mijn Pi. Dit schijnt nog wel een dingetje te zijn.
Misschien kan xrdp dat voor je regelen. Heb je een 'gewone' remote desktop.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 26 september 2018 @ 10:03:41 #11
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_182139465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:50 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Misschien kan xrdp dat voor je regelen. Heb je een 'gewone' remote desktop.
Bedankt voor je suggestie. Dit ziet er inderdaad goed uit! Vanavond ga ik er weer mee aan de slag :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')