abonnement Unibet Coolblue
pi_182114823
Ik heb daar sinds een paar maanden last van. Waarschijnlijk opgelopen die ene keer toen ik in de sportschool ging douchen en mijn slippers niet bij me had.

Het deed geen pijn en eigenlijk zag je er nauwelijks iets van, maar ik wilde er toch vanaf. Eerst bij kruidvat spul gekocht waarmee je het kan bevriezen, maar dat hielp niet veel.

Op internet gelezen dat appelazijn en dukt tape helpen. Vooral door de dukt tape werd het weefsel zacht en wit, waardoor ik het kon wegvijlen. Maar het lijkt nog veel dieper te zitten. Het omringende weefsel op mijn hiel werd door de tape een beetje wit, dus ik dacht: dan zit het daar dus ook.

Een paar dagen geleden kon ik opeens hele stukken eelt verwijderen. En de paar verspreide wratjes blijken dus een hele klont te zijn. Nu doet het wel pijn met lopen.

Net mijn voet in een badje met water en appelazijn laten weken. Ik ga morgen toch maar de huisarts bellen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt?
  dinsdag 25 september 2018 @ 07:50:10 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182119153
Nee, ik durf nooit te douchen in het openbaar.
Man of Steal.
pi_182119381
Bij de huisarts laten aanstippen met stikstof. Het is vaak wel een herhaalde oefening. Helemaal weg heb ik ze nooit gekregen. Als het weer te erg wordt dan laat ik een paar keer behandelen en dan is het weer een aantal jaren rustig.

Als ze er nog niet zo lang zitten is de kans veel groter dat je ze helemaal kwijt raakt.
  dinsdag 25 september 2018 @ 09:06:46 #4
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182119754
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:26 schreef nanuk het volgende:
Bij de huisarts laten aanstippen met stikstof. Het is vaak wel een herhaalde oefening. Helemaal weg heb ik ze nooit gekregen. Als het weer te erg wordt dan laat ik een paar keer behandelen en dan is het weer een aantal jaren rustig.

Als ze er nog niet zo lang zitten is de kans veel groter dat je ze helemaal kwijt raakt.
Ik had een tijdje terug een wrat op mijn elleboog :') Eerst zelf geprobeerd weg te halen met een stanleymes maar t lukte niet. Toen idd ff de huisarts gebeld, kon gelijk langskomen en ze stippen hem ff aan en dan binnen een paar dagen was die weg.

Maar hoe ontstaan wratten dan? Vind het altijd zo vies. Als je zoiets kan krijgen van met je blote voeten in kleedkamers lopen misschien had ik er dan 1 omdat ik met m'n elleboog ergens tegenaan kwam of zo?
Man of Steal.
pi_182121832
Wratten is een virus infectie. Er zelf in gaan wroeten of snijden is de manier om ze te verspreiden. Als je het hele kluitje in een keer weg krijgt ben je het wel kwijt maar als er iets lekt dan wordt het juist erger. Gewoon laten aanstippen bij de huisarts.

Zo heel besmettelijk zijn ze ook weer niet, ik loop in een zwembad rustig op blote voeten.
pi_182124416
Dukt tape heeft wel een gunstig effect.

Ze weten niet waarom. Waarschijnlijk reageert het lichaam op de lijm en wordt de wrat sneller herkend als virusinfectie.

Dat ik opeens er zoveel eelt rondom kon weghalen, vind ik frappant. Waarschijnlijk zat het ook daar, maar heeft het zich daar nog niet ontwikkeld tot wratten en heeft mijn lichaam het afgestoten. Eelt is sowieso dood, maar je krijgt het normaal niet zo makkelijk weg.
pi_182124451
Appelazijn schijnt ook te helpen. Dagelijks aanstippen met watje met die azijn. Als je per dag twee theelepels opdrinkt, helpt dat ook om het virus van binnenuit te bestrijden.

Maar erg interessant is dat het ook kan helpen om van moedervlekken af te komen

  dinsdag 25 september 2018 @ 14:52:13 #8
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182124505
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Appelazijn schijnt ook te helpen. Dagelijks aanstippen met watje met die azijn. Als je per dag twee theelepels opdrinkt, helpt dat ook om het virus van binnenuit te bestrijden.

Maar erg interessant is dat het ook kan helpen om van moedervlekken af te komen

:) Ik gebruik ook appelazijn voor een wrat bij mijn dochter. Helpt wel iets, daarnaast aanstippen met stikstof inderdaad. Die appelazijn stinkt een uur in de wind. Kun je dat echt drinken?
"Hoka Hey!"
pi_182127072
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

:) Ik gebruik ook appelazijn voor een wrat bij mijn dochter. Helpt wel iets, daarnaast aanstippen met stikstof inderdaad. Die appelazijn stinkt een uur in de wind. Kun je dat echt drinken?
Je kan het bijvoorbeeld gebruiken als dressing voor de sla. Lekker is het niet, maar je kan een beetje door de limonade doen.

Je moet daarvoor wel ongefilterde en natuurlijke appelazijn gebruiken uit de natuurwinkel.
  dinsdag 25 september 2018 @ 17:52:51 #10
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182127698
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:21 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Je kan het bijvoorbeeld gebruiken als dressing voor de sla. Lekker is het niet, maar je kan een beetje door de limonade doen.

Je moet daarvoor wel ongefilterde en natuurlijke appelazijn gebruiken uit de natuurwinkel.
Voor de wrat deppen bedoel je?
"Hoka Hey!"
pi_182133892
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Voor de wrat deppen bedoel je?
Om op de wrat te deppen heb je ongefilterde biologische appelazijn nodig. Ik heb weer een fles gehaald en die was wat meer dan 3 euro.

Ik heb ergens ook gelezen dat als je daarbij dagelijks (als volwassene) twee theelepels drinkt, dat ook ondersteunend is om het virus van binnenuit te bestrijden. Je dochter is denk ik nog niet volwassen, dus dan zal een theelepel wel voldoende zijn. En dat kan je verdelen over een paar glazen limonade, zodat ze die smaak niet proeft.

Ik heb ook vernomen dat je het moet verdunnen met water 1:1 als je het op een watje doet en er dan een pleister of tape overheen, omdat het kan gaan irriteren. Ik heb ook een filmpje gezien van iemand die dat probeerde tegen moedervlekken en na drie dagen was haar huis rood en geirriteerd geworden. Ze raadde het af, maar misschien had het wel gewerkt als ze het had verdund.

Dukt tape is sowieso veiliger.
pi_182150880
Ik was vanochtend bij de huisarts geweest. Het is nogal een grote :X

Er is nu ook blaarvorming opgetreden, dus dat is een goed teken. Over twee weken weer langskomen.
pi_182150930
Overheen plassen _O- serieus
Ik was hier...
pi_182158795
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:10 schreef Nismo91 het volgende:
Overheen plassen _O- serieus
Bij wratten? Voor brandnetel is het wel een goede methode maar voor wratten reken ik eigenlijk alleen maar op de huisarts. Er zijn vele middeltjes op de markt met net zo veel werkzame stoffen. Helaas, geen van allen werkt echt goed. Als ureum dan wel zo werken was dat ook wel op de makrt.
pi_182174019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:10 schreef Nismo91 het volgende:
Overheen plassen _O- serieus
Nah, werkt niet. Ik heb toen er een wrat op mijn hiel zat ook eerst met allerlei huismiddeltjes lopen kutten omdat moeders me wijsgemaakt had dat ie weggesneden moest worden. :')
Uiteindelijk heeft de huisarts 'm na heel veel behandelingen (stikstof hielp ook niet echt) met een soort zuur weggekregen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')