abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage zondag 7 oktober 2018 @ 11:24:30 #201
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182367979
bazbo 0146: Emerson Lake & Palmer - Pictures At An Exhibition



Dit is misschien wel de beste live ELP die ik ken: rauw, emotioneel en opwindend. Kippenvel all over the place. Zoiets. Ik kocht deze op 30 januari 1981, de verjaardag van mijn moeder, notabene. Terwijl er beneden in de woonkamer allerlei gedoe aan de gang was, ging ik op mijn zolderkamer uit mijn dak(kapel). Allerlei is te vinden op deze plaat: kerkorgel, gierende synth, akoestische gitaar, mooie zang en ruw geblčr, een ontsporende Hammond en debiel goed gedrum. Dit alles gebaseerd op het klassieke werk van Modeste Mussorgsky, maar het trio gaat wel heel vrij om met het materiaal. Voor mij zijn The Old Castle en Blues Variations het hoogtepunt, maar er is ontzettend veel (lees: alleen maar) moois op het album te vinden. Toegift Nutrocker is een cover van het gelijknamige stuk van B. Bumble and the Stingers, dat op zijn beurt weer een bewerking van het hoofdthema van de Notenkraker van Tsjaikovski is. Grappig. Het verhaal gaat overigens dat de band deze plaat samen met Tarkus als dubbelelpee wilde uitbrengen, maar daar wilde de platenmaatschappij dan weer niet aan. Een paar maanden na Tarkus kreeg het kopend publiek Pictures alsnog de gelegenheid het te horen als een goedkope aparte uitgave. Heel gave plaat.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:39:17 #202
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182368144
DD259: Patti Smith - Horses



:)

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:59:33 #203
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182368448
quote:
6s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:39 schreef Dagoduck het volgende:
DD259: Patti Smith - Horses

[ afbeelding ]

:)

_O_
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage zondag 7 oktober 2018 @ 14:10:34 #204
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182370273
bazbo 0147: Emerson Lake & Palmer - Trilogy



Op deze plaat uit 1972 klinkt het trio veel uitgebalanceerder, vanwege allerlei lagen en overdubs. Toen ze het spul live wilden spelen, ontdekten ze dat dát dus niet lukte. Vandaar dat weinig van het album in de setlijst van toen was terug te vinden. Ik kocht mijn originele Canadese persing uit 1972 op het Cotillon label op 29 augustus 1981. Er staat allerlei spul op en hoewel er ook weer allerlei stijlen zijn terug te vinden, is het een van de meest consistente ELP-platen. The Endless Enigma als 'epic', From The Beginning het akoestische gitaarliedje van Lake, westerngrap The Sheriff, Aaron Copland's Hoedown op rauw Hammond en het schitterend met synthezisers laagje-voor-laagje-opbouwende Abaddon's Bolero: mooi! Voor mij is het titelnummer het hoogtepunt: een prachtig intro op akoestische piano, een mooie zangmelodie en dan barst het los: een gestoorde riff in 5/4 en die compleet waanzinnige synthesizer solo daaroverheen. Prachtig.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182371117
Plaat 25:



Ook ik moet er af en toe aan geloven, maar ook hier staan platen van vrouwlief in de kast.
Bij deze Beyonce met Lemonade. Niet echt mijn ding, maar deze plaat als geheel viel me toch niet tegen, goed geproduceerd iig en de dame kan best aardig zingen. Bovendien is de plaat ook nog eens heel mooi geel. Al was die van Alvvays dat ook.

Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  zondag 7 oktober 2018 @ 15:26:32 #206
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182371607
DD260: Patti Smith - Outside Society



Verzamelaar.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182371934
Glad056: Avatarium ‎– Avatarium



Debuutalbum, de band is opgericht door Leif Edling die bij sommige beter bekend is als founding member van Candlemass.

pi_182373044
Glad057: Avatarium ‎– All I Want



Een EP die vooral om de drie live nummers draait.

  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 18:21:12 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182375042
quote:
6s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:00 schreef pipster het volgende:
Plaat 25:

[ afbeelding ]

Ook ik moet er af en toe aan geloven, maar ook hier staan platen van vrouwlief in de kast.
Bij deze Beyonce met Lemonade. Niet echt mijn ding, maar deze plaat als geheel viel me toch niet tegen, goed geproduceerd iig en de dame kan best aardig zingen. Bovendien is de plaat ook nog eens heel mooi geel. Al was die van Alvvays dat ook.

Hehe ik zou willen dat de platenkast van mijn vriendin bij mij thuis stond :D zitten er heel wat tussen die echt ontbreken in mijn collectie :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:27:26 #210
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182377586
DD261: The xx - Coexist



En nog een opvallende uit mijn vaders (recente) platenkast.

Ik ken zelf van The xx alleen Crystalised, maar die staat niet op dit album. :+

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:32:01 #211
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182379129
DD262: Lucinda Williams - Happy Woman Blues



En de laatste alweer aangezien een andere van Williams nog in het plastic zit.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage maandag 8 oktober 2018 @ 18:41:30 #212
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182395962
bazbo 0148: Emerson Lake & Palmer - Brain Salad Surgery



Dit is de beroemdste ELP-elpee. Ik heb die met de fameuze klaphoes, zij het een Duitse herpersing van 1974, een jaar later dan de officiële uitgave. De afbeeldingen op de hoes zijn ontworpen door H.R.Giger, de man die later wereldberoemd zou worden om Alien-creaties. En dan het gebodene op deze plaat. Omdat het spul van voorganger Trilogy nauwelijks live bleek uit te voeren, heeft het trio het materiaal van dit album speciaal voor het podium ontworpen. Het resultaat: beestachtig. Van opener Jerusalem (yep, de hymne van Parry en Blake) tot het fenomenale Toccata (bewerking van het onspeelbare laatste deel van het pianoconcert van Alberto Ginastera) en van het lieflijke Still... You Turn Me On tot het almachtige bijna dertig minuten durende epos Karn Evil 9 is dit een lange reeks technocratische hoogstandjes. Zelf vind ik deel 2 en 3 van KE9 beter en warmer klinken op de liveplaat (die hierna volgde), maar voor de rest is het subliem. Palmer mocht zijn Moog-drum laten horen en Toccata giert dan ook alle bochten uit. Ik kocht mijn versie met de bijzondere klaphoes op 30 juni 1981. Prachtplaat!





:Y

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 08-10-2018 20:46:18 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 18:45:41 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182396026
Plaat 178



*O* songs for the deaf *O* van de queens of the stone age iconische en heerlijke plaat, ik kocht deze een tijdje na lullabies to paralyze, hij kwam in 2003 uit bij het ipecac label van Mike Patton, de eerste vinyl die ze uitbrachten en die had nogal wat vertraging/moeilijke levering etc etc. Ik heb het uiteindelijk in 2006 bemachtigd toen in ik in New York stage liep en dus een credit card had ( :P moet voor je visa) en toen deze plaat kon kopen op ebay zonder rare verzendkosten :) Op het nippertje voor mijn terugvlucht kreeg ik hem binnen. Later bleek dat mede door de problemen bij de productie en de kleine oplage van deze plaat dat hij ontzettend veel gebootlegged werd... daardoor werd de prijs van de originelen belachelijk op discogs.... ik heb er geloof ik $18 voor betaald, en ze gaan nu voor minimaal het tienvoudige weg. Het blijft natuurlijk ook een geweldige plaat :) (deze hoes vind ik ook erg tof trouwens mooier dan de cd en de alternatieve LP hoes)


ohja natuurlijk met dago's vriendje dave grohl op drums en medewerking van mark lanegan _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 18:46:41 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182396044
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:41 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0148: Emerson Lake & Palmer - Brain Salad Surgery

[ afbeelding ]

Dit is de beroemdste ELP-elpee. Ik heb die met de fameuze klaphoes, zij het een Duitse herpersing van 1974, een jaar later dan de officiële uitgave. De afbeeldingen op de hoes zijn ontworpen door H.R.Giger, de man die later wereldberoemd zou worden om Alien-creaties. En dan het gebodene op deze plaat. Omdat het spul van voorganger Trilogy nauwelijks live bleek uit te voeren, heeft het trio het materiaal van dit album speciaal voor het podium ontworpen. Het resultaat: beestachtig. Van opener Jerusalem (yep, de hymne van Parry en Blake) tot het fenomenale Toccata (bewerking van het onspeelbare laatste deel van het pianoconcert van Alberto Ginastera) en van het lieflijke Still... You Turn Me On tot het almachtige bijna dertig minuten durende epos Karn Evil 9 is dit een lange reeks technocratische hoogstandjes. Zelf vind ik deel 2 en 3 van KE9 beter en warmer klinken op de liveplaat (die hierna volgde), maar voor de rest is het subliem. Palmer mocht zijn Moog-drum laten horen en Toccata giert dan ook alle bochten uit. Ik kocht mijn versie met de bijzondere klaphoes op 30 juni 1981. Prachtplaat!

[ afbeelding ]



:Y
Zulk tof artwork _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182397049
Lekker plaatje hoor Bosbeetle, ik moet het hier doen met een bootleg. :'(

Glad058: Avatarium ‎– The Girl With The Raven Mask



Ik sluit de letter A af met het tweede album van Avatarium. Iets minder doom en meer 70's hard rock/heavy psych.

  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 19:57:17 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182397712
Plaat 179



De vierde van Qotsa de derde die ik heb. Dit was samen met opeth één van mijn eerste rock platen (op vinyl dus genoeg cds hiervoor :P ), als ik heel eerlijk ben weet ik nou niet meer of ik deze of die opeth eerder had. Deze is op Oranje en Paars gemarbled vinyl :) Ook een heerlijke plaat met billy gibbons van ZZ top. Heerlijk groovend en laidback. Hierna ben ik wel blijven Qotsa vinyl kopen maar vond ik de band eigenlijk steeds minder worden.

De volgende plaat era vulgaris volgt wat later want die heb ik op 3x10''

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 20:03:51 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182397912
Oh hehe deze heeft ook al geen normale prijs meer :P

https://www.discogs.com/sell/release/1018446?ev=rb

En het is duidelijk te zien waar mensen ze minder interesant begonnen te vinden:

https://www.discogs.com/sell/release/1152332?ev=rb

:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182398291
Glad059: Bang ‎– Bang



Ik begin de B met een Bang :D Proto metal/hard rock uit 1971.

  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 20:23:20 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182398432
_O_ nice
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182399208
Glad060: Bedemon ‎– Child Of Darkness - From The Original Master Tapes



"The heaviest music to come out of the 70's. For me it conjures up an image of a heroin junkie, strung out and laying in a pool of waste in some dank, grimy alleyway (or something along those lines). Sometimes the sound isn't the greatest, but that's not what doom is all about anyway. This is one of the absolute finest gems of occult doom rock out there and if you have not checked it out, I recommend doing so immediately. Makes Sabbath sound like Joni Mitchell (not that that's necessarily a bad thing though)."

Voor mij het absolute begin van 'heavy music' samen met Pentagram en Black Sabbath, het is nog steeds mindblowing om te bedenken dat dit uit de jaren 70 komt. De kwaliteit van de opnames zijn beroerder dan de gemiddelde bootleg maar dit is een stukje geschiedenis wat iedereen die wat met deze muziek heeft moet kennen.

  maandag 8 oktober 2018 @ 20:56:50 #221
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182399300
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 21:10:49 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182399609
Plaat 180



En dan gaan we dus door naar like clockwork... ik vraag me ineens heel erg hard af of ik hem ooit gedraaid heb :@ ik merk in ieder geval net dat het dus 2 45 rpm platen zijn :P Ik heb deze plaat een paar keer op spotify gedraaid en had er niet veel meer maar uit compleetisme toch maar en grappige versie besteld... Een black on black edition van record store day. (ik had er zelfs per ongeluk 2 besteld, die heb ik later aan een fokker verkocht, ook nog een gratis singletje van mijzelf bij gedaan maar geen reactie op gehad). Villains heb ik later laten wezen voor wat hij was.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 21:15:58 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182399744
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:53 schreef Glad_Janus het volgende:
Voor mij het absolute begin van 'heavy music' samen met Pentagram en Black Sabbath, het is nog steeds mindblowing om te bedenken dat dit uit de jaren 70 komt. De kwaliteit van de opnames zijn beroerder dan de gemiddelde bootleg maar dit is een stukje geschiedenis wat iedereen die wat met deze muziek heeft moet kennen.
Die moet ik dan maar eens gaan luisteren....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 8 oktober 2018 @ 21:21:30 #224
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182399874
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Plaat 180

[ afbeelding ]

En dan gaan we dus door naar like clockwork... ik vraag me ineens heel erg hard af of ik hem ooit gedraaid heb :@ ik merk in ieder geval net dat het dus 2 45 rpm platen zijn :P Ik heb deze plaat een paar keer op spotify gedraaid en had er niet veel meer maar uit compleetisme toch maar en grappige versie besteld... Een black on black edition van record store day. (ik had er zelfs per ongeluk 2 besteld, die heb ik later aan een fokker verkocht, ook nog een gratis singletje van mijzelf bij gedaan maar geen reactie op gehad). Villains heb ik later laten wezen voor wat hij was.

Het is dat ik de blauwe versie al had, anders had ik die zwarte wel gekocht :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 21:22:47 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182399904
quote:
6s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het is dat ik de blauwe versie al had, anders had ik die zwarte wel gekocht :P
Dan had je er een gratis lend me your underbelly/bosbeetle singletje bij gehad, ik hoop niet dat de persoon aan wie ik hem verkocht heb dat niet gezien heeft en gewoon het singletje met de doos weggegooid heeft ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')