abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182199169
registreer om deze reclame te verbergen
Ik vind die AVI-start-boekjes zo enorm niet leuk om te lezen, maar Vos en Haas hebben ook wat leren-lezen-boekjes en die zijn wel heel tof O+
pi_182199229
Jaaaa Vos en Haas zijn tof O+. Ik vind AVI start vooral raar lopende zinnen hebben en woorden die je in spreektaal nooit zou gebruiken. Mijnes vind dat dus juist verwarrend.
Venus in pocketformaat
loveli
pi_182199254
Jemig Kwak, gaat jouw kind zo snel dat hij al kan lezen? Hij is toch nog 3? Wat knap!
pi_182199467
Vos en Haas staat genoteerd! Mooie tekeningen van Th Tjong-Khibg ook 🧡
pi_182199578
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:02 schreef Phaidra het volgende:
Jaaaa Vos en Haas zijn tof O+. Ik vind AVI start vooral raar lopende zinnen hebben en woorden die je in spreektaal nooit zou gebruiken. Mijnes vind dat dus juist verwarrend.
Om die reden maakten wij snel de overstap naar AVI M3. Is nauwelijks moeilijk maar er zit iets meer verhaal en logica in.
pi_182199923
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Vos en Haas staat genoteerd! Mooie tekeningen van Th Tjong-Khibg ook 🧡
Ja! Afgelopen zomer was er in het kinderboekenmuseum een tentoonstelling van zijn werk, inclusief illustreer-workshops, zo leuk! O+
pi_182200632
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 07:31 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nou snauwen en/of schreeuwen hoeft ze niet te accepteren hoor. Het is een kind en daar kun je gewoon mee/tegen praten.
idd. en als je een hoog sensitief kind hebt werkt normaal communiceren vaak gewoon veel beter. Sarah (en james) kan heel dwars zijn en dan verhef ik mijn stem ook wel eens maar ik kan beter op gewone toon uitleggen dat ik wil dat ze stopt met etteren en waarom... Ik voed kinderen op, geen soldaten.

En wauw kwak, melba aan het lezen, Hij is hoogbegaafd toch, (meen ik ooit ergens gelezen te hebben) Lijkt me een mooi maar apart gezicht als je kleintje al met boeken loopt.
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 29 september 2018 @ 10:52:27 #108
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_182201573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:06 schreef exode het volgende:
Ah Nikki, klinkt cliche enzo, maar is ook goed dat je ze zo gaat missen. En als je er eenmaal bent, is het denk ik ook anders.
Ga je erheen voor werk?
Werkgerelateerd ja. Al begint de beurs die ik ga bezoeken dinsdag pas. Tot die tijd gaan we dus wat sightseeing doen. Allemaal heel leuk maar het liefst ben ik gewoon thuis. :{

Ik heb vanmorgen T en S gesproken. Gelukkig gaat het goed met ze en dat was wel even fijn om te zien. Ik ben ook wel heel benieuwd wat dit voor impact gehad blijkt te hebben wanneer ik weer thuis ben, vooral qua afscheid nemen enzo.
Mama van 3!
pi_182204935
Avi start boekjes...
De kleuter samenleesboekjes van Zwijssen.
Deze verhalen worden nog wel gewaardeerd door mijn kleuter :)

Veel plezier Nikki! En ik kan me voorstellen dat het afscheid nemen een dingetje is
pi_182209628
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Haha Clubsoda op wat voor middeleeuwse school heb jij je zoon gestopt dan? :D :D

Pfff ik moet even mijn ei kwijt... ik zit in het vliegtuig naar de USA en blijf 9 dagen weg. Ik heb heimwee to the max en ben nog nooit zo lang zonder de mini's (en man) geweest. Dat afscheid vanmorgen... ik heb me voor de kinderen groot(ish) gehouden maar moest zo huilen toen ik me had omgedraaid. ;(
T en S hebben nog geen besef van hoe lang ik wegga maar L wel. Ik zag aan haar gezichtje dat ze heel verdrietig was maar zich groot hield, knapperd. O+ Pfoeh h, ik ga ze z missen. :'(
Bohh I feel your pain ;(
Ik vind het al heel wat als ze een nachtje bij opa en oma bivakeren. Maar dan ben ik de dag erna altijd heel vroeg wakker en onrustig en weet ik niet hoe snel ik naar ze toe moet.

Toevallig is mijn wederhelft deze week voor het eerst weg geweest voor het werk naar het buitenland. We hebben zo vaak als mogelijk filmpjes over en weer gestuurd en af en toe via whatsapp video bellen. Dat heeft hier zeker geholpen. Weet niet of je video bellem trekt en of dat kan i.v.m. tijdverschil en planning aldaar en thuisfront?
  zaterdag 29 september 2018 @ 23:20:22 #111
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_182215354
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jemig Kwak, gaat jouw kind zo snel dat hij al kan lezen? Hij is toch nog 3? Wat knap!
Ja. Hij kan t sinds ehh een maand of twee? Zichzelf aangeleerd.
Ik vind die avi-start boekjes ook heel stom, maar hij was zoooo trots toen hij zich realiseerde dat hij verhaaltjes kon lezen ineens!

Tot die tijd was het steeds losse woorden lezen terwijl wij voorlazen uit Kikker en pad en uit t Annie MG boek. Nu kiest hij boekjes en kan hij hele verhaaltjes lezen en hij vindt het fan-tas-tisch!
  zaterdag 29 september 2018 @ 23:25:49 #112
268038 kwakz0r
pi_182215562
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

idd. en als je een hoog sensitief kind hebt werkt normaal communiceren vaak gewoon veel beter. Sarah (en james) kan heel dwars zijn en dan verhef ik mijn stem ook wel eens maar ik kan beter op gewone toon uitleggen dat ik wil dat ze stopt met etteren en waarom... Ik voed kinderen op, geen soldaten.

En wauw kwak, melba aan het lezen, Hij is hoogbegaafd toch, (meen ik ooit ergens gelezen te hebben) Lijkt me een mooi maar apart gezicht als je kleintje al met boeken loopt.
Mwah hoogbegaafd houd ik me niet (meer) zo mee bezig. De kdv leidster was er toen over begonnen omdat ze zich wat zorgen maakte. Ik ben daarna een poosje zoekend geweest omdat ik die zorgen wel ernstig vond.

Maar de zorgen (vooral sociaal-emotioneel) zijn eigenlijk weg. Gelukkig! Hij gaat veel lekkerder nu, speelt veel vrijer met andere kindjes en is gewoon een blij en vrij kind. O+

Hij heeft denk ik inderdaad wel een (behoorlijke) ontwikkelingsvoorsprong, maar verder ben ik niet van plan te laten testen op korte termijn in elk geval.
  zondag 30 september 2018 @ 00:51:04 #113
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_182217696
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:46 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Bohh I feel your pain ;(
Ik vind het al heel wat als ze een nachtje bij opa en oma bivakeren. Maar dan ben ik de dag erna altijd heel vroeg wakker en onrustig en weet ik niet hoe snel ik naar ze toe moet.

Toevallig is mijn wederhelft deze week voor het eerst weg geweest voor het werk naar het buitenland. We hebben zo vaak als mogelijk filmpjes over en weer gestuurd en af en toe via whatsapp video bellen. Dat heeft hier zeker geholpen. Weet niet of je video bellem trekt en of dat kan i.v.m. tijdverschil en planning aldaar en thuisfront?
Ja gisteravond gedaan inderdaad. 9 uur tijdverschil is op zich te doen. Ik kan als het voor mij avond is videobellen en als het hier ochtend is dan hebben zij weer avond. Op zich nog best ideaal dus. Video's foto's etc. sturen we inderdaad ook de hele dag door. Gewoon omdat het kan. :)

Kwak, fijn dat het zo goed gaat met M. Dat is voor jou vast een hele zorg minder. Een blij kind is alles waard. Ik vind het overigens wel enorm knap dat hij al zo goed kan lezen. :Y
Mama van 3!
pi_182221257
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:52 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Werkgerelateerd ja. Al begint de beurs die ik ga bezoeken dinsdag pas. Tot die tijd gaan we dus wat sightseeing doen. Allemaal heel leuk maar het liefst ben ik gewoon thuis. :{

Ik heb vanmorgen T en S gesproken. Gelukkig gaat het goed met ze en dat was wel even fijn om te zien. Ik ben ook wel heel benieuwd wat dit voor impact gehad blijkt te hebben wanneer ik weer thuis ben, vooral qua afscheid nemen enzo.
Ik ben regelmatig voor mijn werk een paar dagen tot een week weg, maar dat hoort er inmiddels gewoon bij. Ze missen me wel en zijn ook heel blij dat ik er weer ben, maar er is nooit echt een nasleep ofzo. Het is gewoon weer echt als normaal zodra ik de deur instap. Hij weet inmiddels wel dat ik iets leuks mee neem voor ze, dus dat is ook wel belangrijk :) En geniet er ook van h! Vooral met nog wat vrije dagen erbij. Ben je met leuke collega’s?
  zondag 30 september 2018 @ 10:10:30 #115
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182221600
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 09:49 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik ben regelmatig voor mijn werk een paar dagen tot een week weg, maar dat hoort er inmiddels gewoon bij. Ze missen me wel en zijn ook heel blij dat ik er weer ben, maar er is nooit echt een nasleep ofzo. Het is gewoon weer echt als normaal zodra ik de deur instap. Hij weet inmiddels wel dat ik iets leuks mee neem voor ze, dus dat is ook wel belangrijk :) En geniet er ook van h! Vooral met nog wat vrije dagen erbij. Ben je met leuke collega’s?
Hier zelfde ervaring Nikki. Man is regelmatig lange tijd weg voor werk maar zodra hij weer thuis is, is het gewoon goed. Ze zijn niet bang als hij boodschappen gaat doen oid dat hij weer zo lang weg is.
  zondag 30 september 2018 @ 14:12:34 #116
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_182226994
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 09:49 schreef Dot. het volgende:

[..]
Ben je met leuke collega’s?
Ja de collega's zijn wel leuk. Wel allevier mannen, maar ik kan hun foute humor en typische kijk ons mannen eens in Vegas zijn gedrag wel waarderen. :+

Fijn om te lezen dat het bij jou en snoenk na thuiskomst gewoon weer normaal is. Dat geeft me hoop dat het wel goedkomt.
En wat ook helpt, ik krijg alleen maar leuke foto's van het thuisfront opgestuurd. Ze zijn blij en vrolijk en lijken er vooralsnog geen last van te hebben dat ik weg ben. Ze zijn vandaag naar de dierenwinkel geweest waar je ivm dierendag kon paardrijden, reptielen kon bekijken en waarbij vanalles werd uitgelegd over de dieren. Toffe besteding van de zondag dus. O+
Mama van 3!
pi_182247670
B heeft gisteren een topdag gehad. Ochtend gevoetbald, een talent is het niet, maar wat een lol had ie. En maar lachen de hele tijd.
's middags hielp hij even mee met grindsteentjes verdelen in de voortuin, toen zag hij jochies voorbij fietsen die hij kende van school. Weg was ie _O- De hele middag in de weer geweest met van alles en nog wat en af en toe kwam hij zich 'melden'. Uitgebreid in bad, pizza gemaakt en voor het slapen met zijn 3tjes spelletjes gedaan.
Wat kan je dan genieten van zo'n zondag O+

Nikki, ik ben wel eens een paar nachten weg, voor werk of voor de lol, B vraagt dan wel naar me maar als ik weer thuis ben, vraagt ie nog net niet 'was je weg dan?' de eerste vraag is sowieso 'Heb je een cadeautje voor mij?'
Ik heb in ieder geval nog nooit gemerkt dat hij naweeen had of zo.
pi_182248125
Hier ook geen effect na terugkeer van papa/mama, maar het gebeurt dan ook regelmatig. Ze zijn op dit moment ook uit logeren, 2 nachten. Gisteren een dagje naar Belgie geweest met de man, het voelde weer net even als vroeger toen we nog regelmatig roadtrips maakten :+

Mijn kleuter heeft maar 1 dag school deze week :') Vandaag afgemeld ivm logeerpartij, morgen school en de rest van de week vrij agv feestdag/studiedagen. Zijn bso dag gaat wel gewoon door, maar dan voor de hele dag. Wel fijn hoor, lijkt me een gedoe als je al die studiedagen zelf moet opvangen :)
pi_182248247
Ja, I wordt door de BSO bij een studiedag al automatisch ingedeeld voor die dag (of middag). Dus als we onverhoopt haar toch zelf kunnen opvangen dan melden we haar af. Ben ook blij dat we een contract hebben voor veel uren, zodat dat ook nooit een probleem is.

Ik werd vanochtend even gesandwiched door juf en klassenmoeder. Oh, kun je helpen met luizenochtend, dat is altijd de eerste woensdag na de vakantie. "Eh, nee op woensdag werk ik maar ik kan mijn vriend wel vragen? Die is dan vrij." _O- . *) . Maar toen ze me toch even te spreken hadden, kwam ook nog de herfstwandeling voorbij (vrijdagochtend, nee sorry moet ik werken :') ) en nog een ander dingetje. Tja, ik moet dus steeds nee verkopen. Geen idee of mijn vriend erin trapt dat hij mag luizenpluizen. :P .

Ik zit er wel aan te denken om volgend schooljaar de vrijdag vrij te nemen ipv maandag, zoals ik dat nu heb. Volgens mij is dat ivm aanwezig kunnen zijn bij activiteiten handiger.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182248455
Ik heb nog helemaal niets gehoord over activiteiten voor ouders op school. Lijkt me best leuk eigenlijk :)
pi_182250663
Exode. Dat klinkt als een heerlijke zondag. O+

Voor schoolactiviteiten sturen ze hier elk jaar een brief of je wil helpen en welke dagen je kan helpen.

Wij hadden ook een gezellige zondag. Gisteren zijn wr naar een Vliegerfestival gegaan en daarna zijn wr uit eten gegaan. O+
pi_182251225
Oh Nikki, 9 dagen is ook wel echt lang! Ik ben ook wel eens weg voor werk, meestal 4 dagen, maar 1e keer was in Florida en toen had ik ook een paar dagen vakantie aan vastgeplakt. Peuter heeft er wel last van, die mist me echt. De oudste niet zo. Bij thuiskomst is het de eerste dagen wel pittig, kinderen willen natuurlijk veel aandacht maar met name in geval van jetlag is dat best lastig ;).

Tijdens het congres mis ik ze niet zo erg, dat is zo druk, hectisch, gevuld (ook in de avond meestal), dat ik er niet echt bij stilsta. Maar als ik dan klaar ben, wil ik eigenlijk graag meteen thuis zijn. Afgelopen april was ik in Detroit en ik was onwijs blij dat ik na afloop direct terugvloog. Het was bizar koud en guur daar, en de stad was behoorlijk deprimerend. Dan liever de kindjes knuffelen O+.
Venus in pocketformaat
loveli
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:47:58 #123
268038 kwakz0r
pi_182253416
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:51 schreef Phaidra het volgende:
Oh Nikki, 9 dagen is ook wel echt lang! Ik ben ook wel eens weg voor werk, meestal 4 dagen, maar 1e keer was in Florida en toen had ik ook een paar dagen vakantie aan vastgeplakt. Peuter heeft er wel last van, die mist me echt. De oudste niet zo. Bij thuiskomst is het de eerste dagen wel pittig, kinderen willen natuurlijk veel aandacht maar met name in geval van jetlag is dat best lastig ;).

Tijdens het congres mis ik ze niet zo erg, dat is zo druk, hectisch, gevuld (ook in de avond meestal), dat ik er niet echt bij stilsta. Maar als ik dan klaar ben, wil ik eigenlijk graag meteen thuis zijn. Afgelopen april was ik in Detroit en ik was onwijs blij dat ik na afloop direct terugvloog. Het was bizar koud en guur daar, en de stad was behoorlijk deprimerend. Dan liever de kindjes knuffelen O+.
Aan de overkant van t water daar is Canada, Windsor! Dat is wel leuk geloof ik. Als je nog een keer moet...
pi_182255383
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Aan de overkant van t water daar is Canada, Windsor! Dat is wel leuk geloof ik. Als je nog een keer moet...
Ik heb bij een boottocht de mooie Canadese kant gezien ja! Maar het congres is telkens ergens anders, de organisatie rouleert. April 2019 is het Vancouver! Daar wil ik wel graag wat langer blijven, als het lukt O-) .
Venus in pocketformaat
loveli
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:29:17 #125
268038 kwakz0r
pi_182255633
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb bij een boottocht de mooie Canadese kant gezien ja! Maar het congres is telkens ergens anders, de organisatie rouleert. April 2019 is het Vancouver! Daar wil ik wel graag wat langer blijven, als het lukt O-) .
Oh hit me up als je dat doet! Heb een vriendin daar wonen en die weet alle hotspots, vooral qua eten (ze is chef/culinair ondernemer en educator).
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')