abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 september 2018 @ 16:24:19 #101
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182187516
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

https://phys.org/news/2014-10-red-effect-female-monkeys.html

Vrouwelijke dieren reageren anders op kleuren dan mannelijke dieren. Alsjeblieft.
Rhesus aapjes, niet perse vrouwelijke dieren. Er staan just voorbeelden van wanneer het niet werkte.
Er staat dus vooral dat het soort specifiek lijkt te zijn te te maken heeft met de kleuren die bij seksueel gedrag horen.

In dit geval het roder worden van de testikels van de mannelijke rhesus aap als het paarseizoen aanstaande is.
Hier is dus een functie die aangewezen kan worden.

Welke functie heeft roze als aantrekkelijk voor vrouwelijke mens en blauw voor de mannelijke mens?
Wat wordt roze en/of blauw bij de mens wat duidt op seksuele beschikbaarheid?

Rood zie je wel een effect bij, maar dan bij zowel mannen als vrouwen. Het roder worden van lichaamsdelen duidt op seksuele interesse/beschikbaarheid. Wat bij zowel mannen als vrouwen plaatsvind.

Waar ik benieuwd naar ben, maar zo snel bij het doorscannen niet heb gevonden...
Is dit een langere termijn test geweest? Hebben ze in of buiten het paarseizoen getest? Hebben ze verschil opgemerkt tussen paarseizoen en erbuiten?
Is er medisch onderzoek geweest naar bv het testosteron gehalte van de mannetjes binnen en buiten het paarseizoen? En of dat invloed heeft op hun benadering van die kleur?
Is er getest of de mannetjes op andere eigenschappen die gelinkt zijn aan paar bereidheid reageerde?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 28 september 2018 @ 16:28:42 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182187635
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:37 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.

Als kind kom je in aanraking met beide genderrollen. Tenzij je bijvoorbeeld op een meisjesschool hebt gezeten met nonnen :')

Daarom vind ik die hele gendertrend ook zo tricky. Als iemand van geslacht wilt veranderen, heb ik daar helemaal niks op tegen. Het enige wat ik die persoon wil meegeven is om echt 100% zeker te zijn dat dit is wat hem/haar gelukkiger maakt. Een echte transseksueel weet het trouwens zeker, want die voelt het met hart en nieren. En die zal denk ik ook minder meegaan in het gezeik van bijvoorbeeld genderneutrale toiletten.
Ik snap ook dat er biologische verschillen zijn, dat jongens en meisjes daardoor verschillende interesses hebben van jongs af aan. Maar dat neemt niet weg dat in de opvoeding, de opleiding, de werkomgeving, in elke relatie die je aangaat, genderverschillen worden uitvergroot. Als deze wereld genderneutraler zou zijn, dan zou er meer acceptatie zijn voor mensen die niet aan de gangbare norm kunnen voldoen.
Resistance is futile.
  vrijdag 28 september 2018 @ 16:29:25 #103
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182187662
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik snap ook dat er biologische verschillen zijn, dat jongens en meisjes daardoor verschillende interesses hebben van jongs af aan. Maar dat neemt niet weg dat in de opvoeding, de opleiding, de werkomgeving, in elke relatie die je aangaat, genderverschillen worden uitvergroot. Als deze wereld genderneutraler zou zijn, dan zou er meer acceptatie zijn voor mensen die niet aan de gangbare norm kunnen voldoen.
En dit dus.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182187993
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik snap ook dat er biologische verschillen zijn, dat jongens en meisjes daardoor verschillende interesses hebben van jongs af aan. Maar dat neemt niet weg dat in de opvoeding, de opleiding, de werkomgeving, in elke relatie die je aangaat, genderverschillen worden uitvergroot. Als deze wereld genderneutraler zou zijn, dan zou er meer acceptatie zijn voor mensen die niet aan de gangbare norm kunnen voldoen.
Hmmm ik weet het niet.

Dat transseksualiteit geaccepteerd moet worden daar sta ik 100% achter. Volgens is daarin het belangrijkste dat mensen snappen wat het is. Ik accepteer het, omdat ik besef dat die mensen geen andere keuze hebben. Ik irriteer mij ook aan de kortzichtigheid van lui die roepen dat ze het bijvoorbeeld doen om speciaal en anders te willen zijn. Het zijn er veel die zo denken en die lui zijn of simpele boeren of het zijn kneusjes die bang zijn voor hun eigen gebrek aan mannelijkheid.

Maar dat staat helemaal los van hoe de rest van de mensen zijn. Wat mij betreft mogen de verschillen in mannelijk- en vrouwelijkheid wat meer benadrukt gaan worden. Niet in de zin dat vrouwen achter het aanrecht horen.

Juist door die lui die meegaan in die genderneutrale trend, raken mensen die echt genderdysforie hebben nog meer in de war.
pi_182188101
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dat is hetzelfde onderzoek. Dus bedankt?
Daar wordt toch iets heel anders in genoemd.
pi_182189345
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat waag ik te bestrijden. Zelfs bij apen heeft onderzoek aangetoond dat vrouwelijke apen een voorkeur voor roze hebben en dat mannelijke apen een voorkeur hebben voor bewegend speelgoed of speelgoed op wieltjes zoals autootjes. Jouw stelling is in bepaalde kringen populair maar zeker geen vaststaand feit. Eerder het tegenovergestelde.

Waarom mogen mannen en vrouwen niet gewoon van elkaar verschillen van de deugbrigade?
Mannen hebben in de geschiedenis ook een tijd een voorkeur gehad voor roze. De factoren, ook bij een aap, hoeven niet voor de volle 100% biologisch genetisch bepaald te zijn. (Sociale) ervaringen spelen bij dieren ook een grote rol.
  vrijdag 28 september 2018 @ 17:44:54 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182189697
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Hmmm ik weet het niet.

Dat transseksualiteit geaccepteerd moet worden daar sta ik 100% achter. Volgens is daarin het belangrijkste dat mensen snappen wat het is. Ik accepteer het, omdat ik besef dat die mensen geen andere keuze hebben. Ik irriteer mij ook aan de kortzichtigheid van lui die roepen dat ze het bijvoorbeeld doen om speciaal en anders te willen zijn. Het zijn er veel die zo denken en die lui zijn of simpele boeren of het zijn kneusjes die bang zijn voor hun eigen gebrek aan mannelijkheid.

Maar dat staat helemaal los van hoe de rest van de mensen zijn. Wat mij betreft mogen de verschillen in mannelijk- en vrouwelijkheid wat meer benadrukt gaan worden. Niet in de zin dat vrouwen achter het aanrecht horen.

Juist door die lui die meegaan in die genderneutrale trend, raken mensen die echt genderdysforie hebben nog meer in de war.
Welke verschillen zou je dan benadrukken?
Resistance is futile.
  vrijdag 28 september 2018 @ 19:22:45 #108
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182191372
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:37 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.

Als kind kom je in aanraking met beide genderrollen. Tenzij je bijvoorbeeld op een meisjesschool hebt gezeten met nonnen :')

Daarom vind ik die hele gendertrend ook zo tricky. Als iemand van geslacht wilt veranderen, heb ik daar helemaal niks op tegen. Het enige wat ik die persoon wil meegeven is om echt 100% zeker te zijn dat dit is wat hem/haar gelukkiger maakt. Een echte transseksueel weet het trouwens zeker, want die voelt het met hart en nieren. En die zal denk ik ook minder meegaan in het gezeik van bijvoorbeeld genderneutrale toiletten.
Het is niet zo dat als je géén transgender bent je per definitie een gelukkig leven hebt. Dus transgenders zouden recht moeten hebben op een ongelukkig leven na een operatie, net zoals andere mensen. Niet al hun problemen en ongelukkigheid worden door genderdysforie bepaald, dus kan een operatie ook nooit een all-round oplossing zijn.
  vrijdag 28 september 2018 @ 19:27:35 #109
432997 Ven1972
Man met humor
pi_182191445
Het is ook een heel gevoelige onderwerp transseksualiteit voor iedereen die ander wil zijn dan een man of vrouw. Echter is het een persoonlijke keuze van iemand dat graag van geslacht wil veranderen en eventueel hoe ze gedragen als iets anders dan normaal. Als je van man tot een vrouw wil veranderen, hoe bedenk je dat en hoe zie je voor dat ze je kunt accepteren dat het anders wordt????? Je kunt niet zo maar een geslachtsoperatie ondergaan als je dat echt wil, maar maak je dan hele familie en vrienden mee gelukkig??? Dat is echt wel een grote kwestie van acceptatie van je zelf dat je van geslacht verandert bent, er rijst dan een grote vraag als op je werk bent kunnen jouw collega's da je ook accepteren? Dat neem ik aan als iemand niet altijd gelukkig is met zichzelf, maar dat is onder noemer van psychische persoonlijkheidsstoornis. Ik denk ook dat niet alle psychologen en psychiaters een transseksueel kunnen begrijpen waar mee ze dwars zitten in gevoel en gedachten. Het is echt een ingewikkeld psychische problematiek waar sommige mensen zichzelf niet kunnen begrijpen hoe precies in elkaar zit.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 28 september 2018 @ 19:31:09 #110
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182191500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wie denk jij dat die kleertjes uitkoos? De kinderen zelf of hun ouders?

Ergo: dat zegt dus niets over de voorkeuren van de kinderen zelf.
Kinderen hebben geen aangeboren voorkeuren. Een vrouw die blauw als lievelingskleur heeft is niet diep van binnen deels man.

Ga je dat soort dingen optellen, dus houdt meer van blauw dan van roze, liever autootjes dan poppen, etc, dan denken veel mensen dat het een halve jongen is, maar dat is dus niet zo.
Toch worden dat soort dingen als genderdysforie gezien. En andersom: een jongen die van roze houdt is niet per definitie transseksueel, verwijfd of gay.
pi_182192107
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Welke verschillen zou je dan benadrukken?
Vooral de erkenning dat mannen en vrouwen verschillend zijn.

Terug naar de jaren 50 zie ik daarbij niet voor me overigens. Je kan als vrouw bijvoorbeeld enorm hoog staan in het arbeidsleven en je nog steeds vrouw voelen. En een stylist zoals die Leko is nog steeds een man.

Voor de ene persoon is het makkelijker om je te identificeren met je biologische sekse dan voor de ander. Als het niet zo makkelijk gaat, zou het kunnen dat je genderdysforie hebt, maar het kan nog door heel veel andere oorzaken komen. Je weet wellicht zelf dat het ontwikkelen van je identiteit een heel proces is wat in principe je hele jeugd duurt. Dat is al moeilijk genoeg.

Ik zie het eerlijk gezegd de laatste jaren ontsporen. Iedereen wil "zichzelf zijn" maar mensen vergeten steeds vaker dat gelukkig worden niet vanzelf gaat en dat de één nou wat harder moet knokken dan de ander. Soms moet je moeite doen om jezelf te kunnen vinden: het is niet altijd de weg van de minste weerstand.
pi_182194884
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar het betekent wel dat het niets betekent dat een vrouwelijke aap een voorkeur heeft voor roze.
Welke kleur pakje menselijke ouders hun baby aantrekken heeft echt niets te maken met kleurvoorkeur van vrouwelijke apen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:36:57 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182194905
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke kleur pakje menselijke ouders hun baby aantrekken heeft echt niets te maken met kleurvoorkeur van vrouwelijke apen.
Waarom zeg je precies wat ik zeg?
Resistance is futile.
pi_182194938
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Rhesus aapjes, niet perse vrouwelijke dieren. Er staan just voorbeelden van wanneer het niet werkte.
Ik had het niet over vrouwelijke dieren, ik had het over vrouwelijke apen.

quote:
Er staat dus vooral dat het soort specifiek lijkt te zijn te te maken heeft met de kleuren die bij seksueel gedrag horen.

In dit geval het roder worden van de testikels van de mannelijke rhesus aap als het paarseizoen aanstaande is.
Hier is dus een functie die aangewezen kan worden.

Welke functie heeft roze als aantrekkelijk voor vrouwelijke mens en blauw voor de mannelijke mens?
Wat wordt roze en/of blauw bij de mens wat duidt op seksuele beschikbaarheid?

Rood zie je wel een effect bij, maar dan bij zowel mannen als vrouwen. Het roder worden van lichaamsdelen duidt op seksuele interesse/beschikbaarheid. Wat bij zowel mannen als vrouwen plaatsvind.

Waar ik benieuwd naar ben, maar zo snel bij het doorscannen niet heb gevonden...
Is dit een langere termijn test geweest? Hebben ze in of buiten het paarseizoen getest? Hebben ze verschil opgemerkt tussen paarseizoen en erbuiten?
Is er medisch onderzoek geweest naar bv het testosteron gehalte van de mannetjes binnen en buiten het paarseizoen? En of dat invloed heeft op hun benadering van die kleur?
Is er getest of de mannetjes op andere eigenschappen die gelinkt zijn aan paar bereidheid reageerde?
Waar het om gaat is dat jij eerder vrij stellig stelde:

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zover ik weet is er geen biologische geslachtsvoorkeur voor kleuren. Waar zou die uit voort moeten komen????
En dat is bij dezen weerlegd. Die voorkeur is er dus wel degelijk. Bij vrouwelijke rhesusapen in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 28-09-2018 22:49:45 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182194942
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom zeg je precies wat ik zeg?
Lees het eens na en probeer het nog eens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182197054
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Vooral de erkenning dat mannen en vrouwen verschillend zijn.

Terug naar de jaren 50 zie ik daarbij niet voor me overigens. Je kan als vrouw bijvoorbeeld enorm hoog staan in het arbeidsleven en je nog steeds vrouw voelen. En een stylist zoals die Leko is nog steeds een man.

Voor de ene persoon is het makkelijker om je te identificeren met je biologische sekse dan voor de ander. Als het niet zo makkelijk gaat, zou het kunnen dat je genderdysforie hebt, maar het kan nog door heel veel andere oorzaken komen. Je weet wellicht zelf dat het ontwikkelen van je identiteit een heel proces is wat in principe je hele jeugd duurt. Dat is al moeilijk genoeg.

Ik zie het eerlijk gezegd de laatste jaren ontsporen. Iedereen wil "zichzelf zijn" maar mensen vergeten steeds vaker dat gelukkig worden niet vanzelf gaat en dat de één nou wat harder moet knokken dan de ander. Soms moet je moeite doen om jezelf te kunnen vinden: het is niet altijd de weg van de minste weerstand.
Mee eens, een genderneutrale wereld zorgt ervoor dat mensen niet meer de druk voelen zich aan te passen en tot dit soort extreme maatregelen overgaan. De benadrukking van scheiding tussen de rollen die elk geslacht moet vervullen is denk ik vooral ontstaan vanuit seksueel en gemaksoogpunt. Hoe dan ook is slechts een klein gedeelte van de bevolking aseksueel, dus daarom wil men blijven geloven in de illusie dat mannen en vrouwen heel erg anders zouden zijn, anders dan zouden ze niet anders genoeg zijn voor iemand van het andere geslacht om door gefascineerd te raken, dan vindt men de ander maar saai als die niet verschilt van henzelf denk ik.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182197476
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 00:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens, een genderneutrale wereld zorgt ervoor dat mensen niet meer de druk voelen zich aan te passen en tot dit soort extreme maatregelen overgaan. De benadrukking van scheiding tussen de rollen die elk geslacht moet vervullen is denk ik vooral ontstaan vanuit seksueel en gemaksoogpunt. Hoe dan ook is slechts een klein gedeelte van de bevolking aseksueel, dus daarom wil men blijven geloven in de illusie dat mannen en vrouwen heel erg anders zouden zijn, anders dan zouden ze niet anders genoeg zijn voor iemand van het andere geslacht om door gefascineerd te raken, dan vindt men de ander maar saai als die niet verschilt van henzelf denk ik.
Jij begrijpt het ^O^

Ik kan me wel voorstellen dat mensen met genderdysforie zich eenzaam voelen, want veruit de meesten hebben dat niet. Maar dat wordt echt niet beter als een bepaalde stroming hipsters en emo's gaan beweren dat ze dat ook hebben, maar die doen het vooral omdat ze lekker anders dan anderen willen zijn. Zij verpesten het juist
pi_182197623

Je zou dit kunnen interpreteren als het belachelijk maken van transgenders :X
pi_182197987

Ze lijkt zo schattig... En toch ben ik vrij zeker dat dit de dochter van Satan is :o
  zaterdag 29 september 2018 @ 06:33:16 #120
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182199072
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 00:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens, een genderneutrale wereld zorgt ervoor dat mensen niet meer de druk voelen zich aan te passen en tot dit soort extreme maatregelen overgaan. De benadrukking van scheiding tussen de rollen die elk geslacht moet vervullen is denk ik vooral ontstaan vanuit seksueel en gemaksoogpunt. Hoe dan ook is slechts een klein gedeelte van de bevolking aseksueel, dus daarom wil men blijven geloven in de illusie dat mannen en vrouwen heel erg anders zouden zijn, anders dan zouden ze niet anders genoeg zijn voor iemand van het andere geslacht om door gefascineerd te raken, dan vindt men de ander maar saai als die niet verschilt van henzelf denk ik.
Waar hèb je het over? Genderneutraliteit ligt in het verlengde van vrouwenemancipatie: in het dagelijkse, openbare leven geen verschil meer maken tussen het benaderen van mannen en vrouwen. Dus in alle zakelijke en openbare, niet-seksuele contacten. Het gaat niet zozeer om dat je die mensen die dat willen niet met meneer of mevrouw aanspreekt, maar dat je afziet van het denken in stereotypen. Bewustwording door taalgebruik is een methode. Bewustwording door een "genderneutraal uiterlijk" een andere manier.

Voorbeelden: als een vrouw in haar eentje een autoshowroom of restaurant binnenkomt, niet met service "wachten tot haar man er is". Gewoon ervan uitgaan dat die vrouw je klant is en niet een aanhangsel van je "echte" klant.
Of als een man met zijn kind is vragen waar de moeder is als het kind verzorgt moet worden - dat ksn die man net zo goed.
Of als je in het ziekenhuis een man en een vrouw in die witte kleding ziet, ervan uitgaan dat de man de chirurg is en de vrouw de verpleegster. Het zou best andersom kunnen zijn.
Dáár gaat het om bij genderneutraliteit.
Androgyne mensen (van wie je niet direct ziet of het een man of een vrouw is) weten hoe belachelijk het is als mensen met wie zij praten het gedrag veranderen als ze doorkrijgen wat er tussen de benen van de androgyne persoon zit, bijvoorbeeld aan een balie waar je na enige tijd je id moet laten zien. Mensen worden er heel nerveus van als ze hun "fout" doorhebben. Maar wat maakt het feitelijk uit of je een man of vrouw aan je balie hebt staan? Je hoeft er toch niet mee naar bed?

Het genderneutrale toilet is ook zoiets als het goed gedaan wordt: er niet vanuit gaan dat alleen vrouwen babies verzorgen en "dus" de verluierinstallatie bij de vrouwentoiletten plaatsen.

Heeft allemaal niks met transgenders en transseksuelen te maken. Het zou hun leven wel een stuk makkelijker maken als ze niet voortdurend werden benadert vanuit de stereotypen van hun geboortegeslacht (wat ze verafschuwen), maar een groot deel van de transgenders heeft de wens benadert te worden als het àndere geslacht en dus uitdrukkelijk niet genderneutraal.
Waarbij het opvallend is dat ik veel transgenders ken die dat overdrijven. Waar veel vrouwen gewoon jeans, sneakers en een sweater dragen, kiezen de MtF transgenders eerder voor een jurkje en pumps als "ultiem vrouwelijk".

[ Bericht 8% gewijzigd door Lunatiek op 29-09-2018 06:46:06 ]
pi_182199165
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 06:33 schreef Lunatiek het volgende:
Waar hèb je het over? Genderneutraliteit ligt in het verlengde van vrouwenemancipatie: in het dagelijkse, openbare leven geen verschil meer maken tussen het benaderen van mannen en vrouwen. Dus in alle zakelijke en openbare, niet-seksuele contacten. Het gaat niet zozeer om dat je die mensen die dat willen niet met meneer of mevrouw aanspreekt, maar dat je afziet van het denken in stereotypen. Bewustwording door taalgebruik is een methode. Bewustwording door een "genderneutraal uiterlijk" een andere manier.

Voorbeelden: als een vrouw in haar eentje een autoshowroom of restaurant binnenkomt, niet met service "wachten tot haar man er is". Gewoon ervan uitgaan dat die vrouw je klant is en niet een aanhangsel van je "echte" klant.
Of als een man met zijn kind is vragen waar de moeder is als het kind verzorgt moet worden - dat ksn die man net zo goed.
Of als je in het ziekenhuis een man en een vrouw in die witte kleding ziet, ervan uitgaan dat de man de chirurg is en de vrouw de verpleegster. Het zou best andersom kunnen zijn.
Dáár gaat het om bij genderneutraliteit.
Androgyne mensen (van wie je niet direct ziet of het een man of een vrouw is) weten hoe belachelijk het is als mensen met wie zij praten het gedrag veranderen als ze doorkrijgen wat er tussen de benen van de androgyne persoon zit, bijvoorbeeld aan een balie waar je na enige tijd je id moet laten zien. Mensen worden er heel nerveus van als ze hun "fout" doorhebben. Maar wat maakt het feitelijk uit of je een man of vrouw aan je balie hebt staan? Je hoeft er toch niet mee naar bed?

Het genderneutrale toilet is ook zoiets als het goed gedaan wordt: er niet vanuit gaan dat alleen vrouwen babies verzorgen en "dus" de verluierinstallatie bij de vrouwentoiletten plaatsen.

Heeft allemaal niks met transgenders en transseksuelen te maken. Het zou hun leven wel een stuk makkelijker maken als ze niet voortdurend werden benadert vanuit de stereotypen van hun geboortegeslacht (wat ze verafschuwen), maar een groot deel van de transgenders heeft de wens benadert te worden als het àndere geslacht en dus uitdrukkelijk niet genderneutraal.
Waarbij het opvallend is dat ik veel transgenders ken die dat overdrijven. Waar veel vrouwen gewoon jeans, sneakers en een sweater dragen, kiezen de MtF transgenders eerder voor een jurkje en pumps als "ultiem vrouwelijk".
Dat begrijp ik , waar ik het over heb is ook wat ik denk dat de reden is dat er nog zo'n grote weerzin is tegen een genderneutrale maatschappij ondanks de voordelen die het kan bieden. Toch wordt de samenleving stap voor stap genderneutraler. Ik zie steeds meer mannen alleen met baby's lopen en steeds meer vrouwen die een "mannelijk" beroep kiezen bijvoorbeeld . Men gaat meer activiteiten doen die eerst zogenaamd bij de rol van het andere geslacht pastten. Ik vraag me wel af hoe een totaal genderneutrale samenleving er precies uit zal zien en op wat voor manier niet aseksuele mensen elkaar dan aantrekkelijk vinden. Puur om het lichaam? Of om de interesses die anders zijn dan van henzelf? Of om hoe aardig diegene zich tegenover hun gedraagt?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 29 september 2018 @ 08:12:47 #122
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182199293
Wat ik me afvraag is hoe het zal zitten met seksueel contact. Wat mag dan wel als je iemand leuk vindt?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182199356
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 06:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waar hèb je het over? Genderneutraliteit ligt in het verlengde van vrouwenemancipatie: in het dagelijkse, openbare leven geen verschil meer maken tussen het benaderen van mannen en vrouwen. Dus in alle zakelijke en openbare, niet-seksuele contacten. Het gaat niet zozeer om dat je die mensen die dat willen niet met meneer of mevrouw aanspreekt, maar dat je afziet van het denken in stereotypen. Bewustwording door taalgebruik is een methode. Bewustwording door een "genderneutraal uiterlijk" een andere manier.

Voorbeelden: als een vrouw in haar eentje een autoshowroom of restaurant binnenkomt, niet met service "wachten tot haar man er is". Gewoon ervan uitgaan dat die vrouw je klant is en niet een aanhangsel van je "echte" klant.
Of als een man met zijn kind is vragen waar de moeder is als het kind verzorgt moet worden - dat ksn die man net zo goed.
Of als je in het ziekenhuis een man en een vrouw in die witte kleding ziet, ervan uitgaan dat de man de chirurg is en de vrouw de verpleegster. Het zou best andersom kunnen zijn.
Dáár gaat het om bij genderneutraliteit.
Androgyne mensen (van wie je niet direct ziet of het een man of een vrouw is) weten hoe belachelijk het is als mensen met wie zij praten het gedrag veranderen als ze doorkrijgen wat er tussen de benen van de androgyne persoon zit, bijvoorbeeld aan een balie waar je na enige tijd je id moet laten zien. Mensen worden er heel nerveus van als ze hun "fout" doorhebben. Maar wat maakt het feitelijk uit of je een man of vrouw aan je balie hebt staan? Je hoeft er toch niet mee naar bed?

Het genderneutrale toilet is ook zoiets als het goed gedaan wordt: er niet vanuit gaan dat alleen vrouwen babies verzorgen en "dus" de verluierinstallatie bij de vrouwentoiletten plaatsen.

Heeft allemaal niks met transgenders en transseksuelen te maken. Het zou hun leven wel een stuk makkelijker maken als ze niet voortdurend werden benadert vanuit de stereotypen van hun geboortegeslacht (wat ze verafschuwen), maar een groot deel van de transgenders heeft de wens benadert te worden als het àndere geslacht en dus uitdrukkelijk niet genderneutraal.
Waarbij het opvallend is dat ik veel transgenders ken die dat overdrijven. Waar veel vrouwen gewoon jeans, sneakers en een sweater dragen, kiezen de MtF transgenders eerder voor een jurkje en pumps als "ultiem vrouwelijk".
Het is natuurlijk prima als mensen met een piemel zich als vrouw willen gedragen en ook zo kleden, het wordt toch een ander verhaal als ze ook van andere mensen verwachten het toneelstukje mee te spelen terwijl iedereen een vent in een jurkje ziet. Je moet iedereen in zijn waarde laten maar je kunt verwachten dat iedereen mee gaat in jouw "spel".
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 29 september 2018 @ 08:21:24 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182199409
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Vooral de erkenning dat mannen en vrouwen verschillend zijn.

Terug naar de jaren 50 zie ik daarbij niet voor me overigens. Je kan als vrouw bijvoorbeeld enorm hoog staan in het arbeidsleven en je nog steeds vrouw voelen. En een stylist zoals die Leko is nog steeds een man.

Voor de ene persoon is het makkelijker om je te identificeren met je biologische sekse dan voor de ander. Als het niet zo makkelijk gaat, zou het kunnen dat je genderdysforie hebt, maar het kan nog door heel veel andere oorzaken komen. Je weet wellicht zelf dat het ontwikkelen van je identiteit een heel proces is wat in principe je hele jeugd duurt. Dat is al moeilijk genoeg.

Ik zie het eerlijk gezegd de laatste jaren ontsporen. Iedereen wil "zichzelf zijn" maar mensen vergeten steeds vaker dat gelukkig worden niet vanzelf gaat en dat de één nou wat harder moet knokken dan de ander. Soms moet je moeite doen om jezelf te kunnen vinden: het is niet altijd de weg van de minste weerstand.
Ik denk dat er juist heel veel druk ligt op iedereen om vrouwelijk of mannelijk te zijn. Als je in zo'n cultuur transgender bent, dan is het veel moeilijker om gelukkig te zijn met je lijf en de verwachtingen die men van je heeft.

In een ideale wereld, kan iedereen zichzelf zijn. Dan zouden vrouwen niet zoveel druk ervaren om perfect te zijn qua uiterlijk en levenskeuzes. Dan zouden mannen gewoon hun emoties kunnen tonen en ook voordelen krijgen als fatsoenlijk ouderschapsverlof. En dan zouden transgenders niet blij zijn met hun lijf. Dat lijkt mij veel makkelijker om mee te dealen dan je ook nog eens in een verwachtingspatroon te drukken dat totaal niet bij je past. Daar word je pas ongelukkig van.
Resistance is futile.
pi_182199432
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 00:08 schreef Suncatcher het volgende:

[..]

Amerika loopt 30-40 jaar voor op ons.

Een maatschappij heeft een enkele idealogie nodig om te kunnen functioneren. Maak die idealogie belachelijk en verzwakt het, zodat andere groeperingen in der naam van vrijheid aan de macht kunnen komen, daarna gaan zij dingen verbieden of komen alle groeperingen tegen elkaar in verzet om uiteindelijk de gehele cyclus te herhalen. Dit is waarom alle beschavingen ophouden te bestaan; na tyrannie komt een periode van moeheid en verval.

De reden waarom het christendom volledig kapot is gemaakt, de tandwiel van de maatschappelijke machine dat voor eenheid zorgt en alles draaiende hield is kapot maar de machine staat niet in één keer stil, dat duurt vaak nog enkele decennia... Daarna komt de grote oorlog.

De opkomst van transgenderisme, feminisme, MGTOW als reactie op feminisme, liberalisme enz enz, allemaal groeperingen die zogenaamd streven naar gelijkheid, maar de toon van het debat zegt : domineren of gedomineerd worden.
:') :') :') :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')