abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182108871
Mijn recent aangeschafte peugeot partner 1.9d 2002 heeft de standaard blauwe stoffen stoelen. Het is lage uitvoering nog niet de uitvoering met de hoge bumper. Nu heb ik het probleem dat ik pijn in mn onderrug krijg met het autorijden. Ik denk dat het komt doordat de stoel is doorgezakt. Er zit totaal geen stevigheid meer in vergeleken met de bijrijderstoel. Ik ben 1.85 m. De zitting is (te) kort voor mijn benen, daar heb ik weinig steun waardoor de rug belast wordt. Ook zitten mn knieeën erg hoog doordat de sto is doorgezakt denk ik. Alleen de stoel is naar voren/achteren verstelbaar en de rugleuning is verstelbaar. Niet de zithoogte. Het is wel de bedoeling dat ik er aardig wat km mee maak.
Wat kan ik hier aan doen? Betere stoel monteren, kussens van bijrijder stoel verwisselen met bestuurderstoel? of oplossen met kussentjes?
pi_182109026
Het mooiste is gewoon een andere stoel. Deze zijn bij de sloperij wel genoeg aanwezig. Vervangen is ook niet moeilijk. Gr
My dials are pupillated.
pi_182112109
Maar zeker in jouw geval zijn die op de sloop ook al 15 jaar oud. Zitting van links/rechts wisselen is een beetje knutselen, maar vaak is het wel te zien hoe het zit, als je de stoel er eenmaal uitgeschroefd hebt.

Ook wat knutselwerk, stoel van een 307/406 of een Picasso inbouwen.
.
pi_182112881
Vaak passen er ook wel andere stoelen in als de originele.

Protip: koop op MP een mooie ASS of Scheel stoel en zoek even uit of je hem op je eigen frame kunt bouwen of koop bij de desbetreffende leverancier het goede frame.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182116217
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 20:52 schreef Fer het volgende:
Maar zeker in jouw geval zijn die op de sloop ook al 15 jaar oud.
Je kan natuurlijk ook een stoel uit een meer recentere wagen nemen. Zolang de bevestigingspunten maar op dezelfde plaats zitten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182116444
Leeftijd maakt niet zoveel uit, als ‘ie maar niet zoveel km heeft gelopen. Dat type Berlingo/Partner is nog t/m 2009 geleverd en ook als personrnwagen. Dus best kans dat je een nette stoel kan vinden met niet al te veel km. Misschien is het ook simpel om een passagiersstoel om te bouwen naar bestuurdersstoel.

Op onderdelenlijn.nl en marktplaats zou ik even zoeken. Als je weleens in UK komt kun je daar ook kijken, dat is daar een passagiersstoel en waarschijnlijk dus minder gebruikt 😄
pi_182131065
Ik ben op dit moment in Denemarken als Nederlander dus heb wat minder mogelijkheden :D. Kan als tijdelijke oplossing bijrijder kussens verwisselen met bestuurdersstoel. Of op zoek naar een autosloop dan maar. En als dat niet lukt met bijvoorbeeld lendesteun tijdelijk verbeteren
pi_182131401
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:55 schreef Jan.reitsma het volgende:
Ik ben op dit moment in Denemarken als Nederlander dus heb wat minder mogelijkheden :D. Kan als tijdelijke oplossing bijrijder kussens verwisselen met bestuurdersstoel. Of op zoek naar een autosloop dan maar. En als dat niet lukt met bijvoorbeeld lendesteun tijdelijk verbeteren
2 stoelen eruit trekken en 'even' de zittingen vervangen is vrij snel gezegd, minder snel gedaan ;) wel even de minpool een kwartiertje vooraf los gooien. Stekkertje(s) van de airbag (if any) in de stoel losmaken levert vaak een foutmelding op die moet worden gereset bij de garage.

Je zou voor 'even snel' nu ook domweg een kussentje kunnen gebruiken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182135026
Maar daar zullen ze ook wel een soort marktplaats hebben? En weet niet hoe lang je daar blijft, maar je komt vast nog wel een keer in NL toch? Zover is het ook weer niet. Anders kussentje inderdaad!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')