abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 september 2018 @ 06:40:26 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182158299
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 05:59 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Wut?
Hij heeft gelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182158443
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 06:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk
zoals hij het schrijft is het alsof je een biefstuk platslaat, maar het is natuurlijk al dun gesneden voordat je er op gaat slaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2018 07:24:57 ]
pi_182158492
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:01 schreef Piva het volgende:
Grootste tegenvaller was toch wel de bedorven kip. :r

Ohja en in Courchevel op de piste waar we met 8 man in een restaurant wat te drinken bestelden. Waarna de ober kwam vragen of we ook wat te eten zouden bestellen en zo niet of we dan zo vriendelijk zouden zijn om weer op te donderen. _O-
We streken ooit met een groep van misschien wel 20 mensen van Fok neer op een terras. Consumptie verplicht. Geloof dat één of twee mensen, heus niet meer, geen zin in wat drinken hadden en die zeiden dat toen de serveerster de bestelling kwam opnemen. Mochten ze niet blijven zitten. De héle groep stond zonder overleg direct op om naar een naastgelegen terras te gaan :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 27 september 2018 @ 07:47:17 #204
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_182158552
Een platgeslagen broodje wagyu tonijn carpaccio. Ik leer hier elke dag.
pi_182158676
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 07:47 schreef RobinOok het volgende:
Een platgeslagen broodje wagyu tonijn carpaccio. Ik leer hier elke dag.
You’re funny! :D

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2018 08:10:53 ]
pi_182158750
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:01 schreef Piva het volgende:
Grootste tegenvaller was toch wel de bedorven kip. :r
O ja, die keer dat ik door bedorven kip een voedselvergiftiging kreeg was toch ook wel met stip mijn grootste tegenvaller in een restaurant :D
pi_182158804
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 08:22 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, die keer dat ik door bedorven kip een voedselvergiftiging kreeg was toch ook wel met stip mijn grootste tegenvaller in een restaurant :D
Herkenbaar, maar bij mij was dat in Vietnam en heb ik zelf niet goed opgelet waar ik ging zitten... Drie dagen lang elke 20 minuten liggen kotsen... Ik was kapot.


Maar had wel de echte Vietnam experience beleefd, dat dan weer wel.
pi_182160733
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:19 schreef stavromulabeta het volgende:
Één keer in een restaurant gegeten, waardoor ik de volgende dag gebeld werd dat ze een gang te weinig gerekend hadden en of ik het even wilde overmaken. Was mij die avond niet opgevallen en als het mij opvalt zeg ik er ook altijd iets van. Maar dat ze een dag later durven te bellen... Ondanks dat ik een fijne avond had met lekker eten, gaf me dat telefoontje toch een nare nasmaak.
Pfff, neem die 2 tientjes verlies en leef verder.
Een vriendin van mij is een keer naar Oma in Kopenhagen geweest en die had het andersom - ze belden de volgende dag dat er veel te veel fooi was bijgeteld door een onlogische stap in het systeem oud. En dat ze dat bedrag teruggestort kreeg.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_182160942
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 07:24 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

zoals hij het schrijft is het alsof je een biefstuk platslaat, maar het is natuurlijk al dun gesneden voordat je er op gaat slaan.
Volgens mij wordt het vaak flink gekoeld om het dun te kunnen snijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 27 september 2018 @ 12:24:10 #210
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_182161865
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:58 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Een vriendin van mij is een keer naar Oma in Kopenhagen geweest en die had het andersom - ze belden de volgende dag dat er veel te veel fooi was bijgeteld door een onlogische stap in het systeem oud. En dat ze dat bedrag teruggestort kreeg.
Fooi betalen aan je oma. :D
pi_182161905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het vaak flink gekoeld om het dun te kunnen snijden.
Ligt het aan mij of is de laatste jaren carpaccio tot een inferieur dertien-in-een-dozijn gerecht verworden dat veel te populair is geworden? Het gemiddelde restaurant heeft het op de kaart staan en het is zelden om over naar huis te schrijven.

Hetzelfde leek ook te gebeuren met steak tartare als voorgerecht. Als dat goed bereid wordt is het heerlijk, maar meestal krijg je een flauwe smaakloze bende. En met name die laatste variant leek steeds meer op te duiken op menukaarten.
pi_182161922
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:24 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Fooi betalen aan je oma. :D
Excuus, ik bedoelde uiteraard Noma :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 27 september 2018 @ 12:38:07 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182162026
Surimi voorgeschoteld krijgen alszijnde seafood _O- :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 27 september 2018 @ 13:04:33 #214
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_182162455
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:01 schreef itchycoo het volgende:
Ik vond niet echt een geschikt topic waar ik dit kwijt kon en ik dacht dat er vast nog veel meer mensen zijn met dergelijke ervaringen, dus wellicht wel grappig om dat met elkaar te delen!

Afgelopen week was ik met mijn vriendin op vakantie in Frankrijk. De hele week heerlijk gegeten en op de terugweg hebben we een stop gemaakt in Duinkerke. Daar stond in veel tenten een aantal regionale Vlaams/Franse specialiteiten op de kaart. Een daarvan was 'potjevleesch' zonder dat er in ons geval een nadere beschrijving bij stond. De naam deed ons vermoeden dat het iets van stoofvlees zou zijn en mijn vriendin is daar dol op, dus die heeft het enthousiast besteld, zonder verder te vragen wat het precies was. Bleek het uiteindelijk een koud gerecht te zijn van rund, kip en konijn waar ze een bak gelei overheen donderen. Het vlees zelf was erg smaakvol en op zichzelf ook lekker, maar omdat het geheel koud is en in combinatie met de gelei was het gewoon net alsof je een bak natvoer van de kat weg zat te werken en was het niet zo'n smakelijke beleving.

Achteraf kunnen we er verschrikkelijk om lachen, maar mijn vriendin gruwelt nu al bij het noemen van de naam van het gerecht. :')

Hebben jullie ooit (blindelings) iets besteld in een restaurant dat niet zo goed uitpakte? :+
Precies dezelfde fout gemaakt van de zomer met potjevleesch. Het ziet er ook zo onsmakelijk uit als je het voor je geserveerd krijgt. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_182162533
Ik was in een restaurant waar je niks kon kiezen - gewoon eten wat er wordt gekookt. Heerlijk zesgangendiner gehad, kaasplankje was net verorberd, en toen kwam 't toetje. Ik zag macarons (ik HOUD van macarons), hij zei macarons, hij zei ook chocolade, dus ik ging al helemaal :D en toen zei hij blauwe kaas. :'( Wel geprobeerd, want het was toch een macaron, maar het was echt niet normaal zo smerig. Nog steeds spijt van dat ik die niet gewoon heb laten liggen, want de rest van het diner was echt heerlijk, maar de rest van de avond proefde ik alleen die blauwe kaas nog, tot ik m'n tanden kon poetsen. ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_182162856
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:28 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of is de laatste jaren carpaccio tot een inferieur dertien-in-een-dozijn gerecht verworden dat veel te populair is geworden? Het gemiddelde restaurant heeft het op de kaart staan en het is zelden om over naar huis te schrijven.

Hetzelfde leek ook te gebeuren met steak tartare als voorgerecht. Als dat goed bereid wordt is het heerlijk, maar meestal krijg je een flauwe smaakloze bende. En met name die laatste variant leek steeds meer op te duiken op menukaarten.
Carpaccio; twee keer in een restaurant gegeten. De eerste keer was zaaaaalig, alsof engeltjes mijn tong plezierden. De tweede keer: :'(

Misschien mijn fout om hetzelfde te verwachten maar was toch een aardige tegenvaller. :P
pi_182163360
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:01 schreef Piva het volgende:

Ohja en in Courchevel op de piste waar we met 8 man in een restaurant wat te drinken bestelden. Waarna de ober kwam vragen of we ook wat te eten zouden bestellen en zo niet of we dan zo vriendelijk zouden zijn om weer op te donderen. _O-
dat lijkt mij niet meer dan normaal.
pi_182164940
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:25 schreef Skitze het volgende:

[..]

Carpaccio; twee keer in een restaurant gegeten. De eerste keer was zaaaaalig, alsof engeltjes mijn tong plezierden. De tweede keer: :'(

Misschien mijn fout om hetzelfde te verwachten maar was toch een aardige tegenvaller. :P
Carpaccio op zichzelf moet je ook niet te veel mee doen, als ze pesto er overheen gooien hoef ik het al niet meer.
pi_182165429
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:52 schreef fespo het volgende:

[..]

dat lijkt mij niet meer dan normaal.
inderdaad.
Restaurant =/= bar
Restaurant = eten
Zeker in zo’n toeristisch oord waar voor hem 8 andere groepen wél willen eten.
pi_182168721
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:28 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of is de laatste jaren carpaccio tot een inferieur dertien-in-een-dozijn gerecht verworden dat veel te populair is geworden? Het gemiddelde restaurant heeft het op de kaart staan en het is zelden om over naar huis te schrijven.

Hetzelfde leek ook te gebeuren met steak tartare als voorgerecht. Als dat goed bereid wordt is het heerlijk, maar meestal krijg je een flauwe smaakloze bende. En met name die laatste variant leek steeds meer op te duiken op menukaarten.
Het is al meer dan 10 jaar ernstig gedemocratiseerd. Je ziet het ook heel veel met pijnboompitten en rucola. Ik vind het allemaal prima maar als het vlees niet heel goed is dan heeft het allemaal niet zoveel zin. Ossenworst met pijnboompitten en ruccola en wat vlokken oude kaas is ook lekker. Ook met 'carpaccio's van...' is het niet zo dat iets heel lekker wordt als je het maar dun snijdt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 27 september 2018 @ 21:54:40 #221
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182173450
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:01 schreef Piva het volgende:
Grootste tegenvaller was toch wel de bedorven kip. :r

Ohja en in Courchevel op de piste waar we met 8 man in een restaurant wat te drinken bestelden. Waarna de ober kwam vragen of we ook wat te eten zouden bestellen en zo niet of we dan zo vriendelijk zouden zijn om weer op te donderen. _O-
Umm, volgens mij is jouw groep de teleurstelling, en niet het restaurant. Ga dan lekker naar een café. :|W
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 27 september 2018 @ 21:57:08 #222
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182173536
Ergernis als gastheer in een restaurant: mensen die denken dat dat de plek is om samen lekker even een drankje te drinken.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_182173633
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:57 schreef Klaploper het volgende:
Ergernis als gastheer in een restaurant: mensen die denken dat dat de plek is om samen lekker even een drankje te drinken.
Daar maakt een restaurant toch winst op?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 27 september 2018 @ 22:06:20 #224
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182173814
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:59 schreef Soury het volgende:

[..]

Daar maakt een restaurant toch winst op?
Zeker. En het ligt ook sterk aan welk soort restaurant je treft. Maar verwachten dat je gewoon even een biertje kan gaan drinken in een restaurant zonder te eten vind ik raar.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_182173832
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:54 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Umm, volgens mij is jouw groep de teleurstelling, en niet het restaurant. Ga dan lekker naar een café. :|W
Het was meer gewoon zo dat de meeste geen honger meer hadden na het zien van de prijzen. Daarom dachten we een drankje te doen en weer door te gaan, waarbij er een aantal nog wel twijfelden. Het was er overigens ook niet vol ofzo, dan kan ik het wel begrijpen ja als ze omzet mislopen. Maar goed de marges zullen nog wel te laag geweest zijn op alleen drinken dat het er echt niet vanaf kon. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')