abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182101174
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_182101388
Leuk Rena, tijgeren! *O* Heeft ze er ook lol in?
De kaakchirurg viel mij toen heel erg mee, hopelijk voor jou ook.

Mijn nacht was niet best maar dat went. Gisteravond waren we van huis, dan drinkt hij minder bij me, logischerwijs is dat ingehaald. :)

Exode wat naar van je vrouw. Hopelijk is heel snel duidelijk wat er mis is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182102149
Exode, wat naar voor je vrouw!

Ik las spuug bij Schanu en bij Sacre. Dat is rot. En een zieke Mijm bij LeSage. Al bij de huisarts geweest?

Verder las ik over proberen om van Banaan een tros Bananen te maken bij PKM O+ . Leuk!

Twee kindjes zijn heel tof, ik spreek uit ervaring. En nu er meer interactie tussen beide kindjes komt, ben ik helemaal een weekdier geworden.

Mars lacht ALTIJD als hij zijn broer ziet. Zo leuk is dat.
En Twix met zijn: “Stil maar Marsje, Twix is bij jou, je hoeffe niet te huilen. Wil je uit mijn borst drinken?” waarna zijn shirt omhoog gaat, is natuurlijk helemaal om een doos tissues bij te pakken. Man oh man, wat ben ik rijk. O+

Jagar, heb je samen kunnen dutten? Ik denk dat er bij jullie een keer iets doorbroken moet worden. Dit ga je niet volhouden joh. Ik vind het zo rot voor je en voel me bijna schuldig dat wij wéér zo’n goede slaper hebben.

Oké, ik voelde me wel een grote faalmoeder vannacht. Mars slaapt door. Al maanden. En vannacht werd hij huilend wakker. Dat gebeurt nooit. Hij ligt naast me in de cosleeper dus ik kon hem direct troosten.
Maar wat bleek: kind had het steenkoud. :@ Hij droeg een mouwloze romper, een pyjama, een zomerslaapzak en lag onder een dunne deken maar het was koud vannacht en wij slapen altijd met het raam open. Niet alleen zijn handjes waren koud, ook zijn nek en romp voelde koud aan. Arm ding. Dus gauw bij me genomen om op te warmen en in mijn armen viel hij weer in slaap. Vervolgens in zijn cosleeper gelegd en een dik deken erbij gepakt. Heb hem niet meer gehoord en moest hem vanochtend wakker maken.
Ik voelde me zo schuldig. Nu dus de dikkere slaapzakken uit de bewaarbak gehaald en die zitten nu in de wasmachine voor een opfrisrondje. Maar echt, mijn arme Marsje.
En nee, hij gaat er niet stuk van en zulks maar dat jongetje hoor je amper tot nooit dus die huilt alleen als er echt iets is.
pi_182102900
Ahw goss Malteser, gelukkig heb je hem snel weer op kunnen warmen :* Jip had ook wel koude armen vannacht, maar leek er verder wel okay onder.

En nog een banaan O+ of ga je voor wat meer diversiteit in de fruitschaal en wordt het een appel of een peer PKM? ;) Spannend hoor!
pi_182103409
PKM, wat leuk dat jullie denken over een 2e! Ik kan je uit ervaring vertellen dat het heel pittig is om er twee kort op elkaar te hebben, ik raakte weer zwanger toen Jewel nog maar 10 maanden was omdat we bij Jewel een langdurig medisch traject hebben doorlopend voordat ik zwanger raakte. We dachten dat het nu weer zo lang zou duren, maar de 2e IVF terugplaatsing was het nu al raak, oeps :') Pittig dus, maar absoluut te doen en ook zo mooi omdat de meiden waanzinnig veel aan elkaar gaan hebben later (althans, dat hoop ik dan maar). Ben nog dagelijks dankbaar voor die 2 meiden en benieuwd naar hoe het zal zijn als ze beiden wat ouder zijn en beide min of meer in dezelfde fases zullen belanden. Lijkt mij heel mooi O+

Rena, oei verstandskiezen laten trekken, dat lijkt mij geen pretje :o Ik hoop voor je dat het allemaal heel erg mee gaat vallen! En wat goed dat C is begonnen met tijgeren, de rest komt ook vanzelf wel als zij er aan toe is O+

Jeetje Exode wat heftig voor je vrouw (en daarmee dus ook voor jou)! Ik hoop dat er niets ernstig aan de hand is en dat ze haar kunnen helpen, lijkt me vreselijk om zoveel buikpijn te hebben en de onzekerheid wat het zou kunnen zijn maakt het er ook niet beter op natuurlijk :{

Malteser, arme Mars maar gelukkig is hij daarna lekker tevreden weer bij jou in slaap gevallen, dat heeft het vast helemaal goed gemaakt! Ik snap dat jij het gevoel hebt te falen, maar je kan nu eenmaal niet overal aan denken. Hij zal het je vast niet aanrekenen ;) :*

Vrouwlief belde mij vanmorgen dat ze tijdens de laatste wendag van Jewel op de crèche een uur weg mocht en dat ze ook Vlokje heeft mogen achterlaten op de babygroep tijdens dat uur. Het is helemaal goed gegaan, ze heeft een flesje gehad, weinig gespuugd en heerlijk in een hangende wieg geslapen O+ Zoveel vertrouwen in deze crèche, beste keuze ooit om over te stappen O+
pi_182104240
Ah die Mars! Gelukkig bij jou weer snel warm, mama warmte is altijd het beste!
Bij J op de slaapkamer was het vannacht 15 graden :{ Bij B iets warmer namelijk 16 graden en die werd wakker omdat ie het te warm had in zijn pj, gek ding.

Nou mijn vrouw moet het kweekje eerst afwachten. Ze heeft wel aangedrongen op verder onderzoek bij de gynaecoloog want die deed blijkbaar nogal laconiek. Zo van: het komt niet door de zwangerschap en bevalling. Knap zo van afstand. Kortom als er uit het kweekje niets komt, krijgt ze een echo in het ziekenhuis.

En ik kreeg net een foto van J die ik vanaf nu omdoop tot Juul (die is nog uniek hier toch?) in het ledikant. We testen overdag deze week of ze dat ook goed vindt. Ze is in diepe slaap...het wiegje staat namelijk enorm in de weg in haar minikamer.
pi_182104330
Ahhh een koude Mars. Ik vind het ook zo lastig nu. Het kan bij ons boven zo koud worden. Op G's kamertje was het vanochtend 18 graden, prima dus, maar ik gok dat het vannacht wel kouder wordt. Ik heb nog helemaal geen dikkere pyjama's en die kan ik ook nergens vinden tot nu toe.

Wel genoeg dikkere en half dikkere slaapzakken gelukkig.
pi_182104671
Ahw wat fijn dat Juul in diepe slaap is in haar ledikantje, Exode! En die naam heb ik niet voorbij zien komen, gebruik ik thuis soms als koosnaampje voor mijn dochter dus voor mij een enorm O+ gehalte (de namen van onze dochters lijken heel erg op elkaar ;))

Donna, ik zat ook al te zoeken naar dikkere pyjama's maar vooralsnog ook zonder succes idd! De Hema verkocht ze vorig jaar wel (die waren volgens mij van fleece) dus hopelijk komen ze dit jaar ook weer in het assortiment. En anders een lekker dikke fleece slaapzak, maar ook die heb ik nu nog niet terug kunnen vinden bij de Hema.
pi_182104900
Shanu O+ B noemt zijn zusje standaard Juul. Gisteren heeft ie haar het verschil uitgelegd tussen Spiderman, Batman en Superman. Juul is door hem gebombadeerd tot Ironman en soms The Joker. Juul vond het verhaal reuze interessant, vooral toen B alles uitbeeldde, grote ogen. En dan steeds 'Juul kijk je wel?!'
Hij gaat het moeilijk krijgen als Juul kan praten en kan zeggen 'ga weg joh met je verhalen' :D

Ik ben ook op zoek naar pj's voor Juul. Vooralsnog maar gewoon een sweatpants en longsleeve hier.
pi_182104901
Yay, op weg naar een miniatuurBanaantje! O+
Hier ook nog geen cyclus, PKM, maar we zullen zien wie wie het eerst kan feliciteren met de tweede op komst! O+ :*

Nouk, heel veel sterkte!

En Jagar ook, met zulke baggernachten.. *knuffel* Kun je oudste niet trainen dat -ie O.'tje 's nachts troost? ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182104980
Hier inmiddels ook aan de pyjama's wegens koud 's nachts. Nog altijd geen slaapzakken: dekentje en laken in het ledikant. Slaapt Günther soms toch wel helemaal twee uur per vierentwintig uur in :+ :')
Tussenin ging vannacht zowaar best kalmpjes: alleen wakker tussen drie en half vier 's nachts en toen pas om zeven uur weer. Zo'n relaxte nacht hebben we in geen weken gehad!

Morgen helemaal met 'm naar Amsterdam met de trein. Er is een internationale pretparkbeurs in de RAI waar ik langs ga. Günther mag mijn perskaart wel om z'n nek :) Benieuwd hoe -ie de hysterische beursvloer vindt! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182105000
B en Juul samen, te lief O+

En ik kreeg net een foto via Bitcare van Vlokje op de crèche vanmorgen O+ . Vooruitlopend op BFD, aangezien ze morgen naar mijn schoonouders gaat en daar een nachtje logeert:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182105028
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:54 schreef Schanu het volgende:
B en Juul samen, te lief O+

En ik kreeg net een foto via Bitcare van Vlokje op de crèche vanmorgen O+ . Vooruitlopend op BFD, aangezien ze morgen naar mijn schoonouders gaat en daar een nachtje logeert:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och! O+ O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182105039
Nog even een hartelijk welkom aan alle nieuwe aanwas hier! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_182105111
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:37 schreef Schanu het volgende:

Donna, ik zat ook al te zoeken naar dikkere pyjama's maar vooralsnog ook zonder succes idd! De Hema verkocht ze vorig jaar wel (die waren volgens mij van fleece) dus hopelijk komen ze dit jaar ook weer in het assortiment. En anders een lekker dikke fleece slaapzak, maar ook die heb ik nu nog niet terug kunnen vinden bij de Hema.
Ik heb een fleecepyjama van de H&M gevonden! Die had ik afgelopen week aangedaan toen het een beetje te warm was en ze zweette zich gelijk kapot :@ oeps. Maar snel omgeruild voor een katoenen variant toen. Nu zijn de temperaturen wel weer beter voor fleece.
pi_182105131
Ik lees allemaal namen die ik niet ken, zijn we van de letters afgestapt?
pi_182105178
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:54 schreef Schanu het volgende:
B en Juul samen, te lief O+

En ik kreeg net een foto via Bitcare van Vlokje op de crèche vanmorgen O+ . Vooruitlopend op BFD, aangezien ze morgen naar mijn schoonouders gaat en daar een nachtje logeert:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
pi_182105302
Je loopt hopeloos achter Vita ;) Lemijn heeft een ware revolutie ontketend en nu hebben bijna alle baby's een forumnaam *)
pi_182105310
Zo lief Schanu O+
pi_182105438
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:08 schreef Aure het volgende:
Je loopt hopeloos achter Vita ;) Lemijn heeft een ware revolutie ontketend en nu hebben bijna alle baby's een forumnaam *)
Ah :D In dat geval doe ik mee en wordt die van M. Catootje, afgekort Cato. Dat was haar werknaam tijdens de zwangerschap :P Tenzij die al bezet is natuurlijk.
pi_182106042
Kunnen we geen namen overzicht maken? Ik ben het ook kwijt.....
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 16:38:17 #22
382129 crew  Donna
pi_182106043
Ohjee. Een forumnaam.
pi_182106107
Wiki aangepast! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182107729
Even zonder bijlees, voor wie zoekende is: Lidl heeft nu Tiny Love’s :D
pi_182108161
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:38 schreef exode het volgende:
Kunnen we geen namen overzicht maken? Ik ben het ook kwijt.....
Check de Wiki in de openingspost, ik heb 'm ook aangepast!
pi_182108508
Ik wil wel veranderen maar ik kom er niet aangemeld }:| Als iemand me kan zeggen hoe dat moet of M. in Casper wil veranderen? *)

Ik lees straks bij!
pi_182108928
Als het goed is staat M nu ook als Casper in de wiki.
S haar fok-naam is Sofie geworden. Eens zien of ik er zelf aan kan wennen ;)

Morgen naar het cb. Sofie krijgt haar eerste vaccinatie. Ben benieuwd wie het erger vind; Sofie of papa :P
Ik blijk zelf niet zo snel over te lopen van medelijden.

Malteser, ook wij zijn aan het zoeken wat Sofie nou aan moet ‘s nachts. Ze moet zonder deken slapen maar alleen een pyjama en slaapzak voelt zo karig. Gelukkig kon Mars bij jou snel weer opwarmen.
  maandag 24 september 2018 @ 20:04:42 #28
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182110791
Wiki kun je aanpassen zonder in te loggen!

Dank allemaal voor de sterkte-wensen. :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 24 september 2018 @ 20:08:56 #29
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182110914
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:49 schreef Jentin het volgende:
Even zonder bijlees, voor wie zoekende is: Lidl heeft nu Tiny Love’s :D
Ooh en ook nog eens die handige take-along die ik op t oog had 🙈🙈
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182110996
Z. heeft nu een dikke winterslaapzak met mouwen aan en rompertje eronder. Leek mij voldoende voor nu. :)
pi_182111629
Ik twijfel ook telkens. Kees ligt nu in een lange mouwen romper, broekje en sokken en dikke HEMA fleece slaapzak, zonder de mouwen. Het is nu 19 graden bij hem. Hoop dat het warm genoeg is voor z'n armpjes :7
pi_182112151
Even een teken van leven vanaf hier.

Spookje heeft haar naam redelijk waar geprobeerd te maken dit weekend. Denk dat ze meelas met Jägar, slapen was maximaal 30-45 minuten. Zijn het e.e.a. aan het proberen met de puckababy weer, een andere inbakerdoek.

Qua temperatuur doen we hier eigenlijk niet echt iets geloof ik.. De kamer is nu ~ 19 graden, ze ligt dan in haar gewone kleren in bed. Of onder een laken+deken, of in de puckababy. Daarin had ze vanochtend nog warmtebultjes, dus denk dat de temperatuur wel goed zit.

Over het manipuleren: ik weet natuurlijk ook wel dat ze dat nu nog niet doen, maar vond het gewoon wel machtig mooi dat ze dan direct zo tevreden/vrolijk is als ze ons ziet. :9

@Nouk:
Sterkte. :*

Verder nog geen kans gehad tot verder reageren/bijlezen, nu eerst weer een fles maken. *;
  maandag 24 september 2018 @ 20:57:18 #33
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182112259
Even *O* voor mezelf. Ik ben alleen thuis en heb beide kids op bed liggen. Weet niet wat ik met die vrije tijd moet ineens :o
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182112652
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2018 20:57 schreef Nouk84 het volgende:
Even *O* voor mezelf. Ik ben alleen thuis en heb beide kids op bed liggen. Weet niet wat ik met die vrije tijd moet ineens :o
Boks! Of ja, ik sta te strijken...

En goed bezig ^O^ .
pi_182112828
Heerlijk, Nouk O+ Ontspannen, en schnell :+! En sterkte met je schoonvader, wat een vreselijk bericht om te krijgen.

Phi ligt in romper-longsleeve-broekje in een wat dikkere slaapzak zonder mouwen. Mijn zoon (Caesar lijkt me een mooie nick :P) slaapt ook beter als ie wat warmer gekleed is, vooralsnog lijkt Phi het er ook wel goed op te doen.

Jagär :* Elke keer als ik zie dat jij hebt gepost hoop ik zó dat je post dat jullie een keer een topnacht hebben gehad, of beter nog, meerdere topnachten. Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het is zo en het lijkt me heel moeilijk dat het ook het plezier in je baby een beetje verziekt. Heeft T. ook last van het gespook van O. of slaapt die overal wel doorheen? Veel sterkte in elk geval, ik hoop zo dat het gauw beter wordt voor jullie!

Exode, B en Juul samen klinken echt heerlijk. Leuk he, zo’n trotse grote broer? Phi kan hier zo zalig in volledige aanbidding naar haar broer kijken en hem dan zo’n superbrede kwijllach geven. Vanmiddag lagen ze samen te schateren op de bank. Ik smolt O+

Schanu, wat een plaatje!
pi_182113089
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:35 schreef elliebell het volgende:
Ik twijfel ook telkens. Kees ligt nu in een lange mouwen romper, broekje en sokken en dikke HEMA fleece slaapzak, zonder de mouwen. Het is nu 19 graden bij hem. Hoop dat het warm genoeg is voor z'n armpjes :7
Ivm de mouwen (ook Hema!) leek mij die broek en sokken weer teveel. De beentjes zijn goed verwarmd denk ik. Anders moet ze hartje winter nog dikker. :P
We zien wel. :s)
pi_182113109
Dat klinkt ook pittig NJ, hopelijk gaat de puckababy helpen voor jullie.

Aaaah jentin, samen schateren!!

Ik negeerr het lidl bericht he, een week geleden de volle mep betaald...

Aaaaah shanu wat een mooie foto!

J had een topdag maar ligt nu weer in mijn armen te slapen. Zodra het avond wordt is het bed lava. We kijken nu samen Netflix, nou ja samen, haar ogen zijn uiteraard dicht.
pi_182114001
Die kou is even omschakelen. Ik heb het ventilatierooster in de babykamer alweer dicht gestopt want de schuif is stuk en de koude wind stond er vol op, Brr.

L (ik blijf gewoon bij de letter afkorting :6 ) ligt nu in een lange mouwen romper. niet zo'n dikke slaapzak met mouwen en 2 dunne dekentjes. gelukkig blijft hij de laatste tijd weer goed onder de dekens liggen maar ben nog wel op zoek naar een winterslaapzak. Dacht dat ze bij de hema wel fatsoenlijke winterslaapzakken zouden hebben maar daar durven ze 40euro voor te vragen :o
pi_182114564
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:02 schreef Elleska het volgende:
Die kou is even omschakelen. Ik heb het ventilatierooster in de babykamer alweer dicht gestopt want de schuif is stuk en de koude wind stond er vol op, Brr.

L (ik blijf gewoon bij de letter afkorting :6 ) ligt nu in een lange mouwen romper. niet zo'n dikke slaapzak met mouwen en 2 dunne dekentjes. gelukkig blijft hij de laatste tijd weer goed onder de dekens liggen maar ben nog wel op zoek naar een winterslaapzak. Dacht dat ze bij de hema wel fatsoenlijke winterslaapzakken zouden hebben maar daar durven ze 40euro voor te vragen :o
Huh 40 euro voor een Hema slaapzak :o daar heeft flinke inflatie plaatsgevonden dan in 3 jaar :')

O. slaapt in zo'n dikke winterslaapzak van de Hema, die zijn lekker stug bij de schouders dus kan hij zichzelf niet in zn gezicht slaan 👍. Ik deed er tot eergisteren alleen een romper onder, maar nu ook een katoenen pakje want hij slaapt op onze slaapkamer waar altijd het raam open staat.

Hij heeft vandaag anti-reflux medicatie gekregen bij de kinderarts, hopelijk werkt het 🤞.

Jagar en NJ, heftig hoor. Hoop dat het ook bij jullie snel beter zal gaan.

Schanu wat een lieve foto O+ (en wat ben jij altijd goed op de hoogte van iedereen :o)

O is klaar met drinken dus ik ga weer even proberen een uur :') slaap te pakken. Lees later wat beter bij want volgens mij mis ik een hoop! (niet mijn sterkste punt, na kind 1)
pi_182115322
Dankjewel Takkie voor het aanpassen van de wiki! 100 karmapunten voor jou :Y

Welkom nieuwe aanwas! Leuk al die newborns O+ Ik had er vorige week nog 1 vast, toen heb ik besloten dat mijn baby gewoon geen baby meer is :{w

Schanu jouw baby O+ En jouw posts _O_

Oh Jagar ik hoop zo op een goede nacht voor jou!

Mini fijn van de goede nacht, hopelijk zet het door :)

Pkm voor een tweede! Ik hoop dat je cyclus snel terug komt :) Ik wil aan de ene kant ook wel heel graag al een tweede maar aan de andere kant wil ik dat Casper iets ouder is..

Wij hebben een vrij koud huis dus Casper ligt in de herfstzak van puckababy met een katoenen pyjama.

Vervelend van je vrouw exode, hopelijk is snel duidelijk wat de oorzaak is!
pi_182115629
Ik drop vast een BFD want ik weet niet of ik er morgen aan toe kom.

Casper op schoot bij een 91 jarige vrouw. Zij bleef maar herhalen hoe leuk ze het vond en hij had het ook naar z’n zin. Baby’s en bejaarden O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 24-09-2018 23:46:45 ]
pi_182119065
Casper O+ Kleine charmeur heb je!

Ik deed een bijlees terwijl Mijm letterlijk dwars over me heen ligt, dus ben het een beetje vergeten.

De kruiptunnel gaat het sowieso worden ^O^ Dat verhaal met rupsje nooitgenoeg _O-
Voor 5 december heb ik nu het plan om voor de jongens samen zelf een tafeltent te gaan maken :) lijkt me garantie voor heel veel speelplezier en nog jaren uit te breiden met accessoires (matrassen, kussens, tuintje, enz).

Ik haal Mijm alweer bijna uit de wiki, dus ik pas hem niet meer aan ;)

Nog een hele dikke knuffel voor Jagar, want ik kan me niet indenken hoe vermoeid jij moet zijn nu :*

PKM, zo spannend! Wat Schanu zegt, 2 kleintjes is echt heel pittig. Maar nu, met Mijm die alweer wat ‘zelfstandiger’ wordt is het echt zo genieten vaak. Jijjij kruipt het liefst de hele dag achter Mijmpie aan, ze rollen samen over de vloer, zij bezorgd om elkaar, kortom: echte broertjes al O+

Exode, veel beterschap voor je vrouw! Rot als je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden.

Nouk _O_ nog iets gedaan met je avond? Of gewoon gaan zitten en genieten van de stilte?

Ik ga vandaag even zoeken naar een geschikte BFD hier :)

Gisteravond vast een beetje mijn verjaardag gevierd (want vandaag officieel 30 :X ) met de jongens. Ik kreeg een zelfgebakken cake en een dagje naar de Efteling met z’n 4tjes O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182119324
Gefeliciteerd Lesage! *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_182119539
Gefeliciteerd lesage!

Mijn bfd kan onze nacht week vertellen. Check die wallen:
pi_182119582
Gefeliciteerd LeSage! *O*

Ach Jagar :* Je hebt wel een mooi ventje gebakken O+

Mijnes is geboren met een tuinslang ipv piemel :') Rob Geus hoeft niet te komen met z’n uv-lamp _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182119706
stomme vraag misschien maar hoe checken jullie of je baby het warm genoeg heeft?
mij was geleerd in het nekje voelen maar mijn ijskoude handen (syndroom van raynaud) zijn weer terug dus alles voelt warm.

quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 22:24 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Huh 40 euro voor een Hema slaapzak :o daar heeft flinke inflatie plaatsgevonden dan in 3 jaar :')
dat dacht ik ook ja, hoop dat het een fout is.
slaapzak

hopelijk slaat de medicatie voor O. snel aan. hoelang duurt het ongeveer voordat de medicatie werkt?

Fleur, baby's en bejaarden zijn bijna altijd een succes heb ik gemerkt. mijn oma loopt ineens zonder rollator als ze L ziet O+
en bah, is het afwasbare verf?

Lesage gefeliciteerd !
Jagärtrut :* ondanks de wallen kan hij nog wel lachen.
pi_182119756
BFD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 09:09:17 #48
382129 crew  Donna
pi_182119775
Ik heb 2 weken geleden een HEMA winter slaapzak gehaald voor ¤25 en dat vond ik al prijzig. :D

Deze is het; https://www.hema.nl/baby/(...)rijs-1000008642.html
  dinsdag 25 september 2018 @ 09:09:37 #49
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182119778
Hier is het echt wel koud.
Romper lange mouw, pyjamabroekje, sokjes, puckababy mini + wiegdeken.
Wij moeten vanaf eind oktober ook echt naar iets met een teddy voering oid.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:47 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Gefeliciteerd LeSage! *O*

Mijnes is geboren met een tuinslang ipv piemel :') Rob Geus hoeft niet te komen met z’n uv-lamp _O-

OMG _O-
pi_182119784
Gefeliciteerd LeSage! Ben je al goed verwend?

Fleur, hij richtte in ieder geval niet op jou :D

Ach Jagär, die wallen! En dan wel zo'n glimlach op z'n koppie.

Elleska, ik vind het wel lastig om nu te bepalen wat warm genoeg, maar ook weer niet te warm is in bed. M Amber ligt nu in een slaapzak met een dekentje eroverheen, en zolang ze niet piept lijkt me dat oké :D. Kun je je partner eens 's nachts laten voelen of ze niet te warm of te koud is?

Exode, wat naar voor je vrouw zeg! Hoop dat ze snel duidelijkheid heeft, sterkte!

Nouk, wat heerlijk! Wat heb je gedaan met je vrije avond?

En ik ben waarschijnlijk de helft vergeten, sorry daarvoor :')
Aan de nachtrust heeft het niet gelegen want die was vannacht redelijk! De afgelopen weken was slapen echt drama, Amber werd elk uur wakker. Vannacht hebben we een andere aanpak geprobeerd. Ze heeft om 22.00 en om 04.00 gedronken, maar daartussen lekker in bed gelegen. Ze werd wel een paar keer wakker maar haar troosten in bedje en haar speentje terugdoen bleek al voldoende om haar weer in slaap te krijgen. Hadden we misschien eerder moeten proberen, ik pak haar eigenlijk automatisch op als ze huilt :')

En wij vieren ook feest, want grote broer is vandaag jarig *O*
pi_182119853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:01 schreef Elleska het volgende:
stomme vraag misschien maar hoe checken jullie of je baby het warm genoeg heeft?
mij was geleerd in het nekje voelen maar mijn ijskoude handen (syndroom van raynaud) zijn weer terug dus alles voelt warm.

[..]

dat dacht ik ook ja, hoop dat het een fout is.
slaapzak

hopelijk slaat de medicatie voor O. snel aan. hoelang duurt het ongeveer voordat de medicatie werkt?

Fleur, baby's en bejaarden zijn bijna altijd een succes heb ik gemerkt. mijn oma loopt ineens zonder rollator als ze L ziet O+
en bah, is het afwasbare verf?

Lesage gefeliciteerd !
Jagärtrut :* ondanks de wallen kan hij nog wel lachen.
Als ik twijfel of mijn kind warm (koortsig) aanvoelt omdat ik bijv zelf koude of erg warme handen heb, dan gebruik ik altijd mijn mond :+ met je lippen kun je goed voelen of iets warm aanvoelt. Tenminste ik vind dat zelf altijd wel betrouwbaar aanvoelen.

De medicatie voor O zou snel aan kunnen slaan, maar ligt er een beetje aan of hij beschadigingen in zijn slokdarm heeft. Dan merken we pas effect als die genezen zijn. Hij was vannacht weer om 1-2-3-4-5-6 uur wakker, net alsof hij een stopwatch heeft :') dus vannacht in elk geval nog geen effect gemerkt. We gaan morgen ook naar een osteopaat waar we in onze omgeving veel goede verhalen over hebben gehoord.

Exode gaat het inmiddels al beter met je vrouw?

LBF wat een leuke foto O+
pi_182119897
OT, gefeliciteerd! Hoe oud is grote broer geworden?
Belle, OMG! Uhm....is het afneembare verf/behang? :D

Met mijn vrouw gaat het redelijk, vandaag krijgt ze de uitslag van de kweek. Ze heeft eigenlijk continu buikpijn maar het is te behappen.

J had na wat doorlslaapnachten weer een nachtvoeding om 03:30, ze heeft overdag ook minder gedronken dus vannacht werd haar Puckababy (mini, want de piep past echt niet meer) opgegeten. Ze had enorme honger terwijl ze om 23:30 nog een fles op had.
Donderdag weer prikjes, ik zie er weer tegenop....pfffff.

En onze bijdrage vandaag, J bewondert haar behang :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182120176
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:01 schreef Elleska het volgende:
stomme vraag misschien maar hoe checken jullie of je baby het warm genoeg heeft?
mij was geleerd in het nekje voelen maar mijn ijskoude handen (syndroom van raynaud) zijn weer terug dus alles voelt warm.

[..]

dat dacht ik ook ja, hoop dat het een fout is.
slaapzak

hopelijk slaat de medicatie voor O. snel aan. hoelang duurt het ongeveer voordat de medicatie werkt?

Fleur, baby's en bejaarden zijn bijna altijd een succes heb ik gemerkt. mijn oma loopt ineens zonder rollator als ze L ziet O+
en bah, is het afwasbare verf?

Lesage gefeliciteerd !
Jagärtrut :* ondanks de wallen kan hij nog wel lachen.
Deze slaapzak is dubbel toch? Zomer en winter zo te zien. Extra laag die je eraf kan halen.
Daarom de prijs. :)
pi_182120186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:25 schreef exode het volgende:
OT, gefeliciteerd! Hoe oud is grote broer geworden?
Belle, OMG! Uhm....is het afneembare verf/behang? :D

Met mijn vrouw gaat het redelijk, vandaag krijgt ze de uitslag van de kweek. Ze heeft eigenlijk continu buikpijn maar het is te behappen.

J had na wat doorlslaapnachten weer een nachtvoeding om 03:30, ze heeft overdag ook minder gedronken dus vannacht werd haar Puckababy (mini, want de piep past echt niet meer) opgegeten. Ze had enorme honger terwijl ze om 23:30 nog een fles op had.
Donderdag weer prikjes, ik zie er weer tegenop....pfffff.

En onze bijdrage vandaag, J bewondert haar behang :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh wat lijkt ze al groot :o knappe meid hoor!

Waar testen ze op / denken ze aan bij je vrouw? Blaasontsteking was uitgesloten of niet?

Ik vergat dat het fotodag was, hierbij nog een Ollie O+



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182120314
Dank, Exode! Hij is alweer 3 :) Hoop dat de uitslag van de kweek vandaag snel komt, beterschap voor je vrouw!
En terecht dat bewonderen van het behang, het is ook een heel leuk printje!

Spees, helemaal over jou heen gelezen, hoop dat er geen beschadigingen zijn! Succes bij de osteopaat vandaag, hoop dat het gaat helpen!
pi_182120533
Vita, bedankt voor de tip, dan ga ik eens bij H&M kijken!

Takkie, succes vandaag bij het CB! Hopelijk vallen de prikjes mee voor papa en Sofie zelf :)

Nouk, *O* voor de vrije tijd! Heb je wat leuks voor jezelf gedaan? Of net als Malteser aan het strijken geslagen :') (tss wat een gemiste kans op lekker voor-jezelf-tijd :p )

Spees, ik hou 2 tabs open waardoor ik alle posts na kan lopen terwijl ik reageer, haha, anders zou ik 90% vergeten :X Maar oef, wat een nacht heb jij gehad zeg. Ik hoop dat de medicatie Ollie snel gaat helpen zodat jullie beide weer wat tot rust kunnen komen! Succes bij de osteopaat, hopelijk helpt dat ook wat! En wat een knapperdje O+

Fleur, jouw Casper O+ En zo leuk om te zien hoe goed bejaarden en kleine kinderen op elkaar reageren. Onze nieuwe crèche is gevestigd naast het bejaardentehuis en eenmaal per week gaan de kindjes daar op bezoek. Heel mooi dat ze die samenwerking hebben opgezocht O+ Enige nadeel is dat het terras van het bejaardentehuis grenst aan de speelplaats van de crèche en mijn dreumes dan dus steeds bij het hek "opa!" en "oma!" gaat staan roepen, want alle oude mensen heten opa en oma in haar ogen :')

LeSage, wat prachtig om te lezen hoe leuk jouw kindjes samen omgaan. Ik smelt als ik mij bedenk dat dat hier straks ook zo zal zijn als Vlokje wat ouder is O+ En gefeliciteerd met je verjaardag (en de enorme 30 mijlpaal :p)! *O* Wat een toffe cadeaus heb je gehad O+

Jagar, ik denk dat jouw wallen er zo ongeveer net zo uit zien, heb met je te doen ;( :*

Fleur. sorry ik moest hardop lachen _O- Voor jou helaas wat minder grappig :X

Elleska, leuke foto en wat een gaaf 'speelkleed'!

OT, gefeliciteerd met je zoon! Hopelijk hebben jullie een heerlijke dag samen. En wat fijn dat het helpt om Amber in haar bedje te troosten en dat ze daarna verder slaapt.

Exode, spannend vandaag de uitslag. Hopelijk iets waar jullie meteen wat mee kunnen zodat er wat aan de klachten van je vrouw gedaan kunnen worden. Mooie Juul O+
pi_182120778
Eej herkenbaar boxkleed Spees! En er ligt een leukerd op!
Ze is sowieso groot, maar deze houding duurt max 30 seconden hoor. Deze foto vind ik echt hilarisch, net na het drinken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze testen nu op nierbekkenonsteking etc, maar de kans is klein want ze heeft geen koorts. Oh wacht, ze belde net, urine is schoon dus nu afspraak maken in ziekenhuis.
pi_182121813
Onderwegse BFD!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_182121957
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:49 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Huh wat lijkt ze al groot :o knappe meid hoor!

Waar testen ze op / denken ze aan bij je vrouw? Blaasontsteking was uitgesloten of niet?

Ik vergat dat het fotodag was, hierbij nog een Ollie O+

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of je het al weet, maar Ollie heeft een meisjespak aan :{w
O+
pi_182122073
Ik moet even wennen aan het tempo & hoeveelheid info over al jullie babies, in combi met een eigenste baby.
Eigenlijk ook gewoon +1 op de posts van Schanu. Ik lees nog niet lang mee, maar zie elke keer monsterposts van jou voorbij komen waarbij je op iedereen reageert _O_

O+ O+ voor alle schattige baby foto’s!

LeSage gefeliciteerd met je 30e *O* En leuk cadeau. Quality time met elkaar O+

Fleur, ik zag eerst je foto en daarna pas de uitleg. Ik dacht echt “WTF” :D

OT gefeliciteerd met de 3e verjaardag van je zoon *O*

Elleska, Raynaud boks. Hier gelukkig nog geen last gehad ervan, maar vond het wel echt koud vanacht toen ik borstvoeding moest geven, dus weet nog niet hoe ik dat moet doen als het echt koud is! Is met je pols voelen een idee?

Spees, toch knap zo’n wekkerbaby stipt elk uur :+ Nee zonder dollen, echt niet fijn. Hopelijk slaat de medicatie snel aan en kan de osteopaat ook nog wat betekenen voor jullie vandaag. Succes!

Jagar, wat heftig dat jouw baby ook maar zulke korte slaapjes doet heel de dag. Hij rockt de wallen wel hoor, inclusief glimlach.

Exode wat vervelend voor je vrouw, benieuwd wat het dan wel is. Gelukkig is het te behappen tot nu toe. Wanneer kan ze in het ziekenhuis terecht?

Ok, Spook is bezet. Draakje al voorbij gekomen?
Hij heeft vanacht in ieder geval redelijk geslapen, omdat hij voor 2en al anderhalf uur sliep, dus dat scheelt heel veel.
Morgen heb ik een afspraak bij de VK. Ik wil het litteken van mn knip even laten controleren en vraag haar dan ook gelijk naar de hoofdpijn en wat ik er aan kan doen. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb een verleden met veel hoofdpijn en ook migraine, maar de laatste 10 jaar eigenlijk nauwelijks meer. Misschien nog 1 a 2 keer per jaar migraine en die verlopen heel anders als de hoofdpijn buien nu. Vandaag in ieder geval alweer gestart met hoofdpijn }:| Ik ga maar gewoon veel eten, want dan voel ik mij wel okay. En heb toch mega veel honger.
Gelukkig hadden we verder niks gepland staan vandaag, dus lekker veel rust voor mn hoofd :)
pi_182122111
Jeeeeej met slaperige baby @ in weiland stilstaande kapotte Intercity Direct, wachtend op vervangende bussen. :') #feest
Let me see you stripped down to the bone
pi_182122150
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:00 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het al weet, maar Ollie heeft een meisjespak aan :{w
O+
:D _O-

O nee minilot! Hoop dat jullie snel op de plek van bestemming zijn. Wel gelijk een mooi avontuur ;)
pi_182122178
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:00 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het al weet, maar Ollie heeft een meisjespak aan :{w
O+
Ik heb inmiddels ook zoveel kinderen, ik kan die geslachten toch niet uit elkaar houden :{w
pi_182122187
Neeee joh Mini wat rot!
Maar ik zal wel mooie oogjes in de draagzak O+

Spees, ik vind het heel goed dat jij genderneutraal kleedt ;) Ik had het dus niet gezien, waar zie je het aan?
Wij doen Juul gewoon altijd roze aan _O-
pi_182122344
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:13 schreef exode het volgende:
Neeee joh Mini wat rot!
Maar ik zal wel mooie oogjes in de draagzak O+

Spees, ik vind het heel goed dat jij genderneutraal kleedt ;) Ik had het dus niet gezien, waar zie je het aan?
Wij doen Juul gewoon altijd roze aan _O-
Ik zag het zelf dus ook niet :+

O draagt wel rompers met roze strikjes, prinsessenkronen, kettingen, armbanden, daar wordt zn zus zo gelukkig van ;) O+
pi_182122429
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:13 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels ook zoveel kinderen, ik kan die geslachten toch niet uit elkaar houden :{w
Kijk, het is dus een derde kind probleem!
Ik noem Li standaard hij en trek hem deze fout las ik dus echt pas bij het teruglezen van het bericht standaard blauw aan ;)

O+ voor de foto’s O+

Hier weinig te melden! Ze slaapt (veel), eet (veel) en poept (veel) en heeft gisteren een sticker verdiend op het cb :D .
pi_182122982
Even stiekeme bijlees vanaf mijn werk :7

PKM, ze vindt het heel leuk om mobieler te worden volgens mij, ze is heel zoet als ze lekker op de grond mag spelen. Blij om te horen dat het bij jou meeviel bij de kaakchirurg, hoor het nu van meer mensen dus dat geeft hoop. Hoewel ik dat ook van de bevalling hoopte :+

Exode beterschap voor je vrouw! En wat een leuke foto van J die haar muur bestudeert :D

Malteser wat klinkt dat lief hoe de broertjes met elkaar omgaan O+ En wat sneu van koude Mars, maar zoiets kan de beste overkomen hoor, gelukkig geven babies het zelf aan als ze iets niet fijn vinden he ;) :*

Schanu wat fijn dat het wennen van Jewel en Vlokje goed ging! Wat een lieve foto van Vlokje O+ Moet wel even wennen aan de werknamen haha :) Ik heb trouwens bij de Hema hier al fleece pyjamaatjes gezien!

Minilot gestrand met trein en baby :o Hopelijk ben je gauw op de plaats van bestemming! Die foto dat hij bij jou in bed ligt is erg lief *; Hij heeft zo’n mooie zachte blik!

Takkie, hopelijk zijn de eerste vaccinaties goed gegaan! Ik vond het zelf ook vreselijk de eerste keer, zat bijna mee te huilen en dat had ik niet van mezelf verwacht hoor :+

Wij hebben nu voor de nachten nog een zomerslaapzak met mouwtjes en C in haar gewone kleertjes er in, ze is ‘s ochtends gewoon lekker warm (op haar handjes na, dat zijn net ijsklompjes maar ik ga haar toch geen wantjes aandoen in bed of doen jullie dat wel?). Als het wat kouder word heb ik zo’n dikke gevoerde slaapzak van de Hema. Die kostte 25 euro, dus ik ben heel benieuwd wat voor een dat er is die 40 is? Wil ook nog een reserve kopen straks. Onder een deken gaat niet werken met onze kleine worstelkoningin, ze wiebelt het hele bedje door dus zou dan niet onder de deken liggen haha.

NJ, mooi om te zien he dat je kindje nu al zo gehecht is aan jullie? O+ Ik geloof sowieso niet in manipuleren bij babies, zelfs niet nu ze bijna 10 maanden is.

Ik zie een hele lieve foto van Casper op schoot, wat een pret straalt daar vanaf :D O+ En hij kan goed mikken zie ik ook :7

LeSage van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Vanaf 30 wordt het alleen maar leuker kan ik als 31-jarige bevestigen :Y

Och Jagar, hij ziet er inderdaad moe uit ;( Zijn mama vast ook -O- Hij straalt wel vrolijkheid uit, het blijft een knap ventje :*

Spees_Eend hopelijk slaat de medicatie snel aan bij O, wat een nacht weer :o Wat een leuk outfitje heeft hij aan, is niet te zien dat het voor een meisje is hoor ;) Ik werd een keer door een mevrouw gevraagd of het een jongen of meisje was toen ik met mijn knalroze kinderwagen rondliep, dus het zal niet iedereen opvallen :P

Elleska, ik vertrouw er ook een beetje op dat ze zelf wel aangeven of ze het koud hebben of niet, zolang ze niet miept ga ik er vanuit dat het goed gaat, en ik kleed haar nog ongeveer zoals ik mezelf kleed maar met een extra laagje als we naar buiten gaan, ons huis is aardig warm.

OIT, gefeliciteerd met je kleine man! Fijn dat Amber weer wat beter geslapen heeft :)

Fuchsia, wat balen dat je zo’n hoofdpijn hebt, drink je ook wel genoeg? Nu ja, je zal vast wel aan dat soort dingen denken als je al ervaring hebt met migraine en zo. Genoeg eten kan ook zeker helpen!

BFD, voor de mensen die zich afvragen van wie ze de bolle wangen heeft, en ze keek hier zo lief O+ Ze is al een echte pro in selfies, daar kan ik nog wat van leren :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door rena op 25-09-2018 13:07:50 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182123244
rena O+ O+ O+ die wangen!!

Ik las trouwens een heel gesprek over een tweede kindje. Wij zijn echt gezegend met 2 gezondje kindjes. Als 2 vrouwen hebben we er uiteraard een aardig traject voor moeten doorlopen voordat we uberhaupt aan 1 kind konden denken.

Mijn vrouw en ik zijn 13,5 jaar samen en ik wist vanaf dag 1 dat ze heel graag (veel) kinderen wilde. Ik wilde geen kinderen alhoewel ik nooit dingen riep als 'ik wil echt noooooit kinderen' ik had gewoon niet het gevoel dat ik ze wel wilde.
Dat is geleidelijk gedraaid naar misschien is het wel leuk eigenlijk. Toen ik het punt was 'jaaaaa ik wil heel graag een kind' kon ik me niet voorstellen dat ik 2 kinderen wilde, 1 was wel genoeg.

Grappig hoe het dan toch loopt en nee dat is geen intro voor 'we willen een derde' het is klaar. Voor B zijn we alles bij elkaar ruim 1,5 jaar bezig geweest voor mijn vrouw zwanger was (wachtlijst, gesprekken, donormtach en uiteindelijk 3 KID), voor J hebben we 12 KID behandelingen en 1 IUI achter de rug. Klaar is het nu.
EN het past niet in onze huis, we zitten vol :D

Ik vind de interactie tussen B en Juul echt geweldig, maar ik heb niet zoiets van 'nu zijn we compleet' ik vond ons met zijn 2en al heel compleet en met zijn 3en ook een hartstikke echt en compleet gezin.

Ik merk wel dat we doordat we 100% zeker weten dat er geen baby meer komt, we het anders beleven. Bij B was ik zo blij dat het new born gehalte eraf was en nu mis ik het al. J is net 12 weken en ik mis de eerste weken, dat inimini meisje al. Niet dat ik ga twijfelen, verre van, maar ik geniet intenser en vind het huilen etc veel minder erg.
pi_182123509
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:18 schreef exode het volgende:

Ik merk wel dat we doordat we 100% zeker weten dat er geen baby meer komt, we het anders beleven. Bij B was ik zo blij dat het new born gehalte eraf was en nu mis ik het al. J is net 12 weken en ik mis de eerste weken, dat inimini meisje al. Niet dat ik ga twijfelen, verre van, maar ik geniet intenser en vind het huilen etc veel minder erg.
Dit, helemaal! We hebben lang getwijfeld over een tweede en ivm pcos was het maar de vraag of het zou lukken. Phi voelt echt als een cadeautje en hoewel ik uitkijk naar de tijd dat ze gewoon loopt, praat en een boterham eet (boks, Nouk :+), vind ik dat hele kleine nu ook echt leuk.

Rena, lieve foto! Als ik dat zie, vind ik het wel eens jammer dat ik geen foto’s van mijn tweetal online zet :P

Spees, jonguh, dat trek je je zonenkind toch niet aan 8)7 ?! (Ik heb zitten zoeken naar hoe ik dan kon zien dat het overduidelijk een meidenshirt is :') )

Fuchs, balen van je hoofdpijn :{
pi_182123519
Fancypants voed/kolf/verschoonruimte @RAI hoor!

Let me see you stripped down to the bone
pi_182123577
Elleska, ¤40,- voor een Hema slaapzak. :o En dan kunnen de mouwen er niet eens afgeritst worden.

Spees, hopelijk gaat de medicatie gauw zijn werk doen! En succes bij de osteopaat.
En meisjespak? Want? Vanwege dat geplooide in de hals? Hij rockt het!

BelleFleur, wat is dat toch, die aantrekkingskracht tussen baby’s en bejaarden. O+ En die sproeier tegen de muur. Geweldig!

LeSage, gefeliciteerd dertiger! Welkom bij de club. :P

Jagar, weer een slechte nacht? Wel een toffe baby hoor! O+

OlivialsTaken, gefeliciteerd met peuter! Ik wist niet dat jouw oudste en mijn oudste zo weinig schelen.

Exode, al een uitslag? En die behang-bestudeer-foto, briljant.

Minilot, balen van de reis. Wel leuke foto’s. O+

Fuchsia, honger is herkenbaar bij BV. Ik kan ook de hele dag eten. Bizar contrast wel met mijn zwangerschap, haha.

Loj, jeuj voor de sticker. Is jouwese alweer 4 weken dan? :o

Rena, die foto van jullie *; .
pi_182123639
Exode, nog steeds niks wijzer dus m.b.t. je vrouw. Kunnen jullie een beetje vlot in het ziekenhuis terecht?

Mini, je mooie ventje O+

Fuchsia, ik heb nog geen Draakje voorbij zien komen :) Vervelend dat je weer bent opgestaan met hoofdpijn, ik hoop dat het snel minder wordt en dat het eten ook helpt! Als je al gevoelig was voor hoofdpijn, zou het mij niets verbazen als je hormonale schommelingen na de bevalling nu de trigger zijn. Hopelijk trekt het dan ook weer weg, of kan je er wat voor krijgen waardoor het overgaat of in ieder geval minder wordt!

Een meisjesshirt of een jongensshirt, zou het te maken kunnen hebben met de hals? Zo'n hals heb ik vooralsnog alleen gezien bij meisjesshirts namelijk, al vind ik het zeker ook kunnen passen voor een jongen hoor *) Vlokje draag ook met regelmaat neutrale kleuren, dat in combinatie met haar hanenkam gaat ze geregeld door voor een jochie vermoed ik :')

*O* voor de sticker voor Li!

En Rena, dan duik ik toch ook nog even de Hema in, ben benieuwd! En die foto, wat lijkt ze op jou O+

Exode, idd is het traject al heel anders met 2 vrouwen. Wij hadden het geluk dat we begonnen met een bekende donor terwijl we op de wachtlijst stonden voor een donor. Daardoor konden we in één ruk door, nog 1,5 jaar moeten wachten voor je uberhaupt kan beginnen had ik mentaal niet eens getrokken denk ik. Helemaal omdat ik verminderd vruchtbaar bleek en ik na 16 IUI met hormonen en medisch onderzoek nog steeds niet zwanger was, het traject duurde zo wel lang genoeg :')
Wij zijn blij met onze 2 mooie meiden, een 3e komt er hier niet meer bij O+

[ Bericht 44% gewijzigd door Schanu op 25-09-2018 13:53:59 ]
pi_182123971
Jeetje wat een lange berichten! Ik moet echt weer even gaan inhaken, heb zelf (nog) geen foto voor vandaag!

Nu eerst onze plakbaby naar de chiropractor brengen. Nog een keer kijken of zij direct iets ziet/merkt aan ons Spookje, anders is het medische gewoon uitgesloten (Voor zover ze dat natuurlijk helemaal kunnen van de buitenkant door een osteopaat/chiropractor/kinderarts). Dan wil ze gewoon heel erg graag bij ons zijn. O+

@rena dacht ik?
Vind het inderdaad onwijs bijzonder hoe ze ons al zo herkend. Natuurlijk had ik dit bij m'n vrouw wel verwacht, maar niet bij mij. Ze moet aan mij naar mijn idee toch nog meer wennen, maar ook ik ben geliefd door het Spookje. :D

Van de week ook foto's gemaakt met de overgrootouders, zo bijzonder!
pi_182124057
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:53 schreef minilot het volgende:
Onderwegse BFD!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op pappafoto's wordt gelachen en op mammaselfies wat verstoord gefronst? :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_182124564
Donderdag afspraak in ziekenhuis gemaakt, daardoor wel CB moeten verzetten maar dat kan gelukkig volgende week maandag alweer.

Zoooo Mini, fancy!!

Shanu, ik vond die eerste 1,5 jaar niet heel lastig. De gesprekken vond ik wel hilarisch. Ik heb vaak mijn bijdehande mond moeten houden bij rare vragen over hoe wij het moederschap zagen. Dat staartje van die 1,5 jaar was wel moeilijk, bleek dat mijn vrouw een afwijking in haar bloed had waardoor ineens de kans was dat er geen donormatch gevonden kon worden. Juul is van dezelfde onbekende donor, dat wilden we ook maar kon ook sowieso niet anders omdat er geen andere match mogelijk was.
Bij Juul hadden we nog 4 pogingen over dan was de voorraad op en had ze er dus nooit geweest. Ik vond het hele traject met Juul daardoor veel heftiger.

NJ, succes weer bij de chiro vandaag!
pi_182125785
Heftige nacht Spees! Hopelijk heeft de osteopaat effect morgen en ik duim voor geen beschadigingen. Lieve foto van Ollie! Waar is dat speelkleed van? Vind hem heel leuk 'winters' ofzo O+

Exode baby en behang O+ wat een prachtige wimpers heeft ze zeg!
Cato had van de week voor het slapen nog een flesje van 210 gedronken waar ze normaal haar 150 niet eens leegdrinkt en kwam toen 's nachts ook erg dorstig voor nog een fles. En soms drinkt ze hem half leeg voor het slapen gaan en slaapt ze zo de nacht door. Zo gek vind ik dat. :P

Gefeliciteerd OIT!

Wat is Gunther al groot Mini! :o die benen, lang!! En sjieke kolfruimte inderdaad!

Sterkte met de hoofdpijn Fuchs, erg naar lijkt me.

Rena, bedankt voor de hema tip, ga ik ook nog eens kijken voor pyjamaatjes. Merk dat mijn meisje graag erg warm aangekleed ligt dus even inslaan! En wat een lieve foto van jullie tweetjes O+

LeSage nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik ben volgend jaar aan de beurt ;(

Succes bij de chiropractor vandaag NJ!

Voor wat betreft de newborn fase ben ik wel blij dat Cato al 4 maanden is (gisteren!) en ze wordt echt alleen maar leuker. Toch denk ik nu al af en toe met heimwee terug aan de periode waarin ze zo ontzettend diep en lang kon slapen, heel erg in haar eigen wereldje zat en gewoon lekker bij mij wilde liggen. Nu is het staan, zitten, slaan, schaterlachen O+

We hadden gisteren een momentje, nadat ik haar had opgehaald bij de opvang. Ze begon te lachen, ik moest vreselijk om haar lachen, zij moest weer om mij lachen en zo gingen we door tot de tranen over mijn wangen liepen :') heeft een humor jonge, mijn kind :+ *;
pi_182125791
Mijn eerste poging tot monsterpost :@
pi_182125845
Malteser jouw kindjes klinken altijd zo zoet samen. O+ O+ O+

Wat sneu dat Mars het zo koud had. Ik vind de temperaturen ’s nachts op het moment ook lastig. Banaan ligt in dunne slaapzak zonder mouwen, met pyjama bovenstukje. Vannacht gaat er minimaal een rompertje bij. Onze slaapkamer is vijftien graden volgens de ene thermometer en achttien volgens de andere. Het voelde voor mij als vijftien.

Aure, Banaan heette in het begin op Fok! Flens. In combinatie met het vele huilen had ik er niet zo’n positieve associatie meer bij en werd het Banaan (onder protest van Lemijn ;) ). Of een eventuele volgende een appel of een peer wordt, of wat anders, ik ben benieuwd. Misschien wel stroop, of spek, want dat is toch wat ik het meest aan pannenkoeken waardeer. :p

Wat fijn Schanu dat jullie zoveel tevredener zijn met deze crèche. :)
Jouw meisje. O+

NJ wat balen van zo vaak wakker worden. Komt ze wel snel weer terug in slaap?

Nouk *O* Als de baby naar bed is danst de mama op tafel. *O*

Lekker van genieten Exode, met baby op schoot TV kijken. Wat een heerlijk aandachtige baby. O+

Wat een leuke foto Fleur! Ik vind het ook een heel mooie combinatie, opvang bij senioren in de buurt. :)
Lol om foto twee.

Haha Mini, ik ben benieuwd wie er het eerst een verse baby krijgt. :D

Al jullie verhalen over tweede kindjes. O+
Met alleen mijn man voelde het wel compleet, maar nou Banaan er is heb ik wel het idee dat er een stukje miste. Daar was ik me voor zijn geboorte niet zo bewust van. Eigenlijk voel ik me zelf compleet sinds hij er is. :D

Gefeliciteerd LeSage! :*

Jagar wat een vrolijkerd. Wallen zijn tijdelijk he. :p

Leuk Elleska, wat is hij al groot!

OIT optillen wordt Banaan ook altijd echt wakker van. Hopelijk blijft je nieuwe tactiek succesvol. :)
Gefeliciteerd met je grote. :*

Wat een heerlijke mini is dat Spees. _O_

Leuke foto’s weer Mini, balen van jullie onverwachte avontuur.

Fuchsia, geef je borstvoeding? Dan zou een verkeerde houding weleens voor hoofdpijn kunnen zorgen. Met flesvoeding kan dat trouwens vast ook wel zo zijn.

Leuk Rena allebei bolle wangetjes. ;)

VitaBella dat klinkt mooi. Herkenbaar ook hoor, Banaan en ik hebben altijd de grootste lol samen. Mijn man ook trouwens. Zijn lachje, er is niks mooiers. O+

Wat kan hier nou fout gaan? ;)

Achievement unlocked.

Zelf het toestel op geklommen.

Banaan trekt kastje leeg (tweede set kleertjes na de speeltuin :) )


[ Bericht 4% gewijzigd door PKM op 25-09-2018 16:22:33 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182126272
NJ, succes bij de chiropractor, ik ben benieuwd of er wat uit komt!

Exode, wat fijn dat Juul en B van dezelfde donor zijn! Voor ons ook een reden om snel door te gaan met de 2e omdat onze donor al door zijn '1e kinderen' heen was en enkel nog zaad beschikbaar had gesteld voor mensen die binnen hetzelfde gezin nog een kindje wilde. Nu zijn beide meiden van dezelfde donor, dat voelt wel zo prettig :)

Vita, wat een mooi moment met Cato O+ En ik begrijp je heel goed dat je het leuker vindt worden nu ze ouder wordt!

PKM, wat een heerlijk ventje is het toch! O+

Ik lees hier over lachende en kirrende baby's, herken dat ook van Jewel toen zij net zo oud was als Vlokje nu. Vlokje lacht echter weinig, al lijkt ze wel tevreden. Ik heb vanaf de geboorte bij haar al een bepaald gevoel, alsof ze het gewicht van de hele wereld op haar schoudertjes meezeult. Waar Jewel echt een spring in het veld is, kan ik mij niet voorstellen dat Vlokje ooit zo'n vrolijk meisje zal worden. Dat baart mij soms wat zorgen, zo serieus en in zichzelf gekeerd hoort een baby mijn inziens niet te zijn. Anderzijds maak ik mij ook juist geen zorgen, want ze lijkt dus wel tevreden en ze maakt goed contact, erg goed juist want ze kan vreselijk indringend naar mij kijken. Een beetje dubbel zeg maar. Vriendinnen zeiden laatst vanuit het niets dat ze een oude ziel heeft volgens hun, iets waar ik niet zozeer in geloof maar wat ik wel grappig vond om te horen omdat het ergens strookt met dat gevoel waar ik al vanaf de geboorte mee kamp. Vreemd eigenlijk, dat ik mij daar mee bezig houd, ieder kind is anders en Vlokje misschien gewoon bloedserieus :) Maar af en toe ben ik bang dat ik ernaast zit en dat ze diep ongelukkig is. Moeilijk te peilen, lang verhaal ook, al met al is het maar gewoon veel liefde blijven geven en afwachten hoe ze opgroeit/bloeit O+
pi_182126275
OliviaIsTaken, ik had afgelopen nacht had ik inderdaad man gevraagd om ff te checken aangezien hij toch wakker was maar fijner als ik dat gewoon zelf kan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Als ik twijfel of mijn kind warm (koortsig) aanvoelt omdat ik bijv zelf koude of erg warme handen heb, dan gebruik ik altijd mijn mond :+ met je lippen kun je goed voelen of iets warm aanvoelt. Tenminste ik vind dat zelf altijd wel betrouwbaar aanvoelen.
Zo simpel kan het zijn dankje! nooit genoeg kusjes O+
beschadigde slokdarm klinkt trouwens sneu :( hoop echt dat het snel beter gaat.

Exode, wat een gaaf behang! en wat heeft J mooie lange wimpers
vencodark, de hema slaapzak lijkt idd dubbel. maar de maten zijn dan weer zo dat L de slaapzak geen 2 seizoenen kan dragen dus dat heeft weinig meerwaarde.

Schanu, speelkleed is een puzzelmat van aliexpress. ik kon in nederland geen leuke puzzelmatten vinden en een gewoon speelkleed is niet praktisch met onze katten.
pi_182126442
Elleska, ja dat snap ik, goede suggestie van Spees om kusjes te geven :) Maar wat vervelend dat je zelf altijd koude handen hebt! Of valt dat wel mee?

PKM, goede fotoshoot. Dat rekje uit de vaatwasser trekken deed mijn oudste ook altijd, ben benieuwd of zus dat ook gaat doen :D

Vita, klinkt heerlijk, zo'n momentje samen :)

En dank voor alle felicitaties! We gaan hem zo ophalen, op de foto's die we van de opvang kregen zien we al dat hij een heerlijke dag heeft gehad :)
pi_182126716
ik heb altijd koude handen en voeten gehad dus ik weet niet beter. of eigenlijk weet ik sinds de zwangerschap het verschil wel, ik heb het de afgelopen winter heerlijk warm gehad.
De kou zelf is niet zo erg, hooguit vervelend, maar het opwarmen kan pijnlijk zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:07 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Elleska, Raynaud boks. Hier gelukkig nog geen last gehad ervan, maar vond het wel echt koud vanacht toen ik borstvoeding moest geven, dus weet nog niet hoe ik dat moet doen als het echt koud is! Is met je pols voelen een idee?
had nog een heel verhaal getypt maar dat is foetsie.
de kusjescheck van spees lijkt me een goede manier. Met borstvoeding geven zelf heb ik gelukkig niet veel last zolang ik mijn handen maar uit de buurt hou. verder alles goed warm en bedekt houden. ik had vannacht een voedingsshirt aan waarbij het ene deel naar beneden gaat het en andere omhoog (leg ik dat zo goed uit?) daardoor blijft de bovenkant van de borst tijdens het voeden ook bedekt.
bedacht me net dat ik een handwarmer boven kan leggen en anders de elektrische kruik gebruiken maar dat is wat meer gedoe.
  dinsdag 25 september 2018 @ 17:25:41 #83
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182127142
Hij ligt al vanaf 1 uur te slapen :') wat is dit nou weer.
Had hem om 4 uur verwacht :D

Hij leeft nog, net gekeken.
pi_182127433
Wat een leuke fotos zeg!
Wij zijn nog steeds in Marokko, hier werkt alleen Fok! heel anders en het is niet echt een overzicht. Alleen de foto's kan ik goed zien. 0+ (ik hoop dat ik het goede plaatje te pakken heb, een hartje voor alle mooie babies hier!)
Wij gaan tussen 2 en 5 november terug naar Nederland, kijken of N. het net zo goed doet als op de heen weg.
Ik probeer zo ook nog een leuke foto te delen van N.
pi_182127912
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:18 schreef exode het volgende:


Ik vind de interactie tussen B en Juul echt geweldig, maar ik heb niet zoiets van 'nu zijn we compleet' ik vond ons met zijn 2en al heel compleet en met zijn 3en ook een hartstikke echt en compleet gezin.

Ik merk wel dat we doordat we 100% zeker weten dat er geen baby meer komt, we het anders beleven. Bij B was ik zo blij dat het new born gehalte eraf was en nu mis ik het al. J is net 12 weken en ik mis de eerste weken, dat inimini meisje al. Niet dat ik ga twijfelen, verre van, maar ik geniet intenser en vind het huilen etc veel minder erg.
Helemaal dit.
Meisje is nu 9 maanden en ik denk zo vaak: straks ben je baby-af. Waar zijn die andere 9 maanden gebleven. Geeeeen idee. :?

Ik vind het mooi zo. Heerlijk gerust gevoel zo.
Ik ga haar kleertjes wel pas opruimen wanneer ze een jaar geworden is. Dan kan ik dat beter ‘afsluiten’. Toch een emotioneel, definitief iets ofzo. Al ga ik wel kleertjes bewaren. Speciale dingen. O+
pi_182128389
Ik wil nooit meer een baby. Tegenwoordig denk ik zelfs vaak dat O een grote fout was :@

Vandaag heeft hij 2x een half uur geslapen en 1x 20 minuten. Allemaal op mij in de draagzak. Ik heb 11 km gewandeld om dat voor elkaar te krijgen :')

Sorry voor m'n redelijk egoïstische postgedrag trouwens. Ik lees en leer mee, maar kan op het moment nog net onthouden dat ik uit moet kijken als ik de straat over steek, zeg maar...
pi_182128432
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 18:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik wil nooit meer een baby. Tegenwoordig denk ik zelfs vaak dat O een grote fout was :@

Vandaag heeft hij 2x een half uur geslapen en 1x 20 minuten. Allemaal op mij in de draagzak. Ik heb 11 km gewandeld om dat voor elkaar te krijgen :')

Sorry voor m'n redelijk egoïstische postgedrag trouwens. Ik lees en leer mee, maar kan op het moment nog net onthouden dat ik uit moet kijken als ik de straat over steek, zeg maar...
;( Wat verdrietig voor jullie allemaal. Van wat ik heb gelezen kan ik begrijpen dat het zo voelt. Kun je hulp krijgen? Een dikke knuffel voor jou, O. en je gezin :*
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:42:08 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182129544
Jagar, dat klinkt niet goed. Inderdaad, kan je geen hulp krijgen, al was het maar om eventjes bij te kunnen tanken... Sterkte in ieder geval! :*

LeSage, Gefeliciteerd *O*

Hier vandaag de uitnodigingen voor Pop's eerste verjaardag "verstuurd"... Nog 3,5 week :o Ik krijg nu dus wel links en rechts de vraag wat hij wil hebben. Dat vind ik lastig. We wonen erg klein, dus ik wil geen grote toestanden in ieder geval. Iemand hier wat tips? Zelf kopen we waarschijnlijk een Wheelybug.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182129660
Jägar. ;( :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 19:52:52 #90
382129 crew  Donna
pi_182129740
Jeetje Jagär, ik weet niet goed wat ik moet zeggen. :*
pi_182129754
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 18:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik wil nooit meer een baby. Tegenwoordig denk ik zelfs vaak dat O een grote fout was :@

Vandaag heeft hij 2x een half uur geslapen en 1x 20 minuten. Allemaal op mij in de draagzak. Ik heb 11 km gewandeld om dat voor elkaar te krijgen :')

Sorry voor m'n redelijk egoïstische postgedrag trouwens. Ik lees en leer mee, maar kan op het moment nog net onthouden dat ik uit moet kijken als ik de straat over steek, zeg maar...
Jagar: wat een klote gevoel. Ik denk dat we allemaal willen dat het beter voor je wordt.
Dat we de gouden tip hebben, een inbreng die echt alles veranderd.
Maar we kunnen helaas niets van je overnemen.
Ik hoop vooral dat je niet in een te diep dal raakt en dit je te hard gaat treffen, ook wanneer je kleine O. ineens wel goed gaat slapen.
Ik heb niet bijgehouden wat je allemaal al hebt geprobeerd maar even naast je zoeken voor hulp van je kleine man: heb je hulp voor je zelf nodig?
Want dit gevoel lijkt mij heel erg klote. :*
Pls, hang in there.
pi_182129776
Hoi! Ik meld me met kersverse baby voor onze eerste BFD! Zijn echte naam is in het Z&G topic te vinden, hier heet hij Welpje. Hij doet het heel goed, drinkt al lekker aan de borst en 1e dag amper afgevallen. Alleen nog wat moeite zich echt op temperatuur te houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182129833
Ik heb het gevoel niet altijd hoor, gelukkig maar. Het is wel een ongelofelijk kut gevoel, dat klopt.

We gaan dit weekeind naar Nederland, daar zijn veel extra handen. En we gaan binnenkort hulp zoeken van een slaap coach. Mijn man neemt vannacht de nacht tot 1 uur op zich, maar moet natuurlijk morgen gewoon werken. Ik ga dus zo gewoon naar bed.

Rationeel weet ik dat het nu even enorm heftig is, maar dat het wel weer beter wordt. En dat ik ook van m'n kleine charmeur hou. Zo'n slechte dag als vandaag hadden we nog niet, het kan eigenlijk alleen maar beter. Pluspunt was dat er nog taart over was van T z'n verjaardag, en dat het niet regende *O*
pi_182130029
Gewoon lekker van je af posten hier Jagar, daar heeft echt iedereen hier begrip voor. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_182130097
Net een uurtje terug uit Amsterdam. Hysterische beursvloer met heel veel herrie en Günther sliep vanaf wakker worden vanmorgen dan ook wel helemaal twee keer tien minuten :')
Vond het verder geweldig, hij heeft alles op de pretparkexpo geaaid, gelikt en bezwaaid. :7 Ook wat lui tegengekomen die ik al jaren niet had gezien, tof om even met Günther te pronken O+
Net gezamelijk zalmquiche en kiwi verorberd, eens zien of -ie na deze dag zo slapen wil. :')
Aaaah, het was zó gezellig om 'm bij me te hebben! Twaalf kilo in draagzak op de buik de hele dag zal ik morgen echter wel aan mijn lijf voelen.. :X
Let me see you stripped down to the bone
pi_182130109
Chiropractor had de ervaring dat de spanning in o.a. de nek al iets beter begon te worden.

Moeten werken aan bepaalde houdingen, ze lijkt vooral veel te overstrekken (en dus nodig wat meer dingen voor haar te doen).

Nu vandaag ineens een spugende baby, elke voeding spuugt ze wel vandaag. Misschien door de verkoudheid?

Voor de komende 3 dagen even geen kraamvisite, even gewoon rust en ons eigen ritme nu.
pi_182130267
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 16:13 schreef VitaBella het volgende:
Heftige nacht Spees! Hopelijk heeft de osteopaat effect morgen en ik duim voor geen beschadigingen. Lieve foto van Ollie! Waar is dat speelkleed van? Vind hem heel leuk 'winters' ofzo O+

Exode baby en behang O+ wat een prachtige wimpers heeft ze zeg!
Cato had van de week voor het slapen nog een flesje van 210 gedronken waar ze normaal haar 150 niet eens leegdrinkt en kwam toen 's nachts ook erg dorstig voor nog een fles. En soms drinkt ze hem half leeg voor het slapen gaan en slaapt ze zo de nacht door. Zo gek vind ik dat. :P

Gefeliciteerd OIT!

Wat is Gunther al groot Mini! :o die benen, lang!! En sjieke kolfruimte inderdaad!

Sterkte met de hoofdpijn Fuchs, erg naar lijkt me.

Rena, bedankt voor de hema tip, ga ik ook nog eens kijken voor pyjamaatjes. Merk dat mijn meisje graag erg warm aangekleed ligt dus even inslaan! En wat een lieve foto van jullie tweetjes O+

LeSage nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik ben volgend jaar aan de beurt ;(

Succes bij de chiropractor vandaag NJ!

Voor wat betreft de newborn fase ben ik wel blij dat Cato al 4 maanden is (gisteren!) en ze wordt echt alleen maar leuker. Toch denk ik nu al af en toe met heimwee terug aan de periode waarin ze zo ontzettend diep en lang kon slapen, heel erg in haar eigen wereldje zat en gewoon lekker bij mij wilde liggen. Nu is het staan, zitten, slaan, schaterlachen O+

We hadden gisteren een momentje, nadat ik haar had opgehaald bij de opvang. Ze begon te lachen, ik moest vreselijk om haar lachen, zij moest weer om mij lachen en zo gingen we door tot de tranen over mijn wangen liepen :') heeft een humor jonge, mijn kind :+ *;
Goede vraag, ik heb dat kleed gekregen en ik zit met half ingehouden adem met Ollie die na hartverscheurend huilen eindelijk in slaap is gekukeld, dus ik kan even niet gaan kijken :+

Maar volgens mij is het van Jollein :?

Sterkte ermee Jagar, ik hoop dat je dit patroon en dit gevoel snel kunt doorbreken.

En O+ voor de foto'tjes, leuk om de andere baby's te zien (en wat een gigantisch verschil zo, tussen de newborns en de 9-10-11 maanders :o)
pi_182130309
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]
En O+ voor de foto'tjes, leuk om de andere baby's te zien (en wat een gigantisch verschil zo, tussen de newborns en de 9-10-11 maanders :o)
Mijn achtmaander is dan ook wel echt reusachtig, daar moet je geen ukkies aan afmeten :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_182130445
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:12 schreef minilot het volgende:
Net een uurtje terug uit Amsterdam. Hysterische beursvloer met heel veel herrie en Günther sliep vanaf wakker worden vanmorgen dan ook wel helemaal twee keer tien minuten :')
Vond het verder geweldig, hij heeft alles op de pretparkexpo geaaid, gelikt en bezwaaid. :7 Ook wat lui tegengekomen die ik al jaren niet had gezien, tof om even met Günther te pronken O+
Net gezamelijk zalmquiche en kiwi verorberd, eens zien of -ie na deze dag zo slapen wil. :')
Aaaah, het was zó gezellig om 'm bij me te hebben! Twaalf kilo in draagzak op de buik de hele dag zal ik morgen echter wel aan mijn lijf voelen.. :X
Nog geen poging gedaan hem op de rug te dragen? Zal we al kunnen toch?
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:30:45 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182130482
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn achtmaander is dan ook wel echt reusachtig, daar moet je geen ukkies aan afmeten :')
Ja 12 kilo, dat waren die van mij rond de anderhalf ofzo :D
pi_182130541
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:29 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nog geen poging gedaan hem op de rug te dragen? Zal we al kunnen toch?
Oh, dat doe ik nu meestal ook wel, maar ik was in mijn eentje met 'm op een hele drukke beursvloer met felle lichten en harde geluiden, dus ik wilde 'm graag in het oog en in kus- en knuffelbare positie houden :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182130947
Als het kleed inderdaad dezelfde is Spees en daar lijkt het verdomd veel op dan is ie inderdaad van Jollein.

Jagar, post van je af als het helpt, al is het maar om je verhaal kwijt te kunnen. Verder sluit ik me aan bij de rest. Tips heb ik niet wel een virtuele knuffel.
pi_182134396
Leuke foto en behang exode! O+

En jij heb een leuk speelkleed Elleska :Y

Gefeliciteerd met jullie oudste OiT! *O*

Oef Spees, wat een nachten! En leuke foto en leuk pakje O+ Succes bij de osteopaat morgen.

Wat een begin van je dag mini! Fijn dat het daar wel goed ging :Y. Sliep Günther vanavond nog een keer?

Rena wat een leuke foto van jullie twee! O+ :D

Banaan had een leuke dag zo te zien! :D Hij wordt ook al groot zeg.

Welkom Luna en welpje :W Fijn dat hij het zo goed doet! Gaat het met jou ook goed? En hoe reageerde je oudste zoon?

Even rust en geen kraamvisite klinkt als een puik plan NJ ;)

Oh Jagar, ik hoop zó dat het snel beter gaat met jullie :* En hier gewoon komen spuien!

Schanu jouw dreumes bij het hek! _O- Bijzonder wat je schrijft over vlokje, het kan inderdaad best zijn dat dit een veel gevoelig meisje is. Maar volgens mij worden ze hartstikke liefdevoel opgevoed dus ze is vast wel gelukkig :)

Fuchsia wat vervelend van de hoofdpijn! Misschien komt het van de ruggenprik? (die had je gehad toch?) Althans ik heb gelezen dat het voor kan komen na een ruggenprik. Hopelijk ben je er snel vanaf! Ben je verder weer een beetje opgeknapt na de bevalling?

Ja bejaarden en baby’s! Ik heb mijn beide oma’s nog en die zijn ook zo gek met al hun achterkleinkinderen O+

En dat plassen ja _O- Helaas geen afneembare verf :X gelukkig wel een afneembare baby! Zijn gezicht en haar zaten ook helemaal onder, en hij huilde op dat moment en ik wil er niet eens aan denken of er wat in zijn mond is gekomen :')

Casper is een beetje onrustig op het moment, gisteren had ie ook een rood oortje dus morgen even bij de huisarts z’n oren laten checken. Tussen 17-19 is het ook al drama met m na een kdv of opa/oma dag. ‘’t kearlke krijgt veel prikkels momenteel geloof ik, morgen fijn een dagje thuis samen O+
pi_182137011
Jemig Jagar, wat heb jij het ontzettend pittig zeg! Respect dat je het volhoudt. Hoop dat je in NL van het weekend even goed kan bijtanken en goed idee van de slaapcoach. Verder lekker van je afschrijven hier als dat helpt om even wat druk van de ketel te halen :*

Welkom luna :W :*

NJ, dat klinkt als een goed plan om even rust in te bouwen! Fijn dat er al iets van verbetering in zit.

Fleur, hopelijk is alles goed met Casper zijn oortje. Lekker genieten van jullie dagje thuis samen!

quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:01 schreef rena het volgende:

Fuchsia, wat balen dat je zo’n hoofdpijn hebt, drink je ook wel genoeg? Nu ja, je zal vast wel aan dat soort dingen denken als je al ervaring hebt met migraine en zo. Genoeg eten kan ook zeker helpen!
Drinken is zeker een dingetje. Vergeet het soms en kan er ook nauwelijks tegen de hoeveelheid op drinken die eruit gaat heb ik het idee. Met name ‘s nachts.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:35 schreef Malteser het volgende:
Fuchsia, honger is herkenbaar bij BV. Ik kan ook de hele dag eten. Bizar contrast wel met mijn zwangerschap, haha.
Jij had gewoon nog 9 maanden lekkernijen tegoed. :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:39 schreef Schanu het volgende:

Fuchsia, ik heb nog geen Draakje voorbij zien komen :) Vervelend dat je weer bent opgestaan met hoofdpijn, ik hoop dat het snel minder wordt en dat het eten ook helpt! Als je al gevoelig was voor hoofdpijn, zou het mij niets verbazen als je hormonale schommelingen na de bevalling nu de trigger zijn. Hopelijk trekt het dan ook weer weg, of kan je er wat voor krijgen waardoor het overgaat of in ieder geval minder wordt!
Draakje it is then 8-)
Ik vermoed ook dat het met de hormonale schommelingen en het ontzwangeren te maken heeft. Had gehoopt het over te slaan aangezien ik in mijn zwangerschap nauwelijks hoofdpijn heb gehad. Had toen sowieso veel minder “last” van mijn hormonen als dat ik nu heb. :') Ik mag inmiddels geen “sorry” meer zeggen van mijn man O-)

quote:
3s.gif Op dinsdag 25 september 2018 16:17 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Fuchsia, geef je borstvoeding? Dan zou een verkeerde houding weleens voor hoofdpijn kunnen zorgen. Met flesvoeding kan dat trouwens vast ook wel zo zijn.
Ik geef inderdaad borstvoeding. Ga ook een lactatiedeskundige inschakelen, want aanhappen blijft pijnlijk en heb volgens mij ook spruw in mn rechterborst. -O- Die kan dan ook gelijk met de houding mee kijken. Dank voor de tip!

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:13 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fuchsia wat vervelend van de hoofdpijn! Misschien komt het van de ruggenprik? (die had je gehad toch?) Althans ik heb gelezen dat het voor kan komen na een ruggenprik. Hopelijk ben je er snel vanaf! Ben je verder weer een beetje opgeknapt na de bevalling?
Klopt dat ik een ruggenprik heb gehad, maar is inmiddels ook alweer 2,5 week geleden. Volgens mij zou dat dan de eerste dagen na de bevalling moeten zijn en het is gestart op dag 5 en wisselend aanwezig. Gelukkig trok het nu in de loop van de dag weg.
En lief dat je het vraagt. Op zich wel redelijk herstelt, maar wel wat last van mn knip die trekt en zag er beetje ontstoken uit, dus morgen vandaag kijkt de VK er even naar. Energielevel is ook nog niet helemaal je van het, maar dat komt denk ook door de borstvoeding en de nachten.
pi_182138215
Verstandig van het laten checken van de knip :)

Nanuke! Ik zag op de wiki dat jij nu een dreumes in huis hebt, gefeliciteerd! *O*
pi_182138869
Ik heb vannacht 1 ruk van 3.5 uur gemaakt, en daarna ook nog redelijk geslapen. Boh, zo fijn!
pi_182139245
Dat verdient wel een *O*, jagär!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182139248
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb vannacht 1 ruk van 3.5 uur gemaakt, en daarna ook nog redelijk geslapen. Boh, zo fijn!
Oh, dit is je zo gegund! O+

Hier een rustig dagje (alleen wat boodschappen en op de koffie bij mijn broertje), want morgen speeldate in de Efteling met een meisje van bijna twee :+

Nu overigens de derde nacht op rij die iets beter gaat met maar één keer half wakker voor een slokje tussen middernacht en een uur of zeven 's morgens.

Ik begin te vermoeden dat het probleem van de afgelopen weken misschien (mede) kwam door het te vlug afbouwen van borstvoeding. Günther eet al een tijdje tweemaal daags best een flinke hoeveelheid vast voedsel en kwam daardoor al snel twee keer per dag minder vragend naar melk over. Aangezien ik op verzoek voed heb ik geen melk opgedrongen. Maar mogelijk was -ie het ontstane gebrek toch 's nachts gaan inhalen met veel wakker en veel drinken. Sinds drie dagen bied ik nu een paar keer extra paar dag een borst aan en wellicht is het toeval, maar de nachten zijn nu ook al drie keer achtereen een stuk kalmer, dus wie weet!

Slaapt nog wel tussenin (behalve dan soms van ongeveer 21:00 tot we zelf naar bed gaan), maar omdat we dat als -ie verder rustig slaapt zelf wel heel erg knus vinden, zijn we nog niet zo gemotiveerd er wat aan te doen. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_182139375
Wij nemen afscheid hier, zonder verder bijlezen. Gisteren werd Dirk dan officieel 1, zondag had hij al zijn feestje. De taart was lekker, heeft rustig zitten spelen tussen alle drukte en werd helemaal blij van zijn cadeaus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het luisteren naar alle drama, het aanhoren van alle frustratie en het inzicht dat het allemaal zóveel leuker wordt. Tot snel (of tot minder snel, maar zelfs dat voelt heel snel) in het dreumestopic! *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Nanuke op 26-09-2018 10:05:03 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182139457
Gefeliciteerd nanuke!

En dat zou goed kunnen mini. Ik probeer O ook zo vaak mogelijk overdag te laten drinken, maar de wereld is dan te interessant.

Oh, en hij slaapt al 45 minuten in z'n eigen bed! *O*
pi_182139510
Yeaaaah voor een betere nacht Jagar!!
Gefeliciteerd nanuke, een echte dreumes in huis, tot over 9 maanden :D
pi_182139683
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerd nanuke!

En dat zou goed kunnen mini. Ik probeer O ook zo vaak mogelijk overdag te laten drinken, maar de wereld is dan te interessant.

Oh, en hij slaapt al 45 minuten in z'n eigen bed! *O*
En wat goeie gekolfde flessen overdag, om zo te testen of het zijn daginname is dat voor s nachts inhalen zorgt? Of heb je dat al geprobeerd?

Wel fijn dat het zoveel beter ging vannacht!

En gefeliciteerd Nanuke!
pi_182139746
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:18 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

En wat goeie gekolfde flessen overdag, om zo te testen of het zijn daginname is dat voor s nachts inhalen zorgt? Of heb je dat al geprobeerd?

Wel fijn dat het zoveel beter ging vannacht!

En gefeliciteerd Nanuke!
Bedoel je overdag de melk in flesvorm aan te bieden? Nee, heb ik nog niet geprobeerd... Zou ik eens kunnen doen...

Hoe was jou nacht?
  woensdag 26 september 2018 @ 10:24:42 #114
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182139762
Jagar, wat fijn dat je een aardige nacht had! *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182139843
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Bedoel je overdag de melk in flesvorm aan te bieden? Nee, heb ik nog niet geprobeerd... Zou ik eens kunnen doen...

Hoe was jou nacht?
Ja dat bedoelde ik inderdaad.. Geen idee of het werkt hoor, maar op een gegeven moment is alles het proberen waard he :+

Mijn nacht was objectief gezien niet goed, maar hij heeft er 1 keer 2 uur tussen heeft gelaten en dat is voor zijn doen heel veel :o dus dat geeft wel hoop. Dat ie het kan.

Wel een hoop geslik en gekokhals tussendoor ook.
pi_182139879
Nog iets anders: ik heb sinds gisteren ineens behoorlijke bekkenpijn :? Lopen en zitten doet pijn, gisteren kon ik niet eens meer traplopen (naar beneden) Ik snap niet goed waar het vandaan komt, ik heb dat in de laatste weken van mijn zwangerschap helemaal niet gehad en ook niet echt in de weken na de bevalling.

Bevalling is 6 weken geleden, meer mensen die dat herkennen? Zou dat hormonaal zijn?
pi_182140089
Ik geloof dat DaD er ervaring mee heeft, maar dat was direct na de bevalling als ik het me goed herinner..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182140749
Gefeliciteerd Nanuke met je dreumes *O*

En Jagar, dat is wel een jompel waard *O*
En ook mini en Spees een iets betere nacht *O*
Hopelijk kunnen ze de positieve vibes vasthouden! Want slapen O+

Vervelend Spees en ook apart nu nog 6 weken later. Geen rare beweging gemaakt of heel lang in dezelfde positie gezeten waar je bekken op slot zit? Ik kan je ten zeerste aanraden om er niet mee door te lopen, maar gelijk de hulp van een bekkenfysio in te schakelen. Is echt goud waard!
pi_182140795
Snif. Geen Dirkje meer in het beebtopic. Het ga je goed, knulletje! :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_182140800
Gefeliciteerd Nanuke! *O* Tot over een paar maandjes :)

En *O* voor Jagar, superfijn! Dat deze stijgende lijn maar doorgezet mag worden :D
  woensdag 26 september 2018 @ 11:34:14 #121
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182140840
Nanuke *O* Gefeliciteerd, tot snel :W

Spees, niet herkenbaar helaas. Wel rot, die pijn. Ik zou inderdaad meteen een huisarts ofzo fysio bellen :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182140854
Vanmorgen trouwens voor het eerst nieuw autostoeltje uitgeprobeerd (zo'n 'groep 1'-ding). Mijn babysaurus was echt met geen mogelijkheid meer in z'n eerste Maxi Cosi te proppen qua lengte en breedte. De nieuwe was een groot succes, kwartiertje blij kirrend naar buiten gekeken en daarna in slaap gevallen (de nieuwe heeft een slaapstand). We kunnen dus naar Slovenië over anderhalve week :7 ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_182140881
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Nog iets anders: ik heb sinds gisteren ineens behoorlijke bekkenpijn :? Lopen en zitten doet pijn, gisteren kon ik niet eens meer traplopen (naar beneden) Ik snap niet goed waar het vandaan komt, ik heb dat in de laatste weken van mijn zwangerschap helemaal niet gehad en ook niet echt in de weken na de bevalling.

Bevalling is 6 weken geleden, meer mensen die dat herkennen? Zou dat hormonaal zijn?
Ik had er inderdaad last van, zoals pinquit zegt, maar bij mij begon het 24 uur na de bevalling. Heeft iets met de adrenaline van de bevalling te maken die dan uitgewerkt is. Zoals jij het nu hebt, pas na langere tijd, herken ik het dus niet.
Maar hoe dan ook zou ik direct een goede bekkenbodemfysiotherapeut zoeken. Hij/zij kan je oefeningen geven om de boel te versterken. De mijne was echt goud waard. O+. Zit het in je symfyse?

Lukt het je om achterstevoren de trap af te gaan? En dan met beide benen op een trede voordat je naar de volgende trede gaat.
Liggen kon ik alleen plat op mijn rug met een kussen onder mijn knieën. Pas toen ik na ruim vijf maanden ging trainen kon ik weer op mijn zij liggen. Dat is een heel belastende houding.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_182140887
Gefeliciteerd, Nanuke! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_182140991
Bella, wat fijn dat jullie een fijne tijd hebben in Marokko! En hopelijk gaat de terugreis inderdaad net zo goed, maar gelukkig kunnen jullie eerst nog even genieten :)

Jagar, een virtuele knuffel voor jou. Voel je alsjeblieft niet bezwaard als het je niet lukt om mee te schrijven met anderen en blijf vooral zelf van je afschrijven. Dat kan zo verlichtend werken want het moet heel zwaar voor je zijn op dit moment. :{
*O* voor het feit dat je vannacht langer door hebt kunnen slapen en ik blijf duimpjes draaien dat dit zich voortzet en dat je eindelijk wat meer aan je rust toekomt :*

Lady, alweer bijna 1 jaar, feest! Lastig de keuze wat te geven, wij hebben ervoor gekozen de familie 1 groot cadeau te laten geven en dat is een little tikes speelhuis geworden voor in de tuin. Als buitenkind vindt Jewel die echt grandioos geweldig. Ook heeft ze een Wishbone gekregen die je om kan zetten naar een hobbelgedeelte en naar een fietsgedeelte. Eerst was ze dol op het hobbelen, nu ze bijna 2 is is ze eindelijk groot genoeg om er ook zelf op te kunnen fietsen en raced ze er de hele huiskamer mee rond. Ook een grote hit dus. Zo'n wheelybug vind ik ook echt onwijs leuk O+ Maar zelf helaas geen ervaringen mee :)

Luna, welkom en gefeliciteerd met je prachtige Welpje!! O+

Minilot, dat klinkt als een heerlijke dag die jullie samen hebben gehad O+ En 12 kilo, dat is Jewel amper en die is bijna 23 maanden, jij sleept je een ongeluk joh :')

NJ, wat een goed nieuws dat de spanningen bij Spookje minder lijken te worden! Vervelend van dat spugen wel, hopelijk gaat dat snel weer over.

Fleur, hopelijk heeft Casper geen oorontsteking, succes bij de huisarts! En lekker genieten van jullie dagje samen vandaag O+

Fuchsia, ik heb gelukkig geen migraines maar wel bijna elke dag last van hoofdpijn sinds ik een jaar of 8 ben. Ik was ervoor gewaarschuwd dat dat tijdens de zwangerschappen alleen maar erger zou worden maar beide keren ben ik juist tijdens de zwangerschap volledig hoofdpijn vrij geweest. De hoofdpijn is nu, 17 weken na de geboorte van Vlokje, weer volledig terug. Ik had ook gehoopt dat het weg zou blijven als positieve nawee van de zwangerschap, maar helaas :')
Vervelend van de ontstoken knip, hopelijk kan de verloskundige je er iets voor geven!

Nanuke, gefeliciteerd met Dirk!! *O* Ik zie je wel weer in het dreumestopic ;)

Spees, wat vervelend dat je opeens zo'n last hebt van je bekken! Daar zou ik wel even mee naar de huisarts gaan als ik jou was, kan je toch niet voorzichtig genoeg mee zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schanu op 26-09-2018 12:12:29 ]
pi_182141031
Gefeliciteerd Nanuke en Dirk! :*

Jagar eindelijk een betere nacht. *O*

Mini fijn dat je ook een betere nacht hebt zo. Banaan bied ik ook wat vaker aan, soms werkt het maar meestal heeft hij wel wat beters te doen. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182141248
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb vannacht 1 ruk van 3.5 uur gemaakt, en daarna ook nog redelijk geslapen. Boh, zo fijn!
Wat fijn! Ook voor kleine O!

Nanuke, van harte gefeliciteerd met Dirk O+ *O*

Hier is mijn poppetje zich zo hard aan het ontwikkelen en ik geniet er zo van, al dat getijger, gebabbel en dat ze zo lekker zoet kan spelen O+ Gisteren bij oma had ze het ook zo goed gedaan en dutjes van 1,5 uur en 30 minuten gedaan, waar ze tot recent daar niet echt goed sliep. Begint ze er denk ik toch aan te wennen :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182141255
Nanuke, gefeliciteerd met Dirk! Dreumes Dirk O+. Tot over 7 maanden :W

Jagär, wat fijn van de nacht. En spui hier gerust. Waarom zou ik wel mogen schrijven over mijn immer goed slapende jongetje en jij niet over jouw jongetje, ook al is dat over het slechte slapen. Juist hier spuien want je moet toch ergens je hart luchten. En ik schrok van je "O is een fout en mag ik hem inruilen" maar ik kan me ook voorstellen dat geen slaap je soms wat wanhopig maakt. :*

Spees, schakel een bekkenfysio in. En tot die tijd wat DaD zegt, voet bijzetten op de trap ipv doorstappen.

Minilot, zou fijn zijn als je ontdekt hebt waar de slechtere nachten vandaan komen. Ik hoop voor jou dat de positieve ontwikkeling zich doorzet. En wat voor groep 1 stoel is het geworden?

En uhm.... zeef! Wanneer wordt dat weer beter?

BelleFleur, al bij de huisarts geweest?
pi_182141264
Nog even een _O_ voor klauterBanaan-foto's een paar pagina's terug! :D

En jeej voor de intocht van Luna in dit topic, want Luna is tof! :9 O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182141293
Malteser, de Maxi Cosi Tobi, heel overmoedig in lichtgrijs. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_182141414
Jagar, wat fijn *O* Deze uurtjes heb je vast! Hopelijk een voorzichtige opmaat naar een stijgende lijn. En spui hier inderdaad gerust.

Spees, hier ook veel bekkenpijn en een bekkenfysio is idd heel prettig.

Rena, wat fijn dat ze zo goed gaat. Lekker genieten van je moppie!

Mini, hopelijk is dit inderdaad de oplossing. Een goede nacht scheelt zo veel. Ik vind Günther zo’n lekker mannetje O+

Luna, welkom met je welpje! Toffe naam, past goed bij Ketel.

LadyS, ik ben erg fan van loopfietsjes, maar weet even niet in hoeverre M daar al mee bezig is. Anders iets als een dierentuinabo, of kleertjes? Caesar krijgt hier altijd een complete najaarsgarderobe voor z’n verjaardag. Beddengoed vind ik ook een goed cadeau altijd, Caesar vindt dan helemaal tof in z’n kamer en het is een praktisch cadeau. Maar bedenk me nu dat dekbedovertrekken waarschijnlijk nog niet aan de orde zijn. Houten treinbaan is hier ook al een hit sinds z’n eerste verjaardag.

Nanuke, gefeliciteerd met Dirk!

Phi lag net ineens op haar buik in de box :o En brullen dat ze deed :')
pi_182141981
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:01 schreef minilot het volgende:
Malteser, de Maxi Cosi Tobi, heel overmoedig in lichtgrijs. :7
Hebben wij ook. :) In het rood dan. Die ligstand is heel chill!
Wel een draak om in de auto te snoeren. }:|
pi_182142032
Bedankt voor het warme welkom O+ Met mij gaat het best goed, herstel gaat best voorspoedig. Alleen héél moe, want Welpje vindt de cosleeper nog veel te ver weg van mama. Dus slaap is een zeldzame hulpbron hier vandaag. :O

Ketel reageert gelukkig heel erg goed op zijn kleine broertje, benoemt de hele tijd "baby lief" en wil heel veel kusjes geven. O+
pi_182142109
Luna O+ Welkom! Fijn dat Ketel zo goed reageert op zijn broertje.
En heel moe schrijf je, je hebt net twee dagen geleden een mega klus geklaard nadat je lijf de 9 maanden daaraan voorafgaand ook een baby heeft gebakken. En dan nu een lieve, kleine baby die je wat uren slaap kost. Nogal wiedes dat je moe bent. Maar dat komt wel weer. :* Heb je een fijne kraam?
pi_182142155
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:01 schreef minilot het volgende:
Malteser, de Maxi Cosi Tobi, heel overmoedig in lichtgrijs. :7
Dapper ;).
Hoewel, wij hebben voor Twix een Axiss (zwart) met een badstof hoes (lichtgrijs) en die hoes is nog best fris en fruitig! Maar ja, mijn peuter eet thuis al niet, in de auto evenmin, dus die hoes heeft weinig te lijden.
pi_182144144
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:01 schreef Malteser het volgende:

[..]
Maar ja, mijn peuter eet thuis al niet, in de auto evenmin, dus die hoes heeft weinig te lijden.
Heh, 't is meer inzake buitenluierse poep. :7 Maar goed, we maken bij lekker weer veeeeeeeel uitstapjes met de beeb naar strand, bos en Efteling en een stoeltje dat iets minder heet wordt in de zon leek ons wel handig :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182144183
Dagje rust mislukt hier (voor mij dan). Zieken op het werk, dus net gewerkt van 6-14, even thuis luiers en voeding achter de deur gegooid en nu weer werken van 15:30-21:00.

Maar wilde toch even een positief berichtje melden! *O*

We hadden een slaapspookje! Van 21:30-05:30 ongeveer! 8 uur slaap! :o

Hebben zelf gewacht tot 23u voor een late voeding, maar toen leek ze nog zo diep weg dat we maar zijn gaan slapen. Werden pas om 5u wakker gemaakt. Ik heb denk ik 3 keer aan het bed gestaan na een (droom)huil dat ze steeds écht sliep als ik er dan bij stond. Ongelooflijk. Misschien door de chiropractor, dat het veel energie had gekost. Gisteren wel ook tussen 17 en 21 vier flessen gehad, écht clusteren denk ik.
pi_182144893
Fijn van de nachtrust NJ!

Lief dat je vraagt Malteser, oortjes waren goed! Hij is wel ontzettend verkouden inmiddels dus daar zal ie ook wel last van hebben.

Fijn van de nacht NJ!

[ Bericht 38% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 26-09-2018 21:01:01 ]
pi_182144959
Oei, ben ik vergeten Luna welkom te heten! Dus alsnog, gefeliciteerd met Welpje *O*
Wat lief van grote broer zeg! Heb je een fijne kraam? Kun je af en toe een dutje doen? Laat je maar goed verwennen!
pi_182144998
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:36 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik had er inderdaad last van, zoals pinquit zegt, maar bij mij begon het 24 uur na de bevalling. Heeft iets met de adrenaline van de bevalling te maken die dan uitgewerkt is. Zoals jij het nu hebt, pas na langere tijd, herken ik het dus niet.
Maar hoe dan ook zou ik direct een goede bekkenbodemfysiotherapeut zoeken. Hij/zij kan je oefeningen geven om de boel te versterken. De mijne was echt goud waard. O+. Zit het in je symfyse?

Lukt het je om achterstevoren de trap af te gaan? En dan met beide benen op een trede voordat je naar de volgende trede gaat.
Liggen kon ik alleen plat op mijn rug met een kussen onder mijn knieën. Pas toen ik na ruim vijf maanden ging trainen kon ik weer op mijn zij liggen. Dat is een heel belastende houding.
Ik moest symfyse even googlen :+ maar nee, het zit meer in mijn heupen en het straalt uit naar de achterkant van mijn benen en mijn stuit. Jullie hebben gelijk, ik moet maar eens een bekkentherapeut bellen. Ergens hoopte ik tegen beter weten in op 10 reacties met "dat had ik rond die tijd ook, ging vanzelf weg!" :+

Bedankt voor de tips!

Oh en wat iemand zei over lang in dezelfde houding, dat is zeker zo en vast ook de oorzaak. Omdat Ollie vanwege de onrust en pijn voornamelijk op mij slaapt, zit ik vaak heel lang een beetje onderuitgezakt. En s nachts voed ik ook half liggend half zittend en zo brengen we driekwart van de nacht door :') Of ik maak lange wandelingen met hem in de draagdoek maar daarmee loop ik misschien ook wat te hard van stapel.

Luna welkom! *O*
pi_182145153
NJ wat fijn! Zo komen er langzaam weer wat meer lichtpuntjes bij. Wel rot van je werk, dat doet dan weer weinig voor je rust.

Nanuke gefeliciteerd! Een dreumes alweer! We gaan jullie missen hier.

Jagar wat fijn dat je wat geslapen hebt! Dat maakt al zo'n verschil, hopelijk kan je dit weekend nog wat verder bijtanken.

Ziet er uit als een fijn stoeltje Mini, ga ik even onthouden ( hoewel het nog wel even gaat duren voordat onze mini er uit gegroeid is). En jeej voor de betere nachten! Hopelijk helpt meer voederen langdurig.

Luna welkom! Fijn dat alles goed gaat, minus je vermoeidheid dan. Ontlast de kraamzorg jullie goed?

Wij zijn inmiddels weer terug van vakantie, hebben het heerlijk gehad. En Kees heeft nog even een update gedraaid: hij is voor het eerst zelf gaan staan! En nu doet hij niks anders meer, maar heeft geen benul (en behoefte) hoe weer op de grond te komen. Zelf zitten doet hij sowieso nog niet. Maar nu staat hij gewoon heel lang, totdat hij per ongeluk stijl achterover omvalt. We zijn nog elke keer net snel genoeg geweest om hem op te vangen, anders had hij al lekkere smakken gemaakt :7 Wel enorm schattig dat staan de hele tijd, het wordt echt al een mannetje zo in plaats van een kleine baby O+
pi_182145586
spees in bed voeden was bij mij ook de grootste oorzaak van een pijnlijk stuitje. ik voed daarom nu snachts in een stoel. zo had ik de nachten niet willen doorbrengen maar dit is voor mij lichamelijk echt een stuk beter.
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 16:55:51 #143
382129 crew  Donna
pi_182146713
Spees Eend ik kreeg rugklachten een aantal weken na de bevallig. Ook van een verkeerde houding met (fles) voeden en onderuit zitten met een slapende baby op me.

Toen ik weer lekker kon wandelen en bewegen was het weer over maar heb voor de zekerheid wel even een fysio gezien. :D
pi_182148550
Applaus voor Kees, Ellie! O+ Op naar het dreumesdomein, maar dat ge-sta hè?

Overigens is Günther inmiddels definitief trager dan ik! Slome duikelaar :+ Ik liep los met achtenhalve maand. Mijn oma paste in die zomer op me omdat mijn moeder een poos in het ziekenhuis lag en mijn oma lokte me tweemaal daags van de ene naar de andere kant van de tuin met een ijsje :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_182149070
Hoi!

Fuchs riep mij, dus ik kom mij melden met M. Sorry, ik doe niet mee met de nieuwe nicknamehype ;)

M is geboren dmv een geplande keizersnede ivm een placenta die te dicht bij de uitgang lag. Ik zag er mega tegenop en vond het spannend, maar het is me enorm meegevallen. Ja, het herstel is wel pittig, maar ik probeer zo veel mogelijk toe te geven aan de rust die ik moet pakken. Mijn man en ik zijn zo'n goed team samen O+ Ik ben mega trots op hem. Hij grijpt alles aan om te leren hoe hij M kan verzorgen, rent de benen uit zijn lijf en klaagt bijna niet.
De nachten zijn nog pittig. M heeft duidelijk een omgekeerd ritme, waardoor we tot minimaal 2 uur met een wiebelende, wakkere baby zitten. Overdag is het geen klap aan met onze comazuiper :') Maar we genieten van hem.
Ook hebben we gelijk afgeleerd om teveel mensen te laten langskomen op een dag. We zijn natuurlijk mega trots, maar ook mega moe en overweldigd. Al doende leert men.
En M is natuurlijk de meest prachtige, lieve, schattigste baby ever O+

Plaatje bij het praatje (in Z&G staan ook nog twee andere foto's)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 18:51:29 #146
382129 crew  Donna
pi_182149265
Ahhh. Nog een verse baby! O+

Gefeliciteerd!
pi_182149716
Peace gefeliciteerd nog! Wat een mooi mannetje hebben jullie gemaakt O+ En de andere 2 foto's ook al zo mooi!J e klinkt best relaxed, fijn! Goed dat je het uit handen kan geven. Slapen jullie overdag lekker mee met zijn omgekeerde ritme?

quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:12 schreef minilot het volgende:
Overigens is Günther inmiddels definitief trager dan ik! Slome duikelaar :+ Ik liep los met achtenhalve maand. Mijn oma paste in die zomer op me omdat mijn moeder een poos in het ziekenhuis lag en mijn oma lokte me tweemaal daags van de ene naar de andere kant van de tuin met een ijsje :')
Enorm pauper van die Günther. Je hebt hem dat wel verteld toch?
pi_182149733
Schanu, dat klinkt echt pittig elke dag hoofdpijn. Zwanger zijn is dan best een goede oplossing ;) Ik had pre zwangerschap en tijdens zwangerschap niet vaak hoofdpijn en migraine. Dat had ik 10 jaar geleden vaak. Daarom ben ik nu zo verbaasd dat het zo heftig is. Zie update van de VK hieronder.

Wat klink je verliefd rena O+ Ik verheug mij ook ontzettend op die fase!

NJ *O* Die goede nacht is wel een jompel waard. Jammer dat je dan zelf elke keer wakker wordt :+

Luna wat schattig dat ketel het zo leuk vindt O+

Elliebell, wat fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad!

Haha mini, jouw oma :D

Hoi Peace :* :W Mijn baby (draakje) heeft serieus vandaag hetzelfde pakje aan O+
Wat fijn dat jullie zo’n goed team zijn samen. En niks mooiers als je mannen samen toch? Dan spat ik echt bijna uit elkaar van liefde *;

Update van de VK: knip is niet ontstoken, alleen stukje groei van wild vlees (laatste stukje is gaan wijken.
Hoofdpijn kan komen door het gaatje van de ruggenprik. Als dat zo is zou hoofdpijn over gaan na het drinken van cafeïne :? Mocht dat zo zijn, kan eventueel het gaatje dicht worden gemaakt bij de gyn, volgens de VK. We gaan zien hoe het zich ontwikkeld.
pi_182149930
Fuchsia, fijn dat het niet ontstoken is. Hopelijk snel beter met je hoofdpijn en anders sowieso even laten checken bij gynaecoloog?
Ik ben ook een enorme hoofdpijn klant, maar heb sinds mijn zwangerschap nauwelijks meer last. Ik was bang dat het na stoppen met borstvoeding weer terug zou komen, maar dat is vooralsnog niet het geval. Ik durf alleen niet meer aan de pil te beginnen, omdat ik toch wel echt het idee heb dat het door hormonale schommelingen komt. Daar dus nog maar eens een alternatief voor zoeken (condooms blijf ik toch naar enorm matig vinden :+ ).

Verder wilde ik nog even delen dat ik zo trots ben op mijn lieve mannetje O+ Hij had het weer super gedaan op het kdv vandaag, na 3 weken niet te zijn geweest door vakantie. Hij eet veel beter, was super blij en heeft de hele dag gezwaaid naar iedereen en alles O+
En nu zit ik op de bank, met boven een al slapende baby, die nog even een grote fles heeft weggetikt. Gelukkig kan ik nog even naar hem kijken op de babyfoon O+
pi_182150100
En als bonus nog wat kiekjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182150852
Welkom Peace! Die foto van dat hij geboren wordt is echt prachtig, heb net stiekem ook even naar de foto’s van mijn keizersnede zitten gluren *; Mijn advies is om het echt heel rustig aan te doen met jezelf, het is echt een heftige buikoperatie!

Elliebel, wat een vreselijk knap jongetje heb je daar zeg O+ En wat knap dat hij staat *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182151772
Prachtige foto’s Peace en welkom :D

Oh, vervelend die hoofdpijn Fuchsia! Stiekem ook herkenbaar, ik loop ook al (bijna) 4 weken met flinke hoofdpijn rond. Maar ik drink genoeg en bloeddruk is goed, dus het is gewoon hormonen (bij mij dan) :(

Verder zag ik weer mooie kindjes en juich ik natuurlijk even voor de goede nacht van NJ :)

Ik vind dat ik hier een eerste lachje had ;) (jaja, het was vast een stuipje, maar ik heb hem op foto en vond het, heel eigenwijs, een bewust lachje ;) )
Verder valt hier weinig te melden, Li is nog steeds zo relax ivm mijn jongens O+
Alleen dag/nacht ritme helaas nog omgedraaid. Overdag slaapt ze vooral en komt om de 4 uur en ‘s nachts om de 1,5 uur... beetje jammer ;)
pi_182152383
Welkom peace! Mooie foto’s! O+

Balen van de bekkenpijn Spees, inderdaad een goede fysio zoeken :)

Leuk zo’n eerste lachje Loj! O+

Casper heeft vandaag even in de hal gespeeld (gaat ie tegen de voordeur aanstaan, vindt ie mooi) en toen ik keek was ie iets van de deurmat aan het rapleyen _O- ik weet nog steeds niet wat het was :')
pi_182152678
Fleur :o Goed voor de weerstand zeggen we dan maar he :D _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182153339
Welkom peace, wat een mooie foto’s van je ks! Super waardevol lijkt me :Y.

Elliebel wat een knapperd heb je daar, zowel van het staan als het snoetje van je kindje mnoh O+.

Loj als je die foto inplakt onder ‘eerste lachje’ gelooft vast iedereen het ;) ik reken het goed haha. Fijn dat ze zo relaxt is!

Ahaha fleur :D. Wie weet, misschien kom je het nog tegen in de luier :P.

Ehm tot hoelang na de geboorte vinden jullie het nog acceptabel om zwangerschapsbroeken te dragen? Kan nog wel eventjes toch? O-) Ik kan m’n eigen broeken wel weer aan maar ik vind die buikband nog zo lekker zitten. Lekker warm ook met het kolven :’). (Ik heb het zo vreselijk koud weer nu baby uit de buik is, bah).
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 21:54:07 #156
382129 crew  Donna
pi_182153635
Peace prachtige KS foto. Het was bij mij tijdens de KS ook heel gezellig op de OK. Ondanks dat het een spoed ks was (nouja, de nood was niet hoog, maar ze noemen het dan wel spoed) hebben we erg veel gelachen.
pi_182155371
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:46 schreef hetzusjevan het volgende:

Ehm tot hoelang na de geboorte vinden jullie het nog acceptabel om zwangerschapsbroeken te dragen? Kan nog wel eventjes toch? O-) Ik kan m’n eigen broeken wel weer aan maar ik vind die buikband nog zo lekker zitten. Lekker warm ook met het kolven :’). (Ik heb het zo vreselijk koud weer nu baby uit de buik is, bah).
Ik heb ze nog zo’n 4 maanden er na gedragen, zou ze soms nog best aan willen doen want ze zitten idd heerlijk :D

Ik kreeg vandaag trouwens een heel leuk pakketje binnen en kon even niet wachten tot BFD :@ O-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 september 2018 @ 22:57:41 #158
74056 crew  ToT
pi_182155409
-O- Mini-ToT heeft spruw in z'n mondje.
Vandaag heeft hij er medicijnen voor gekregen, maar het is echt zo zielig; hij zit als een bezetene op z'n fopspeen te zuigen om van de jeuk af te komen. Als de fopspeen uit z'n mondje valt (wat elke paar minuten gebeurt), gaat hij helemaal als een wilde tekeer.
Het medicijn mag je 4x per dag geven (1 ml per keer in zijn mondje) en het is genoeg voor een paar dagen, terwijl je het nog een week lang moet geven als de laatste sporen ervan verdwenen zijn.

-O- Als hij slaapt gaat alles wel prima, maar hij is nu klaarwakker en super onrustig. -O-
pi_182155446
Rena O+ Goed assortiment bij bol.com hoor *)
pi_182155472
Agos ToT ;( Geen ervaring maar hopelijk is ie er snel vanaf!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 september 2018 @ 23:10:56 #161
74056 crew  ToT
pi_182155723
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:00 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Agos ToT ;( Geen ervaring maar hopelijk is ie er snel vanaf!
Ja echt zielig! -O-
Alle tips zijn hartstikke welkom.
De kramzorg had al gezegd dat hij gewoon op een lepeltje water kon zuigen, maar theelepeltjes passen amper in zijn mondje en hij moet daar ook echt niks van hebben.
pi_182155728
Ik zit voor de laatste avond met een plakbaby. Koorts, net voor zijn verjaardag :') ;( wel het liefste ooit, want hij wil alleen maar knuffelen O+

Ik zag een prachtige baby van Peace en Elliebel. Ik kom voorlopig terug om te spieken hoor :Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 26 september 2018 @ 23:12:11 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182155755
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja echt zielig! -O-
Alle tips zijn hartstikke welkom.
De kramzorg had al gezegd dat hij gewoon op een lepeltje water kon zuigen, maar theelepeltjes passen amper in zijn mondje en hij moet daar ook echt niks van hebben.
Tip: geef 8x de helft.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 september 2018 @ 23:14:45 #164
74056 crew  ToT
pi_182155804
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:12 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Tip: geef 8x de helft.
Meer verspreid over de dag dus? Klinkt wel als een goed idee, ja. Meer contactmomenten! :Y
  donderdag 27 september 2018 @ 08:43:54 #165
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182158917
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:08 schreef Jentin het volgende:

LadyS, ik ben erg fan van loopfietsjes, maar weet even niet in hoeverre M daar al mee bezig is. Anders iets als een dierentuinabo, of kleertjes? Caesar krijgt hier altijd een complete najaarsgarderobe voor z’n verjaardag. Beddengoed vind ik ook een goed cadeau altijd, Caesar vindt dan helemaal tof in z’n kamer en het is een praktisch cadeau. Maar bedenk me nu dat dekbedovertrekken waarschijnlijk nog niet aan de orde zijn. Houten treinbaan is hier ook al een hit sinds z’n eerste verjaardag.

Houten treinbaan is een goed idee, beddengoed idd niet, want hij gebruikt alleen een hoeslaken :P. Loopfiets is hij denk ik nog te klein voor en wij kopen al een Wheelybug. Kleertjes heeft hij volgens mij genoeg, maar leren slofjes zou ik wel kunnen gebruiken, maar ik kan niks vinden die ik echt leuk vind :')
Wat een luxeproblemen zeg :@ Heb gelukkig wel een klein lijstje kunnen samenstellen, maar wil nog wat meer dingen erop

Straks moet ik met Pop naar zijn APK en dan krijgt hij ook weer zijn prikjes ;(
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 27 september 2018 @ 08:49:07 #166
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182158964
Hé, een deel van mijn reactie is weg -O-74
Samenvatting:

Ooooh, verse baby's! O+ Welkom! En de foto van die keizersnede is prachtig!

Rena, ik wil ook zo'n vrolijk pakketje O+

aaah, LeSage, wat sneu ;( Hoe is het nu met je dreumes (!!) Gefeliciteerd! *O* :*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182159134
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:46 schreef hetzusjevan het volgende:
Welkom peace, wat een mooie foto’s van je ks! Super waardevol lijkt me :Y.

Elliebel wat een knapperd heb je daar, zowel van het staan als het snoetje van je kindje mnoh O+.

Loj als je die foto inplakt onder ‘eerste lachje’ gelooft vast iedereen het ;) ik reken het goed haha. Fijn dat ze zo relaxt is!

Ahaha fleur :D. Wie weet, misschien kom je het nog tegen in de luier :P.

Ehm tot hoelang na de geboorte vinden jullie het nog acceptabel om zwangerschapsbroeken te dragen? Kan nog wel eventjes toch? O-) Ik kan m’n eigen broeken wel weer aan maar ik vind die buikband nog zo lekker zitten. Lekker warm ook met het kolven :’). (Ik heb het zo vreselijk koud weer nu baby uit de buik is, bah).
Ik draag er nog 2 voor mijn werk, 9 maanden na de bevalling. De band vouw ik dan over mijn riem want die lubbert nu.
Eigenlijk zitten ze niet meer lekker en echt mooi staan ze ook niet maar voor een baan in een bedrijfskantine maakt dat geen drol uit. :P
pi_182159172
Oh en Rena’s bol.com- baby. O+
pi_182159441
Wij komen afscheid nemen. Slapend op mama, met 39,7 graden koorts -O-

Het was een intensief jaar, met 2 kleine mannetjes. Inmiddels is Mijm van klein, hulpeloos mini-baby’tje alweer een hele vent. Gisteren zette hij zijn eerste stapjes los, hij speelt lekker met zijn broer, er ontsnapt af en toe een ‘papa’ of ‘mama’, baby-af dus! O+

Collage van zijn eerste jaar, leuke trip down memorylane O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182159584
LeSage van harte gefeliciteerd met je grote kleine man en veel beterschap voor hem; wat sneu dat hij ziek is op zijn verjaardag -O- Wat een leuke collage O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator donderdag 27 september 2018 @ 09:52:39 #171
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182159704
Nou, gisteren in het ziekenhuis geweest. Wat blijkt, ons dochtertje heeft een liesbreuk, en het vermoeden is dat het een eierstokje is wat er bij die zwelling 'naar buiten komt'. De enige mogelijkheid is een operatie. Dat klinkt groter dan het is, want de operatie op zich is het probleem niet, het is de algehele narcose die nodig is, die gevaarlijk(er) is.

Mijn vrouw trekt dit niet zo goed, ik ben daar wat rustiger onder, nu nog, maar leuk vind ik het allerminst. Het kan een stukje darm zijn wat er door komt, of een eierstokje, en in haar geval lijkt het een eierstokje te zijn. Dan wordt er over het algemeen 'wat sneller' geopereerd, maar we hebben verder nog geen chirurg gesproken en onze vragen kunnen stellen, maar ze is pas 10 weken, 11 weken oud. Ik vind dat erg jong voor zoiets, maar van de andere kant moet het wél gebeuren :{
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182159848
Gefeliciteerd LeSage! *O* Vervelend dat ie ziek is ;(

Wat naar CoolGuy. Wanneer gaan ze opereren?

Zwangerschapskleding, ik heb ze ook nog wel een poosje gedragen. Maar inmiddels pas ik m’n normale kleding weer en ben ik zelfs iets meer afgevallen *O* En nu door.. ;)
pi_182159862
Gefeliciteerd LeSage! Wat hoor je dat vaak, dat kinderen ziek zijn op hun verjaardag! Wel een heel leuk kind O+

CoolGuy dat zou ik ook wel heftig vinden hoor, al komt het vast goed. Kan zo'n operatie waarbij haar eierstok betrokken is nog gevolgen hebben? Of weet je dat allemaal nog niet?

Rena en Ellie jullie hebben ook zulke leuke! 🖤

Jagar hoe ging bij jou afgelopen nacht?

ToT, succes met de spruw. Wij zijn er net vanaf. Overigens kregen wij van iedereen (inclusief lactatiekundige) om in plaats van 4 x 1 ml, na elke voeding een beetje door de hele mond te smeren. Dat zou veel effectiever zijn. Ik denk dat jullie nystatine hebben?

Wij zijn gisteren naar de osteopaat geweest, wat een vaagheid zeg :+ ik moet mezelf echt dwingen om niet sceptisch te zijn want we hebben hiervoor gekozen en zoveel baby's hebben er baat bij.. Maar ik zat erbij en verwonderde me over de behandeling: ruim een half uur lang zijn vingertoppen op zijn nek en op zijn hoofd houden, en dan soms een millimeter verplaatsen :+

Ik weet niet precies hoe dit zou kunnen helpen, maar hij zelf was er van overtuigd dat er bepaalde blokkades in zenuw/energiebanen zaten en die zou hij weer 'open' krijgen met die aanrakingen. We shall see!
  Moderator donderdag 27 september 2018 @ 10:09:35 #174
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182159894
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:05 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Gefeliciteerd LeSage! *O* Vervelend dat ie ziek is ;(

Wat naar CoolGuy. Wanneer gaan ze opereren?

Zwangerschapskleding, ik heb ze ook nog wel een poosje gedragen. Maar inmiddels pas ik m’n normale kleding weer en ben ik zelfs iets meer afgevallen *O* En nu door.. ;)
Ook dat weten we nog niet. We moeten een echo maken om 'zeker' te weten dat het het eierstokje is. Daar krijgen we een oproep voor. Daarna moeten we naar een ander ziekenhuis voor het gesprek met een chirurg en de operatie zelf, dus we weten nu verder nog niets.

Het enige wat we weten is dat ze geen pijn lijkt te hebben er aan, dat is op zich erg fijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182160095
Ai, CG, wat moet, dat moet, natuurlijk, maar ik zou dat ook moeilijk vinden. Zo’n hummeltje nog :{

Spees, hier ook een osteosuccesverhaal. Ik vond het ook maar gek, maar letterlijk vanaf de dag dat ze zei: ‘Hey, nou heb ik ‘m los,’ kon ik Caesar overdag zo op bed leggen en ging ie probleemloos slapen. Daarvoor was dat een lijdensweg van wiegen-lopen-wiegen-wakker zodra hij plat lag. Hopelijk helpt het voor Ollie ook.

Gefeliciteerd en beterschap, LeSage. Leuke collage van een leuk ventje :)!

Zwangerschapskleding heb ik na de bevalling niet meer gedragen. Na 1,5 week paste alles wel weer en in de kraamweek droeg ik gewoon trainingsbroeken/joggingbroeken.

Over 3,5 week moet ik alweer werken :{ Ik spreek nu een uurtje per week af met m’n voorganger voor een soepele overdracht en deed afgelopen week al een kort pr-klusje, een beetje in de hoop dat mijn hoofd al enigszins in werkmodus wil. Wel fijn dat we dankzij Caesars schooldagen al een prima ochtendroutine hebben :) Maar als ik naar Phi kijk, denk ik ‘Nooooooooo ;(
pi_182160123
Oh CoolGuy, wat heftig, alleen het idee al dat ze onder het mes moet :{ Maar hopelijk kunnen ze het goed verhelpen..

Spees_eend, hopelijk helpt de osteopaat, ik heb er zelf wel veel goede verhalen over gehoord :)

Jentin, al weer bijna aan het werk, voor mijn gevoel ben je pas net bevallen :o

Mijn baby was superjengelig vanmorgen en ligt nu al 1,5 uur te slapen, doet ze eigenlijk zelden in de ochtend dus ik ben heel benieuwd hoe ze wakker wordt straks. Ze had wel weer van die rode wangetjes en veel kwijl, heb het idee dat het tandjes krijgen haar veel energie kost.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182160849
Wat heftig, cg. Hopelijk krijgen jullie snel meer te horen!

Mijn kleine monster was vannacht van 2 tot 5 klaar wakker. Hij probeerde wel te slapen, maar het lukte hem niet..
  donderdag 27 september 2018 @ 11:55:13 #178
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182161548
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:27 schreef rena het volgende:

heb het idee dat het tandjes krijgen haar veel energie kost.
Dat idee heb ik ook. Hier ook veel kwijl en rode wangetjes (maar nog geen puntjes of iets) en hij slaapt nog meer (hij is denk ik zo'n 6 uur per dag wakker en de rest slaapt hij).

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:07 schreef Jagärtrut het volgende:

Mijn kleine monster was vannacht van 2 tot 5 klaar wakker. Hij probeerde wel te slapen, maar het lukte hem niet..
Verder wel goed geslapen dus? jeej *O*
pi_182161727
Welpje is vier dagen oud en komt gewoon alweer aan! *O* Net zo'n borstmonster als zijn broer O+

Ik lees alles mee maar niks blijft nog hangen, :* voor iedereen waar nodig!
  Moderator donderdag 27 september 2018 @ 12:14:18 #180
382129 crew  Donna
pi_182161766
Ach nee tandjespijn. Daar kijk ik toch wel tegenop.
pi_182161890
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:14 schreef DonnaRush het volgende:
Ach nee tandjespijn. Daar kijk ik toch wel tegenop.
Ze grijpt hier wel veel in haar mondje en kwijlt veel maar echt pijn lijkt ze niet te hebben, dus het kan ook meevallen hoor :) Anders geef ik haar haar bijtring uit de koelkast en ik heb dentinox in huis maar nog niet hoeven gebruiken. Ze poept er alleen wel lustig op los, gister 4 mega zure poepluiers en vandaag zitten we ook alweer op 3 stuks :') Ze ligt nu weer op bed en ik zit One Born Every Minute te kijken en blij te wezen dat ik het niet meer hoef te doen :+

Jagar :*

SC, jij hebt dan ook wel een magische baby qua slapen, heerlijk zeg :)

Luna, wat fijn dat de kleine zo goed groeit al O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 27 september 2018 @ 12:40:16 #182
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182162056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:14 schreef DonnaRush het volgende:
Ach nee tandjespijn. Daar kijk ik toch wel tegenop.
Het valt tot nu toe alles mee & ook nog geen vsm spul gebruikt.
Kan me ook niet herinneren dat het bij mijn dochter een drama was, volgens mij ook niet.
  Moderator donderdag 27 september 2018 @ 12:42:22 #183
382129 crew  Donna
pi_182162083
Laat ik daar maar voor duimen dan. Ze is zo'n heerlijke slaper namelijk.

Ze was maandag en dinsdag wel hangerig en jengelig. Kwijlen als een malle. Maar nog niets te zien/voelen.
pi_182162100
Grmbl, nu alweer een uur extra OV-reistijd richting Efteling. Het is dat Günther treinen en bussen verrukkelijk vindt om in rond te kijken, anders zou ik nog bijna 'n rijbewijs willen halen.
Beeb is zojuist in draagzak in slaap gekukeld na wakker te zijn geweest vanaf half acht vanmorgen. Duimen dat -ie nog even doordut wanneer we zo in de Efteling zijn aangekomen :) En dan: speeldate in het park met de bijna twee jaar oude dochter van een vriend. :+

Nacht was wederom goed te doen, vanaf half twaalf gisterenavond alleen even wakker rond half vier. Ik ga nog maar even door met overdag twee extra borstvoedingen erin dus! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_182162137
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:10 schreef lunapuella het volgende:
Welpje is vier dagen oud en komt gewoon alweer aan! *O* Net zo'n borstmonster als zijn broer O+

Ha, wat fijn voor jullie allebei zeg! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_182162200
Mijm! O+ :W Veel plezier bij de dreumessen, lief ukkie!
Let me see you stripped down to the bone
pi_182162218
CG, knuffel voor jullie meisje! Sneu zeg, nog zo'n guppie wezen en dan al onder het mes. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_182162335
Gefeliciteerd met je dreumes LeSage en beterschap omdat ie juist nu ziek moet zijn :(

Ik zag een megalieve bol.com baby van rena O+

CG wat naar, zo’n kleintje wat geopereerd moet worden..

Geniet in de efteling minilot!

En koffie voor jagar en baby ivm slechte nachten :*

Ik heb voor Hoppediz vandaag een fotoshoot gehad met baby. Verschillende dragers en doeken en ringslings. Heel leuk om te doen! Kleine frummel ligt nu lekker in bed. Ik heb al weken het idee dat boventandjes komen maar ondanks liters kwijl, bulten en heel veel gekauw nog geen tandjes erbij!
pi_182162894
Jeetje CG, wat ontzettend naar. Ik kan me voorstellen dat je vrouw hier behoorlijk door van slag is, sterkte!

Jagär, heeft er inmiddels wel een hele goede dut plaatsgevonden? Ik hoop dat je het een beetje rustig aan kan doen vandaag!

LeSage, gefeliciteerd *O* En beterschap!

Mini, jeej voor betere nachten! Sterkte met de vertraging. Hoe vaak heeft Günther De Efteling inmiddels vanbinnen gezien? :D

Songeur, wat leuk van de fotoshoot!
pi_182163496
Welkom en gefeliciteerd Peace!!
Gefeliciteerd en beterschap LeSage, dreumes *O* *O* *O*
Wat naar CG! Maar wel fijn dat er nu wel duidelijkheid is. B is aan een liesbreuk geopereerd, hij was toen 3 jaar. Het is ons enorm meegevallen. Wij hadden meer moeite met hem na de operatie rustig te houden. Dat is bij een baby wat makkelijker. Maar het blijft natuurlijk een operatie en vervelend.
Spees, ik ben niet zo zweverig maar ben groot voorstander van chiro, osteopaat en masseurs. Hopelijk helpt het voor jullie.

Ziekenhuis bezoek al achter de rug, er kwam niets uit. Baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit. Juul was mee en die wond alle mensen om haar vingertje met haar grote ogen en lach.

Gisteren ook wakker mee gaan wandelen met mij en B en dat vond ze toch gezellig. Alle blaadjes werden bekeken vanuit de wagen en maar trappelen en lachen. Zo mooi, een paar weken geleden waren we er nog van overtuigd dat we haar eigenlijk nergens mee naartoe konden nemen want dat was huilen. Zo opgelucht dat het dus wel kan.

Gisterenavond was wel weer erg onrustig dus ze heeft gezellig meegekeken naar de tv op schoot en is uiteindelijk om 21:00 in bed in slaap gevallen. 00:30 en 06:00 weer fles. Prima dus.
pi_182167325
Olivia, keer of vijftien, denk ik?

Het gras was overigens ook vandaag Günthers favoriete Eftelingattractie. :9

Let me see you stripped down to the bone
pi_182167466
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:44 schreef Peacefulll het volgende:
Hoi!

Fuchs riep mij, dus ik kom mij melden met M. Sorry, ik doe niet mee met de nieuwe nicknamehype ;)

M is geboren dmv een geplande keizersnede ivm een placenta die te dicht bij de uitgang lag. Ik zag er mega tegenop en vond het spannend, maar het is me enorm meegevallen. Ja, het herstel is wel pittig, maar ik probeer zo veel mogelijk toe te geven aan de rust die ik moet pakken. Mijn man en ik zijn zo'n goed team samen O+ Ik ben mega trots op hem. Hij grijpt alles aan om te leren hoe hij M kan verzorgen, rent de benen uit zijn lijf en klaagt bijna niet.
De nachten zijn nog pittig. M heeft duidelijk een omgekeerd ritme, waardoor we tot minimaal 2 uur met een wiebelende, wakkere baby zitten. Overdag is het geen klap aan met onze comazuiper :') Maar we genieten van hem.
Ook hebben we gelijk afgeleerd om teveel mensen te laten langskomen op een dag. We zijn natuurlijk mega trots, maar ook mega moe en overweldigd. Al doende leert men.
En M is natuurlijk de meest prachtige, lieve, schattigste baby ever O+

Plaatje bij het praatje (in Z&G staan ook nog twee andere foto's)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooh, zeker goed gelukt! Welkom! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182167918
Rena's bollie in de doos! :D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182168254
LeSage, gefeliciteerd met je lieve, knappe Mijm! En :* voor de zieke jarige.

Welkom aan alle newborns en hun mama’s!

Coolguy, wat rottig. Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid.
pi_182169370
Fijn dat alles goed was exode! Wat gaan ze nu doen?

Betere nachten voor mini ^O^

Volgens mij moeten we Casper meer eten voeren, óf hij is alvast aan het oefenen voor het WK midwinterhoornblazen 2036 ofzo :') Deze leeftijd O+

  donderdag 27 september 2018 @ 19:46:26 #196
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182169878
Fleur :D
CoolGuy, wat rot, zeg. Zo'n klein wurmpje onder het mes. Sterkte!

Mijn baby is vandaag weer goedgekeurd. Hij weegt nu 10840 gram en is 79,5 cm. Ik kreeg een voorbeeldweekmenu mee voor als hij 1 jaar is en daar stonden gedroogde abrikozen op als tussendoortje. Leek me wel een lekker en handig iets, dus ik meteen naar AH om een zakje te halen en geef zo'n abrikoos. 5 minuten later kon ik hem ondersteboven uit de wagen trekken, want dat ding zat vast in zijn strot :'( . Weet ik veel dat het best stugge dingen zijn :@ , ik eet ze nooit.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182170434
@LaBelleFleur27
Heel erg fijn! Scheelt zo onwijs op je (werk)dag als je een beetje slaapt.. Balen van de verkoudheid bij jullie! :(
Beetje honger met die tak? Hahaha, tof! :D

@Spees_Eend
Dat onderuitzakken heb ik hier ook heel veel, op de bank.. Ik heb daar af en toe al (rug)pijn van, laat staan als je een bevalling achter de rug hebt.. Ik zou inderdaad wel een fysio o.i.d. contacteren, misschien qua houding of oefeningen toch meer mogelijk!

Haha, klinkt bekend osteopaat ook! Vind het soms zo moeilijk om alles serieus te nemen.. Maar ja, je hoort soms ook zulke goede verhalen. Ben benieuwd wat het voor jullie doet!

@Elliebell
Het werk hoort er nu eenmaal een beetje bij dat het kan gebeuren. Vind het wel moeilijk zo met zo'n kleintje in huis, maar soit.. Eigen zaak. Maar ja, zeker! Lichtpuntjes worden beter zo! Maakt dat je de dagen dan toch beter doorkomt!
Wauw, zelf staan! Hopen dat hij ook snel leert zitten voordat hij z'n hoofd kapot 'gooit'.. :P Cute!
Super fijn ook dat hij het op de KDV alweer goed heeft gedaan woensdag! Toffe foto's zeg! Die met z'n snoet helemaal onder de yoghurt o.i.d. is echt goud!

@Peacefull
Hai! Welkom! :D Een echte avondbaby dus? :P Superleuke foto's zowel hier als in het andere topic! <3

@Fuschsia_roze:
Yay! :D Een hele grote jompel. :D Moet zelf inderdaad nog wel wat trainen in het minder licht gaan slapen.
Fijn dat de knip niet ontstoken is! Maar dat wild vlees? Is dat iets waar ze iets mee moeten of is dat gewoon zoals het is dan nu? Afwachten wat de hoofdpijn vandaan komt..

@Loj:
Thanks! :D
Eerste lachje is fijn hé! Zeker als je het op de foto hebt. :D Hopen dat Li snel een beetje weet wat dag en nacht is, maar klinkt als een bekend probleem wat ik zo hoor hier..

@hetzusjevan:
Zolang als die broeken fijn zitten gewoon blijven dragen toch? :P

@Rena:
Waar bestel je die bij Bol? :D Klinkt beter dan het bevallen. :P Geweldige foto!
Zure poepluiers.. Ik begin ook bang te worden voor die tijd haha. Hoe oud zijn ze dan ook alweer met de tandjes? :P

@ToT
Ahw, naar van de spruw! :( Hopen dat hij er snel minder last van heeft..

@LaSage:
Wauw, prachtige foto's zo zeg! Heel tof die collage zo! :D Bye bye Baby! Genieten van de volgende tijd!

@CoolGuy:
Brrr.. Naar om zo dit door te moeten. 't is al niks als je kind iets heeft. (Ik vind de verkoudheid nu al sneu, wordt nog wat! Hopen dat de echo duidelijkheid geeft en jullie weten waar je aan toe bent.. Mentaal een beetje voorbereiden. Sterkte/succes!

@Jentin:
Jouw succesverhaal klinkt wel goed. Hopelijk voor Spees_Eend en hier ook het resultaat. :P
Werken komt dan snel dichtbij.. Hier ook nog maar 4,5 week. Nog geen idee hoe we het dan straks moeten gaan doen met deze hummel. Wel slim al een beetje in te komen zo, misschien maakt het de stap wat makkelijker..

@Jägartrut:
Jeetje, rottijd ook vooral qua wakker zijn. Gehuil klinkt dan altijd harder vind ik zelf..

@Exode:
Fijn dat er niks uit het ziekenhuisbezoek is gekomen. Of ja, soms wil je gewoon even weten wat het is natuurlijk, maar je bent ook snel bang voor bepaalde uitslagen.. Hopelijk voelt ze zich snel beter..

@LAdyS:
Ai, schrikken! Klinkt zo groot, bijna 11 kilo en 80 cm. :P Nog ver weg hier. :P Kreeg je 't er een beetje soepel uit wel?

----

Hier afgelopen nacht geen klagen, voeding tegen 23u/3u/7u dacht ik. Heel netjes om de vier uur ongeveer. Vandaag ook druk geweest met luiers ruilen, SabSimplex in Duitsland gekocht.. Werk-werk-werk.. :P Ook het consultatiebureau op bezoek gehad vanochtend. Gekeken naar een andere inbakerdoek i.p.v. de puckababy (kunnen alles proberen toch..) De eerste slaap erna ging goed, nu wil ze niks, maar qua tijd is het ook dé tijd dat ze hier altijd wakker is. :P Verder over de voeding gehad, hoeveel flessen, hoeveel erin, hoe vaak.. Maar we moeten in elk geval echt nog niet meer dan de 135 cc geven in één keer, ook al blijft ze hongersignalen geven. Dan worden de krampjes nog erger. De verpleegkundige is hier bijna een uur geweest, zag het einde van de voeding (en de honger), de krampjes erna, het niet in willen slapen.. Dus ze weten nu wel precies waar we het over hebben. Qua voeding nu maar 50/50 standaard en forte. Kijken of dat het slapen makkelijker gaat maken. Nu is mevrouw weer ontroostbaar, dus we wisselen haar maar continu af tussen ons om het behapbaar te maken. Wat we ook doen, langer dan 1-2 minuten zonder snikken doet ze niet.

Viel trouwens de verpleegkundige wel op dat ze bijna continu gebalde vuistjes heeft. Ook echt niet los te krijgen. Dus zij hoopt dat de chiropractor daar resultaat mee kan boeken. Afwachten of dit iets betekent zeg maar.
pi_182171644
Welkom Peace en baby. :*

Gefeliciteerd LeSage! Tot over een paar maanden. :W

Banaan was vandaag 2, 3, 2, 4 uur wakker. Steeds met een dut van een half uur ertussen. En die 4 was meer zijn idee dan dat van mij.

Ik hoop op een rustige avond. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182171732
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:02 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Welkom Peace en baby. :*

Gefeliciteerd LeSage! Tot over een paar maanden. :W

Banaan was vandaag 2, 3, 2, 4 uur wakker. Steeds met een dut van een half uur ertussen. En die 4 was meer zijn idee dan dat van mij.

Ik hoop op een rustige avond. :X
Zoiets was het bij ons ook. Ik lig dus ook al in bed.
pi_182172213
Lesage gefeliciteerd *O*! Wat sneu dat ie ziek was, hopelijk is ie zondag opgeknapt voor z’n feestje :).

Rena wat een leuk pakketje O+.

Coolguy oei wat naar! Ik zou daar ook wel moeite mee hebben, maarja wat moet dat moet.

Oh dat is schrikken ladys :o.

Sterkte iedereen die het nodig heeft met onrustige kleintjes en slechte nachten :*. Ik ga ook richting bed. Super gezellig zo, merkte m’n vriend net al op :P.
  donderdag 27 september 2018 @ 21:23:37 #201
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182172237
Hoi! Ook ik meld mij met een kersverse baby O+. Op 24 september bevallen van een prachtig jongetje. Werknaam ben ik nog niet over uit maar ik neig naar Muis vanwege de geluidjes die hij zo nu en dan produceert :'). En anders wordt het I.

Het was een heftige bevalling en hij is er 2 dagen goed misselijk van geweest maar we zijn allebei fysiek aan het opknappen en lekker aan het wennen :). Hij krijgt op dit moment kunstvoeding met wat ik aan borstvoeding heb omdat hij te veel gewicht verloor door de wat slechte start en mijn productie nog niet op gang is gekomen. Hij wil ook nog niet goed zuigen en eigenlijk lukt het pas sinds vandaag om goed aan te happen. Ik kolf dus sinds dinsdag.

Verder ben ik nog hartstikke moe en druk met alles op mij in te laten werken dus heel actief meeposten zal nog even een uitdaging zijn, maar dan heb ik mij in ieder geval alvast voorgesteld ;).

Ook hier een plaatje bij het praatje in de spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182172400
Helsinki :W Wat een mooi ventje heb je gebakken O+ Hopelijk komt je productie snel op gang

Pkm en jagar, ik hoop op een goede nacht voor jullie!
pi_182174407
Helsinki en Peace :W

Wat een verhaal van je bevalling Helsinki. Hopelijk geven de komende gesprekken je iets meer vrede Dan wel rust.

Pittig Coolguy! Ik snap dat je vrouw er behoorlijk van slag door is.

Heeft je vrouw continu zoveel last Exode? En wat is nu de volgende stap? Wachten tot het vanzelf over gaat?

Minilot naar de Efteling O+ Ik kan niet wachten om dat met Bikkel te kunnen doen.

Osteopaat ben ik ook fan van. Na een klapper van mijn paard in januari vol op een hek ben ik daar gelijk heen geweest en was daarna vrijwel meteen weer klachtenvrij.

Ik lees verder wel mee maar ben helaas alweer een tijdje aan het werk ivm ziek personeel en heb dus nog niet echt veel fut om heel actief mee te posten. Verder ben ik met Nanuke bezig met een nieuwe meet eind oktober *O* *O*

Wat ben ik trouwens blij met mijn Tula. De kinderwagen staat momenteel stof te verzamelen en is momenteel meer een soort kapstok.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_182178181
Krampjes bij babytjes zou verboden moeten worden. Mijn hart huilt :'( Iemand nog tips?
pi_182178256
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 04:23 schreef Peacefulll het volgende:
Krampjes bij babytjes zou verboden moeten worden. Mijn hart huilt :'( Iemand nog tips?
Infacol. Godenspul.
pi_182178455
Ik droeg Jip veel in de doek bij krampjes, dat leek ook wel goed te helpen :)

Welkom alle nieuwe baby's en hun mama's :*

Ik ben deze week zo druk dat ik helemaal niet toe kom aan reageren hier. En ik moet weer een beetje wennen aan Jip die elke nacht 3 x komt :O (ik weet het, het kan erger) En over een ruime week start de verbouwing en slapen we een maand ergens anders dus dan zal hij ook wel weer moeten wennen daar aan. Gelukkig bestaat er koffie c_/
pi_182178461
Woller Kipkep op z’n buikje, Peace. Buikje masseren (met de klok mee), op z’n rug leggen en fietsen met de beentjes, ondersteboven (buik naar onder) op je onderarm dragen, in kikkerhouding (beentjes opgetrokken) tegen je aanhouden. Volgens mij zijn al die druppeltjes etc (Sab Simplex) niet bewezen effectief, maar veel mensen zweren erbij, dus proberen kan altijd, I guess :) Klotedingen, die stomme krampjes. Sterkte en kusje voor je kleine M. :*

Wolken, vroeg me gister nog af hoe het met je ging! Leuk, een meet!

Helsinki, wat een mooi menneke. Hopelijk gaat het voeden ook gauw soepel.

Phi sliep 20.00 tot nu, werd net wakker met een brul, dus ik dacht: hongerpaniek, maar pakte haar op en meteen *snurk* Dus kennelijk nog niet uitgeslapen. En mijn teerbeminde was gisteravond weg, Caesar lag er als altijd om 19.30 in dus ik zat een paar uurtjes O+ Alleen O+ op de bank.

Aure c_/ (sorry, mijn slaapverhaal staat zo een beetje ‘ :6’) Sterkte vandaag en de komende tijd.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jentin op 28-09-2018 06:42:34 ]
pi_182178528
Dat is genieten Jentin O+

Edit: haha no worries. Alleen maar fijn als je baby slaapt O+
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:16:20 #209
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182178794
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:14 schreef NicolasJoy het volgende:

@LAdyS:
Ai, schrikken! Klinkt zo groot, bijna 11 kilo en 80 cm. :P Nog ver weg hier. :P Kreeg je 't er een beetje soepel uit wel?

----

Hier afgelopen nacht geen klagen, voeding tegen 23u/3u/7u dacht ik. Heel netjes om de vier uur ongeveer. Vandaag ook druk geweest met luiers ruilen, SabSimplex in Duitsland gekocht.. Werk-werk-werk.. :P Ook het consultatiebureau op bezoek gehad vanochtend. Gekeken naar een andere inbakerdoek i.p.v. de puckababy (kunnen alles proberen toch..) De eerste slaap erna ging goed, nu wil ze niks, maar qua tijd is het ook dé tijd dat ze hier altijd wakker is. :P Verder over de voeding gehad, hoeveel flessen, hoeveel erin, hoe vaak.. Maar we moeten in elk geval echt nog niet meer dan de 135 cc geven in één keer, ook al blijft ze hongersignalen geven. Dan worden de krampjes nog erger. De verpleegkundige is hier bijna een uur geweest, zag het einde van de voeding (en de honger), de krampjes erna, het niet in willen slapen.. Dus ze weten nu wel precies waar we het over hebben. Qua voeding nu maar 50/50 standaard en forte. Kijken of dat het slapen makkelijker gaat maken. Nu is mevrouw weer ontroostbaar, dus we wisselen haar maar continu af tussen ons om het behapbaar te maken. Wat we ook doen, langer dan 1-2 minuten zonder snikken doet ze niet.

Viel trouwens de verpleegkundige wel op dat ze bijna continu gebalde vuistjes heeft. Ook echt niet los te krijgen. Dus zij hoopt dat de chiropractor daar resultaat mee kan boeken. Afwachten of dit iets betekent zeg maar.
Ik trok hem uit de wagen en hield hem horizontaal met zijn gezichtje naar beneden, heb toen maar een beetje op zijn borst "geslagen" en toen zag ik die abrikoos eruit vallen gelukkig.

Heb je wel eens een draagdoek oid geprobeerd? (misschien wel hoor, maar ben een waardeloze bijlezer)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:22:49 #210
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182178859
En Jentin, wat een heerlijke nacht!

Aure, koffie? c_/

Hier trouwens een zielig jongetje vanwege de inentingen gisteren. Koorts enzo. Gisteren wat onrustig, maar we hebben samen in het grote bed Mr Frank Visser doet uitspraak gekeken (kwaliteitstv inderdaad :@) en toen is hij lekker bij me in slaap gevallen O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182178888
Ik lees hier vaker iets van 2, 3, 4. Nu weer 2, 3, 4, 2 oid. Gaat dat over uren wakker overdag tussen de slaapjes door?
Ik ben er echt totaal niet mee bezig hoe lang Mars wakker is tussendoor. Eerste helft van de dag zit er vaak ongeveer twee uur tussen denk ik maar verder let ik daar niet op. Ik kijk vaak naar zijn oogjes en als ik de signalen van vernoeidheid zie, leg ik hem in bed/kinderwagen/tula. En vaak is hij vanaf eind van de middag wel wakker totdat hij naar bed gaat rond 20.00 uur. Er is hier dus (nog) geen vast slaapritme overdag. Hij doet soms 3 dutjes, soms 5 kortere. Net hoe het uitkomt of hoe lang een vorig dutje heeft geduurd. Is dat erg?

Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat vanzelf komt als Mars wat ouder wordt. :@
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:33:43 #212
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182178915
Zo deed ik het ook altijd, Malteser. Bij vermoeidheidssignalen naar bed brengen en niet naar bed brengen omdat het tijd is, zeg maar. Hij heeft ook nooit een vast slaapritme gehad :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182178916
Mars is wat ouder dan Phi, Malteser, maar hier idem. Ik heb geen idee wat ze doet qua slaapjes, wel dat ze max 3 kwartier duren. Gister was ze vrijwel de hele dag wakker met alleen een paar dutjes aan de borst en een half uurtje in de box. In bed leggen probeer ik af en toe, lukt soms, soms niet. Bij Caesar heb ik daar zo hard om gestrest en nu laat ik ‘t maar gaan zolang ze vrolijk is (en zulke nachten maakt :+ ) Komt inderdaad vast vanzelf, die echte slaapjes op bed in iets van een ritme. Vwb dat 2-3-4 meen ik me wel te herinneren dat dat ook echt op oudere kindjes gericht is, overigens.
pi_182178944
Oeh LadyS, die abrikoos. :X

Aure, :O Ik zet net de Nespresso aan. Ook een bakkie?

Welkom aan Helsinki, wat een knapperd! Wat woog hij bij geboorte?

Wolken, een meet. Dat klinkt tof! Balen dat je alweer zoveel moet werken ivm zieken. Jullie hebben een eigen zaak toch?

Jentin, fijn toch die goede nacht. Hier ook. En dat is soms wel eens lastig voor anderen hier die geen goede nachten hebben maar ergens ook hoopvol misschien dat het ook nog beter kan worden.

Peace, masseren, warm houden, veel bij je zijn (in draagdoek/Tula) en ‘uitzitten’. Het is super sneu maar je kunt er helaas weinig aan doen. Foutje van moeder natuur, dat gebrek aan darmrijping bij baby’s.
pi_182179303
Als het werkt en goed gaat dan lijkt me dat toch prima, Malteser?

Ik die het en beetje er tussenin, ik kijk naar O, maar probeer hem ook niet langer dan twee uur wakker te laten zijn. Vanmorgen al mislukt, want hij wou om 5.30 de dag beginnen maar moest wachten tot ik de duutser en peuter de deur uit gebonjoured had om 8 uur voordat hij weer in bed kon. Daar liggen we nu allebei. Klote nacht.
pi_182179544
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:33 schreef LadyS het volgende:
Zo deed ik het ook altijd, Malteser. Bij vermoeidheidssignalen naar bed brengen en niet naar bed brengen omdat het tijd is, zeg maar. Hij heeft ook nooit een vast slaapritme gehad :)
Hier ook idd, als ik dat vaste ritme aanhield kreeg ik een hele boze baby als ze nog niet moe was. Ze heeft ongeveer wel dezelfde tijden dagelijks maar ik kijk echt wanneer ze gaat jengelen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182179622
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Als het werkt en goed gaat dan lijkt me dat toch prima, Malteser?

Ik die het en beetje er tussenin, ik kijk naar O, maar probeer hem ook niet langer dan twee uur wakker te laten zijn. Vanmorgen al mislukt, want hij wou om 5.30 de dag beginnen maar moest wachten tot ik de duutser en peuter de deur uit gebonjoured had om 8 uur voordat hij weer in bed kon. Daar liggen we nu allebei. Klote nacht.
Ja, dat is misschien ook wel zo. Maar ik dacht juist dat het misschien beter is die discipline wel te hebben. Maar die ontbreekt hier dus. En Mars doet het er voorlopig goed op, dat is ook wel zo.
pi_182179680
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:33 schreef LadyS het volgende:
Zo deed ik het ook altijd, Malteser. Bij vermoeidheidssignalen naar bed brengen en niet naar bed brengen omdat het tijd is, zeg maar. Hij heeft ook nooit een vast slaapritme gehad :)
Ah oké. Bij Twix was er op een gegeven moment wel een soort van vast ritme. Maar ik weet dus niet meer vanaf wanneer.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:33 schreef Jentin het volgende:
Mars is wat ouder dan Phi, Malteser, maar hier idem. Ik heb geen idee wat ze doet qua slaapjes, wel dat ze max 3 kwartier duren. Gister was ze vrijwel de hele dag wakker met alleen een paar dutjes aan de borst en een half uurtje in de box. In bed leggen probeer ik af en toe, lukt soms, soms niet. Bij Caesar heb ik daar zo hard om gestrest en nu laat ik ‘t maar gaan zolang ze vrolijk is (en zulke nachten maakt :+ ) Komt inderdaad vast vanzelf, die echte slaapjes op bed in iets van een ritme. Vwb dat 2-3-4 meen ik me wel te herinneren dat dat ook echt op oudere kindjes gericht is, overigens.
Hier is de duur heel wisselend. Dinsdag leg ik hem in bed om 12.00 uur en is hij om 12.45 uur wakker (1 cyclus dus), gisteren leg ik hem om 11.40 uur in bed en tukt hij tot 15.10 uur. En ik heb daar geen last van, want zoiets als ‘eigen tijd’ is er toch niet als je al een peuter rond hebt lopen.
Maar dan is hij vervolgens wel wakker van 15.10 uur tot 20.00 uur. Tot niemands ergernis overigens. Want gewoon blij en gezellig en zulks. Maar dat klinkt weer zo lang voor een baby van 5 maanden.

Nou ja, hij is tevreden, wij zijn tevreden. Dus wat zeur ik eigenlijk?
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:03:54 #219
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182179844
Ik houd de tijd wel in de gaten, maar ik kan ook wel goed voorspellen wanneer hij moe is aan zijn houding (ogen wrijven & gapen). Ik leg hem 2x sowieso na 2 uurtjes op bed & hij valt altijd met 5min in slaap.

En s'avonds hangt het er vanaf wanneer hij wakker is. Als hij om half 6 wakker is dan leg ik hem niet weer om half 8 op bed want dan moet hij nog een fles. Dus dan rek ik het een uurtje (door een badje of iets) tot de volgende fles & dan gaat hij de nacht in & slaapt klokje rond.

Dutjes zijn ook altijd wel zelfde qua lengte.
pi_182180143
Dat ik schrikken LadyS! Mijn moeder had dat vorige week maandag ook met n stukje fruit bij Casper. Ze heeft gelukkig kinderEHBO gehad maar ze was er helemaal ontdaan en verdrietig van (en nog steeds af en toe).

Aure c_/

Peace wat hierboven gezegd is, ik was blij met Sab Simplex maar volgens mij had ie ook gewoon niet zoveel krampjes.

Malteser lekker zo laten met slaapjes :Y

Leuk een meet! Ik hoop dat ik kan, heb eind oktober een paar dingen waar ik niet onderuit kan (mijn vader wordt 65 bijvoorbeeld :7)
pi_182180227
Hier letten we ook altijd op vermoeidheidssignalen.

Bij peuter resulteerde dat erin dat geen enkele dag hetzelfde was en ik nooit kon voorspellen wanneer ze wakker was. Baby is uit zichzelf al meer naar een schema gaan regelen en dat kan ik qua tijden nu wat beter voorspellen. Al leg ik haar nog steeds pas op bed wanneer ze zelf aangeeft moe te zijn (of na max 2-2,5 uur omdat ik weet dat ze het langer doorgaans niet trekt).

Met eten/flessen deden we hetzelfde. Als ze honger had kreeg ze iets, en anders kreeg ze sowieso wat als wij toch gingen eten. Werkt prima. :s)
pi_182180444
Welkom Helsinki wat een heerlijk kereltje. O+

Leuk Wolken, een volgende meet! w/

Wat sneu Peace. -O-
Banaan bracht heel veel tijd met zijn buikje over de arm door, hand tussen zijn beentjes. Vindt hij nou ook nog heerlijk, maar het gewicht is wat meer. :D

Aure drie keer in een nacht is ook best veel. :{w

Jentin lekker toch zo'n slaper. Lekker over posten. Ik ben er nooit jaloers op want alle rustige slapers zijn niet mijn O+ Banaan O+ .

LadyS balen dat hij last heeft van de entingen. Dat van die abrikoos zou mij ook kunnen gebeuren trouwens. :{

Malteser een ritme komt vanzelf en zonder ritme is het ook prima. :)
Als het lukt heb ik Banaan graag eerst twee, dan drie en dan vier uur wakker. Nou de ochtenddut standaard nog maar een half uur is lukt dat even niet meer.

Het nadeel vind ik dat ik hem dan een derde dut laat doen, maar ook die kort is. En dan gaat hij door die extra dut wel weer later naar bed voor zijn nachtslaap. Effectief slaapt hij dan dus minder door die extra dut.
Normaal gesproken doet hij dus twee dutjes, geeft hij heel veel slaapsignalen dan mag hij weleens een derde dut erbij.

Gisteravond sliep hij in ieder geval door zonder borst. Dat haalde hij wel in met nachtvoedingen maar mijn avond rust was heerlijk. w/
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182180701
Wegens superslechte nachten probeer ik toevallig sinds deze week 2, 3 en 4 uur wakker aan te houden, al is het in de praktijk altijd 2, 3, 3. En ik weet niet of het daaraan ligt maar onze nachten zijn een stuk beter met maar twee nachtvoedingen :)
Maar als het zonder zo'n ritme goed gaat, lekker mee doorgaan, toch?

15 keer Efteling, wauw! Misschien moet ik er ook eens heen met de oudste, die zal het ok geweldig vinden.

Jagär, dat je nu maar lang in bed mag liggen!

Aure, wat gaan jullie verbouwen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182180858


[ Bericht 100% gewijzigd door PKM op 28-09-2018 11:48:48 (Dubbel ) ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182180987
Omgekeerde Fok!wet, Banaan slaapt al een uur. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182181207
Welkom Helsinki!

Peace, Juul (en ook B) hadden veel last van krampjes. Ik ben fel tegenstander van spul zoals Infacol, vooral op langere termijn. Helaas moet je er doorheen, wat bij Juul wel verlichte: buikje masseren en dan vooral met olie zoals Pranarom. Warm badje, kruikje op de buik. Verder veel laten boeren tussen het drinken door. En vooral bij je houden, lekker dichtbij, Juul vond buik tegen buik het fijnste. Ze is nu bijna 13 weken en ze heeft het amper meer. De piek lag rond de 7 weken en daarna werd het elke dag minder.

Jeetje LadyS wat een schrik en wat snel en goed gehandeld zeg!!

Wat fijn Jentin en boks! J heeft geslapen van 21:15 tot 07:15 :o Dat ze daarvoor alles bij elkaar heeft gekrijst en met heeeeel veeeeel moeite 60 ml heeft gedronken laat ik even buiten beschouwing :@
pi_182181242
Ik kom even om het hoekje spieken. De tweeling M. en R. is nu bijna 8 weken oud. Het is heel druk, en ze hebben op dit moment zo'n last van krampjes dat ze overdag niet tot nauwelijks slapen tenzij in mijn armen/in de draagdoek/tijdens het wandelen. Door mijn bekkeninstabiliteit kan ik alleen nog niet veel wandelen/dragen (want met dragen dan moet ik in beweging blijven).
Maar ze zijn zo lief en mooi O+
De kleinste is geboren met 2160 gram en weegt inmiddels ruim 3,5 kilo. Live drinken is oa een opname op de neo nooit gelukt dus ik kolf voor hem waardoor hij toch minimaal 80% bv krijgt. De grootste kwam ter wereld met 2765 gram en weegt inmiddels ruim 4,5 kilo.

En voor degene die mij niet kennen, heb ik ook nog een prachtig zoontje van bijna 3 O+

Door de drukte heb ik mij niet eerder gemeld, ik voel mij altijd bezwaard als ik niet of heel selectief reageer. Maar wilde toch even binnen vallen :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182181428
@PKM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom Helsinki en Cassandra! Het zijn inderdaad knapperds zeg! En wat knap dat de kleinste (M of R?) alsnog zoveel moedermelk binnenkrijgt. Is het kolven een beetje te doen met drie kinderen in huis? En voel je niet bezwaard, het zal lekker druk zijn voor je!
pi_182181466
Oh Cassandra wat een leukerds! O+ Welkom :W

Wat veel nieuwe aanwas *O*

Wat een fijne tijd Exode!

En betere nachten voor OiT en een avond rust voor pkm *O*.

Mijn schoonmoeder keek alweer helemaal uit naar haar oppasmiddag vanmiddag (ze zijn op vakantie geweest). Nu is Casper net in slaap gekukeld en ze komt er zo aan, das ook niet leuk voor haar :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 28 september 2018 @ 14:19:25 #230
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182185388
Wanneer geven jullie aardbei?

11 Jaar geleden moest ik wachten tot èèn jaar, maar hij krijgt hier soms Ella's Kitchen en daar hebben ze dus een 4m zakje met aardbeien + appels. Als ik google krijg ik hele verschillende dingen.
pi_182185454
Hier met alle denkbare soorten (vers) fruit begonnen zodra zoon zes maanden oud was, maar zowel aan mijn kant als die van echtgenoot dan ook geen voedselovergevoeligheden :)
Let me see you stripped down to the bone
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 september 2018 @ 15:32:47 #232
74056 crew  ToT
pi_182186452
Mini-ToT ligt weer eens lekker te chillen. B-)


(Uiteraard heel kort zodat-ie het niet koud kreeg! ;) )
pi_182187003
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:32 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT ligt weer eens lekker te chillen. B-)

[ afbeelding ]
(Uiteraard heel kort zodat-ie het niet koud kreeg! ;) )
O+

Hoe is het met de spruw?
pi_182187032
Hier ook al vrij snel met aardbei begonnen maar ook hier geen allergieën en dergelijke in de familie :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 september 2018 @ 16:02:09 #235
74056 crew  ToT
pi_182187051
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

O+

Hoe is het met de spruw?
Lijkt zelfs nog ietsjes erger te worden! -O- Net weer ff extra medicijnen gehaald bij de apotheek omdat het slechts genoeg voor 6 dagen was. Ze zeiden dat er nu juist iets van verbetering zichtbaar zou moeten zijn.
We koken nu dagelijks de flesjes enzo uit, dus het zou toch echt moeten verbeteren? :?
pi_182187060
ToT! O+

Ik heb net per ongeluk weer Zalando leeggekocht met maat 68. _O- We hadden wat was verkeerd gesorteerd, als er dan 2 broekjes verloren zijn, mag je wel 2 broekjes, 3 truitjes en 2 luierpakjes kopen toch?
pi_182189285
Vind ik wel, exode.

Ik zat net 1,5 uur in de auto met m’n schoonouders en beide kinders. Ik reed. Mijn schoonmoeder vindt het concept bv geloof ik nogal overbodig; elke keer als ik zeg dat ik Phi ga/moet voeden zegt ze: ‘Oh, een fles, ja?’ Nu moesten we onderweg stoppen wegens hongerbruls. ‘Geef dr lekker een fles, joh.’ Phi gevoed (‘Een fles is toch makkelijker dan hè?’), terug in de mc, zet het al snel weer op een krijsen. Ik kon nergens veilig stoppen, dus even doorrijden met krijsende baby achterin. Rijden we langs de Nutricia-fabriek. Schoonmoeder: ‘Kijk, dát heb je nodig!’

}:|

Ik ben zoals bekend bepaald niet de grootste bv-propagandist die er bestaat, maar dámn, woman :P
  vrijdag 28 september 2018 @ 17:59:48 #238
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182189998
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Lijkt zelfs nog ietsjes erger te worden! -O- Net weer ff extra medicijnen gehaald bij de apotheek omdat het slechts genoeg voor 6 dagen was. Ze zeiden dat er nu juist iets van verbetering zichtbaar zou moeten zijn.
We koken nu dagelijks de flesjes enzo uit, dus het zou toch echt moeten verbeteren? :?
Dit is echt een kopie van hoe het bij ons ging. Wij kregen ook maar genoeg voor een paar dagen mee zo bleek, dus moesten we weer nieuwe gaan halen en het werkte ook nog eens totaal niet (het werkt bij heel veel mensen niet). Ik hoop dat het bij jullie alsnog snel aanslaat 👍
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 september 2018 @ 18:03:04 #239
74056 crew  ToT
pi_182190063
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit is echt een kopie van hoe het bij ons ging. Wij kregen ook maar genoeg voor een paar dagen mee zo bleek, dus moesten we weer nieuwe gaan halen en het werkte ook nog eens totaal niet (het werkt bij heel veel mensen niet). Ik hoop dat het bij jullie alsnog snel aanslaat 👍
Oh?
Goed om te weten! Thx! :) Ja maandag moeten we toch naar de huisarts toe, hopelijk is er dan verbetering opgetreden. :)
Was overigens wel vaag; ik had om 2 extra flesjes gevraagd en ze zeiden dat dat geregeld zou worden. Kom ik bij de apotheek, hadden ze de aanvraag weggegooid omdat ze dachten dat het een duplicaat was van de oorspronkelijke aanvraag; op beiden stond maar 1 flesje. Ze zouden er achteraan bellen.
Ik zei dat ik niet heen en weer blijf rijden en echt 2 flesjes wilde. Dat is toen ook geregeld. :)
pi_182190173
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:24 schreef Jentin het volgende:
Vind ik wel, exode.

Ik zat net 1,5 uur in de auto met m’n schoonouders en beide kinders. Ik reed. Mijn schoonmoeder vindt het concept bv geloof ik nogal overbodig; elke keer als ik zeg dat ik Phi ga/moet voeden zegt ze: ‘Oh, een fles, ja?’ Nu moesten we onderweg stoppen wegens hongerbruls. ‘Geef dr lekker een fles, joh.’ Phi gevoed (‘Een fles is toch makkelijker dan hè?’), terug in de mc, zet het al snel weer op een krijsen. Ik kon nergens veilig stoppen, dus even doorrijden met krijsende baby achterin. Rijden we langs de Nutricia-fabriek. Schoonmoeder: ‘Kijk, dát heb je nodig!’

}:|

Ik ben zoals bekend bepaald niet de grootste bv-propagandist die er bestaat, maar dámn, woman :P
Wow, wordt ze gesponsord ofzo? :P Ik vind een fles overigens ook helemaal niet makkelijker, maar dat terzijde.
pi_182190334
Haha tuurlijk mag dat exode ;) ik heb mijn halve salaris al weer uitgegeven aan kleding voor Jip :')

OIT, we laten de keuken, wc en badkamer verbouwen. Is echt heel hard nodig, want dit is een beetje een studentenhuis geweest :+ ik zal als het af is wel wat voor en na foto's hier posten :D

Sterkte met de spruw ToT!

Plaatje voor de leuk O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 28 september 2018 @ 18:52:52 #242
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182190938
Ooooh Aure, wat een vent heb je daar al zeg!
En Mini-ToT, is inderdaad nog lekker mini! O+ :o

Wat irritant Jentin :{ Wat heb je geantwoord? :D En hoe precies vindt ze een flesje makkelijker langs een snelweg? :P
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182193079
Voor mijn gevoel is borstvoeding ook stapels makkelijker dan flesvoeding, maar dat is uiteraard vooral mijn perceptie vanuit retegoed lopende (geknaag op tepels daargelaten) borstvoeding. :)
En :') @ commentaar bij Nutriciafabriek, argh!

quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:32 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT ligt weer eens lekker te chillen. B-)

[ afbeelding ]
(Uiteraard heel kort zodat-ie het niet koud kreeg! ;) )
Wat een gave foto! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182193192
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:14 schreef Aure het volgende:

Plaatje voor de leuk O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kleedboks! :D Lief pakje ook en nog veel liever snoetje O+

Hier juist te wat weinig kleertjes - alles begint te kort en te krap te worden maar ik vind haast niks leuk genoeg!

Toevallig vanmiddag nog op zoek geweest naar een winterjas, maar overal van die gewatteerde polyester bomberjacks en dat is zó niet mijn smaak.. Uiteindelijk bij Next een lieve wollen houtjetouwtje-jas gevonden, blijkt -ie pas rond eind oktober leverbaar, grmbl!

Ik zit verder te wachten tot mijn beeb slaap krijgt. :') Door onhandige planning en mijn moeder op bezoek (wat voor Günther altijd hysterisch feest is) werd -ie pas tegen zeven uur vanavond wakker uit zijn middagdut. Duurt dus nog wel even :+
Let me see you stripped down to the bone
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 september 2018 @ 21:03:30 #245
74056 crew  ToT
pi_182193287
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:52 schreef LadyS het volgende:
Ooooh Aure, wat een vent heb je daar al zeg!
En Mini-ToT, is inderdaad nog lekker mini! O+ :o

Wat irritant Jentin :{ Wat heb je geantwoord? :D En hoe precies vindt ze een flesje makkelijker langs een snelweg? :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:51 schreef minilot het volgende:
Voor mijn gevoel is borstvoeding ook stapels makkelijker dan flesvoeding, maar dat is uiteraard vooral mijn perceptie vanuit retegoed lopende (geknaag op tepels daargelaten) borstvoeding. :)
En :') @ commentaar bij Nutriciafabriek, argh!

[..]

Wat een gave foto! O+
Mini-ToT is blij dat jullie de foto leuk vinden! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182193303
In feite zijn er maar 2 nadelen aan bv: je kan het niet uit handen geven (behalve met kolven maar dan is het toch een beetje fv :+ ) en je moet je op je gemak voelen het op veel plekken te kunnen doen.
Verder is het snel en je hebt verder niets mee te nemen behalve jezelf.

Z. bijt mij trouwens niet, op een enkele keer in het begin toen ze tanden kreeg na.
Ze masseert wel vaak met haar handen mijn lijf ofzo. Als een kat die op een deken ligt.
Echt zo lief. O+
  vrijdag 28 september 2018 @ 21:19:47 #247
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182193580
Aure wat een leuke baby, en wat een leuk pakje! 🖤

ToT, jouw baby is ook al zo cute, handig mandje ook :+ zoveel haar heeft ie al!

Jentin wat een verhaal joh, waarom maakt haar dat zoveel uit _O-

Minilot, ik vind ook nauwelijks leuke babyjongenskleding en ik heb echt mijn best gedaan -O- dus ik zoek maar op MP op merken die ik leuk vind.

Over leuk gesproken:

Ollie de bollie:

O+
pi_182193595
Dat met die handjes is lief ja O+

Gister geborstvoed:
- in een rijdende trein
- op een bankje in de zon bij station Tilburg
- grasveldje in de Efteling

Met het in het openbaar voeden gaat het dus stukken beter dan met het voorkomen van bijten. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182193693
Wat een fantastisch koppie heeft Ollie! Die grote ogen! *;
En jeuj @ walvisromper, heb ik hier laatst opnieuw gekocht in een grotere maat. O+
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 28 september 2018 @ 21:28:25 #250
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182193729
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:26 schreef minilot het volgende:
Wat een fantastisch koppie heeft Ollie! Die grote ogen! *;
En jeuj @ walvisromper, heb ik hier laatst opnieuw gekocht in een grotere maat. O+
Fijn zijn die he!

En thanks O+, ja die gaat qua ooggrootte de competitie aan met zn grote broer :+
pi_182193857
Oh spees O+ en leuke romper ja! Wibra heeft sowieso wel echt leuke en fijne rompers vind ik :)

Ik haal Jip zijn kleding meestal bij h&m en Hema. En dan aangevuld met wat leuke merken. Soms is er pinc kids sale bij mij om de hoek en daar zitten soms wel leuke merken voor weinig bij.

Ahw bijt ie nog veel mini? Hier ook al een bijter (zonder tanden nog). Dat belooft nog wat voor als hij straks wel tanden heeft :X
pi_182194290
Ik heb dat groene vestje als geboorteoutfit gehad O+

Ik was vorige week bij de Primark en daar hebben ze ook leuke baby kleding.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_182194535
Mag ik toch (ook) wat foto's delen na het missen van BFD? O-)

Vandaag m'n baby bijna niet gezien door een lange werkdag en slapende baby in de vroege ochtenduren en nu.. 10 minuten samen gebrabbeld. Ze maakt sinds vandaag een nieuw geluidje. Nu twee geluidjes en ook echt als reactie als ik begin te praten. Zo geweldig lief. O+ O+
Iets van 'gje' en 'a' :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182194674
Wat een mooierd nj! En aure natuurlijk ook. Bijna al O zijn kleding is gedragen door T. Fijne memory lane. Al droeg T de kleren die O nu draagt rond z'n eerste verjaardag :')

We zijn in Nederland. 3.5 succesvolle uren in de auto met twee slapende kinderen. Zoveel quality time hadden de duutser en ik lang niet...
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:23:29 #255
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182194721
Wat een mooie meid, NJ O+

Ik moest zo lachen om die fotobommende kat :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182195094
De poes heeft er vandaag 15 minuten naast gezeten tijdens het voeden. O+
Heel erg op haar hoede, klaar om weg te springen als dat rare wezen weer huilt of te veel beweegt, maar het is een stap in goede richting!

Op de foto's lijkt 't spookje eigenlijk nog best een kaal (voor)hoofd te hebben. Inhammen haha. Verder lekker pluizig.

Ben zelf bevooroordeeld natuurlijk, maar vind haar prachtig. :9 O+
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:59:04 #257
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182195296
Ik vind eigenlijk best wel makkelijk leuke jongenskleding, maar het is wel een stuk duurder.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:20 schreef Jagärtrut het volgende:

We zijn in Nederland. 3.5 succesvolle uren in de auto met twee slapende kinderen. Zoveel quality time hadden de duutser en ik lang niet...
Goed begin!
pi_182196074
Ik vond jongens kleding niet leuker, maar wel gemakkelijker te vinden ;)
Ik heb voor Li echt wel veel, maar het zijn heel veel lichte kleuren en dat staat haar eigenlijk helemaal niet. Donker en fel staat haar veel beter ;)

Jullie hebben echt mooie kindjes gemaakt. De ogen van O. O+ en het pakje van aure baby O+ en in het mandje O+ en het meisje van NJ O+ en De mooie jongens van Helsinki en Cass O+

Oh, hier trouwens haat aan infacol ;) en ook alleen maar kv fans in mn omgeving en die snappen bv helemaal niet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik weinig gevoel heb bij aan de borst liggen, maar het is gemakkelijk, goedkoop en de antistoffen vind ik ook heel belangrijk! Maar ik weet al dat we vanaf 30 nov gaan afbouwen en dat ze per 1 jan waarschijnlijk volledig op kv zit ;) Morgen een ochtendje Blijdorp, dus waarschijnlijk voor het eerst voeden in het openbaar :@

Oh cg, klinkt heel heftig een operatie! En stom van de spruw tot!

En dat is wat ik nog weet :@
Wanneer zijn jullie eigenlijk een slaapzak aan gaan doen? Ik heb wel de puckababy piep liggen, maar eigenlijk is die gewoon niet nodig :D
pi_182196443
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:37 schreef Loj het volgende:

Wanneer zijn jullie eigenlijk een slaapzak aan gaan doen? Ik heb wel de puckababy piep liggen, maar eigenlijk is die gewoon niet nodig :D
Ik weet de precieze leeftijd niet meer, maar op een gegeven moment ging hij zoveel bewegen dat hij niet meer (goed) onder de deken lag. Dat was voor ons het moment om met een slaapzak te beginnen.
pi_182196851
Geen slaapzak hier. Deken + laken of niks en dan warm genoeg gekleed. Maar goed, ben überhaupt geen slaapzak van plan, dus dat ligt wat anders :)

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 29-09-2018 07:46:07 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_182196874
Hoezee voor de autoslapers van Jagar en welkom in Nederland!
Let me see you stripped down to the bone
pi_182199030
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 00:21 schreef minilot het volgende:
Geen slaapzak hier. Deken + laken of niks en dan waren genoeg gekleed. Maar goed, ben überhaupt geen slaapzak van plan, dus dat ligt wat anders :)
Wat is jou aversie tegen een slaapzak? En bedankt voor het welkom!
  Moderator zaterdag 29 september 2018 @ 07:34:15 #263
382129 crew  Donna
pi_182199160
Slaapzak hier vanaf 10 weken ofzo? Ze wurmde alles los.
Inmiddels blijft ze weer redelijk netjes op lakenhoogte liggen, maar de slaapzak is wel het fijne signaal dat ze gaat slapen. Slaapzak aan, flesje, knuffel en Zzzzzzzzzzzz.
pi_182199176
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 05:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat is jou aversie tegen een slaapzak? En bedankt voor het welkom!
Aversie tegen bewegingbeperkende spullen in het algemeen, bij nog zo jong en druk doende met motorische ontwikkeling :) Als er een behoefte tot rondklauteren is bij wakker worden, dan wil ik die niet in de weg zitten. Günther is nu toevallig bezig te proberen in het hoofdeinde van ons bed omhoog te klimmen. ^O^
In dat kader hier thuis ook geen box, fopspeen en wipstoeltje, en speelgoed ligt vrij voor het grijpen op lage planken. We hangen en beetje halfslachtig een Montessori/RIE-aanpak aan. :)
Zal niet ieders ding zijn maar we het zelf wel erg prettig zo. ^O^

Nacht was opnieuw prima! 23:00 - 05:00 - nu net wakker. Na voeding om 05:00 direct weer onder zeil. Fijn! Of het nou werkelijk aan de te vlugge melkafbouw heeft gelegen weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik denk het wel. ^O^

Jagar, hoe lang blijf je in Nederland en hoe ging de eerste nacht? :*

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 29-09-2018 08:16:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_182199374
Een slaapzak is niet echt bewegingsbeperkend :D Cas van 13 maanden kan er gewoon mee lopen en kruipen (en klauteren op mij want "hallo mam ik ben wakker" :') )
Slaapzak is wel drie maten te groot , want hij kan niet tegen strakke dingen.

In dat kader zou een draagzak/draagdoek, maxicosi en kinderwagen ook bewegingsbeperkend zijn en die gebruik je toch ook? :)
pi_182199441
Geen idee wanneer wij een slaapzak gebruikte.
Had vooral te maken met het weer ook. Voordat ze het nodig had (als mini lag ze gewoon met een deken en alles) en daarna is het een tijdje heel warm geweest ‘s nachts. Denk sinds augustus dat ze weleens een slaapzakken kreeg voor de frissere nachten.
Ik vind het ook niet beperkend. :)
pi_182199543
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:18 schreef Skittles het volgende:

In dat kader zou een draagzak/draagdoek, maxicosi en kinderwagen ook bewegingsbeperkend zijn en die gebruik je toch ook? :)
Draagzak, kinderwagen en maxicosi om veilig van A naar B te komen en altijd meteen eruit zodra mogelijk. :Y

Ik heb verder niks tegen slaapzakken hoor, moet iedereen lekker zelf weten. Maar het is soms een beetje alsof het slapen in een slaapzak hier een onveranderlijke fase is tussen dekentjes voor pasgeborenen en dekbedden voor oudere kinderen, terwijl dat natuurlijk helemaal niet de enige optie is. :) Wij doen het toevallig niet, omdat ik er de voorkeur aan geef dat Günther aan zijn tenen kan pulken en onbeperkt kan klimmen. Dat laatste gaat natuurlijk uiteindelijk ook wel met slaapzak, maar ik zie voor ons het nut niet van zo'n initiële hindernis. Ieder z'n ding, toch? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182199584
Hier is de slaapzak ook niet bewegingsbeperkend. Hij gaat dan nog steeds tegen de rand van het ledikant staan wanneer ie moet slapen :')

Superleuk pakje heeft ie aan Aure! Welk merk is het? :D En een superleuk jongetje uiteraard O+

En de mooie baby’s van NJ en Spees O+

Casper heeft ook een mix van merken maar ook wel Hema etc. Ik deed m gisteren een spijkerbroekje aan van Tumble ‘n Dry in maat 80! Ik hoop gewoon dat dat merk klein valt :') Ook veel leuke kledingmerken ken ik van dit forum trouwens ;)

Wij zijn weer kindloos wakker geworden, zoveel feestjes deze maand. Maar jeetje, wat kan ik slecht tegen alcohol tegenwoordig! Vroeger stopte ik 5 biertjes in m’n holle kies, nu heb ik er hoofdpijn van :')

[ Bericht 2% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 29-09-2018 08:41:31 ]
pi_182200609
Hier wel een slaapzak, omdat Jip dekentjes van zich af schopt en vervolgens wakker wordt omdat hij het koud heeft :')

Veel plezier in Blijdorp Loj!

Pakje is van CarlijnQ Fleur :) sterkte met de kater ;)
pi_182201967
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:35 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Maar jeetje, wat kan ik slecht tegen alcohol tegenwoordig! Vroeger stopte ik 5 biertjes in m’n holle kies, nu heb ik er hoofdpijn van :')
Echt hè? Hier hetzelfde. Wel goedkoop :')
Ik vraag me af of ook mijn tolerantie voor mdma (xtc) is afgenomen, maar daar kom ik pas weer 'ns achter als ik ooit nog ophou met borstvoeding geven. :7

Ik ga CarlijnQ Googlen, alvast bedankt voor de tip, Aure!
Let me see you stripped down to the bone
pi_182202016
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:14 schreef Aure het volgende:

OIT, we laten de keuken, wc en badkamer verbouwen. Is echt heel hard nodig, want dit is een beetje een studentenhuis geweest :+ ik zal als het af is wel wat voor en na foto's hier posten :D

Wauw, succes! En ja leuk, doen!

Jentin, wat een opmerkingen van je schoonmoeder zeg!

Welkom Jagär en hoera voor slapende kindjes op de achterbank! Echt, wij zijn nog steeds van va stukjes rijden met een koffie to go om aan onze tijd samen te komen, tot groot vermaak van onze kinderloze vrienden.

Slaapzak, ik denk rond 3 maanden of zo? Ook omdat ze steeds onder het dekentje vandaan kroop en het koud kreeg.
pi_182202049
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Toevallig vanmiddag nog op zoek geweest naar een winterjas, maar overal van die gewatteerde polyester bomberjacks en dat is zó niet mijn smaak.. Uiteindelijk bij Next een lieve wollen houtjetouwtje-jas gevonden, blijkt -ie pas rond eind oktober leverbaar, grmbl!

Dit is 'm trouwens, nu het toch over kleren gaat:



O+

Nog even geduld dus!
Let me see you stripped down to the bone
pi_182202167
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit is 'm trouwens, nu het toch over kleren gaat:

[ afbeelding ]

O+

Nog even geduld dus!
Leuk! O+

Casper had ook zo’n jas in maat 62 afgelopen winter O+ En hier ook nog geen winterjas voor hem, ben ook nog geen leuke tegengekomen. Maar die van jou is ook heel leuk!

Over winterjassen gespoken. Ik heb ook geen idee wat voor maat ik moet nemen. Hij zit nu in 74/80, is 86 dan beter of weer veel te groot? :?
pi_182202191
OT, ik zie jullie al helemaal rijden!
Jagar welkom in Nederland, hoe ging de eerste nacht hier?
Leuke foto's NJ en die kat _O- _O- _O-

Uhm Juul die heeft de slaapknop gevonden. Tweede nacht helemaal doorgeslapen, van 21:00 tot 07:30 dit keer en om 09:15 lag ze weer te slapen en dat doet ze nog steeds. En wij zitten te wachten want we gaan zo naar mijn moeder die gisteren jarig was. Is een uur rijden dus ik hoop op entertainmentteam B in de auto :D
Wat een wereld van verschil met de 12 weken ervoor. Hazenslaapjes, niet willen slapen, huilen, steeds gewiegd willen worden etc. Ik hoop dat het zo blijft maar we genieten nu in ieder geval van deze fase.

Wij gaan over 1,5 week een midweekje naar CP, ik ben wel erg benieuwd hoe ze het daar gaat doen. Ze slaapt in een bedje naast ons bed in ieder geval.

En wat betreft kleding, ik vond voor B winkelen echt makkelijk en nog steeds. Als er een dino opstaat of ninjago is hij blij. En voor jongens hebben ze genoeg keuze in alle merken en prijsklasses. Tenminste dat vinden wij.
Voor Juul vind ik het lastiger, wij houden niet van pasteltinten en dat is helemaal hip nu. Ze draagt veel roze en okergeel.
Wij varieren van Hema tot Imps & Elfs en van Next tot Zeeman en alles daartussen.
pi_182202342
Vooral Wibra en Hema voor basics hier, aangevuld met Next en vooral Marks & Spencer voor overige kleding. Ik vind teksten op kleding vaak nogal suf, heel hard jongensachtig hoeft ook niet zo en prettig aanvoelend materiaal vind ik wel belangrijk. Zodra Günther voorkeuren krijgt mag -ie het uiteraard zelf weten, tot die tijd hou ik 'm graag een beetje meer lief en klassiek dan heel stoer. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_182202888
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Echt hè? Hier hetzelfde. Wel goedkoop :')
Ik vraag me af of ook mijn tolerantie voor mdma (xtc) is afgenomen, maar daar kom ik pas weer 'ns achter als ik ooit nog ophou met borstvoeding geven. :7

Ik ga CarlijnQ Googlen, alvast bedankt voor de tip, Aure!
Ah ik zie nog meer meetingmogelijkheden :+

CQ is wel pijnlijk voor je portemonnee trouwens :')
pi_182202924
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:18 schreef Aure het volgende:

[..]

Ah ik zie nog meer meetingmogelijkheden :+

:D O+

En inderdaad, prijzig spul dat CQ. Toffe stoffen maar zie eenvoudige modellen dat ik er vooral zelfmaakzin van krijg :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182202961
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit is 'm trouwens, nu het toch over kleren gaat:

[ afbeelding ]

O+

Nog even geduld dus!
Love it. Donkerblauw. O+
pi_182203810
Oeh die houtje touwtje is tof Mini! O+
Die had Twix in zijn tweede winter ook een, toen liep hij als dreumes van 14 maanden net. Geweldig stond ‘m die. Toen overigens van de Jola, daar hebben ze ze dit jaar weer. In donkerblauw en okergeel. Maar dat is nu te laat natuurlijk...

Jongenskleding shoppen, ik vind het heerlijk! Ik ben niet zo van de schreeuwende teksten en Disneytoestanden. Maar ik vind het juist leuk om tussen alle ‘meuk’ te zoeken naar dingen die ik tof vind.
Heb veel mooie dingen bewaard van Twix voor als we nog ooit een jongetje zouden krijgen. Dat is gelukt O+ . Maar een jongetje met hetzelfde postuur was kledingtechnisch gezien handiger geweest ;) .

Jagar, fijn weekend in NL!

Wat een haar al NicolasJ. Mooi hoor. En die kat, haha.

Ik zag ook nog een jongetje met mooie grote ogen van Spees. O+

Mijn baby is verkouden. Als in snot all over, beetje benauwd. Hij wil graag bij ons zijn. En zolang hij dat is, blijft hij maar vriendelijk lachen. Onze goedzak.
Ik zeg het zo vaak geloof ik maar ik ben zo belachelijk intens gelukkig met dit cadeautje. O+ Man oh man, wat is het toch een heerlijk kind.
pi_182206594
Ah Malteser, sneu voor Mars! Maar wat schrijf je altijd lief over hem O+

Mijn laatste fotospam hoor dit, maar we hadden een fietsprimeur en volgens mij vond Casper het leuk! ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182206725
Exode, wat heerlijk van de goede slaapjes! Hoe gaat het met je vrouw? En naar welke CP gaan jullie?

Malteser, jullie klinken als een heerlijk gezin!

Fleur en Casper op de fiets *O* Het was ook heerlijk weer om een tochtje te maken :)
pi_182207030
Gave jas heb je voor gunther uitgezocht, Mini! Nu maar hopen dat het niet te vroeg koud wordt ;)

Beterschap voor Mars! Het snot-seizoen is helaas weer begonnen.

Toffe foto van Casper op de fiets!

Afgelopen week alleen meegelezen, niet de fut gehad om uitgebreid te reageren. Maandagavond bleek de spruw weer terug te zijn. Dinsdag heeft Sofie haar eerste entingen gehad, geen koorts ervan gehad maar ze had wel veel behoefte aan knuffels. Donderdagochtend werd ik wakker met een borstontsteking. Sofie slaapt de afgelopen 2 weken bijna elke nacht door alleen de productie van mijn linkerborst heeft dit niet door. Veel pijn en hoge koorts gehad. Nu nog wat verhoging maar het gaat de goede kant op. Om het goed leeg te houden kolf ik tussendoor en ‘s nachts. Best zonde dat het vanwege de spruw niet ingevroren kan worden.

Gister de hele dag alleen maar op de bank gehangen, en zowaar zowel baby als beestenboel hielden rekening met mijn zieke lijf :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182207682
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:21 schreef Takkie88 het volgende:
Best zonde dat het vanwege de spruw niet ingevroren kan worden.
even snelle reactie tussendoor maar gepasteuriseerd mag de melk wel worden gebruikt dus je kan het wel invriezen.
https://www.lalecheleague(...)seren-van-moedermelk
pi_182207757
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:01 schreef Elleska het volgende:

[..]

even snelle reactie tussendoor maar gepasteuriseerd mag de melk wel worden gebruikt dus je kan het wel invriezen.
https://www.lalecheleague(...)seren-van-moedermelk
Klopt het dat de band van de kind anders is als die niet borstvoeding heeft gehad ?
pi_182208367
Dat 8-weken-sprongetje, komt die met extra spugen en poepen, naast huilen en slecht slapen? :{
pi_182208368
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:01 schreef Elleska het volgende:

[..]

even snelle reactie tussendoor maar gepasteuriseerd mag de melk wel worden gebruikt dus je kan het wel invriezen.
https://www.lalecheleague(...)seren-van-moedermelk
Bedankt voor de tip! Dat pasteuriseren lijkt een stuk makkelijker dan ik dacht. Scheelt een hoop melk weggooien.
pi_182210449
Kijk die Casper blij zijn op de fiets!!
OT, de buikpijn komt en gaat bij mijn vrouw. Vandaag was een goede dag.
We gaan naar CP Vossemeren. Ben nog nooit in een CP geweest, dus we zijn benieuwd.

Wij gingen vandaag dus naar mijn moeder. Eerste x die rit voor Juul. Na 2,5 uur in bed slapen, sliep ze het uur in de auto ook nog. Daarna is ze wel de hele middag wat onrustig geweest. Was toch allemaal wat overweldigend. Mijn moeder is herstellende van een operatie (baarmoeder verwijderd) dus er was verder geen visite. Alleen mijn zus en neefje kwamen even langs. Maar al die aandacht samen met andere omgeving vond ze blijkbaar lastig.
pi_182212540
Exode, jammer dat ze onrustig was daar. Wel fijn van het slapen. Hoe ging de reis terug?

Takkie, heerlijk zo’n bankdag. Ik mis dat soms wel bij een tweede.

Casper op de fiets, tof!

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat 8-weken-sprongetje, komt die met extra spugen en poepen, naast huilen en slecht slapen? :{
Agos, heeft B er last van? Sprongen hier niet herkenbaar maar wel super vervelend voor jullie. Hoe is het verder, buiten de sprong dus?
  zaterdag 29 september 2018 @ 22:57:38 #289
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182214428
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:17 schreef exode het volgende:
We gaan naar CP Vossemeren. Ben nog nooit in een CP geweest, dus we zijn benieuwd.

Vossemeren is heel erg leuk! Lekker subtropisch zwemmen :P
En je hebt daar van die flinstone fietsdingen (althans paar jaar geleden).

Maar de leukste blijft Lommerbergen (dat is inmiddels Landal geworden), daar hebben ze zandbakken in het subtropisch zwembad, echt magisch leuk voor kleintjes.
pi_182214474
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:58 schreef Malteser het volgende:
Exode, jammer dat ze onrustig was daar. Wel fijn van het slapen. Hoe ging de reis terug?

Takkie, heerlijk zo’n bankdag. Ik mis dat soms wel bij een tweede.

Casper op de fiets, tof!

[..]

Agos, heeft B er last van? Sprongen hier niet herkenbaar maar wel super vervelend voor jullie. Hoe is het verder, buiten de sprong dus?
Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed. Elke keer als ik denk ‘volgens mij gaat het nu beter’, dan komen we weer in een spuug/nietslapen/veelhuilen rondje terecht.
Alles bij elkaar gaat het beter denk ik. Alleen spuugt ze nog steeds veel en kan ze niet zelf in slaap vallen. Dus ik ben echt veel met haar bezig. Aan de andere kant lacht ze ook graag, wil ze graag contact maken, is ze supersterk in haar nek en armen en sliep ze afgelopen week 3 nachten echt door, van ca 23u tot 06.30.
Het is nog steeds erg onvoorspelbaar, dat is wel vermoeiend..
pi_182219863
Fijn dat de rit goed ging Exode. Was Juul thuis weer rustig? Hopelijk heeft ze lekker geslapen vannacht.

IMA, dat niet zelf in slaap kunnen vallen is erg herkenbaar! Word jij ook zo moe van opmerkingen dat je haar teveel verwend/verpest hebt?
Ik vind het wel lastig, over 4 weken gaat ze 2 dagen per week naar het kdv, daar kunnen ze vast niet blijven lopen tot ze slaapt.

Sofie ligt heerlijk te slapen en ik zit te kolven. Voelt toch een beetje gek zo in de nacht. Maar het is voor een goed doel, ik zit weer gewoon op de 36.2 graden, dus de borstontsteking is aan het herstellen! *O*
pi_182220076
Fijn dat het beter gaat met de borstontsteking Takkie! En dat komt vast wel goed bij het kdv :Y In 4 weken kan veel veranderen en vaak doen ze bij het kdv wel wat ze thuis niet doen (hier althans :')) Ik maakte me daar toen ook druk over om dezelfde reden maar was nergens voor nodig.

En die opmerkingen kreeg ik vrijdag nog nadat ik zei dat hij nog niet doorsliep (nog niet? Maar hij is al 8 maand toch?!). En toen ik zei dat ie soms tussen ons in sliep was het hek helemaal van de dam _O- :')

Oh wat vervelend IMA! Wij merkten weinig van sprongetjes dus geen idee..

Jammer dat Juul daar onrustig was Exode, is ook overweldigend voor zo’n kleintje denk ik. Maar fijn dat de autorit goed ging :)

[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 30-09-2018 06:34:28 ]
pi_182220174
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed. Elke keer als ik denk ‘volgens mij gaat het nu beter’, dan komen we weer in een spuug/nietslapen/veelhuilen rondje terecht.
Alles bij elkaar gaat het beter denk ik. Alleen spuugt ze nog steeds veel en kan ze niet zelf in slaap vallen. Dus ik ben echt veel met haar bezig. Aan de andere kant lacht ze ook graag, wil ze graag contact maken, is ze supersterk in haar nek en armen en sliep ze afgelopen week 3 nachten echt door, van ca 23u tot 06.30.
Het is nog steeds erg onvoorspelbaar, dat is wel vermoeiend..
Pittig wel IMA, zeker omdat je peuter ook rond hebt lopen. Hoe reageert M erop als ze even moet wachten oid?

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 04:18 schreef Takkie88 het volgende:

Ik vind het wel lastig, over 4 weken gaat ze 2 dagen per week naar het kdv, daar kunnen ze vast niet blijven lopen tot ze slaapt.

Sofie ligt heerlijk te slapen en ik zit te kolven. Voelt toch een beetje gek zo in de nacht. Maar het is voor een goed doel, ik zit weer gewoon op de 36.2 graden, dus de borstontsteking is aan het herstellen! *O*
Hier nu niet aan de orde maar bij Twix destijds wel. Ons kdv heeft verticale groepen en daardoor was er juist wel de tijd om dat te doen. Ze liepen met hem rond tot hij sliep en hebben zelfs een slaapplek op de groep gerealiseerd toen Twix ivm gezondheid in het zicht moest slapen. De andere kinderen, waarvan dus ook al een deel wat ouder, hebben vaak niet fulltime meer een entertainer nodig. Die spelen zelf en hebben daarbij begeleiding nodig. Maar met 3 juffen ging dat dus prima.
Dus misschien valt het wel mee. Bovendien reageren baby’s allemaal anders op de indrukken van een kdv.
En fijn dat de borstontsteking op zijn retour is!
pi_182220596
Ik vond het vooral sneu voor mijn moeder dat Juul zo was. Ze was te onrustig voor de fles etc. Dus mijn moeder heeft haar amper vast kunnen houden. Toen we weggingen brabbelde ze gelukkig nog even met een dikke lach erbij.

Fijn dat de borstontsteking de goede kant op gaat Takkie!

Ik ben benieuwd SC! Landal hebben we wel meerdere keren gedaan. Ik vind CP altijd belachelijk duur. Eindelijk een keer buiten de schoolvakantie.
We hebben vooral naar B gekeken, voor Juul maakt het natuurlijk niets uit. B is echt een waterrat dus het zwembad was een belangrijk punt. En ik wilde een sauna in het huisje :)
pi_182231840
Labellefleur en Malteser; bedankt voor jullie ervaringen mbt baby en kdv! Dat stelt toch wel weer gerust.

Wij gaan volgende week ook naar een cp, parc sandur, en hebben ook een huisje met sauna. Nog even er met z’n drieën tussenuit voordat over 4 weken m’n verlof voorbij is. Lijkt ineens snel te gaan!
pi_182235383
Ja dat verlof gaat echt zó snel voorbij! :o Leuk nog even met z’n drieën samen weg :)
  zondag 30 september 2018 @ 18:38:15 #297
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182235389
Bedankt voor alle welkomstberichtjes :).

I. is morgen gewoon een week oud! En wat een week was het.
Malteser, je vroeg nog naar zijn geboortegewicht: 3850 gram. De eerste 48 uur at hij niet en daarna gestart met KV (en ben ik dus gaan kolven om mijn productie op gang te brengen) omdat hij te snel en te veel afviel. Inmiddels zit er een stijgende lijn in, maar is mijn productie nog niet voldoende. Ik kolf 30 ml per keer nu.

Vandaag kregen we een andere kraamverzorgende. Die was van mening dat het kolven én aanleggen een te grote aanslag is op mijn tepels dus alleen aanleggen, voeden en dan een beetje KV om toch aan de benodigde hoeveelheid voeding te komen. Maar ook nu verga ik van de pijn want ik heb hele gevoelige, lichte tepels. Vorige kraamverzorgende was er niet zeker van of die pijn minder zou gaan worden (demotiverend) maar deze is ervan overtuigd dat het moet lukken. Even door de zure appel heen.

Ik heb wel moeite met de veranderingen merk ik. Mensen gedragen zich anders (onze moeders bijvoorbeeld) en de ongevraagde adviezen blijven maar binnen stromen. Dan ook twee kraamverzorgenden die de dingen anders doen en mijn eigen onzekerheid... niet heel bevordelijk. Vandaag was het gebruik van een speen een hot topic. Dit wilde ik niet want de LK had het de eerste weken afgeraden ivm tepelverwarring. 1 kraamverzorgende zegt: pink kan helpen om op te laten zuigen. De andere zegt: een speentje voor het in slaap komen kan echt geen kwaad als je hem daarna weglegt en ik heb inmiddels zoiets van: sos. Of de kruik: absoluut niet tegen de baby aan of 'jawel, mag wel want er zit een doek omheen en die knoop ligt tegen de baby aan dus de kruik raakt hem niet direct'. Ik heb vandaag dan ook een goed half uur onder de douche staan grienen omdat ik het ook niet meer wist.

Verder eens met Peace: stomme buikkrampjes :'(.

Cassandra, wat een mooi stel heb je daar O+.

ToT, oooh wat lief. Die ligt heerlijk zo te zien!

Jentin, wat jammer van je schoonmoeder. Hier ook wel enigszins herkenbaar. Opmerkingen als 'X is ook groot geworden met KV. Helemaal niks mis mee' zijn niet zo motiverend als je je best doet om BV op gang te brengen.

Aure! Jeetje, wat gaat Jip hard zeg. En dat pakje O+.

NJ heeft ook al zo'n heerlijk baby'tje.

Ik heb net trouwens nog een bestelling bij Prenatal geplaatst. 2 setjes en een boxpakje rijker :9. Toen we net wisten dat we een jongetje verwachtten vond ik het wel lastig qua leuk aanbod. Inmiddels zit dat wel goed. Ik kom alleen om in dingen met streepjes :').

Blije Casper op de fiets :D!
Ik kan ook echt niet wachten tot ik wat dingen kan ondernemen met I. want dat binnen zitten verveelt behoorlijk.

En nu onze meneer maar eens wakker maken en weer proberen om BV te geven. Het helpt niet dat ik er nu ook wel een beetje tegenop begin te zien. Al scheelt het wel dat ik nu geen kraamverzorgende erbij heb die zijn hoofd vastpakt en in mijn tiet probeert te duwen }:|.
pi_182236248
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 18:38 schreef Helsinki het volgende:
Bedankt voor alle welkomstberichtjes :).

I. is morgen gewoon een week oud! En wat een week was het.
Malteser, je vroeg nog naar zijn geboortegewicht: 3850 gram. De eerste 48 uur at hij niet en daarna gestart met KV (en ben ik dus gaan kolven om mijn productie op gang te brengen) omdat hij te snel en te veel afviel. Inmiddels zit er een stijgende lijn in, maar is mijn productie nog niet voldoende. Ik kolf 30 ml per keer nu.

Vandaag kregen we een andere kraamverzorgende. Die was van mening dat het kolven én aanleggen een te grote aanslag is op mijn tepels dus alleen aanleggen, voeden en dan een beetje KV om toch aan de benodigde hoeveelheid voeding te komen. Maar ook nu verga ik van de pijn want ik heb hele gevoelige, lichte tepels. Vorige kraamverzorgende was er niet zeker van of die pijn minder zou gaan worden (demotiverend) maar deze is ervan overtuigd dat het moet lukken. Even door de zure appel heen.

Ik heb wel moeite met de veranderingen merk ik. Mensen gedragen zich anders (onze moeders bijvoorbeeld) en de ongevraagde adviezen blijven maar binnen stromen. Dan ook twee kraamverzorgenden die de dingen anders doen en mijn eigen onzekerheid... niet heel bevordelijk. Vandaag was het gebruik van een speen een hot topic. Dit wilde ik niet want de LK had het de eerste weken afgeraden ivm tepelverwarring. 1 kraamverzorgende zegt: pink kan helpen om op te laten zuigen. De andere zegt: een speentje voor het in slaap komen kan echt geen kwaad als je hem daarna weglegt en ik heb inmiddels zoiets van: sos. Of de kruik: absoluut niet tegen de baby aan of 'jawel, mag wel want er zit een doek omheen en die knoop ligt tegen de baby aan dus de kruik raakt hem niet direct'. Ik heb vandaag dan ook een goed half uur onder de douche staan grienen omdat ik het ook niet meer wist.

Verder eens met Peace: stomme buikkrampjes :'(.

Cassandra, wat een mooi stel heb je daar O+.

ToT, oooh wat lief. Die ligt heerlijk zo te zien!

Jentin, wat jammer van je schoonmoeder. Hier ook wel enigszins herkenbaar. Opmerkingen als 'X is ook groot geworden met KV. Helemaal niks mis mee' zijn niet zo motiverend als je je best doet om BV op gang te brengen.

Aure! Jeetje, wat gaat Jip hard zeg. En dat pakje O+.

NJ heeft ook al zo'n heerlijk baby'tje.

Ik heb net trouwens nog een bestelling bij Prenatal geplaatst. 2 setjes en een boxpakje rijker :9. Toen we net wisten dat we een jongetje verwachtten vond ik het wel lastig qua leuk aanbod. Inmiddels zit dat wel goed. Ik kom alleen om in dingen met streepjes :').

Blije Casper op de fiets :D!
Ik kan ook echt niet wachten tot ik wat dingen kan ondernemen met I. want dat binnen zitten verveelt behoorlijk.

En nu onze meneer maar eens wakker maken en weer proberen om BV te geven. Het helpt niet dat ik er nu ook wel een beetje tegenop begin te zien. Al scheelt het wel dat ik nu geen kraamverzorgende erbij heb die zijn hoofd vastpakt en in mijn tiet probeert te duwen }:|.
Ach Helsinki, mijn nekharen gaan overeind staan bij jouw berichtje :'(. Wat een schril contrast met mijn kraamweek.
Knap van je dat je zo wil doorbijten om de BV goed op gang te krijgen. Ik heb hetzelfde met mijn tepels. Hele lichte 'kindertepeltjes' zeg ik altijd. Ik had na 4 voedingen de kloven al in mijn tepels. Veel smeren met purelan, pads van rite-aid en een tepelhoedje hebben ervoor gezorgd dat ik nu bijna pijnloos BV kan geven. Zonder deze hulpmiddelen was ik waarschijnlijk al gestopt met BV ivm de pijn. Het is zo alles overheersend. Is een tepelhoedje nog wat voor jou om te proberen? In het ZH trof ik ook een verzorgende die M met veel kracht in mijn borst dwong. Dat voelde niet goed maar ja, nieuwbakken mama enz. Ik heb er nu met onze kraam goed mijn weg in weten te vinden. Lastig als je alles nog niet zo goed weet hè? Dan kan je ook niet goed opkomen voor jouw eigen ideeën. Ik hoop dat de oma's zich snel als relaxte oma's gaan gedragen :*

En jeej voor de nieuwe kleertjes O+

Verder +1 op de post van Helsinki. Mijn wereld bestaat momenteel nog te veel uit M, voeden, slapen en herstellen. Moet wel zeggen dat ik een hele fijne kraamtijd heb gehad met een fantastische kraam en een vrij relaxte M. Bedankt allemaal voor de reacties op de krampjes. Veel handelingen hadden we al uitgeprobeerd en dan zit er niks anders op dan uitzitten. Gelukkig valt het nu mee met de krampjes. Ik klop even snel af ;)
Mijn herstel gaat ook goed. Vandaag even met de kinderwagen en manlief naar de hoek van de straat gewandeld om twee brieven te posten. Mijlpaaltje weer O+
pi_182236482
Ach Helsinki, wat is die eerste periode toch lastig hè. Is er een aanpak die voor jou goed voelt met het voeden/speentje? Want dat heb ik in ieder geval wel onthouden, dat wat voor jou goed voelt, voor jou ook het beste is. En weet je het niet, dan zou ik qua goed advies afgaan op de lactatiekundige, die is daar toch deskundiger in dan de gemiddelde kraamzorg. Fijn dat shoppen succesvol was, goede afleiding ;)

Peace, dat klinkt al heel goed! Fijn dat je een goede borstvoedingsmodus gevonden hebt. En voor het eerst een ommetje, jeej!
pi_182239249
Even een wat grotere bijlees, nog niet aan toegekomen dit weekend :@

Oh mini wat fijn dat de nachten weer wat beter lijken te gaan :) Leuke foto op het grasveld O+

Exode, aan de ene kant fijn dat er niks uit kwam bij het ziekenhuis, maar aan de andere kant lastig als ze nog steeds niet fit is. Hoe voelt je vrouw zich nu? Veel plezier bij Center Parcs!

Die foto van Casper en zijn hoorn :D Wat sneu voor je moeder dat ze zo geschrokken was van het verslikken, maar ze heeft adequaat gehandeld zo te horen.

LadyS, goede stats van M, onze Donna Dikbil weegt ongeveer hetzelfde maar is 6cm korter, echt een speklapje hier dus :@ En wat eng van die abrikoos :o Sneu dat hij last had van de prikjes, maar samen in bed slechte tv kijken is altijd fijn ;)

NJ, wanneer ze tandjes krijgen wisselt per baby, haar eerste twee tandjes zijn al een maand of twee door en de volgende zijn in aantocht qua kwaaltjes maar nog niet te zien in de mond :? Wel sneu dat jullie kleine honger lijkt te houden, is er geen mogelijkheid de voeding iets te verzwaren oid? Heb wel eens iets gehoord over Johannesbroodpitmeel gehoord oid? Ik zie nu haar foto’s en wat een mooi guitig meisje is het O+

PKM die banaan toch, is hij wel vrolijk als hij zo lang wakker is? Anders lijkt het me wel pittig.

Jagar, hopelijk hebben jullie dit weekend in Nederland wat rust kunnen pakken.

Helsinki, wat een knap mannetje heb je gebakken O+ Neem de tijd om te bekomen van je heftige bevalling :* Wel lastig van de wisselende adviezen van je kraamhulpen zeg :{

Peacefull wat sneu van de krampjes, erg he ;( Ik sluit me aan bij de tips die Jentin geeft :)

Oeh Aure wat balen dat Jip weer zo vaak komt ‘s nachts -O- Maar wat een knap mannetje is het zeg *;

Jentin, van tevoren weet je niet hoe heerlijk een avond alleen op de bank soms kan zijn he.

OIT, fijn dat het beter gaat met je zus! Ik snap jullie gedachtegang ook wel hoor :* Waarschijnlijk zegt ze dit zelf over een aantal maanden ook.

Cassandra wat een prachtige mannetjes! Lijkt me best heftig als je er twee hebt met zulke krampjes ;(

Tot, wat een mooi mannetje O+

Hier een slaapzak vanaf dat ze een maand of 3 is, die van de Hema zijn totaal niet bewegingsbeperkend want ik tref ons dametje in de meest creatieve houdingen aan in bed soms :D :’( :D en dekens schopt ze van zich af.

Takkie, fijn dat de borstontsteking bijna over is *O* Wij vonden parc sandur echt top trouwens, hebben er een leuke week gehad :Y Veel plezier alvast!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182239270
Dan gooi ik hem ook maar gelijk even dicht :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')