abonnement Unibet Coolblue
pi_182351909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Goed bezig, TS. Ik heb er weinig aan toe te voegen. Idd nu eerst het gesprek met de Arboarts afwachten en laat familielid ook daar iemand meenemen.

Je hebt dan kans dat de Arboarts haar wil bewegen weer aan de slag te gaan (onder invloed van wg) want ze geniet ontslagbescherming bij ziekte. Daar kun je dan idd een deskundigenoordeel (kan ik mijn werk weer doen?) voor aanvragen.

Los daarvan kun je ook een tweede deskundigenoordeel aanvragen, namelijk de vraag of de wg zich aan de reďntegratie-inspanningen houdt (in het kader van de WVP). Inzetten op ontslag lijkt mij nou niet bepaald de geëigende weg.

In dat kader zou het wel handig zijn als je een gespreksverslag kon krijgen van de wg, dan heb je wat munitie ~O>

En als de wg dat niet wil, zou je kunnen overwegen zelf een verslagje op te stellen en deze aan de wg te sturen, met het verzoek om gemotiveerd te reageren (binnen een bepaalde termijn, anders ga je ervan uit dat de inhoud akkoord bevonden is) mochten ze het met de inhoud niet eens zijn.

Tot zover even mijn 'deskundigenoordeel' :P
Over het algemeen dus: ga zo door!

Edit: even voor mijn beeldvorming: wat was de datum ziekmelding?
Datum ziekmelding, even opgezocht, was 17-9.
De week daarop kwam al een mail binnen voor dit "verzuimgesprek" wat dan gezet werd op 5 oktober dus.
pi_182351967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 14:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Datum ziekmelding, even opgezocht, was 17-9.
De week daarop kwam al een mail binnen voor dit "verzuimgesprek" wat dan gezet werd op 5 oktober dus.
Hmmm .... zo kort geleden nog maar. Dan is het tweede deskundigenoordeel nog opportuun.

Op naar de probleemanalyse (moet de BA opstellen, binnen 6 weken). Zaak om daarop te blijven hameren en ontslaggesprekken niet meer aangaan (kun je vooralsnog weigeren, laat ze het maar schriftelijk doen).
pi_182384734
Ik was het hele gesprek niet aangegaan. Als een werkgever echt het beste met iemand voor zou hebben, zou hij je telefonisch nog wat praktische vragen stellen en je zeggen dat hij de arboarts inschakelt, en je beterschap wensen. Niet dit. Dit is grof geschut voor een ziekmelding.

Sterkte met de situatie.
Somebody that I used to know
pi_182385952
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:12 schreef Postbus100 het volgende:
Ik was het hele gesprek niet aangegaan. Als een werkgever echt het beste met iemand voor zou hebben, zou hij je telefonisch nog wat praktische vragen stellen en je zeggen dat hij de arboarts inschakelt, en je beterschap wensen. Niet dit. Dit is grof geschut voor een ziekmelding.

Sterkte met de situatie.
Probleem is in zo’n geval dat ze het meteen ongetwijfeld zouden gooien op niet mee werken met reintegratie of iets in die onzinnige richting.

Beter naar zo’n gesprek te gaan en te kijken wat ze te zeggen hebben.
Maar enfin, we zijn er mee bezig.
Gespreksverslag gaan gevraagd worden en anders zelf een maken en opsturen etc. Dat is in de praktijk even stap 1.

Stel dat ze zo dom zijn dat ze toch zo’n verslag willen maken (of accepteren zonder te reageren) hebben ze dus ook vragen en antwoorden gesteld en genoteerd die ze helemaal niet mogen vragen of bijhouden.
Zoals wat de beperkingen zijn en of dat al vanaf geboorte speelt.
pi_182387758
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Probleem is in zo’n geval dat ze het meteen ongetwijfeld zouden gooien op niet mee werken met reintegratie of iets in die onzinnige richting.

Beter naar zo’n gesprek te gaan en te kijken wat ze te zeggen hebben.

Mwah, niet mee eens. Ziekgemeld is ziekgemeld (daar heeft hier recent ook een discussie over gelopen, dat ging over te vermoeid zijn en ziekmelden), en dan kan je dus eigenlijk niet echt op kantoor verschijnen voor een inhoudelijk gesprek. En dat zou een werkgever best moeten kunnen snappen. Plus dat de arboarts eerst maar eens een oordeel erover moet vellen. Werkgever loopt veel te hard van stapel en daar hoef je je uit angst voor represailles niet in mee te laten slepen.
Somebody that I used to know
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:51:34 #106
545 dop
:copyright: dop
pi_182388801
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Probleem is in zo’n geval dat ze het meteen ongetwijfeld zouden gooien op niet mee werken met reintegratie of iets in die onzinnige richting.

Beter naar zo’n gesprek te gaan en te kijken wat ze te zeggen hebben.
Maar enfin, we zijn er mee bezig.
Gespreksverslag gaan gevraagd worden en anders zelf een maken en opsturen etc. Dat is in de praktijk even stap 1.

Stel dat ze zo dom zijn dat ze toch zo’n verslag willen maken (of accepteren zonder te reageren) hebben ze dus ook vragen en antwoorden gesteld en genoteerd die ze helemaal niet mogen vragen of bijhouden.
Zoals wat de beperkingen zijn en of dat al vanaf geboorte speelt.
versprekverslag, is heel slim om te vragen.
Altijd leuk om achteraf nog eens op terug te kunnen vallen.
En als ze weigeren dat te maken is dat opzich ook veelzeggend.
Documenteren wat je kunt.
Vragen om verslag via mail.
Zodat ook dit later makkelijk, kunt laten zien dat je hier om hebt gevraagd.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182391698
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:51 schreef dop het volgende:

[..]

versprekverslag, is heel slim om te vragen.
Altijd leuk om achteraf nog eens op terug te kunnen vallen.
En als ze weigeren dat te maken is dat opzich ook veelzeggend.
Documenteren wat je kunt.
Vragen om verslag via mail.
Zodat ook dit later makkelijk, kunt laten zien dat je hier om hebt gevraagd.
Ik heb het gevraagd per mail of per post met 1 week als termijn om te reageren of het verslag te leveren in verband met bedrijfsarts afspraak.
Dat laatste is tikje onzin zal ik toegeven, maar goed boeien, ik weet toch wel dat ze het gaan weigeren.

Hoewel.. ik zeg wel tikje onzin maar het is natuurlijk wel prettig alles van te voren op een rijtje te kunnen krijgen of op zn minst te weten waar we aan toe zijn als ‘t ware.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 04:43:38 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182405294
Waarom neem je die gesprekken niet op?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182405540
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 04:43 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom neem je die gesprekken niet op?
Sowieso voortaan.
Ik was al wat negatief van te voren over dat gesprek, zodanig dat ik er op aan gesproken werd van te voren. :P
Vandaar dat ik zoiets had van nou misschien valt het dan toch wel mee, positief denken enzo..

Maar goed nu weet ik dat het dus erger was dan ik van te voren had vermoed en zal dus ook anders er in staan en helpen etc.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:41:25 #110
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_182405704
Hou er rekening mee, eer je iets kan doen met de opnames, dat je het moet melden dat het gesprek op word genomen.

Ik vind het raar dat al zo kort na het ziekmelden gesproken word over ontslag. Mijn gevoel zegt dat er vitale dingen in het verhaal ontbreken.
Fijn dat je degene in kwestie zo helpt.
pi_182406233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 07:41 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hou er rekening mee, eer je iets kan doen met de opnames, dat je het moet melden dat het gesprek op word genomen.

Ik vind het raar dat al zo kort na het ziekmelden gesproken word over ontslag. Mijn gevoel zegt dat er vitale dingen in het verhaal ontbreken.
Fijn dat je degene in kwestie zo helpt.
quote:
Bron
Wist u dat het stiekem/heimelijk maken van geluidsopnames van een gesprek alleen dan strafbaar is, als de persoon die de opnames maakt zelf geen deelnemer is aan het gesprek? Met andere woorden; zolang u (werkgever of werknemer) zelf deelneemt aan het gesprek, mag u het gesprek (stiekem) opnemen. De wet is daar duidelijk over.

--------------------

Hoewel het opnemen wellicht niet strafbaar is, kan het onder omstandigheden toch onrechtmatig zijn om het gesprek op te nemen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het bespreken van gevoelige privézaken. Het opnemen van een dergelijk gesprek is mogelijk in strijd met het (grond)recht op privacy. Indien het 'bewijs' al onrechtmatig is verkregen, wil dat alleen nog niet zeggen dat het niet mag worden gebruikt.
zou het toch wel krom vinden dat als ik een gesprek met mijn werkgever opneem het dan niet zou mogen gebruiken, aangezien het dan om mijn eigen privacy gaat en ik het zelf op zou nemen.....
maar daar weet ik te weinig van om er echt iets zinnigs van te zeggen. ;)
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:33:40 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182407129
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 07:41 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hou er rekening mee, eer je iets kan doen met de opnames, dat je het moet melden dat het gesprek op word genomen.
hoezo?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182407244
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 07:41 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hou er rekening mee, eer je iets kan doen met de opnames, dat je het moet melden dat het gesprek op word genomen.

Ik vind het raar dat al zo kort na het ziekmelden gesproken word over ontslag. Mijn gevoel zegt dat er vitale dingen in het verhaal ontbreken.
Fijn dat je degene in kwestie zo helpt.
Er ontbreekt niets, echt helemaal niks.
Zou ook niet weten wat voor een cruciaal iets ik uit dit verhaal zou gelaten kunnen hebben.

In t kort maar wel feitelijk correct : ze werkt al sinds haar 15de, maar is overduidelijk wel beperkt, komt uiteindelijk in de thuiszorg te werken en de schoonmaak, komt uiteindelijk in een relatie kind etc. Maar daaruit word steeds duidelijker waar ze tegenaan loopt.
Komt dan een advies, met name uit dr begeleiding die ze thuis krijgt, van goh misschien kom je toch nog in aanmerking voor een wajong.

Aangevraagd, afgewezen maar zowel arts als arbeidsdeskundige zijn stellig in dat het werk wat ze nu doet eigenlijk teveel is voor haar en merkt dat als ze zo doorgaat ze vanzelf omvalt, dus soort van onofficieel advies wat niet op papier zal staan - meld je ziek want je zit gewoon op een burnout of er tegenaan.

De rest staat sowieso allemaal hier beschreven, dus wat zou er dan missen?

En zoals gezegd, opnames mag je maken en is geen toestemming voor nodig, alleen mag dat niet als je iemand opneemt die geen deel uitmaakt van het gesprek.

Haar andere werkgever is veel makkelijker, die heeft zoiets van ik meld je wel aan bij onze bedrijfsarts wanneer ik daar zin in heb, beetje aparte vent maar volgens mij heeft hij net een operatie ook achter de rug.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:41:50 #114
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_182407256
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

hoezo?
Net even ge-Google'd, stiekem opnames maken mag wel als je er zelf bij aanwezig bij bent. Gesprekken opnemen met een geplantte microfoon mag dus niet.
pi_182445896
mini update : een gespreksverslag zowaar ontvangen hoewel erg summier en uiteraard het stuk waar er meerdere malen werd gesproken over ontslag met behoud van ww, dat mist..

Advocaat gesproken inmiddels, die geeft aan dat ontslag in zo'n situatie waar vervangend werk vinden bijv. niet mogelijk zou zijn, wel een optie kan zijn ook als ze bijv. niet in aanmerking zou komen voor een WIA.

Even kwijt welke term ze nou ook alweer gebruikte, iets met vast en tijd.. kan me even niet meer voor de geest halen. (slechte nacht gehad :') ) maar dat zoiets na 2 weken al bespreken niet bepaald normaal is in ieder geval.
pi_182446397
In ieder geval reageren dat je stukken mist in het verslag die wel zijn besproken. Niet reageren impliceert dat jullie het er mee eens zijn.
pi_182446424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:14 schreef zatoichi het volgende:
In ieder geval reageren dat je stukken mist in het verslag die wel zijn besproken. Niet reageren impliceert dat jullie het er mee eens zijn.
Ja dat snapte ik al ja. :P
pi_182450766
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja dat snapte ik al ja. :P
Mooi zo, het was ook maar voor de zekerheid. Ik ken genoeg voorbeelden waar dat niet zo was...
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:05:13 #119
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182451500
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:51 schreef dop het volgende:
versprekverslag, is heel slim om te vragen.
Ik heb de gewoonte om voor mijn werk belangrijke gesprekken altijd op te nemen, en vraag na het gesprek vaak of ze even een verslag willen maken. Het is altijd leuk om de opname en het verslag met elkaar te vergelijken ...
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:09:53 #120
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182451590
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 07:41 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hou er rekening mee, eer je iets kan doen met de opnames, dat je het moet melden dat het gesprek op word genomen.
Dat valt in de praktijk best wel mee hoor. Het is altijd leuk om hun gezichten te zien veranderen als je hun de opname laat horen als reaktie op hun verslag ...
pi_182452620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:05 schreef ZwerverMetHuis het volgende:

[..]

Ik heb de gewoonte om voor mijn werk belangrijke gesprekken altijd op te nemen, en vraag na het gesprek vaak of ze even een verslag willen maken. Het is altijd leuk om de opname en het verslag met elkaar te vergelijken ...
Ook leuk om de voicerecorder gewoon voor je op tafel te leggen; dan krijgt een gesprek opeens een heel andere inhoud soms :P

En idd afsluitend de vraag: maken jullie voor de goede orde weer even een verslag van dit gesprek? Dan breekt ze spontaan het zweet uit >:)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:06:54 #122
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182452650
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:05 schreef r_one het volgende:
dan krijgt een gesprek opeens een heel andere inhoud soms

Ja maar dan is de lol er vanaf o|O
pi_182452700
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:06 schreef ZwerverMetHuis het volgende:

[..]

Ja maar dan is de lol er vanaf o|O
Nee joh ... dan moet je ze zien kronkelen en verliezen ze een beetje de regie over het proces. Als underdog ben je dan veel meer ‘in control’. Vinden ze niet leuk, zijn ze niet gewend.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:12:23 #124
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182452746
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:09 schreef r_one het volgende:
dan moet je ze zien kronkelen en verliezen ze een beetje de regie over het proces.
Volgende keer zal ik het eens proberen ~O>
pi_182606161
Update : Bedrijfsarts afspraak heeft ze nu achter de rug gehad.
Die was verrassend genoeg behoorlijk aan haar zijde.

Hij snapte niet dat ze geen wajong toegekend heeft gekregen, heeft zelfs benadrukt ook naar de werkgever toe te blijven volhouden dat ze het niet aankan als er werk word aangeboden en dat gewoon 2 jaar vol te blijven houden en als de werkgever niet mee wil werken of zomaar wat werk aanbied wat niet passend is, dat de werkgever een boete kan krijgen en meer van dat soort retoriek.

Ook is de bedrijfsarts bereid dat allemaal op papier te zetten en hoopt dat ze uiteindelijk in een wia terecht kan komen (eventueel met beperkt regulier werk erbij, wat mogelijk is) en verder jammer dat het zo heeft moeten lopen, dat er niet eerder ook vanuit de werkgever aan de bel is getrokken.

Al met al staat de bedrijfsarts dus overduidelijk aan haar kant.
pi_182606204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Update : Bedrijfsarts afspraak heeft ze nu achter de rug gehad.
Die was verrassend genoeg behoorlijk aan haar zijde.

Hij snapte niet dat ze geen wajong toegekend heeft gekregen, heeft zelfs benadrukt ook naar de werkgever toe te blijven volhouden dat ze het niet aankan als er werk word aangeboden en dat gewoon 2 jaar vol te blijven houden en als de werkgever niet mee wil werken of zomaar wat werk aanbied wat niet passend is, dat de werkgever een boete kan krijgen en meer van dat soort retoriek.

Ook is de bedrijfsarts bereid dat allemaal op papier te zetten en hoopt dat ze uiteindelijk in een wia terecht kan komen (eventueel met beperkt regulier werk erbij, wat mogelijk is) en verder jammer dat het zo heeft moeten lopen, dat er niet eerder ook vanuit de werkgever aan de bel is getrokken.

Al met al staat de bedrijfsarts dus overduidelijk aan haar kant.
wat zal dat een opluchting zijn, zeg
pi_182606404
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:34 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

wat zal dat een opluchting zijn, zeg
Scheelt een hoop gedoe denk ik zo ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:55:34 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182606580
Goed nieuws ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182606865
Dat opnemen van het gesprek mag inderdaad. Ooit zelf een heftig conflict gehad. Als laatste de opname ingezet. Mja die gezichten :') ... scheelde me een heleboel geld toen (uiteindelijk alsnog weg daar omdat dr situatie niet meer te redden was. Maar wel door toedoen van wg wat resulteerde in een mooie ontslagvergoeding. Denk dat ze nooit meer ruzie maken met zwangere werkneemsters >:) )

TS ben benieuwd hoe dit voor jullie af loopt!
pi_182613910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Advocaat gesproken inmiddels, die geeft aan dat ontslag in zo'n situatie waar vervangend werk vinden bijv. niet mogelijk zou zijn, wel een optie kan zijn.
Ben wel benieuwd hoe je advocaat er nu over denkt.
pi_182613940
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat opnemen van het gesprek mag inderdaad. Ooit zelf een heftig conflict gehad. Als laatste de opname ingezet. Mja die gezichten :') ... scheelde me een heleboel geld toen (uiteindelijk alsnog weg daar omdat dr situatie niet meer te redden was. Maar wel door toedoen van wg wat resulteerde in een mooie ontslagvergoeding. Denk dat ze nooit meer ruzie maken met zwangere werkneemsters >:) )

TS ben benieuwd hoe dit voor jullie af loopt!
Zat jij niet in het (basis)onderwijs?
pi_182614377
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe je advocaat er nu over denkt.
Daar praat ik wel mee als het toch weer uit de hand loopt als werkgever weer raar gaat doen.
pi_182614727
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Zat jij niet in het (basis)onderwijs?
Nee wel pabo gedaan dus je zat warm :Y

Ik werkte naast de opleiding al in het bedrijfsleven waar ik uiteindelijk in ben door gegaan.
pi_183058494
Mini updates :

Plan van aanpak tijdje terug mocht ze ontvangen, eenzijdig ingevuld door WG en heel summier, wat knip en plakwerk uit de probleemanalyse.

Bedrijfsarts zegt : maakt op zich niet uit ze hebben er vooral zichzelf mee uiteindelijk als het afgestuurd zou worden op (vervroegd) aanvraag wia vanuit de werkgever.

Spoor 2 zal de te bewandelen weg worden in ieder geval.
Einde maand weer een gesprek met werkgever.

Ze kwamen ook opeens met een bloemetje aankakken voor haar haha. :')
Grappig want de bedrijfsarts merkte al op dat de werkgever nogal een houding heeft van makkelijk en er vanaf willen.
Die is in ieder geval positief partijdig zullen we maar zeggen.

De andere werkgever gaat een ontslag in overleg worden, ze maakte daar ook vrij weinig uren en een dubbel reintegratietraject is eigenlijk niet te doen voor haar, plus er is ook sprake van een ander soort contact met die werkgever, veel persoonlijker in de zin van kennen elkaar en familie van elkaar etc.
pi_183058741
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Spoor 2 zal de te bewandelen weg worden in ieder geval.
Einde maand weer een gesprek met werkgever.
Gaat ze dan (gewillig) akkoord met spoor 2?
pi_183059492
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Gaat ze dan (gewillig) akkoord met spoor 2?
Ja zo is het ook afgesproken met de bedrijfsarts die haar uiteindelijk het liefst in de wia ziet eindigen, klinkt wat negatief maar in het licht van wat er speelt lijkt het hem het beste.

Regulier standaard reintegratie zit er sowieso niet in, er is nou eenmaal een specialistische case manager nodig.
pi_183059568
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja zo is het ook afgesproken met de bedrijfsarts die haar uiteindelijk het liefst in de wia ziet eindigen, klinkt wat negatief maar in het licht van wat er speelt lijkt het hem het beste.

Regulier standaard reintegratie zit er sowieso niet in, er is nou eenmaal een specialistische case manager nodig.
Maar tussen 'regulier standaard reďntegratie' en tweede spoor zit nog een stap: aangepast/ander werk bij de huidige werkgever. Dat is ook al een gepasseerd station?
pi_183059771
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar tussen 'regulier standaard reďntegratie' en tweede spoor zit nog een stap: aangepast/ander werk bij de huidige werkgever. Dat is ook al een gepasseerd station?
Sowieso, ze kunnen zelf niets aanbieden op dat gebied.
pi_183059785
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Sowieso, ze kunnen zelf niets aanbieden op dat gebied.
Kunnen niet of willen niet? Dat is al uitgezocht, besproken en nader gemotiveerd?
pi_183061182
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Kunnen niet of willen niet? Dat is al uitgezocht, besproken en nader gemotiveerd?
Ja.
Zij hebben zelf geen mogelijkheden voor het soort aangepast werk wat benodigd zou zijn.
Het is maar een thuiszorg organisatie he en ik ben er zelf ook geweest en gezien wat een zooitje het is.
pi_183062354
Alles wat ik van TC lees wijst ernaar dat werkgever en werknemer een trieste relatie hebben. Had werknemer een goede relatie gehad, had die geen argwaan en geen probleem om even op gesprek te komen.

Wat ook vreemd leest zijn teksten als "Arboarts aan mijn kant", lijkt erop alsof het werkgever vs werknemer is terwijl de echte issue is dat werknemer te ziek is om te werken.

Ik hoop dat je vriendin beter wordt maar de relatie met haar huidige werkgever lijkt al beschadigd.
pi_183062733
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:13 schreef WL020 het volgende:
Alles wat ik van TC lees wijst ernaar dat werkgever en werknemer een trieste relatie hebben. Had werknemer een goede relatie gehad, had die geen argwaan en geen probleem om even op gesprek te komen.

Wat ook vreemd leest zijn teksten als "Arboarts aan mijn kant", lijkt erop alsof het werkgever vs werknemer is terwijl de echte issue is dat werknemer te ziek is om te werken.

Ik hoop dat je vriendin beter wordt maar de relatie met haar huidige werkgever lijkt al beschadigd.
Ligt compleet aan de werkgever, wat jij er in denkt te lezen, tja.

Ik heb het zelf mogen aanschouwen hoe raar ze zich gedragen, hoe rommelig ze te werk gaan, hoe ze omgaan met het personeel etc.
pi_183064443
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ligt compleet aan de werkgever, wat jij er in denkt te lezen, tja.

Ik heb het zelf mogen aanschouwen hoe raar ze zich gedragen, hoe rommelig ze te werk gaan, hoe ze omgaan met het personeel etc.
Je bevestigt hiermee dat de relatie tussen werkgever en werknemer niet goed is. Dat verklaart ook argwaan richting werkgever en andersom ook.
pi_183064646
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:23 schreef WL020 het volgende:

[..]

Je bevestigt hiermee dat de relatie tussen werkgever en werknemer niet goed is. Dat verklaart ook argwaan richting werkgever en andersom ook.
Daar is maar 1 partij schuldig aan, maar die doet er eigenlijk niet meer toe, zelfs al zou reguliere integratie mogelijk zijn.
Normaal gesproken spreek je de werkgever niet eens zoals het gaat bij ze en zie je ze nooit, hoogstens op de nieuwjaarsborrel of kerstpakke.. oh wacht nee die geven ze al sinds 2009 niet meer "want crisis".. dat soort figuren zijn het.
pi_183443014
Update : werkgever komt plots aan met "schoonmaak werk op kantoor met begeleiding", dat zou dan na kantooruren zijn.

Dit is vreemd want uit het eerste gesprek(sverslag) zou dat niet mogelijk zijn.

Ook vraag ik mij af of dit niet onder spoor 1 valt? Terwijl spoor 2 is afgesproken, zoals ook is omschreven in rapport bedrijfsarts en plan van aanpak.

De bewering zou daarbij ook nog zijn dat ze verder niets anders kunnen aanbieden/betekenen.. vreemd want ook dat is gewoonweg niet conform de afspraak?

Zij zelf was helaas op dat moment een beetje beduusd en antwoordde "als er geen andere mogelijkheid is, maar wil eerst hierover in gesprek met bedrijfsarts".
De begeleiding van haar was hierin ook niet echt een hulp moet ik zeggen, en wil beweren dat de werkgever dit verplicht is aan te bieden en zij verplicht is mee te werken.. beide lijkt mij niet te kloppen vanwege plan van aanpak etc.

Enfin, het word weer lekker rommelig zo vlak voor de feestdagen.

Edit : nu ik mij iets meer er in verdiep, mag op zich spoor 1 naast spoor 2 lopen.. maar spoor 2 is nooit begonnen of ingezet of gestart of hoe je het ook wil noemen.
Het gevoel bekruipt mij dat ze er zo makkelijk en goedkoop mogelijk "vanaf" willen komen en echt de barebones spoor 1 of 2 hier nu aanbieden.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 29-11-2018 18:06:24 ]
pi_183451055
Vraag is: wat wil ze zelf? En wat kan ze volgens haarzelf? Vanwaar trouwens deze wending, dat zou ik wel heel graag van de werkgever zelf willen horen (en niet een aanname uit de mond van de begeleidster).

Heeft ze het plan van aanpak trouwens nog ondertekend, is deze nu officieel? Wel goed dat ze het voorbehoud van de BA heeft gemaakt.
pi_183451264
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 02:17 schreef r_one het volgende:
Vraag is: wat wil ze zelf? En wat kan ze volgens haarzelf? Vanwaar trouwens deze wending, dat zou ik wel heel graag van de werkgever zelf willen horen (en niet een aanname uit de mond van de begeleidster).

Heeft ze het plan van aanpak trouwens nog ondertekend, is deze nu officieel? Wel goed dat ze het voorbehoud van de BA heeft gemaakt.
Ja plan aanpak ondertekent, bedrijfsarts was ook van mening net als ikzelf dat de werkgever vooral Zichzelf ermee voor het blok zet door het zo summier in te vullen.

Zij zelf wil daar absoluut niet werken (op het kantoor zelf dan he), ze gaat nog liever dood, om het maar direct te quoten.
Niet zo vreemd ook gezien de geschiedenis van bepaalde kantoorroddels over haar.
Jaren geleden wellicht, maar alle sleutelfiguren werken er nog.

Ik wacht nog op een gespreksverslag, ook zijzelf dus niet alleen begeleidster zegt dat werkgever dit als enige optie had om aan te bieden, waarop mijn eerste reactie was : gelul.

Ze hebben gewoon geen zin om een externe specialistische case manager in te huren.
pi_184010567
Update : gesprek bedrijfsarts weer gehad, die is van mening dat op zich er lichamelijk geen reden is om nee tegen het aanbod van werkgever te zeggen, maar ziet ook wel in dat er bepaalde complicaties zijn vanwege wat er ooit is gebeurt en eigenlijk spoor 2 nog steeds de beste weg is om te bewandelen.

Wel zal dit dan toch door werkgever in gang moeten worden gezet, iets wat ze zo te zien niet willen doen.
Ze "konden zich niet in het verhaal / de verstoorde relatie te herkennen" in de zin van dat ze niet het idee hebben dat ze met tegenzin zou moeten werken op het kantoor etc.

Zij zelf vinden dat het iets is van jaren geleden en "stel je niet aan", maar dan in het net.
Dat de mail destijds ook niet het hele kantoor is rondgegaan en degene die er vooral mee te maken hadden, werken er niet meer dus zou er geen belemmering moeten zijn.

Klinkt leuk op papier natuurlijk, maar zijzelf zit er nu enorm mee en ik moet zelf ook toegeven dat ik niet zo heel goed weet hoe ze dit punt verder concreet zou kunnen maken naast wat ze al aangegeven heeft.
Dat wil zeggen dat ze dus onveilig of het als zeer ongemakkelijk/onprettig? zou ervaren om daar te moeten werken.

Maar daar lijkt de werkgever dus niet echt iets van aan te trekken, gesprek met WG zal nog volgen.
pi_184018092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Update : gesprek bedrijfsarts weer gehad, die is van mening dat op zich er lichamelijk geen reden is om nee tegen het aanbod van werkgever te zeggen, maar ziet ook wel in dat er bepaalde complicaties zijn vanwege wat er ooit is gebeurt en eigenlijk spoor 2 nog steeds de beste weg is om te bewandelen.

Wel zal dit dan toch door werkgever in gang moeten worden gezet, iets wat ze zo te zien niet willen doen.
Ze "konden zich niet in het verhaal / de verstoorde relatie te herkennen" in de zin van dat ze niet het idee hebben dat ze met tegenzin zou moeten werken op het kantoor etc.

Zij zelf vinden dat het iets is van jaren geleden en "stel je niet aan", maar dan in het net.
Dat de mail destijds ook niet het hele kantoor is rondgegaan en degene die er vooral mee te maken hadden, werken er niet meer dus zou er geen belemmering moeten zijn.

Klinkt leuk op papier natuurlijk, maar zijzelf zit er nu enorm mee en ik moet zelf ook toegeven dat ik niet zo heel goed weet hoe ze dit punt verder concreet zou kunnen maken naast wat ze al aangegeven heeft.
Dat wil zeggen dat ze dus onveilig of het als zeer ongemakkelijk/onprettig? zou ervaren om daar te moeten werken.

Maar daar lijkt de werkgever dus niet echt iets van aan te trekken, gesprek met WG zal nog volgen.
Er is toch een door beide partijen ondertekend plan van aanpak? Nou, hou ze daar aan. En leg het advies van de BA (spoor 2 eigenlijk de beste weg) ernaast.

Nou wreekt het zich dat de wg het PvA zo summier heeft ingevuld; net goed :P
pi_184023027
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Er is toch een door beide partijen ondertekend plan van aanpak? Nou, hou ze daar aan. En leg het advies van de BA (spoor 2 eigenlijk de beste weg) ernaast.

Nou wreekt het zich dat de wg het PvA zo summier heeft ingevuld; net goed :P
Ja, maar de bedrijfsarts is tegelijkertijd van mening dat wat ze aanbieden ook als spoor 2 opgevat zou kunnen worden.
Ik vond het een vreemde opmerking, ik heb altijd begrepen dat spoor 2 inhoud dat er sprake zal zijn van een plek vinden bij een andere werkgever.(eventueel via een specialistische casemanager)

Maar hoe “hard” dat is, weet ik niet.

WG blijft volhouden dat ze niets anders kunnen aanbieden, ook dat vind ik vreemd maar hoe hoog moet je dat laten oplopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')