abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182100999
registreer om deze reclame te verbergen
Tijdje terug had ik al een topic aangemaakt over een kennis van ons die is totaal overspannen geraakt, lang verhaal enfin, die heeft zich uiteindelijk ziek gemeld bij beide werkgevers.

Een werkgever wil plots, nog voor ze bij de bedrijfsarts is geweest, een gesprek met haar over de "situatie".

In dit geval met HR coordinator? samen met het hoofd planning.

Ik kan me vergissen, maar dat lijkt mij niet de juiste volgorde van zaken?
Snap dat ze een gesprek met d'r aan willen gaan okay, maar medische zaken hoeft ze helemaal niet met ze te bespreken toch?
Wat valt er dan te bespreken? Ja ik ben ziek, overspannen en uwv is van mening dat ik het werk niet langer mag doen (nogmaals, lang verhaal)

Ik kan me er weinig bij voorstellen in ieder geval waar ze op "hopen" in dat gesprek.

Of hoe zit dat precies?
pi_182101095
Gewoon weigeren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_182101165
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Gewoon weigeren.
En waarop wil ze zich beroepen?

Als ik zo even zelf rond google, is er niet iets waarmee geschermd kan worden in de zin van wetgeving of regels of ik lees er overheen.
pi_182101191
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En waarop wil ze zich beroepen?

Als ik zo even zelf rond google, is er niet iets waarmee geschermd kan worden in de zin van wetgeving of regels of ik lees er overheen.
Ze komt niet op kantoor want ziek, en haar ziekte casus wordt door het UWV / arts behandeld. Daar mag de werkgever zich gaan melden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_182101269
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 12:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ze komt niet op kantoor want ziek, en haar ziekte casus wordt door het UWV / arts behandeld. Daar mag de werkgever zich gaan melden.
Nou nee, haar ziekte casus word niet behandeld door UWV, daar zit een ander verhaal achter, zo beknopt mogelijk : ze vroeg in eerste instantie wajong aan, die kreeg ze niet (want andere regels nu etc.) zijn wel van mening dat ze arbeidsvermogen heeft, maar zijn ook sterk van mening dat het werk wat ze deed, teveel was voor haar "vermogen" en dat ze dus ziek moest melden en werk wat ze wel zou kunnen moet gebeuren onder bepaalde voorwaarden.

Dat laatste is een advies van de arbeidsdeskundige uit dat verhaal, het is natuurlijk een onofficieel advies, maar dus wel gebaseerd op een rapport van een uwv arts en van de arbodeskundige zelf na een gesprek met haar.

Nou enfin, ziek gemeld, bedrijfsarts datum word nog vastgesteld, dat zou rond medio oktober aan bod komen als ik me niet vergis maar werkgever heeft nog niet gereageerd op het vaststellen van datum / tijdstip. (dat loopt via de werkgever)
pi_182101544
hmm om alvast mijn eigen vraag te beantwoorden of een poging daartoe te wagen.. :P

Volgens een uitspraak uit 2014 (kantonrechter te amsterdam) kan een werkgever je niet verplichten eerst naar kantoor te komen nog voor je bij de bedrijfsarts bent geweest.

Waar ik over val is ook hoe het mailtje naar haar is verwoord, "je bent al enige tijd ziek.." enige tijd.. ze heeft zich 6 dagen geleden ziekgemeld. :')

Ik hoop op meer inzicht over dit onderwerp hier.
Kom er zelf niet helemaal uit, ik zou mijn RBS wel inschakelen als het over mijn eigen partner gaat, maar dat is in dit geval niet zo dus juridisch gezien kom ik niet verder als fok. :P
pi_182101600
Een werkgever wordt door zijn verzekering vaak ook verplicht om binnen een x aantal dagen een verzuimgesprek te plannen.
pi_182101661
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:59 schreef Basp1 het volgende:
Een werkgever wordt door zijn verzekering vaak ook verplicht om binnen een x aantal dagen een verzuimgesprek te plannen.
Dat zou kunnen, maar daar word met geen woord over gerept en lijkt puur te gaan over 'om de voortgang van de situatie te bespreken', einde quote.

+/- 1 week lijkt mij wel heel kort wat betreft.
pi_182101858
Zijn er meerdere ziekmeldingen aan deze melding vooraf gegaan?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 24 september 2018 @ 13:17:53 #10
440166 Sigaartje
Geraniumbejaarde
pi_182101861
Altijd in gesprek gaan. Dan krijg je/zij ook de kans de ernst van de situatie uit te leggen.
Vredesdruif schreef op 5 september: Nog een grote bek ook. Triest geval ben je.
Flippingcoin schreef op 30 september: Koekebakker.
Wollah schreef op 30 september: Slaat nergens op. Reageer gewoon inhoudelijk of reageer anders niet.
pi_182101974
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:17 schreef dop het volgende:
Zijn er meerdere ziekmeldingen aan deze melding vooraf gegaan?
Nee nog nooit ziekgemeld in bijna 10 jaar tijd op zwangerschapsverlof na dan geloof ik.
pi_182102018
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:17 schreef Sigaartje het volgende:
Altijd in gesprek gaan. Dan krijg je/zij ook de kans de ernst van de situatie uit te leggen.
Probleem is dat de hele situatie nogal medisch van aard is, er sprake is van bepaalde beperkingen waardoor zij eigenlijk dit werk in huidige vorm niet aan kan.

Werk wat zij eventueel wel zou aankunnen zou onder voorwaarden moeten gebeuren, zoals begeleiding op werk, geen tijdsdruk meer en nog een ander aantal punten.

Zij gaat dan ook vallen onder dat hele doelgroepsregister, wat het uwv betreft.

Anyway, ik vind dit soort info mee bedoeld voor een bedrijfsarts, zou zelf ook niet weten wat ze nou na 1 week al willen horen of hopen dat je zegt of vertelt.
pi_182102163
Aan de telefoon uitleggen dat ze eerst uitsluitsel wil krijgen van de bedrijfsarts voordat ze een gesprek wil aangaan met de werkgever.
Google is your friend, abuse your friends
pi_182102287
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:36 schreef Metalfrost het volgende:
Aan de telefoon uitleggen dat ze eerst uitsluitsel wil krijgen van de bedrijfsarts voordat ze een gesprek wil aangaan met de werkgever.
Nou ja dat kan ook per mail lijkt me, dat doen ze zelf ook immers.

Ze is ook niet goed in het verwoorden van alles, heeft wel een maatschappelijk werkster die helpt natuurlijk mee maar kan ook niet altijd ala minute erbij komen.
pi_182102430
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 13:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee nog nooit ziekgemeld in bijna 10 jaar tijd op zwangerschapsverlof na dan geloof ik.
zwangerschap is geen ziekte.
Dan vind ik de snelle oproep vreemd.
Als ze zakelijk en rustig kan blijven zou ik wel gaan.
Iemand mee nemen kan ook nog een optie zijn.
Lukt het niet dan aangeven dat je verzuim eerst met de bedrijfsarts wil bespreken.
En niet voordien met hen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_182102530
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 13:53 schreef dop het volgende:

[..]

zwangerschap is geen ziekte.
Dan vind ik de snelle oproep vreemd.
Als ze zakelijk en rustig kan blijven zou ik wel gaan.
Iemand mee nemen kan ook nog een optie zijn.
Lukt het niet dan aangeven dat je verzuim eerst met de bedrijfsarts wil bespreken.
En niet voordien met hen.
Zakelijk nee, rustig wel.

Maar het gaat om stukje uitleg, sommige dingen snapt ze zelf al niet eens zo heel goed.
Ben nog samen aan het kijken toevallig of ik mee kan gaan of die maatschappelijk werkster, want die kan ook niet altijd.
En anders lijkt mij ook dat eerst bedrijfsarts etc., een veel logischere weg is om te bewandelen.
  maandag 24 september 2018 @ 14:42:35 #17
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182103301
Dat zal wel een werkgever zijn die even zelf wil beoordelen of de werknemer instaat is om te werken. Lekker een beetje onder druk zetten. Ziek is ziek. Laat een onafhankelijke arts het maar beoordelen. De rest mag je gewoon weigeren.
So you be sayin'?
pi_182103567
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:42 schreef SuperNeger het volgende:
Dat zal wel een werkgever zijn die even zelf wil beoordelen of de werknemer instaat is om te werken. Lekker een beetje onder druk zetten. Ziek is ziek. Laat een onafhankelijke arts het maar beoordelen. De rest mag je gewoon weigeren.
Het gesprek kan twee kanten opgaan:

óf idd zoals jij aangeeft (dan komt die HR-muts wel op enig moment met zoiets als "ziek zijn is een keuze" en dán wordt het tijd om op te stappen uit het gesprek), óf werkgever wil bespreken of (en voor hoe lang) er vervanging geregeld moet worden; ik lees immers dat het hoofd planning het gesprek heeft aangevraagd.
  maandag 24 september 2018 @ 14:53:27 #19
479315 SuperNeger
pi_182103608
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Het gesprek kan twee kanten opgaan:

óf idd zoals jij aangeeft (dan komt die HR-muts wel op enig moment met zoiets als "ziek zijn is een keuze" en dán wordt het tijd om op te stappen uit het gesprek), óf werkgever wil bespreken of (en voor hoe lang) er vervanging geregeld moet worden; ik lees immers dat het hoofd planning het gesprek heeft aangevraagd.
99% kans dat ze gewoon komen met een verhaal van "Aw kan je echt niet terugkomen dan geven we je minder x en kan je meer y" en een week later is het weer als van ouds
So you be sayin'?
pi_182103655
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

99% kans dat ze gewoon komen met een verhaal van "Aw kan je echt niet terugkomen dan geven we je minder x en kan je meer y" en een week later is het weer als van ouds
Repliek: "Zullen we eerst even het advies van de arboarts afwachten?"
  maandag 24 september 2018 @ 15:09:46 #21
479315 SuperNeger
pi_182103949
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Repliek: "Zullen we eerst even het advies van de arboarts afwachten?"
Dat was dus mijn advies idd.
So you be sayin'?
pi_182104005
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:09 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Dat was dus mijn advies idd.
Ik begreep uit je post dat je ook adviseerde om het gesprek vooraf met de werkgever te weigeren.
quote:
Laat een onafhankelijke arts het maar beoordelen. De rest mag je gewoon weigeren.
  maandag 24 september 2018 @ 15:14:21 #23
479315 SuperNeger
pi_182104037
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik begreep uit je post dat je ook adviseerde om het gesprek vooraf met de werkgever te weigeren.

[..]

precies
So you be sayin'?
pi_182104053
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:14 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

precies
Dat zou ik dus niet doen.
  maandag 24 september 2018 @ 15:15:06 #25
479315 SuperNeger
pi_182104064
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat zou ik dus niet doen.
jawel je moet eerst naar de arboarts als je ziek bent
So you be sayin'?
pi_182104200
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:15 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

jawel je moet eerst naar de arboarts als je ziek bent
Als het puur om jouw ziekte en re-integratie gaat ja, maar wellicht gaat het gesprek wel een heel andere kant op.
pi_182104343
Mensen die zich bij voorbaat vijandig opstellen :')
pi_182104491
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:24 schreef Grems het volgende:
Op wie doel je nu: werkgever of werknemer?
pi_182105617
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Op wie doel je nu: werkgever of werknemer?
Werknemer, dat je in gesprek wilt gaan met een zieke werknemer lijkt mij vrij logisch qua planning en dergelijke.
pi_182106086
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:21 schreef Grems het volgende:

[..]

Werknemer, dat je in gesprek wilt gaan met een zieke werknemer lijkt mij vrij logisch qua planning en dergelijke.
Het zou al helpen als de werkgever wat duidelijker was over wat hij met de werknemer wil bespreken. Vergeet ook niet dat werknemer beperkt psychisch belastbaar is.
pi_182106380
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Het zou al helpen als de werkgever wat duidelijker was over wat hij met de werknemer wil bespreken. Vergeet ook niet dat werknemer beperkt psychisch belastbaar is.
Beperkt psychisch belastbaar :')

Lijkt mij vrij logisch wat het hoofd planning wil bespreken.
pi_182106489
Maar waarom zou er een HR-muts bij moeten zitten? Dan wordt ik heel snel achterdochtig....

Kan aan mij liggen hoor, maar weet wat je rechten en plichten zijn! Ik heb ook keihard teruggeslagen met wettelijke vastgestelde feiten toen ze mij een oor wilden aannaaien, maar vertrouw HR nooit meer sindsdien aangezien ze aanvankelijk deden alsof ze me wilden helpen...
Xboxlive: Mr Duplo
pi_182106560
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:55 schreef zatoichi het volgende:
Maar waarom zou er een HR-muts bij moeten zitten? Dan wordt ik heel snel achterdochtig....

Kan aan mij liggen hoor, maar weet wat je rechten en plichten zijn! Ik heb ook keihard teruggeslagen met wettelijke vastgestelde feiten toen ze mij een oor wilden aannaaien, maar vertrouw HR nooit meer sindsdien aangezien ze aanvankelijk deden alsof ze me wilden helpen...
Om te voorkomen dat het hoofd planning domme dingen zegt natuurlijk.
pi_182108008
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:51 schreef Grems het volgende:

[..]

Wat is daar zo lachwekkend aan? :?
  maandag 24 september 2018 @ 18:08:26 #35
479315 SuperNeger
pi_182108132
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:24 schreef Grems het volgende:
Je moet wel bij de meeste bedrijven. Doe je dit niet ga je er uiteindelijk alleen maar zelf spijt van krijgen dat je te makkelijk bent.
So you be sayin'?
pi_182108409
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:08 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Je moet wel bij de meeste bedrijven. Doe je dit niet ga je er uiteindelijk alleen maar zelf spijt van krijgen dat je te makkelijk bent.
Valt best mee hoor. Je weet in ieder geval zeker dat het een vervelende situatie gaat worden als je zelf meteen zo begint.
  maandag 24 september 2018 @ 18:25:49 #37
479315 SuperNeger
pi_182108449
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:23 schreef Grems het volgende:

[..]

Valt best mee hoor. Je weet in ieder geval zeker dat het een vervelende situatie gaat worden als je zelf meteen zo begint.
niet
So you be sayin'?
pi_182108520
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 13:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja dat kan ook per mail lijkt me, dat doen ze zelf ook immers.

Ze is ook niet goed in het verwoorden van alles, heeft wel een maatschappelijk werkster die helpt natuurlijk mee maar kan ook niet altijd ala minute erbij komen.
Even contact opnemen met de werkgever en vragen wat het onderwerp van het gesprek wordt, lijkt me geen slecht idee. Met als reden dat zij zich zelf graag wil kunnen voorbereiden op het gesprek.

En als ze weten dat ze psychische problemen heeft kan ze erbij vermelden dat ze erg onrustig wordt van het feit dat ze niet weet waarover het gesprek zal gaan. En dat dit haar geen goed doet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
http://bijenzonderzorgen.nl/ beslist geen BIJ-zaak!
pi_182108597
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

niet
Natuurlijk wel, beetje goodwill is nog nooit iemand slechter van geworden.

Bij voorbaat een vijandige opstelling aannemen is een 100% garantie dat de ander ook geen druppel water bij de wijn gaat doen.
pi_182108609
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:51 schreef Grems het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij logisch wat het hoofd planning wil bespreken.
Nou er zitten twee bij he, HR hoofd "coordinator" en hoofd planning.

Het kan inderdaad simpelweg gaan wat betreft bespreken van goh hoe lang gaat dit duren, maar ook dat zou of zal (als ik bij het gesprek kan bijzitten) aangeven dat ook zoiets pas aan bod kan komen na bezoek bedrijfsarts.
Want zoiets valt moeilijk duidelijk vast te stellen, gaat niet alleen om overspannen/burnout maar ook om bepaalde beperkingen waardoor zij het werk niet meer kan doen.. en die details bespreken we niet met die twee.
  maandag 24 september 2018 @ 18:34:35 #41
479315 SuperNeger
pi_182108619
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:33 schreef Grems het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, beetje goodwill is nog nooit iemand slechter van geworden.

Bij voorbaat een vijandige opstelling aannemen is een 100% garantie dat de ander ook geen druppel water bij de wijn gaat doen.
Moeten ze je ziekmelding maar respecteren en je niet naar de zaak toe roepen als je ziek bent.

Daarom dus: arboarts
So you be sayin'?
pi_182108632
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Even contact opnemen met de werkgever en vragen wat het onderwerp van het gesprek wordt, lijkt me geen slecht idee. Met als reden dat zij zich zelf graag wil kunnen voorbereiden op het gesprek.

En als ze weten dat ze psychische problemen heeft kan ze erbij vermelden dat ze erg onrustig wordt van het feit dat ze niet weet waarover het gesprek zal gaan. En dat dit haar geen goed doet.
Ze gaat sowieso niet alleen heen.
De afspraak is al bevestigd met vermelding dat iemand zal bijzitten ter ondersteuning en helpen verwoorden van zaken, indien noodzakelijk.
pi_182108664
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:34 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Moeten ze je ziekmelding maar respecteren en je niet naar de zaak toe roepen als je ziek bent.

Daarom dus: arboarts
Dat mag uiteraard, maar dan niet huilen dat de ander vervolgens ook overal moeilijk over gaat doen.

Het begint in ieder geval wel duidelijk te worden waarom wajong-city Fok constant conflicten heeft met werkgevers en instanties :')
  maandag 24 september 2018 @ 18:38:25 #44
479315 SuperNeger
pi_182108677
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:37 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat mag uiteraard, maar dan niet huilen dat de ander vervolgens ook overal moeilijk over gaat doen.

Het begint in ieder geval wel duidelijk te worden waarom wajong-city Fok constant conflicten heeft met werkgevers en instanties :')
Ik heb een keer een baas gehad die me na 2 dagen uit zichzelf weer op het rooster zette. Hij vond 2 dagen ziek zijn wel genoeg. :')
So you be sayin'?
pi_182108708
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:38 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik heb een keer een baas gehad die me na 2 dagen uit zichzelf weer op het rooster zette. Hij vond 2 dagen ziek zijn wel genoeg. :')
En toen was jij natuurlijk geneigd om hem tegemoet te komen.

Of roept een dergelijke actie alleen een negatieve tegenreactie op? Precies :')
  maandag 24 september 2018 @ 18:40:44 #46
479315 SuperNeger
pi_182108715
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:40 schreef Grems het volgende:

[..]

En toen was jij natuurlijk geneigd om hem tegemoet te komen.

Of roept een dergelijke actie alleen een negatieve tegenreactie op? Precies :')
moeten ze zich maar laten verzekeren voor ziek personeel.
So you be sayin'?
pi_182108754
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:40 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

moeten ze zich maar laten verzekeren voor ziek personeel.
Mensen met onredelijke vijandbeelden :')

En als de ander vervolgens zich beroept op de regeltjes zijn het natuurlijk onredelijke klootzakken1!!!11 :') :')
pi_182108775
Wg mag ongeveer drie dingen vragen in zo’n gesprek;
- wat kun je wel? (Qua werk)
- wat kun je niet? (Qua werk)
- Hoelang denk je dat het duurt

Naast de praktische zaken uiteraard
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 24 september 2018 @ 18:43:40 #49
479315 SuperNeger
pi_182108781
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:42 schreef Grems het volgende:

[..]

En als de ander vervolgens zich beroept op de regeltjes zijn het natuurlijk onredelijke klootzakken1!!!11 :') :')
Wie is er nou onredelijk? De persoon die zich ziek meldt en zich wil laten keuren door een arboarts zoals dat van de wet moet na een aantal dagen of de partij die de ziekmelding niet accepteert en iemand sommeert om naar de zaak te komen? 8)7
So you be sayin'?
  maandag 24 september 2018 @ 18:44:52 #50
84418 Syd
The Good Die Young
pi_182108853
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:43 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Wie is er nou onredelijk? De persoon die zich ziek meldt en zich wil laten keuren door een arboarts zoals dat van de wet moet na een aantal dagen of de partij die de ziekmelding niet accepteert en iemand sommeert om naar de zaak te komen? 8)7
De persoon die niet eens de moeite neemt om even te informeren waar het gesprek over gaat natuurlijk.
pi_182108866
quote:
Ja, maar bij punt 3 zit de crux.
  maandag 24 september 2018 @ 18:48:33 #53
479315 SuperNeger
pi_182108894
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:46 schreef Grems het volgende:

[..]

De persoon die niet eens de moeite neemt om even te informeren waar het gesprek over gaat natuurlijk.
Naja je kan je ook wel bedenken waar het gesprek over gaat.

Als het dus "overspannen" is als oorzaak zou ik er zeker niet heengaan en zal het je herstel ook niet bevorderen. Heb je je arm gebroken of zo dan is het een ander verhaal.
So you be sayin'?
  maandag 24 september 2018 @ 18:48:39 #54
84418 Syd
The Good Die Young
pi_182108898
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 18:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, maar bij punt 3 zit de crux.
Maar dan kun je toch weigeren om te antwoorden toch?

De werkgever mag het vragen maar volgens mij niet eisen dat je daar antwoord op moet geven.
pi_182108944
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:48 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Naja je kan je ook wel bedenken waar het gesprek over gaat.

Als het dus "overspannen" is als oorzaak zou ik er zeker niet heengaan en zal het je herstel ook niet bevorderen. Heb je je arm gebroken of zo dan is het een ander verhaal.
En dan blijkt het om iets heel anders te gaan en heb je vanwege je achterdochtige vijandbeeld
jezelf verzekerd van een "tegenpartij" die ook geen millimeter meer gaat toegeven :9~
pi_182108949
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 18:48 schreef Syd het volgende:

[..]

Maar dan kun je toch weigeren om te antwoorden toch?

De werkgever mag het vragen maar volgens mij niet eisen dat je daar antwoord op moet geven.
Jawel, je bent verplicht medewerking te verlenen aan re-integratie. Daar valt dit onder.

Alles wel binnen het redelijke uiteraard.
  maandag 24 september 2018 @ 18:51:28 #57
479315 SuperNeger
pi_182108964
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:50 schreef Grems het volgende:

[..]

En dan blijkt het om iets heel anders te gaan en heb je vanwege je achterdochtige vijandbeeld
jezelf verzekerd van een "tegenpartij" die ook geen millimeter meer gaat toegeven :9~
Ja om wat zou het anders gaan. Salarisverhoging? :')
So you be sayin'?
pi_182109025
Het hangt heel erg af van het bedrijf en de relatie. Een vinger aan de pols contact lijkt mij prima. Je wilt toch beide de relatie goed houden? De bedoeling is dat de werknemer tzt weer terugkeert naar het werk, de manier waarop en timing wordt door de bedrijfsarts geadviseerd, maar de werkgever en werknemer zullen het samen moeten effectueren. Bovendien is zo'n eerste gesprek bij de bedrijfsarts vaak relatief lang na de ziekmelding. Ik vind het alleen maar een goede zaak als een werkgever zich bekommert om de werknemer. Nogmaals, ik ga er vanuit dat er een goede verstandhouding is, en dat zo'n gesprek naast praktische zaken voor de werkgever ook steunend is voor de werknemer. Ik zou met open vizier en onbevooroordeeld het gesprek in gaan.
pi_182109079
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:51 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ja om wat zou het anders gaan. Salarisverhoging? :')
Daar kom je pas achter als je het vraagt :')

Maar het is inderdaad veel beter om anderen vanaf het begin tegen je in het harnas te jagen, daar kom je ver mee in het leven :')

Veel plezier met die houding.
pi_182110566
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 18:53 schreef Mrs.Peel het volgende:
Het hangt heel erg af van het bedrijf en de relatie. Een vinger aan de pols contact lijkt mij prima. Je wilt toch beide de relatie goed houden? De bedoeling is dat de werknemer tzt weer terugkeert naar het werk, de manier waarop en timing wordt door de bedrijfsarts geadviseerd, maar de werkgever en werknemer zullen het samen moeten effectueren. Bovendien is zo'n eerste gesprek bij de bedrijfsarts vaak relatief lang na de ziekmelding. Ik vind het alleen maar een goede zaak als een werkgever zich bekommert om de werknemer. Nogmaals, ik ga er vanuit dat er een goede verstandhouding is, en dat zo'n gesprek naast praktische zaken voor de werkgever ook steunend is voor de werknemer. Ik zou met open vizier en onbevooroordeeld het gesprek in gaan.
Die goeie verstandhouding is er niet, HR muts is degene geweest die ooit jaren geleden "per ongeluk" aan iedereen binnen het bedrijf een mail verstuurde wat een "dom varken ze is", omdat ze nou eenmaal niet heel erg goed nederlands (zwakbegaafd en beperkt in bepaalde dingen) kon typen waardoor haar emails soms wat warrig kon overkomen.

De ander is degene die het weliswaar oploste destijds, maar ook dreigde met "persoonlijke gevolgen" als ze niet kapte met het willen hebben van een vast uren contract vlak voor de crisis in de zorg nog.

Raar bedrijf.
pi_182110593
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:50 schreef Grems het volgende:

[..]

Wat valt er “toe te geven”? We zijn niet op de markt, het is geen koehandel.
pi_182110852
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die goeie verstandhouding is er niet, HR muts is degene geweest die ooit jaren geleden "per ongeluk" aan iedereen binnen het bedrijf een mail verstuurde wat een "dom varken ze is", omdat ze nou eenmaal niet heel erg goed nederlands (zwakbegaafd en beperkt in bepaalde dingen) kon typen waardoor haar emails soms wat warrig kon overkomen.

De ander is degene die het weliswaar oploste destijds, maar ook dreigde met "persoonlijke gevolgen" als ze niet kapte met het willen hebben van een vast uren contract vlak voor de crisis in de zorg nog.

Raar bedrijf.
Dat is inderdaad wel erg kwalijk. Als ze weet wat haar rechten en plichten zijn, kan een gesprek geen kwaad. Als ze te ziek is voor een gesprek op de door hen voorgestelde dag en tijd, kan ze natuurlijk een tegenvoorstel doen voor een ander moment op basis van haar eigen verwachting wanneer het mogelijk is. En misschien is dat vóór het gesprek met de bedrijfsarts, maar misschien ook pas daarna.
pi_182111396
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat valt er “toe te geven”? We zijn niet op de markt, het is geen koehandel.
Alles in het leven verloopt soepeler met een goede verstandhouding. Jij bent niet eerder bereid een keertje over te werken als een bedrijf ook niet moeilijk doet als je een keer eerder weg moet, bijvoorbeeld?
pi_182112413
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ze gaat sowieso niet alleen heen.
De afspraak is al bevestigd met vermelding dat iemand zal bijzitten ter ondersteuning en helpen verwoorden van zaken, indien noodzakelijk.
Daar ging mijn post niet over ;) Ik zou informeren wat het onderwerp van het gesprek is. Dat is toch wat ze graag wil weten?

Dat er iemand meegaat is natuurlijk prima!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
pi_182112527
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 18:50 schreef trein2000 het volgende:

Jawel, je bent verplicht medewerking te verlenen aan re-integratie. Daar valt dit onder.

Alles wel binnen het redelijke uiteraard.
Reïntegratie binnen 6 dagen na een ziekmelding? Voordat iemand bij de bedrijfsarts is geweest?
pi_182113346
Het re-integratie-traject
Blijkt dat een medewerker langere tijd ziek zal zijn, dan dient de medewerker mee te werken aan het re-integratie-traject. Dat re-integratie-traject kent de volgende stadia:

A. De medewerker wordt ziek
Hij dient zich ziek te melden bij de werkgever, waarvan de arbodienst direct (binnen 7 dagen) op de hoogte wordt gesteld.

B. Beoordeling of er spraken is van (mogelijk) langdurig ziekteverzuim
Voor dat er zes weken verstrijken, beoordeelt de arbodienst of er spraken is van (mogelijk) langdurig ziekteverzuim. Daarvoor beoordeelt de arbodienst de gegevens die de werkgever en werknemer beschikbaar gesteld hebben. Is er spraken van kort ziekteverzuim, dan gelden de punten C t/m I niet (2.2.3.).

C. Binnen zes weken geeft de arbodienst een probleem-analyse
Met deze analyse verstrekt de arbodienst informatie over het verzuim, de omstandigheden die daarbij van belang zijn en de mogelijkheden tot re-integratie. Dit vormt de basis voor de afspraken die de werkgever en werknemer gaan maken over re-integratie.

D. Voordat er acht weken verstrijken, komt de werkgever met de werknemer een plan van aanpak overeen
Aan de hand van de probleem-analyse van de arbodienst, gaat de werkgever met de werknemer afspraken maken over de re-integratie van de medewerker. Deze afspraken worden overeengekomen en maken onderdeel uit van de arbeidsovereenkomst, wat zowel de medewerker als de werkgever daardoor kunnen afdwingen.

https://www.arbeidsrechte(...)ker-rechten-plichten
The Colony <--- Zoals de Mol het voor zich zag.
Siberia <--- Thriller omtrent reality show in Siberia
pi_182113577
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:26 schreef Grems het volgende:

[..]

Alles in het leven verloopt soepeler met een goede verstandhouding. Jij bent niet eerder bereid een keertje over te werken als een bedrijf ook niet moeilijk doet als je een keer eerder weg moet, bijvoorbeeld?
Uiteraard. Maar wat valt er in te schikken als het op ziekte aankomt? Ik zou, als ik in staat was, ook bij werkgever op gesprek gaan maar als die op voorhand al bewust vaag doet waarover hij mij wil spreken, moet je het mij niet kwalijk nemen als ik in reactie daarop mijn reserves heb. Dat is niet stug, dat is zelfbescherming.
pi_182113588
Bij het aanvragen van de WAJONG is haar geadviseerd (door wie?) om haarzelf ziek te melden, omdat ze volgens deze medewerker werk deed wat niet binnen haar arbeidsvermogen viel?

Ik hoop dat ze buiten dit advies ook bij de huisarts is geweest? Want een ziekmelding op advies van iemand die haar aanvraag behandelde is nogal raar.

Natuurlijk is zijzelf in eerste instantie diegene die moet beoordelen of ze wel of niet kan werken door ziekte, en ik ken het gehele verhaal niet.
pi_182113810
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:45 schreef Delenlill het volgende:
Bij het aanvragen van de WAJONG is haar geadviseerd (door wie?) om haarzelf ziek te melden, omdat ze volgens deze medewerker werk deed wat niet binnen haar arbeidsvermogen viel?

Ik hoop dat ze buiten dit advies ook bij de huisarts is geweest? Want een ziekmelding op advies van iemand die haar aanvraag behandelde is nogal raar.

Natuurlijk is zijzelf in eerste instantie diegene die moet beoordelen of ze wel of niet kan werken door ziekte, en ik ken het gehele verhaal niet.
Arbeidsdeskundige van het UWV (geruggesteund door een UWV arts). Is niet zomaar iemand dus.
pi_182114143
Maar ze is ook overspannen? En ze hiervoor bij de arts geweest?

Want als de enige reden van ziekmelding is dat ze mogelijk niet geschikt is voor haar baan dan zou ze beter in gesprek met de werkgever kunnen gaan om te kijken of hij passend werk voor haar kan vinden. Of dat ze zelf naar passend werk gaat zoeken bij een andere werkgever.

Zoals ik al zei ken ik het volledig verhaal niet. Dus waarschijnlijk denk ik er te gemakkelijk over.
pi_182114807
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:08 schreef Delenlill het volgende:

Want als de enige reden van ziekmelding is dat ze mogelijk niet geschikt is voor haar baan dan zou ze beter in gesprek met de werkgever kunnen gaan om te kijken of hij passend werk voor haar kan vinden. Of dat ze zelf naar passend werk gaat zoeken bij een andere werkgever.

Zoals ik al zei ken ik het volledig verhaal niet. Dus waarschijnlijk denk ik er te gemakkelijk over.
Dan ga je al wel heel snel over tot het 2e spoor. En dat zonder dat überhaupt een Arboarts iets heeft kunnen zeggen.
pi_182118552
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:08 schreef Delenlill het volgende:

Speelt een hoop mee, ze is beperkt en te gauw belast.
Ze heeft stug dit werk jarenlang gedaan, maar conclusie uwv arts en arbeidsdeskundige is dat als ze zo doorgaat ze vanzelf omvalt en dat kon ze beter voor zijn.

Huisarts kent dit verhaal al een tijdje natuurlijk in verband ook met opbouw naar wajong aanvraag maar ook andere ggz gerelateerde zaken.
Huisarts is ze dan ook geweest na de ziekmelding zodra dat kon en dat ook gemeld bij werkgever(s).
  dinsdag 25 september 2018 @ 10:16:23 #73
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_182120477
Ik zou terugmailen dat ze op dit moment niet in staat is een gesprek aan te gaan, dat ze verwacht dat het verzuim langere tijd gaat duren op basis van gesprekken met de huisarts en dat ze de oproep van de bedrijfsarts af wacht.

(Wat overigens heel snel kan hoor, dat is aan de werkgever om daar tempo achter te zetten. Bij mij hingen ze binnen een week aan de bel. ;) )
pi_182121069
Klinkt een beetje als bekend verhaal, echter is in mijn geval de betreffende persoon (100% gezond, ploegen, nooit thuis gezeten) geknapt binnen de 1e maand WW, na 2 jaar ZW, nu WIA WGA uitkering. (met paar dagdelen dagbesteding eigenlijk al de max bereikt van persoonlijke belasting).

Mocht je vragen hebben over UWV e.d. kan je me PM/DM'n, hoe met werkgever te handellen kan ik geen advies over geven aangezien dit geval niet zo is verlopen.
pi_182150174
quote:
Die vervloekte werkgever toch he. Maar wie maakt elke maand dat salaris over? Dat is toch echt de werkgever.

Nu is de ene werkgever de andere niet. Maar even een voorbeeld; ik typ dit terwijl ik aan het werk ben in een winkeltje. Super rustig hier. Af en toe wat klanten, hele nette buurt. 0,0 verantwoordelijkheid hoeven nemen. Laptop mee, krantje lezen, koffie zuipen en whatsappen. That's it.

Toch zijn er hier 2 volwassen mannen die lichamelijk niks lijken te mankeren die psychische klachten hebben waardoor ze al jarenlang minimaal inzetbaar zijn. Om de haverklap weer ziek melden. De ene is nu aan het re-integereren. Die mag dus niet alleen werken. Dus een paar uurtjes per dag zit er hier 2 man terwijl er maar werk is voor 0,5. Ondertussen kunnen ze wel hun huis verbouwen, zwart werken, weekendjes wet, autorijden etc.

De arbo arts hebben ze blijkbaar kunnen overtuigen.

Dit is gewoon werk wat een gepensioneerd tenger vrouwtje van 70 nog zou kunnen. Dan zou het voor 2 doorsnee volwassen mannen teveel gevraagd zijn?

Ik heb zelf tijdens de crisis geen vast werk kunnen krijgen. Werkgevers willen flex en geen vast. Rara hoe komt dat.

Dusja, iedere situatie is uniek. Maar helaas wordt er door werknemers veel misbruik gemaakt van de bescherming die ze genieten.

Veel werknemers hebben ook totaal geen besef dat er wel omzet moet zijn om hun salaris te kunnen betalen. Ik ben ook parttime zzp'er en ik weet dat het niet komt aanwaaien.

De figuurt die ik net noemde denkt serieus dat hij de volledige omzet die zijn kassa draait heeft verdient voor het bedrijf ipv dat hij slechts een klein radertje is na de productie, transport, pand etc etc.
  woensdag 26 september 2018 @ 19:36:30 #76
479315 SuperNeger
pi_182150196
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:35 schreef tstile het volgende:

[..]

Die vervloekte werkgever toch he. Maar wie maakt elke maand dat salaris over? Dat is toch echt de werkgever.

Nu is de ene werkgever de andere niet. Maar even een voorbeeld; ik typ dit terwijl ik aan het werk ben in een winkeltje. Super rustig hier. Af en toe wat klanten, hele nette buurt. 0,0 verantwoordelijkheid hoeven nemen. Laptop mee, krantje lezen, koffie zuipen en whatsappen. That's it.

Toch zijn er hier 2 volwassen mannen die lichamelijk niks lijken te mankeren die psychische klachten hebben waardoor ze al jarenlang minimaal inzetbaar zijn. Om de haverklap weer ziek melden. De ene is nu aan het re-integereren. Die mag dus niet alleen werken. Dus een paar uurtjes per dag zit er hier 2 man terwijl er maar werk is voor 0,5. Ondertussen kunnen ze wel hun huis verbouwen, zwart werken, weekendjes wet, autorijden etc.

Dit is gewoon werk wat een gepensioneerd tenger vrouwtje van 70 nog zou kunnen. Dan zou het voor 2 doorsnee volwassen mannen teveel gevraagd zijn?

Ik heb zelf tijdens de crisis geen vast werk kunnen krijgen. Werkgevers willen flex en geen vast. Rara hoe komt dat.

Dusja, iedere situatie is uniek. Maar helaas wordt er door werknemers veel misbruik gemaakt van de bescherming die ze genieten.
Toch zou die arts dat een stuk beter kunnen beoordelen dan jij. Die is er namelijk voor opgeleid. Het kan ook zijn dat ze zich gewoon niet graag kwetsbaar en zwak opstellen naar vrienden, collega's etc dus dat je het daarom niet merkt.

Moeten ze dan maar de hele dag in bed liggen creperen? :') De snelste manier naar herstel is immers om gewoon leuke dingen blijven doen.
So you be sayin'?
pi_182150262
quote:

[..]

Ook precies wat je verwacht, bij iemand die zich in 10jaar nooit heeft ziek gemeld.

Verder leuk verhaal maar volgens mij voegt het weinig toe aan dit topic.
Zoals we verhalen kunnen oplepelen over slechte werkgevers, kunnen we dat ook over slechte werknemers.
pi_182150329
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:40 schreef dop het volgende:

[..]

Ook precies wat je verwacht, bij iemand die zich in 10jaar nooit heeft ziek gemeld.

Verder leuk verhaal maar volgens mij voegt het weinig toe aan dit topic.
Zoals we verhalen kunnen oplepelen over slechte werkgevers, kunnen we dat ook over slechte werknemers.
True, idd een heel verhaal maar is alleen om even in te haken op het direct negatief wegzetten van een werkgever. That's all.

Misschien dat in dit geval de werkgever zelf zo dom is geweest om iemand aan te nemen voor werk wat diegene niet (op lange termijn) aankan.

Maargoed zal verder niks zeggen, ken geen van beiden.
pi_182150498
quote:

[..]

Veel werknemers hebben ook totaal geen besef dat er wel omzet moet zijn om hun salaris te kunnen betalen. Ik ben ook parttime zzp'er en ik weet dat het niet komt aanwaaien.

De figuurt die ik net noemde denkt serieus dat hij de volledige omzet die zijn kassa draait heeft verdient voor het bedrijf ipv dat hij slechts een klein radertje is na de productie, transport, pand etc etc.
Beetje zonde van je geneeskunde opleiding dan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182154507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Beetje zonde van je geneeskunde opleiding dan.
Was dat maar waar:)
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:34:08 #81
35768 descon
Music is the answer
pi_182329223
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tijdje terug had ik al een topic aangemaakt over een kennis van ons die is totaal overspannen geraakt, lang verhaal enfin, die heeft zich uiteindelijk ziek gemeld bij beide werkgevers.

Een werkgever wil plots, nog voor ze bij de bedrijfsarts is geweest, een gesprek met haar over de "situatie".

In dit geval met HR coordinator? samen met het hoofd planning.

Ik kan me vergissen, maar dat lijkt mij niet de juiste volgorde van zaken?
Snap dat ze een gesprek met d'r aan willen gaan okay, maar medische zaken hoeft ze helemaal niet met ze te bespreken toch?
Wat valt er dan te bespreken? Ja ik ben ziek, overspannen en uwv is van mening dat ik het werk niet langer mag doen (nogmaals, lang verhaal)

Ik kan me er weinig bij voorstellen in ieder geval waar ze op "hopen" in dat gesprek.

Of hoe zit dat precies?
Weigeren....en voorstellen dit gesprek te doen na de feedback van de bedrijfsarts. Die zal dan met een advies komen voor her integratie en kunnen ze dat bespreken.
Mixing for a living
pi_182329455
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 07:34 schreef descon het volgende:

[..]

Weigeren....en voorstellen dit gesprek te doen na de feedback van de bedrijfsarts. Die zal dan met een advies komen voor her integratie en kunnen ze dat bespreken.
Gesprek staat al gepland voor vandaag, dus.. maar zal wel loslopen.
Gaan aantal mensen mee met haar en heb rinus op standby. :P
pi_182339747
Het is een aparte afspraak gebleken.

Zij, ik en haar begeleidster zijn dus naar dat gesprek geweest.
Maar het begon al goed, passief agressief kwam meneer vertellen dat alleen zij naar het gesprek mocht en wij niet zeg maar, want het is maar een "simpel verzuim gesprek, niets bijzonders.."

Ik wijs meneer erop dat in het mail verkeer over en weer, het toegezegd was dat iemand mee mocht komen en erbij mocht zijn, enfin hij sloeg al gauw om en in kort overleg ging de begeleidster mee.

Drie kwartier later, in het kort : beter om amicaal uit elkaar te gaan want dat is beter voor jou! heus waar!

Langere versie : zij, waar het over gaat kan volgens het UWV, zo bleek afgelopen week na een belletje, toch niet in het doelgroepsregister kunnen worden opgenomen.
Omdat ze werkt, om het maar simpel te stellen want dan kan dat dus blijkbaar niet.

Werkgever is, nadat ze dat hoorde, plots van mening dat het dus beter is om haar te ontslaan, want daar zou ze dan meer aan hebben.
Anders zou ze na een jaar of wanneer er ook begonnen word met re-integratie, ieder werk aannemen als het passend is, wat dus bijv. net zo goed hamburgers verwerken in een fabriek zou kunnen zijn, zo gaven ze dat als voorbeeld. :')

Wat allemaal nog maar de vraag is want UWV is behoorlijk stellig wat betreft haar functionele mogelijkheden en het hoe/waarom etc.

Daarnaast zouden ze het UWV rapport naast zich neer mogen leggen, frappant want als we dan zouden afsturen op een deskundige oordeel van het UWV, volgens mij kan dat niet zomaar weggelegd worden.

Ook wilde ze weten of het hard op papier stond wat haar beperkingen zijn en of dat al vanaf geboorte zo is.
Helaas antwoordde ze zelf op dat laatste van wel, als ik erbij had gezeten had ik het daarvoor al afgekapt.

Enfin, dat ze dan een zakje geld mee krijgt en hun zorgen wel voor de WW.. dat is beter voor haar echt waar!.. dat is het verhaal van de werkgever.

Knettergek volgens mij zijn ze daar.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 05-10-2018 19:13:56 ]
pi_182339841
Wat een onbeschofte zooi.
Lange halen snel thuis.
Niet in trappen.
Laat je adviseren door een onafhankelijk iemand.
Zou mij antwoord/vraag ook aan de werkgever zijn.
Vragen of ze bereid zijn daar aan mee te werken.
pi_182339874
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:14 schreef dop het volgende:
Wat een onbeschofte zooi.
Lange halen snel thuis.
Niet in trappen.
Laat je adviseren door een onafhankelijk iemand.
Zou mij antwoord/vraag ook aan de werkgever zijn.
Vragen of ze bereid zijn daar aan mee te werken.
Ik heb contact op de achtergrond met R_one, die dan ook van mening is net als ikzelf eigenlijk, dat het nogal tegenstrijdig is te praten over amicaal ontslag en ww.. terwijl ze ziek thuis zit en alles.

Daarbij is er ook nog een jurist van de organisatie die haar begeleid + word er nog contact opgenomen met de arbeidsdeskundige van het UWV om, voor de vorm, toch eens te checken of de werkgever een punt heeft of niet.
Hoewel we volgens mij allemaal wel het antwoord weten daarop, maar enfin.
pi_182339943
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik heb contact op de achtergrond met R_one, die dan ook van mening is net als ikzelf eigenlijk, dat het nogal tegenstrijdig is te praten over amicaal ontslag en ww.. terwijl ze ziek thuis zit en alles.

Daarbij is er ook nog een jurist van de organisatie die haar begeleid + word er nog contact opgenomen met de arbeidsdeskundige van het UWV om, voor de vorm, toch eens te checken of de werkgever een punt heeft of niet.
Hoewel we volgens mij allemaal wel het antwoord weten daarop, maar enfin.
goed zo.
We weten nu wel waarom ze z'n haast hebben.
Helaas voor hun hadden jullie je al laten adviseren.
pi_182339946
Damn, dat wantrouwen over de bedoelingen van de werkgever was dus volledig terecht. Grotendeels herkenbare situatie, trouwens. Wat zal ze blij zijn met jouw steun :*
pi_182339965
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:22 schreef dop het volgende:

[..]

goed zo.
We weten nu wel waarom ze z'n haast hebben.
Helaas voor hun hadden jullie je al laten adviseren.
Ze zagen mij zitten in een net pak en zagen de bui al hangen denk ik. :')
pi_182340010
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Damn, dat wantrouwen over de bedoelingen van de werkgever was dus volledig terecht. Grotendeels herkenbare situatie, trouwens. Wat zal ze blij zijn met jouw steun :*
Nou ja, ik wacht het gesprek af met de bedrijfsarts.. als dat net zo lijp loopt als dit..
Maar dat verwacht ik niet trouwens, maar als het zo is ga ik maar uit eigen zak mijn advocaten inzetten.
Eens kijken hoe die toko reageert als een van de duurste advocatenkantoren van Nederland plots met het een en ander komt aankakken.
Wellicht ze zelfs aangeven wat betreft schending van privacy wetgeving bij de juiste autoriteit, sommige vragen konden overduidelijk niet door de beugel, maar zat net op het randje.

Wel vragen naar de beperkingen en wat ze zijn.. maar het dan net nog openlaten of ze het zelf wil beantwoorden ja of nee.
Als ze daar alleen had gezeten was ze totaal kansloos geweest, daarover had ik haar gelukkig goed geinstructureerd, niet antwoorden en verwijzen naar de bedrijfsarts wat ze dan ook prompt deed.
pi_182341237
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja, ik wacht het gesprek af met de bedrijfsarts.. als dat net zo lijp loopt als dit..
Maar dat verwacht ik niet trouwens,
Ik zou me maar voorbereiden op het ergste .... reken maar dat wg vooraf even ‘een gesprekje’ met de arboarts heeft.
pi_182341345
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zou me maar voorbereiden op het ergste .... reken maar dat wg vooraf even ‘een gesprekje’ met de arboarts heeft.
Dat zit er wel dik in, maar goed dan kunnen we meteen nog overgaan op deskundige oordeel uwv.
pi_182341600
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat zit er wel dik in, maar goed dan kunnen we meteen nog overgaan op deskundige oordeel uwv.
arbo artsen die lastig of vervelend doen zijn meestal wel te tackelen.
Als zij afwijkend advies geven, altijd even vragen of ze dit schriftelijk willen motiveren.
Heb dat zelf eens mee gemaakt.
Maar dat motiveren zag hij niet zo zitten.
De vraag waarom ik dan gehoor zou moeten geven aan zijn advies was toen in eens wat lastig te beantwoorden.
Nou laten we dan toch maar doen wat de behandelend arts heeft geadviseerd.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:19:51 #93
138876 Andromache
don't give up Andro
pi_182342198
Het is toch niet te geloven? Zolang er nog werkgevers als dit uitschot bestaan, vrij baan voor sociaal arbeidsmarktbeleid. Werkgevers schieten zichzelf in de voet hiermee en ze zijn te dom om dat te erkennen. En te min voor woorden dat ze dit flikken bij een zwak persoon. Bah.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
>>>> Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken <<<<
Don't give up: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
pi_182342317
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 18:43 schreef trein2000 het volgende:
Wg mag ongeveer drie dingen vragen in zo’n gesprek;
- wat kun je wel? (Qua werk)
- wat kun je niet? (Qua werk)
- Hoelang denk je dat het duurt

Naast de praktische zaken uiteraard
Waarschijnlijk gaan ze dat ook doen. Maar blijkbaar wilden ze er ook maar meteen vanaf.

Beetje jammer. Helaas gaat het bij te veel werkgevers zo.
Whatever...
pi_182347346
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:42 schreef Grems het volgende:

[..]

Lokquote :P
pi_182348666
Jammer het zo gelopen is. Maar wel verwacht dus...

Wat wil de persoon waarover het gaat eigenlijk? Bij deze werkgever is het in ieder geval voorbij, kan ze ergens anders (als ze weer beter is) aan de slag?
pi_182349242
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 09:18 schreef zatoichi het volgende:
Jammer het zo gelopen is. Maar wel verwacht dus...

Wat wil de persoon waarover het gaat eigenlijk? Bij deze werkgever is het in ieder geval voorbij, kan ze ergens anders (als ze weer beter is) aan de slag?
Hoe is het voorbij precies?
En nee, er ligt geen baan op de loer ofzo, ze is daadwerkelijk overspannen / burnout.

Dus hoe het dan verder moet, geen idee.
Werkgever moet passend werk gaan vinden uiteindelijk conform de voorwaarden zoals geadviseerd word door UWV.

Gaat de bedrijfsarts er niet in mee, pas ik in eerste instantie de tip van dop toe, dat ie dan maar schriftelijk gaat motiveren.
Als dat geen effect heeft, deskundige oordeel aanvraag UWV.
Dan is er redelijke kans dat ze exact dezelfde uwv arts voor d'r neus krijgt als voorheen.
pi_182351423
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 10:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Haar leidinggevende wil van haar af, of je dit nou wint of niet, uiteindelijk kun je moeilijk blijven samenwerken. Dat gaat nooit meer werken.
pi_182351461
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:16 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Haar leidinggevende wil van haar af, of je dit nou wint of niet, uiteindelijk kun je moeilijk blijven samenwerken. Dat gaat nooit meer werken.
Dat is even iets te makkelijk.
pi_182351689
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 10:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En nee, er ligt geen baan op de loer ofzo, ze is daadwerkelijk overspannen / burnout.

Dus hoe het dan verder moet, geen idee.
Werkgever moet passend werk gaan vinden uiteindelijk conform de voorwaarden zoals geadviseerd word door UWV.

Gaat de bedrijfsarts er niet in mee, pas ik in eerste instantie de tip van dop toe, dat ie dan maar schriftelijk gaat motiveren.
Als dat geen effect heeft, deskundige oordeel aanvraag UWV.
Dan is er redelijke kans dat ze exact dezelfde uwv arts voor d'r neus krijgt als voorheen.
Goed bezig, TS. Ik heb er weinig aan toe te voegen. Idd nu eerst het gesprek met de Arboarts afwachten en laat familielid ook daar iemand meenemen.

Je hebt dan kans dat de Arboarts haar wil bewegen weer aan de slag te gaan (onder invloed van wg) want ze geniet ontslagbescherming bij ziekte. Daar kun je dan idd een deskundigenoordeel (kan ik mijn werk weer doen?) voor aanvragen.

Los daarvan kun je ook een tweede deskundigenoordeel aanvragen, namelijk de vraag of de wg zich aan de reïntegratie-inspanningen houdt (in het kader van de WVP). Inzetten op ontslag lijkt mij nou niet bepaald de geëigende weg.

In dat kader zou het wel handig zijn als je een gespreksverslag kon krijgen van de wg, dan heb je wat munitie ~O>

En als de wg dat niet wil, zou je kunnen overwegen zelf een verslagje op te stellen en deze aan de wg te sturen, met het verzoek om gemotiveerd te reageren (binnen een bepaalde termijn, anders ga je ervan uit dat de inhoud akkoord bevonden is) mochten ze het met de inhoud niet eens zijn.

Tot zover even mijn 'deskundigenoordeel' :P
Over het algemeen dus: ga zo door!

Edit: even voor mijn beeldvorming: wat was de datum ziekmelding?
pi_182351909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Goed bezig, TS. Ik heb er weinig aan toe te voegen. Idd nu eerst het gesprek met de Arboarts afwachten en laat familielid ook daar iemand meenemen.

Je hebt dan kans dat de Arboarts haar wil bewegen weer aan de slag te gaan (onder invloed van wg) want ze geniet ontslagbescherming bij ziekte. Daar kun je dan idd een deskundigenoordeel (kan ik mijn werk weer doen?) voor aanvragen.

Los daarvan kun je ook een tweede deskundigenoordeel aanvragen, namelijk de vraag of de wg zich aan de reïntegratie-inspanningen houdt (in het kader van de WVP). Inzetten op ontslag lijkt mij nou niet bepaald de geëigende weg.

In dat kader zou het wel handig zijn als je een gespreksverslag kon krijgen van de wg, dan heb je wat munitie ~O>

En als de wg dat niet wil, zou je kunnen overwegen zelf een verslagje op te stellen en deze aan de wg te sturen, met het verzoek om gemotiveerd te reageren (binnen een bepaalde termijn, anders ga je ervan uit dat de inhoud akkoord bevonden is) mochten ze het met de inhoud niet eens zijn.

Tot zover even mijn 'deskundigenoordeel' :P
Over het algemeen dus: ga zo door!

Edit: even voor mijn beeldvorming: wat was de datum ziekmelding?
Datum ziekmelding, even opgezocht, was 17-9.
De week daarop kwam al een mail binnen voor dit "verzuimgesprek" wat dan gezet werd op 5 oktober dus.
pi_182351967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 14:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Datum ziekmelding, even opgezocht, was 17-9.
De week daarop kwam al een mail binnen voor dit "verzuimgesprek" wat dan gezet werd op 5 oktober dus.
Hmmm .... zo kort geleden nog maar. Dan is het tweede deskundigenoordeel nog opportuun.

Op naar de probleemanalyse (moet de BA opstellen, binnen 6 weken). Zaak om daarop te blijven hameren en ontslaggesprekken niet meer aangaan (kun je vooralsnog weigeren, laat ze het maar schriftelijk doen).
pi_182384734
Ik was het hele gesprek niet aangegaan. Als een werkgever echt het beste met iemand voor zou hebben, zou hij je telefonisch nog wat praktische vragen stellen en je zeggen dat hij de arboarts inschakelt, en je beterschap wensen. Niet dit. Dit is grof geschut voor een ziekmelding.

Sterkte met de situatie.
Somebody that I used to know
pi_182385952
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:12 schreef Postbus100 het volgende:
Ik was het hele gesprek niet aangegaan. Als een werkgever echt het beste met iemand voor zou hebben, zou hij je telefonisch nog wat praktische vragen stellen en je zeggen dat hij de arboarts inschakelt, en je beterschap wensen. Niet dit. Dit is grof geschut voor een ziekmelding.

Sterkte met de situatie.
Probleem is in zo’n geval dat ze het meteen ongetwijfeld zouden gooien op niet mee werken met reintegratie of iets in die onzinnige richting.

Beter naar zo’n gesprek te gaan en te kijken wat ze te zeggen hebben.
Maar enfin, we zijn er mee bezig.
Gespreksverslag gaan gevraagd worden en anders zelf een maken en opsturen etc. Dat is in de praktijk even stap 1.

Stel dat ze zo dom zijn dat ze toch zo’n verslag willen maken (of accepteren zonder te reageren) hebben ze dus ook vragen en antwoorden gesteld en genoteerd die ze helemaal niet mogen vragen of bijhouden.
Zoals wat de beperkingen zijn en of dat al vanaf geboorte speelt.
pi_182387758
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Probleem is in zo’n geval dat ze het meteen ongetwijfeld zouden gooien op niet mee werken met reintegratie of iets in die onzinnige richting.

Mwah, niet mee eens. Ziekgemeld is ziekgemeld (daar heeft hier recent ook een discussie over gelopen, dat ging over te vermoeid zijn en ziekmelden), en dan kan je dus eigenlijk niet echt op kantoor verschijnen voor een inhoudelijk gesprek. En dat zou een werkgever best moeten kunnen snappen. Plus dat de arboarts eerst maar eens een oordeel erover moet vellen. Werkgever loopt veel te hard van stapel en daar hoef je je uit angst voor represailles niet in mee te laten slepen.
Somebody that I used to know
pi_182388801
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar enfin, we zijn er mee bezig.
Gespreksverslag gaan gevraagd worden en anders zelf een maken en opsturen etc. Dat is in de praktijk even stap 1.

Stel dat ze zo dom zijn dat ze toch zo’n verslag willen maken (of accepteren zonder te reageren) hebben ze dus ook vragen en antwoorden gesteld en genoteerd die ze helemaal niet mogen vragen of bijhouden.
Zoals wat de beperkingen zijn en of dat al vanaf geboorte speelt.
versprekverslag, is heel slim om te vragen.
Altijd leuk om achteraf nog eens op terug te kunnen vallen.
En als ze weigeren dat te maken is dat opzich ook veelzeggend.
Documenteren wat je kunt.
Vragen om verslag via mail.
Zodat ook dit later makkelijk, kunt laten zien dat je hier om hebt gevraagd.
pi_182391698
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:51 schreef dop het volgende:

[..]

Altijd leuk om achteraf nog eens op terug te kunnen vallen.
En als ze weigeren dat te maken is dat opzich ook veelzeggend.
Documenteren wat je kunt.
Vragen om verslag via mail.
Zodat ook dit later makkelijk, kunt laten zien dat je hier om hebt gevraagd.
Ik heb het gevraagd per mail of per post met 1 week als termijn om te reageren of het verslag te leveren in verband met bedrijfsarts afspraak.
Dat laatste is tikje onzin zal ik toegeven, maar goed boeien, ik weet toch wel dat ze het gaan weigeren.

Hoewel.. ik zeg wel tikje onzin maar het is natuurlijk wel prettig alles van te voren op een rijtje te kunnen krijgen of op zn minst te weten waar we aan toe zijn als ‘t ware.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 04:43:38 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182405294
Waarom neem je die gesprekken niet op?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182405540
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 04:43 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom neem je die gesprekken niet op?
Sowieso voortaan.
Ik was al wat negatief van te voren over dat gesprek, zodanig dat ik er op aan gesproken werd van te voren. :P
Vandaar dat ik zoiets had van nou misschien valt het dan toch wel mee, positief denken enzo..

Maar goed nu weet ik dat het dus erger was dan ik van te voren had vermoed en zal dus ook anders er in staan en helpen etc.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:41:25 #110
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_182405704
Hou er rekening mee, eer je iets kan doen met de opnames, dat je het moet melden dat het gesprek op word genomen.

Ik vind het raar dat al zo kort na het ziekmelden gesproken word over ontslag. Mijn gevoel zegt dat er vitale dingen in het verhaal ontbreken.
Fijn dat je degene in kwestie zo helpt.
aldus VenusFlytrap
pi_182406233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 07:41 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hou er rekening mee, eer je iets kan doen met de opnames, dat je het moet melden dat het gesprek op word genomen.

Ik vind het raar dat al zo kort na het ziekmelden gesproken word over ontslag. Mijn gevoel zegt dat er vitale dingen in het verhaal ontbreken.
quote:
Bron
Wist u dat het stiekem/heimelijk maken van geluidsopnames van een gesprek alleen dan strafbaar is, als de persoon die de opnames maakt zelf geen deelnemer is aan het gesprek? Met andere woorden; zolang u (werkgever of werknemer) zelf deelneemt aan het gesprek, mag u het gesprek (stiekem) opnemen. De wet is daar duidelijk over.

--------------------

Hoewel het opnemen wellicht niet strafbaar is, kan het onder omstandigheden toch onrechtmatig zijn om het gesprek op te nemen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het bespreken van gevoelige privézaken. Het opnemen van een dergelijk gesprek is mogelijk in strijd met het (grond)recht op privacy. Indien het 'bewijs' al onrechtmatig is verkregen, wil dat alleen nog niet zeggen dat het niet mag worden gebruikt.
zou het toch wel krom vinden dat als ik een gesprek met mijn werkgever opneem het dan niet zou mogen gebruiken, aangezien het dan om mijn eigen privacy gaat en ik het zelf op zou nemen.....
maar daar weet ik te weinig van om er echt iets zinnigs van te zeggen. ;)
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:33:40 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182407129
quote:
hoezo?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182407244
quote:

Er ontbreekt niets, echt helemaal niks.
Zou ook niet weten wat voor een cruciaal iets ik uit dit verhaal zou gelaten kunnen hebben.

In t kort maar wel feitelijk correct : ze werkt al sinds haar 15de, maar is overduidelijk wel beperkt, komt uiteindelijk in de thuiszorg te werken en de schoonmaak, komt uiteindelijk in een relatie kind etc. Maar daaruit word steeds duidelijker waar ze tegenaan loopt.
Komt dan een advies, met name uit dr begeleiding die ze thuis krijgt, van goh misschien kom je toch nog in aanmerking voor een wajong.

Aangevraagd, afgewezen maar zowel arts als arbeidsdeskundige zijn stellig in dat het werk wat ze nu doet eigenlijk teveel is voor haar en merkt dat als ze zo doorgaat ze vanzelf omvalt, dus soort van onofficieel advies wat niet op papier zal staan - meld je ziek want je zit gewoon op een burnout of er tegenaan.

De rest staat sowieso allemaal hier beschreven, dus wat zou er dan missen?

En zoals gezegd, opnames mag je maken en is geen toestemming voor nodig, alleen mag dat niet als je iemand opneemt die geen deel uitmaakt van het gesprek.

Haar andere werkgever is veel makkelijker, die heeft zoiets van ik meld je wel aan bij onze bedrijfsarts wanneer ik daar zin in heb, beetje aparte vent maar volgens mij heeft hij net een operatie ook achter de rug.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:41:50 #114
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_182407256
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

hoezo?
Net even ge-Google'd, stiekem opnames maken mag wel als je er zelf bij aanwezig bij bent. Gesprekken opnemen met een geplantte microfoon mag dus niet.
aldus VenusFlytrap
pi_182445896
mini update : een gespreksverslag zowaar ontvangen hoewel erg summier en uiteraard het stuk waar er meerdere malen werd gesproken over ontslag met behoud van ww, dat mist..

Advocaat gesproken inmiddels, die geeft aan dat ontslag in zo'n situatie waar vervangend werk vinden bijv. niet mogelijk zou zijn, wel een optie kan zijn ook als ze bijv. niet in aanmerking zou komen voor een WIA.

Even kwijt welke term ze nou ook alweer gebruikte, iets met vast en tijd.. kan me even niet meer voor de geest halen. (slechte nacht gehad :') ) maar dat zoiets na 2 weken al bespreken niet bepaald normaal is in ieder geval.
pi_182446397
In ieder geval reageren dat je stukken mist in het verslag die wel zijn besproken. Niet reageren impliceert dat jullie het er mee eens zijn.
pi_182446424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:14 schreef zatoichi het volgende:
In ieder geval reageren dat je stukken mist in het verslag die wel zijn besproken. Niet reageren impliceert dat jullie het er mee eens zijn.
Ja dat snapte ik al ja. :P
pi_182450766
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja dat snapte ik al ja. :P
Mooi zo, het was ook maar voor de zekerheid. Ik ken genoeg voorbeelden waar dat niet zo was...
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:05:13 #119
480430 ZwerverMetHuis
Overal en nergens
pi_182451500
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:51 schreef dop het volgende:
Ik heb de gewoonte om voor mijn werk belangrijke gesprekken altijd op te nemen, en vraag na het gesprek vaak of ze even een verslag willen maken. Het is altijd leuk om de opname en het verslag met elkaar te vergelijken ...
𝄞 They call me the breeze ♬ ♬
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:09:53 #120
480430 ZwerverMetHuis
Overal en nergens
pi_182451590
quote:
Dat valt in de praktijk best wel mee hoor. Het is altijd leuk om hun gezichten te zien veranderen als je hun de opname laat horen als reaktie op hun verslag ...
pi_182452620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:05 schreef ZwerverMetHuis het volgende:

[..]

Ik heb de gewoonte om voor mijn werk belangrijke gesprekken altijd op te nemen, en vraag na het gesprek vaak of ze even een verslag willen maken. Het is altijd leuk om de opname en het verslag met elkaar te vergelijken ...
Ook leuk om de voicerecorder gewoon voor je op tafel te leggen; dan krijgt een gesprek opeens een heel andere inhoud soms :P

En idd afsluitend de vraag: maken jullie voor de goede orde weer even een verslag van dit gesprek? Dan breekt ze spontaan het zweet uit >:)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:06:54 #122
480430 ZwerverMetHuis
Overal en nergens
pi_182452650
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:05 schreef r_one het volgende:
dan krijgt een gesprek opeens een heel andere inhoud soms

Ja maar dan is de lol er vanaf o|O
pi_182452700
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:06 schreef ZwerverMetHuis het volgende:

[..]

Ja maar dan is de lol er vanaf o|O
Nee joh ... dan moet je ze zien kronkelen en verliezen ze een beetje de regie over het proces. Als underdog ben je dan veel meer ‘in control’. Vinden ze niet leuk, zijn ze niet gewend.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:12:23 #124
480430 ZwerverMetHuis
Overal en nergens
pi_182452746
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:09 schreef r_one het volgende:
dan moet je ze zien kronkelen en verliezen ze een beetje de regie over het proces.
Volgende keer zal ik het eens proberen ~O>
pi_182606161
Update : Bedrijfsarts afspraak heeft ze nu achter de rug gehad.
Die was verrassend genoeg behoorlijk aan haar zijde.

Hij snapte niet dat ze geen wajong toegekend heeft gekregen, heeft zelfs benadrukt ook naar de werkgever toe te blijven volhouden dat ze het niet aankan als er werk word aangeboden en dat gewoon 2 jaar vol te blijven houden en als de werkgever niet mee wil werken of zomaar wat werk aanbied wat niet passend is, dat de werkgever een boete kan krijgen en meer van dat soort retoriek.

Ook is de bedrijfsarts bereid dat allemaal op papier te zetten en hoopt dat ze uiteindelijk in een wia terecht kan komen (eventueel met beperkt regulier werk erbij, wat mogelijk is) en verder jammer dat het zo heeft moeten lopen, dat er niet eerder ook vanuit de werkgever aan de bel is getrokken.

Al met al staat de bedrijfsarts dus overduidelijk aan haar kant.
pi_182606204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Update : Bedrijfsarts afspraak heeft ze nu achter de rug gehad.
Die was verrassend genoeg behoorlijk aan haar zijde.

Hij snapte niet dat ze geen wajong toegekend heeft gekregen, heeft zelfs benadrukt ook naar de werkgever toe te blijven volhouden dat ze het niet aankan als er werk word aangeboden en dat gewoon 2 jaar vol te blijven houden en als de werkgever niet mee wil werken of zomaar wat werk aanbied wat niet passend is, dat de werkgever een boete kan krijgen en meer van dat soort retoriek.

Ook is de bedrijfsarts bereid dat allemaal op papier te zetten en hoopt dat ze uiteindelijk in een wia terecht kan komen (eventueel met beperkt regulier werk erbij, wat mogelijk is) en verder jammer dat het zo heeft moeten lopen, dat er niet eerder ook vanuit de werkgever aan de bel is getrokken.

Al met al staat de bedrijfsarts dus overduidelijk aan haar kant.
wat zal dat een opluchting zijn, zeg
pi_182606404
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:34 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

wat zal dat een opluchting zijn, zeg
Scheelt een hoop gedoe denk ik zo ja.
pi_182606580
Goed nieuws ^O^
pi_182606865
Dat opnemen van het gesprek mag inderdaad. Ooit zelf een heftig conflict gehad. Als laatste de opname ingezet. Mja die gezichten :') ... scheelde me een heleboel geld toen (uiteindelijk alsnog weg daar omdat dr situatie niet meer te redden was. Maar wel door toedoen van wg wat resulteerde in een mooie ontslagvergoeding. Denk dat ze nooit meer ruzie maken met zwangere werkneemsters >:) )

TS ben benieuwd hoe dit voor jullie af loopt!
pi_182613910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Advocaat gesproken inmiddels, die geeft aan dat ontslag in zo'n situatie waar vervangend werk vinden bijv. niet mogelijk zou zijn, wel een optie kan zijn.
Ben wel benieuwd hoe je advocaat er nu over denkt.
pi_182613940
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat opnemen van het gesprek mag inderdaad. Ooit zelf een heftig conflict gehad. Als laatste de opname ingezet. Mja die gezichten :') ... scheelde me een heleboel geld toen (uiteindelijk alsnog weg daar omdat dr situatie niet meer te redden was. Maar wel door toedoen van wg wat resulteerde in een mooie ontslagvergoeding. Denk dat ze nooit meer ruzie maken met zwangere werkneemsters >:) )

TS ben benieuwd hoe dit voor jullie af loopt!
Zat jij niet in het (basis)onderwijs?
pi_182614377
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe je advocaat er nu over denkt.
Daar praat ik wel mee als het toch weer uit de hand loopt als werkgever weer raar gaat doen.
pi_182614727
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Zat jij niet in het (basis)onderwijs?
Nee wel pabo gedaan dus je zat warm :Y

Ik werkte naast de opleiding al in het bedrijfsleven waar ik uiteindelijk in ben door gegaan.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')