Dan moet je dat natuurlijk niet zeggen.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 18:14 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hallo hallo allemaal....
Ik gaf net aan dat ik op de rem had getrapt maar daar is eigenlijk geen sprake van. Ik liet gewoon mijn snelheid zakken van 50 naar 35, geen brakecheck... Sorry voor de verwarring.
Maakt niet uit joh.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 18:14 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hallo hallo allemaal....
Ik gaf net aan dat ik op de rem had getrapt maar daar is eigenlijk geen sprake van. Ik liet gewoon mijn snelheid zakken van 50 naar 35, geen brakecheck... Sorry voor de verwarring.
Meh. En dan nog is die 10 km/u verschil een strenge afspraak (convenant) en niet een wet. In de wet staat namelijk helemaal niks over snelheidsverschil. Volgens de wet mag je gewoon de maximum snelheid rijden tussen de auto's door. Zo lang er maar geen doorgetrokken streep is.quote:Op maandag 24 september 2018 13:39 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
wel even met accurate informatie komen A.U.B.
motorrijders mogen tussen de file door rijden met een verschil van 10km/h sneller dan de rest.
bron
Dit.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 18:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Maakt niet uit joh.
Je blijft een lul
Weet je het zeker?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 22:43 schreef DevFreak het volgende:
[..]
soms wel, soms kan ik ook super aardig zijn
Wat is een Amerikaanse Japanner?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 23:41 schreef Fer het volgende:
Geen irritatie, maar vraag me meer af waarom:
Gasten met zo’n Amerikaanse Japanner, zo’n FastnFurious model. Dikke chromen pijp eronder, stuurtje rechts, grote spoilers.
Maken vaak alleen veel herrie, vandaag een spuit de oprit op met veel wheelspin. Even luidruchtig optrekken, maar daarna bij 80 blijven hangen, waarna ik alsno eerder bij de invoegstrook/snelweg ben en hij met dezelfde snelheid eerst rechts blijft sukkelen, terwijl die baan eraf gaat en daarna kloten om in te voegen.
Waarom?
Nissan Skyline, Toyota Supra, modellen van Acura. Dat zijn best dikke bakken met ditto motor van zichzelf.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 00:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Wat is een Amerikaanse Japanner?
Vaak is die troep verlaagd met het allergoedkoopste setje wat ze kunnen vinden en rijdt daarom zo oncomfortabel als de pest. Boven de 100km/h stuiter je dan uit je stoel. Vooral show, no go 😅
Maar dat zijn toch gewoon Japanners? Maar inderdaad, die zouden wel snel moeten kunnen. Misschien kunnen ze de benzine niet betalen? Maar ik zie wel geregeld Civics flink verlaagd die dan stoer doen voordat je de snelweg op gaat en daarna lekker achter een vrachtwagen blijven sukkelen, dan zie je ze al stuiterend op hun stoeltje zittenquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 07:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Nissan Skyline, Toyota Supra, modellen van Acura. Dat zijn best dikke bakken met ditto motor van zichzelf.
Goh. Het levensquotum brakechecks zou op 0 moeten staan, maar eigengereide eikels heb je overal.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:55 schreef eRKa het volgende:
Jaarquotum brakechecks staat bij mij op 2, dit was de eerste in 2018. En dat is voor 50.000km per jaar.
Als je dat nou al weet, waarom zoek je de problemen dan op?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:55 schreef eRKa het volgende:
(levensgevaarlijk, snapt de Belg niks van)
Precies wat ik dacht ja. Een brake-check is in geen enkel geval slim.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 22:30 schreef Piles het volgende:
En een brake check bij iemand die niet kan rijden is natuurlijk ook niet heel slim
Je weet wat een quotum is?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:55 schreef eRKa het volgende:
Jaarquotum brakechecks staat bij mij op 2,
jij klonk anders ook aardig over de zeik met het verhaal van de invalidenparkeerplaats.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 21:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet wat een quotum is?
Jij hebt jezelf door dit te typen blijkbaar als doelstelling minimaal 2 brakechecks per jaar te doen.
En wat doe je als je onder of boven je quotum komt? Ben je dan helemaal in de war?
Leven en laten leven. Rijdt nou eenmaal rustiger en veiliger.
Brakechecks zijn geen doel, zeer zeker niet. Maar in hele strikte gevallen wil ik het als uiterste les wel eens gebruiken. Als ik er geen nodig heb in een jaar dan is dat nog beter. Heb ik er méér nodig dan is het tijd om dash- en rearcam te downloaden en kijken waar het mis ging. Meer kwam echter nog nooit voor.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 21:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet wat een quotum is?
Jij hebt jezelf door dit te typen blijkbaar als doelstelling minimaal 2 brakechecks per jaar te doen.
En wat doe je als je onder of boven je quotum komt? Ben je dan helemaal in de war?
Leven en laten leven. Rijdt nou eenmaal rustiger en veiliger.
En wie ben jij dan om iemand een les te moeten leren?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 22:48 schreef eRKa het volgende:
[..]
Brakechecks zijn geen doel, zeer zeker niet. Maar in hele strikte gevallen wil ik het als uiterste les wel eens gebruiken. Als ik er geen nodig heb in een jaar dan is dat nog beter. Heb ik er méér nodig dan is het tijd om dash- en rearcam te downloaden en kijken waar het mis ging. Meer kwam echter nog nooit voor.
Omdat dat gewoon bijzonder asociaal is en omdat mijn reactie totaal geen gevaar in het verkeer oplevert kun je het ook niet vergelijken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 21:42 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
jij klonk anders ook aardig over de zeik met het verhaal van de invalidenparkeerplaats.
Ik vind invalidenparkeerplaatsen overigens in sommige gevallen ook ontzettend overdreven. Zo heb je hier bij de bouwmarkt ongeveer 30 parkeerplaatsen waarvan 4 invalidenparkeerplaatsen zijn.
En stel nou eens dat jouw achterligger ook een cam heeft en dus aan kan tonen dat je zonder reden remde?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 22:48 schreef eRKa het volgende:
[..]
Brakechecks zijn geen doel, zeer zeker niet. Maar in hele strikte gevallen wil ik het als uiterste les wel eens gebruiken. Als ik er geen nodig heb in een jaar dan is dat nog beter. Heb ik er méér nodig dan is het tijd om dash- en rearcam te downloaden en kijken waar het mis ging. Meer kwam echter nog nooit voor.
Het gaat er om dat die nauwelijks gebruikt kunnen worden, omdat maar relatief weinig mensen een invalide kaart hebben, terwijl alle andere parkeerplaatsen vol staan, en een ander die ook slecht ter been is, maar niet in aanmerking komt voor een invalide kaart dan wel 100 meter moet lopen, terwijl er dus nog parkeerplekken vrij zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Omdat dat gewoon bijzonder asociaal is en omdat mijn reactie totaal geen gevaar in het verkeer oplevert kun je het ook niet vergelijken.
En waarom stoor jij je aan het aantal invalidenplaatsen als je gewoon ergens anders kunt parkeren?
Ben je jaloers of zo? Je mag mijn kaart wel hebben als je ook de lichamelijke klachten overneemt.
Die plaatsen zijn er met een reden, het is namelijk niet zo dat invaliden nooit iets doen in huis en dus ook spulletjes willen halen maar niet ver kunnen lopen.
Nogmaals, wil je ruilen?
Lul toch niet zo dom.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:27 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat die nauwelijks gebruikt kunnen worden, omdat maar relatief weinig mensen een invalide kaart hebben, terwijl alle andere parkeerplaatsen vol staan, en een ander die ook slecht ter been is, maar niet in aanmerking komt voor een invalide kaart dan wel 100 meter moet lopen, terwijl er dus nog parkeerplekken vrij zijn.
Daarbij kun jij helemaal niet weten of diegene dat wel of niet nodig heeft, misschien heeft hij wel wat met zijn hart of weet ik wat, is niet aan jou om over te oordelen.
En dan beginnen over ''wil je ruilen of zo'' is zo'n slecht argument. Ik kan psychisch helemaal naar de klote zijn, weet jij veel, maar vraag me af of je dan nog wil ruilen.
Dan zou ik wel stoppen met rijden, als ik jou was...quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:27 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat die nauwelijks gebruikt kunnen worden, omdat maar relatief weinig mensen een invalide kaart hebben, terwijl alle andere parkeerplaatsen vol staan, en een ander die ook slecht ter been is, maar niet in aanmerking komt voor een invalide kaart dan wel 100 meter moet lopen, terwijl er dus nog parkeerplekken vrij zijn.
Daarbij kun jij helemaal niet weten of diegene dat wel of niet nodig heeft, misschien heeft hij wel wat met zijn hart of weet ik wat, is niet aan jou om over te oordelen.
En dan beginnen over ''wil je ruilen of zo'' is zo'n slecht argument. Ik kan psychisch helemaal naar de klote zijn, weet jij veel, maar vraag me af of je dan nog wil ruilen.
Ik zeg niet dat ik dat ben, ik zeg alleen dat het argument ''kom maar ruilen'' erg sneu is.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dan zou ik wel stoppen met rijden, als ik jou was...
Och, zolang er nog genoeg plek is wil ik wel een stukje lopen. Je bent toch nog geen 80?quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:52 schreef Carlos93 het volgende:
Wat ik wel ontzettend irritant vind is dat gehandicapten over het algemeen niet hoeven te betalen hier in de UK om hun auto te parkeren, als ze een kaart hebben.
Gaat toch nergens over? Je neemt al 2x zoveel ruimte in, en dan ook nog eens gratis mogen parkeren, pff. De meeste hier in de UK krijgen het omdat ze tonnetje rond zijn, niet omdat ze niet kunnen lopen of iets dergelijks. Of depressie, krijg je het ook direct voor.
Wat mij betreft zou een invalidekaart alleen voor echte invalide mensen moeten zijn, die echt niet kunnen lopen. En moeten ze ook gewoon betalen zoals de rest.
Daar heb ik het helemaal niet over, het gaat er over dat invalide mensen hier vrijwel nooit hoeven te betalen, en wij wel.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:53 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Och, zolang er nog genoeg plek is wil ik wel een stukje lopen. Je bent toch nog geen 80?
Iemand die wél kan rijden! Áls ALS! ik eens een brakecheck doe, dan gaat dat op een dergelijke manier dat er geen schade optreedt. Wel een tikje op de emoties maar niet meer dan dat.quote:Op zondag 7 oktober 2018 09:09 schreef DW457 het volgende:
[..]
En wie ben jij dan om iemand een les te moeten leren?
Inderdaad, 4 bij de bouwmarkt en 8 bij een universitair ziekenhuis. Over verhoudingen gesproken.....quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 21:42 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
jij klonk anders ook aardig over de zeik met het verhaal van de invalidenparkeerplaats.
Ik vind invalidenparkeerplaatsen overigens in sommige gevallen ook ontzettend overdreven. Zo heb je hier bij de bouwmarkt ongeveer 30 parkeerplaatsen waarvan 4 invalidenparkeerplaatsen zijn.
Hier £10 per 3 jaar, dus dat is zo'n 3.5 uur parkeren waard. Krijgen ze 3 jaar lang gratis parkeren voor bij heel veel plekken in het land.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Geen idee hoe het in de UK is, maar een kaart is hier niet gratis, daar kan je een hoop uurtjes voor parkeren..
Als je een brakecheck doet, hoor je niet achter het stuur thuis.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:52 schreef eRKa het volgende:
Iemand die wél kan rijden! Áls ALS! ik eens een brakecheck doe
Hier verschilt het per gemeente. In mijn gemeente kost het ¤85 per aanvraag, ongeacht of deze wordt toegekend. De kaart is vijf jaar geldig.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:23 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Hier £10 per 3 jaar, dus dat is zo'n 3.5 uur parkeren waard. Krijgen ze 3 jaar lang gratis parkeren voor bij heel veel plekken in het land.
had je auto ervoor gezet en de politie gebeld. Zo'n middelvinger doet niks bij iemand die hem ongegeneerd op de invalidenparkeerplek knalt hoor.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:33 schreef vannelle het volgende:
Iemand parkeerde naast me, ook op een invalidenparkeerplaats.
Ik zat nog in de auto, toeterde om zijn aandacht te trekken en wapperde met mijn invalidenparkeerkaart.
Meneer (stom grijnzend) liet me weten dat het maar voor 5 minuten was dus heb ik het internationale gebaar met 1 vinger maar gegeven.
Die plaatsen zijn er niet voor niks!!
Als je daar graag wil staan wens ik je ook een daadwerkelijke beperking toe.
Hoef je alleen nog maar zo'n kaart te roggelen en dan mag je er staan.
Blijkbaar wel, anders deed je geen brakecheckquote:Op zondag 7 oktober 2018 21:52 schreef eRKa het volgende:
[..]
Iemand die wél kan rijden! Áls ALS! ik eens een brakecheck doe, dan gaat dat op een dergelijke manier dat er geen schade optreedt. Wel een tikje op de emoties maar niet meer dan dat.
Maar wat men er hier van vindt maakt niet zo gek veel uit voor mij. In het dagelijkse leven geef ik onderwijs aan volwassenen, dus mij maak je niet gek.
Wat pas echt irritant is, is het afhankelijk zijn van je auto om echt overal te kunnen komen en geen alternatief te hebben. Daarnaast is het ook bloedirritant dat elke gemeente zijn eigen gehandicapte parkeerbeleid heeft. Dat schiet echt niet op en kan er niet bij dat dit niet landelijk geregeld is.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:52 schreef Carlos93 het volgende:
Wat ik wel ontzettend irritant vind is dat gehandicapten over het algemeen niet hoeven te betalen hier in de UK om hun auto te parkeren, als ze een kaart hebben.
Gaat toch nergens over? Je neemt al 2x zoveel ruimte in, en dan ook nog eens gratis mogen parkeren, pff. De meeste hier in de UK krijgen het omdat ze tonnetje rond zijn, niet omdat ze niet kunnen lopen of iets dergelijks. Of depressie, krijg je het ook direct voor.
Wat mij betreft zou een invalidekaart alleen voor echte invalide mensen moeten zijn, die echt niet kunnen lopen. En moeten ze ook gewoon betalen zoals de rest.
wat is een brakcheck nu weer?quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:11 schreef SuperNeger het volgende:
Wanneer is een brakcheck eigenlijk een brakcheck?
Als je alleen de remlichten doet oplichten of als je echt remt?
naja remlichten laten oplichten is soms wel handig als je bijvoorbeeld ziet dat er een gevaarlijke situatie gaat ontstaan. Maar echt op je rem trappen om iemand achter je te naaien nadat je ruzie hebt ja dat is toch iets daar waag ik me zelf niet aan.quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:46 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
wat is een brakcheck nu weer?
heeft dat iets met drank en de volgende ochtend te maken?
en als je een brake check bedoelt,
wat mij betrefd is dat al als je onnodig je remlichten laat zien, hoewel ik me daar nog wel iets bij kan voorstellen (niet veel...), de echte treurnis is natuurlijk als je hem flink instampt (de rem)
ja ik doelde ook op het gebruik om redenen van ruzie of wat dan ook.quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:50 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
naja remlichten laten oplichten is soms wel handig als je bijvoorbeeld ziet dat er een gevaarlijke situatie gaat ontstaan. Maar echt op je rem trappen om iemand achter je te naaien nadat je ruzie hebt ja dat is toch iets daar waag ik me zelf niet aan.
Hier kan ik me wel in vinden, dat de lampen alvast als let op signaal gaan dienen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:50 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
naja remlichten laten oplichten is soms wel handig als je bijvoorbeeld ziet dat er een gevaarlijke situatie gaat ontstaan. Maar echt op je rem trappen om iemand achter je te naaien nadat je ruzie hebt ja dat is toch iets daar waag ik me zelf niet aan.
dat is toch überhaupt de bedoeling van die lampenquote:Op maandag 8 oktober 2018 13:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel in vinden, dat de lampen alvast als let op signaal gaan dienen.
Brake check is bij mij een volle stamp op het pedaal. Daarom doe ik het niet meer.quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:11 schreef SuperNeger het volgende:
Wanneer is een brakcheck eigenlijk een brakcheck?
Als je alleen de remlichten doet oplichten of als je echt remt?
Waarom zou ik dat doen als ik mijn ongenoegen al op een andere manier heb kunnen uiten?quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:52 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
had je auto ervoor gezet en de politie gebeld. Zo'n middelvinger doet niks bij iemand die hem ongegeneerd op de invalidenparkeerplek knalt hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |