Ik vind motorrijders an sich nooit zo erg behalve als ze gelijk beginnen met links en rechts inhalen zodra de snelheid van het verkeer een beetje afneemt.quote:Op maandag 24 september 2018 09:52 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb geen probleem met motorrijders, maar ik woon in Assen (waar het TT-Circuit ligt) en hier heb je eigenlijk geen overlast van motoren op de openbare weg.
Maar fuck wielrenners.
Dat zie ik hier dus eigenlijk nooit gebeuren. Geen idee wat daar de reden van is, maar wellicht dat de aanwezigheid van het circuit voorkomt dat men de uitlaatklep op de openbare weg zoekt. Motorrijders gedragen zich hier over het algemeen heel netjes in het verkeer. Ik zie ze hier zelfs niet naar voren kruipen bij het verkeerslicht.quote:Op maandag 24 september 2018 09:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik vind motorrijders an sich nooit zo erg behalve als ze gelijk beginnen met links en rechts inhalen zodra de snelheid van het verkeer een beetje afneemt.
Of als ze met een te groot snelheidsverschil tripleren. En dan met de uitlaat zo VROEM VROEM doen om vervolgens voor mij voor hetzelfde rode verkeerslicht te staan
Ik woon hier in de randstad dus het is wat drukker en de gevoeligheid ligt wat hoger.quote:Op maandag 24 september 2018 10:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat zie ik hier dus eigenlijk nooit gebeuren. Geen idee wat daar de reden van is, maar wellicht dat de aanwezigheid van het circuit voorkomt dat men de uitlaatklep op de openbare weg zoekt. Motorrijders gedragen zich hier over het algemeen heel netjes in het verkeer. Ik zie ze hier zelfs niet naar voren kruipen bij het verkeerslicht.
Vroem Vroem?quote:Op maandag 24 september 2018 09:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik vind motorrijders an sich nooit zo erg behalve als ze gelijk beginnen met links en rechts inhalen zodra de snelheid van het verkeer een beetje afneemt.
Of als ze met een te groot snelheidsverschil tripleren. En dan met de uitlaat zo VROEM VROEM doen om vervolgens voor mij voor hetzelfde rode verkeerslicht te staan
quote:Op maandag 24 september 2018 09:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik vind motorrijders an sich nooit zo erg behalve als ze gelijk beginnen met links en rechts inhalen zodra de snelheid van het verkeer een beetje afneemt.
Of als ze met een te groot snelheidsverschil tripleren. En dan met de uitlaat zo VROEM VROEM doen om vervolgens voor mij voor hetzelfde rode verkeerslicht te staan
wel even met accurate informatie komen A.U.B.quote:Op maandag 24 september 2018 09:45 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Sowieso motorrijders die gaan tripleren of snijden zodra de snelheid een beetje verminderd op de weg
Ze mogen met gevarenlichten aan met max 5km/h 10km/h snelheidsverschil ertussendoor mits ze de ruimte hebben en anders moeten ze lekker achteraan aansluiten!
Dat staat nergens in de wet hoor, net zo min als die 5 km/u.quote:Op maandag 24 september 2018 13:39 schreef Martijn137 het volgende:
wel even met accurate informatie komen A.U.B.
motorrijders mogen tussen de file door rijden met een verschil van 10km/h sneller dan de rest.
klopt, dus eigenlijk mag ik op de A2 in de file gewoon 120 km/h rijden....quote:Op maandag 24 september 2018 13:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat staat nergens in de wet hoor, net zo min als die 5 km/u.
Er zijn gedragsregels afgesproken met wat stakeholders, maar niets wettelijk geregeld.
Tussen 07:00 en 19:00 maar 100.quote:Op maandag 24 september 2018 13:41 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
klopt dus eigenlijk mag ik op de a2 in de file gewoon 120 rijden....
niet waar ik de A2 op gaquote:Op maandag 24 september 2018 13:43 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Tussen 07:00 en 19:00 maar 100.
Nee, want je mag niet tripleren.quote:Op maandag 24 september 2018 13:41 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
klopt, dus eigenlijk mag ik op de A2 in de file gewoon 120 km/h rijden....
leg eens uit wat je bedoelt met tripleren, want inhalen op dezelfde rijstrook is toegestaan.quote:Op maandag 24 september 2018 14:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, want je mag niet tripleren.
tussen twee rijstroken inhalenquote:Op maandag 24 september 2018 14:32 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
leg eens uit wat je bedoelt met tripleren, want inhalen op dezelfde rijstrook is toegestaan.
er is geen "tussen" je rijdt op de een of de ander.quote:Op maandag 24 september 2018 14:46 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
tussen twee rijstroken inhalen
naja met tripleren wordt doorgaans bedoelt motorrijders die overal tussen piepen en nog net niet je spiegels eraf rijden.quote:Op maandag 24 september 2018 14:47 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
er is geen "tussen" je rijdt op de een of de ander.
nee ze mogen er tussendoor als er een file ontstaat.quote:Op maandag 24 september 2018 14:48 schreef SuperNeger het volgende:
e overal tussen piepen en nog net niet je spiegels eraf rijden.
Ze mogen er rustig langs als het verkeer stilstaat of bijna stilstaat. Niet overal maar tussendoor
het is gewoon wel zo eerlijk voor de rest als ze netjes wachtenquote:Op maandag 24 september 2018 14:51 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
nee ze mogen er tussendoor als er een file ontstaat.
en zoals ik al eerder zei is de overheid onduidelijk over de precieze definitie van een file en dat laat interpretatie mogelijk
wat voor last heb je er van als motor rijders de ruimte gebruiken?quote:Op maandag 24 september 2018 14:52 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
het is gewoon wel zo eerlijk voor de rest als ze netjes wachten
zoals ik al zei ze mogen er rustig tussendoor als het stilstaat of bijna stilstaatquote:Op maandag 24 september 2018 14:53 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
wat voor last heb je er van als motor rijders de ruimte gebruiken?
sterker nog, als alle motorrijders in de file blijven staan zijn alle files een stuk langer... dus dan moet je nog langer wachten.
ja van jou mogen ze dat, maar van de wet mogen ze veel meer.quote:Op maandag 24 september 2018 14:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
zoals ik al zei ze mogen er rustig tussendoor als het stilstaat of bijna stilstaat
Dan is artikel 5 wel van toepassing denk ikquote:Op maandag 24 september 2018 13:41 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
klopt, dus eigenlijk mag ik op de A2 in de file gewoon 120 km/h rijden....
ja maar er was wettelijk toch niks geregeld?quote:Op maandag 24 september 2018 15:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan is artikel 5 wel van toepassing denk ik
Ik heb er geen enkel probleem mee wanneer motorrijders met een snelheidsverschil van 10 km/h tussen de rijen auto's door rijden.quote:Op maandag 24 september 2018 14:54 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja van jou mogen ze dat, maar van de wet mogen ze veel meer.
mee eens, het is niet iets wat moet, maar mag als het verkeer het toelaat.quote:Op maandag 24 september 2018 15:36 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkel probleem mee wanneer motorrijders met een snelheidsverschil van 10 km/h tussen de rijen auto's door rijden.
Er is er echter nagenoeg niet een die dat doet, het moet allemaal veel harder.
Cherry picken in wetgeving en dan Calimero spelen, dat is wat veel motorrijders doen.
Op de N44 (het stuk tussen Den Haag en Wassenaar) is het wat smal en er staat op spitstijden flink file. Als je sommigen zich dan druk ziet maken omdat ze er tussendoor móeten op punten waar het net even niet kan (vrachtwagen, touringcar)...
Dat kleine groepje motorrijders waar jij het over hebt is blijkbaar wel erg aanwezig. Het is een zeldzaamheid om een motorrijder tegen te komen die "normaal" doet. En ja, wat "normaal" dan is, is arbitrair.quote:Op maandag 24 september 2018 15:41 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
mee eens, het is niet iets wat moet, maar mag als het verkeer het toelaat.
maar dan vind ik ook dat de automobilist best rekening mag houden met een of meerdere motorrijders die er tussen door kunnen als men niet expres in de weg gaat rijden.
ik vind dat de excessen moeten worden aangepakt, maar omdat een klein groepje motorrijders het nodig vind om er tussendoor te racen wil toch niet zeggen dat je iedere motorrijder dat doet?
jij rijdt duidelijk geen motor.quote:Op maandag 24 september 2018 15:36 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkel probleem mee wanneer motorrijders met een snelheidsverschil van 10 km/h tussen de rijen auto's door rijden.
Er is er echter nagenoeg niet een die dat doet, het moet allemaal veel harder.
Cherry picken in wetgeving en dan Calimero spelen, dat is wat veel motorrijders doen.
Op de N44 (het stuk tussen Den Haag en Wassenaar) is het wat smal en er staat op spitstijden flink file. Als je sommigen zich dan druk ziet maken omdat ze er tussendoor móeten op punten waar het net even niet kan (vrachtwagen, touringcar)...
Voor het grootste gedeelte ben ik het eens met je verhaal maar 1 ding roept bij mij grote vraagtekens op:quote:Op maandag 24 september 2018 16:24 schreef Sounddragon het volgende:
Klinkt misschien een beetje raar, maar je ontwijkt een niet kijkende automobilist makkelijker met 50 als met 15, en dus is tussen een file door rijden met 50 stiekem veiliger als met 20.
Nee, ik rij geen motor.quote:Op maandag 24 september 2018 16:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jij rijdt duidelijk geen motor.
Een motor is een redelijk zwaar en log apparaat, vanaf een km of 30-40 wordt het allemaal wat beter en kun je een fatsoenlijke uitwijkmaneuvre maken. Klinkt misschien een beetje raar, maar je ontwijkt een niet kijkende automobilist makkelijker met 50 als met 15, en dus is tussen een file door rijden met 50 stiekem veiliger als met 20. Als je stilstaat in de file met je raampie open en je armpje nochalant naar buiten bungelend lekker luisterend naar 538 is het ws wel effe schrikken als er een motorfeits met zijn uitlaat op ongeveer oorhoogte met 30 - 50 langrijdt, maar als je een beetje in je spiegels kijkt had je dat koplampje natuurlijk al van 200 meter aan zien komen.
Heb het al eens eerder uitgelegd, maar een rijstrook is 3,50 breed op de snelweg, 2 rijstroken inclusief de (3!) 20 cm brede strepen is dus zo goed als 8 meter ruimte, waar je 2 auto's naast elkaar moet parkeren in de file.. In mijn wereld moet het een koud kunstje zijn om daar 3 meter tussenruimte tussen te maken, dat is bijna een hele rijstrook, waarom zouden we daar met 10km per uur overheen moeten rijden? Mensen die schrikken van motoren die ergens tussendoor rijden zitten in de regel lekker niet op te letten. Iedere dropjosti met een rijbewijs en 2 weken ervaring weet dat als je op de snelweg in de file terechtkomt, er door de ruimte tussen rijstrook 1 en 2 motorrijder gaan komen. Als je daar een beetje op anticipeert zou dat dus heel fijn zijn.
Overigens is mijn definitie van file dus élke situatie die de kans op een aanrijding van achteren verhoogt, wat in de praktijm betekent dat als ik links zit en het verkeer begint te stropen (minder dan 100 bij Vmax 120 of 130) ik al op die lijn zit, en als de rest in de ankers gaat, doe ik dat niet en laat ik hem uitrollen en duik ik er al tussen. Dan kun je op die manier de plekjes kiezen en bereiken waar je een beetje ruimte hebt, meestal is dat rechts. Ik rijd waar ik ruimte heb om veilig te rijden, dus bij treintjes zit ik ook rechts, en als de Vmax daar 120 is, rijd ik dat. Als links daar gemiddeld maar 105 haalt, haal ik dus sort of rechts in; soms halen ze mij in, soms ik hen, tiswa.
Motorrijders denken en redeneren vanuit een heel ander oogpunt als automobilisten, en daar botst het vaak, soms letterlijk, soms alleen in kringgesprekken op de welbekende verhaardagen of op een interwebzforum.
de grens ligt bij veiligheid, die van de motorrijder én het overige verkeer. Er zit een groot verschil tussen jezelf in veiligheid brengen en daarmee wat regeltjes buigen, en het als een volleerd mafkeees overal tussendoor vliegen omdat het lekker opschiet ten koste van de veiligheid van het overige verkeer.quote:Op maandag 24 september 2018 17:01 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nee, ik rij geen motor.
En jij hebt duidelijk de post waar ik net op doelde niet gelezen.
Het probleem met motorrijders is dat ze overvol zitten met excuses en redenen om zich maar niet aan de regels te hoeven houden. Ik snap je uitleg best (van de lage snelheid), maar waar ligt dan de grens?
Ik heb het nergens over schrikken gehad. Meestal zie ik ze wel aankomen en zelf sta ik vaak - op de Duitse manier - aan de linkerzijde van de linkerstrook of de rechterzijde van de rechterstrook. Al maakt dat het juist weer lastiger om motorrijders aan te zien komen, want in mijn zijspiegel kan ik dan niet meer tussen de rijen door kijken. Op de middelste strook (als die er is) gaat dat makkelijker.
Het gaat mij meer om het opeisen van "rechten" en het weigeren ook maar enigszins sociaal te doen. Automobilisten zijn knurften, motorrijders ook. Maar dan wel knurften met de mogelijkheid om veel harder te gaan en overal tussendoor te schieten.
Die grens is zo makkelijk op te rekken...quote:Op maandag 24 september 2018 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
de grens ligt bij veiligheid, die van de motorrijder én het overige verkeer. Er zit een groot verschil tussen jezelf in veiligheid brengen en daarmee wat regeltjes buigen, en het als een volleerd mafkeees overal tussendoor vliegen omdat het lekker opschiet ten koste van de veiligheid van het overige verkeer.
Als je wel eens in Frankrijk hebt gereden zie je duidelijk het verschil; daar vlammen motorrijders vaak gewoon overal tussendoor zodra het kán, inclusief inhalen via de redresseerstrook, dat is gewoon een bloedlinke plek om te rijden. In NL rijdt een motorrijder alleen tussen rijstrook 1 en 2 door als het goed is.
Je hebt mijn post nog steeds niet gelezen...quote:Op maandag 24 september 2018 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
Als je rechts ingehaald wordt, is daar blijkbaar ruimte voor.
Naar voren rijden mag alleen tússen 2 rijstroken door die dezelfde richting hebben, dus 2 voor rechtdoor of bijvoorbeeld 2 voor linksaf. De rest is gewoon een overtreding van de wet.
zit niet zo te drammen man, wil je een lollie?quote:Op maandag 24 september 2018 21:21 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Je hebt mijn post nog steeds niet gelezen...
Jouw reacties slaan deels helemaal nergens op, omdat je niet weet waar het over gaat.quote:Op maandag 24 september 2018 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zit niet zo te drammen man, wil je een lollie?
ja helaas wel.quote:Op dinsdag 25 september 2018 08:03 schreef SuperNeger het volgende:
Oja het is "veiliger" voor de motorrijder om niet netjes achteraan te sluiten
En als ik in een smart rij dan? Is ook een klein licht voortuig. Ben ik ook heel kwetsbaar in. En er is vaak genoeg ruimte om even vooraan te gaan staan met zo'n ding.quote:Op dinsdag 25 september 2018 08:11 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja helaas wel.
jij ziet genoeg dingen die motorrijders fout doen dus jij let klaarblijkelijk wel op tijdens het rijden.
maar veel van onze medeweggebruikers doen dat niet.
en dan is er nog iets zoals elkaar een beetje ruimte gunnen.
dat een motorrijder naar voren rijdt bij een stoplicht of file heb jij geen tot niet noemenswaardig last van.
technisch gezien mag het.....quote:Op dinsdag 25 september 2018 08:14 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En als ik in een smart rij dan? Is ook een klein licht voortuig. Ben ik ook heel kwetsbaar in. En er is vaak genoeg ruimte om even vooraan te gaan staan met zo'n ding.
PTA / Irritaties op de weg #137 waar we motorrijders en wielrenners hatenquote:Op dinsdag 25 september 2018 08:27 schreef Martijn137 het volgende:
dat je misschien niet zo butthurt geïrriteerd moet doen
lekker uit context halen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 08:27 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
PTA / Irritaties op de weg #137 waar we motorrijders en wielrenners haten
in theorie mag het, sterkte ermee. Overigens ben je in een Smart niet zo kwetsbaar als je denkt, die dingen zijn best stevig.quote:Op dinsdag 25 september 2018 08:14 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En als ik in een smart rij dan? Is ook een klein licht voortuig. Ben ik ook heel kwetsbaar in. En er is vaak genoeg ruimte om even vooraan te gaan staan met zo'n ding.
Precies en bedankt namens alle motorrijdersquote:Op dinsdag 25 september 2018 15:41 schreef JaafkeJunior het volgende:
Ik rij meestal op de linkerbaan, als er files zijn en ik zie een motorrijder die wilt paseren stuur ik hem vaak even een stukje opzij om dit mogelijk te maken.
Iedereen wil toch zsm thuis zijn, waarom dan moeilijk doen?
Jouw pols kan haar waarschijnlijk niks schelen. Het invullen van een schadeformulier is gewoon zo'n gedoe...quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:32 schreef Hamplakje het volgende:
Ergens heeft ze wel een punt, als ik moet remmen voor een auto die onverwachts er tussen schiet zal ik een schaafwondje hebben of mn pols breken, maar ga nou niet zeuren dat ik automobilisten in gevaar breng hiermee. Zelfs in je fiat panda zal je misschien een spiegeltje kwijt zijn.
Wat?quote:Op dinsdag 25 september 2018 18:03 schreef DevFreak het volgende:
Jeetje wat een geïrriteerd secreet achter me net zeg. Moest even wat afstand houden omdat het voor me vol liep, is er ruimte schiet ie bliksemsnel weg.
Als ze het niet netjes doen is het terect ja. Kan me voorstellen dat het gebeurt want niwt iedereen is er bekend met de situatie en dan zullen zulke dingen gebeuren. Maar dan gewoon even netjes in je spiegel kijken, richting aangeven en hem er niet klakkeloos tussen gooien is dan wel zo fijnquote:Op woensdag 26 september 2018 14:11 schreef Headlong het volgende:
Dagelijks erger ik me op een bepaald punt van mijn woon-werk verkeer aan veel van mijn mede-weggebruikers. Ik ben benieuwd of ik me terecht erger, of niet. Wat vinden jullie?
Situatie:
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Rijdend op de A1 vanuit richting Barneveld pak ik de A50 richting Zwolle. In de aanloop naar deze afslag is er een heeeeel lange afrit. De laatste paar meters worden het twee rijstroken. Ik voeg altijd uit op de linkerstrook want ik moet naar Zwolle en dat is de linkerbaan. Zeer regelmatig is er dan een medeweggebruiker die zodra het kan (vaak zonder richting aan te geven) verschuift naar de linkerbaan vanaf de oorspronkelijk afrit (nu rechterstrook) waardoor ik in de knoop kom of ineens vol in de rem moet. In theorie kan het, er is tenslotte geen doorgetrokken streep, maar het lijkt me toch hoffelijker om even te wachten, verderop is voldoende ruimte om alsnog naar de linkerstrook te gaan als je ook naar Zwolle moet:
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Vraag: is het terecht dat ik me daar erger?
Ja, dan geen richting aangeven is wel beklagenswaardig. Sowieso vind ik het maar onhandig als er twee uitvoegstroken zijn en mensen gaan daar elkaar nog inhalen terwijl er ook nog mensen willen uitvoegen. Denk je dat er ruimte is, komt snelle henkie er nog even gauw tussendoor.quote:Op woensdag 26 september 2018 14:11 schreef Headlong het volgende:
Dagelijks erger ik me op een bepaald punt van mijn woon-werk verkeer aan veel van mijn mede-weggebruikers. Ik ben benieuwd of ik me terecht erger, of niet. Wat vinden jullie?
Situatie:
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Rijdend op de A1 vanuit richting Barneveld pak ik de A50 richting Zwolle. In de aanloop naar deze afslag is er een heeeeel lange afrit. De laatste paar meters worden het twee rijstroken. Ik voeg altijd uit op de linkerstrook want ik moet naar Zwolle en dat is de linkerbaan. Zeer regelmatig is er dan een medeweggebruiker die zodra het kan (vaak zonder richting aan te geven) verschuift naar de linkerbaan vanaf de oorspronkelijk afrit (nu rechterstrook) waardoor ik in de knoop kom of ineens vol in de rem moet. In theorie kan het, er is tenslotte geen doorgetrokken streep, maar het lijkt me toch hoffelijker om even te wachten, verderop is voldoende ruimte om alsnog naar de linkerstrook te gaan als je ook naar Zwolle moet:
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Vraag: is het terecht dat ik me daar erger?
Hele goede!quote:Op woensdag 26 september 2018 10:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Late reacties bij een groen verkeerslicht
Het is ook een beetje aan jouw om hierop te anticiperen, zeker als je er dagelijks langskomt. Snelheid aanpassen en erop bedacht zijn dat ze dit doen, is het alweer minder schrikken/remmen.quote:Op woensdag 26 september 2018 14:11 schreef Headlong het volgende:
Dagelijks erger ik me op een bepaald punt van mijn woon-werk verkeer aan veel van mijn mede-weggebruikers. Ik ben benieuwd of ik me terecht erger, of niet. Wat vinden jullie?
Situatie:
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Rijdend op de A1 vanuit richting Barneveld pak ik de A50 richting Zwolle. In de aanloop naar deze afslag is er een heeeeel lange afrit. De laatste paar meters worden het twee rijstroken. Ik voeg altijd uit op de linkerstrook want ik moet naar Zwolle en dat is de linkerbaan. Zeer regelmatig is er dan een medeweggebruiker die zodra het kan (vaak zonder richting aan te geven) verschuift naar de linkerbaan vanaf de oorspronkelijk afrit (nu rechterstrook) waardoor ik in de knoop kom of ineens vol in de rem moet. In theorie kan het, er is tenslotte geen doorgetrokken streep, maar het lijkt me toch hoffelijker om even te wachten, verderop is voldoende ruimte om alsnog naar de linkerstrook te gaan als je ook naar Zwolle moet:
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Vraag: is het terecht dat ik me daar erger?
Dit dus…. het is ook niet alsof er honderden motorrijders voorbij komenquote:Op dinsdag 25 september 2018 15:41 schreef JaafkeJunior het volgende:
Ik rij meestal op de linkerbaan, als er files zijn en ik zie een motorrijder die wilt paseren stuur ik hem vaak even een stukje opzij om dit mogelijk te maken.
Iedereen wil toch zsm thuis zijn, waarom dan moeilijk doen?
Aan de andere kant….quote:Op woensdag 26 september 2018 10:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Late reacties bij een groen verkeerslicht
Je was gewoon met andere dingen bezig dus en had niet in de gaten dat het al 2 seconden duurde.quote:Op donderdag 27 september 2018 04:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Aan de andere kant….
Het stoplicht staat 3 nano seconden op groen, en degene achter me begint al te toeteren .
Dit doe ik dus ook. Gelijk toeteren als degene voor me ligt te dagdromen. Ik wil namelijk voorkomen dat we met z'n allen nog langer staan te wachten.quote:Op donderdag 27 september 2018 04:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het stoplicht staat 3 nano seconden op groen, en degene achter me begint al te toeteren .
Wat ben jij een treurig figuur. Man man man.quote:Op maandag 24 september 2018 20:55 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die grens is zo makkelijk op te rekken...
Motorrijders moeten continue inhalen, want achter een auto rijden is gevaarlijk. Dus ik hoef me niet aan snelheid of inhaalverboden te houden.
Vooraan bij het verkeerslicht staan is veilig, dus daar gaan we gerust al spookrijdend over de rijbaan voor het tegemoetkomend verkeer naar toe. Rijdt daar net iemand? Jammer dan, een gehandschoende middelvinger kan ‘ie krijgen.
En voor de te gebruiken rijstroken verwijs ik nog maar eens naar mijn laatste post in het vorige topic, waar men in het donker met stevige snelheid links én rechts voorbij komt. Alles voor de veiligheid!
Recht kletsen wat krom is, is een kunst.
100% dit.quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:41 schreef JaafkeJunior het volgende:
Ik rij meestal op de linkerbaan, als er files zijn en ik zie een motorrijder die wilt paseren stuur ik hem vaak even een stukje opzij om dit mogelijk te maken.
Iedereen wil toch zsm thuis zijn, waarom dan moeilijk doen?
Tijdens files prima, dan maak ik netjes ruimte en verwacht ik ook dat er motoren in gaan halen. Bij 120 km/u verwacht ik dat vooral niet. Dan haal je gewoon links in.quote:Op donderdag 27 september 2018 10:03 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
100% dit.
Had laatst nog een discussie hierover met m'n vriendin in de auto. Ik reed op de linkerbaan, normale 120 km/u snelheid. Er wilde een racemotor duidelijk voorbij rijden. Ik week rustig uit naar links om hem voldoende snelheid te geven. De motor ging er langs en probeerde hetzelfde bij de volgende auto. Deze ging stug expres de motorrijder blokkeren, waarschijnlijk om lekker kinderachtig te doen. Even met dit voorbeeld, ik was Auto A en degene die de motor blokkeerde is Auto B.
M'n vriendin vond dat Auto B niets fout deed, hij hield zich netjes aan de regels. Daarnaast vond ze het niet heel erg dat ik - Auto A - de motor er langs liet, maar zo 'promoot je wel een gevaarlijke situatie'. Hier was ik het totaal niet mee eens.
Doordat auto A even uitwijkt voorkom je juist een gevaarlijke situatie. Kost Auto A geen enkele moeite en de motor kan er langs. Auto B daarentegen gaat de boel expres blokkeren. Ook al volgt hij wettelijk gezien de regels, hij creëert wel een onnodig conflict tussen hem en de motor. De motor gaf ook echt typisch 'Gast, wat doe je'-handgebaar naar Auto B.
Heel simpel gezegd: bij Auto A was er geen enkel conflict of gevaar. Auto B creëerde een gevaarlijke situatie / conflict. Ook al was de oorzaak natuurlijk de motor, Auto B had dit zonder enige moeite kunnen voorkomen.
Met 120 km/u een motorrijder TUSSEN 2 rijstroken laten inhalen? Verrekte gekquote:Op donderdag 27 september 2018 10:03 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
100% dit.
Had laatst nog een discussie hierover met m'n vriendin in de auto. Ik reed op de linkerbaan, normale 120 km/u snelheid. Er wilde een racemotor duidelijk voorbij rijden. Ik week rustig uit naar links om hem voldoende snelheid te geven. De motor ging er langs en probeerde hetzelfde bij de volgende auto. Deze ging stug expres de motorrijder blokkeren, waarschijnlijk om lekker kinderachtig te doen. Even met dit voorbeeld, ik was Auto A en degene die de motor blokkeerde is Auto B.
M'n vriendin vond dat Auto B niets fout deed, hij hield zich netjes aan de regels. Daarnaast vond ze het niet heel erg dat ik - Auto A - de motor er langs liet, maar zo 'promoot je wel een gevaarlijke situatie'. Hier was ik het totaal niet mee eens.
Doordat auto A even uitwijkt voorkom je juist een gevaarlijke situatie. Kost Auto A geen enkele moeite en de motor kan er langs. Auto B daarentegen gaat de boel expres blokkeren. Ook al volgt hij wettelijk gezien de regels, hij creëert wel een onnodig conflict tussen hem en de motor. De motor gaf ook echt typisch 'Gast, wat doe je'-handgebaar naar Auto B.
Heel simpel gezegd: bij Auto A was er geen enkel conflict of gevaar. Auto B creëerde een gevaarlijke situatie / conflict. Ook al was de oorzaak natuurlijk de motor, Auto B had dit zonder enige moeite kunnen voorkomen.
De boel expres blokkeren was gevaarlijker in de situatie die ik meemaakte.quote:Op donderdag 27 september 2018 10:16 schreef Debsterr het volgende:
Met 120 km/u een motorrijder TUSSEN 2 rijstroken laten inhalen? Verrekte gek
Expres blokkeren is ook nergens voor nodig maar motorrijders mogen best accepteren dat ze soms ook gewoon normale verkeersdeelnemer zijn en dus even moeten wachten.quote:Op donderdag 27 september 2018 10:20 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
De boel expres blokkeren was gevaarlijker in de situatie die ik meemaakte.
Mee eens. Het is een mooi grijs gebied, waarbij de motorrijder sowieso fout zit. Maar ik vind het ook niet nodig om expres de boel te gaan blokkeren omdat 'ook motorrijders zich aan de regels moeten houden'.quote:Op donderdag 27 september 2018 10:21 schreef Debsterr het volgende:
Expres blokkeren is ook nergens voor nodig maar motorrijders mogen best accepteren dat ze soms ook gewoon normale verkeersdeelnemer zijn en dus even moeten wachten.
Kan prima toch?quote:Op donderdag 27 september 2018 10:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Met 120 km/u een motorrijder TUSSEN 2 rijstroken laten inhalen? Verrekte gek
Yup, de Vmax geldt ook voor motorrijders natuurlijk en ook wij worden keurig beboet als we te hard rijden. Zelf rij ik echter ook wel net even iets harder dan de Vmax omdat dat net iets lekkerder rijdt dan wanneer je steeds achter een koekblik zit. Het voorbeeld van daarnet is wel extreem. Wanneer de rijstrook vrij is kan je er langs, zo niet, dan niet en moet je gewoon afstand houden. Ik vind dat er zodra er geen sprake is van een file je je als motorrijder niet anders moet of mag gedragen als een automobilist.quote:Op donderdag 27 september 2018 10:29 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Mee eens. Het is een mooi grijs gebied, waarbij de motorrijder sowieso fout zit. Maar ik vind het ook niet nodig om expres de boel te gaan blokkeren omdat 'ook motorrijders zich aan de regels moeten houden'.
Je kan prima een file met 120 km/h hebben.quote:Op donderdag 27 september 2018 10:52 schreef DW457 het volgende:
Ik vind dat er zodra er geen sprake is van een file
Nee, niet echt: https://www.vandale.nl/gr(...)lands/betekenis/filequote:Op donderdag 27 september 2018 11:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je kan prima een file met 120 km/h hebben.
Wat de Van Dale ervan vindt is natuurlijk niet heel relevant hè.quote:Op donderdag 27 september 2018 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, niet echt: https://www.vandale.nl/gr(...)is/file#.W6ydh_aYQl0
Je ging naar links om hem de ruimte te geven erlangs te gaan?quote:Op donderdag 27 september 2018 10:03 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
100% dit.
Had laatst nog een discussie hierover met m'n vriendin in de auto. Ik reed op de linkerbaan, normale 120 km/u snelheid. Er wilde een racemotor duidelijk voorbij rijden. Ik week rustig uit naar links om hem voldoende snelheid te geven. De motor ging er langs en probeerde hetzelfde bij de volgende auto. Deze ging stug expres de motorrijder blokkeren, waarschijnlijk om lekker kinderachtig te doen. Even met dit voorbeeld, ik was Auto A en degene die de motor blokkeerde is Auto B.
M'n vriendin vond dat Auto B niets fout deed, hij hield zich netjes aan de regels. Daarnaast vond ze het niet heel erg dat ik - Auto A - de motor er langs liet, maar zo 'promoot je wel een gevaarlijke situatie'. Hier was ik het totaal niet mee eens.
Doordat auto A even uitwijkt voorkom je juist een gevaarlijke situatie. Kost Auto A geen enkele moeite en de motor kan er langs. Auto B daarentegen gaat de boel expres blokkeren. Ook al volgt hij wettelijk gezien de regels, hij creëert wel een onnodig conflict tussen hem en de motor. De motor gaf ook echt typisch 'Gast, wat doe je'-handgebaar naar Auto B.
Heel simpel gezegd: bij Auto A was er geen enkel conflict of gevaar. Auto B creëerde een gevaarlijke situatie / conflict. Ook al was de oorzaak natuurlijk de motor, Auto B had dit zonder enige moeite kunnen voorkomen.
Daar valt over te discussiëren. En alsnog heeft de Van Dale er niks mee te maken.quote:Op donderdag 27 september 2018 11:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je 120 rijdt is het geen file.
Nee. In mijn achteruitkijk spiegel zag ik dat de motor al meerdere auto's op deze manier had ingehaald. Ofwel 'in het midden inhalen', waarbij degene op de linkerbaan een klein stukje verder naar links ging.quote:Op donderdag 27 september 2018 11:10 schreef Leandra het volgende:
Je ging naar links om hem de ruimte te geven erlangs te gaan?
Ga gewoon naar rechts als een ander voertuig je wil inhalen, met de motor tussen twee rijstroken door is prima bij stilstaand en langzaam rijdend verkeer, maar met 120 km/pu is het gewoon bizar (en gevaarlijk) om te verwachten dat een motor op die manier passeert.
Ga gewoon naar rechts.
Eens dat ik er op moet anticiperen. Het gaat me meer om een stukje verkeersinzicht en/of hoffelijkheid. Dat stukje wegdek lijkt mij duidelijk om uit te sorteren, ik zou daar niet gelijk op schuiven maar verwachten dat er wellicht nog auto's zien dat stukje zullen gebruiken om de afslag te nemen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is ook een beetje aan jouw om hierop te anticiperen, zeker als je er dagelijks langskomt. Snelheid aanpassen en erop bedacht zijn dat ze dit doen, is het alweer minder schrikken/remmen.
Wat geven de matrixborden aan, niks of een lagere snelheid.
Denk eerder dat jij met andere dingen bezig bent, want je hebt mijn opmerking niet goed gelezen..... kijk eens naar het woordje voor het woord seconden......quote:Op donderdag 27 september 2018 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je was gewoon met andere dingen bezig dus en had niet in de gaten dat het al 2 seconden duurde.
Je snapt hem niet hè?quote:Op donderdag 27 september 2018 15:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Denk eerder dat jij met andere dingen bezig bent, want je hebt mijn opmerking niet goed gelezen..... kijk eens naar het woordje voor het woord seconden......
Hey, het is mijn klacht he . En die is gewoon, dat ik het irritant vind om, du moment dat het groen is, gelijk gaan toeteren en flitsen.quote:Op donderdag 27 september 2018 15:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt hem niet hè?
Als jij niet oplet, dan zou het zomaar kunnen dat je de eerste 2 seconden gemist hebt.
Klinkt als Turkije? Tenminste daar kan ik het me van herinneren. Nu zijn die sowieso wel toeterminded maar zodra de tijd is weggetikt toetert er iemand al achter je. Volgens mij ook niet eens opdringerig bedoeld. Gewoon een goede reden om de toeter te testen daarquote:Op donderdag 27 september 2018 16:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Begrijp wat je bedoelt te zeggen . Maar waar ik woon en rond rij, zit er een teller op het stop licht, dus dan lopen de seconds terug dat het stoplicht op rood of groen staat. Dus kan je als het ware in het schot vallen .
Dit soort gevaarlijk gedrag aanmoedigen en ze er nog bij helpen ookquote:Op donderdag 27 september 2018 12:05 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Nee. In mijn achteruitkijk spiegel zag ik dat de motor al meerdere auto's op deze manier had ingehaald. Ofwel 'in het midden inhalen', waarbij degene op de linkerbaan een klein stukje verder naar links ging.
Gevaarlijk? Ja, daar geef ik je volledig gelijk in. Maar door een klein beetje naar links te schuiven is er geen probleem en kan de motor met haast er langs.
Het wordt altijd gewaardeerd wanneer mensen wat ruimte maken .quote:Op donderdag 27 september 2018 17:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dit soort gevaarlijk gedrag aanmoedigen en ze er nog bij helpen ook
Voortaan ook maar even stoppen voor groen zodat die ene gast die al half over de stopstreep voor rood staat voor kan, hij zal namelijk wel haast hebben.quote:Op donderdag 27 september 2018 17:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het wordt altijd gewaardeerd wanneer mensen wat ruimte maken .
Spreekwoorden: (1914) Kant noch wal raken, d.w.z. ongerijmd zijn, hoegenaamd geen grond hebben, op niets gelijken, sluiten als een tang op een varken, niet bijkomen, zooals Winschooten, 100 het verklaart. Kant heeft hier de bet. van waterkant. Volgens Schuermans, 220 a en Antw.quote:Op donderdag 27 september 2018 17:16 schreef SuperNeger het volgende:
Voortaan ook maar even stoppen voor groen zodat die ene gast die al half over de stopstreep voor rood staat voor kan, hij zal namelijk wel haast hebben.
Nee niks ervan we gaan dus zelf bepalen voor welke verkeersovertredingen we andere mensen ruimte gaan geven en wat niet.quote:Op donderdag 27 september 2018 17:21 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Spreekwoorden: (1914) Kant noch wal raken, d.w.z. ongerijmd zijn, hoegenaamd geen grond hebben, op niets gelijken, sluiten als een tang op een varken, niet bijkomen, zooals Winschooten, 100 het verklaart. Kant heeft hier de bet. van waterkant. Volgens Schuermans, 220 a en Antw.
Het belangrijkste is dat we onveilige situaties voorkomen.quote:Op donderdag 27 september 2018 17:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nee niks ervan we gaan dus zelf bepalen voor welke verkeersovertredingen we andere mensen ruimte gaan geven en wat niet.
We hebben ons gewoon aan de Nederlandse wet te houden maar sommige mensen hier spelen graag even voor eigen rechter.
En net zo goed is het niet aan jou om te bepalen wat anderen doen en laten. Wanneer ik motorrijders ruimte gun, of zelf gebruikmaak van ruimte die er is, dan leer je daar maar mee leven.quote:Op donderdag 27 september 2018 17:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nee niks ervan we gaan dus zelf bepalen voor welke verkeersovertredingen we andere mensen ruimte gaan geven en wat niet.
We hebben ons gewoon aan de Nederlandse wet te houden maar sommige mensen hier spelen graag even voor eigen rechter.
quote:Op donderdag 27 september 2018 17:24 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat we onveilige situaties voorkomen.
Uitwijken als hij dreigt jou aan te rijden maar anders zoekt die het maar lekker uit. Ik ga niet helemaal links rijden zodat hij kan tripleren. Tenzij er natuurlijk file is, dan maak ik wel ruimte (voor motorrijders en hulpdiensten)quote:Op donderdag 27 september 2018 17:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En net zo goed is het niet aan jou om te bepalen wat anderen doen en laten. Wanneer ik motorrijders ruimte gun, of zelf gebruikmaak van ruimte die er is, dan leer je daar maar mee leven.
Wat een sneue misgunnerij. Je wordt er toch niks slechter van?quote:Op donderdag 27 september 2018 17:28 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
Uitwijken als hij dreigt jou aan te rijden maar anders zoekt die het maar lekker uit. Ik ga niet helemaal links rijden zodat hij kan tripleren
Jawel want eigenlijk vindt die motorrijder jou niet verkeersdeelnemer waardig aangezien hij niet netjes op de gebruikelijke manier inhaalt.quote:Op donderdag 27 september 2018 17:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een sneue misgunnerij. Je wordt er toch niks slechter van?
Oké. Trolololol.quote:Op donderdag 27 september 2018 17:45 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Jawel want eigenlijk vindt die motorrijder jou niet verkeersdeelnemer waardig aangezien hij niet netjes op de gebruikelijke manier inhaalt.
Het is een indirecte middelvinger naar mijn familie eer.
Niet letterlijk maar het is gewoon een fuck you als ze jou op een illegale manier inhalen.quote:
ja trololol omdat je niet gaat bukken voor iemand die zich niet aan de regels houdt wie is hier nou gek?quote:Op donderdag 27 september 2018 17:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oké. Trolololol.
Aan jou hoef ik geen tijd meer te voldoen .
Als ik daar met een volle kar sta en iemand achter me wil alleen een banaan halen, dan ja hoor.quote:Op donderdag 27 september 2018 17:54 schreef SuperNeger het volgende:
Je gaat toch ook niet opzij voor iemand die bij de kassa wil voordringen of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |