abonnement Unibet Coolblue
pi_182098081
quote:
Scannen en wegwezen: eerste kassaloze winkels AH to go open

Niet langer je mandje vullen en in de rij gaan staan, maar scannen met een pasje of je mobiel en dan de deur uit lopen. Albert Heijn start vandaag in twee AH to go-filialen met pin-en kassaloos winkelen.

In december startte Albert Heijn al een proef met kassaloos winkelen op het hoofdkantoor, met succes. Nu kunnen klanten van twee filialen in het Amsterdams Medisch Centrum (AMC) de AH-tap to go app downloaden of een speciale kaart activeren.

Die houden ze dan voor het prijskaartje in het schap van het product dat ze willen hebben en stoppen dat product vervolgens in hun tas. Na tien minuten wordt het bedrag dan van je rekening afgeschreven.

'Niemand voor plezier in de rij
De app is vooralsnog alleen nog beschikbaar voor Android-gebruikers. De app voor iOS en Windows volgt later. Op de lange termijn moeten alle klanten in de tachtig AH to go's in Nederland op deze manier boodschappen kunnen doen. De 'ouderwetse' kassa's blijven wel gewoon afwezig.

Jan-Willem Dockheer, directeur AH to go, spreekt in een persbericht van een 'mijlpaal'. "Met tap to go brengen we dat gemak echt naar een volgend niveau. Wie staat er nu voor z'n plezier in de rij?"

Een woordvoerder van de supermarktketen vergelijkt het systeem met de kassaloze Amazon Go-winkels in de Verenigde Staten. Amazon maakt daarbij vooral gebruik van camera's. Bij AH to go gaan de automatische betalingen via technologie van CM.com, een platform voor onder meer berichten, bellen en betalingen
Hmmm... klinkt interessant, zeker als je maar een paar dingetjes nodig hebt. Maar ik denk toch ook gelijk aan het "misbruik" dat mensen hier van (kunnen) gaan maken. Verder vind ik het wel een interessante ontwikkeling al betwijfel ik of ik er direct zelf gebruik van zou maken.

Gaan ze dat dan ook steekproefsgewijs testen om te zien of je het "ge-tapt" hebt?

Is dit dan de toekomstige nagel aan de doodskist van de leuke kassameisjes?

Hoe denken jullie hierover? Is dit de toekomst of is dit straks in praktijk toch niet haalbaar omdat bijv. de techniek ons in de steek laat of vanwege het 'misbruik' van het systeem?
pi_182098168
Vrijwillig iemand anders zijn werk doen. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182098198
quote:
3s.gif Op maandag 24 september 2018 09:19 schreef Frutsel het volgende:

Is dit dan de toekomstige nagel aan de doodskist van de leuke kassameisjes?

Al die leuke kassameisjes zijn straks hard nodig in de zorg (zodat je (groot)ouders billen nog eens worden gewassen), het onderwijs (leuk als je kinderen nog wat leren), de ICT (staan ze te springen om goed personeel) en de horeca (hoeft je restaurant niet dicht bij gebrek aan personeel)!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182098510
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:28 schreef oranjevogel1 het volgende:
Vrijwillig iemand anders zijn werk doen. :')
Afgelopen zaterdag voor het eerst zelf gescand. Alles voor het de kar in ging gescand, vervolgens naar de pinautomaat, afrekenen en zo weglopen. Zonder in de rij te staan bij de kassa, werkelijk een verademing, zou het iedereen aanraden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182098511
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Al die leuke kassameisjes zijn straks hard nodig in de zorg (zodat je (groot)ouders billen nog eens worden gewassen), het onderwijs (leuk als je kinderen nog wat leren), de ICT (staan ze te springen om goed personeel) en de horeca (hoeft je restaurant niet dicht bij gebrek aan personeel)!
Daar willen ze ook al minderjarigen inzetten?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182098512
Toch is dit wel nog een stap onder Amazon's systeem, waar je helemaal niets hoeft te scannen/doen. Hoewel dat wel echt een totaal big brother systeem is, dus misschien is AH's systeem toch fijner.

quote:
3s.gif Op maandag 24 september 2018 09:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hmmm... klinkt interessant, zeker als je maar een paar dingetjes nodig hebt. Maar ik denk toch ook gelijk aan het "misbruik" dat mensen hier van (kunnen) gaan maken. Verder vind ik het wel een interessante ontwikkeling al betwijfel ik of ik er direct zelf gebruik van zou maken.
Zeker, ken ook mensen die dit zijn gaan doen door de zelfscan kassa's. 'Per ongeluk' iets goedkopers aanslaan wat er op lijkt of gewoon 1 ding 'vergeten'. Ik moet zeggen, bij de AH waar ik boodschappen doe staat uberhaupt vrijwel nooit iemand bij de zelfscan kassa's te controleren.

Maar het punt is; dat maakt Ahold niets uit. Want hoeveel kost 1 persoon per jaar, inclusief verzekeringen en voorzieningen? Volgens mij iets van 100.000 euro. Dus Ahold heeft zoeits; boeiend als er voor wat dingen niet betaald worden, de winsten gaan gewoon omhoog. En volgens mij klopt het ook wel dat mensen meer kopen. Ik had vaak geen zin om iets te halen snel door de enorme rijen altijd. Maar die zelfscan kassa's zijn altijd vrij. Dus zelfs als je 1 ding nodig hebt kost dat maar 2 minuten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182098528
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2018 09:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch is dit wel nog een stap onder Amazon's systeem, waar je helemaal niets hoeft te scannen/doen. Hoewel dat wel echt een totaal big brother systeem is, dus misschien is AH's systeem toch fijner.
Het systeem van de AH geeft de mogelijkheid om iedere unieke klant te identificeren. Dit zet de deur richting prijsdifferentatie en winstmaximalisering nog verder open.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182098540
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het systeem van de AH geeft de mogelijkheid om iedere unieke klant te identificeren. Dit zet de deur richting prijsdifferentatie en winstmaximalisering nog verder open.
Dat van Amazon ook. Want dat hele systeem is erop gebouwd om mensen te herkennen. Aan hun gezicht, aan de manier van lopen, aan hun kleding, etc.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182098550
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het systeem van de AH geeft de mogelijkheid om iedere unieke klant te identificeren. Dit zet de deur richting prijsdifferentatie en winstmaximalisering nog verder open.
Prima, als ik daardoor ook minder ga betalen vind ik het best, en zo niet zijn ze mij kwijt als klant want er zitten nog 2 anderen concurrerende supermarkten op minder dan 2 minuten loopafstand en nog een derde op 5 minuten fietsen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182098557
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het systeem van de AH geeft de mogelijkheid om iedere unieke klant te identificeren. Dit zet de deur richting prijsdifferentatie en winstmaximalisering nog verder open.
En verkoop van gedragsgegevens aan iedereen die het maar wil weten.

Bijvoorbeeld verzekeraars die wel willen weten of hun klanten alcohol kopen of vet voedsel of veel suiker et cetera.

Kunnen ze direct de premie aanpassen.
pi_182098561
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2018 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat van Amazon ook.
Precies. Daarom dergelijke praktijken verbieden en eigendommen van overtreders confisqueren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182098583
Laat mij maar een minuut in de rij staan in plaats van dat ik weer een app moet downloaden en tal van persoonlijke gegevens moet achterlaten bij een bedrijf waarvan ik neit weet wat ze met die informatie gaan doen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182098593
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Prima, als ik daardoor ook minder ga betalen vind ik het best,
Dat is dus niet de bedoeling. Het is wel de bedoeling dat jij dat denkt, zodat de ah makkelijk nog meer winst kan maken.
quote:
en zo niet zijn ze mij kwijt als klant want er zitten nog 2 anderen concurrerende supermarkten op minder dan 2 minuten loopafstand en nog een derde op 5 minuten fietsen.
En waarom zouden die ook niet een dergelijk systeem invoeren? Als de overheid ligt te slapen en consumenten te druk zijn met netflix kijken?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Redactie Frontpage maandag 24 september 2018 @ 10:12:54 #14
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182098696
quote:
3s.gif Op maandag 24 september 2018 09:19 schreef Frutsel het volgende:
De app voor iOS en Windows volgt later.
Waarom zou je daar nog een app voor ontwikkelen, Microsoft heeft het zelf vorig jaar al doodverklaard :?.
quote:
3s.gif Op maandag 24 september 2018 09:19 schreef Frutsel het volgende:
Bij AH to go gaan de automatische betalingen via technologie van CM.com,
Goed om te zien dat die zich daar blijven ontwikkelen, ik ken ze nog uit de tijd dat ze Club Message heetten en alleen sms-diensten deden.

Verder natuurlijk wel een interessante ontwikkeling, al zal het hier in het dorp nog wel 10 jaar duren voor er iets soortgelijks komt, ze hebben nog niet eens zelfscanners.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 24 september 2018 @ 10:18:19 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182098751
Moet voor de contant betalende oudjes wel een vreemd gezicht zijn trouwens. Mensen die met een volle tas gewoon de winkel uitlopen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 24-09-2018 10:36:05 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 24 september 2018 @ 10:28:11 #16
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182098855
ik zou toch zweren dat dit al een aantal jaar bestaat
Man of Steal.
pi_182098872
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:05 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is dus niet de bedoeling. Het is wel de bedoeling dat jij dat denkt, zodat de ah makkelijk nog meer winst kan maken.

Ik zie het toch als ik product A of ergens anders goedkoper kan krijgen.

quote:
En waarom zouden die ook niet een dergelijk systeem invoeren? Als de overheid ligt te slapen en consumenten te druk zijn met netflix kijken?
Ik heb niets tegen het systeem, ik wil gewoon niet teveel betalen. En gezien de moordende concurrentiestrijd tussen supermarkten ben ik daar ook totaal niet bang voor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182098927
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:28 schreef SuperNeger het volgende:
ik zou toch zweren dat dit al een aantal jaar bestaat
Dat zijn zelfscankassa's. Hier haal je die stap er ook tussenuit. Je scant je producten al winkelend op je telefoon, bedrag wordt automatisch afgeschreven. Je raakt geen kassa aan en loopt zo de winkel uit.

Hier bij de Jumbo (2 zelfscankassa's) komt het regelmatig voor dat een oudje de zelfscankassa wilt proberen en er niet uitkomt waarna er alsnog een rij vormt of een huismoeder die in plaats van dat scanpistool aan het begin van de winkel te pakken al haar 250 producten handmatig bij de kassa gaat staan scannen. Sta je alsnog een half uur te wachten met je pak melk en doosje eieren. :')
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_182098939
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:28 schreef oranjevogel1 het volgende:
Vrijwillig iemand anders zijn werk doen. :')
Of binnen de minuut weg, of in een rij staan, wachtend op oude vrouwtjes die met bibberhandjes structureel pas bij de derde poging de pincode juist intoetsen. Of kleingeld uittellen.

Ik weet het wel waar mijn voorkeur naar uitgaat.
  maandag 24 september 2018 @ 10:35:45 #20
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182098951
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:34 schreef Windhapper het volgende:

[..]

Dat zijn zelfscankassa's. Hier haal je die stap er ook tussenuit. Je scant je producten al winkelend op je telefoon, bedrag wordt automatisch afgeschreven. Je raakt geen kassa aan en loopt zo de winkel uit.
Aah ok duidelijk
Man of Steal.
  maandag 24 september 2018 @ 10:37:13 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182098972
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:35 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Aah ok duidelijk
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182098978
Ik zal wel ouderwets zijn maar toch kwalijk dat alle studentenbaantjes weg geautomatiseerd worden. Dit soort kostenbesparingen zijn alleen positief voor grote aandeelhouders.
  maandag 24 september 2018 @ 10:38:58 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182098991
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:37 schreef Confetti het volgende:
Ik zal wel ouderwets zijn maar toch kwalijk dat alle studentenbaantjes weg geautomatiseerd worden. Dit soort kostenbesparingen zijn alleen positief voor grote aandeelhouders.
Wellicht, maar alle AH's hier in de buurt zitten te springen om personeel. Grote advertenties buiten die vragen voor nieuwe werknemers.

Dus volgens mij is er juist een tekort.

En tsja, over 50 tot 100 jaar heeft wss niemand werk meer :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182099000
Ik vind de zelfscan kassa al meer dan voldoende, in de AH's waar ik kom is er altijd wel zo'n unit vrij. Dus dat is prima.

Het lijkt me bovendien wat irritant als je voor ieder product een afschrijving krijgt op je bankrekening.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 24 september 2018 @ 10:40:19 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182099015
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind de zelfscan kassa al meer dan voldoende, in de AH's waar ik kom is er altijd wel zo'n unit vrij. Dus dat is prima.

Het lijkt me bovendien wat irritant als je voor ieder product een afschrijving krijgt op je bankrekening.
Niet ieder product natuurlijk. Alleen bij het uitlopen van de winkel wordt het totaal bedrag afgeschreven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')