abonnement Unibet Coolblue
pi_182093978
quote:
Panama trekt registratie migrantenschip Aquarius in

Het migrantenschip van hulporganisatie SOS Mediterranee moet nu op zoek naar een nieuwe vlag, ongeregistreerde schepen mogen niet varen.

De maritieme autoriteit van Panama heeft de registratie van het zoek- en reddingsschip Aquarius ingetrokken. Dat meldt hulporganisatie SOS Mediterranee zondag op haar website.

Aquarius is naar eigen zeggen “het laatste ngo-schip dat bootvluchtelingen opvangt in de centrale Middellandse Zee”. Het schip vaart nog voor de kust van Libië met 58 mensen aan boord die uit het water zijn gered. Het schip moet nu op zoek naar een nieuwe vlag, zonder registratie kan het schip geen werkzaamheden verrichten.

Druk uit Italië
De hulporganisatie schrijft dat Panama met de actie toegeeft aan de “onverholen economische en politieke druk van de Italiaanse overheid”. De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken, Matteo Salvini, stelt in een reactie tegen persbureau Reuters dat Italië geen druk heeft gezet op Panama. Volgens Salvini is het simpelweg een gevolg van de “illegale” werkwijze van de Aquarius.

Eerder voer het schip onder de vlag van Gibraltar. Totdat Malta en Italië in augustus weigerden de vluchtelingen aan wal te laten en doorverwezen naar Gibraltar. Toen herriep Gibraltar de registratie van het schip. Zo wilde het land voorkomen dat bootmigranten in de Britse Kroonkolonie zouden aanleggen.

In juni tartte Italië de Europese Unie door de Aquarius, met 629 migranten aan boord, te weigeren. Het schip dobberde dagen op de Middellandse Zee, voor het aan wal gelaten werd in de Spaanse havenstad Valencia. “Ze kunnen hun naam en vlag duizend keer veranderen maar de Italiaanse havens blijven gesloten voor deze heren,” zei Salvini.

Eerder vandaag berichtte SOS Mediterranee nog dat ze vrouwen en kinderen uit het water hadden opgevangen.

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)aquarius-in-a1740890
Met het redden van mensen is natuurlijk niks mis, maar daarvoor hebben wij instanties, zoals de kustwacht. Deze NGO's helpen geen mensen, maar brengen ze juist in gevaar. Door hun constante aanwezigheid voor de Afrikaanse kunst, nemen immigranten risico's die ze anders misschien niet in zo'n grote getale zouden nemen. Daarnaast schepen ze landen, zoals Italië, op met een lastig oplosbaar probleem.

Prima actie dus van Panama!
  zondag 23 september 2018 @ 23:02:52 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182094027
Prima. Alleen schepen die mensen weer op de Libische kust afzetten moeten daar mogen varen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182094109
Er was toch ook een schip dat gebruik maakte van de Nederlandse vlag? Wat is daar mee gebeurd dan?
  zondag 23 september 2018 @ 23:11:09 #4
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182094193
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:01 schreef maan_man het volgende:

[..]

Met het redden van mensen is natuurlijk niks mis, maar daarvoor hebben wij instanties, zoals de kustwacht. Deze NGO's helpen geen mensen, maar brengen ze juist in gevaar. Door hun constante aanwezigheid voor de Afrikaanse kunst, nemen immigranten risico's die ze anders misschien niet in zo'n grote getale zouden nemen. Daarnaast schepen ze landen, zoals Italië, op met een lastig oplosbaar probleem.

Prima actie dus van Panama!
Uitstekende actie van Italie EN Panama. Goed nieuws!

Helaas zal dr vast wel een ander land gevonden worden waar het schip snel geregisteerd kan worden, de mensenshandel en overtocht van kansloze migranten naar Europa moet immers doorgaan. Daarbij denk ik aan een land als Somalie ofzo. Een land dat gebaat is om zoveel mogelijk Somaliers naar de geldbron Europa te sturen.
pi_182094212
Ik laveer tussen "geen moment te vroeg" en "dat werd tijd"......

Dit is natuurlijk een pure, ordinaire machtsstrijd tussen de "deugmensen" die in feite heel Afrika maar naar Europa willen halen, zodat zij zich op de borst kunnen slaan hoe "goed" zij wel niet zijn en de realisten die vinden dat Afrikanen zélf verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun ronduit groteske geboorteoverschotten.
pi_182094280
Panama _O_ Mogen ze wel vaker doen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182094295
quote:
Aquarius is naar eigen zeggen “het laatste ngo-schip dat bootvluchtelingen opvangt in de centrale Middellandse Zee”
Volgens mij klopt dit niet, bijv. artsen zonder grenzen doet dit ook nog: https://www.artsenzondergrenzen.nl/projecten/middellandse-zee

Een van de redenen dat er geen cent van mij meer die kant op gaat (niet dat het veel verschil zal maken, maar toch).

Het kan wel zijn dat dit het laatste schip is dat zo dicht bij de kust bootjes opvangt
Alpha kenny one
pi_182094303
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:11 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Uitstekende actie van Italie EN Panama. Goed nieuws!

Helaas zal dr vast wel een ander land gevonden worden waar het schip snel geregisteerd kan worden, de mensenshandel en overtocht van kansloze migranten naar Europa moet immers doorgaan. Daarbij denk ik aan een land als Somalie ofzo. Een land dat gebaat is om zoveel mogelijk Somaliers naar de geldbron Europa te sturen.
Ik zet mijn geld in op Liberia.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zondag 23 september 2018 @ 23:24:28 #9
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182094420
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:15 schreef falling_away het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dit niet, bijv. artsen zonder grenzen doet dit ook nog: https://www.artsenzondergrenzen.nl/projecten/middellandse-zee

Een van de redenen dat er geen cent van mij meer die kant op gaat (niet dat het veel verschil zal maken, maar toch).

Het kan wel zijn dat dit het laatste schip is dat zo dicht bij de kust bootjes opvangt
Apart. Onder opvang versta ik iets heel anders dan wat zij doen. Zij spelen slechts veerpontje.
Zou mooi zijn als ze ze echt opvingen. Dus onderdak bieden en dat blijvend doen op het schip zonder dat het schip in Europa aan de kade gelegd kan worden en zonder dat de 'geredde' Afrikanen dus aan land gebracht kunnen worden in Europa.

Mja, dat kun je een keer doen. Moet je zien hoe gauw ze dan terugwillen naar Libie als ze weken op dat schip moeten verblijven.
pi_182095424
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:11 schreef stopnaald het volgende:
Ik laveer tussen "geen moment te vroeg" en "dat werd tijd"......

Dit is natuurlijk een pure, ordinaire machtsstrijd tussen de "deugmensen" die in feite heel Afrika maar naar Europa willen halen, zodat zij zich op de borst kunnen slaan hoe "goed" zij wel niet zijn en de realisten die vinden dat Afrikanen zélf verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun ronduit groteske geboorteoverschotten.
De deugmensen houden de armoede al tientallen jaren in stand met hun voedsel droppings en alle andere zogenaamde hulp. Er is al lang geen sprake meer van natuurlijk verloop of persoonlijke inzet.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_182095618
Nederland zal wel weer buigen en het onder de Nederlandse vlag laten varen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_182096226
Ik gok dat amsterdam ze wel wil registreren hoor
  maandag 24 september 2018 @ 05:52:57 #13
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182096874
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 01:45 schreef Metalfrost het volgende:
Nederland zal wel weer buigen en het onder de Nederlandse vlag laten varen.
Zou me niets verbazen. Italie moet gewoon alle schepen weigeren de havens te betreden. En de andere landen ook. Hooguit bevoorraden, medische hulp bieden aan boord. Net zolang tot de pleuris aan boord uitbreekt en de kapitein doet alsof zn neus bloedt en naar Libie vaart om ze daar weer af te zetten en die lui zich realiseren dat Europa niet meer meewerkt met dr plannetjes om Afrikanen naar Europa te smokkelen en ze -de ngo's- het opgeven.
pi_182098078
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 01:45 schreef Metalfrost het volgende:
Nederland zal wel weer buigen en het onder de Nederlandse vlag laten varen.
Absoluut, hoe halen ze zich anders in hun hoofd om artsen op een boot te zetten, patienten zitten niet op zee!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182098098
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 05:52 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen. Italie moet gewoon alle schepen weigeren de havens te betreden. En de andere landen ook. Hooguit bevoorraden, medische hulp bieden aan boord. Net zolang tot de pleuris aan boord uitbreekt en de kapitein doet alsof zn neus bloedt en naar Libie vaart om ze daar weer af te zetten en die lui zich realiseren dat Europa niet meer meewerkt met dr plannetjes om Afrikanen naar Europa te smokkelen en ze -de ngo's- het opgeven.
Maar jammer geneog stond Spanje al te springen om ze op te vangen, en die Macron is helemaal een lxl, die heeft een grote bek tegen Italie en weigert zelf om ze op te vangen, dan wel binnen te laten.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182098594
Nice!

Immers werd het schip gebruikt voor mensenhandel !!! en economisch terrorisme.
pi_182098659
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:01 schreef maan_man het volgende:
Het schip moet nu op zoek naar een nieuwe vlag, zonder registratie kan het schip geen werkzaamheden verrichten.
De werkzaamheden van dat schip zouden moeten zijn die mensen terug afzetten aan de kust van Libië.

Gore mensensmokkelaars zijn het en niets anders.

Bah bah :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182098842
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 01:09 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

De deugmensen houden de armoede al tientallen jaren in stand met hun voedsel droppings en alle andere zogenaamde hulp. Er is al lang geen sprake meer van natuurlijk verloop of persoonlijke inzet.
Give a man a fish, etc.
  maandag 24 september 2018 @ 10:45:33 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182099099
Kijk, da's dan weer fijn nieuws om de maandagochtend mee te beginnen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')