abonnement Unibet Coolblue
pi_182091473

• Hoe heette dat ene nummer ook alweer? Bekijk de muziekstatistieken.
Statistieken van deze topicreeks.
Overzicht van de voorgaande topics in deze reeks. (of ga direct naar het laatste topic).

Audiolivestreams:
MP3 192kbps
MP3 96kbps
AAC HE1 64kbps
AAC HE2 32kbps

... of kijk live video.

Opmerkingen:
• Tijdens een Pet Shop Boys plaat gaat het Pet Shop Boys alarm af: PSB-alarm (of bewegend PSB-alarm).
• Tijdens een Queenplaat gaat het Hansalarm af: Hansalarm.
• Tijdens een plaat met Fire in de naam gaat het Fire-alarm af.
• Elke woendag kiest zendercoördinator, behorend tot het meubilair, Basyl de Groot, eigenhandig een Megahit.
• De baard van Domien Verschuuren dient geschoren te worden. Wordt aan deze simpele voorwaarde niet voldaan, dan komt henk je halen. En henk is niet voor de poes!
• Op woensdagmiddag, omstreeks half 2, was de vaste zendtijd van Pandaplint en de Jingle gemaakt door SilentChaos! Wij zijn nog altijd in rouw ;(



Deze OP is hier te vinden. Degene die de laatste post in het topic heeft geplaatst (de LaPo dus) opent het volgende deel!



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2018 21:11:34 ]
pi_182091569
Hmm, misschien toch een tijd voor een nieuwe OP
pi_182092167
quote:
15s.gif Op zondag 23 september 2018 21:11 schreef Fokker89 het volgende:
Hmm, misschien toch een tijd voor een nieuwe OP
Eens een plaatje met huidige djs
pi_182094705
Gisteravond laat 3FM weer even aan gehad, en het klonk best prima.

Met uitzondering van een endkele misstap door een track van Lil'Kleine/Boef uit te zenden is dit gewoon prima vergelijkbaar met het 3FM van begin jaren '00. Redelijk alternatieve DJ's en (voor zover ik heb gehoord) ook een iets gedurfdere muziekkeuze dan de traditionele commerciele zenders.

Ik denk dat de zender weinig anders kan doen dan voorlopig op dit gekozen pad doorgaan. Misschien moeten er 1/2/3 jaar overheen gaan voordat mensen er klaar mee zijn om 3FM af te branden, waarna de luisteraars weer mondjesmaat zullen toestromen.

Want zo werkt het denk ik wel: 3FM heeft in de afgelopen maanden zich té onzeker opgesteld, ze wilden té graag. En dat idee heb ik nu ook weer bij de 2018 SR editie die er aan zit te komen. Wat de inhoud er ook van is : Het is gewoon te geforceerd, en dus staan de mensen alweer klaar om het af te branden.

SR is een mooi concept, maar als ik 3FM was had ik het een paar jaartjes links laten liggen om dan na een X aantal jaren weer klein en knus te beginnen, misschien zelfs op het neude in utrecht. Nu komt het een beetje te veel over als de onzekere brugklasser die in te dure merkkleding naar school komt in de hoop populair te worden, terwijl het helemaal niet bij haar/ hem past, waardoor het dus pijnlijk wordt.
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 02:04:29 #5
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182095713
Vaker gezegd, maar de muzieksmaak van Luc is echt zeer om te pruimen
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_182097683
Zo meteen de bekendmaking *O* nog 10 minuten.
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 08:42:49 #7
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_182097836
Nu dus :)
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 08:43:30 #8
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_182097839
3 doelen in binnen- en buitenland

• Reanimatiecursussen en AEDs
• Bescherming tegen natuurgeweld
• noodhulp bij oorlog en conflicten

Life line
Geen glazen huis
pi_182097852
Slimme zet, kunnen die facebooktokkies niet meer zeuren
pi_182097882
Goeie TT trouwens. Vóór bekendmaken van het nieuwe concept al een bijpassend TT weten te maken. Kudo +1.
pi_182097883
Ben benieuwd, er was uiteraard genoeg kritiek op het Glazen Huis-principe en alles wat er allemaal bij kwam, maar denk wel dat dat één van de redenen is van het succes. Het was 24 uur lang live op tv, je had er een beeld bij, je zag het publiek/de bekende Nederlanders enzovoort.. Nu haal je het Glazen Huis weg en daarmee waarschijnlijk ook de exposure.

Denk sowieso dat het de laatste keer Serious Request is geweest als dit mislukt.
pi_182097904
In Tivoli is in principe de centrale plek, dus daar heb je een beetje het glazen huis gevoel. Ook dat blijft gewoon 24/7 live, met schakeling naar de DJ's die lopen dus.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2018 08:53:41 ]
pi_182097912
quote:
Radio-actie Serious Request gooit het dit jaar over een andere boeg. Geen Glazen Huis meer, geen vastende dj's en sapjeskuren, maar drie dj-teams die te voet door het land trekken om geld in te zamelen. Dat maakte dj Sander Hoogendoorn bekend tijdens de ochtendshow van 3FM.

Concertzaal TivoliVredenburg in Utrecht dient tijdens de jaarlijkse actieweek als 'hoofdkwartier'. Daar komt een deel van de radio-uitzendingen vandaan en er zijn optredens, workshops en lezingen. Vanuit TivoliVredenburg krijgen de dj's ook opdrachten die ze tijdens hun tocht moeten uitvoeren. Dat zijn door het publiek georganiseerde opdrachten, verspreid over het hele land.
Thema

Het radiostation blijft zich, net als bij eerdere edities van Serious Request, inzetten voor het Rode Kruis. Dit jaar is er niet één thema, maar zijn het er drie: reanimeren in Nederland, bescherming tegen natuurgeweld en noodhulp bij oorlogen en conflicten.

De vernieuwde opzet speelt in op een nieuwe generatie kijkers en luisteraars, zegt Sharid Alles, zendermanager bij NPO 3FM. "Het gevoel en het doel van de actie zijn niet veranderd, maar met deze vorm kunnen we het luisterende publiek meer dan ooit bij 3FM Serious Request betrekken en activeren."

Het is nog niet bekend welke dj's deelnemen aan de inzamelingsacties.
Kritiek

De opbrengsten van Serious Request oude stijl, met het Glazen Huis, liepen al een paar terug. Ook groeide de kritiek op het programma, dat toe zou zijn aan een andere opzet of aan goede doelen dichter bij huis. Voor gemeenten werd het steeds duurder om onderdak te bieden aan het Glazen Huis. Vooral de beveiliging kostte veel geld.

Ook met de zender zelf gaat het de laatste jaren steeds slechter. Veel dj's zijn vertrokken naar andere zenders en de luistercijfers dalen hard. Op dit moment heeft de zender een marktaandeel van 2,6 procent.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 24 september 2018 @ 09:00:07 #15
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_182097937
Eindelijk weer Serious Request in Utrecht B:)B
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_182097982
Ze moeten wel 24/7 uitzenden vanuit Utrecht of locatie om het interessant te houden denk ik zo
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_182097996
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ze moeten wel 24/7 uitzenden vanuit Utrecht of locatie om het interessant te houden denk ik zo
dat doen ze dus ook, vanuit Tivoli.
pi_182098017
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 09:08 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

dat doen ze dus ook, vanuit Tivoli.
Niet 24/7
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_182098029
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 09:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Niet 24/7
Zo begreep ik dat in elk geval wel van Sander.
pi_182098101
Er komen 3 DJ-teams die door het hele land gaan reizen en bij acties gaan kijken. Maar er zullen ook toch wel een paar vaste DJ's centraal in Utrecht blijven neem ik aan? Ze moeten het al met minder DJ's doen dan voorheen, dus ben benieuwd hoe ze iedereen dan gaan "indelen".

Tivoli wordt het epicentrum met evenementen, wellicht optredens van artiesten etc. Beetje de "vervanger" van het Glazen Huis, tenminste, zo kun je het opvatten....

Toch wel jammer, geen Glazen Huis, maar je moet iets nieuws proberen. Drie verschillende doelen is iig wel beter om de "eigen volk eerst"-zeurders hun mond te snoeren. :P
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_182098181
En je moet het ook even de kans geven, dus niet na 1 jaar al zeggen “het is mislukt”. Toen het glazen huis begon haalden ze het eerste jaar ook geen 15 miljoen binnen, en was het ook geen hype. En het is sowieso geen wedloop met elk jaar meer geld.

Het kan een succes worden, dus die dj’s die exht fantastische dingen meemaken en het lopen echt een “event” is en dat mensen/bedrijven allemaal dingen organiseren waar ze langskomen. Kan een leuke dynamiek geven. Je mist wel de sfeer van een glazen huis natuurlijk, een locatie waar “het gebeurt” en het 5 dagen feest is, 24/7.

In dat opzicht kan je die dynamiek ook kwijt raken, want dat Tivoli is toch minder open en je kan er dus niet zomaar langskomen, en dat lopen kan ook mislukken en dat het heel saai wordt en er weining georganiseerd wordt eromheen.

We zullen zien, maar eerst een kans geven
pi_182098230
Ben benieuwd, als er maar goede muziek en onverwachte gasten langs komen.
pi_182098452
Eerst een kans geven lijkt me inderdaad.

Maar vind het toch wel jammer :) De kritiek op het Glazen Huis was naar mijn mening onterecht. Verminderde opbrengst is logisch na het vertrek van bekende DJ's. Daarnaast is (hoewel nog steeds hard nodig) geld ophalen voor arme kindjes in Afrika of Mama's in oorlogsgebieden / Malaria ook wel een heel erg ''2003'' achtige manier van denken over fondsenwerving.

Mijns inziens hadden ze een gouden zet kunnen maken door de dit jaar in te voeren driedeling in goede doelen gewoon aan het traditionele glazen huis te verbinden. Dan had je een hele hoop criticasters de mond gesnoerd. Heus niet dat je dan meteen weer bij een opbrengst van 15 mln terecht komt, maar je hebt wel weer een etalage. Het glazen huis was toch wel iets waar veel mensen rond kerst over spraken. Tivoli is wat dat betreft een stuk minder benaderbaar.
pi_182098471
De media maakte er een Hype van dat ze steeds meer geld moesten ophalen.
Dat was ook nooit het plan van de actie.
  maandag 24 september 2018 @ 10:18:23 #25
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_182098752
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:55 schreef KingRadler het volgende:
De media maakte er een Hype van dat ze steeds meer geld moesten ophalen.
Dat was ook nooit het plan van de actie.
"de media" ja hoor, daar deed 3FM zelf nog het hardste aan mee... Door met veel bombarie de tussenstand te geven en helemaal los gaan met de "eindbedrag" show op het eind.

Overigens verwacht ik niets bijzonders van de nieuwe opzet. Geen hond kent de huidige 3FM DJ's. De echte namen zitten elders
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')