abonnement Unibet Coolblue
pi_182097556
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

die eerst 2 waren omschakelmomenten, dat heeft echt wel met scherpte te maken
Vind ik niet, eerder met kwetsbaarheid. Zo kun je elke goal afschrijven op scherpte. Ajax is defensief simpelweg zeer zeer fragiel en kwetsbaar. Dat was ook tegen AEK al zichtbaar al misten die de kwaliteiten omdat af te straffen. Die Ponce wist een aantal keer in zijn eentje de halve defensie te verslaan.

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:00 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Dit. En schrijnend dat je als topclub dus schijnbaar afhankelijk bent van een 19-jarige speler.
Dat is voor Ajax achterin wel de situatie op dit moment. Maar dat had men toch ook voor het duel met PSV al kunnen constateren lijkt me? :)
  maandag 24 september 2018 @ 08:04:50 #277
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182097559
Eiting en schone op 1 middenveld is ook teveel van het goeie. Kun je beter een loper met diepgang erbij hebben. Of gister was Dani de Wit zelfs nog beter op z'n plek geweest :') .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 24 september 2018 @ 08:05:08 #278
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182097561
wat was dit slecht zeg.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 08:05:45 #279
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_182097564
Een pijnlijk lesje effectiviteit werd er toegepast door PSV.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 24 september 2018 @ 08:07:22 #280
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182097571
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2018 08:05 schreef onlogisch het volgende:
Een pijnlijk lesje effectiviteit werd er toegepast door PSV.
op alle fronten gewoon met de neus op de feiten gedrukt.
Dit kan je ten hag zeker aanrekenen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 24 september 2018 @ 08:07:40 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182097575
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2018 08:05 schreef onlogisch het volgende:
Een pijnlijk lesje effectiviteit werd er toegepast door PSV.
en dat is niet voor het eerst in de geschiedenis
pi_182097579
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 08:04 schreef fathank het volgende:
Eiting en schone op 1 middenveld is ook teveel van het goeie. Kun je beter een loper met diepgang erbij hebben. Of gister was Dani de Wit zelfs nog beter op z'n plek geweest :') .
Eiting vind ik geen slechte voetballer. Ik vind het ook wat onnodig dat er nu toch op een bepaalde manier naar hem wordt gewezen als één van de schuldigen. Ajax heeft veel voetbal in de ploeg, weinig fysiek of verdedigende kwaliteiten. Men had Blind op het middenveld kunnen zetten, maar die mist ook snelheid en duelkracht. Zoals eigenlijk de hele selectie van Ajax.

Tevens, als er voor die optie met Blind had gekozen had je bijna zeker Schuurs in de basis moeten gooien voor dit duel, dat had je die jongen ook niet kunnen aandoen.
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 08:08:42 #283
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_182097584
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:07 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

op alle fronten gewoon met de neus op de feiten gedrukt.
Dit kan je ten hag zeker aanrekenen.
Je zag gewoon de allereerste wedstrijd dat Ajax een beetje tegenstander treft, het gewoon helemaal niet thuis geeft.

Dat belooft straks wat tegen Bayern....
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_182097604
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Je zag gewoon de allereerste wedstrijd dat Ajax een beetje tegenstander treft, het gewoon helemaal niet thuis geeft.

Dat belooft straks wat tegen Bayern....
Ik denk dat dat wel meevalt. Je kunt het ook niet op die manier vergelijken en tevens momenteel direct weer Ten Hag aanwijzen als schuldige (wat mokkiemok doet) is zinloos.
  maandag 24 september 2018 @ 08:12:10 #285
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182097608
we zitten altijd te zanikend at clubs als feyenoord en utrecht en ado altijd 110% geven als Ajax komt.
maar je zou toch kunnen verwachten dat wanneer ajax tegen diens enige rivaal moet, dat dit toch ook wel eens andersom moet kunnen.

het was alsof ze tegen emmen stonden, nul focus, nul gif.
blind en frenkie centraal was gewoon een uitnodiging voor psv om daar iets mee te doen. Zo ook het middenveld dat te veel van hetzelfde was.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 24 september 2018 @ 08:13:24 #286
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182097620
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:11 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. Je kunt het ook niet op die manier vergelijken en tevens momenteel direct weer Ten Hag aanwijzen als schuldige (wat mokkiemok doet) is zinloos.
ik heb tot nu toe ten hag enkel de hand boven het hoofd gehouden. maar zo'n wantvertoning tegen je enige concurrent heeft gewoon voor een groot deel te maken met hoe je spelers klaarstoomt voor zo'n wedstrijd.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 24 september 2018 @ 08:17:39 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182097641
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:13 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

ik heb tot nu toe ten hag enkel de hand boven het hoofd gehouden. maar zo'n wantvertoning tegen je enige concurrent heeft gewoon voor een groot deel te maken met hoe je spelers klaarstoomt voor zo'n wedstrijd.
tegen AEK ging het maar net goed met Blind en De Jong centraal dus wel verbazend dat hij dat weer deed en dat mentale gedeelte is natuurlijk veel moeilijker maar onbegrijpelijk dat de spelers dat niet uit zichzelf kunnen halen bij zo'n belangrijke wedstrijd al zijn 2 knockdowns in de eerste ronde ook niet bevorderlijk voor je mentale weerbaarheid
pi_182097644
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:13 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

ik heb tot nu toe ten hag enkel de hand boven het hoofd gehouden. maar zo'n wantvertoning tegen je enige concurrent heeft gewoon voor een groot deel te maken met hoe je spelers klaarstoomt voor zo'n wedstrijd.
Overdrijven is ook een vak, ik vond dit geen wanvertoning. Misschien komt dit omdat ik het van een neutraal standpunt bekijk en dus niet voel wat de Ajax (of PSV) fans voelen, maar naar mijn mening heeft Ajax voornamelijk een lesje gehad in effectiviteit en is de ploeg fysiek compleet afgetroefd. Het is niet zo dat Ajax is weggespeeld, dat was ook vrij onmogelijk aangezien het zelf het meest de bal had. Weggecounterd zou wellicht een betere term zijn :s).

Dit gaat ook veel verder dan mentaliteit, Ajax had de hele spelwijze eigenlijk moeten aanpassen, maar dat doen ze niet zo graag in Amsterdam. Ik betwijfel ook of dat een succes was geworden overigens omdat met de huidige selectie Ajax niet zoveel opties heeft behalve zelf voetballen.
pi_182097651
Wat een onwaarschijnlijk slechte wedstrijd. Het is ook keer op keer hetzelfde, ongeacht wie er in het veld staan. Bij de aanval waar de 1-0 uit valt voel je het gewoon al aankomen en daarna staat Ajax gelijk met de handen in het haar en weet je dat de 2-0 niet snel kan uitblijven. Daarna was het eigenlijk gewoon gespeeld.

Van Bommel heeft het goed op de rit in Eindhoven. Zorgt er voor dat zijn ploeg superfel aan zo'n wedstrijd begint en Ajax was gewoon murw geslagen. Het begint cliché te worden maar het waren weer de mannen vs de jongens, ongeacht de leeftijd van de ploegen. De instelling was simpelweg kut.

Daarnaast speel je met negen middenvelders in de basis. Mazraoui was compleet zoek gespeeld en Blind en Frenkie zijn achterin gewoon veel te kwetsbaar tegen een goede ploeg. Een middenveld met Eiting (wat een dramatische wedstrijd speelde hij zeg...) en Schöne kan gewoon echt niet.

Tel daarbij op dat Tadic totaal niet thuis gaf en Ziyech pijnlijk laat zien waarom alleen een Italiaanse subtopper bij Ajax aanklopte om zijn diensten en je hebt gewoon 3-0 aan je reet hangen.

En hoewel ik best fan ben van Onana gaf ook hij niet thuis. De 1-0 wil ik hem nog geven (zag vrijwel niets, schot werd lichtjes van richting veranderd), maar de uittrap bij de 2-0 en het schot van Bergwijn bij de 3-0, dat had echt niet gehoeven.

Eens met mokkiemok over Ten Hag. Het belang van deze wedstrijd was enorm en blijkbaar kan hij zijn ploeg daar niet op voorbereiden. Het had in geen geval te maken met pech, puur met instelling. En de opstelling. Iedereen wist van te voren dat een simpele spits als Luuk de Jong zich als een vis in een vijver moest voelen tegen Frenkie en Blind.

De wedstrijd tegen Bayern zal me aan m'n reet roesten. Zelfs een Ajax in vorm is daar kansloos, net zoals PSV dat was bij Barcelona. Schade beperken en op naar Benfica. Daar moet je je mee meten, maar als ze spelen zoals gisteren ben je daar ook snel klaar.
  maandag 24 september 2018 @ 08:22:15 #290
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182097672
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:18 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak, ik vond dit geen wanvertoning. Misschien komt dit omdat ik het van een neutraal standpunt bekijk en dus niet voel wat de Ajax (of PSV) fans voelen, maar naar mijn mening heeft Ajax voornamelijk een lesje gehad in effectiviteit en is de ploeg fysiek compleet afgetroefd. Het is niet zo dat Ajax is weggespeeld, dat was ook vrij onmogelijk aangezien het zelf het meest de bal had. Weggecounterd zou wellicht een betere term zijn :s).

Dit gaat ook veel verder dan mentaliteit, Ajax had de hele spelwijze eigenlijk moeten aanpassen, maar dat doen ze niet zo graag in Amsterdam. Ik betwijfel ook of dat een succes was geworden overigens omdat met de huidige selectie Ajax niet zoveel opties heeft behalve zelf voetballen.
het voelt voor mij als wanvertoning omdat dit precies is hoe psv altijd speelt, en je dus op voorhand precies weet waar je je team moet versterken en hoe je psv moet bespelen
iets wat psv wel heeft gedaan, wat verklaard de fysieke aftroeving (iets waar ajax altijd moeite mee heeft).

er werd op van bommel gebasht omdat hij geen plan b heeft tegen fuking barca, maar dit was juist ajax dat geen enkele aanpassing doet aan diens spel, en dat is gewoon erg naïef.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 24 september 2018 @ 08:28:53 #291
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182097721
maandag gehaktdag

telesport twitterde op maandag 24-09-2018 om 07:39:32 Ajax-leiding moet zich afvragen of Ten Hag de juiste man is of trainer bijsturen https://t.co/kaXS9Jqso2 reageer retweet
pi_182097726
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:22 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

het voelt voor mij als wanvertoning omdat dit precies is hoe psv altijd speelt, en je dus op voorhand precies weet waar je je team moet versterken en hoe je psv moet bespelen
iets wat psv wel heeft gedaan, wat verklaard de fysieke aftroeving (iets waar ajax altijd moeite mee heeft).

er werd op van bommel gebasht omdat hij geen plan b heeft tegen fuking barca, maar dit was juist ajax dat geen enkele aanpassing doet aan diens spel, en dat is gewoon erg naïef.
Welke mogelijkheden heeft Ajax dan om PSV anders te bespelen? :) Die zijn er toch amper, helemaal na het uitvallen van De Ligt is Ajax achterin al direct kanonnenvoer. Ajax kan niet anders dan op balbezit spelen, daar hebben ze de spelers voor (gekocht). Zelfs op de bank zit amper tot geen fysiek.
pi_182097738
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:28 schreef Tarado het volgende:
maandag gehaktdag

telesport twitterde op maandag 24-09-2018 om 07:39:32 Ajax-leiding moet zich afvragen of Ten Hag de juiste man is of trainer bijsturen https://t.co/kaXS9Jqso2 reageer retweet
Ja, hier kon je de klok op gelijk zetten _O-. Hier zaten ze al weken op te wachten bij de Telegraaf. Wel pijnlijk eigenlijk voor Ten Hag. Presteert Ajax komt het door de spelers, presteren ze niet komt het door de trainer.
  maandag 24 september 2018 @ 08:31:44 #294
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182097743
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:29 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Welke mogelijkheden heeft Ajax dan om PSV anders te bespelen? :) Die zijn er toch amper, helemaal na het uitvallen van De Ligt is Ajax achterin al direct kanonnenvoer. Ajax kan niet anders dan op balbezit spelen, daar hebben ze de spelers voor (gekocht). Zelfs op de bank zit amper tot geen fysiek.
extra verdediger erbij.
middenveld niet met EN schone EN eiting

en dan nog, als de speler er dus niet zijn om iets aan te passen of een blessure op te vangen moet je dat overmars aanrekenen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 24 september 2018 @ 08:32:12 #295
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_182097747
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:28 schreef Tarado het volgende:
maandag gehaktdag

telesport twitterde op maandag 24-09-2018 om 07:39:32 Ajax-leiding moet zich afvragen of Ten Hag de juiste man is of trainer bijsturen https://t.co/kaXS9Jqso2 reageer retweet
telegraaf moet je niet serieus nemen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 24 september 2018 @ 08:35:00 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182097772
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:31 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

extra verdediger erbij.
middenveld niet met EN schone EN eiting

en dan nog, als de speler er dus niet zijn om iets aan te passen of een blessure op te vangen moet je dat overmars aanrekenen.
tegen AEK begon het ook pas te lopen na de wissels, het was dan ook wat logischer geweest om met die aanpassingen te beginnen ook al had je dan nog steeds Blind/De Jong centraal staan
  maandag 24 september 2018 @ 08:35:18 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182097776
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:32 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

telegraaf moet je niet serieus nemen.
die worden echt wel serieus genomen
pi_182097787
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:31 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

extra verdediger erbij.
middenveld niet met EN schone EN eiting

en dan nog, als de speler er dus niet zijn om iets aan te passen of een blessure op te vangen moet je dat overmars aanrekenen.
Dus ineens met drie man achterin gaan spelen? Dat kan volgens mij ook nooit goed uitpakken.

Ik denk dat je eerder moet constateren dat Ajax op dit moment in de selectie de wapens niet heeft om de strijd met een ploeg fysiek aan te gaan. Men moet zelf voetballen en die uitvoering moet eigenlijk perfect zijn, dat was het gisteren niet en door het wegvallen van De Ligt is Ajax simpelweg te kwetsbaar achterin tegen ploegen zoals PSV die graag counteren met snelheid en fysiek.
  maandag 24 september 2018 @ 08:38:47 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182097814
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:36 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dus ineens met drie man achterin gaan spelen? Dat kan volgens mij ook nooit goed uitpakken.

Ik denk dat je eerder moet constateren dat Ajax op dit moment in de selectie de wapens niet heeft om de strijd met een ploeg fysiek aan te gaan. Men moet zelf voetballen en die uitvoering moet eigenlijk perfect zijn, dat was het gisteren niet en door het wegvallen van De Ligt is Ajax simpelweg te kwetsbaar achterin tegen ploegen zoals PSV die graag counteren met snelheid en fysiek.
nee er staan er toch 4 achterin, alleen staan er wel 3 middenvelders, dus centraal heb je minimaal een verdediger nodig naast Blind of De Jong dus Wober of Schuurs waren de opties naast Blind waardoor De Jong een linie naar voren kan
pi_182097828
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:31 schreef mokkiemok het volgende:

en dan nog, als de speler er dus niet zijn om iets aan te passen of een blessure op te vangen moet je dat overmars aanrekenen.
Ik vind het Overmars vooral aan te rekenen dat we zo weinig aanvallers hebben. Buitenspelers met diepgang en een goede spits.

Qua verdedigers heb je gewoon Schuurs en Wöber nog. Maar als je die geen vertrouwen geeft, schiet het ook niet op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')