abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 september 2018 @ 20:58:38 #226
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182112306
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:26 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Wel beter ja. Ik heb nog wel een paar gevaarlijke slordige fouten van Van der Heijden gezien, en vond St Juste de eerste helft eigenlijk ook niet zo goed spelen (weigerde aanvallend een paar keer iets te doen met een diepe bal op rechts, zwierf vaak naar het midden van het veld waardoor hij verdedigend niet op de juiste plek stond)

[..]

In de eerste helft creëerden we inderdaad wel genoeg om 2-3 goals te maken. Wat mij betreft spelen we nog altijd wel te behouden.De druk wordt maar zo sporadisch opgevoerd. Zo een bevlieging als rondom de 30e minuut, zo zou het gewoon het 1e kwartier moeten stormen, en de 1-0 en wellicht 2-0 dan al forceren.

Het spel in het 1e kwartier van de 2e helft was natuurlijk nog altijd erg slecht. Ondanks dat Utrecht erg zwak was hadden ze in die periode gewoon op voorsprong kunnen komen. Die helft werd van Feyenoord's kant pas weer iets beter toen Jorgensen er in kwam. En zelfs toen werd er vrij weinig druk opgevoerd om de overwinning over de streep te trekken. Gio had in de slotfase natuurlijk ook gewoon nog een aanvallend moeten wisselen.

Maar het is weer een eind-goed-al-goed-verhaal. Toch de 3 punten in Rotterdam gehouden. Ik denk dat het veldspel langzaamaan wel weer wat beter wordt met Jorgensen en Van Persie in de as :)
Gaat gio dan 442 spelen of gaat rvp echt in het centrum van het middenveld arbeid verzetten als een normale middenvelder? Hoe meer aanvallers op dat middenveld staan hoe minder hulp botteghin krijgt.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 24 september 2018 @ 21:01:32 #227
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182112415
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:02 schreef Elan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 24 september 2018 @ 21:05:08 #228
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182112560
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:41 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Alleen om die naam al.
Ik zie hem niet als centrumspits als aanspeelpunt en daarom past hij niet in 433 van giokanhetnie. Dan zie ik nog liever novakovic, 1,93m lang, al is hij niet goed genoeg. Het is heel moeilijk om een centrumspits te vinden van rond de 190cm of erger met een degelijke motoriek en kan scoren met hoofd en het linker en rechterbeen. Daarom ben ik ook fan van jorgenson. Een lange centrumspits is altijd goed ongeacht welke coach of welk systeem. Ik heb een michael mols complex.

[ Bericht 3% gewijzigd door govie op 24-09-2018 21:10:45 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 24 september 2018 @ 22:28:55 #229
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_182114686
Hahaha. Sol _O-

Man man man
  maandag 24 september 2018 @ 23:09:58 #230
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_182115560
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:46 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Sol is een klasse beter dan Jorgensen.
Dit is een grappie toch
Makkelijk tweede.
pi_182116124
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:58 schreef govie het volgende:

[..]

Gaat gio dan 442 spelen of gaat rvp echt in het centrum van het middenveld arbeid verzetten als een normale middenvelder? Hoe meer aanvallers op dat middenveld staan hoe minder hulp botteghin krijgt.
Van Persie gaat gewoon op 10 spelen en Jorgensen in de spits.

Het kan zijn dat de arbeid van Toornstra gemist zal worden, maar ik denk eerder dat je spel verbetert omdat je aanvallend gewoon meer creativiteit en balvastigheid krijgt. Dat kan dan doorwerken in de hele basiself, omdat je de bal makkelijker naar voren kwijt kan, de backs beter snappen wanneer ze momenten moeten kiezen etc.:)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  dinsdag 25 september 2018 @ 00:07:27 #232
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_182116473
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 23:42 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Van Persie gaat gewoon op 10 spelen en Jorgensen in de spits.

Het kan zijn dat de arbeid van Toornstra gemist zal worden, maar ik denk eerder dat je spel verbetert omdat je aanvallend gewoon meer creativiteit en balvastigheid krijgt. Dat kan dan doorwerken in de hele basiself, omdat je de bal makkelijker naar voren kwijt kan, de backs beter snappen wanneer ze momenten moeten kiezen etc.:)
Denk dat het inderdaad lastig gaat worden voor Toornstra. Als je hem opstelt als linksbuiten heeft immers de rechtsback van de tegenstander alle ruimte om op te komen. Larsson heeft moeite, maar de afgelopen twee wedstrijden heeft ie het in ieder geval op basis van keihard werken wel redelijk gedaan.

Aangezien we verder geen fatsoenlijke buitenspelers of nr10 op de bank hebben zal Toornstra als reserve de nodige minuten maken, maar het is duidelijk wie voor nu kind van de rekening wordt.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 25 september 2018 @ 08:08:33 #233
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182119268
M.i. legt het opstellen van rvp op 10 de zwakte vanr de centrale verdediging nog beter bloot, rvp op 10 is een double edged sword. M.i. moet je rvp alleen op 10 zetten als je tegen subtoppers en ajax+psv+az ook met rvp op 10 speelt.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182121397
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:08 schreef govie het volgende:
M.i. legt het opstellen van rvp op 10 de zwakte vanr de centrale verdediging nog beter bloot, rvp op 10 is een double edged sword. M.i. moet je rvp alleen op 10 zetten als je tegen subtoppers en ajax+psv+az ook met rvp op 10 speelt.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  dinsdag 25 september 2018 @ 11:40:59 #235
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_182121646
ja mij lukte het ook niet om een fatsoenlijke reactie te formuleren...
Makkelijk tweede.
  dinsdag 25 september 2018 @ 11:45:43 #236
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182121699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:08 schreef govie het volgende:
M.i. legt het opstellen van rvp op 10 de zwakte vanr de centrale verdediging nog beter bloot, rvp op 10 is een double edged sword. M.i. moet je rvp alleen op 10 zetten als je tegen subtoppers en ajax+psv+az ook met rvp op 10 speelt.
Is Nederlands jouw moedertaal?
pi_182121725
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 23:42 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Van Persie gaat gewoon op 10 spelen en Jorgensen in de spits.


Dat scheelt wel een slok.
Als Larsson en Clasie nu weer iets van hun oude vorm terugvinden kunnen we zowaar misschien weer wat aantrekkelijk voetbal verwachten.

Malacia speelde na een paar slechte wedstrijden ook weer prima, gelukkig maar want alternatieven heb je niet.
blablablabla
pi_182127103
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Malacia speelde na een paar slechte wedstrijden ook weer prima, gelukkig maar want alternatieven heb je niet.
Als hij nou eens leert om minder domme overtredingen te maken. Echt zelden zoveel onnodige overtredingen gezien tijdens een wedstrijd, dat mag wel anders.
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_182138741
quote:
'Ik heb nooit gedacht: als ik prof word, móet dat bij Feyenoord zijn'
Woensdag, 26 september 2018 om 00:00

PAPHOS - Feyenoord besloot in januari om een zelfstandig beloftenelftal op te richten. De Rotterdammers hieven de Onder-18 op en het nieuwe Jong Feyenoord doet sinds dit seizoen mee aan de Reservecompetitie voor beloftenteams. De negentienjarige Simo Choukoud had dit seizoen bij dat Jong Feyenoord kunnen spelen, maar besloot een opvallende transfer te maken naar Cyprus. Daar voetbalt de aanvallende middenvelder nu voor Pafos FC.

Choukoud begon met voetballen bij VV Quintus in Kwintsheul en werd op zijn negende gescout door ADO Den Haag. De club uit de Hofstad ging niet met Choukoud verder, maar een jaar later mocht de geboren Delftenaar alsnog blijven. Het talent voetbalde zes jaar voor ADO en stapte vervolgens over naar Feyenoord. "Als kleine jongen was dat een heel mooie stap. Ik zal Feyenoord altijd dankbaar blijven."

Choukoud vertelt in een interview met Voetbalzone terug te kijken op ‘vier heel mooie jaren’: "Ik heb bijna alles gespeeld, veel gescoord en assists gegeven. Ik heb mooie toernooien en mooie en belangrijke wedstrijden gespeeld. Ik ben kampioen geworden en heb de beker geworden. Natuurlijk: van de ene trainer leer je meer dan de ander, maar iedere trainer brengt wel iets mee waar je wat van opsteekt. Het was een leerzame periode: op mentaal, fysiek en voetballend gebied."

Met 7 doelpunten in 23 wedstrijden kan Choukoud terugkijken op een geslaagd voetbaljaar op Varkenoord. Desondanks maakte Feyenoord geen haast om een beslissing te nemen over zijn toekomst: "Feyenoord moest besluiten of ze mij een contract zouden aanbieden en mij zouden meenemen naar Jong Feyenoord. Ik kon aanvoelen dat een contract er voor mij niet inzat. Ik heb daarom niet gewacht tot het eindgesprek aan het einde van het seizoen." Samen met zijn zaakwaarnemer ging Choukoud op zoek naar een nieuwe club.

"Mijn zaakwaarnemer heeft met veel mensen gesproken, het is een drukke transferperiode geweest. Ik heb veel clubs afgezegd. Soms miste ik gewoon een klein dingetje of was het gevoel minder goed. Anderhalve week voor het einde van de transfermarkt meldde Pafos zich bij mijn zaakwaarnemer en stuurden ze de voorwaarden en hun plannen door. Het plaatje van Pafos was compleet en ik had er een goed gevoel bij. Ze wilden me heel graag hebben. Als speler is het belangrijk dat je weet dat je niet slechts opvulling bent."

Een van de redenen waarom Choukoud bij Pafos tekende, is omdat hij daar in een eerste elftal kan spelen. De concurrentie is echter niet mals, want afgelopen zomer trok de club van de Schotse manager Steven Pressley nog 22 nieuwe spelers aan. Pafos kan dat doen van de hulp die men krijgt van Sergei Lomakin. Deze Russische zakenman, eigenaar van investeringsmaatschappij TSI Investests, nam Pafos in het voorjaar van 2017 over. "Het is zijn bedoeling om het niveau van het team op te krikken en om van Pafos een grote naam te maken. Dat is ook een van de redenen waarom hij zoveel buitenlanders heeft gehaald."

De selectie van Pafos telt zestien nationaliteiten. Geeft dat geen problemen op het veld?
"Gelukkig hebben we een Schotse trainer die de Engelse taal spreekt. Over het algemeen wordt er hier ook meer Engels gesproken dan Grieks. Iedereen kan hier met elkaar communiceren en elkaar aancoachen. Dat is prima te doen, het is geen probleem."

Wat voor plan heeft coach Pressley met jou?
"Ik ben laat in de transferperiode gekomen, dus het belangrijkste is dat ik zo snel mogelijk wen aan het klimaat en aan het twee keer intensief trainen in de hitte. Ik moet zorgen dat ik fysiek top word en tot nu toe gaat het goed. Het gaat sneller dan gedacht. Voor de rest is het zaak om mezelf zo snel mogelijk in de basis te spelen. Op de trainingen gaat het goed en ik krijg positieve feedback. De trainers zijn blij met mij, dus als ik zo doorga, komt het goed. Ik hoop dat het een kwestie van tijd is voordat ik mijn plekje te pakken heb."

Je voelde aan dat je geen contract zou krijgen bij Feyenoord. Het was dus een eenzijdige beslissing?
"Niet zozeer. Mijn ontwikkeling ging goed, maar ik wist van mezelf dat Feyenoord niet de plek was om mezelf verder te ontwikkelen. Dat lag aan de manier van voetballen. Voor mijn ontwikkeling dacht ik ook dat het goed zou zijn om naar een eerste elftal te gaan. Bij Feyenoord zou dat lang kunnen duren, want de laatste jaren debuteren er niet zoveel jonge jongens in het eerste. Ik had daarom met mijn zaakwaarnemer al besloten dat ik zou vertrekken. We zijn toen gaan kijken naar wat de beste optie voor mij zou zijn."

"Ik heb later van Feyenoord gehoord dat een contract er voor mij misschien wel in had gezeten. Ze hadden alleen meer tijd nodig om te bepalen wat ze zouden doen. Ik heb Feyenoord toen verteld dat ik dacht dat het beter zou zijn dat ik zou vertrekken. We hebben het goed uitgesproken en zijn goed uit elkaar gegaan."

Waarom lag de speelstijl van Feyenoord jou niet?
"Ik ging van de jeugd van ADO naar Feyenoord en een groot verschil was dat er bij Feyenoord meer met vechtvoetbal werd gespeeld. Daar is niets mis mee, maar dat is niet mijn ideale spel. Ik dacht: is het slim om de komende jaren hier te blijven? Ik schatte mijn kansen in en moest realistisch zijn. Ik had niet het gevoel dat ik snel in het eerste zou komen."

In de zoektocht naar een nieuwe club kwamen er diverse opties langs. Choukoud kreeg aanbiedingen van clubs van het hoogste niveau van Portugal en Duitsland, maar wilde niet meteen zijn handtekening zetten. "Ik ben een gevoelsmens. Als iets mij niet lekker zit, doe ik het liever niet. Ik dacht: ik wacht nog even. Komt er niets anders, dan kan ik er altijd nog op terugkomen. Die vrijheid kreeg ik ook van de geïnteresseerde clubs. Het was niet dat ze zeiden: ‘of je tekent morgen of je tekent niet’. Dat deed mij wel goed."

"Toen kwam Pafos. Ik zag hun voorstel en enthousiasme en dat sprak mij heel erg aan. Ik ben goed opgevangen en ze zijn tot dusverre al hun afspraken nog nagekomen. Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze. Er zijn misschien grotere clubs geïnteresseerd geweest, maar ik ben nu negentien jaar en piek liever dan dat ik daal. Ik wil mijn piek op mijn negentiende nog niet hebben meegemaakt. Ik heb heel goed nagedacht over wat ik precies wilde en Pafos paste in dat plaatje." Choukoud moet nog wel even wachten op zijn debuut.

De Zuid-Hollander is er naar eigen zeggen ‘klaar voor’, maar in de eerste drie wedstrijden van het seizoen deed hij nog niet mee. Mogelijk kan hij op 6 oktober voor het eerst zijn opwachting maken wanneer de blauwhemden het opnemen tegen het Nea Salamis Famagusta van onder anderen voormalig PSV’er Farshad Noor. Choukoud begrijpt dat sommigen hun wenkbrauwen zullen fronsen nu hij Feyenoord heeft ingeruild voor een bescheiden club op Cyprus. De Marokkaanse Nederlander blijft echter overtuigd.

"Het was mijn droom om profvoetballer te worden. Bij welke club dat zou zijn, dat was van ondergeschikt belang. Ik heb nooit gedacht: als ik prof word, moet dat per se bij Feyenoord zijn en moet ik per se in De Kuip spelen. Ik ben blij dat ik bij Feyenoord heb gespeeld, natuurlijk. Het is een van de beste jeugdopleidingen. Maar dat ik het eerste van Feyenoord niet heb gehaald, daar heb ik geen moeite mee. Ik denk dat Pafos momenteel het beste is voor mijn carrière. Ik heb er geen spijt van", besluit Choukoud.
Wel weer opvallend verhaal.
- er wordt bij ons meer vechtvoetbal gespeeld dan bij ADO?
- we geven nog steeds geen duidelijk toekomstbeeld aan jeugdspelers
- spelers zien de geslonken kansen op debuut in het 1e als reden om te vertrekken

Maar deze speler geeft tegelijkertijd ook aan dat hij niet als selectieopvulling gebruikt wilt worden maar gaat naar een club waar 22 nieuwe spelers gehaald worden en zit nu op Cyprus op de bank, dus misschien moet zijn visie ook niet te leidend zijn _O-
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_182141733
Bijlow in de voorselectie van Oranje. Mooi.
Van alles is weer waardeloos.
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 12:49:16 #241
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_182141982
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:32 schreef Oldground het volgende:
Bijlow in de voorselectie van Oranje. Mooi.
Onbegrijpelijk wel.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 26 september 2018 @ 13:06:35 #242
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_182142215
quote:
10s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:49 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk wel.
Eigenlijk niet, Padt heeft zichzelf uitgeschakeld en dan blijven dus Cillessen, Zoet, Bizot en Bijlow over. Of is er een andere keeper die op die plek had gekund?

Het gaat sowieso om een plek als derde keeper, dus speelminuten gaat ie niet maken. Dan kan je beter een jongere keeper dit signaal geven, het betekent verder weinig.
Makkelijk tweede.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 26 september 2018 @ 13:12:16 #243
319979 Fok-it
All is well
pi_182142308
Bizot stelt niks voor, Vorm stelt niks voor. Krul speelt in de Championship. Vermeer bankt. Het is niet dat er veel andere opties zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_182142380
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:18 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Wel weer opvallend verhaal.
- er wordt bij ons meer vechtvoetbal gespeeld dan bij ADO?
- we geven nog steeds geen duidelijk toekomstbeeld aan jeugdspelers
- spelers zien de geslonken kansen op debuut in het 1e als reden om te vertrekken

Daarom zit Feyenoord ook niet meer in de top 3 van beste jeugdopleidingen in NL.
pi_182143700
Bijlow weinig bijzonder keepertje wel. Al weet ik niet hoe goed bijvoorbeeld een Zoet of Cillessen al waren in hun eerste seizoenen.

Wel top dat hij nu eerste keuze is.
blablablabla
  woensdag 26 september 2018 @ 14:31:00 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182143725
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:29 schreef Elan het volgende:
Bijlow weinig bijzonder keepertje wel. Al weet ik niet hoe goed bijvoorbeeld een Zoet of Cillessen al waren in hun eerste seizoenen.

Wel top dat hij nu eerste keuze is.
die zaten bij RKC en NEC, wel meer te doen maar minder druk
  woensdag 26 september 2018 @ 14:45:58 #247
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_182143973
Cillessen was al 24 toen hij eerste keeper werd van Ajax, Zoet 22 bij PSV. Op zich doet Bijlow het dan met zijn 20 best lekker, alhoewel hij flink wat stappen te zetten heeft nog.

Ik vind het in ieder geval een vooruitgang tegenover hoe Jones vorig seizoen keepte. Bijlow is niet foutloos maar zijn spelvoortzetting is wel een stuk beter, wat echt heel prettig is aangezien onze CV’s erg graag een tikkie terug geven.
Makkelijk tweede.
pi_182146581
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Cillessen was al 24 toen hij eerste keeper werd van Ajax, Zoet 22 bij PSV. Op zich doet Bijlow het dan met zijn 20 best lekker, alhoewel hij flink wat stappen te zetten heeft nog.

Ik vind het in ieder geval een vooruitgang tegenover hoe Jones vorig seizoen keepte. Bijlow is niet foutloos maar zijn spelvoortzetting is wel een stuk beter, wat echt heel prettig is aangezien onze CV’s erg graag een tikkie terug geven.
Zijn zwakste punt vind ik hoge ballen.
pi_182146583
Bijlow straalt ook veel zelfvertrouwen uit. 1 op 1 kan nog een stuk beter, je zou denken dat Kenneth hem dat wel kan bijbrengen.

Heb wel vertrouwen in die gozer.
Van alles is weer waardeloos.
  woensdag 26 september 2018 @ 17:20:19 #250
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_182147324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:49 schreef Luni het volgende:

[..]

Zijn zwakste punt vind ik hoge ballen.
Eens, hij is vrij radeloos als er hoge ballen in de zestien worden gespeeld en hij laat ook wel eens wat los.

Op zich is het dan niet eens heel gek dat Botteghin voor hem staat, die reageert wel goed als er hoge ballen de 16 in worden geslingerd. Ik vind de samenwerking tussen Bijlow en vdHeijden wel dramatisch eigenlijk.
Makkelijk tweede.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')