abonnement Unibet Coolblue
pi_182076893
Migranten die gebruikmaken van overheidssteun mogen niet in VS blijven

quote:
De regering van de Amerikaanse president Donald Trump wil het moeilijker maken voor buitenlanders om een vaste verblijfsvergunning te krijgen als zij sociale ondersteuning van de overheid nodig hebben.
In een zaterdag ingediend voorstel staat dat immigratie-ambtenaren voortaan moeten meewegen in hun beslissing of iemand voedselhulp krijgt, in een sociale huurwoning woont of gebruik maakt van Medicaid, het zorgprogramma voor de allerarmsten.

Als dat het geval is, dan moet een verblijfsvergunning worden geweigerd, als het aan de regering ligt.

De nieuwe regelgeving is een flinke verandering in vergelijking met de wet die sinds 1999 van kracht is. Daar staat in dat alleen mensen die financieel afhankelijk zijn van de staat, niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning. Niet-geldelijke ondersteuning moet nu nog buiten beschouwing worden gelaten.

De veranderingen gelden voor mensen die een visum willen aanvragen of voor mensen die permanent in de Verenigde Staten willen gaan wonen. Niet voor mensen die Amerikaans staatsburger willen worden.

"De nieuwe regels moeten ervoor zorgen dat er niet onterecht gebruik wordt gemaakt van onze middelen en dat immigranten geen last worden voor Amerikaanse belastingbetalers", stelt Minister van Binnenlandse Veiligheid Kirstjen Nielsen. "Migranten moeten aan kunnen tonen voor zichzelf te kunnen zorgen."

Geen toestemming nodig van Congres
De Amerikaanse regering heeft geen toestemming van het Congres nodig om deze maatregelen door te voeren. Toch kan het nog even duren voordat het wordt ingevoerd, omdat alle Amerikanen nog kritiek kunnen leveren op het plan, als ze dat willen.

Migrantenorganisaties waarschuwen dat de volksgezondheid in gevaar kan komen als de verordening wordt ingevoerd, omdat migranten worden ontmoedigd om gebruik te maken van de voorzieningen waar zij recht op hebben.

Ook denken de organisaties dat armoede flink toe kan nemen onder deze groep mensen.
Vooral dat laatste slaat echt nergens op: migranten hebben recht op die voorzieningen waar ze niks aan bijgedragen hebben. Tijd dat dit ook in NL ingevoerd wordt. Ga eerst maar eens 10 jaar aan een stuk werken voordat je recht krijgt op enige toeslag of wat dan ook.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_182077002
Helemaal mee eens!
Zet maar maar in een werkplaats waar ze simpel werk kunnen doen.
pi_182077270
Het gaat blijkbaar om mensen die niet financieel afhankelijk zijn van de staat - waarschijnlijk dus hardwerkende, belastingbetalende mensen met een laag loon.
pi_182077423
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 07:27 schreef Bloemkool het volgende:
Migranten die gebruikmaken van overheidssteun mogen niet in VS blijven

[..]

Vooral dat laatste slaat echt nergens op: migranten hebben recht op die voorzieningen waar ze niks aan bijgedragen hebben. Tijd dat dit ook in NL ingevoerd wordt. Ga eerst maar eens 10 jaar aan een stuk werken voordat je recht krijgt op enige toeslag of wat dan ook.
je bedoelt die mensen die al 2 banen hebben tegen minimum loon en daar nog niet van kunnen leven en dus voedselbonnen krijgen. Vreemd om hen de schuld te geven.
pi_182077696
Wat ik hier vooral niet snap, overal ligt afval op straat, op de stranden. Waarom laten we die mensen dat soort werk niet doen. In iedergeval iets om mee te beginnen lijkt me?
pi_182077714
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:18 schreef 111210 het volgende:
Wat ik hier vooral niet snap, overal ligt afval op straat, op de stranden. Waarom laten we die mensen dat soort werk niet doen. In iedergeval iets om mee te beginnen lijkt me?
Omdat dat de toch al zwakke positie van betaald schoonmaakpersoneel op de arbeidsmarkt nog verder onder druk zet.
  zondag 23 september 2018 @ 09:20:57 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182077715
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 08:44 schreef Igen het volgende:
Het gaat blijkbaar om mensen die niet financieel afhankelijk zijn van de staat - waarschijnlijk dus hardwerkende, belastingbetalende mensen met een laag loon.
Dit, en die gaan hun voedselbonnen nu ook weigeren, want aannemen kan betekenen dat ze het land uitgezet worden.
Idem voor gebruikmaken van medische hulp als dat nodig is.
Ergo; ze zullen het nog zwaarder krijgen, en dat is vooral vervelend voor hun kinderen, die geen inspraak hebben in de keuzes van hun ouders, maar daar wel het slachtoffer van worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 september 2018 @ 09:22:52 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182077731
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:18 schreef 111210 het volgende:
Wat ik hier vooral niet snap, overal ligt afval op straat, op de stranden. Waarom laten we die mensen dat soort werk niet doen. In iedergeval iets om mee te beginnen lijkt me?
Een derde slechtbetaalde baan naast de 2 die ze al hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182077770
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit, en die gaan hun voedselbonnen nu ook weigeren, want aannemen kan betekenen dat ze het land uitgezet worden.
Idem voor gebruikmaken van medische hulp als dat nodig is.
Ergo; ze zullen het nog zwaarder krijgen, en dat is vooral vervelend voor hun kinderen, die geen inspraak hebben in de keuzes van hun ouders, maar daar wel het slachtoffer van worden.
Misschien moeten ze gaan werken in een van de rijke olielanden in de golfregio. Betaald beter.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_182078016
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:27 schreef HSG het volgende:

[..]

Misschien moeten ze gaan werken in een van de rijke olielanden in de golfregio. Betaald beter.
Pakken ze je paspoort af.
.
  zondag 23 september 2018 @ 09:46:07 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182078071
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Pakken ze je paspoort af.
Dat niet alleen, het gros van de migranten waar dit om gaat zal via het land de VS binnengekomen zijn, dus waarom die aan de andere kant van de wereld zouden moeten gaan werken is me niet duidelijk.
Dan kun je net zo goed stellen dat Nederlanders in de bijstand daar maar moeten gaan werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182078122
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 08:44 schreef Igen het volgende:
Het gaat blijkbaar om mensen die niet financieel afhankelijk zijn van de staat - waarschijnlijk dus hardwerkende, belastingbetalende mensen met een laag loon.
Dit.. Belachelijk plan :r
pi_182078588
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Pakken ze je paspoort af.
klopt en als je ziet hoe die mensen daar behandeld worden, best schandalig. Hier mogen wij echt blij zijn hoe het hier geregeld is qua rechten en salaris etc.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_182079727
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een derde slechtbetaalde baan naast de 2 die ze al hebben?
Had het niet over een baan, bedoelde meer vluchtelingen bv die zich de ele dag in een centrum aan het vervelen zijn.
  zondag 23 september 2018 @ 11:29:17 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182079744
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 11:28 schreef 111210 het volgende:

[..]

Had het niet over een baan, bedoelde meer vluchtelingen bv die zich de ele dag in een centrum aan het vervelen zijn.
Waar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 september 2018 @ 11:29:32 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182079753
Ik Tarzan, Jane jij?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182079818
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar?
Vaak genoeg verhalen
/nieuwsberichten gelezen daarover. Dat ze daar maar moeten wachten voor ze verder kunnen.
  zondag 23 september 2018 @ 11:39:36 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182079923
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 11:32 schreef 111210 het volgende:

[..]

Vaak genoeg verhalen
/nieuwsberichten gelezen daarover. Dat ze daar maar moeten wachten voor ze verder kunnen.
Je weet dat dit topic over de VS gaat, en in het bijzonder over een plan de extra ondersteuning voor mensen die een laag inkomen hebben (maar niet door de overheid onderhouden worden) als ijkpunt te nemen die mensen wel of niet uit te zetten?

Ik snap werkelijk niet wat dat te maken zou hebben met asielzoekers die in een AZC zitten en werk zouden moeten doen waar we kennelijk al geen mensen een fatsoenlijk salaris voor willen betalen.

Als je het dan toch al naar de situatie hier zou willen vertalen dan zou je het moeten vergelijken met Polen die in een sociale huurwoning wonen en/of zorgtoeslag krijgen, en dat we die dan dus hun verblijfsvergunning zouden willen afnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182079983
quote:
De veranderingen gelden voor mensen die een visum willen aanvragen of voor mensen die permanent in de Verenigde Staten willen gaan wonen. Niet voor mensen die Amerikaans staatsburger willen worden.
Ik ben benieuwd hoe groot de impact van deze maatregelen is. Aangezien de normale immigratieprocedures om staatsburger te worden, gewoon hetzelfde blijven.
  zondag 23 september 2018 @ 11:51:17 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_182080067
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 11:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je weet dat dit topic over de VS gaat, en in het bijzonder over een plan de extra ondersteuning voor mensen die een laag inkomen hebben (maar niet door de overheid onderhouden worden)
Mij lijkt dat als mensen voedsel bonnen krijgen, ze dus gewoon wel (deels) onderhouden worden door de overheid?

En ja; ik snap, 2 banen, the working poor.

Maar maakt dat in dat opzicht uit?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 23 september 2018 @ 11:55:08 #21
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_182080122
..

[ Bericht 100% gewijzigd door NanKing op 23-09-2018 12:38:28 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 23 september 2018 @ 11:56:40 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_182080139
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 08:44 schreef Igen het volgende:
Het gaat blijkbaar om mensen die niet financieel afhankelijk zijn van de staat - waarschijnlijk dus hardwerkende, belastingbetalende mensen met een laag loon.
Zelfde verhaal. Als jij afhankelijk bent van de staat voor je gezondheidszorg, hoe ben je dan "niet afhankelijk van de staat"?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 23 september 2018 @ 11:57:25 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182080150
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 11:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mij lijkt dat als mensen voedsel bonnen krijgen, ze dus gewoon wel (deels) onderhouden worden door de overheid?

En ja; ik snap, 2 banen, the working poor.

Maar maakt dat in dat opzicht uit?
Wie gaat die banen invullen als de migranten die dat nu doen naar huis gestuurd zijn?

Het is toch godsgeklaagd dat je als rijk, westers land nog mensen met voedselbonnen moet ondersteunen terwijl ze al 2 banen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182080226
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 11:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zelfde verhaal. Als jij afhankelijk bent van de staat voor je gezondheidszorg, hoe ben je dan "niet afhankelijk van de staat"?
misschien moet die staat dan eens zorgen dat dat minimum loon omhoog gaat?
o wacht, dat mag niet van hun sponsors, dan is hun winst niet meer zo hoog.
  zondag 23 september 2018 @ 12:03:26 #25
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_182080235
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 11:57 schreef Leandra het volgende:

Het is toch godsgeklaagd dat je als rijk, westers land nog mensen met voedselbonnen moet ondersteunen terwijl ze al 2 banen hebben.
Ja, maar dan buig je de discussie om van: Amerika eist dat je volledig je eigen broek ophoud, naar:

Boehoe wat is die kapitalistische winner takes all economie toch kut.

En laat ik dat laatste nou helemaal met je eens zijn. Ik zou daar ook niet willen wonen/werken.

Ik zie eigenlijk niet waarom de VS niet het recht zou hebben om eisen te stellen aan migranten. Er bestaat geen "recht" om naar de VS te gaan, als je daar mag komen is dat een gunst van de VS, en ze mogen prima eisen daar aan stellen.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')