abonnement Unibet Coolblue
pi_182076673
Er is een plan dat ik over een paar weken met iemand een weekendje weg wil. Maar ff heel anders dan usual. Namelijk trekken door de natuur en s nachts in tent slapen. Dure reis zit er nu ff niet in, maar het is ook weer eens wat anders. Als het herfstig is en regent, maakt het eigenlijk juist avontuurlijker. Weg van de mensenmassa en genieten met zijn tweeën O+

Zo'n klein dichtbevolkt land als Nederland, daar kan je zoiets vast niet vinden of wel?

Het hoeft niet echt 100% wild te zijn en af en toe mensen tegenkomen wat toch onvermijdelijk is, is geen punt. Maar ff geen burgerlijke recreatieparken, hotels of camping met tig voorzieningen voor kinderen. Het liefst je tent opzetten op een sobere camping waar je je kan wassen en klaar.

Ameland of het Lauwersmeer lijkt me wel iets. Of de Veluwe of Zuid-Limburg.

Wat zijn jullie ervaringen?
pi_182076914
Ardennen een optie? Nauwelijks verder dan zuid-limburg.
pi_182077038
Zelf geen ervaring mee maar zoek eens op paalcampings... Kampeerplaatsen waar je als wandelaar of fietser legaal gratis 1 nacht mag staan
Voor wat foto's, kijk hier
pi_182077223
kamperen bij de boer, en inderdaad zijn er meerdere aangewezen locaties waar je in het bos kan kamperen zonder enige voorziening. Bij ons in het bos zit ook zo'n plek
pi_182077478
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 04:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Er is een plan dat ik over een paar weken met iemand een weekendje weg wil. Maar ff heel anders dan usual. Namelijk trekken door de natuur en s nachts in tent slapen. Dure reis zit er nu ff niet in, maar het is ook weer eens wat anders. Als het herfstig is en regent, maakt het eigenlijk juist avontuurlijker. Weg van de mensenmassa en genieten met zijn tweeën O+

Zo'n klein dichtbevolkt land als Nederland, daar kan je zoiets vast niet vinden of wel?

Het hoeft niet echt 100% wild te zijn en af en toe mensen tegenkomen wat toch onvermijdelijk is, is geen punt. Maar ff geen burgerlijke recreatieparken, hotels of camping met tig voorzieningen voor kinderen. Het liefst je tent opzetten op een sobere camping waar je je kan wassen en klaar.

Ameland of het Lauwersmeer lijkt me wel iets. Of de Veluwe of Zuid-Limburg.

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik doe dat zeer regelmatig, vaak alleen maar ook wel met een klein groepje. Het bevalt mij uitstekend. Je kan naar een paalcamping gaan zoals al voorgesteld of in Belgie naar een bivakzone. Bedenk dat je daar dus helemaal geen voorzieningen hebt, geen water en vaak ook geen toilet. Wil je iets minder gangbare camping met wel enige voorzieningen koop dan het groene boekje.
pi_182078116
Bij het lauwersmeer zit een natuurcamping (van staatsbosbeheer meen ik) en die zal niet zo druk zijn in de herfst.
Somebody that I used to know
  zondag 23 september 2018 @ 10:02:37 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182078370
Op de Veluwe zijn best wat natuurcampings van Staatsbosbeheer te vinden, dus met minimale voorzieningen. De regels kunnen per terrein erg verschillen.
https://www.natuurkampeer(...)B%5D=terrain&open=ja
Er zijn er die relatief dicht bij elkaar zijn, je zou kunnen trekken.

Over paalkamperen: https://www.kampeermeneer.nl/paalkamperen/
pi_182080807
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 04:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Er is een plan dat ik over een paar weken met iemand een weekendje weg wil. Maar ff heel anders dan usual. Namelijk trekken door de natuur en s nachts in tent slapen. Dure reis zit er nu ff niet in, maar het is ook weer eens wat anders. Als het herfstig is en regent, maakt het eigenlijk juist avontuurlijker. Weg van de mensenmassa en genieten met zijn tweeën O+

Zo'n klein dichtbevolkt land als Nederland, daar kan je zoiets vast niet vinden of wel?

Het hoeft niet echt 100% wild te zijn en af en toe mensen tegenkomen wat toch onvermijdelijk is, is geen punt. Maar ff geen burgerlijke recreatieparken, hotels of camping met tig voorzieningen voor kinderen. Het liefst je tent opzetten op een sobere camping waar je je kan wassen en klaar.

Ameland of het Lauwersmeer lijkt me wel iets. Of de Veluwe of Zuid-Limburg.

Wat zijn jullie ervaringen?
http://www.kostverloren11.nl

echt heel weinig mensen in die hoek van Nederland
pi_182085564
Thanx allemaal!

Wat een goede tips ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')