abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 september 2018 @ 00:33:55 #1
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_182074719
Naar aanleiding van een idee van vorige week met meer topics, werd toen al de suggestie gedaan voor een topic over de presentatoren van het ESF. Tenslotte hebben we daar ook altijd een zeer uitgebreide mening over. En het is weer leuk om wat oude beelden terug te kunnen kijken. Waarbij het dan eens een keer geen liedjes van deelnemende landen zijn.

Zelf vind ik persoonlijk 2016 het beste jaar met Petra Mede & Måns Zelmerlöw. Petra deed het een paar jaar daarvoor al geweldig. Maar samen met Måns was het helemaal geweldig. Wat een chemie tussen die twee. En wat een geweldige show gaven ze. Zo kennen we al de interval act Love, love, peace, peace van de twee. Maar je had ook nog de openingsact of beter gezegd openingsmusical:


Welke presentatoren waren voor jou het meest memorabel? Dat kan zowel heel positief zijn. Of juist een voorbeeld van hele slechte presentatoren.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 september 2018 @ 01:00:54 #2
163650 Greys
pi_182075439
Ik vond de presentatoren van 2011 in Düsseldorf echt heel tof! Stefan Raab en z'n dames hadden er zo enorm veel plezier in!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 23 september 2018 @ 01:07:42 #3
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_182075561
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2018 01:00 schreef Greys het volgende:
Ik vond de presentatoren van 2011 in Düsseldorf echt heel tof! Stefan Raab en z'n dames hadden er zo enorm veel plezier in!

Zeker. Net zoals bij Zweden een echte chemie ^O^ En wat ik in een ander topic al eens zei, ze komen vooral zo los over. Veel minder geacteerd dan veel van de presentatoren.

Sowieso zie je wel dat de Duitsers en de Zweden echt van het festival houden. Ze gaan er veel meer in op dan de meeste andere landen. Die willen echt een leuke en mooie show neerzetten.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_182075584
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2018 01:00 schreef Greys het volgende:
Ik vond de presentatoren van 2011 in Düsseldorf echt heel tof! Stefan Raab en z'n dames hadden er zo enorm veel plezier in!

Ik vind dat ook echt een van de weinige keren dat een drietal als presentatie echt goed werkte: Anke de lolbroek, Stefan de losse entertainer die een beetje een kruising was tussen grappig en serieus, en Judith als rustpunt die ervoor zorgde dat het geen festijn der meligheid werd en het wel aan bleef voelen als professionele competitie.

In andere gevallen vind ik twee presentatoren echt meer dan genoeg. Elke andere keer dat er drie of meer waren dacht ik: 'haal er een paar weg en ik had het niet eens door gehad'
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 23 september 2018 @ 01:14:38 #5
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_182075678
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 01:09 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik vind dat ook echt een van de weinige keren dat een drietal als presentatie echt goed werkte: Anke de lolbroek, Stefan de losse entertainer die een beetje een kruising was tussen grappig en serieus, en Judith als rustpunt die ervoor zorgde dat het geen festijn der meligheid werd en het wel aan bleef voelen als professionele competitie.

In andere gevallen vind ik twee presentatoren echt meer dan genoeg. Elke andere keer dat er drie of meer waren dacht ik: 'haal er een paar weg en ik had het niet eens door gehad'
Daar ben ik het wel mee eens. Alhoewel het door de verdeling green room en presentatie in de zaal vaak wel nodig is om er drie te hebben. Liever natuurlijk helemaal geen green room, want dat is 99% van de tijd totaal overbodig. Al was dit jaar de minst slechte Portugese presentatrice dan nog die in de green room.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat de presentatoren echt op elkaar ingespeeld zijn. Dan gaat het gelijk een stuk beter. Plus dat ze iemand moeten hebben die een vrij losse stijl van presenteren erbij moeten hebben, aangezien die veel beter om kunnen gaan met de 'grappige teksten en sketches'.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_182075694
Petra Mede is trouwens _O_ _O_ _O_

Ik weet nog dat toen in 2016 ik van tevoren zoiets had van:

"Moet Mans Zelmerlow nou gaan presenteren? Dat is toch de titelverdediger? Hem als presentator kan toch alleen maar stom worden?'

Maar al na een paar minuten was ik om. Hij is weldegelijk leuk als presentator, maar vooral in combinatie met PetraGodin was het echt een match made in heaven. Wat een leuk duo was dat! Van tevoren had ik echt niet verwacht dat ik dat jaar zo leuk zou vinden qua presentatie, omdat ik niets had verwacht van Mans (van Petra wist ik al dat ze leuk en professioneel was), maar wat is die me meegevallen zeg.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_182075747
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 01:14 schreef Redefine het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Alhoewel het door de verdeling green room en presentatie in de zaal vaak wel nodig is om er drie te hebben. Liever natuurlijk helemaal geen green room, want dat is 99% van de tijd totaal overbodig. Al was dit jaar de minst slechte Portugese presentatrice dan nog die in de green room.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat de presentatoren echt op elkaar ingespeeld zijn. Dan gaat het gelijk een stuk beter. Plus dat ze iemand moeten hebben die een vrij losse stijl van presenteren erbij moeten hebben, aangezien die veel beter om kunnen gaan met de 'grappige teksten en sketches'.
Klopt natuurlijk wat betreft de green room, maar ook dat kan wel met twee presentatoren. Het is veel werk, maar een aantal jaren bewijzen dat het zeker kan.

Al heb ik dan in het geval van een drietal liever de voorkeur voor een persoon die vast in de green room staat en een duo dat de show presenteert. Vaak genoeg zie je ook dat er gewisseld wordt in die rollen en dat vind ik rommelig overkomen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 23 september 2018 @ 01:20:22 #8
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_182075767
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 01:18 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Klopt natuurlijk wat betreft de green room, maar ook dat kan wel met twee presentatoren. Het is veel werk, maar een aantal jaren bewijzen dat het zeker kan.

Al heb ik dan in het geval van een drietal liever de voorkeur voor een persoon die vast in de green room staat en een duo dat de show presenteert. Vaak genoeg zie je ook dat er gewisseld wordt in die rollen en dat vind ik rommelig overkomen.
Ze kunnen het dan beter vast doen ja. Wisselen maakt het rommelig. Sowieso wel prettig dat je als kijker weet wat de rolverdeling is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_182077273
Ik vond die Portugese die vooral in de Greenroom te zien was ook erg leuk dit jaar, maar niemand komt in de buurt van Petra en Måns
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † zondag 23 september 2018 @ 10:07:56 #10
368283 ato
pi_182078439
Ik vond de Engelse Presentactrice in 1998, ook heel leuk.
En de Deense heren van 2014.
Life can be a bitch, so like it..
pi_182078587
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 10:07 schreef ato het volgende:
Ik vond de Engelse Presentactrice in 1998, ook heel leuk.
En de Deense heren van 2014.
Eens :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 23 september 2018 @ 10:33:05 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_182078794
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 10:07 schreef ato het volgende:
Ik vond de Engelse Presentactrice in 1998, ook heel leuk.
En de Deense heren van 2014.
Die van 1998 kan ik mij te weinig herinneren. Maar de Denen deden het in 2014 leuk ja :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 11:20:06 #13
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_182079612
Die kerel van Azerbeidzjan destijds. Brrrrrrrr.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  † In Memoriam † zondag 23 september 2018 @ 13:15:05 #14
368283 ato
pi_182081662
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 10:33 schreef Redefine het volgende:

[..]

Die van 1998 kan ik mij te weinig herinneren. Maar de Denen deden het in 2014 leuk ja :)
Kijk naar de puntentelling van 1998 of de show.

Zij maakte een opmerking over Conny v/d Bos (ESF 1965) haar leeftijd, dat bedoelde zij niet verkeerd.
Maar het kwam er grappig uit. Zo had zij meer spontane opmerkingen.
Life can be a bitch, so like it..
pi_182091430
Petra en Mans waren uiteraard het beste koppel van de voorbije jaren. En het Oostenrijkse damestrio met afstand de slechtste.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_182092678
quote:
9s.gif Op zondag 23 september 2018 11:20 schreef ijs_beer het volgende:
Die kerel van Azerbeidzjan destijds. Brrrrrrrr.
Oh die vond ik ook echt helemaal niets. Hij is ook een van de redenen dat ik sindsdien een beetje huiverig ben voor oud-deelnemers die ook de presentatierol op zich gaan nemen. Hij was echt een combinatie van totaal nietszeggend en toch ook ergerlijk met slechte presentatie, wat bij elkaar op zich ook weer een kunst is.

Een van de twee vrouwen van Azerbeidzjan (Leyla heette ze volgens mij) vond ik dat jaar ook zwaar irritant. De andere presentatrice viel op zich nog wel mee, maar was ook weer niet goed genoeg om de andere twee naar boven te tillen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator zaterdag 5 januari 2019 @ 15:55:12 #17
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184219806
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 10:33 schreef Redefine het volgende:

[..]

Die van 1998 kan ik mij te weinig herinneren. Maar de Denen deden het in 2014 leuk ja :)
Zeker als je ziet wat andere landen soms van maken, deden zij het helemaal niet verkeerd.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 5 januari 2019 @ 18:22:42 #18
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184222501
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 15:55 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Zeker als je ziet wat andere landen soms van maken, deden zij het helemaal niet verkeerd.
2018 belde :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')