abonnement Unibet Coolblue
pi_182062266
Na email van Singapore Airlines over een leuke promo heb ik na een dag nadenken besloten om gebruik te maken van de promo die ze hebben vanuit Singapore (well, Jakarta voor mij) naar San Francisco, Los Angeles en New York. New York viel af wegens al gedaan dit jaar, en het werd San Francisco vanwege de ruime keuze aan datums om te vliegen. Ik heb maar een dikke week, dus moet wel goed gebruik van worden gemaakt.

Wat heb ik gedaan?

Zojuist (uurtje geleden) tickets gekocht Jakarta - Singapore - San Francisco en terug, 2 december heen, 9 december terug. Inclusief verzekering aangeboden door SQ.

Prijs van het ticket was gelijk aan een economy ticket (bijna 15 miljoen Rupiah, ong 850 euro) , maar de promo was voor Premium Economy en dan vanaf Singapore dus directe vlucht van 17 uur of zo. Vandaar deze promo.

Ik ben Frequent Flyer lid van SQ (singapore Airlines) KrisFlyer met 200k punten in voorraad, maar deze aanbieding was zo goedkoop dat ik voor iedere 5,5 eurocent (ongeveer) 1 KrisFlyer punt spaar. Koopje dus, en altijd handig voor de extra.

Wat ga ik doen?

Eerst bijkomen van wat ik zojuist heb gedaan, biertje erbij en ff alles laten bezinken.

Maar qua reis; is het plan nu om na aankomst (in de middag) een hotelletje op te zoeken bij het treinstation Emeryville net aan de overkant van de baai. De ochtend erop stap ik daar op de California Zephir trein die me in ... 51 uur (!!) en 40 minuten naar Chicago brengt. Business class dan wel, want ik ga niet dik 2 dagen zitten in economy.

Vanuit daar weet ik nog niet of ik terug vlieg naar San Francisco voor een paar dagen rondkijken of ik de trein pak naar NYC en vanuit daar terug vlieg om mijn vlucht naar Singapore te halen. Denk vooralsnog dat het tot Chicago gaat, dan heb ik nog die paar dagen rustig aan in SF. Lijkt me wel leuk namelijk.

M'n ESTA is nog geldig, dus ik kan zonder meer naar de VS toe, het enige wat ik zeker nog moet regelen is de uitreis-vergunning voor mijn PR (permanent residence) hier in Indonesie. Die verloopt over 6 weken. Die moet eerst verlengd worden, anders geef ik mijn PR op, en dat is niet de bedoeling.

Waarom dit topic?

Well, heb nooit in een opwelling op deze manier een ticket gekocht en moet er nu dus alles omheen gaan bouwen. Leuk werk zo tussen de bedrijven door. Dus dat wil ik graag delen als Amerika-leek (alleen 5 dagen New York gedaan afgelopen mei).

Dus kom maar op met je opmerkingen, gezeik en wat nog niet meer. Ben geen groentje hier op Fok, dus ben niet bang voor wat gaat komen.
pi_182062432
Zojuist ook de treinreis vast betaald. Kan maar geregeld zijn. _O-

Business Class heet het niet, maar heb wel netjes eigen cabine voor deze rit van 52 uur bijna.

https://www.amtrak.com/se(...)iner%20Roomette.html

Kosten? 485 USD + 17 USD aan reisverzekering voor deze treinreis alleen. (Extra dus, want SQ had ik net al gekocht met reisverzekering, maar dekking is anders natuurlijk. En wel handig dat je zeker word behandeld in de VS als de trein op z'n kantje gaat. :P

En dan sta ik dus in Chicago....
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:32:01 #3
225540 Pugg
Friends forever
pi_182064426
quote:
Dus kom maar op met je opmerkingen, gezeik en wat nog niet meer. Ben geen groentje hier op Fok, dus ben niet bang voor wat gaat komen.
Juist niet, veel plezier .
pi_182064427
Dan zit je dus vooral in vliegtuigen en treinen en zie je weinig. SF alleen is 3-4 dagen waard. Chicago nog 3 dagen ofzo. Je had beter SF en LA kunnen doen al heb je daar ook niet genoeg tijd voor.

Boek maar alvast een ticket terug naar SF en vooral veel plezier.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182066134
Dat vliegen is prima. Wel gewend en in premium economy geen probleem. Die treinreis is voor de lol, dus daar moet ik het beste van maken inderdaad. Denk niet dat ik in Chicago blijf. Vooralsnog. Maar in december kan het zomaar zijn dat het weer voor me bepaald wat ik doe. Ik heb et 12 jaar in de tropen op zitten, dus een keer een pak sneeuw.... Leuk.

Jammer genoeg niet meer dagen beschikbaar, dus moet of Chicago of SF doen met de rest van de dagen.

Ik trein hier in Indonesië ook af en toe. De langste rit is maar 12 uur of zo. Dus toch niet echt heel lang. Lekker relaxed door de rijstvelden of bergen.. En dat is wat ik wil tijdens die rit naar Chicago. Details gaat me niet lukken. Maar daarvoor kunnen we altijd later nog eens terug he.
pi_182066273
Wat is er mis met de west coast?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zaterdag 22 september 2018 @ 16:36:18 #7
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_182066415
Kerennnn. Enjoy! Ik vlieg volgende week juist naar Jakarta voor korte trip naar schoonfamilie.
pi_182076380
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:25 schreef yosander het volgende:
Wat is er mis met de west coast?
Geen idee, nooit geweest. Vandaar dat ik even wat dingen in 'vogelvlucht' wil zien. M'n trein duikt wel vrij snel het binnenland in overigens, dus niet heel veel West Coast, maar toch..
pi_182076396
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:36 schreef damsco het volgende:
Kerennnn. Enjoy! Ik vlieg volgende week juist naar Jakarta voor korte trip naar schoonfamilie.
Cool! Vanuit de VS?
pi_182077076
Die treinreis schijnt wel gaaf te zijn :)

Houd er rekening mee dat amtrak passagiersroutes niet eken staan om punctualiteit, vertraging ga je zeker oplopen...
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 23 september 2018 @ 08:37:12 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_182077224
Vet! Benieuwd naar die treinreis. Wel heel veel te zien in hele korte tijd. _O-
pi_182077278
Ik vind het een aparte keus om voor een vakantie van een week met evt jetlag direct twee dagen weg te gooien door te gaan treinen alhoewel dat natuurlijk ook een avontuur kan zijn
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 12:28:10 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182080720
Ik snap ook niet goed waarom je op SF vliegt en dan naar Chicago gaat :? Je kunt je makkelijk een week vermaken rondom SF. Bijvoorbeeld Yosemite of langs de kust naar LA en weer terug. Waarom Chicago als je er niet eens wil blijven?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 23 september 2018 @ 12:40:02 #14
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182080986
Zolang jij er plezier van hebt vind ik het alleen maar leuk voor je. Ik zou het zelf doodzonde vinden om naar SF te vliegen, om vervolgens 52 uur in een trein naar Chicago te zitten. SF is een onwijs leuke stad ook. Net als LA. Als ik een weekje had was ik gewoon lekker in SF gebleven. Lekker rondkijken daar, wellicht een dagtourtje naar Yosemite (1 nachtje dan) tussendoor inderdaad. Zie je uiteindelijk veel meer en ook nog eens in detail. Maar ieder zo z'n ding, ik hoop dat je het erg naar je zin gaat hebben! O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182082578
Waarom al dat gereis? Noem mij maar gek, maar dat is voor mij ontsnappen uit de dagelijkse sleur hier in en rond Jakarta. Even lekker weg, gek doen, en daarna weer netjes terug om terug in de sleur te vallen.

Met een beperkt aantal dagen nu beschikbaar, het promo ticket naar SF (of LAX, NYC) en de drang is het dus SF geworden. Die treinreis zag ik pas geleden als reismogelijkheid en vond ik wel aardig om te doen. Dus erbij geboekt ook. De langste reis die je hier in Indonesie kunt maken is 14-15 uur (voor vertragingen), dus deze is dan echt wel super lang. Gelukkig dus eigen kamertje en volledige restauratie-service aan boord. Dus feitelijk is het dik 2 dagen luieren en beetje raampje staren.
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 08:19 schreef polariteit het volgende:
Die treinreis schijnt wel gaaf te zijn :)

Houd er rekening mee dat amtrak passagiersroutes niet eken staan om punctualiteit, vertraging ga je zeker oplopen...
Jeps, dat las ik eerder vandaag, en zag ik ook op de live kaart van Amtrak. Vertragingen tot wel 4-5 uur. Wtf. :D

En zoals het iemand die in de tropen woont betaamt... het is winter tegen die tijd, duc Chicago zou wel eens 'frisjes' kunnen zijn. Dus de optie om daar te blijven of niet wil ik van het weer af laten hangen. Een pak sneeuw, dan blijf ik daar denk ik. Want dat is lang geleden voor mij.
pi_182083896
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 02:24 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Geen idee, nooit geweest. Vandaar dat ik even wat dingen in 'vogelvlucht' wil zien. M'n trein duikt wel vrij snel het binnenland in overigens, dus niet heel veel West Coast, maar toch..
Ooh, in je OP leek het erop dat je "zsm" naar het oosten wilde. Maar zo'n treinreis is ook gaaf :P!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_182088720
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Waarom al dat gereis? Noem mij maar gek, maar dat is voor mij ontsnappen uit de dagelijkse sleur hier in en rond Jakarta. Even lekker weg, gek doen, en daarna weer netjes terug om terug in de sleur te vallen.

Met een beperkt aantal dagen nu beschikbaar, het promo ticket naar SF (of LAX, NYC) en de drang is het dus SF geworden. Die treinreis zag ik pas geleden als reismogelijkheid en vond ik wel aardig om te doen. Dus erbij geboekt ook. De langste reis die je hier in Indonesie kunt maken is 14-15 uur (voor vertragingen), dus deze is dan echt wel super lang. Gelukkig dus eigen kamertje en volledige restauratie-service aan boord. Dus feitelijk is het dik 2 dagen luieren en beetje raampje staren.

[..]

Jeps, dat las ik eerder vandaag, en zag ik ook op de live kaart van Amtrak. Vertragingen tot wel 4-5 uur. Wtf. :D

En zoals het iemand die in de tropen woont betaamt... het is winter tegen die tijd, duc Chicago zou wel eens 'frisjes' kunnen zijn. Dus de optie om daar te blijven of niet wil ik van het weer af laten hangen. Een pak sneeuw, dan blijf ik daar denk ik. Want dat is lang geleden voor mij.
Ja en 't kan nog langer, wij hadden tijdens onze treinreis van NYC Naar Niagara 7 uur vertraging :') was wel erg mooi btw.

Schijnt vooral door goederenvervoer te komen dat voorrang heeft. En in jou geval ook nog kans op sneeuwoverlast voor de treinen :)

Ben jaloers!
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 10:55:15 #18
45833 crew  Fogel
pi_182099257
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Zojuist ook de treinreis vast betaald. Kan maar geregeld zijn. _O-

Business Class heet het niet, maar heb wel netjes eigen cabine voor deze rit van 52 uur bijna.

https://www.amtrak.com/se(...)iner%20Roomette.html

Kosten? 485 USD + 17 USD aan reisverzekering voor deze treinreis alleen. (Extra dus, want SQ had ik net al gekocht met reisverzekering, maar dekking is anders natuurlijk. En wel handig dat je zeker word behandeld in de VS als de trein op z'n kantje gaat. :P

En dan sta ik dus in Chicago....
52 uur :D da’s lang!
Maar ik mag dit soort ‘onnodige’ dingen wel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')