abonnement Unibet Coolblue
pi_182257819
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:51 schreef Klaploper het volgende:

[..]

kastanova?

Edit: oh nee, die was om andere reden ontslagen _O-
Dat was echt een mongolenactie van die debiel.
pi_182257859
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:10 schreef GereDathan het volgende:
Dat was inderdaad eind jaren 90. Maar kom dan niet aan dat het alleen in de US zo was, als je die tijd niet echt kent.
Opzich ken ik die tijd wel, alleen met kabel totaal geen ervaring (naar mijn idee was dat ook niet zo populair, maar dat verschilt misschien per regio, in die tijd was alleen UPC echt groot). Dus mijn ervaringen zijn misschien iets wat beperkt. Maar jij werkte dus voor die jongens die gratis onderzetters (met gratis minuten en zulks) opstuurden? :P
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182257918
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Opzich ken ik die tijd wel, alleen met kabel totaal geen ervaring (naar mijn idee was dat ook niet zo populair, maar dat verschilt misschien per regio, in die tijd was alleen UPC echt groot). Dus mijn ervaringen zijn misschien iets wat beperkt. Maar jij werkte dus voor die jongens die gratis onderzetters (met gratis minuten en zulks) opstuurden? :P
Zeker, wij deelden die onderzetters met honderden tegelijk uit. Beetje de opvolger van de omnummerdiskette van de PTT haha.

UPC bestond nog niet toen. Het begon met Chello, Caiw en Casema op de kabel (seriele kabelmodems met max 115k2 aan snelheid, en nog zo dat als je buurman een download startte dat jij niks kon). Later kwam pas A2000 in Hilversum en Amsterdam wat vervolgens met Chello samen opging in UPC.
pi_182258042
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:19 schreef GereDathan het volgende:
UPC bestond nog niet toen.
Net even opgezocht, die zijn blijkbaar in 1999 gestart. Veel eerder dan ziggo dus, maar blijkbaar wat later dan ik dacht. Maar goed ik ben zelf nog nooit klant geweest van een kabelboer, dus in welke volgorde die lui met elkaar zijn gefuseerd...
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182258092
Nog niet. Facebook en twitter houd ik gewoon mn kop dicht. Op fok weten maar een paar mensen wie ik ben. En ik zit uiteraard op whatsapp.

Als je ongelimiteerde toegang tot al dat spul hebt zal je er vast wel genoeg uit kunnen slepen om karaktermoord op me te plegen. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_182258684
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juli 2006 12:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou, ik reed vanmorgen over een landweggetje en volgens mij heb ik je moeder dood gereden :'(

:@
wat was je een bad ass zeg, vosss!
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:08:55 #107
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182258800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:16 schreef mercimarci het volgende:
En mensen kunnen je locatie niet krijgen op basis van je ip adres, die informatie heeft alleen je provider. Wel kan je natuurlijk als je een ip adres hebt kijken of je in de computer kan komen en dan daar misschien iets uithalen wat aangeeft waar iemand woont. Maar dat is niet gemakkelijk (lees vrij onmogelijk) en tegenwoordig nog veel moeilijker dan het vroeger (bedoel 15 jaar geleden) was
Als je toevallig "een mannetje kent" bij een provider wil het ook wel lukken. Kreeg zelf regelmatig verzoeken voor naw gegevens toen ik nog toegang tot de rdw had (altijd geweigerd); mensen die wraak wilden of hun gram wilden halen bij een verkeersmongool. Ook meegemaakt toen ik nog toegang had tot gemeentelijke basisadministraties. Er zullen vast collega's zijn geweest die er niet bij nadachten en die gegevens doorspeelden. Dus bij een provider, waarom zou het daar anders zijn? Lekken zitten overal.
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:13:46 #108
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182258938
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Gekke dingen doen is subjectief. Ik heb op diverse Nederlandse forums al een ban gehad, omdat ik - op uiterste beschaafde wijze - heb gesteld dat homoseksualiteit een geestesziekte is. Ik denk dat het niet meer lang duurt voordat de politie je komt ophalen voor een dergelijke uitspraak. De NOS bericht graag over problemen met de rechtstaat in o.a. Hongarije of Rusland, toch denk ik dat ik daar vrijer mijn standpunt kan uiten. Niet dat ik problemen met de rechtstaat in Hongarije of Rusland ontken, maar ik denk dat we daar in Nederland ook last van hebben. We mogen het in Nederland graag hebben over het poldermodel, maar pluralisme lijkt vooral te gelden voor grote groepen. Als blanke wordt je geacht een blanke mening te hebben en o.a. homoseksualiteit te accepteren. Ik daag je uit om eens een week openlijk mijn standpunt rondom homoseksualiteit te verkondigen en te ervaren hoeveel tegenwerking je ondervind. Een forumban is nog maar het topje van de ijsberg, welke gemakkelijk gladgestreken kan worden met een nieuw pseudoniem. Ik heb mensen met een soortgelijk standpunt gesproken die ineens "niet meer in het team pasten", nadat ze zijn uitgekomen voor hun standpunt. Een verband tussen hun standpunt en het niet meer in een team passen, valt natuurlijk niet te bewijzen. Echter heb ik voor mijzelf wel een aantal conclusies getrokken...
Hoewel ik het niet met je eens ben over het standpunt over homoseksualiteit, weet ik wel dat jij het recht hebt die mening te verkondigen. Als ik dus stappen onderneem zoals het op slinkse wijze achterhalen van je privégegevens om jou persoonlijk aan te vallen (zorgen dat je wordt ontslagen of geslagen), ben ik degene die de wet overtreed. En dan heb jij zeker een zaak tegen mij èn je baas bij dat ontslag.
pi_182258995
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je toevallig "een mannetje kent" bij een provider wil het ook wel lukken. Kreeg zelf regelmatig verzoeken voor naw gegevens toen ik nog toegang tot de rdw had (altijd geweigerd); mensen die wraak wilden of hun gram wilden halen bij een verkeersmongool. Ook meegemaakt toen ik nog toegang had tot gemeentelijke basisadministraties. Er zullen vast collega's zijn geweest die er niet bij nadachten en die gegevens doorspeelden. Dus bij een provider, waarom zou het daar anders zijn? Lekken zitten overal.
Bij de RDW kreeg je als het goed is enkel informatie als cijfers van de postcode en geb. datum van de eigenaar.
pi_182259012
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoewel ik het niet met je eens ben over het standpunt over homoseksualiteit, weet ik wel dat jij het recht hebt die mening te verkondigen. Als ik dus stappen onderneem zoals het op slinkse wijze achterhalen van je privégegevens om jou persoonlijk aan te vallen (zorgen dat je wordt ontslagen of geslagen), ben ik degene die de wet overtreed. En dan heb jij zeker een zaak tegen mij èn je baas bij dat ontslag.
Gelijk hebben is nog iets anders dan je gelijk halen. En denk maar niet dat de vakbonden (andere instanties) staan te springen om iemand met een standpunt zoals dat van mij bij te staan.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:26:11 #111
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182259221
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bij de RDW kreeg je als het goed is enkel informatie als cijfers van de postcode en geb. datum van de eigenaar.
In mijn functie niet. Naam, volledig adres en woonplaats en ik meen ook geboortedatum. Van de huidige eigenaar en alle voorgaande eigenaren sinds toelating in Nederland. Het is zo lastig een parkeerboete op te leggen als je die gegevens níet hebt.
pi_182259306
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In mijn functie niet. Naam, volledig adres en woonplaats en ik meen ook geboortedatum. Van de huidige eigenaar en alle voorgaande eigenaren sinds toelating in Nederland. Het is zo lastig een parkeerboete op te leggen als je die gegevens níet hebt.
Ah, vanuit die hoek. Werd op het verkeerde been gezet door de provider, sorry.
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:41:01 #113
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182259492
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Gelijk hebben is nog iets anders dan je gelijk halen. En denk maar niet dat de vakbonden (andere instanties) staan te springen om iemand met een standpunt zoals dat van mij bij te staan.
Advocaten staan ook moprdenaars, verkrachters, pedoseksuelen en politici bij dus dat zal best meevallen :)
pi_182259583
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Advocaten staan ook moprdenaars, verkrachters, pedoseksuelen en politici bij dus dat zal best meevallen :)
Advocaten wel, maar die zul je dus in een dergelijk geval eerst uit eigen zak kunnen betalen. Terwijl leden van een maatschappelijk erkende minderheid kunnen kiezen uit de instanties om hun belangen te vertegenwoordigen. In de praktijk een ongelijk speelveld.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:21:28 #115
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182260255
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Advocaten wel, maar die zul je dus in een dergelijk geval eerst uit eigen zak kunnen betalen. Terwijl leden van een maatschappelijk erkende minderheid kunnen kiezen uit de instanties om hun belangen te vertegenwoordigen. In de praktijk een ongelijk speelveld.
Nee dus. De vakbond bij wie je een rechtsbijstandsverzekering hebt schakelt een echte advocaat in als het nodig is.
pi_182260942
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee dus. De vakbond bij wie je een rechtsbijstandsverzekering hebt schakelt een echte advocaat in als het nodig is.
Dat is de theorie. Ik ben niet meer zo naief tegenwoordig.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')