abonnement Unibet Coolblue
pi_182055187








[ Bericht 18% gewijzigd door Black_Baron op 21-09-2018 21:52:51 ]
pi_182055343
Stand van zaken:
May voelt zich vernederd in Salzburg door de EU. En gaf vanmiddag thuis een speech waarin ze zichzelf nogal hard opstelde. Ze permitteert zichzelf steeds minder bewegingsruimte.
pi_182055399


Opvallende kop van de Daily Telegraph. BJ is een van hun columnisten.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2018 @ 21:44:33 #4
862 Arcee
Look closer
pi_182055401
Wie zitten er nu nog echt op een Brexit te wachten? Daar kan toch al lang geen meerderheid onder de bevolking meer voor zijn?
pi_182055451
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:44 schreef Berkery het volgende:
[ afbeelding ]

Opvallende kop van de Daily Telegraph. BJ is een van hun columnisten.
Mooie footer ook
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:46:57 #6
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182055459
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:44 schreef Arcee het volgende:
Wie zitten er nu nog echt op een Brexit te wachten? Daar kan toch al lang geen meerderheid onder de bevolking meer voor zijn?
Debielen die rücksichtslos achter gratuite roepers als Reese-Mogg aanlopen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_182055486
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:44 schreef Arcee het volgende:
Wie zitten er nu nog echt op een Brexit te wachten? Daar kan toch al lang geen meerderheid onder de bevolking meer voor zijn?
Onderschat nooit de Britse trots en het exceptionalisme -- de Amerikanen hebben het van geen vreemde ;) -- het merendeel van de bevolking is het gedoe zat en wil dat Brexit liever vandaag dan morgen plaatsvindt. De gevolgen? Ach, hoe erg kan het nou werkelijk zijn? 8)7.
pi_182055544
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:44 schreef Arcee het volgende:
Wie zitten er nu nog echt op een Brexit te wachten? Daar kan toch al lang geen meerderheid onder de bevolking meer voor zijn?
Ik weet het niet.
De psyche van de mens zit zo in elkaar dat als ze eenmaal ergens achter staan en iets verdedigd hebben, ze niet zomaar switchen. Ook al staan hun ongelijk recht in hun gezicht, ze erkennen het niet.
Dit geldt voor mensen in het algemeen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:50:52 #9
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182055558






Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_182055646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:50 schreef Szura het volgende:
[ [url=https://res.cloudinary.com/jpress/image/fetch/c_fill,f_auto,h_677,q_auto:eco,w_1024/https://inews.co.uk/wp-co(...)42480.jpg]afbeelding[/url] ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De mooiste in de OP gezet. :D
pi_182055674
Vind dat May in korte tijd flink verouderd is sinds ze deze zware taak op zich genomen heeft. Hardere lijnen in haar gezicht.
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:56:06 #12
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182055686
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:50 schreef Szura het volgende:
[ [url=https://res.cloudinary.com/jpress/image/fetch/c_fill,f_auto,h_677,q_auto:eco,w_1024/https://inews.co.uk/wp-co(...)42480.jpg]afbeelding[/url] ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit soort verjaardagsfeestjes waar niemand je wil kennen. :')

Dit kan echt niet meer. Het is eigenlijk een wonder dat ze het nog zo lang heeft volgehouden, maar ze wordt nu echt door niemand (in binnen- en buitenland) meer serieus genomen. Treed toch af mens..
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:09:13 #13
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182055933
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:56 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit soort verjaardagsfeestjes waar niemand je wil kennen. :')

Dit kan echt niet meer. Het is eigenlijk een wonder dat ze het nog zo lang heeft volgehouden, maar ze wordt nu echt door niemand (in binnen- en buitenland) meer serieus genomen. Treed toch af mens..
Als ze aftreedt is een harde Brexit een feit, laten we niet vergeten dat ze een Remainer was en dit waarschijnlijk doet omdat het zonder haar allemaal nog veel erger kan :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:10:14 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182055957
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:56 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit soort verjaardagsfeestjes waar niemand je wil kennen. :')

Dit kan echt niet meer. Het is eigenlijk een wonder dat ze het nog zo lang heeft volgehouden, maar ze wordt nu echt door niemand (in binnen- en buitenland) meer serieus genomen. Treed toch af mens..
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182055995
quote:
De Britse premier deed haar best te laten zien dat zij haar taak als volksvertegenwoordiger serieus neemt. De premier zei daarom dat de rechten van de drie miljoen EU-burgers die nu in het Verenigd Koninkrijk wonen beschermd blijven, ook bij een No Deal-scenario. „Wij willen dat jullie blijven”, zei May serieus.

Het probleem met het gebaar van May is dat het oprechter was als ze anderhalf jaar geleden, voor aanvang van de onderhandelingen, zekerheid had verschaft. Ook is de mate van bescherming nog niet duidelijk.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-pestkoppen-a1626886
-O-
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:16:45 #16
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182056073
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:10 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]




Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_182056240
quote:
quote:
In haar toespraak vrijdag stelde May juist meer eisen aan een oplossing voor de grenskwestie op het Ierse eiland. Zonder overeenstemming hierover blijft een Brexit-akkoord uit.
Maar zonder deal is er ook geen oplossing voor de Ierse grenskwestie. Dan komt daar óók een harde grens. Het is dus een dreigement van niks.
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:26:05 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182056258
De EU gaat denk ik over een twee weken een Noorwegen-achtig model aanbieden en zegt 'take it or leave it'. Dit is voor beide partijen rationeel het beste. Als het VK zo eigenwijs is om dat af te slaan, worden de voorbereidingen voor de No Deal verder doorgezet en is het einde verhaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:30:16 #19
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182056321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:24 schreef Igen het volgende:

[..]


[..]

Maar zonder deal is er ook geen oplossing voor de Ierse grenskwestie. Dan komt daar óók een harde grens. Het is dus een dreigement van niks.
Alle dreigementen zijn dreigementen van niks.

- De EU-landen die het hardst getroffen worden door een harde Brexit zijn beter voorbereid dan die knuppels in het VK.
- Zonder deal zal er helemaal een opstand ontstaan in de koninkrijksdelen die niet voor een Brexit waren, veel plezier daarmee.
- De economische schade zal veel groter zijn.
- De EU laat zich niet kapen en gaat niet voor 65 miljoen mensen morrelen aan de grondbeginselen, terwijl ze nog ruim 400 miljoen andere burgers huisvest.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_182056350
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:24 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Maar zonder deal is er ook geen oplossing voor de Ierse grenskwestie. Dan komt daar óók een harde grens. Het is dus een dreigement van niks.
Nou ja, die grens komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen, iemand moet die daadwerkelijk optuigen. Dat kunnen nog rare explosieve taferelen worden als daar uiteindelijk helemaal geen overeenkomst over komt/erkend wordt voor maart volegnd jaar. Maar er de Ieren ook erg veel aan gelegen om dat te voorkomen natuurlijk.
pi_182056454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:32 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Nou ja, die grens komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen, iemand moet die daadwerkelijk optuigen. Dat kunnen nog rare explosieve taferelen worden als daar uiteindelijk helemaal geen overeenkomst over komt/erkend wordt voor maart volegnd jaar. Maar er de Ieren ook erg veel aan gelegen om dat te voorkomen natuurlijk.
De enige realistische mogelijkheid om dat te voorkomen is als het VK in de douane-unie blijft, maar dat willen ze niet. Dan zijn grenscontroles voor goederenverkeer (zoals bijv. ook aan de Zwitserse grens) niet te voorkomen.

Ik zou als EU gokken dat het VK op de allerlaatste minuut zal inzien dat een deal van het model "Canada" in elk opzicht beter is dan geen deal. Daarom is er ook niet echt een prikkel om het VK verder tegemoet te komen.
pi_182056500
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:50 schreef Szura het volgende:
[ [url=https://res.cloudinary.com/jpress/image/fetch/c_fill,f_auto,h_677,q_auto:eco,w_1024/https://inews.co.uk/wp-co(...)42480.jpg]afbeelding[/url] ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Misschien kan de paus nog bemiddelen?
pi_182056584
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:40 schreef Igen het volgende:

[..]

De enige realistische mogelijkheid om dat te voorkomen is als het VK in de douane-unie blijft, maar dat willen ze niet. Dan zijn grenscontroles voor goederenverkeer (zoals bijv. ook aan de Zwitserse grens) niet te voorkomen.
Ik begreep dat de EU daar al wat op had toegegeven, dat alleen bepaalde goederen fysiek gecontroleerd hoeven te worden. Een beetje richting dat plan van de ERG. Maar ja, als May dan blijkbaar haar belofte niet nakomt om met verdere plannen m.b.t. de grens te komen tijdens deze summit en ook weigert om een redelijke deadline daarvoor af te spreken dan kan ik me wel voorstellen dat de EU daar hard op reageert.
pi_182062231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:50 schreef Szura het volgende:
[ [url=https://res.cloudinary.com/jpress/image/fetch/c_fill,f_auto,h_677,q_auto:eco,w_1024/https://inews.co.uk/wp-co(...)42480.jpg]afbeelding[/url] ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik geloof best dat door de Britse tegenstribbelingen de afgelopen tijd de relaties wat zijn bekoeld, maar deze foto's zijn ook wel weer een sterk staaltje framing vanuit de media.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182062546
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:40 schreef Igen het volgende:

[..]

De enige realistische mogelijkheid om dat te voorkomen is als het VK in de douane-unie blijft, maar dat willen ze niet. Dan zijn grenscontroles voor goederenverkeer (zoals bijv. ook aan de Zwitserse grens) niet te voorkomen.

Ik zou als EU gokken dat het VK op de allerlaatste minuut zal inzien dat een deal van het model "Canada" in elk opzicht beter is dan geen deal. Daarom is er ook niet echt een prikkel om het VK verder tegemoet te komen.
De meest realistische optie lijkt douanecontrole tussen N-Ierland en de rest van de UK, maar haar beslissing om verkiezingen uit te roepen waardoor ze nu afhankelijk is van de DUP heeft dat ook onmogelijk gemaakt. :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 september 2018 @ 10:50:50 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182062554
Gewoon Ulster bij Ierland voegen.

Klaar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 22 september 2018 @ 10:52:54 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182062579
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:50 schreef Ulx het volgende:
Gewoon Ulster bij Ierland voegen.

Klaar.
Dan verliest May haar coalitiepartner en meerderheid in parlement
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182062611
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan verliest May haar coalitiepartner en meerderheid in parlement
Uiteindelijk draait het daarom. Haar Brexit moet een meerderheid vinden. Dat gaat inhouden dat ze ook Labor mee krijgt.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:02:50 #29
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182062669
Hahaha ik weet niet hoe je dit moet embedden, maar check die instagram-post van Tusk _O- _O-

https://www.instagram.com/p/Bn8Luwbjzf9/
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_182062845
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:02 schreef Szura het volgende:
Hahaha ik weet niet hoe je dit moet embedden, maar check die instagram-post van Tusk _O- _O-

https://www.instagram.com/p/Bn8Luwbjzf9/
Vermakelijk ook hoeveel Engelsen - die doorgaans toch zo prat gaan op hun gevoel voor humor - door dit toch best onschuldige grapje gelijk totaal koken van woede. :D
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:37:57 #31
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182063009
Tja, het superioriteitsgevoel van de Britten was en is legendarisch.
pi_182063049
Het grote probleem is verdeeldheid in de EU. Er komt geen tegenbod, omdat men het daar niet over eens kan worden. De hele onderhandeling heeft volgens mij geen zin. Stel gewoon grenscontroles in en sluit een handelsverdrag. Dan krijgen de EU landen ook niet hun zin. Moeten ze er maar uit stappen, of de boel hervormen.

Het liefste zou ik zien dat Duitsland de handdoek in de ring gooide, er uit stapte (of dreigde) en de hele EU implodeerde. De Brexit is gewoon niet erg genoeg om de boel in de EU te hervormen. Een dreigend Dexit kan de boel wel in beweging krijgen. Volgens mij heb je dan in een paar dagen een principeakkoord over vrijhandel tussen D, VK, Dk, NL, O, Zwi en No plus mogelijk nog een paar landen. Dan kan de rest niet anders dan zich hierbij aansluiten.

Ik geloof niet n de EU. Het functioneert niet. Als we een goede Europese samenwerking willen, zullen we gewoon opnieuw moeten beginnen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:44:26 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182063089
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:41 schreef Benger het volgende:
Het grote probleem is verdeeldheid in de EU. Er komt geen tegenbod, omdat men het daar niet over eens kan worden. De hele onderhandeling heeft volgens mij geen zin. Stel gewoon grenscontroles in en sluit een handelsverdrag. Dan krijgen de EU landen ook niet hun zin. Moeten ze er maar uit stappen, of de boel hervormen.

Het liefste zou ik zien dat Duitsland de handdoek in de ring gooide, er uit stapte (of dreigde) en de hele EU implodeerde. De Brexit is gewoon niet erg genoeg om de boel in de EU te hervormen. Een dreigend Dexit kan de boel wel in beweging krijgen. Volgens mij heb je dan in een paar dagen een principeakkoord over vrijhandel tussen D, VK, Dk, NL, O, Zwi en No plus mogelijk nog een paar landen. Dan kan de rest niet anders dan zich hierbij aansluiten.
De enige kans die Europa heeft op economisch gebied is een vrijhandelsblok te zijn met geharmoniseerde regelgeving.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:45:52 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182063103
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Vermakelijk ook hoeveel Engelsen - die doorgaans toch zo prat gaan op hun gevoel voor humor - door dit toch best onschuldige grapje gelijk totaal koken van woede. :D
Zij mogen grappen maken over anderen, en zij over zichzelf. Maar anderen niet over hun
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182063208
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De enige kans die Europa heeft op economisch gebied is een vrijhandelsblok te zijn met geharmoniseerde regelgeving.
Ik zie niet waarom je je in een globaliserende wereld zou moeten beperken tot (een deel van) Europa.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:57:04 #36
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182063228
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:41 schreef Benger het volgende:

Ik geloof niet n de EU. Het functioneert niet.
Het functioneert juist heel goed. De Britten willen de EU in feite opheffen met hun waanzinnige eisen maar alle resterende EU-landen zeggen eensgezind keihard NO WAY!
EU - VK: 27 - 0. De afgang van het VK en de kracht van de EU kan niet beter worden geïllustreerd.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:58:52 #37
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182063244
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:55 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik zie niet waarom je je in een globaliserende wereld zou moeten beperken tot (een deel van) Europa.
Omdat grenzen juist de welvaart van Europa bevorderen. Of wil je dat Europa wingewesten worden van China, India en Afrika? Wil je de welvaartsstaat in Nederland afschaffen dan?
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:59:35 #38
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182063252
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:41 schreef Benger het volgende:
Het grote probleem is verdeeldheid in de EU. Er komt geen tegenbod, omdat men het daar niet over eens kan worden. De hele onderhandeling heeft volgens mij geen zin. Stel gewoon grenscontroles in en sluit een handelsverdrag. Dan krijgen de EU landen ook niet hun zin. Moeten ze er maar uit stappen, of de boel hervormen.

Het liefste zou ik zien dat Duitsland de handdoek in de ring gooide, er uit stapte (of dreigde) en de hele EU implodeerde. De Brexit is gewoon niet erg genoeg om de boel in de EU te hervormen. Een dreigend Dexit kan de boel wel in beweging krijgen. Volgens mij heb je dan in een paar dagen een principeakkoord over vrijhandel tussen D, VK, Dk, NL, O, Zwi en No plus mogelijk nog een paar landen. Dan kan de rest niet anders dan zich hierbij aansluiten.

Ik geloof niet n de EU. Het functioneert niet. Als we een goede Europese samenwerking willen, zullen we gewoon opnieuw moeten beginnen.
Rare posting. M.b.t. Brexit is de EU juist vrijwel compleet unaniem: May krijgt geen voet aan de grond bij de pogingen die ze heeft gedaan om verdeeldheid te zaaien. Het probleem ligt in dit geval ook niet bij de EU maar bij de Britten zelf: zij willen iets dus zullen ze zelf met iets moeten komen om dat te bewerkstelligen. Het is juist de verdeeldheid van de Britten in hun politieke systeem en rondom Noord Ierland, Gibraltar maar ook Schotland en Londen (en de financiële wereld daar) die voor de problemen zorgen. Bij de unie liggen de standaardoplossingen (Canada, Noorwegen e.a.) bij wijzen van spreken al klaar om getekend te worden. Maar de Britten zijn in eigen land oneindige aan het klooien om die keuze zo moeilijk mogelijk te maken. Je kunt wel zeggen "stel gewoon grenscontroles in en sluit een handelsverdrag" maar op die grenscontroles zitten de Britten zelf niet te wachten (vanuit het goede vrijdag-akkoord mag het ook niet) en voordat je een gewoon handelsverdrag hebt ben je misschien wel 10 jaar verder. Het probleem ligt niet bij de EU maar bij de Britten. Zij zullen eindelijk eens een keer met oplossingen moeten komen i.p.v. met steeds maar weer nieuwe interne problemen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:00:02 #39
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182063258
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:55 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik zie niet waarom je je in een globaliserende wereld zou moeten beperken tot (een deel van) Europa.
Omdat ik prima kan opschieten met Duitsers, Oost Europeanen en zelfs Fransen. We hebben dezelfde normen en waarden waardoor je op Europees niveau relatief gemakkelijk afspraken met elkaar kan maken. Over 100 of 200 jaar is de wereld misschien verder ontwikkeld tot een globale federatie maar zo ver zijn we nog lang niet. Laten we eerst het dicht bij huis houden en dat gaat vooralsnog (op een paar wereldvreemde Britten na) best goed.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:04:12 #40
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182063296
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:55 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik zie niet waarom je je in een globaliserende wereld zou moeten beperken tot (een deel van) Europa.
Juist daarom is de EU zo belangrijk: in je eentje sta je zwak maar samen sta je sterk. En een Europees vrijhandelsblok sluit vrijhandel met de rest van de wereld niet uit. In tegendeel zelfs: je staat dan veel sterker bij het bepalen van de standaarden die gehanteerd gaan worden.
pi_182063329
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:59 schreef beantherio het volgende:

[..]

Rare posting. M.b.t. Brexit is de EU juist vrijwel compleet unaniem: May krijgt geen voet aan de grond bij de pogingen die ze heeft gedaan om verdeeldheid te zaaien. […]
Die unanimiteit is een façade. Vooraf wordt er overlegd. De EU wordt het niet eens en komt dus gewoon met niks. Nederland zit hier echt niet op te wachten. We willen een deal, maar er is gewoon geen onderhandelingsruimte doordat andere EU landen wat anders willen.
Datzelfde probleem doet zich ook voor met andere handelsovereenkomsten met derde landen over liberalisering van de handel. Landen die vrijhandel willen, worden gegijzeld door meer protectionistisch ingestelde landen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:19:58 #42
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182063489
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:07 schreef Benger het volgende:

[..]

Die unanimiteit is een façade. Vooraf wordt er overlegd. De EU wordt het niet eens en komt dus gewoon met niks. Nederland zit hier echt niet op te wachten. We willen een deal, maar er is gewoon geen onderhandelingsruimte doordat andere EU landen wat anders willen.
Datzelfde probleem doet zich ook voor met andere handelsovereenkomsten met derde landen over liberalisering van de handel. Landen die vrijhandel willen, worden gegijzeld door meer protectionistisch ingestelde landen.
Ik begrijp niets van wat je hier zegt. Je doet alsof de hele EU aan de onderhandelingstafel zit: dat klopt niet. Er is een onderhandelingsteam dat een mandaat heeft gekregen en er is een heel proces geweest (dat via allerlei bronnen te volgen was) waarin de positie van de EU is bepaald. Als het zo is dat (wat jij zegt) de EU het niet eens is over die positie dan is het wel heel vreemd dat a) alle landen van EU27 ermee akkoord gegaan zijn en b) het volledig geheim is gebleven. Je wekt de indruk van allerlei conflicten binnen de EU27 zijn over de onderhandelingspositie m.b.t. Brexit: kun je daar concrete voorbeelden van geven? En dan bedoel ik niet de incidentele politieke one-liners maar concrete voorbeelden van ruzie in de voorbereiding van de onderhandelingen.
pi_182063676
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik begrijp niets van wat je hier zegt. Je doet alsof de hele EU aan de onderhandelingstafel zit: dat klopt niet. Er is een onderhandelingsteam dat een mandaat heeft gekregen en er is een heel proces geweest (dat via allerlei bronnen te volgen was) waarin de positie van de EU is bepaald. Als het zo is dat (wat jij zegt) de EU het niet eens is over die positie dan is het wel heel vreemd dat a) alle landen van EU27 ermee akkoord gegaan zijn en b) het volledig geheim is gebleven. Je wekt de indruk van allerlei conflicten binnen de EU27 zijn over de onderhandelingspositie m.b.t. Brexit: kun je daar concrete voorbeelden van geven? En dan bedoel ik niet de incidentele politieke one-liners maar concrete voorbeelden van ruzie in de voorbereiding van de onderhandelingen.
Als je kijkt naar de top met regeringsleiders, dan vertelt Rutte vooraf dat hij hoopvol is dat er een compromis wordt gesloten. Zijn standpunt vooraf is anders dan de positie die de EU in de onderhandelingen inneemt: het VK heeft het maar te slikken. Men is slim genoeg om niet in de media te gaan ruziën. De EU speelt het spel met de media veel beter dan het VK.
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:48:03 #44
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182063828
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:07 schreef Benger het volgende:

[..]

Die unanimiteit is een façade. Vooraf wordt er overlegd. De EU wordt het niet eens en komt dus gewoon met niks. Nederland zit hier echt niet op te wachten. We willen een deal, maar er is gewoon geen onderhandelingsruimte doordat andere EU landen wat anders willen.
Datzelfde probleem doet zich ook voor met andere handelsovereenkomsten met derde landen over liberalisering van de handel. Landen die vrijhandel willen, worden gegijzeld door meer protectionistisch ingestelde landen.
De teneur onder de Nederlandse burgers bestaat uit 'ohja, die Britten gingen idd weg, was ik bijna vergeten' of 'ohja, veel succes met die Brexit, dikke doei'. Tuurlijk, het beste is een zo soft mogelijke Brexit, maar dat willen de Britten niet. Dan moeten ze maar ervaren hoe het is als ze echt uitgesloten zijn van de voordelen van de EU. Het is vrij simpel allemaal, vandaar dat de EU ook zo gemakkelijk en snel eensgezind is wat betreft de Brexit. Wat ook meehelpt aan de positie van de EU is dat er verschillende modellen voor derden-landen zijn ontwikkeld (Noorwegen, Zwitserland, Canada, etc.). Maar goed we weten allemaal dat de Britten hopeloos verdeeld zijn over wat voor lusten en lasten ze van welk model willen krijgen. Het zijn echt die Britten die het zichzelf enorm moeilijk maken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:49:18 #45
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182063842
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik begrijp niets van wat je hier zegt. Je doet alsof de hele EU aan de onderhandelingstafel zit: dat klopt niet. Er is een onderhandelingsteam dat een mandaat heeft gekregen en er is een heel proces geweest (dat via allerlei bronnen te volgen was) waarin de positie van de EU is bepaald. Als het zo is dat (wat jij zegt) de EU het niet eens is over die positie dan is het wel heel vreemd dat a) alle landen van EU27 ermee akkoord gegaan zijn en b) het volledig geheim is gebleven. Je wekt de indruk van allerlei conflicten binnen de EU27 zijn over de onderhandelingspositie m.b.t. Brexit: kun je daar concrete voorbeelden van geven? En dan bedoel ik niet de incidentele politieke one-liners maar concrete voorbeelden van ruzie in de voorbereiding van de onderhandelingen.
Het valt me alleszins mee dat er zoveel eensgezindheid is binnen de EU. Had ik echt niet vooraf gedacht. Tuurlijk, zo'n Orban is ook wat aan het trollen, maar dat heeft nauwelijks impact.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:31:41 #46
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182064418
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:48 schreef Falco het volgende:

[..]

De teneur onder de Nederlandse burgers bestaat uit 'ohja, die Britten gingen idd weg, was ik bijna vergeten' of 'ohja, veel succes met die Brexit, dikke doei'. Tuurlijk, het beste is een zo soft mogelijke Brexit, maar dat willen de Britten niet. Dan moeten ze maar ervaren hoe het is als ze echt uitgesloten zijn van de voordelen van de EU.
Voordat het VK in 1973 lid werd van de EU was het een verpauperd, verarmd land dat itt hun voormalige rivalen Duitsland en Frankrijk hopeloos achterliep met werkelijk alles. Alleen de Britse popmuziek was van een hoog niveau.

De Britten zullen er snel achter komen dat ze ongelijk hebben met hun beeld van de EU.
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:37:30 #47
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182064503
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:31 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Voordat het VK in 1973 lid werd van de EU was het een verpauperd, verarmd land dat itt hun voormalige rivalen Duitsland en Frankrijk hopeloos achterliep met werkelijk alles. Alleen de Britse popmuziek was van een hoog niveau.

De Britten zullen er snel achter komen dat ze ongelijk hebben met hun beeld van de EU.
Ten opzichte van Nederland en Belgie liepen ze inderdaad wel achter qua GDP, maar ten opzichte van de 6 (of ex Luxemburg 5) oprichters liepen ze eerst voor, maar jaar na jaar werden ze ingehaald. Geillustreerd door onderstaande grafiek waarin het verhoudingsgewijze verschil in GDP per capita tussen de UK en de 5 of 6 oprichters van de EU weergegeven is:

(Bron)

Je kunt dus wel eens gelijk krijgen dat daarna de oude trend weer opgepakt gaat worden waarbij ze in verhouding steeds verder gaan achterlopen.

Edit: Ik vraag me trouwens wel af wat de bron hiervoor dan weer is, want als ik zelf op onderzoek uitga dan vind ik niet dat de UK een gelijke GDP/capita had tov de oprichters in 1973, maar inderdaad, zoals jij zei, aardig achter liep. Althans, het staat er bij in het artikel: "Penn World Tables 8.0", maar weet niet of dat een goede bron is.

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 22-09-2018 13:49:25 ]
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:54:29 #48
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182064748
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ten opzichte van Nederland en Belgie liepen ze inderdaad wel achter qua GDP, maar ten opzichte van de 6 (of ex Luxemburg 5) oprichters liepen ze eerst voor, maar jaar na jaar werden ze ingehaald. Geillustreerd door onderstaande grafiek waarin het verhoudingsgewijze verschil in GDP per capita tussen de UK en de 5 of 6 oprichters van de EU weergegeven is:

[ afbeelding ] (Bron)

Je kunt dus wel eens gelijk krijgen dat daarna de oude trend weer opgepakt gaat worden waarbij ze in verhouding steeds verder gaan achterlopen.

Edit: Ik vraag me trouwens wel af wat de bron hiervoor dan weer is, want als ik zelf op onderzoek uitga dan vind ik niet dat de UK een gelijke GDP/capita had tov de oprichters in 1973, maar inderdaad, zoals jij zei, aardig achter liep. Althans, het staat er bij in het artikel: "Penn World Tables 8.0", maar weet niet of dat een goede bron is.
Ach, ik herinner mij nog de vakken Economie (de wet van de remmende voorsprong) en Engels op het VWO in de beginjaren '70 van de vorige eeuw. Maar meer recent: https://economie.rabobank(...)ans-op-herbezinning/
  zaterdag 22 september 2018 @ 14:44:32 #49
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182065349
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Het valt me alleszins mee dat er zoveel eensgezindheid is binnen de EU. Had ik echt niet vooraf gedacht. Tuurlijk, zo'n Orban is ook wat aan het trollen, maar dat heeft nauwelijks impact.
Het punt met Brexit is natuurlijk ook dat de Britten zelf zo verdeeld zijn. GB is niet in staat om eventuele verdeeldheid in de EU uit te spelen omdat ze (o.b.v. de interne problemen) zelf al met gebonden handen aan de onderhandelingstafel staan. Europese politici zien ook (net als wij) wat voor een zootje het momenteel aan de andere kant van het kanaal is, en daar associeert men zich sowieso liever niet mee. Maar er valt ook weinig te winnen: er is geen business case voor het steunen van de Britten in hun uittreding. Op korte termijn is Brexit misschien problematisch maar op de lange termijn worden veel EU-landen er misschien juist wel beter van. En ieder EU-lid wil voorkomen dat er een overeenkomst komt waarmee GB een soort vrijhaven wordt met toegang tot de Europese markt.
pi_182065705
quote:
Hoe zullen de onderhandelingen verder evolueren?

Hendrik Vos vermoedt dat er op 29 maart een soort overgangsperiode zal starten, waarin alles min of meer bij het oude blijft. De Britten zullen formeel niet meer in de EU zitten, en dus geen deel meer uitmaken van de raad en het parlement. Maar ze zullen wel nog alle regels blijven volgen en blijven meebetalen aan de Europese begroting. In ruil zullen ze toegang tot de markt blijven behouden.

Tijdens die overgangsperiode, die volgens Vos lang zou kunnen duren, kan er dan voort onderhandeld worden. "Dat is een scenario dat óók gekenmerkt wordt door onzekerheid. Je stampt het blikje wat verder op de weg en hoopt dat er intussen vanalles gebeurt, waardoor je eruit raakt."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/22/hendrik-vos-over-brexit/
  zaterdag 22 september 2018 @ 15:27:18 #51
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182065720
quote:
Reacties
https://fd.nl/economie-po(...)en-in-impasse-zitten

Het Britse pond daalde vrijdag op de woorden van de Britse premier. Maar vanuit de doorgaans kritische rechterflank van Mays Conservative Party klonk een pluim. 'De premier heeft een stalen vastberadenheid laten zien', zei het eurosceptische parlementslid Jacob Rees-Mogg. 'Te elfder ure is ze dan toch opgestaan tegen de bullebakken van de EU.'

Rees-Mogg zou graag zien dat May de EU vertelt dat ze kunnen fluiten naar de £40 mrd die de Britten nog moeten betalen, tenzij ze met een vrijhandelsverdrag over de brug komen.
Zucht, zak dan in je eigen stront, zou ik zeggen.
pi_182065889
quote:
Alleen als er een WA is, komt er een overgangsperiode.
  zaterdag 22 september 2018 @ 15:55:46 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182065952
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:27 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Zucht, zak dan in je eigen stront, zou ik zeggen.
Die 40 miljard zullen ze idd zelf hard nodig hebben. Investeren in soepblikken, zou ik ze aanraden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 22 september 2018 @ 16:08:10 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182066071
Die 40 miljard pond heeft betrekking op allerlei lange termijn EU-liabilities, die gewoon contractueel uitgediend te worden. Als ze weigeren die te betalen, dan staan de Britten bekend als een zeer onbetrouwbare handelspartner en worden ze nòg minder serieus genomen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 september 2018 @ 16:10:00 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182066098
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:08 schreef Falco het volgende:
Die 40 miljard pond heeft betrekking op allerlei lange termijn EU-liabilities, die gewoon contractueel uitgediend te worden. Als ze weigeren die te betalen, dan staan de Britten bekend als een zeer onbetrouwbare handelspartner en worden ze nòg minder serieus genomen.
Het is hun enige soort-van-troefkaart waarvan ze kunnen dreigen 'm uit te spelen.

Wel een heel treurige idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 22 september 2018 @ 17:02:22 #56
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182066723
Voor die 40 miljard gaat de EU echt niet toestaan dat de Britten een hele voordelige handelspositie gaan krijgen waar lidstaten nog decennia later last van hebben. En voor die 40 miljard gaan de Britten echt niet riskeren dat ze zwaar belemmerd gaan worden in hun handel met de unie.
pi_182067123
Plus ze zouden wel kunnen proberen om de boel te traineren, het bedrag aan te vechten enz. maar uiteindelijk zal een of ander internationaal tribunaal (WTO?) ze ongetwijfeld opdragen om te betalen. Dat kunnen ze in principe natuurlijk nog steeds naast zich neerleggen, maar dan schilderen ze zichzelf wel heel erg in een pariahoekje...
pi_182067341
Kan het ook niet tot gevolg hebben dat het VK dan bepaalde prestaties niet meer krijgt? Dus bijv. dat gepensioneerde EU-medewerkers met de Britse nationaliteit hun pensioen niet meer krijgen; dat betalingen aan lopende EU-projecten in het VK plotseling worden stopgezet, enz.
pi_182067819
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:27 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Zucht, zak dan in je eigen stront, zou ik zeggen.
Rees-Mogg heeft zn eigen bedrijf naar de EU verplaatst in voorbereiding op Brexit. Dat er nog steeds Brexiteers zijn die naar hem luisteren snap ik echt niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182067953
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:24 schreef Igen het volgende:

[..]


[..]

Maar zonder deal is er ook geen oplossing voor de Ierse grenskwestie. Dan komt daar óók een harde grens. Het is dus een dreigement van niks.
Daar is sowieso geen oplossing voor.

Optie 1: freedom of movement of onderdeel van de EU customs zone (willen de Conservatives niet)

Optie 2: grens in de Ierse zee (wil coalitiepartner DUP niet)

Blijft bij default optie 3 over: grens tussen NI en Ierland.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:24:32 #61
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182068048
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Daar is sowieso geen oplossing voor.

Optie 1: freedom of movement of onderdeel van de EU customs zone (willen de Conservatives niet)

Optie 2: grens in de Ierse zee (wil coalitiepartner DUP niet)

Blijft bij default optie 3 over: grens tussen NI en Ierland.
Optie 3 is onacceptabel voor de Ieren (zowel Republiek als NI). De open grens is een van de belangrijkste redenen waarom het Goede Vrijdag-accoord gesloten kon worden en er nu vrede is.

1 lijkt (als het puur om NI gaat) helemaal niet zo'n punt te zijn voor veel conservatieven. May moet gewoon het DUP de wacht aanzeggen.
pi_182068368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:24 schreef beantherio het volgende:

[..]

Optie 3 is onacceptabel voor de Ieren (zowel Republiek als NI). De open grens is een van de belangrijkste redenen waarom het Goede Vrijdag-accoord gesloten kon worden en er nu vrede is.

1 lijkt (als het puur om NI gaat) helemaal niet zo'n punt te zijn voor veel conservatieven. May moet gewoon het DUP de wacht aanzeggen.
Optie 1 is uiteraard voor heel de UK, dat gaat hem niet worden.

Optie 2 is hetzelfde als optie 1 maar dan alleen voor NI. Onacceptabel voor DUP maar die zou May kunnen lozen want Labour zou toch wel stemmen voor deze deal.

Optie 3 is misschien niet acceptabel voor de Ieren maar gaat het anders wel gewoon worden. Het is alles of niets voor de Ieren. Varadkar gaat echt geen optie accepteren die de huidige status quo op het eiland aantast, tenzij hij daartoe wordt gedwongen door een No Deal. Dan kan hij de schuld sowieso bij de Britten leggen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:59:27 #63
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182068483
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Optie 1 is uiteraard voor heel de UK, dat gaat hem niet worden.

Optie 2 is hetzelfde als optie 1 maar dan alleen voor NI. Onacceptabel voor DUP maar die zou May kunnen lozen want Labour zou toch wel stemmen voor deze deal.
Foutje. Met 1 bedoelde ik 2.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2018 @ 19:49:35 #64
862 Arcee
Look closer
pi_182069325
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:50 schreef Szura het volgende:
Wat een treffende en vernietigende foto van de Brexitonderhandelingen. :)
pi_182071847
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die 40 miljard zullen ze idd zelf hard nodig hebben. Investeren in soepblikken, zou ik ze aanraden.
Het VK symboliseert nu gewoon als (ex-) deelnemer een slackende werkloze bankhanger die maar thuis van z'n werk blijft om te bingewatchen en zich klem te zuipen en daarbij niet weet waar hij voor getekend heeft.



[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 22-09-2018 22:15:37 ]
pi_182072539
Labour gaat aandringen op een peoplesvote?
pi_182072736
De oppositie wil altijd graag nieuwe verkiezingen. :P.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 september 2018 @ 23:32:19 #68
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182073328
DeItaOne twitterde op zaterdag 22-09-2018 om 23:28:01 BRITISH PRIME MINISTER THERESA MAY'S AIDES HAVE BEGUN CONTINGENCY PLANNING FOR A NOVEMBER SNAP ELECTION - SUNDAY TIMES#brexit reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 22 september 2018 @ 23:37:10 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182073407
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:32 schreef borisz het volgende:
DeItaOne twitterde op zaterdag 22-09-2018 om 23:28:01 BRITISH PRIME MINISTER THERESA MAY'S AIDES HAVE BEGUN CONTINGENCY PLANNING FOR A NOVEMBER SNAP ELECTION - SUNDAY TIMES#brexit reageer retweet
Eindelijk heeft ook May door dat haar situatie uitzichtloos is.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 september 2018 @ 23:48:54 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182073664
Wel weer zin in een avondje met David Dimbleby en co.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 23 september 2018 @ 00:07:58 #71
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182074058
Een tweede referendum is uit den boze maar een tweede snap election, na het grandioze May-fiasco van de vorige keer, is wel een optie? :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 23 september 2018 @ 00:22:58 #72
408813 crew  trein2000
pi_182074445
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:32 schreef borisz het volgende:
DeItaOne twitterde op zaterdag 22-09-2018 om 23:28:01 BRITISH PRIME MINISTER THERESA MAY'S AIDES HAVE BEGUN CONTINGENCY PLANNING FOR A NOVEMBER SNAP ELECTION - SUNDAY TIMES#brexit reageer retweet
What a surprise, not...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182074513
Wat is een snap verkiezing ?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 23 september 2018 @ 00:29:07 #74
408813 crew  trein2000
pi_182074584
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 00:26 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wat is een snap verkiezing ?
Nieuwe verkiezingen voor einde termijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182074714
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 00:26 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wat is een snap verkiezing ?
Voortijdige verkiezingen.
pi_182074744
Zullenl de conservatieven dan veel verliezen denken jullie ?
  zondag 23 september 2018 @ 00:37:26 #77
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182074832
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 00:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
Zullenl de conservatieven dan veel verliezen denken jullie ?
De laatste peilingen hebben het over een verschil van 4%: https://www.independent.c(...)sa-may-a8523411.html

Maar met het Britse districtenstelsel weet je het nooit.
pi_182074858
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 00:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
Zullenl de conservatieven dan veel verliezen denken jullie ?
Volgens de laatste polls niet.
Maar als Labour achter die peoplesvote gaat staan, kan het veranderen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 23 september 2018 @ 00:39:05 #79
408813 crew  trein2000
pi_182074868
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 00:38 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Volgens de laatste polls niet.
Wat is dan het nut?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182074874
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 00:37 schreef beantherio het volgende:

[..]

De laatste peilingen hebben het over een verschil van 4%: https://www.independent.c(...)sa-may-a8523411.html

Maar met het Britse districtenstelsel weet je het nooit.
Labour in de peilingen aan kop. Tja, ik vraag me af of Labour nog zoveel heil ziet in de districten stelsel, vind het maar een apart systeem
pi_182074902
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 00:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is dan het nut?
Wie roepen om deze verkiezingen?
De partij die een duidelijk mandaat wil. Dat is de inzet.
pi_182074920
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 00:38 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Volgens de laatste polls niet.
Maar als Labour achter die peoplesvote gaat staan, kan het veranderen.
Ik dacht dat UKIP ook nog wel aardig zal winnen, aangezien de meerderheid voor Brexit stemde.... Maar nee...
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 23 september 2018 @ 00:41:31 #83
408813 crew  trein2000
pi_182074938
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 00:40 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Wie roepen om deze verkiezingen?
De partij die een duidelijk mandaat wil. Dat is de inzet.
Mandaat waarvoor? Die partij weet zelf niet eens waar ze nou voor staan!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 23 september 2018 @ 00:51:48 #84
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182075223
Ik kan bijna niet geloven dat het gaat gebeuren.
pi_182075596
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 00:51 schreef beantherio het volgende:
Ik kan bijna niet geloven dat het gaat gebeuren.
Ik ook niet, ik kan me niet bedenken wat May daarmee denkt te bereiken. Iemand? De enige mogelijke reden die ik me kan bedenken is dat ze campagne wil voeren op Chequers en hoopt/denkt dat dat plan zo populair is bij het electoraat (in ieder geval ten opzichte van de alternatieven) dat de Tories een klinkende overwinning behalen die groot genoeg is om voldoende Chequerssteunende Tories in het parlement te krijgen. Misschien dat ze hoop dat Labour gedwongen zal worden een duidelijk standpunt in te nemen en dat ze daar uiteindelijk ook de nodige stemmen kan ronselen. Maar dat lijkt me allemaal wel een very long shot... Bovendien doet dat niets voor het feit dat de EU nee gezegd heeft.

Of zou ze toch simpelweg geen redelijke uitweg meer zien, en met min of meer open vizier de vraag van hoe nu verder bij het electoraat neer willen leggen?
pi_182075657
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 01:09 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik kan me niet bedenken wat May daarmee denkt te bereiken. Iemand? De enige mogelijke reden die ik me kan bedenken is dat ze campagne wil voeren op Chequers en hoopt/denkt dat dat plan zo populair is bij het electoraat (in ieder geval ten opzichte van de alternatieven) dat de Tories een klinkende overwinning behalen die groot genoeg is om voldoende Chequerssteunende Tories in het parlement te krijgen. Misschien dat ze hoop dat Labour gedwongen zal worden een duidelijk standpunt in te nemen en dat ze daar uiteindelijk ook de nodige stemmen kan ronselen. Maar dat lijkt me allemaal wel een very long shot... Bovendien doet dat niets voor het feit dat de EU nee gezegd heeft.

Of zou ze toch simpelweg geen redelijke uitweg meer zien, en met min of meer open vizier de vraag van hoe nu verder bij het electoraat neer willen leggen?
November is veel te laat, dan moet er al een akkoord liggen. Je moet niet vergeten dat dat akkoord dan ook nog door alle nationale parlementen moet.
  zondag 23 september 2018 @ 01:13:07 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182075658
Chequers is zo dood als een pier. Volgens mij is het capitulatie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182075690
De Britten stevenen in rap tempo af op de voor hun slechtste uitkomst: no deal, paniek, chaos, en dan heel veel moeten toegeven in de onderhandelingen die volgen in een poging de schade te beperken.
pi_182075736
Reuters:

quote:
May vows to hold nerve after Brexit talks hit impasse

LONDON, England (Reuters) - Prime Minister Theresa May said Britain would not flinch in an impasse with the European Union about its departure from the bloc, as French and German ministers suggested the next move in the negotiations should come from London.

British Prime Minister Theresa May on Friday demanded new proposals and respect from European Union leaders, saying after a summit in Austria that talks had hit an impasse and, in a prominent eurosceptic Sunday newspaper, she stuck to her guns.

"This is the moment to do what is right for Britain," May said in the Sunday Express. "Now is the time for cool heads. And it is a time to hold our nerve."

The Sunday Times reported that her aides had begun contingency planning for a November snap election to help save the Brexit talks and her job.

May won plaudits in her party and from the press for standing up to the European Union, ahead of her Conservative party's annual conference, which starts at the end of the month.

Foreign Minister Jeremy Hunt had told BBC radio on Saturday that if EU leaders expected the UK to capitulate, then they had "profoundly misjudged the British people", even if that meant leaving the bloc next March without a deal.

"We may be polite, but we have a bottom line," he said. "And so they need to engage with us now in seriousness."

DIGGING IN

Initial reactions from across the English Channel suggested France and Germany were digging in, too.

EU leaders and May have said they want to get a deal agreed in October, to be finalised in November.

In Paris, Minister for European Affairs Nathalie Loiseau said that while France still believed a good Brexit deal was possible, it also must prepare for a "no deal" outcome. She said on France Info radio that Britain's vote to leave "cannot lead to the EU going bust."

In Berlin, German Deputy Foreign Minister Michael Roth said on Twitter the other 27 EU states were striving to achieve reasonable solutions, and that "the blame game against the EU" was "more than unfair".

In London, the pro-Brexit Daily Telegraph reported May faced the prospect of ministerial resignations next week if she failed to come up with an alternative to the "Chequers" Brexit plan that she presented in Austria. The Sunday Telegraph said party donor Jeremy Hosking was mulling backing a new pro-Brexit party.

But domestically, even some critics of May's plan backed the prime minister in her standoff against the EU.

"I have a serious difference of opinion with our prime minister. But, even so, I have to tell you that I view the behavior of the European Union leaders in Salzburg with contempt," David Davis, the former Brexit minister who resigned in protest at Chequers, said in a speech at a "Leave Means Leave" rally in the northern English town of Bolton.

"Disrespect our prime minister and you disrespect our country."

After May's Friday statement, European Council President Donald Tusk said the results of the EU's analysis of that plan had been known to Britain for many weeks. But Hunt said there was a difference between rhetoric and substance.

"On the substance of the Chequers proposals, we have not had a detailed response," he said, adding that EU proposals for the Irish border would mean that it was impossible "to leave the EU intact as one country".

May has accepted the need for a "backstop" insurance policy on the Irish border but says the EU's version of the proposal would see Northern Ireland carved off from the United Kingdom.

The EU says May's proposal, keeping the province and mainland Britain in the same regulatory space, undermines the single market.

Despite the differences, Irish Foreign Minister Simon Coveney told RTE radio an Irish backstop was "doable" by an October summit.

BUMPY AND DIFFICULT

Hunt said Britain wanted a deal but would be able to withstand a no-deal Brexit.

"It would be bumpy, it would be difficult, but we would find a way to survive and prosper as a country," he said. "We've had far bigger challenges in our history."

Should May get a deal, opposition Labour party leader Jeremy Corbyn said he would not support it unless it protected jobs and living standards. The Independent reported that Corbyn would try and force a general election within days if lawmakers reject the Brexit deal.

"We will challenge this government on whatever deal it brings back," Corbyn told a rally in Liverpool, northern England, on the eve of Labour's annual conference.

"And if this government can't deliver, then I simply say to Theresa May the best way to settle this is by having a general election."
  zondag 23 september 2018 @ 01:22:45 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182075795
quote:
Foreign Minister Jeremy Hunt had told BBC radio on Saturday that if EU leaders expected the UK to capitulate, then they had "profoundly misjudged the British people", even if that meant leaving the bloc next March without a deal.
Brexit is Brexit, tenslotte.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182075817
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 01:15 schreef westwoodblvd het volgende:
De Britten stevenen in rap tempo af op de voor hun slechtste uitkomst: no deal, paniek, chaos, en dan heel veel moeten toegeven in de onderhandelingen die volgen in een poging de schade te beperken.
Yep. En dan is het wel weer erg typisch dat het de laatste dagen in het nieuws het vooral gaat over de 'onbeschoftheid' van de EU i.p.v. dat er iemand zegt dat Johnson, Farage, Rees-Mogg en veule anderen misschien ook niet altijd even hoffelijk richting de EU zijn geweest en het tijd wordt om eens op de inhoud te concenteren. :'). Vond dit interview met Campbell wel reeel (op 14 minuten):

pi_182076915
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 01:15 schreef westwoodblvd het volgende:
De Britten en de Nederlanders stevenen in rap tempo af op de voor hun slechtste uitkomst: no deal, paniek, chaos, en dan heel veel moeten toegeven in de onderhandelingen die volgen in een poging de schade te beperken.
FYP
pi_182077402
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 00:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is dan het nut?
May hoopt dat de Conservatieven dit keer wel zoveel stemmen krijgen dat ze de DUP kan lozen?
pi_182077504
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 01:09 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik kan me niet bedenken wat May daarmee denkt te bereiken. Iemand? De enige mogelijke reden die ik me kan bedenken is dat ze campagne wil voeren op Chequers en hoopt/denkt dat dat plan zo populair is bij het electoraat (in ieder geval ten opzichte van de alternatieven) dat de Tories een klinkende overwinning behalen die groot genoeg is om voldoende Chequerssteunende Tories in het parlement te krijgen. Misschien dat ze hoop dat Labour gedwongen zal worden een duidelijk standpunt in te nemen en dat ze daar uiteindelijk ook de nodige stemmen kan ronselen. Maar dat lijkt me allemaal wel een very long shot... Bovendien doet dat niets voor het feit dat de EU nee gezegd heeft.

Of zou ze toch simpelweg geen redelijke uitweg meer zien, en met min of meer open vizier de vraag van hoe nu verder bij het electoraat neer willen leggen?
Er lijkt voor geen enkel alternatief na Brexit een politieke meerderheid te zijn, zelfs als ze wat onderhandeld krijgen in Brussel wordt het thuis waarschijnlijk afgeschoten. Blijft natuurlijk een achterlijk plan, maar op veel intelligentie zijn de Britse politici de afgelopen jaren niet te betrappen geweest :P Uiteindelijk zal het wel een zweetavondje in Brussel worden waar getekend mag worden bij het kruisje om de schade te beperken.
pi_182077596
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

Er lijkt voor geen enkel alternatief na Brexit een politieke meerderheid te zijn, zelfs als ze wat onderhandeld krijgen in Brussel wordt het thuis waarschijnlijk afgeschoten. Blijft natuurlijk een achterlijk plan, maar op veel intelligentie zijn de Britse politici de afgelopen jaren niet te betrappen geweest :P Uiteindelijk zal het wel een zweetavondje in Brussel worden waar getekend mag worden bij het kruisje om de schade te beperken.
Ik denk dat de eurofielen inmiddels heviger zweten dan de Britten.
pi_182077606
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 08:55 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

May hoopt dat de Conservatieven dit keer wel zoveel stemmen krijgen dat ze de DUP kan lozen?
Dat zou best kunnen, en als dat erachter zit dan hoop ik dat het lukt.

Dan kan N-I in de douane-unie blijven en de rest van het VK een overeenkomst van het model “Canada” afsluiten, en dan is iedereen (behalve de DUP) tevreden.
pi_182077688
Zo jammer dat je hier nooit een antwoord krijgt op je vraag. ;( Waarom stelt de EU en Nederland opeens dat vrij verkeer van personen een last is? Ze hebben ons altijd gezegd en beloofd dat het een lust is maar nu, in het geval met die Brexit, zien ze het opeens als een last, zeggen dat het VK niet de lasten (vrij verkeer van personen) wil maar wel de lusten wil.

Wat is het nou? Is vrij verkeer van personen een lust of een last?
pi_182077721
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:17 schreef Braindead2000 het volgende:
Zo jammer dat je hier nooit een antwoord krijgt op je vraag. ;( Waarom stelt de EU en Nederland opeens dat vrij verkeer van personen een last is? Ze hebben ons altijd gezegd en beloofd dat het een lust is maar nu, in het geval met die Brexit, zien ze het opeens als een last, zeggen dat het VK niet de lasten (vrij verkeer van personen) wil maar wel de lusten wil.

Wat is het nou? Is vrij verkeer van personen een lust of een last?
VK ziet het als een last. Zij willen ervan af én vrij verkeer van goederen behouden (lust). Dat is cherry picking. EU stelt dat je hele pakket neemt of niet.
  zondag 23 september 2018 @ 09:23:52 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182077740
The Scum euh, the sun heeft een enquête laten doen over brexit. Volgens 44% van de Britten is het EU leiderschap schuld aan de brexit chaos...
https://www.thesun.co.uk/(...)may-polls-brexit-eu/
Heerlijk, niet May, niet de Britse kiezer, nee Europa is de schuld dat zij er een potje van maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 september 2018 @ 09:26:12 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182077763
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:17 schreef Braindead2000 het volgende:
Zo jammer dat je hier nooit een antwoord krijgt op je vraag. ;( Waarom stelt de EU en Nederland opeens dat vrij verkeer van personen een last is? Ze hebben ons altijd gezegd en beloofd dat het een lust is maar nu, in het geval met die Brexit, zien ze het opeens als een last, zeggen dat het VK niet de lasten (vrij verkeer van personen) wil maar wel de lusten wil.

Wat is het nou? Is vrij verkeer van personen een lust of een last?
Sowieso vreemd want vrij personen verkeer is Schengenverdrag, niet EU breed en UK was nooit deel van Schengen, maar Zwitserland en Noorwegen (geen EU) zitten wel in Schengen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietverdriet op 23-09-2018 09:35:53 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182077803
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sowieso vreemd want vrij personen verkeer is Schengenverdrag, niet EU breed en UK was nooit deel van Schengen, maar Zwitserland en Noorwegen (geen EU) zitten wel in Schengen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen
Nee. Vrij verkeer van personen betekent dat je je overal kunt vestigen, dat staat in EU-verdragen. In Schengen is alleen het vrij verkeer zonder grenscontrole geregeld, dat is heel wat anders. Dat verklaart ook waarom het VK momenteel vrij verkeer van personen heeft maar ook grenscontrole kent; ze zitten niet in Schengen.
  zondag 23 september 2018 @ 09:31:19 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182077827
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:29 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nee. Vrij verkeer van personen betekent dat je je overal kunt vestigen, dat staat in EU-verdragen. In Schengen is alleen het vrij verkeer zonder grenscontrole geregeld, dat is heel wat anders. Dat verklaart ook waarom het VK momenteel vrij verkeer van personen heeft maar ool grenscontrole kent; ze zitten niet in Schengen.
De Verdragen van Schengen (gezamenlijk ook wel bekend als het Verdrag van Schengen) zijn overeenkomsten tussen een aantal Europese landen om het vrije verkeer van personen mogelijk te maken. Het grondgebied van deze landen vormt de Schengenzone.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182077861
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sowieso vreemd want vrij personen verkeer is Schengenverdrag, niet EU breed en UK was nooit deel van Schengen, maar Zwitserland en Noorwegen (geen EU) zitten wel in Schengen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen
Het vrij verkeer van personen heeft niks met Schengen te maken. Het VK doet niet mee met Schengen maar valt wel onder het vrije verkeer van personen, dwz. als EU-burger ben je vrij om naar het VK op vakantie te gaan, er te gaan studeren, er een baan te nemen, er als gepensioneerde te gaan wonen. Ook al is er een grenscontrole.
pi_182077884
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Verdragen van Schengen (gezamenlijk ook wel bekend als het Verdrag van Schengen) zijn overeenkomsten tussen een aantal Europese landen om het vrije verkeer van personen mogelijk te maken. Het grondgebied van deze landen vormt de Schengenzone.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen
http://wetten.overheid.nl/BWBV0001506/2013-07-01

Zie artikel 45 t/m 55.
pi_182077886
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Verdragen van Schengen (gezamenlijk ook wel bekend als het Verdrag van Schengen) zijn overeenkomsten tussen een aantal Europese landen om het vrije verkeer van personen mogelijk te maken. Het grondgebied van deze landen vormt de Schengenzone.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen
Dan staat het daar verkeerd. Schengen gaat alleen over de grenscontroles in het personenverkeer. Niet over het vrije verkeer van personen an sich.
pi_182077887
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 07:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

FYP
Ik hoef je neem ik aan toch niet te vertellen dat de lasten van no deal voor de Britten een stuk groter zullen zijn.
  zondag 23 september 2018 @ 09:37:16 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182077917
Nee, jullie halen wat door elkaar
Artikel 43: Recht van vestiging (Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie)
Gaat over recht van vestiging, niet over vrijheid van verkeer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182077931
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

VK ziet het als een last. Zij willen ervan af én vrij verkeer van goederen behouden (lust). Dat is cherry picking. EU stelt dat je hele pakket neemt of niet.
Het VK ziet het als een last, dat begrijp ik. De EU en Nederland zien vrij verkeer van personen als een lust. Het kan niet beiden zijn, niet vanuit het gezichtspunt van de EU en Nederland.
pi_182077973
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:32 schreef borisz het volgende:
DeItaOne twitterde op zaterdag 22-09-2018 om 23:28:01 BRITISH PRIME MINISTER THERESA MAY'S AIDES HAVE BEGUN CONTINGENCY PLANNING FOR A NOVEMBER SNAP ELECTION - SUNDAY TIMES#brexit reageer retweet
Riskeert ze dan geen leadership challenge? De Brexiteers willen geen tweede referendum, een risico dat ze lopen als Labor wint.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 23 september 2018 @ 09:44:03 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182078033
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Riskeert ze dan geen leadership challenge? De Brexiteers willen geen tweede referendum, een risico dat ze lopen als Labor wint.
May heeft gisteren meegekregen dat Labour ook door wil met de Brexit en geen tweede referendum.

https://www.theguardian.c(...)-members-over-brexit

De remainers van Labour-kant hebben dan geen andere keuze om op de Lib Dems of de Green Party te stemmen. Met dat achterlijke districtenstelsel zullen de Conservatieven dan de macht behouden is dan haar gok.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182078073
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 09:44 schreef Falco het volgende:

[..]

May heeft gisteren meegekregen dat Labour ook door wil met de Brexit. De remainers van Labour-kant hebben dan geen andere keuze om op de Lib Dems of de Green Party te stemmen. Met dat achterlijke districtenstelsel zullen de Conservatieven dan de macht behouden is dan haar gok.
Of dat zo blijft?
Tom Watson tells Corbyn: ‘We must back members on new Brexit vote’
Labour party deputy speaks out as poll shows 86% of members want second referendum
https://www.theguardian.c(...)um-labour-party-poll
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 23 september 2018 @ 09:49:06 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182078137
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het VK ziet het als een last, dat begrijp ik. De EU en Nederland zien vrij verkeer van personen als een lust. Het kan niet beiden zijn, niet vanuit het gezichtspunt van de EU en Nederland.
Waar heb je het nu over, Schengen of artikel 43?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182078170
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het VK ziet het als een last, dat begrijp ik. De EU en Nederland zien vrij verkeer van personen als een lust. Het kan niet beiden zijn, niet vanuit het gezichtspunt van de EU en Nederland.
De interne markt van de EU heeft vier vrijheden: vrij verkeer van personen, goederen, kapitaal en diensten.

Het idee is dat Europa uiteindelijk in z'n totaliteit beter wordt van die vrije markt. Maar de lusten en lasten zijn natuurlijk nooit helemaal gelijkmatig verspreid. In het VK hebben ze bijvoorbeeld een groot belang bij het vrije verkeer van diensten (financiële dienstverlening in Londen voor de hele Eurozone), maar een meerderheid vindt het vrije verkeer van personen een nadeel. In andere landen ligt dat anders. Hongaren zit bij het vrije verkeer van personen aan de kant die profiteert, maar hen is dan weer het vrije verkeer van kapitaal een doorn in het oog. Maar dat is nou juist een vlak waarop m.n. landen als Nederland, het VK, Duitsland, Frankrijk en België profiteren. Maar zoals gezegd, het idee achter de interne markt is dat netto, als je alles bij elkaar optelt, de voordelen groter zijn dan de nadelen.

Daarom kan de interne markt alleen als totaalpakket worden aangeboden. Als iedereen gaat cherry-picken dan blijft er niets van over en profiteert uiteindelijk helemaal niemand meer.
  zondag 23 september 2018 @ 09:53:25 #114
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182078232
Het vrije verkeer is trouwens voor het VK een groot voordeel. De personeelstekorten in de gezondheidszorg worden steeds groter, nu EU-burgers niet meer zo'n trek hebben om daar te gaan werken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182078257
Vandaar dat ik slechts "een meerderheid vindt" schreef ;)
pi_182078506
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar heb je het nu over, Schengen of artikel 43?
Ik heb het over de leugens van eurofiele politici. Ze hebben altijd beweerd dat vrij verkeer van personen een lust was. Nu het VK iets anders wil noemen ze vrij verkeer van personen opeens een last.
pi_182078555
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 10:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb het over de leugens van eurofiele politici. Ze hebben altijd beweerd dat vrij verkeer van personen een lust was. Nu het VK iets anders wil noemen ze vrij verkeer van personen opeens een last.
Je haalt VK en EU door elkaar. :')
pi_182078672
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 10:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb het over de leugens van eurofiele politici. Ze hebben altijd beweerd dat vrij verkeer van personen een lust was. Nu het VK iets anders wil noemen ze vrij verkeer van personen opeens een last.
Ik heb het je net (in post #113) uitgelegd. Maar daar ga je niet op in, en in plaats daarvan herhaal je dezelfde onjuistheden. Op deze manier is een discussie op niveau niet mogelijk, en ben je alleen maar bezig het topic te verzieken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2018 10:22:57 ]
  zondag 23 september 2018 @ 10:23:46 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182078688
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 10:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb het je net (in post #113) uitgelegd. Maar daar ga je niet op in, en in plaats daarvan herhaal je dezelfde onjuistheden. Op deze manier is een discussie op niveau niet mogelijk, en ben je alleen maar bezig het topic te verzieken.
Ook jij haalt vrijheid van personenverkeer en vrijheid van vestiging door elkaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182078689
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 10:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je haalt VK en EU door elkaar. :')
Ik haal niks door elkaar. Bij elk imbeciel corrupt land dat zich bij de EU aansloot zeiden Nederlandse politici: Het is een lust als we onze grenzen openen voor onze nieuwe broeder-lidstaat. Nu het VK ervan af wil noemen ze het opeens een last. Geven ze nu toe dat ze het Nederlandse volk decennialang voorgelogen hebben?
pi_182078700
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook jij haalt vrijheid van personenverkeer en vrijheid van vestiging door elkaar.
Nee, het vrije personenverkeer omvat niet alleen de vrijheid van vestiging maar ook het weekendje weg naar Londen. Jij haalt het vrije verkeer en de afwezigheid van grenscontroles door elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2018 10:25:06 ]
  zondag 23 september 2018 @ 10:25:43 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182078707
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 10:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik haal niks door elkaar. Bij elk imbeciel corrupt land dat zich bij de EU aansloot zeiden Nederlandse politici: Het is een lust als we onze grenzen openen voor onze nieuwe broeder-lidstaat. Nu het VK ervan af wil noemen ze het opeens een last. Geven ze nu toe dat ze het Nederlandse volk decennialang voorgelogen hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 september 2018 @ 10:26:05 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182078712
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 10:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het vrije personenverkeer omvat niet alleen de vrijheid van vestiging maar ook het weekendje weg naar Londen. Jij haalt het vrije verkeer en de afwezigheid van grenscontroles door elkaar.
Nope.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182078723
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 10:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik haal niks door elkaar. Bij elk imbeciel corrupt land dat zich bij de EU aansloot zeiden Nederlandse politici: Het is een lust als we onze grenzen openen voor onze nieuwe broeder-lidstaat. Nu het VK ervan af wil noemen ze het opeens een last. Geven ze nu toe dat ze het Nederlandse volk decennialang voorgelogen hebben?
De EU is niet tegen vrijheid van personenverkeer. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Wel tegen Cherry picking.
pi_182078734
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Not sure of je het met me eens bent, het vanzelfsprekend vindt wat ik zei of je werkelijk geen idee hebt waar ik het vandaal haal.
pi_182078750
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 10:27 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

De EU is niet tegen vrijheid van personenverkeer. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Wel tegen Cherry picking.
Dat ontken ik ook niet. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
  zondag 23 september 2018 @ 10:32:58 #128
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182078793
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of dat zo blijft?
Tom Watson tells Corbyn: ‘We must back members on new Brexit vote’
Labour party deputy speaks out as poll shows 86% of members want second referendum
https://www.theguardian.c(...)um-labour-party-poll
Ik zou het niet begrijpen als ze daar tegen zijn. Bekijk een willekeurige poll en je ziet dat onder Labour stemmers veruit het grootste deel voor remain is. (Bv 66%-22%: http://www.tns-bmrb.co.uk(...)20-%20Sep%202018.pdf )
  Overall beste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 10:37:08 #129
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182078845
Labour is tegen brexit, maar respecteerde de uitslag van het referendum.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182079519
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:50 schreef Igen het volgende:

[..]

De interne markt van de EU heeft vier vrijheden: vrij verkeer van personen, goederen, kapitaal en diensten.

Het idee is dat Europa uiteindelijk in z'n totaliteit beter wordt van die vrije markt. Maar de lusten en lasten zijn natuurlijk nooit helemaal gelijkmatig verspreid. In het VK hebben ze bijvoorbeeld een groot belang bij het vrije verkeer van diensten (financiële dienstverlening in Londen voor de hele Eurozone), maar een meerderheid vindt het vrije verkeer van personen een nadeel. In andere landen ligt dat anders. Hongaren zit bij het vrije verkeer van personen aan de kant die profiteert, maar hen is dan weer het vrije verkeer van kapitaal een doorn in het oog. Maar dat is nou juist een vlak waarop m.n. landen als Nederland, het VK, Duitsland, Frankrijk en België profiteren. Maar zoals gezegd, het idee achter de interne markt is dat netto, als je alles bij elkaar optelt, de voordelen groter zijn dan de nadelen.

Daarom kan de interne markt alleen als totaalpakket worden aangeboden. Als iedereen gaat cherry-picken dan blijft er niets van over en profiteert uiteindelijk helemaal niemand meer.
Goede uitleg. Dank je, Igen.
pi_182079848
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:50 schreef Igen het volgende:

[..]

De interne markt van de EU heeft vier vrijheden: vrij verkeer van personen, goederen, kapitaal en diensten.

Het idee is dat Europa uiteindelijk in z'n totaliteit beter wordt van die vrije markt. Maar de lusten en lasten zijn natuurlijk nooit helemaal gelijkmatig verspreid. In het VK hebben ze bijvoorbeeld een groot belang bij het vrije verkeer van diensten (financiële dienstverlening in Londen voor de hele Eurozone), maar een meerderheid vindt het vrije verkeer van personen een nadeel. In andere landen ligt dat anders. Hongaren zit bij het vrije verkeer van personen aan de kant die profiteert, maar hen is dan weer het vrije verkeer van kapitaal een doorn in het oog. Maar dat is nou juist een vlak waarop m.n. landen als Nederland, het VK, Duitsland, Frankrijk en België profiteren. Maar zoals gezegd, het idee achter de interne markt is dat netto, als je alles bij elkaar optelt, de voordelen groter zijn dan de nadelen.

Daarom kan de interne markt alleen als totaalpakket worden aangeboden. Als iedereen gaat cherry-picken dan blijft er niets van over en profiteert uiteindelijk helemaal niemand meer.
En zelfs het vrij verkeer van personen is iets waar de Britten selectief in zijn. Dat vrije verkeer zou wel moeten gelden voor de eigen inwoners in andere EU landen, maar niet voor andere EU inwoners in het VK.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182080282
quote:
So @LenMcCluskey tells @JPonpolitics that if there is a people’s vote, remain should not even be on the ballot paper. It should be Theresa May’s deal vs no deal.
https://twitter.com/Freedland/status/1043796517679697920?s=19
Een deal die de EU niet gaat accepteren, of geen deal? Zegt u het maar mensen!
  zondag 23 september 2018 @ 12:14:20 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182080437
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 12:06 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Een deal die de EU niet gaat accepteren, of geen deal? Zegt u het maar mensen!
Artikel 50 kun je ook niet zomaar intrekken dus waar precies op gestemd zou moeten worden, is sowieso mysterieus.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182081423
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:50 schreef Igen het volgende:

[..]

De interne markt van de EU heeft vier vrijheden: vrij verkeer van personen, goederen, kapitaal en diensten.

Het idee is dat Europa uiteindelijk in z'n totaliteit beter wordt van die vrije markt. Maar de lusten en lasten zijn natuurlijk nooit helemaal gelijkmatig verspreid. In het VK hebben ze bijvoorbeeld een groot belang bij het vrije verkeer van diensten (financiële dienstverlening in Londen voor de hele Eurozone), maar een meerderheid vindt het vrije verkeer van personen een nadeel. In andere landen ligt dat anders. Hongaren zit bij het vrije verkeer van personen aan de kant die profiteert, maar hen is dan weer het vrije verkeer van kapitaal een doorn in het oog. Maar dat is nou juist een vlak waarop m.n. landen als Nederland, het VK, Duitsland, Frankrijk en België profiteren. Maar zoals gezegd, het idee achter de interne markt is dat netto, als je alles bij elkaar optelt, de voordelen groter zijn dan de nadelen.

Daarom kan de interne markt alleen als totaalpakket worden aangeboden. Als iedereen gaat cherry-picken dan blijft er niets van over en profiteert uiteindelijk helemaal niemand meer.
Zowel de termen "interne markt" als "totaalpakket" zijn loze termen in het Brexit-verhaal.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 23 september 2018 @ 13:18:58 #135
408813 crew  trein2000
pi_182081737
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 13:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zowel de termen "interne markt" als "totaalpakket" zijn loze termen in het Brexit-verhaal.
Verklaar je nader?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 13:20:05 #136
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_182081759
Nieuwe verkiezingen evt? De perfecte manier om de boel helemaal naar de galemiezen te helpen. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_182081873
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 13:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Kijk naar Nederland in het heden en het verleden, kijk naar de EU in het heden en het verleden, kijk naar de rest van de wereld in het heden en verleden. Toen/nu was er toch ook geen sprake van een absolute noodzaak van een totaalpakket. De EU doet toch ook handel met China zonder vrij verkeer van personen te eisen? Waarom is het alles of niets? Waarom eist de EU niet dat het VK meteen de euro invoert? Als je dan toch over een totaalpakket spreekt waarom maakt de invoering van de euro daar geen deel van uit?
  zondag 23 september 2018 @ 13:30:57 #138
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182081935
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 12:06 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Een deal die de EU niet gaat accepteren, of geen deal? Zegt u het maar mensen!
Wat is precies de vraag bij het nieuwe Britse referendum aan de kiezers? Dit? "Should the EU accept Theresa May's deal or not?" :')
pi_182081957
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 13:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
En aangaande "de interne markt". Het VK heeft niks meer te maken met een interne markt. Het VK heeft afscheid genomen van de EU en onderhandelt nou met de EU hoe hun nieuwe relatie eruit gaat zien. Dat gedweep met die interne markt slaat nergens op. Die kunstmatig gefabriceerde interne markt van de EU is eerder een nadeel dan een voordeel voor de EU in de onderhandelingen met het VK.
  zondag 23 september 2018 @ 13:36:00 #140
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182082013
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 13:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En aangaande "de interne markt". Het VK heeft niks meer te maken met een interne markt. Het VK heeft afscheid genomen van de EU en onderhandelt nou met de EU hoe hun nieuwe relatie eruit gaat zien. Dat gedweep met die interne markt slaat nergens op. Die kunstmatig gefabriceerde interne markt van de EU is eerder een nadeel dan een voordeel voor de EU in de onderhandelingen met het VK.
Ah vandaar dat het VK zo graag onderdeel wil blijven uitmaken van de interne markt. Omdat het bagger is natuurlijk en je er niets aan hebt!

:')
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 september 2018 @ 13:38:34 #141
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182082056
En de vraag is of nieuwe verkiezingen maar iets gaat oplossen.... Het kan met FPTP alle kanten op. LibDem en UKIP groeien weer langzaam. Dit kan een vervelende rol spelen in de zoek naar een meerderheid.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_182082090
Nog een opiniestuk over het optreden van May in Salzburg:
https://www.theguardian.c(...)hequers-eu?CMP=fb_gu
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182082142
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 13:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ah vandaar dat het VK zo graag onderdeel wil blijven uitmaken van de interne markt. Omdat het bagger is natuurlijk en je er niets aan hebt!

:')
Ik weet niet wat jij onder interne markt verstaat. Maakt ook niet uit, het VK wil geen vrij vervoer van personen. Als jij dat als enige definitie en absolute voorwaarde ziet van een interne markt dan wil het VK idd geen interne markt, omdat het bagger is.
pi_182082298
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 13:38 schreef borisz het volgende:
En de vraag is of nieuwe verkiezingen maar iets gaat oplossen.... Het kan met FPTP alle kanten op. LibDem en UKIP groeien weer langzaam. Dit kan een vervelende rol spelen in de zoek naar een meerderheid.
Die May is natuurlijk ook niet helemaal zuiver. Misschien ziet ze nieuwe verkiezingen wel als een ontsnappingsroute. Geen nieuw referendum maar wel nieuwe verkiezingen organiseren en hopen dat de Brexit-haters een meerderheid krijgen, desnoods ten koste van haar eigen partij.
  zondag 23 september 2018 @ 13:54:51 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182082408
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 13:40 schreef Monolith het volgende:
Nog een opiniestuk over het optreden van May in Salzburg:
https://www.theguardian.c(...)hequers-eu?CMP=fb_gu
Ze heeft zich de afgelopen tijd voor het karretje laten spannen door de aasgieren die hopen te profiteren van de chaos na een harde Brexit.

Het wordt nu ofwel smeken om de Artikel 50-procedure af te blazen, ofwel te elfder ure een voor het VK matige kant-en-klare deal slikken of echt een wanordelijke exit.

De vraag is of May de juiste persoon is om de boel te leiden na alles wat de afgelopen tijd is gebeurd. Misschien voor het scenario van de kant-en-klare-deal waarbij ze kan proberen te claimen dat dit echt het onderste uit de kan was.

Maar de andere scenario's zijn iig zeker een epic fail voor haar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Perrin op 23-09-2018 14:00:55 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182082502
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 13:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze heeft zich de afgelopen tijd voor het karretje laten spannen door de aasgieren die hopen te profiteren van de chaos na een harde Brexit.

Het wordt nu ofwel smeken om de Artikel 50-procedure af te blazen, ofwel te elfder ure een voor het VK matige kant-en-klare deal slikken of echt een wanordelijke exit.
Ja dat zag iedereen natuurlijk al van verre aankomen, behalve wellicht de mensen die echt niet snappen wat de voordelen van een vrijhandelszone met geharmoniseerde wet- en regelgeving zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182082524
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 13:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze heeft zich de afgelopen tijd voor het karretje laten spannen door de aasgieren die hopen te profiteren van de chaos na een harde Brexit.

Het wordt nu ofwel smeken om de Artikel 50-procedure af te blazen, ofwel te elfder ure een voor het VK matige kant-en-klare deal slikken of echt een wanordelijke exit.
Eerst was het verhaal dat het achterlijke laagopgeleide imbeciele inlandse volk van het VK het VK dwong tot een Brexit en nu zijn ze opeens almachtige aasgieren. :D
  zondag 23 september 2018 @ 14:01:47 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182082553
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Eerst was het verhaal dat het achterlijke laagopgeleide imbeciele inlandse volk van het VK het VK dwong tot een Brexit en nu zijn ze opeens almachtige aasgieren. :D
Je hebt zoals gewoonlijk weer geen idee waar je het over hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182082575
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 14:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je hebt zoals gewoonlijk weer geen idee waar je het over hebt.
Waar denk je dat ik het over heb?
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 14:07:39 #150
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_182082658
Braindead is een Engelsman kennelijk, gegeven het niveau.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_182082675
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 13:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja dat zag iedereen natuurlijk al van verre aankomen, behalve wellicht de mensen die echt niet snappen wat de voordelen van een vrijhandelszone met geharmoniseerde wet- en regelgeving zijn.
Mijn ervaring is dat het crisis na crisis na crisis oplevert.
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 14:10:39 #152
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_182082734
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het crisis na crisis na crisis oplevert.
Welke crisis is dan letterlijk ontstaan door de geharmoniseerde vrijhandel binnen de EU?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Overall beste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 14:11:29 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182082759
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waar denk je dat ik het over heb?
Geen idee. Er is geen touw aan vast te knopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182082894
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 14:10 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Welke crisis is dan letterlijk ontstaan door de geharmoniseerde vrijhandel binnen de EU?
Zowel "geharmoniseerde" als "vrijhandel"als "EU" zou je nader moeten toelichten. Doe geen moeite want dat levert een ellenlange (offtopic) discussie op.
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 14:19:25 #155
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_182082947
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zowel "geharmoniseerde" als "vrijhandel"als "EU" zou je nader moeten toelichten. Doe geen moeite want dat levert een ellenlange (offtopic) discussie op.
Je duikt...
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_182083140
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 14:19 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Je duikt...
Klopt, ik heb niet de energie om 20 A4'tjes vol te typen, excuzes moi. Ik weet de definities niet van de begrippen die jij gebruikt, ik weet niet wat je daar nog meer aan hangt, wat je bedoeling is met die opmerking, wat je wel als een probleem ziet, wat niet, welke problemen die daar mee samenhangen je je niet realiseert, welke problemen je je wel realiseert maar niet interesseert, en mij wel.
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 14:37:07 #157
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_182083248
Ik vraag gewoon om een enkel voorbeeld, mag erg beknopt. Gewoon om te zien dat je niet zomaar wat roept, je zegt namelijk zelf dat geharmoniseerde vrijhandel crisis na crisis oplevert. Daarom was ik benieuwd of je een voorbeeld kunt noemen van binnen de EU.

Het begrip EU en het begrip vrijhandel zijn volgens mij echt niet zo vaag, dat je geen flauw benul hebt wat die betekenen. (alhoewel het me wel een aantal van je standpunten zou verklaren :P)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_182083266
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 14:19 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Je duikt...
Ik wil de vraag wel beantwoorden.

Ondanks de interne markt vindt sinds de crisis van 2008/2009 nauwelijks nog convergentie binnen de EU plaats. Er lijkt een tweedeling te zijn ontstaan tussen de Noordwest-Europese landen aan de ene kant en de Oost-Europese en andere perifere landen aan de andere kant.

Bij ons gaat het economisch goed. Wij hebben veel multinationals die dankzij de vrije handel in de rest van de EU hebben kunnen investeren. Dat levert daar nieuwe fabrieken en nieuwe werkgelegenheid op, maar de bedrijfswinst landt uiteindelijk bij ons. Kijk maar eens in de Forbes 2000 lijst van grootste bedrijven ter wereld. Oost-Europa, Griekenland, Portugal etc. zijn maar slecht vertegenwoordigd op die lijst en hebben geen enkel bedrijf met een toppositie. Bij de Fortune Global 500 vind je geen enkel bedrijf uit die landen. En ook de internationale vermogenspositie is overeenkomstig scheef verdeeld: Noordwest-Europa bezit, Zuid- en Oost-Europa staan bij ons in het krijt.

Aan de andere kant kunnen de mensen uit die landen wel makkelijk hierheen komen om hier een beter betaalde baan te zoeken. Dat is fijn voor die mensen, maar het zorgt bij ons voor een druk op de lonen naar beneden toen, en het zorgt ook voor een brain drain in de herkomstlanden.

Het is een onevenwichtige economische structuur, waar ook niet zomaar wat aan kan worden gedaan. Overheidsingrijpen wordt immers bijna altijd als discriminerend en/of als illegale staatssteun gezien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2018 14:43:21 ]
pi_182083420
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 14:37 schreef ijs_beer het volgende:
Ik vraag gewoon om een enkel voorbeeld, mag erg beknopt. Gewoon om te zien dat je niet zomaar wat roept, je zegt namelijk zelf dat geharmoniseerde vrijhandel crisis na crisis oplevert. Daarom was ik benieuwd of je een voorbeeld kunt noemen van binnen de EU.

Het begrip EU en het begrip vrijhandel zijn volgens mij echt niet zo vaag, dat je geen flauw benul hebt wat die betekenen. (alhoewel het me wel een aantal van je standpunten zou verklaren :P)
Dat mag je denken maar het gaat hier over Britse politiek, ik kan er dus niet op in gaan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 september 2018 @ 14:48:55 #160
862 Arcee
Look closer
pi_182083450
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 13:40 schreef Monolith het volgende:
Nog een opiniestuk over het optreden van May in Salzburg:
https://www.theguardian.c(...)hequers-eu?CMP=fb_gu

Mrs May, after all, willingly grabbed the job of leading the UK out of Europe, even though she personally voted Remain.
Ja, daar heb ik me destijds al over verbaasd.

quote:
Mrs May is in a very deep hole, but she will not stop digging.
Haha, goed verwoord.

En mooi ook dat ze die ene erg illustratieve foto er bij hebben gezet.
pi_182083550
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik wil de vraag wel beantwoorden.

Ondanks de interne markt vindt sinds de crisis van 2008/2009 nauwelijks nog convergentie binnen de EU plaats. Er lijkt een tweedeling te zijn ontstaan tussen de Noordwest-Europese landen aan de ene kant en de Oost-Europese en andere perifere landen aan de andere kant.

Bij ons gaat het economisch goed. Wij hebben veel multinationals die dankzij de vrije handel in de rest van de EU hebben kunnen investeren. Dat levert daar nieuwe fabrieken en nieuwe werkgelegenheid op, maar de bedrijfswinst landt uiteindelijk bij ons. Kijk maar eens in de Forbes 2000 lijst van grootste bedrijven ter wereld. Oost-Europa, Griekenland, Portugal etc. zijn maar slecht vertegenwoordigd op die lijst en hebben geen enkel bedrijf met een toppositie. Bij de Fortune Global 500 vind je geen enkel bedrijf uit die landen. En ook de internationale vermogenspositie is overeenkomstig scheef verdeeld: Noordwest-Europa bezit, Zuid- en Oost-Europa staan bij ons in het krijt.

Aan de andere kant kunnen de mensen uit die landen wel makkelijk hierheen komen om hier een beter betaalde baan te zoeken. Dat is fijn voor die mensen, maar het zorgt bij ons voor een druk op de lonen naar beneden toen, en het zorgt ook voor een brain drain in de herkomstlanden.

Het is een onevenwichtige economische structuur, waar ook niet zomaar wat aan kan worden gedaan. Overheidsingrijpen wordt immers bijna altijd als discriminerend en/of als illegale staatssteun gezien.
Tot op zekere hoogte heb je dat effect altijd, onafhankelijk van de schaal. Ook binnen NL heb je de Randstad versus gebieden als Noord-Groningen, Zuid-Limburg, Zeeland enz. Binnen de provincie Utrecht heb je de stad Utrecht plus omliggende regio's versus armere plattelandsgebieden. Dat is blijkbaar een natuurlijke manier waarop zaken zich organiseren. Een land als NL is algeheel welvarend en stabiel bij de gratie van solidariteit en een mate van herverdeling. Het lijkt me dat 'verdere Europese integratie' deels gaat over het verder ontwikkelen naar zo'n model, maar dat de huidige politieke wind niet erg compatibel is.
  zondag 23 september 2018 @ 15:21:38 #162
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182084004
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het crisis na crisis na crisis oplevert.
Dit is hetzelfde als beweren dat de aarde plat is. De vrijhandelszone met geharmoniseerde wet- en regelgeving werkt gewoon goed voor alle landen. Maar wellicht bedoel je de introductie van de euro? Dat had inderdaad beter gekund maar heeft dus nis te maken met het eerste.
pi_182084006
Is er eigenlijk nog iemand die geloofd in een deal? Is er nog iemand die geloofd in een deal die door elk parlement van elk EU-land gesteund wordt?
  zondag 23 september 2018 @ 15:24:54 #164
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182084058
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:21 schreef Braindead2000 het volgende:
Is er eigenlijk nog iemand die geloofd in een deal? Is er nog iemand die geloofd in een deal die door elk parlement van elk EU-land gesteund wordt?
Ik niet. De Britten menen werkelijk dat wij moeten betalen voor het feit dat zij uit de EU willen stappen ipv andersom.
pi_182084098
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:55 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte heb je dat effect altijd, onafhankelijk van de schaal. Ook binnen NL heb je de Randstad versus gebieden als Noord-Groningen, Zuid-Limburg, Zeeland enz. Binnen de provincie Utrecht heb je de stad Utrecht plus omliggende regio's versus armere plattelandsgebieden. Dat is blijkbaar een natuurlijke manier waarop zaken zich organiseren. Een land als NL is algeheel welvarend en stabiel bij de gratie van solidariteit en een mate van herverdeling. Het lijkt me dat 'verdere Europese integratie' deels gaat over het verder ontwikkelen naar zo'n model, maar dat de huidige politieke wind niet erg compatibel is.
Bovendien rekenen we vrij verkeer van personen doorgaans niet tot iets wat een vrijhandelszone regelt.

En in Oost-Europa is wel weer aardige economische groei, van Polen tot Roemenië.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182084144
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:21 schreef Braindead2000 het volgende:
Is er eigenlijk nog iemand die geloofd in een deal? Is er nog iemand die geloofd in een deal die door elk parlement van elk EU-land gesteund wordt?
Als we het Noorwegen of Canada model gaan krijgen, ongetwijfeld.
  Overall beste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 15:32:21 #167
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182084183
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 15:30 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als we het Noorwegen of Canada model gaan krijgen, ongetwijfeld.
Alleen is dat geen echte Brexit. En dus gaan de tories muiten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182084348
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 15:30 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als we het Noorwegen of Canada model gaan krijgen, ongetwijfeld.
Wat bedoel je daarmee? Geen vrij verkeer van personen?
pi_182084456
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? Geen vrij verkeer van personen?
Dat zou bij het Canada model zo zijn ja, maar dan hebben ze wel minder toegang tot de Europese interne markt dan ze in het Noorwegen model zouden hebben.
pi_182084462
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:24 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ik niet. De Britten menen werkelijk dat wij moeten betalen voor het feit dat zij uit de EU willen stappen ipv andersom.
De Britten hebben de beslissing genomen om uit de EU te stappen. Alles is open nu. Ik zie niet in waarom een land zou moeten betalen om met een ander land handel te drijven.
pi_182084484
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat zou bij het Canada model zo zijn ja, maar dan hebben ze wel minder toegang tot de Europese interne markt dan ze in het Noorwegen model zouden hebben.
Maar ook de meer EU-gezinden zien in dat een deal onmogelijk is, tenzij de EU inbindt?
pi_182084530
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar ook de meer EU-gezinden zien in dat een deal onmogelijk is, tenzij de EU inbindt?
Op welk punt moet de EU precies inbinden?
pi_182084545
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Op welk punt moet de EU precies inbinden?
De EU moet niks, net zoals het VK niks moet. Ik vraag alleen wat jij verwacht.
pi_182084608
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De EU moet niks, net zoals het VK niks moet. Ik vraag alleen wat jij verwacht.
Ik verwacht dat er geen deal komt.

Dus uiteindelijk zal er wél een deal komen.
pi_182084717
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik verwacht dat er geen deal komt.

Dus uiteindelijk zal er wél een deal komen.
Beide partijen willen het vooruitschuiven. Grote kans dat er een verlenging komt.
pi_182084857
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar ook de meer EU-gezinden zien in dat een deal onmogelijk is, tenzij de EU inbindt?
De 5 opties voor het UK om uit te kiezen zijn al vanaf dag 1 duidelijk. Nu gaan ze voor keuze 5 (WTO terms) omdat ze van de andere 4 keuzes alleen de voordelen willen. Terecht dat de EU daar niet op ingaat. De EU zal echt niets doen dat de interne markt compromiteert.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182084883
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 16:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Beide partijen willen het vooruitschuiven. Grote kans dat er een verlenging komt.
Die verlenging komt er natuurlijk alleen als de overblijvende EU-lidstaten, die gaan erover, denken dat er een redelijke kans op een deal is.
pi_182085078
Ierland en Spanje zullen zeker eisen stellen een verlenging. Andere landen wellicht ook.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182085112
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 16:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De 5 opties voor het UK om uit te kiezen zijn al vanaf dag 1 duidelijk. Nu gaan ze voor keuze 5 (WTO terms) omdat ze van de andere 4 keuzes alleen de voordelen willen. Terecht dat de EU daar niet op ingaat. De EU zal echt niets doen dat de interne markt compromiteert.
Dus volgens jou komt er geen deal of alleen een deal als de Britten alles slikken wat de EU hun oplegt?
pi_182085342
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 16:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die verlenging komt er natuurlijk alleen als de overblijvende EU-lidstaten, die gaan erover, denken dat er een redelijke kans op een deal is.
Maar de EU was toch eensgezind? Rutte heeft dat gezegd, dan moet het wel waar zijn.
pi_182085633
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 16:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus volgens jou komt er geen deal of alleen een deal als de Britten alles slikken wat de EU hun oplegt?
Er wordt de Britten helemaal niets op gelegd, ze hebben meer dan genoeg opties om te kiezen. Dat ze vrijwel alle opties voor zichzelf onmogelijk maken doordat ze een onrealistische combinatie van verwachtingen en rode lijnen hebben is niet onze schuld en het is ook niet onze taak om dat voor hen op te lossen.
pi_182086609
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 16:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus volgens jou komt er geen deal of alleen een deal als de Britten alles slikken wat de EU hun oplegt?
Er zal uiteindelijk wel een handelsverdrag (a la Canada) komen. Dat wil het VK nog nu niet omdat ze dan de voordelen van de EU Customs Zone niet hebben en ze die wel graag willen. Terecht dat de EU dan zegt dat ze daar lid van moeten worden (a la Turkije).

Het VK heeft 5 verschillende opties en tis allemaal niet goed voor ze. Het ligt echt niet aan de EU.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 23 september 2018 @ 17:27:27 #183
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182086633
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 17:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er zal uiteindelijk wel een handelsverdrag (a la Canada) komen. Dat wil het VK nog nu niet omdat ze dan de voordelen van de EU Customs Zone niet hebben en ze die wel graag willen. Terecht dat de EU dan zegt dat ze daar lid van moeten worden (a la Turkije).

Het VK heeft 5 verschillende opties en tis allemaal niet goed voor ze. Het ligt echt niet aan de EU.
De grens met Ierland blijft dan een issue toch?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182086637
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 16:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar de EU was toch eensgezind? Rutte heeft dat gezegd, dan moet het wel waar zijn.
Waar staat dan dat ze dat niet zijn?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Overall beste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 17:29:32 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182086693
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 17:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

De grens met Ierland blijft dan een issue toch?
Niet als ze de Goede Vrijdag Akkoorden opzeggen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182086696
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 17:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

De grens met Ierland blijft dan een issue toch?
Niet per sé. Ze willen niet in de Custom Zone omdat ze dan niet hun eigen tarieven kunnen stellen. Prima natuurlijk, maar dan moet je niet verwachten dat je wel vrij verkeer van goederen krijgt. Die twee zijn gewoon niet te verenigen maar de UK hoopt al bijna 2 jaar heel hard van wel tegen beter weten in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182086761
Als er nieuwe verkiezingen komen dan denk ik dat er een tijdelijke brede Tory-Labour regering komt die de grens wel in de Ierse Zee gaat leggen. Optyfen met de DUP.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 23 september 2018 @ 17:41:50 #188
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182087020
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 17:32 schreef Nielsch het volgende:
Als er nieuwe verkiezingen komen dan denk ik dat er een tijdelijke brede Tory-Labour regering komt die de grens wel in de Ierse Zee gaat leggen. Optyfen met de DUP.
Misschien wil Schotland dan wel dezelfde regeling als Noord-Ierland :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182087144
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 17:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Misschien wil Schotland dan wel dezelfde regeling als Noord-Ierland :P
Gewoon afscheiden en Hadrian's wall een paar kilometer noordelijker weer optrekken. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 23 september 2018 @ 17:46:42 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182087160
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 17:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gewoon afscheiden en Hadrian's wall een paar kilometer noordelijker weer optrekken. :P
Zo krijg je letterlijk 'Little Britain' ipv Groot-Brittannië.


Free at last :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182088187
quote:
9s.gif Op zondag 23 september 2018 17:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo krijg je letterlijk 'Little Britain' ipv Groot-Brittannië.

[ afbeelding ]
Free at last :P
Wales houden ze er dan nog steeds bij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182088820
Ik zie de UK nog wel uit elkaar vallen.
pi_182089601
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 18:48 schreef Black_Baron het volgende:
Ik zie de UK nog wel uit elkaar vallen.
Het is niet onmogelijk maar dat wil ook geen politicus/politieke partij op z'n geweten hebben dus dan moet het wel erg uit de hand lopen.
pi_182089643
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:34 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Het is niet onmogelijk maar dat wil ook geen politicus/politieke partij op z'n geweten hebben dus dan moet het wel erg uit de hand lopen.
Nou ja, de SNP wil dat wel degelijk natuurlijk. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 19:42:30 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182089725
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 18:48 schreef Black_Baron het volgende:
Ik zie de UK nog wel uit elkaar vallen.
Liever niet. Dan krijgen we weer aparte voetbalteams voor Engeland, Wales en de rest. Dat zou echt vervelend zijn. Ja.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182089778
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 19:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, de SNP wil dat wel degelijk natuurlijk. :P
Ja, sorry, behalve de SNP dan. Als er een harde Brexit komt wordt dat ook nog wel interessant, als de EU echt kwaadaardig zou willen zijn dan zouden ze de Schotten een lidmaatschapsworstje voor kunnen houden als ze zich afscheiden. Misschien ook nog iets om te laten doorschemeren aan May als de Britten tijdens de laatste fase van onderhandelingen nog steeds niet willen inbinden. c_/.
pi_182089870
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:46 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Ja, sorry, behalve de SNP dan. Als er een harde Brexit komt wordt dat ook nog wel interessant, als de EU echt kwaadaardig zou willen zijn dan zouden ze de Schotten een lidmaatschapsworstje voor kunnen houden als ze zich afscheiden. Misschien ook nog iets om te laten doorschemeren aan May als de Britten tijdens de laatste fase van onderhandelingen nog steeds niet willen inbinden. c_/.
Ik denk dat Spanje dat gelijk veto't om geen precedent voor Catalonië te laten ontstaan.
  Overall beste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 20:14:21 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182090261
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:46 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Ja, sorry, behalve de SNP dan. Als er een harde Brexit komt wordt dat ook nog wel interessant, als de EU echt kwaadaardig zou willen zijn dan zouden ze de Schotten een lidmaatschapsworstje voor kunnen houden als ze zich afscheiden. Misschien ook nog iets om te laten doorschemeren aan May als de Britten tijdens de laatste fase van onderhandelingen nog steeds niet willen inbinden. c_/.
Die mogelijkheid heeft elk (erkend) land in Europa al.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182090373
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk dat Spanje dat gelijk veto't om geen precedent voor Catalonië te laten ontstaan.
Daar heb je een punt. Ik bedoelde het ook niet al te serieus natuurlijk. De EU zou het op het verschil tussen lidstaten en externe landen kunnen gooien. Als de Briiten geen EU-lid meer zijn, dan zou je kunnen zeggen dat een evt. afscheiding van de Schotten geen EU-aangelegenheid is, en mochten de Schotten zich daarna interesseren om lid te worden dan hebben ze gewoon dezelfde status als elk ander kandidaatlid. :9. Maar goed, dit allemaal terzijde.
pi_182090397
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 20:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die mogelijkheid heeft elk (erkend) land in Europa al.
Ik bedoelde uiteraard dat het een extra stimulans voor het onafhankelijkheidsverlangen zou kunnen zijn. Maar offtopic.
pi_182090700
De EU hoeft eigenlijk helemaal niets te doen. Het VK doet het zelf.

Als NI defacto bij Ierland in de EU blijft (want May heeft in december opgeschreven dat er geen harde grens komt), dan is het VK al uit elkaar aan het vallen.
De Schotten willen dan hetzelfde.

Tel hierbij op de mogelijkheid dat het in de EU economisch beter gaat dan in Engeland met een harde Brexit.

En dan is het koninkrijk niet zo verenigd meer.

Zie hier de ellende die afgeroepen is.
pi_182094873
Nu op BBC radio 4, er is blijkbaar een sterke beweging in het Britse kabinet, met Jeremy Hunt als een van de belangrijke figuren, om Chequers te laten voor wat het is en een Canada(+++?) deal na te streven. Verder zou men graag de grenzen nog twee jaar na Brexit open willen houden om voldoende werknemers uit de EU te kunnen halen. Ten slotte heeft Corbyn gezegd dat hij achter een tweede referendum gaat staan als z'n Labourcongres deze week een motie daartoe aanneemt.

Een ding is duidelijk: de duidelijke taal van de EU heeft wel het een en ander in gang gezet...
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 24 september 2018 @ 00:05:43 #203
408813 crew  trein2000
pi_182094920
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 00:01 schreef TruusHenk het volgende:
Nu op BBC radio 4, er is blijkbaar een sterke beweging in het Britse kabinet, met Jeremy Hunt als een van de belangrijke figuren, om Chequers te laten voor wat het is en een Canada(+++?) deal na te streven. Verder zou men graag de grenzen nog twee jaar na Brexit open willen houden om voldoende werknemers uit de EU te kunnen halen. Ten slotte heeft Corbyn gezegd dat hij achter een tweede referendum gaat staan als z'n Labourcongres deze week een motie daartoe aanneemt.

Een ding is duidelijk: de duidelijke taal van de EU heeft wel het een en ander in gang gezet...
Eenzijdig de grens open houden kunnen ze natuurlijk altijd doen. Daar heeft de EU verder niks mee te maken...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182095019
Ik denk dat de brexit niet meer doorgaat.
Check it out
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 00:18:54 #205
54278 crew  Tijger_m
42
pi_182095024
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 00:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eenzijdig de grens open houden kunnen ze natuurlijk altijd doen. Daar heeft de EU verder niks mee te maken...
Kan wel maar onder WTO regels moet de grens dan open blijven voor alle WTO leden, dat is, op zijn zachts gezegd, niet erg verstandig.

En Ierland moet dan nog steeds de grens tussen Ierland en N-Ierland sluiten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_182097586
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 00:01 schreef TruusHenk het volgende:
Nu op BBC radio 4, er is blijkbaar een sterke beweging in het Britse kabinet, met Jeremy Hunt als een van de belangrijke figuren, om Chequers te laten voor wat het is en een Canada(+++?) deal na te streven. Verder zou men graag de grenzen nog twee jaar na Brexit open willen houden om voldoende werknemers uit de EU te kunnen halen. Ten slotte heeft Corbyn gezegd dat hij achter een tweede referendum gaat staan als z'n Labourcongres deze week een motie daartoe aanneemt.

Een ding is duidelijk: de duidelijke taal van de EU heeft wel het een en ander in gang gezet...
Voor Canada (+++) blijft NI in de EU.
Dat was er op tegen voor de Britten.

Ze zien overigens liever dat Ierland zich bij GB aansluit, dan is die Ierse kwestie ook opgelost.
pi_182099463
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 08:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Voor Canada (+++) blijft NI in de EU.
Dat was er op tegen voor de Britten.

Ze zien overigens liever dat Ierland zich bij GB aansluit, dan is die Ierse kwestie ook opgelost.
Iets zegt me dat de Ieren daar niet echt om staan te springen. :7
For great justice!
  maandag 24 september 2018 @ 13:22:23 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182101929
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 08:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Voor Canada (+++) blijft NI in de EU.
Dat was er op tegen voor de Britten.

Ze zien overigens liever dat Ierland zich bij GB aansluit, dan is die Ierse kwestie ook opgelost.
Dan neemt Spanje Gibraltar wel :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182102098


[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 24-09-2018 14:11:10 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182102658
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 13:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Geen enkele Britse politicus (behalve Sinn Fein in Noord Ierland) zal dat hardop zeggen.
Huh? Waarom zou Sinn Fein (= Ierse nationalisten) aansluiting van heel het Ierse eiland bij het VK bepleiten?
pi_182102667
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Eerst was het verhaal dat het achterlijke laagopgeleide imbeciele inlandse volk van het VK het VK dwong tot een Brexit en nu zijn ze opeens almachtige aasgieren. :D
Wanneer zie je in dat brexit deels gedreven wordt door 'Disaster capitalists' onder de brexit leiders die de gewone man hebben weten over te halen om op iets te stemmen dat veelal tegen het belang is van de gewone man is. Dit sluit niet uit dat er onder degene die Brexit dreven, ook veel tegengestelde meningen en verwachtingen leven.
Want als de UK echt een wereld leider op het gebied van free trade wil worden zoals een deel vand de harde brexiters graag ziet, dan zullen ze veel competitieveer moeten worden. Echter dat kan eigenlijk alleen maar om arbeiders en millieurechten te verminderen. Britten die denken dat ze onder meer gaan verdienen omdat ze de oost europeaanse goedkope arbeiders niet meer binnen gaan laten kunnen wel eens heel bedrogen uitkomen als straks hordes ongeschoolde indiers het land binnenkomen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_182102695
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:08 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Huh? Waarom zou Sinn Fein (= Ierse nationalisten) aansluiting van heel het Ierse eiland bij het VK bepleiten?
Niet, ik las het verkeerd. Mijn fout.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182102729
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 14:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet, ik las het verkeerd. Mijn fout.
Oh, vandaar. Ik snapte het al niet ;(
  maandag 24 september 2018 @ 14:12:58 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182102737
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wanneer zie je in dat brexit deels gedreven wordt door 'Disaster capitalists' onder de brexit leiders die de gewone man hebben weten over te halen om op iets te stemmen dat veelal tegen het belang is van de gewone man is. Dit sluit niet uit dat er onder degene die Brexit dreven, ook veel tegengestelde meningen en verwachtingen leven.
Want als de UK echt een wereld leider op het gebied van free trade wil worden zoals een deel vand de harde brexiters graag ziet, dan zullen ze veel competitieveer moeten worden. Echter dat kan eigenlijk alleen maar om arbeiders en millieurechten te verminderen. Britten die denken dat ze onder meer gaan verdienen omdat ze de oost europeaanse goedkope arbeiders niet meer binnen gaan laten kunnen wel eens heel bedrogen uitkomen als straks hordes ongeschoolde indiers het land binnenkomen.
Precies.. je hebt de onderbuikiërs die zich laten opzwepen door de aasgieren.

Een harde brexit is, zoals je zegt, op geen enkele manier in het economisch belang van de onderbuikiërs. De aasgieren zullen in zo'n situatie vast kans zien hun vermogen en invloed te vergroten. Bovendien zijn de uitgebreide rechten van al die lastige werknemers hen een doorn in het oog. De goede oude tijd van adel en proletariaat moet weer in ere worden hersteld, natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182102807
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Precies.. je hebt de onderbuikiërs die zich laten opzwepen door de aasgieren.

Een harde brexit is, zoals je zegt, op geen enkele manier in het economisch belang van de onderbuikiërs. De aasgieren zullen in zo'n situatie vast kans zien hun vermogen en invloed te vergroten. Bovendien zijn de uitgebreide rechten van al die lastige werknemers hen een doorn in het oog. De goede oude tijd van adel en proletariaat moet weer in ere worden hersteld, natuurlijk.
Onderbuikiers? Hoe kom je erbij! Rechtse Brexit-stemmende mensen zijn allemaal hartstikke "rationele" mensen, die een "red pill" hebben genomen.

;( ;( ;(
pi_182102825
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Precies.. je hebt de onderbuikiërs die zich laten opzwepen door de aasgieren.

Een harde brexit is, zoals je zegt, op geen enkele manier in het economisch belang van de onderbuikiërs. De aasgieren zullen in zo'n situatie vast kans zien hun vermogen en invloed te vergroten. Bovendien zijn de uitgebreide rechten van al die lastige werknemers hen een doorn in het oog. De goede oude tijd van adel en proletariaat moet weer in ere worden hersteld, natuurlijk.
Ik zie het eigenlijk wel gebeuren dat de degene die nu de harde brexit predikken, zo hypocriet zijn dat ze binnen een paar jaar gewoon weer aan de deur kloppen voor lidmaatschap. Nadat ze via investeringsmaatschappijen allerlei zeer winstgevende Britse bedrijven voor een prikkie op de kop getikt hebben in de komende paar jaar. JRM is wel een mooi voorbeeld, zijn investeringsmaatschappij heeft als een vestiging in Dublin geopend zodat hij straks mooi kan profiteren van de daling van de pond t.o.v de euro.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 24 september 2018 @ 14:18:38 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182102826
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:17 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Onderbuikiers? Hoe kom je erbij! Rechtse Brexit-stemmende mensen zijn allemaal hartstikke "rationele" mensen, die een "red pill" hebben genomen.

;( ;( ;(
Ze laten zich betoveren door rattenvangers met hun rode pillies :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182102912
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zie het eigenlijk wel gebeuren dat de degene die nu de harde brexit predikken, zo hypocriet zijn dat ze binnen een paar jaar gewoon weer aan de deur kloppen voor lidmaatschap. Nadat ze via investeringsmaatschappijen allerlei zeer winstgevende Britse bedrijven voor een prikkie op de kop getikt hebben in de komende paar jaar.
Voorlopig is die hele Brexit een grote kapitaalvernietiging.

Het hele land wordt niet meer 'normaal' geregeerd. Alles staat in het teken van Brexit. En bedrijven vertrekken eerder dan dat ze erbij komen in de UK.
En dan is de Brexit nog niet eens een echt feit.
pi_182102953
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze laten zich betoveren door rattenvangers met hun rode pillies :P
Yep, het zal een bittere pil worden.
pi_182103051
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Precies.. je hebt de onderbuikiërs die zich laten opzwepen door de aasgieren.

Een harde brexit is, zoals je zegt, op geen enkele manier in het economisch belang van de onderbuikiërs. De aasgieren zullen in zo'n situatie vast kans zien hun vermogen en invloed te vergroten. Bovendien zijn de uitgebreide rechten van al die lastige werknemers hen een doorn in het oog. De goede oude tijd van adel en proletariaat moet weer in ere worden hersteld, natuurlijk.
De aasgier Jacob Rees-Mogg heeft zn eigen bedrijven al naar de EU verplaatst en de aasgier Nigel Farage heeft voor zn kinderen al Duitse/EU paspoorten aangevraagd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182103140
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 14:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De aasgier Jacob Rees-Mogg heeft zn eigen bedrijven al naar de EU verplaatst en de aasgier Nigel Farage heeft voor zn kinderen al Duitse/EU paspoorten aangevraagd.
Hij heeft zijn uiterlijk al op zijn nieuwe thuisland aangepast zo te zien:



Wat een snorretje wel niet kan doen.
  maandag 24 september 2018 @ 15:25:13 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182104370
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:35 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Hij heeft zijn uiterlijk al op zijn nieuwe thuisland aangepast zo te zien:

[ afbeelding ]

Wat een snorretje wel niet kan doen.
Very French!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182104752
Die foto van Farage is al een paar jaar oud: https://www.thepoke.co.uk(...)e-the-fucking-crows/
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_182106829
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 17:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waar staat dan dat ze dat niet zijn?
Dus jij bent er 100% van overtuigd dat een land als Hongarije elke deal steunt? Ondanks dat Hongarije woest is over de heksenjacht van Brussel richting hun land, ondanks dat Brussel Hongarije zwaar wil straffen zal Hongarije elke deal steunen, zullen de parlementen van alle overige EU-landen elke deal steunen?
  maandag 24 september 2018 @ 17:28:15 #226
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182107278
Bij Canada+++ is alleen nog de vraag of de EU Noord-Ierland onder de bus gooit door een grens toe te laten staan op Ierland zelf. In hoeverre is dit reëel?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182107332
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2018 17:28 schreef Falco het volgende:
Bij Canada+++ is alleen nog de vraag of de EU Noord-Ierland onder de bus gooit door een grens toe te laten staan op Ierland zelf. In hoeverre is dit reëel?
Ierland heeft net als ieder land veto; als Ierland dat niet wil, wordt die deal niet gesloten.
pi_182107369
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:30 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ierland heeft net als ieder land veto; als Ierland dat niet wil, wordt die deal niet gesloten.
Dus de EU is dus toch niet zo eensgezind als ze het doen voorkomen?
  maandag 24 september 2018 @ 17:33:10 #229
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182107376
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:30 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ierland heeft net als ieder land veto; als Ierland dat niet wil, wordt die deal niet gesloten.
Oke, kans is dus niet bijzonder groot, tenzij er een behoorlijke jaarlijke afdracht van het VK naar Ierland gaat om de klappen van die grens op te vangen. Maar goed die 40 miljard pond contractual liabilities is al een heel issue voor die Britten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182107397
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus de EU is dus toch niet zo eensgezind als ze het doen voorkomen?
Het feit dat ieder land een veto heeft is juist de belangrijkste reden waarom een poging de EU uit elkaar te spelen altijd zal falen.
  maandag 24 september 2018 @ 17:34:10 #231
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182107402
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus de EU is dus toch niet zo eensgezind als ze het doen voorkomen?
Ga maar ergens anders heen met je act. Ik zat even met een gedachtenkronkel die toch puur hypothetisch is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182107472
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2018 17:34 schreef Falco het volgende:

[..]

Ga maar ergens anders heen met je act. Ik zat even met een gedachtenkronkel die toch puur hypothetisch is.
Ik snap dat een wensdenker als jij niet gecharmeerd is van pure logica. :D
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 17:38:42 #233
54278 crew  Tijger_m
42
pi_182107483
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2018 17:28 schreef Falco het volgende:
Bij Canada+++ is alleen nog de vraag of de EU Noord-Ierland onder de bus gooit door een grens toe te laten staan op Ierland zelf. In hoeverre is dit reëel?
De EU gooit niets onder de bus, iedere buitengrens van de EU is dicht, dat is niet alleen een verplichting van de EU maar ook van de WTO dus als er een akkoord komt op basis van CETA zonder dat de backstop van NI word geimplementeerd is er een defacto harde grens in Ierland wat het Goede Vrijdag Akkoord uitdrukkelijk niet toestaat.

Daar ligt het probleem, niet bij de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_182107490
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:33 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het feit dat ieder land een veto heeft is juist de belangrijkste reden waarom een poging de EU uit elkaar te spelen altijd zal falen.
Dus je geeft zelf toe dat die veronderstelde eensgezindheid van de EU nep is?
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 17:40:17 #235
54278 crew  Tijger_m
42
pi_182107515
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus je geeft zelf toe dat die veronderstelde eensgezindheid van de EU nep is?
De EU is over Brexit eensgezind. Er is geen enkele aanleiding tot op heden daaraan te twijfelen en zelfs als de EU niet eensgezind zou zijn dan is daar voor het VK geen voordeel uit te halen aangezien ieder akkoord op basis van unanimiteit genomen zal moeten worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_182108558
Je zegt elk land binnen de EU heeft mbt brexit zijn eigen belangen. Dat is zo.
Die hebben ze opgeschreven. Daar hebben ze enorm lang over vergaderd en daar kwamen de verschillende mogelijke oplossingen uit die de belangrijkste van die belangen uitonderhandeld vertegenwoordigd. Die oplossingen zijn bekend en het werkt voor alle landen nu binnen de eu.

Als de uk het anders wil dan 1 van die oplossingen moet er in november weer lang over vergaderd worden. En dan is het de vraag inderdaad of de landen het daarover eens kunnen worden. Dat is toch ook steeds gezegd?

Omdat het zo is dat landen het eens moeten worden is de EU stom? Of wat wil je nou zeggen?
  maandag 24 september 2018 @ 18:55:56 #237
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182109069
Ff wat opgeschoond. Niet zo doordrammen graag.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_182109201
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:32 schreef Zolena het volgende:
Je zegt elk land binnen de EU heeft mbt brexit zijn eigen belangen. Dat is zo.
Die hebben ze opgeschreven. Daar hebben ze enorm lang over vergaderd en daar kwamen de verschillende mogelijke oplossingen uit die de belangrijkste van die belangen uitonderhandeld vertegenwoordigd. Die oplossingen zijn bekend en het werkt voor alle landen nu binnen de eu.

Als de uk het anders wil dan 1 van die oplossingen moet er in november weer lang over vergaderd worden. En dan is het de vraag inderdaad of de landen het daarover eens kunnen worden. Dat is toch ook steeds gezegd?

Omdat het zo is dat landen het eens moeten worden is de EU stom? Of wat wil je nou zeggen?
Ik wil zeggen dat te beweren dat de EU eensgezind is stupide is. Vriend en vijand van de EU is het daar met me mee eens als ze eerlijk zijn want niemand durft te beweren dat dat het 100% zeker is dat elk EU-land elke deal steunt. De EU is niet eensgezind, ze hebben alleen het probleem vooruitgeschoven.
pi_182109301
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik wil zeggen dat te beweren dat de EU eensgezind is stupide is. Vriend en vijand van de EU is het daar met me mee eens als ze eerlijk zijn want niemand durft te beweren dat dat het 100% zeker is dat elk EU-land elke deal steunt. De EU is niet eensgezind, ze hebben alleen het probleem vooruitgeschoven.
Hoe groot schat jij de kans eigenlijk in dat een land een veto uitspreekt, wetende dat dat inhoudt dat de Britten zonder deal de EU verlaten?
pi_182109408
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoe groot schat jij de kans eigenlijk in dat een land een veto uitspreekt, wetende dat dat inhoudt dat de Britten zonder deal de EU verlaten?
Elk parlement van elk EU-land moet zijn goedkeuring verlenen aan een eventuele deal. Ik schat de kans dat dat gebeurt ver beneden de 50%.
pi_182109505
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus je geeft zelf toe dat die veronderstelde eensgezindheid van de EU nep is?
Dus jij geeft zelf toe dat je mij woorden in de mond legt die ik totaal niet heb gebruik in een poging je gelijk te bewijzen?
pi_182109617
De EU is een vergaarbak van landen van uitgesproken EU-hatende landen en eurofiele landen. Een vergaarbak van landen die door een harde Brexit keihard worden getroffen en landen die er weinig last van hebben. Een vergaarbak van landen die hun land ontwricht zien worden (Ierland, Noord- Ierland) en landen die dat soort problemen zien als iets van de andere kant van de wereld. En toch moet ik geloven dat de EU eensgezind is en elk EU-land elk mogelijke deal accepteert?
pi_182109712
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dus jij geeft zelf toe dat je mij woorden in de mond legt die ik totaal niet heb gebruik in een poging je gelijk te bewijzen?
Ik probeer je een uitspraak te ontlokken.
pi_182109897
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:22 schreef Braindead2000 het volgende:
En toch moet ik geloven dat de EU eensgezind is en elk EU-land elk mogelijke deal accepteert?
Verwachten dat er uit een onderhandeling een uitkomst mogelijk is waarbij alle partijen krijgen wat ze willen is onrealistisch.

Alle landen hebben belang bij de voor hun minst slechte deal. Daarover gaan ze onderhandelen. Dat is toch de kern van onderhandeling?
No deal betekent dat iedereen verliest dus is dat de minst ideale optie.

Dus het is theoretisch logischer dat er een deal komt. Maar goed de manier waarop de onderhandelingen op dit moment verlopen is allerminst logisch of volgens planning lijkt het. Dus wie weet komt er no deal en kan iedereen gaan huilen.
pi_182110131
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:33 schreef Zolena het volgende:

[..]

Verwachten dat er uit een onderhandeling een uitkomst mogelijk is waarbij alle partijen krijgen wat ze willen is onrealistisch.

Alle landen hebben belang bij de voor hun minst slechte deal. Daarover gaan ze onderhandelen. Dat is toch de kern van onderhandeling?
No deal betekent dat iedereen verliest dus is dat de minst ideale optie.

Dus het is theoretisch logischer dat er een deal komt. Maar goed de manier waarop de onderhandelingen op dit moment verlopen is allerminst logisch of volgens planning lijkt het. Dus wie weet komt er no deal en kan iedereen gaan huilen.
Zowel over wat de beste deal is, de slechtste deal en de minst slechte deal is verschillen de meerderheden van elk parlement van elk afzonderlijk EU-land van mening. Zelfs als ze het eens zouden zijn, wat mij al godsonmogelijk lijkt, heb je ook nog te maken met EU-landen die Brussel haten en alleen al uit haat tegen gaan stemmen. Dan kan je toch nooit over eensgezindheid spreken?
pi_182110178
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik probeer je een uitspraak te ontlokken.
Je faalt. Een veto betekent namelijk per definitie dat er eensgezindheid over een beslissing zal zijn.
pi_182110222
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:42 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je faalt. Een veto betekent namelijk per definitie dat er eensgezindheid over een beslissing zal zijn.
Die begrijp ik niet.
pi_182110331
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:41 schreef Braindead2000 het volgende:
heb je ook nog te maken met EU-landen die Brussel haten en alleen al uit haat tegen gaan stemmen.
Nee dat heb je niet, omdat alle (en dan bedoel ik ook echt alle) Europese leiders gelukkig niet zo kinderachtig zijn dat ze op die manier redeneren.
pi_182110341
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zowel over wat de beste deal is, de slechtste deal en de minst slechte deal is verschillen de meerderheden van elk parlement van elk afzonderlijk EU-land van mening. Zelfs als ze het eens zouden zijn, wat mij al godsonmogelijk lijkt, heb je ook nog te maken met EU-landen die Brussel haten en alleen al uit haat tegen gaan stemmen. Dan kan je toch nooit over eensgezindheid spreken?
Je respect voor wat de politici alsnog bereiken in zo'n godsonmogelijke onderhandeling zou alleen maar groeien toch 😎

Zelfs orban heeft er belang bij een deal waarbij zn landgenoten in de uk kunnen werken en thuis belasting terugbrengen bijvoorbeeld.
pi_182110415
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:47 schreef Zolena het volgende:

[..]

Je respect voor wat de politici alsnog bereiken in zo'n godsonmogelijke onderhandeling zou alleen maar groeien toch 😎

Zelfs orban heeft er belang bij een deal waarbij zn landgenoten in de uk kunnen werken en thuis belasting terugbrengen bijvoorbeeld.
Orban heeft er puur en alleen al belang bij om de Polen, waarvan er ruim een miljoen in het Verenigd Koninkrijk wonen en werken, niet al te veel dwars te gaan zitten. Hij moet immers ook nog een artikel 7 procedure kunnen overleven en daar kan een Pools veto van belang zijn.
pi_182110531
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nee dat heb je niet, omdat alle (en dan bedoel ik ook echt alle) Europese leiders gelukkig niet zo kinderachtig zijn dat ze op die manier redeneren.
Dus een Orban die zwaar geschoffeerd is door Brussel zal gewillig tekenen op het lijntje als Junker dat lief vraagt volgens jou? Mocht er een deal uitkomen waardoor er een muur ontstaat tussen Ierland en Noord-Ierland dan dan zullen de Ieren 100% hun handtekening zetten onder de overeenkomst? De Ieren zullen zich realiseren dat hun nationalistische gevoelens eigenlijk onbenullig zijn en zullen 100% zeker afscheid nemen van Noord-Ierland?
pi_182110603
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus een Orban die zwaar geschoffeerd is door Brussel zal gewillig tekenen op het lijntje als Junker dat lief vraagt volgens jou?
Ja, Orban zal inderdaad tekenen ja. Puur en alleen omdat dat ook voor hem veel beter uitkomt dat niet tekenen.
quote:
Mocht er een deal uitkomen waardoor er een muur ontstaat tussen Ierland en Noord-Ierland dan dan zullen de Ieren 100% hun handtekening zetten onder de overeenkomst? De Ieren zullen zich realiseren dat hun nationalistische gevoelens eigenlijk onbenullig zijn en zullen 100% zeker afscheid nemen van Noord-Ierland?
Waarschijnlijk wordt dat geen punt omdat het open houdt van de Ierse grens ook een belangrijk punt is voor de EU. Maar zelfs als dat om wat voor reden dat ook niet in de uiteindelijke overeenkomst staat zullen de Ieren alsnog instemmen om de doodeenvoudige reden dat het nog altijd te prefereren is boven geen deal (dan zit die grens immers nog een stuk dichter).
pi_182110639
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja, Orban zal inderdaad tekenen ja. Puur en alleen omdat dat ook voor hem veel beter uitkomt dat niet tekenen.

[..]

Waarschijnlijk wordt dat geen punt omdat het open houdt van de Ierse grens ook een belangrijk punt is voor de EU. Maar zelfs als dat om wat voor reden dat ook niet in de uiteindelijke overeenkomst staat zullen de Ieren alsnog instemmen om de doodeenvoudige reden dat het nog altijd te prefereren is boven geen deal (dan zit die grens immers nog een stuk dichter).
Ik prees je voor je duidelijke uitspraak. De toekomst zal uitwijzen of je gelijk krijgt. Ik heb mijn twijfels.
pi_182111251
Als Ierland verenigt wordt, gaat Schotland ook uit de UK.
66% van de Schotten hebben voor remain gestemd.
pi_182111335
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:21 schreef Black_Baron het volgende:
Als Ierland verenigt wordt, gaat Schotland ook uit de UK.
66% van de Schotten hebben voor remain gestemd.
Ik zie het verband "remain stemmen" en afscheiden niet.
pi_182111389
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:22 schreef Braindead2000 het volgende:
De EU is een vergaarbak van landen van uitgesproken EU-hatende landen en eurofiele landen. Een vergaarbak van landen die door een harde Brexit keihard worden getroffen en landen die er weinig last van hebben. Een vergaarbak van landen die hun land ontwricht zien worden (Ierland, Noord- Ierland) en landen die dat soort problemen zien als iets van de andere kant van de wereld. En toch moet ik geloven dat de EU eensgezind is en elk EU-land elk mogelijke deal accepteert?
Niemand hier zegt dat je dat moet geloven, zeikerd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182111525
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja, Orban zal inderdaad tekenen ja. Puur en alleen omdat dat ook voor hem veel beter uitkomt dat niet tekenen.

[..]

Waarschijnlijk wordt dat geen punt omdat het open houdt van de Ierse grens ook een belangrijk punt is voor de EU. Maar zelfs als dat om wat voor reden dat ook niet in de uiteindelijke overeenkomst staat zullen de Ieren alsnog instemmen om de doodeenvoudige reden dat het nog altijd te prefereren is boven geen deal (dan zit die grens immers nog een stuk dichter).
Varadkar zal echt geen deal tekenen waar de grens (iets) harder is dan nu. Dan nog eerder een no-deal met een nog hardere grens die hij niet hoeft te tekenen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182113883
Ik heb er even over nagedacht. Dat Ierse probleem.

Een mogelijkheid is een oplossing zoals bij de Canarische eilanden.
De Canarische eilanden zijn duidelijk costitutioneel onderdeel van Spanje. Maar hebben een eigen Btw en invoer/uitvoer regime.
En dat is voor niemand een probleem.
Sterker nog: NI kan hiervan profiteren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 september 2018 @ 22:02:01 #259
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182113983
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:57 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb er even over nagedacht. Dat Ierse probleem.

Een mogelijkheid is een oplossing zoals bij de Canarische eilanden.
De Canarische eilanden zijn duidelijk costitutioneel onderdeel van Spanje. Maar hebben een eigen Btw en invoer/uitvoer regime.
En dat is voor niemand een probleem.
Sterker nog: NI kan hiervan profiteren.
zouden ze het in Londen fijn vinden om controle kwijt te raken over een deel van het land? Schotland zal meteen ook dergelijke vrijheden willen hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182114100
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zouden ze het in Londen fijn vinden om controle kwijt te raken over een deel van het land? Schotland zal meteen ook dergelijke vrijheden willen hebben
Londen zou het liefst hebben dat Ierland zich bij het VK aansluit. Is dit grote probleem voor hun opgelost.. :+
Maar aangezien dat niet gaat gebeuren moeten ze wat anders verzinnen. :D
pi_182114679
May zou toch duiding geven vandaag, komt dat nog?
  Overall beste user 2022 maandag 24 september 2018 @ 22:33:17 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182114790
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 22:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Londen zou het liefst hebben dat Ierland zich bij het VK aansluit. Is dit grote probleem voor hun opgelost.. :+
Maar aangezien dat niet gaat gebeuren moeten ze wat anders verzinnen. :D
Groot-Brittannie kan onderdeel worden van de Ierse Republiek. Koningshuis afschaffen en de orders voortaan uit Dublin laten komen.

Dat kan ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182114958
Labour wilt een 2e referendum, ik ben benieuwd hoe ze dit verraad naar hun kiezers die leave hebben gestemd gaan uitleggen.
  maandag 24 september 2018 @ 22:58:13 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182115317
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:42 schreef Chivaz het volgende:
Labour wilt een 2e referendum, ik ben benieuwd hoe ze dit verraad naar hun kiezers die leave hebben gestemd gaan uitleggen.
En welke vraag willen ze de kiezer precies voorleggen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 24 september 2018 @ 23:08:25 #265
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182115527
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 22:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Londen zou het liefst hebben dat Ierland zich bij het VK aansluit. Is dit grote probleem voor hun opgelost.. :+
...
Gewoon een moderne Churchill sturen met wat Black and Tans en een paar buurten uitmoorden zoals bijna honderd jaar geleden. :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_182115639
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:42 schreef Chivaz het volgende:
Labour wilt een 2e referendum, ik ben benieuwd hoe ze dit verraad naar hun kiezers die leave hebben gestemd gaan uitleggen.
Waar haal je in vredesnaam vandaan dat dat 'verraad' zou zijn? Labour is altijd tegen Brexit geweest. Ze hebben actief campagne gevoerd tegen Brexit tijdens de campagne. Daar is nooit onduidelijkheid over geweest.
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 23:33:31 #267
54278 crew  Tijger_m
42
pi_182115986
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:47 schreef Zolena het volgende:

[..]

Je respect voor wat de politici alsnog bereiken in zo'n godsonmogelijke onderhandeling zou alleen maar groeien toch 😎

Zelfs orban heeft er belang bij een deal waarbij zn landgenoten in de uk kunnen werken en thuis belasting terugbrengen bijvoorbeeld.
Zo'n deal komt er niet, het VK onder May gaat geen vrijheid van vestiging accepteren. Bovendien werkt het zo niet, als je in het VK woont en werkt ben je daar belastingplichtig.

Feitelijk onderhandeld de EU helemaal niet, de EU heeft een aantal opties gegeven, van een Noorwegen variant tot geen overeenkomst en het VK mag kiezen wat het wil, er word alleen onderhandeld over bijzaken op technisch vlak momenteel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 23:36:10 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_182116022
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:42 schreef Chivaz het volgende:
Labour wilt een 2e referendum, ik ben benieuwd hoe ze dit verraad naar hun kiezers die leave hebben gestemd gaan uitleggen.
67% van de Labour kiezers heeft Remain gestemd maar dat terzijde, Labours standpunt is niet erg duidelijk, twee kopstukken van de partij geven verschillende signalen waar dat referendum dan over moet gaan en of de optie om in de EU te blijven er wel of geen deel van uit zal maken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_182116048
https://twitter.com/eu_commission/status/1044174558926950402?s=21

“We have decided to send a Reasoned Opinion to the United Kingdom because of its failure to make customs duties available to the #EUbudget, as required by EU law.
We calculate this resulted in losses amounting to ¤2.7 billion → europa.eu/!JK93Px”

En dan wil het VK BTW gaan innen voor de EU. :')
  maandag 24 september 2018 @ 23:47:03 #270
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182116187
Die Britten beginnen echt onbetrouwbare honden te worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182116296
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 23:47 schreef Falco het volgende:
Die Britten beginnen echt onbetrouwbare honden te worden.
Eilandmentaliteit, ze denken blijkbaar echt dat ze de enige op de wereld zijn.
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 00:02:43 #272
54278 crew  Tijger_m
42
pi_182116420
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 23:47 schreef Falco het volgende:
Die Britten beginnen echt onbetrouwbare honden te worden.
Er spelen nog meer zaken, zo is de Schengen database die het VK mocht inzien van de EU naar de VS gestuurd door het VK.
Dit nadat het VK voor eerdere overtreding van EU data beschermingsregels mbt deze database al onder toezicht was geplaatst.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_182116500
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er spelen nog meer zaken, zo is de Schengen database die het VK mocht inzien van de EU naar de VS gestuurd door het VK.
Dit nadat het VK voor eerdere overtreding van EU data beschermingsregels mbt deze database al onder toezicht was geplaatst.
Dat is sowieso een interessante kwestie.

De Angelsaksische rechtstraditie kent het concept privacy niet. Bijna alle privacywetgeving in het VK stamt uit EU-verdragen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Privacy_in_English_law
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 00:30:46 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_182116676
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 00:09 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dat is sowieso een interessante kwestie.

De Angelsaksische rechtstraditie kent het concept privacy niet. Bijna alle privacywetgeving in het VK stamt uit EU-verdragen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Privacy_in_English_law
Ja en dat is exact de reden waarom het VK na Brexit geen directe toegang meer krijgt tot EU politie databases.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_182116949
May wil nu blijkbaar toegeven aan de optie om N-I in de SM te houden als 'backstop' , maaarrr alleen als het N-I-se parlement daarmee instemt. EU niet blij.

quote:
May's plan to give Stormont a backstop veto enrages EU envoys

UK insists on Northern Ireland assembly vote before Brexit border measures can come in

EU diplomats have accused Theresa May of trying to delay resolution of the Irish border problem until after Brexit day by insisting upon Stormont having a final veto before any “backstop” solution can come into force.

Senior diplomats involved in the negotiations have reacted furiously to the details of a fresh UK proposal for avoiding a hard border on the island of Ireland, briefed to the Irish PM, Leo Varadkar, at last week’s Salzburg summit.

Under the solution, May will agree to Northern Ireland potentially staying, in effect, in the single market, as the rest of the UK exits after the transition period, should there be no other way to avoid a hard border at the time.
Sign up to our Brexit weekly briefing
Read more

However, crucially, the UK is insisting that the Northern Ireland assembly, known as Stormont, would have to vote in support of this move before it came into force.

Stormont has not sat for 20 months due to the refusal of the DUP and Sinn Féin to work together. The assembly had a unionist majority from its establishment until the general election of 2017.

EU officials said the British government was seeking simply to push the issue into the future, leaving the backstop solution as an “empty shell”.

The backstop solution, which the EU says needs to be agreed in the withdrawal agreement if the UK is not to leave the bloc without a deal, is the largest stumbling block in the talks.

The UK has agreed there needs to be an insurance policy for avoiding a hard border should there not be a trade agreement or technological solution available by 31 December 2020.

However, the British government has until now rejected the EU’s proposal that Northern Ireland automatically stays in a customs union and under a large bulk of single market regulation as the rest of the UK leaves.

The British position on the single market, although not the customs union, has seemingly evolved, but only on the condition that there is a Stormont veto included.

One senior EU diplomat said there was no legal case for a sub-national body such as Stormont to have a role in the implementation of the withdrawal agreement once it had been ratified into a treaty.

The 1998 Good Friday agreement, which delivered peace to Northern Ireland, gave Westminster the competence to legislate to protect the terms of the peace accord, EU sources insisted.

A diplomat said: “This will not be acceptable to the Irish government nor Michel Barnier. This will be shot down straight away.”

May made a passing mention of her new terms in her bellicose statement the day after the Salzburg summit, where her Chequers plans for the future were torn up by the EU’s leaders.

May said she would soon publish her proposals, adding: “And it will be in line with the commitments we made back in December – including the commitment that no new regulatory barriers should be created between Northern Ireland and the rest of the UK unless the Northern Ireland executive and assembly agree.”

The row over Stormont has added to the tense nature of the talks on Northern Ireland, with EU officials further claiming that the Brexit secretary, Dominic Raab, had stopped engaging on the subject.

Beyond the issues of single market regulations, the bigger looming row is over how to avoid a customs border being drawn in the Irish Sea.

The EU’s proposal is that Northern Ireland stays in the customs union after Brexit, to ensure there is no need for infrastructure on the border with the Republic of Ireland.

May has repeatedly insisted that no British prime minister could sign up to a plan that it is claimed would constitutionally and economically split the UK in two.

Attempts to “de-dramatise” the issue of a customs border, through ensuring that the majority of checks took place away from ports and airports, has also been rejected by the UK.

A government spokesman declined to comment.
pi_182117186
Verder is er een nieuw immigratieplan voor na Brexit. Precies wat den Brexitstemmende arbeider voor ogen zal hebben gehad: eruit met al die Polen zodat ze zelf weer de kontjes kunnen wassen en de asperges kunnen steken. Wel evt. onder leiding van een buutenlander, maar goed, kniesoor, wie wil die skilled jobs nu voor de Britten zelf houden?

quote:
Theresa May backs immigration plan that favours skilled workers

Post-Brexit policy to include no preferential access to UK labour market for EU citizens

Theresa May’s cabinet has agreed a post-Brexit immigration system that will offer visas to immigrants in a tiered system based on skills and wealth, a flagship policy that is expected to be one of her key announcements to the Conservative party conference next week.

Downing Street hopes the migration policy will appeal to party members concerned about May’s leadership and the Brexit negotiations, which last week appeared to have reached an impasse at Salzburg when EU leaders declared her Chequers proposals would not work.

Ministers signed off a plan presented by the home secretary, Sajid Javid, in which skilled workers will more easily be able to obtain visas than the unskilled and in which there will be no preferential access to the UK labour market for EU citizens.
Sign up to our Brexit weekly briefing
Read more

Territories which strike a free trade deal with the UK, including the EU, will be given enhanced access to the British labour market, but that in the future could include the United States, Canada, or elsewhere.

[....]
  dinsdag 25 september 2018 @ 06:40:16 #277
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182118740
Dat wordt lachen, gieren en brullen als zo'n omhooggevallen Indiër leiding gaat geven aan een stel Engelse sjappies.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182119511
Wat willen de inwoners van Noord Ierland eigenlijk zelf?
Vindt het hoogst ondemocratisch dat er zo over hun hoofden besloten wordt.
pi_182119575
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 23:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Waar haal je in vredesnaam vandaan dat dat 'verraad' zou zijn? Labour is altijd tegen Brexit geweest. Ze hebben actief campagne gevoerd tegen Brexit tijdens de campagne. Daar is nooit onduidelijkheid over geweest.
Ik vind dat een “once in a lifetime vote” ook echt dat moet betekenen.
Er zijn genoeg labour stemmers die voor Brexit hebben gestemd. Ik vind dat als je een nieuw referendum afdwingt waar de optie in de EU blijven zeker een keuze zal zijn, verraad naar de kiezer is en een aanval op de democratie.
pi_182119661
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dat een “once in a lifetime vote” ook echt dat moet betekenen.
Er zijn genoeg labour stemmers die voor Brexit hebben gestemd. Ik vind dat als je een nieuw referendum afdwingt waar de optie in de EU blijven zeker een keuze zal zijn, verraad naar de kiezer is en een aanval op de democratie.
Het zijn allemaal flutreferendums.

Kijk, het Schotse onafhankelijkheidsreferendum was gedegen. Er waren twee heldere keuzes: ongewijzigd bij het VK blijven of via een honderden pagina's dik uitgewerkt draaiboek, dat door beide kanten was aanvaard, onafhankelijk worden.

Maar het referendum van Cameron had maar één heldere optie: het hervormde EU-lidmaatschap. De andere optie, "Brexit", was niet meer dan een 'verrassing van de kok'.

En als men nu bijv. een referendum houdt met de keuzes "Harde Brexit", "Chequers-plan" en "Remain", dan is alleen bij de optie "Harde Brexit" zeker wat de inhoud is en dat het uitgevoerd kan worden.

Het is alsof je een referendum houdt met als opties "Morgen een paraplu kopen", "Morgen sneeuw" en "Morgen zonnig".

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2018 08:59:16 ]
pi_182119716
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:39 schreef Black_Baron het volgende:
Wat willen de inwoners van Noord Ierland eigenlijk zelf?
Vindt het hoogst ondemocratisch dat er zo over hun hoofden besloten wordt.
De meerderheid zal bij een referendum gewoon stemmen voor eenwording met Ierland. Alleen heb je in noord ierland een scheeuwende minderheid van Unionisten die May ook nog heel hard nodig heeft omdat anders haar regering geen meerderheid meer heeft. Deze zullen zich met hand en tand daartegen verzetten, met als ultieme middel terugtrekking uit de regering. Volgens mij vrezen de conservatieven dat nog het meeste omdat dan zomaar Labour aan de macht kan komen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_182119905
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 01:08 schreef TruusHenk het volgende:
May wil nu blijkbaar toegeven aan de optie om N-I in de SM te houden als 'backstop' , maaarrr alleen als het N-I-se parlement daarmee instemt. EU niet blij.

[..]

Interessant. De Britse Unionisten hebben 39 zetels, de Ierse Nationalisten hebben er ook 39. Blijven er nog 12 zetels over van partijen die er allemaal wat neutraler in staan. Zal dan van die kleine partijen afhangen.

Snap wel dat de EU niet blij is met zo'n halfbakken toezegging die een of ander flutparlement dat al 20 maanden niet bij elkaar is geweest weer kan veto'en.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182119946
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De meerderheid zal bij een referendum gewoon stemmen voor eenwording met Ierland. Alleen heb je in noord ierland een scheeuwende minderheid van Unionisten die May ook nog heel hard nodig heeft omdat anders haar regering geen meerderheid meer heeft. Deze zullen zich met hand en tand daartegen verzetten, met als ultieme middel terugtrekking uit de regering. Volgens mij vrezen de conservatieven dat nog het meeste omdat dan zomaar Labour aan de macht kan komen.
Ik weet niet of Noord-Ierland nu al zal kiezen voor afscheiding van GB. Die schreeuwende minderheid zal nog wel eens een meerderheid kunnen zijn die tegen hun eigen financiële belangen in stemt voor blijven in het VK. Dit gaat echter wel veranderen de komende generatie; de bevolkingsaanwas onder de Ierse nationalisten is veel groter dan bij de Britse Unionisten. Bovendien doen de Nationalisten het ook beter op vlakken als onderwijs, levensverwachting en inkomen. Zij hebben de toekomst. In de steden zijn de Ieren al de grootste, niet voor niets dat de Union Jack nu nog maar een paar dagen per jaar wappert op Belfast City Hall, in plaats van heel het jaar. Alle Britten in Belfast natuurlijk over de zeik en rellen :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 september 2018 @ 09:41:09 #284
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182120071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

Deze zullen zich met hand en tand daartegen verzetten, met als ultieme middel terugtrekking uit de regering.
Maak daar maar aanslagen plegen van.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 10:05:27 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_182120361
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Interessant. De Britse Unionisten hebben 39 zetels, de Ierse Nationalisten hebben er ook 39. Blijven er nog 12 zetels over van partijen die er allemaal wat neutraler in staan. Zal dan van die kleine partijen afhangen.

Snap wel dat de EU niet blij is met zo'n halfbakken toezegging die een of ander flutparlement dat al 20 maanden niet bij elkaar is geweest weer kan veto'en.
Nee, dat word niet interessant omdat Stormont, het NI parlement, al bijna 2 jaar niet bijeengekomen is, de Unionists willen de macht niet delen met Sinn Fein dus hebben ze de boel gesaboteerd.

NI heeft overigens Remain gestemt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_182122686
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat word niet interessant omdat Stormont, het NI parlement, al bijna 2 jaar niet bijeengekomen is, de Unionists willen de macht niet delen met Sinn Fein dus hebben ze de boel gesaboteerd.

NI heeft overigens Remain gestemt.
Ja. Een grote meerderheid heeft Remain gestemd in NI.
Als ze meegezogen worden met het VK de economische afgrond in, met de kans op een harde grens/rellen/aanslagen, dan vind ik dat zij een heel hoge prijs betalen voor Engeland.

En ik kan me zo voorstellen dat NI daar helemaal niet blij mee is.
Daarom lijkt het me dat zij hier ook iets over mogen zeggen, ipv alleen May en een paar idioten in Londen.
pi_182123472
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:39 schreef Black_Baron het volgende:
Wat willen de inwoners van Noord Ierland eigenlijk zelf?
Vindt het hoogst ondemocratisch dat er zo over hun hoofden besloten wordt.
Eigenlijk volgen alle eisen van de EU uit niets meer en minder dan het in stand houden van de Goedevrijdagakkoorden en daar hebben ze destijds in ruime mate voor gestemd.
pi_182123514
En in Noord-Ierland is er al een jaar ofzo geen regering in functie omdat ze het er niet met elkaar eens kunnen worden, als ik het goed begrijp.
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:39:58 #289
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182123640
Gaat helemaal goedkomen als die zich moeten buigen over zoiets luchtigs als zich voegen bij de rest van Ierland of de grens tussen Noord-Ierland en de rest weer herstellen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182124200
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:40 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ja. Een grote meerderheid heeft Remain gestemd in NI.
Als ze meegezogen worden met het VK de economische afgrond in, met de kans op een harde grens/rellen/aanslagen, dan vind ik dat zij een heel hoge prijs betalen voor Engeland.

En ik kan me zo voorstellen dat NI daar helemaal niet blij mee is.
Daarom lijkt het me dat zij hier ook iets over mogen zeggen, ipv alleen May en een paar idioten in Londen.
Eens, de Noord-Ierse kwestie wordt gruwelijk onderschat in Londen. Nu gebruikt Londen Stormont als hun speelbal voor de Brexit onderhandelingen:

https://www.theguardian.c(...)to-enrages-eu-envoys
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 18:39:05 #291
54278 crew  Tijger_m
42
pi_182128430
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:32 schreef Igen het volgende:
En in Noord-Ierland is er al een jaar ofzo geen regering in functie omdat ze het er niet met elkaar eens kunnen worden, als ik het goed begrijp.
Ruim 20 maanden, ja.

NI word nu niet door de gedevolueerde regering van NI geregeerd maar door Londen. Vandaar dat de EU nogal geergerd reageerde toen May ineens begon te roepen dat Stormont daar maar over moest beslissen, wetende dat de DUP die haar regering in stand houd degene is die de boel daar saboteert en die May dus totaal niet onder druk gaat zitten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_182130406
May wil (nog) niet aan een Canada-achtige deal:

No-deal Brexit better than Canada-style deal, says Theresa May.

Verder heeft Labour op hun partijcongres de motie aangenomen om 'alle opties open te houden' wat hun standpunt betreft, incl. de mogelijkheid voor een referendum over de deal:

Labour delegates vote overwhelmingly for Brexit motion backing second referendum as option – as it happened.

Het is niet duidelijk of gewoon in de EU blijven ook bij die opties hoort, Keir Starmer zei op het congres te vinden dat dat in ieder geval een mogelijke keuze op het referendumbiljet zou moeten zijn en kreeg veel applaus (ook wel te verwachten gezien het type Labourstemmer dat naar zo'n congres gaat natuurlijk), maar het is volgens mij niet duidelijk hoe Corbyn daarover denkt.
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:29:59 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182130463
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 september 2018 @ 20:34:48 #294
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182130555
stomme vraag misschien maar, hebben de Britten met dat in gang zetten van artikel 50 nou al de boel opgezegd en is volgend jaar alleen de feitelijke uittreding? Of is het de aankondiging, zijn die twee jaar overgang en ben je pas officieel uittredend aan het eind van die periode, dus volgend jaar.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:36:23 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182130582
Voor zover ik weet is het een onomkeerbaar proces. Tenzij de EU-lidstaten akkoord gaan met een verzoek tot intrekking ofzo. Europees hof doet daar binnenkort nog een uitspraak over.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 september 2018 @ 20:42:57 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182130743
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:36 schreef Perrin het volgende:
Voor zover ik weet is het een onomkeerbaar proces. Tenzij de EU-lidstaten akkoord gaan met een verzoek tot intrekking ofzo. Europees hof doet daar binnenkort nog een uitspraak over.
In dat geval zouden ze dus na bijvoorbeeld zo'n referendum en een remain-uitslag nog vriendelijk een verzoek moeten indienen om te mogen blijven _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182130779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]

In dat geval zouden ze dus na bijvoorbeeld zo'n referendum en een remain-uitslag nog vriendelijk een verzoek moeten indienen om te mogen blijven _O-
Jep, en dan moet ook nog eens elke overblijvende lidstaat ermee akkoord gaat (die beslissing moet unaniem zijn) dus wie weet wat voor extra eisen er dan nog allemaal op tafel komen.
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:44:56 #298
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182130787
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]

In dat geval zouden ze dus na bijvoorbeeld zo'n referendum en een remain-uitslag nog vriendelijk een verzoek moeten indienen om te mogen blijven _O-
Yup. En dat verzoek gaat waarschijnlijk niet zomaar ingewilligd worden. Waarschijnlijk moeten ze dan wel veel van hun voordeeltjes inleveren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 september 2018 @ 20:46:33 #299
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182130830
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Jep, en dan moet ook nog eens elke overblijvende lidstaat ermee akkoord gaat (die beslissing moet unaniem zijn) dus wie weet wat voor extra eisen er dan nog allemaal op tafel komen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup. En dat verzoek gaat waarschijnlijk niet zomaar ingewilligd worden. Waarschijnlijk moeten ze dan wel veel van hun voordeeltjes inleveren.
wat een genot allemaal toch _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:47:18 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182130853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]


[..]

wat een genot allemaal toch _O-
Jazeker, dit is een historische soap op geopolitieke schaal.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182131349
Even afgezien van alle andere moeilijkheden (tijd enz.), ik kan me ook niet voorstellen dat een referendum met drie keuzes (en simpelweg meeste stemmen wint) nou een geweldig idee is. Je gaat allerlei geneuzel over 'tactisch stemmen' krijgen, plus met een beetje pech kun je een uitslag krijgen waar een dikke meerderheid van de stemmers niet voor gekozen hebben. Lijkt me geen situatie die makkelijk te verkroppen is.

Ik had er nooit zo bij stilgestaan, maar dat zal natuurlijk ook een belangrijke motivatie zijn dat bijv. bij leiderschapsverkiezingen waar meerdere kandidaten aan meedoen er meerdere rondes zijn zodat in de laatste ronde de keuze uit twee is en er een (uiteindelijke) meerderheid van de stemmers nodig is om te winnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')